SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
Klinkt als het perfecte voortraject voor regio journalist inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, wij deelden de brillen uit bij de ingang onderwijl we een beetje Ahoy stonden te schreeuwen. Vervolgens ging je weer met zn 2en in het hokje zitten, Nintendo spelen tot de show was afgelopen. Daarna trapte je mensen er weer uit en je ging weer Nintendo spelen, waarna we een uur later weer een show hadden. Geweldige baan.
En hier een boerenpet /> gooit ut r maar in mien jongn.quote:
Ik smiet 'm oet 't roam mien jung.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En hier een boerenpet /> gooit ut r maar in mien jongn.
Ze deden vast dat kranten rond breng 'actie spel'quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
Klinkt als het perfecte voortraject voor regio journalist inderdaad.
Dat dachten ze in Vietnam ook. Daar was er een max prijs aan de rijst gekoppeld om de arme mensen te helpen. Resultaat was dat er nauwelijks rijst verbouwd werd, rijst werd geïmporteerd en boeren hun varkens rijst voerden omdat het goedkoper was dan varkensvoer.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De oplichter en de sucker.
Kortom er moet een spelverdeler zijn, een 'plafond aan oplichting' overkoepeling, een max. broodprijs e.d. handhaver.
Vraag en aanbod gekken gaan maar naar de veiling.
Ja, dat klopt wel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt als het perfecte voortraject voor regio journalist inderdaad.
Kan je alvast wennen aan no-brainer mensen die aan je kop zeiken.quote:
Veel ervaring met gekleurde brilletjes iddquote:
Nguyen Trung Thanh zit op een plastic krukje op de drukke Cho Mo-markt in Hanoi, met achter zich grote vaten waarin verschillende soorten rijst worden uitgestald. Hij verkoopt al tien jaar rijst, en ondanks de stijgende prijzen heeft hij niet minder klanten. “Maar de mensen klagen wel steen en been”.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Resultaat is dat Vietnam nu een van de grootste rijst exporteurs ter wereld is en het alleen daarmee al veel geld verdient.
Ach, je hoort mij niet klagen. Genoeg baantjes die stukken suffer zijn. Ik vermaak me altijd wel. Daarnaast is het een beroep waar je alle kanten mee op kunt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kan je alvast wennen aan no-brainer mensen die aan je kop zeiken.
Ik veroordeel niks, het kan altijd erger, zoals geen diploma hebben voor je vmbo.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, je hoort mij niet klagen. Genoeg baantjes die stukken suffer zijn. Ik vermaak me altijd wel. Daarnaast is het een beroep waar je alle kanten mee op kunt.
Nou-Hou.... er was niet lang geleden een docu op 1 van de vele kanalen en wat bleek: meer dan de helft van de self-made miljonairs en miljardairs hebben niet eens de lagere school afgemaakt..!quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
Ik veroordeel niks, het kan altijd erger, zoals geen diploma hebben voor je vmbo.
Mensen met een eigen wil kunnen niet tot een "klasse" horen, wanneer hoor je eigenlijk tot een klasse? Als je je vrijheid laat varen omdat iemand anders wil hoe jij je gedraagt? als je genoeg geld hebt of juist niet?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen die etiquette niet beschouwen als een buitensporig iets.
Je eet zeker ook niet van buiten naar binnen of wel?
Overigens raad ik niemand aan journalistiek te gaan studeren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik veroordeel niks, het kan altijd erger, zoals geen diploma hebben voor je vmbo.
Tuurlijk wel, daar is o.a. die etiquette voor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:12 schreef betyar het volgende:
Mensen met een eigen wil kunnen niet tot een "klasse" horen,
Sowieso elke klasse als van 1 nivo zien en klaar ben je.quote:wanneer hoor je eigenlijk tot een klasse? Als je je vrijheid laat varen omdat iemand anders wil hoe jij je gedraagt? als je genoeg geld hebt of juist niet?
Vietnam was failliet geweest als ze het niet gedaan hadden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nguyen Trung Thanh zit op een plastic krukje op de drukke Cho Mo-markt in Hanoi, met achter zich grote vaten waarin verschillende soorten rijst worden uitgestald. Hij verkoopt al tien jaar rijst, en ondanks de stijgende prijzen heeft hij niet minder klanten. “Maar de mensen klagen wel steen en been”.
Er is dus regulering, en ook zij zijn de klos geweest met de internationale rijstcrisis.
Wij hebben veel water, melk, boter, kaas, en toch..... maar goed dat de grootgrutters er te veel geld voor vragen?
Geen diploma voor je vmbo?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb jij dat wel gedaan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens raad ik niemand aan journalistiek te gaan studeren.
Ga gerust als een boeren hork zitten bij mensen met etiquette hoor, een tweede uitnodiging krijg je niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen met een eigen wil kunnen niet tot een "klasse" horen, wanneer hoor je eigenlijk tot een klasse? Als je je vrijheid laat varen omdat iemand anders wil hoe jij je gedraagt? als je genoeg geld hebt of juist niet?
quote:
Sterker nog, rijst wordt er niet zo explosief duurder dan in andere aziatische landen. In maart verbood de vietnamese premier dit jaar nog meer exportcontracten voor rijst af te sluiten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Vietnam was failliet geweest als ze het niet gedaan hadden.
Ik ben het zo waar een keer met je eens. Als je de ambitie hebt Journalist te worden, ga dan een universitaire opleiding volgen en wordt in die richting Journalistquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens raad ik niemand aan journalistiek te gaan studeren.
Moet jij zeggen, FOKPOL Nationstates forum doorlezende.quote:
Oke, en bedankt. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben het zo waar een keer met je eens. Als je de ambitie hebt Journalist te worden, ga dan een universitaire opleiding volgen en wordt in die richting Journalist
Rechten -> Juridisch verslaggever/rechtbank journalist
Economie -> Economisch journalist
Criminologie -> Misdaad journalist
Etc.
De No Brainers die het gros van de redacties vullen zijn een ramp, niet voor niets ligt het niveau van de pers zo laag in Nederland.
Als echte vent ben jij bang voor de tandarts?quote:
Uitgelachen worden door homo's over mannelijkheid, thats gotta hurt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als echte vent ben jij bang voor de tandarts?
LOL
hoho, je kunt je eigen normaal gedragen, niemand spreekt over een boeren hork of enige baldadigheid. Etiquette is dan ook niet normaal, dat is je eigen persoonlijkheid wegduwen achter een gedrag dat door andere is opgelegd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ga gerust als een boeren hork zitten bij mensen met etiquette hoor, een tweede uitnodiging krijg je niet.
Als je dat lekkere baldadigheid vindt ten behoeve van je "vrijheid", vooral niet laten, ga je gang.
Etiquette is juist normaal.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:19 schreef betyar het volgende:
[..]
hoho, je kunt je eigen normaal gedragen, niemand spreekt over een boeren hork of enige baldadigheid. Etiquette is dan ook niet normaal, dat is je eigen persoonlijkheid wegduwen achter een gedrag dat door andere is opgelegd.
Als een klein mannetje lig ik in die stoel inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als echte vent ben jij bang voor de tandarts?
LOL
Nee hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uitgelachen worden door homo's over mannelijkheid, thats gotta hurt.
Neem aan, betyar, dat ik customary niet voor je hoef op te zoeken.quote:etiquette |ˈetikit; -ˌket|
noun
the customary code of polite behavior in society or among members of a particular profession or group.
Eens.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:12 schreef Zeeland het volgende:
The Issue
Dorothy Terwilliger lies immobilized in a hospital bed, unable to move. She has end-stage cancer, and wishes to end her struggle against death. However, laws prevent her doctors from obeying her wishes.
The Debate
Dorothy and her family are campaigning for a "Dying with Dignity" bill, to change this situation. She implores the government to legalize euthanasia.
This is the position your government is preparing to adopt.
"I understand this is a very difficult time for these people," says freelance medical writer Billy Fellow. "But the solution is not to let our medical system slide down the slippery slope of killing people in pain. We must cure, not kill. This is not the right time for euthanasia."
"I agree, but go further: there is never a right time for euthanasia," says Bishop Al du Pont. "The lives we lead are given to us by the grace of God, and he decides when they end. It is not for us to question God's divine purpose, no matter how odd or screwed-up it may seem."
Nee etiquette wordt gezien als normaal.Terwijl het niet normaal is. Waarom is etiquette normaal? Iedere cultuur heeft zo zijn eigen gedragingen en spelregeltjes, de ene cultuur is dan normaal en de andere niet?quote:
Kijk dat is nog eens een duidelijk vraagstuk. Ik krijg van die onzin die erop neer komt dat je alle auto's afschaft of de autoindustrie subsidieert. Die heb ik gedismissed.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:21 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Eens.
De tweede houdt er ook een erg beperkte definitie van 'cure' op na. Iemand tegen zijn/haar wil in laten lijden in de hoop op een 'cure' is erger dan iemand te 'curen' (verlossen) en euthanasie toe te laten.
Poor thingquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Als een klein mannetje lig ik in die stoel inderdaad.
Zucht, je bent echt onverbeterlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee etiquette wordt gezien als normaal.Terwijl het niet normaal is. Waarom is etiquette normaal? Iedere cultuur heeft zo zijn eigen gedragingen en spelregeltjes, de ene cultuur is dan normaal en de andere niet?
Jezelf 'je eigen' noemen kan echt niet hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:19 schreef betyar het volgende:
[..]
hoho, je kunt je eigen normaal gedragen, niemand spreekt over een boeren hork of enige baldadigheid. Etiquette is dan ook niet normaal, dat is je eigen persoonlijkheid wegduwen achter een gedrag dat door andere is opgelegd.
Ik erger me er vaak rot aan, dat gebrek aan diepgang, dat niet doorvragen, dat met kluitjes in het riet laten sturen, stukken schrijven voor de krant en zelfs niet de moeite nemen even met Google te checken of het verhaal wat je verteld wordt klopt, of op zichzelf staat, etc/quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en bedankt. Maar je hebt wel gelijk.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
Het is etiquette, dus de TT is niet POLitiek correct
Foutquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
![]()
Ik zag in het favoriete politici topic dat je Tatcher wel kon waarderen. Goede keus
Dat is inderdaad betreurenswaardig, alhoewel NRC/Handelsblad hier wel enige stukken aan heeft gewijd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is geen verslaggever die verder kijkt dan de huidige begrotingen van die landen in gesprekken met ministers en even verder doorvraagt over de pensioenverplichtingen van die landen die 2 tot 5 keer hun staatsschuld zijn...
Dat is vooral een kwestie van journalistieke luiheid. Archieven zijn eenvoudig te raadplegen en een goed interview is niet bijzonder moeilijk. Ben het overigens niet helemaal met je eens, omdat de Nederlandse journalistiek niet enkel en alleen kommer en kwel is. Ik denk namelijk ook dat jouw frustraties voortkomen uit een gevoel van onrechtvaardigheid. Je voelt je niet vertegenwoordigd door de media.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik erger me er vaak rot aan, dat gebrek aan diepgang, dat niet doorvragen, dat met kluitjes in het riet laten sturen, stukken schrijven voor de krant en zelfs niet de moeite nemen even met Google te checken of het verhaal wat je verteld wordt klopt, of op zichzelf staat, etc/
Neem het hele euro gebeuren, er is vrijwel geen journalist die er aan denkt dat eind jaren 90 hun eigen kranten vol stonden met stukken dat Italie, griekenland etc niet aan de eisen van de EMU voldeden, en dat de politiek ze toch in de Euro wilde hebben.
Er is geen verslaggever die verder kijkt dan de huidige begrotingen van die landen in gesprekken met ministers en even verder doorvraagt over de pensioenverplichtingen van die landen die 2 tot 5 keer hun staatsschuld zijn...
Wat een held is het toch he?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:33 schreef Zeeland het volgende:
Johnny Hoogerland rijdt naar voren in het peleton.Dat belooft nog wat.
Die is laatst nog geveild.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, wat is het nou, goed of fout?
Ik blijf Thatcher toch een geweldenaarige vrouw vinden hoor.
En jaloers op haar prachtige stoere handtas
Dat doen ze vast wel voor je. Dit weer is té slecht.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Misschien ga ik wel samen met m'n ouders bezorgen. Dan zit ik in de auto
Ken jij trouwens deze CD?quote:
Pakweg $40.000.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja? En bracht die tas nog wat op? Vast wel.
Ken hem niet, maar dat zal wel die CD zijn die Clarkson ook draaide in de McLaren?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken jij trouwens deze CD?
[ afbeelding ]
Luister het in de auto, heerlijk die debatten
quote:"In these days of terror and uncertainty, it's exactly what we need," says Billy Winters, signing an arrest warrant. "Every pervert, terrorist, bomb-building maniac and anti-government idiot is currently online. I'm not saying that we should block citizens from seeing it, but let's also watch who's seeking it out. This will give our law enforcement officers the chance to prevent crimes before they happen. If you've done nothing wrong, you've got nothing to hide."
This is the position your government is preparing to adopt.
Hello!quote:
Het lagerhuis is fantastisch.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken jij trouwens deze CD?
[ afbeelding ]
Luister het in de auto, heerlijk die debatten
Hier word ik wel eens moe van.quote:If you've done nothing wrong, you've got nothing to hide.
Ach mijn citizens worden gewoon van streepjescodes voorzien, dus ze kunnen al helemaal niks verbergen.quote:
Goed bezig.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:44 schreef remlof het volgende:
Kijk eens hoe goed het gaat met de Westerse Wereld:
http://www.economist.com/content/global_debt_clock
Amazon.co.ukquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ken hem niet, maar dat zal wel die CD zijn die Clarkson ook draaide in de McLaren?
Eens kijken of ik er aan kan komen ergens.
VS staatsschuld als deel van het BNP: 59,4%quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:44 schreef remlof het volgende:
Kijk eens hoe goed het gaat met de Westerse Wereld:
http://www.economist.com/content/global_debt_clock
Jij hebt er duidelijk verstand van, dus vertel, wat gaat er mis?quote:
Door het bedenken van rente is de balans compleet weg.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt er duidelijk verstand van, dus vertel, wat gaat er mis?
De enige rem die er is is het kwijtschelden van schulden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
Kan die schuld eindeloos door blijven groeien?
1. Dat ligt aan de vrager zelf, die is vaak ook niet zo diepgaand in andere kwesties.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik erger me er vaak rot aan, dat gebrek aan 1.diepgang, dat niet 2.doorvragen, dat met 3.kluitjes in het riet laten sturen
Dat is niet de bedoeling, maar mensen als jij zijn toch de eerste die lopen te gillen als overheden bezuinigen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
Kan die schuld eindeloos door blijven groeien?
Dat komt (mede-) door de feitelijke bedragen en hoeveelheden ware producten die er aan hangen, waar, hoe verbonden, waar in het domino veld staan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
VS staatsschuld als deel van het BNP: 59,4%
Nederlandse staatsschuld als deel van het BNP: 63%
Duitse staatsschuld als deel van het BNP: 74,8%
Het is gewoon een vraag, Piet. Zit je string vast in bilspleet ofzo? Zuurpruim.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet de bedoeling, maar mensen als jij zijn toch de eerste die lopen te gillen als overheden bezuinigen?
Als ik naar Jeremy Paxman kijk geniet ik, en vraag ik me af waarom we geen journalisten als hem hebben.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
1. Dat ligt aan de vrager zelf, die is vaak ook niet zo diepgaand in andere kwesties.
2. doorvragen is vaak alleen nuttig als het in een 'opgezette val script' plaatsvind, dus zeg maar vragen naar de bekende weg om ineens met een al deels beantwoorde vraag over een achterkamer gesprek / conclusie / besluit te komen (en dan zo ja waarom niet, wat als uitkomst anders is dan.. nez.)
3. Of de journalist kan eenvoudigweg niets met de antwoorden, of deze is stiekem wel blij dat 'zijn partij / mening' op dat punt niet in het gedrang is en men haakt eenvoudigweg af.
Hoe vaak ik niet bij programma's nog vragen kan bedenken voor de interviewer(s) of hiaten in een 'media getrainde antwoord gever' diens 'antwoord' hoor.... of wat men niet beantwoord hetgeen hetgeen door lange zinnen vaak ook bij veel journalisten lukt om zo de boel te ontduiken...
Nee, die schuld kan niet maar blijven groeien, dan zijn de rentebetalingen groter dan het inkomen. Kijk naar griekenland en de problemen waar die in zitten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een vraag, Piet. Zit je string vast in bilspleet ofzo? Zuurpruim.
En? Dat zegt niets.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
@PV NL zou zeg maar (losse pols-) 2 duizend procent moeten hebben om USA feitelijk(!) te benaderen in schuld.
Een interessante bijdrage van iemand die eerder nog stelde dat je verder zou moeten kijken dan uitgegeven schuldpapier.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
VS staatsschuld als deel van het BNP: 59,4%
Nederlandse staatsschuld als deel van het BNP: 63%
Duitse staatsschuld als deel van het BNP: 74,8%
Maar al die hoernalisten en amerika experts maar gillen dat de staatsschuld van de VS zo een onuitsprekelijk hoog bedrag is, en dat het allemaal zo verschrikkelijk is met de VS
quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een vraag, Piet. Zit je string vast in bilspleet ofzo? Zuurpruim.
In dat geval kan ik toch enigszins begrip opbrengen voor de zorgen van remlof.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, die schuld kan niet maar blijven groeien, dan zijn de rentebetalingen groter dan het inkomen. Kijk naar griekenland en de problemen waar die in zitten.
Dat is nogal wat, was het een sumo worstelaar van 260 KG ?quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:09 schreef eriksd het volgende:
Oh, en er kwam een of andere Japanner helemaal verstrikt te zitten in een uitgang, tramdeur en klaphekje. Briljant.
Het openbaar vervoer trapt kont.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:09 schreef eriksd het volgende:
Ik zat net in de tram en er zat een vrouw steeds bozer te telefoneren, waardoor ik steeds harder moest lachen en iemand anders weer om mij moest lachen.
Oh, en er kwam een of andere Japanner helemaal verstrikt te zitten in een uitgang, tramdeur en klaphekje. Briljant.
Nee, een of ander schaap die helemaal over haar toeren raakte. Ze stapte uiteindelijk uit, om een deur verder weer in te stappen, waar het ritueel zich herhaalde.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is nogal wat, was het een sumo worstelaar van 260 KG ?
quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een mooie,
Waarom zie je dat nou nooit eens bij Pauw en Witteman of Uitgesproken EO
Zij doet precies wat jij eerder beschreef, ze begint ergens anders over, draait er om heen, beantwoord de vraag niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:19 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Hij laat niet uitpraten, dat is jammer. Zo goed vindt ik hem niet, maar hij is wEl beter dan de meeste NL tv interviewers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |