Ik had al eens in andere topics de volgende foto gepost:
![hessdalen1.jpg]()
Het is een UFO boven Hessdalen in Noorwegen. De sluitertijd is 30 sec en ook het lichtspectrum is geanalyseerd. Zoals je ziet is deze erg "schoon", wat aangeeft dat er geef verbranding van gassen plaatsvindt. De wetenschappers denken dat het een soort van plasma is dat wordt vastgehouden door een magnetisch veld.
Het commentaar was, dat ik niet kon bewijzen dat deze foto echt is. Maar vanavond heb ik me eens wat meer verdiept in het Hessdalen fenomeen door de volgende documentaire te kijken:
Doordat er al decennialang allerlei vreemde lichten worden gezien boven Hessdalen en bewoners zeggen dat ze vliegende schotels hebben gezien, heeft men besloten een UFO observatory neer te zetten. Dit is een van de meest intrigerende filmpjes die gemaakt is door deze observatory:
Door deze bevindingen trok het fenomeen serieuze aandacht en is er een conferentie gehouden die serieuze wetenschappers van over de hele wereld trok. Men besloot om een meer professionele observatory neer te zetten en het onderzoek samen te doen met een
Noorse universiteit en Italiaanse SETI wetenschappers.In het vervolg zou men geavanceerde apparatuur gaan gebruiken om het fenomeen te onderzoeken, waaronder ook bijvoorbeeld een radar. Dit heeft onder andere geleid tot de foto die hierboven staat. In de docu zul je een onderzoeker van de Noorse universiteit horen praten over de foto, wat het onwaarschijnlijk maakt dat het een hoax is, lijkt mij.
Het fenomeen is ook op radar waargenomen wat bevestigd wordt door de wetenschappers!
Hier nog een filmpje wat gefilmd is door een groep studenten van de universiteit toen ze aan het werk waren bij de observatory:
Voor de mensen die nog steeds skeptisch zijn over de geloofwaardigheid van het UFO fenomeen en de UFO onderzoekers, ik stel voor dat jullie de docu eens gaan kijken. Hij duurt 50 min en is het
beste wetenschappelijke bewijs dat er solide objecten in de lucht zijn die worden aangedreven door een soort van plasma. De wetenschappers in de docu nemen het woord UFO niet in de mond, maar blijven praten over een wetenschappelijk bevestigd fenomeen.
Maar als je de sightings van de lokale bevolking koppelt aan de bevindingen van dit wetenschappelijke onderzoek, is het niet raar om aan te nemen dat het hier gaat om vliegende schotels.
Hier is de website van het project Hessdalen bij de Noorse universiteit:
http://www.hessdalen.org/pictures/description.shtmlDe bevindingen die tot nu toe volgen uit het wetenschappelijke onderzoek:
*The phenomenon is identified as a bright flying object with special characteristics making it unique to science."
*The phenomenon is more complex and diverse than expected, indicating more than 1 single kind of phenomenon."
*The phenomenon is sometimes made up of separate units that may depart and fly away.
*The speed varies from still to 8km per second."
*The phenomenon changes course in speeds indicating no mass by physical means.
*The phenomenon seems to be able to take on pieces of plasma or energy from the ground whilst passing by.
*The phenomenon seems to radiate energy due to the light and frequency change of colour.
*Many interesting spectra in the optical and radio frequency range have been detected but more data is needed to draw proper conclusions.
“These scientific data are quite sensational! We are dealing with a real existing phenomenon which can be observed even though this is difficult.”
Dus beste mensen, wat denken we hiervan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."