Heb overtuigendere dingen gezien.quote:wat denken we hiervan?
Zoals wat?quote:Op donderdag 14 juli 2011 03:54 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Heb overtuigendere dingen gezien.
De vraag is alleen welk object gebruikt maakt van plasma, dat voor zover wij weten alleen bijeen kan worden gehouden door een sterk magnetisch veld. En welk object dat alleen een lichtbol lijkt te zijn ook op de radar wordt gedetecteerd. En waarom zijn er normale gewone mensen die daar wonen die zeggen metalen vliegende voorwerpen te hebben gezien?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:36 schreef erodome het volgende:
Ja, weleens het een en ander van gezien/gehoort.
Supercool, ben heel benieuwd wat het dan was.
Helaas denken mensen bij ufo gelijk aan alien, maar dat hoeft helemaal niet, onbekend vliegend object, van welke oorsprong is de vraag.
Ik probeer dit fenomeen zoveel mogelijk te onderzoekenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
Je hebt interessante topics de laatste tijd TS
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
Je hebt interessante topics de laatste tijd TS
Ja die zijn er wel. Maar die zijn in mijn ogen niet zo interessant als die ene uit de OP. Maar goed, judge for yourself:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:05 schreef J2T het volgende:
Zijn er nog meer fotos geschoten van dit onbekende fenomeen?
Maar hoe verklaar je dan dat het fenomeen ook voor langere periodes op radar wordt waargenomen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:31 schreef Maurice76 het volgende:
Het ziet er erg interessant uit, maar wat de wetenschappers in deel 5 al aangeven, is dat het heel goed mogelijk een aards fenomeen kan zijn. Feit is dat er in de regio enorm veel erts in de grond zit, gekoppeld met zwavel. Een verklaring kan dus zijn dat die stoffen iets interessants uithalen met het aardmagnetisch veld (mogelijk ook in combinatie met het noorderlicht - ofwel, hoog energetische kosmische straling die ver doorkomt in de aardatmosfeer), waardoor je hoog-energetische effecten krijgt. Zoals de gevangen vuurbal, bijvoorbeeld. Mogelijk vertelt het ons ook iets op het gebied van electromagnetische wisselwerking, waar we in de toekomst wat mee kunnen.
Ik heb hem nog niet gezien, maar wel op mijn 'to watch list' gezet, naast Ancient Aliens, Moon Rising en Forbidden Archeologies en nog wat andere docu's.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 04:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Tijd voor een schop.
Ik vraag me af hoeveel mensen hier de docu uit de OP al hebben gezien en wat ze er van vonden?
Wat voor docu was dat dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:50 schreef superbassie het volgende:
Vandaag Hessdalen op Nat.Geo. gezien.Nooit van gehoord,maar heb al 3 jaar foto's van hetzelfde fenomeen,maar dan boven Alkmaar.Foto's die ik heb zijn veel mooier en kleurrijker(gedetailleerder).Wist toen en nu eigenlijk nogsteeds niet wat ik met die foto's zal doen.Wilde er eigenlijk een paar uitvergroten en er mooie posters van maken.....
"Ghost Lights Mystery" volgens mij. Is een hele reeks docu's en laatst ging het dus over Hessdalen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 02:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat voor docu was dat dan?
Ik zie het ! thxxxxquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Ghost Lights Mystery" volgens mij. Is een hele reeks docu's en laatst ging het dus over Hessdalen.
Jammer genoeg zag ik het pas staan nadat het al lang afgelopen was
-edit: NU is er trouwens op NatGeo een docu over de Phoenix Lights!
Je gaat daarheen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:28 schreef superbassie het volgende:
Zal volgende week wat foto's plaatsen.
Ik had de docu al gezien. Vind het een interessant fenomeem, maar ik vraag me af waarom men niet gewoon met een goede telescoop inzoomt op zoiets.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 04:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Tijd voor een schop.
Ik vraag me af hoeveel mensen hier de docu uit de OP al hebben gezien en wat ze er van vonden?
Die docu die ken ik, hij is wel leuk om te kijkenquote:Op zondag 28 augustus 2011 00:33 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik had de docu al gezien. Vind het een interessant fenomeem, maar ik vraag me af waarom men niet gewoon met een goede telescoop inzoomt op zoiets.
In onderstaand programma komt ook een plaats voor (volgens mij was dat in de V.S. waar regelmatig aparte lichten zijn te zien die in en uit een bergformatie lijken te vliegen). Volgens mij was het in part 5. Even zelf zoeken.
Ben je er al achter welke plaats het is die ik bedoelde?quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die docu die ken ik, hij is wel leuk om te kijkenIk vind die Dyer vaak wel grappig met zn bijna onverstaanbare accent
Superbassie is helaas al lang niet meer actief, maar weet iemand of deze foto's bekend zijn? Ik kan hier op internet namelijk niks over vinden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:50 schreef superbassie het volgende:
Vandaag Hessdalen op Nat.Geo. gezien.Nooit van gehoord,maar heb al 3 jaar foto's van hetzelfde fenomeen,maar dan boven Alkmaar.Foto's die ik heb zijn veel mooier en kleurrijker(gedetailleerder).Wist toen en nu eigenlijk nogsteeds niet wat ik met die foto's zal doen.Wilde er eigenlijk een paar uitvergroten en er mooie posters van maken.....
Hoe verklaar je de radarmetingen dan? En hoe verklaar je:quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb de filmpjes ervan gezien, en nu zijn er twee dingen. Men 'weet' buiten lab-experimenten met 'piepkleine' versies nog niet hoe grotere bolbliksems in de natuur zich vormen, laat staan dat ik me afvraag of men deze energie wel of niet kan waarnemen via meetapparatuur.
Maar foto's en video's ervan zijn er (wel schaars) en als je die bij nacht (want dan is dit fenomeen ook 't beste zichtbaar) met elkaar vergelijkt dan komt in elk geval de exacte beschrijving van de studenten (wit in het midden, rood rondom) overeen. Ook valt dit in de filmpjes terug te zien.
[ afbeelding ]
En het lijkt op een cluster ervan.
Sorry, maar hoe weet je dat dit opnames zijn van bolbliksems? Het lijken meer op chinese lampionnen en misschien zelfs moerasgas als je het mij vraagt.quote:
Weet jij of een plasma / bolbliksem met de radar wel of niet te meten is? Weten we genoeg over bolbliksem om het naast dit fenomeen te kunnen leggen en te kunnen zeggen: 'nee, dit is uitgesloten'. Dat zou namelijk gek zijn, want we hebben beide fenomenen nog niet volledig in kaart. Maar wellicht zegt je 'gevoel' iets anders.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de radarmetingen dan? En hoe verklaar je:
Als het fenomeen daar voorkomt en de condities zijn daar net iets anders, zou het dan uitgesloten zijn dat ze in clusters kunnen voorkomen (net zoals in het filmpje) en zou het uitgesloten zijn dat plasmabollen zich iets anders voortbewegen dan wij van vliegtuigen gewend zijn? Dat het soms mogelijk wat dichter in de buurt van de onvoorspelbaarheid en snelheid van bliksem zit dan die van vliegtuigen of een ander technisch 'iets'quote:*The phenomenon is sometimes made up of separate units that may depart and fly away.
De snelheid schijnt te variėren, de omvang schijnt te variėren zoals men bij bolbliksem waar heeft kunnen nemen. Het hoe en waarom, dat ligt niet bij mij op tafel maar bij wetenschappers. Meer onderzoek is nodig.quote:*The speed varies from still to 8km per second."
Mogelijk, en hetzelfde geldt voor jouw materiaalquote:Sorry, maar hoe weet je dat dit opnames zijn van bolbliksems? Het lijken meer op chinese lampionnen en misschien zelfs moerasgas als je het mij vraagt.
Grappig dat je bolbliksem zo serieus neemt, terwijl er alleen maar anekdotisch bewijs voor is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet jij of een plasma / bolbliksem met de radar wel of niet te meten is? Weten we genoeg over bolbliksem om het naast dit fenomeen te kunnen leggen en te kunnen zeggen: 'nee, dit is uitgesloten'. Dat zou namelijk gek zijn, want we hebben beide fenomenen nog niet volledig in kaart. Maar wellicht zegt je 'gevoel' iets anders.
[..]
Als het fenomeen daar voorkomt en de condities zijn daar net iets anders, zou het dan uitgesloten zijn dat ze in clusters kunnen voorkomen (net zoals in het filmpje) en zou het uitgesloten zijn dat plasmabollen zich iets anders voortbewegen dan wij van vliegtuigen gewend zijn? Dat het soms mogelijk wat dichter in de buurt van de onvoorspelbaarheid en snelheid van bliksem zit dan die van vliegtuigen of een ander technisch 'iets'
[..]
De snelheid schijnt te variėren, de omvang schijnt te variėren zoals men bij bolbliksem waar heeft kunnen nemen. Het hoe en waarom, dat ligt niet bij mij op tafel maar bij wetenschappers. Meer onderzoek is nodig.
[..]
Mogelijk, en hetzelfde geldt voor jouw materiaal
Even voor de duidelijkheid, ik gooi dit fenomeen erin omdat er net zoveel onduidelijkheid over bestaat als over jouw fenomeen, maar één streepje heeft het wel voor op 't "niet weten" en dat is dat het op te wekken valt in een lab, het is dus vrij plausibel dat dit in de natuur iets spontaner ontstaat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Grappig dat je bolbliksem zo serieus neemt, terwijl er alleen maar anekdotisch bewijs voor is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |