abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99532119
Men gaat steeds efficienter bouwen, learning curve etc dus goedkoper.
Zou je denken, en/of hopen.
pi_99533220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 03:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Men gaat steeds efficienter bouwen, learning curve etc dus goedkoper.
Zou je denken, en/of hopen.
De materialen en mensuren worden wel steeds duurder waardoor de efficientie winst niet merkbaar is geweest. Wat de banken wel gedaan heb het lenen effcienter gemaakt (aflossingsvrije en andere vage leen constructies) dat zien we terug in de huizenprijzen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 09:25:00 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99533292
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De materialen en mensuren worden wel steeds duurder waardoor de efficientie winst niet merkbaar is geweest. Wat de banken wel gedaan heb het lenen effcienter gemaakt (aflossingsvrije en andere vage leen constructies) dat zien we terug in de huizenprijzen.
mensuren worden in rap tempo goedkoper, er werken alleen maar Roemenen en Bulgaren in de bouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99533407
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensuren worden in rap tempo goedkoper, er werken alleen maar Roemenen en Bulgaren in de bouw
Ook die krijgen in ieder geval het nederlandse minimum loon. En zijn helemaal niet zo efficient als hollanders.

Men zou prefab huizen in china moeten laten bouwen misschien dat we daarmee nog wel goedkopere woningen kunnen realiseren in NL.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 09:39:57 #205
323876 michaelmoore
pi_99533430
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook die krijgen in ieder geval het nederlandse minimum loon. En zijn helemaal niet zo efficient als hollanders.

Wel eens gehoord van Nederlanders bouwvakkers die het minimumloon kregen ??
Grapjas.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 juli 2011 @ 09:47:59 #206
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99533520
Lineair denken.. Het lijkt er sterk op dat er hier een aantal autisten rondzweven. Het is al 30 jaar zo dus het blijft zo... Dit is de ernstigste crisis in 80 jaar en men blijft over locatie en personeelskosten leuteren.... Ach dat deed men 5 jaar geleden ook op IJsland en Ierland en de VS en Spanje...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_99533521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wel eens gehoord van Nederlanders bouwvakkers die het minimumloon kregen ??
Grapjas.
Schrijf ik dat ergens? Nee ik zeg alleen dat importbouwvakkers vanwege hun inefficiente niet altijd goedkoper zijn. Pay peanuts get monkeys.
pi_99536498
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:47 schreef Basp1 het volgende:

Schrijf ik dat ergens? Nee ik zeg alleen dat importbouwvakkers vanwege hun inefficiente niet altijd goedkoper zijn. Pay peanuts get monkeys.
In de financiele sector betalen ze de hoofdprijs maar krijgen ze vaak ook monkeys.

De inkomensverschillen in de bouw lopen soms enorm uiteen, vooral bij de kleinere onderaannemers.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99541125
quote:

[..]

Er komt een moment dat Robots nog goedkoper zijn, en dan gaan de prijzen van huizen zich gedragen als de prijzen van laptops en mobieltjes.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:53:26 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99541189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:51 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Er komt een moment dat Robots nog goedkoper zijn, en dan gaan de prijzen van huizen zich gedragen als de prijzen van laptops en mobieltjes.
Dat denk ik niet. De factor arbeid in de prijs van een huis is allang niet zo groot meer. Het gaat veel meer om de schaarse locatie. En die blijft net zo schaars met of zonder robots.
The End Times are wild
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:52:56 #211
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99543356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. De factor arbeid in de prijs van een huis is allang niet zo groot meer. Het gaat veel meer om de schaarse locatie. En die blijft net zo schaars met of zonder robots.
Die schaarste is kunstmatig gecreëerd in Nederland.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_99549472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 15:52 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Die schaarste is kunstmatig gecreëerd in Nederland.
Hij is er wel, maar wat is je punt nu?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99549570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hij is er wel, maar wat is je punt nu?
I.p.v. te bukken voor de banksters kan je dan beter de markt breken door gewoon niet meer te kopen. Als het in stand houden van de schaarste niet meer werkt dan heeft het nl. ook geen zin deze in stand te houden.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:02:43 #214
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_99553826
In het centrum van Bussum - in het zeer gewilde Gooi dus (locatie, locatie) - staan al 6+ maanden een aantal nieuwbouwwoningen leeg die maar niet verkocht worden. Hoezo schaarste?
Je snapt het pas als je naar het prijskaartje kijkt...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juli 2011 @ 20:11:56 #215
13368 NiGeLaToR
pi_99554207
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:02 schreef Jane het volgende:
In het centrum van Bussum - in het zeer gewilde Gooi dus (locatie, locatie) - staan al 6+ maanden een aantal nieuwbouwwoningen leeg die maar niet verkocht worden. Hoezo schaarste?
Je snapt het pas als je naar het prijskaartje kijkt...
Nah, in de zomer liggen kunstkerstbomen ook op de plank, wetende dat er vast weer een keer kerst komt. Sommige goederen hebben geen 'houdbaarheidsdatum' en dus hebben de huidige eigenaren blijkbaar tijd zat om te zien wat er gebeurt. Met dit soort dingen loont het altijd te wachten, de vraag is alleen, hoe lang?
pi_99554438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:05 schreef VirtualMemory het volgende:
I.p.v. te bukken voor de banksters kan je dan beter de markt breken door gewoon niet meer te kopen.
Je kunt de markt niet breken door principieel stug (en heel erg diep) te blijven bukken voor de verhuurders...

quote:
Als het in stand houden van de schaarste niet meer werkt dan heeft het nl. ook geen zin deze in stand te houden.
Halveer de huurprijzen en de huizenprijzen dalen vanzelf mee. Zolang het alternatief voor een verkoper die wil/moet gaan huren duurder is dan zijn huidige maandlasten kun je wachten tot je 100 gram weegt...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:39:23 #217
1986 Jane
pi_99557704
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:11 schreef NiGeLaToR het volgende:

Nah, in de zomer liggen kunstkerstbomen ook op de plank, wetende dat er vast weer een keer kerst komt. Sommige goederen hebben geen 'houdbaarheidsdatum' en dus hebben de huidige eigenaren blijkbaar tijd zat om te zien wat er gebeurt. Met dit soort dingen loont het altijd te wachten, de vraag is alleen, hoe lang?
Ehh, het is dus nieuwbouw, he? Nooit bewoond. Ik-weet-niet-hoe-lang aan gebouwd (begonnen in 2008) en nu staat het leeg (volgens mij al zeker een jaar). Zoals deze
http://www.funda.nl/koop/(...)04-0-bouwnr-1457187/

En deze:
http://www.funda.nl/koop/(...)16-0-bouwnr-1457213/

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 16-07-2011 21:51:50 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 00:05:19 #218
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_99564407
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voorlopig zijn zijn reacties een heel stuk zinniger dan die van jou... :D

:+
Heb je hem weer hoor. Ik heb net in 250K Funda topic gepost, wat doe je hier nog?
  zondag 17 juli 2011 @ 00:54:35 #219
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_99566138
quote:

er werken alleen maar Roemenen en Bulgaren in de bouw
In Amsterdam niet, er loopt echt vanalles... van Achterhoekers en Volendammers tot Oostblokkers, Duitsers en Britten.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:22:55 #220
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99571066
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Ehh, het is dus nieuwbouw, he? Nooit bewoond. Ik-weet-niet-hoe-lang aan gebouwd (begonnen in 2008) en nu staat het leeg (volgens mij al zeker een jaar). Zoals deze

En deze:
579.000 euro voor een lelijk rijtjeshuis met 175.000 euro bouwkosten (even het gemiddelde van http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl genomen)... Da's 400.000 euro voor de "locatie", f*cking Bussum, een dichtbevolkt dorpje omringd door lege weilanden... Het grondoppervlak durven ze niet eens op Funda te zetten, dus ik gok op 3000 euro per vierkante meter "locatie". Ruim tweederde van de prijs is dus zand, geen huis. Zal mij benieuwen of ze het wel kunnen verkopen als er 2 ton af gaat, hebben ze nog steeds 2 ton winst...

[ Bericht 1% gewijzigd door RemcoDelft op 17-07-2011 09:37:33 ]
censuur :O
  zondag 17 juli 2011 @ 09:35:13 #221
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99571191
Zie ook niet wat Bussum en locatie met elkaar te maken heeft. Omloopsnelheid is net als bijvoorbeeld een Bloemendaal juist erg laag, waarschijnlijk omdat, naast dat er dure huizen staan, er geen ruk te beleven/doen valt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_99573269
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:39 schreef Jane het volgende:

En deze:
Deze verkopers hebben na 3 jaar nog niet door dat het crisis is? Ik zou snel zakken naar 400K en dan nog vrees ik dat ze amper geinteresseerden vinden voor die toch tamelijk lelijk opgeknapte stapelhut. Dat badkamertje bijvoorbeeld........je kunt je er amper in omdraaien.
  zondag 17 juli 2011 @ 12:04:06 #223
1986 Jane
pi_99573565
Kom kom, mensen... Ik ben het er mee eens dat die huizen (veel) te duur geprijsd zijn, maar het is onzin om te stellen dat Bussum een boerengat is ("omringd met lege weilanden") of een villadorp a la Bloemendaal (of Blaricum bijvoorbeeld). Beide is niet waar.
Kijk, of je er nu zelf wilt wonen of niet, het Gooi is al heel lang een populair gebied voor veel mensen. Juist vanwege de locatie: mooie omgeving, alle voorzieningen en toch binnen een half uur in Amsterdam of Utrecht. Dat laatste geldt zeker voor Naarden, Bussum en Hilversum, met hun stations en spoorverbindingen. Dat ontkennen maakt het punt niet sterker.

Daarnaast is Bussum dus geen villa- of rijkelui-dorp. Er is een villawijkje, maar voor het grootste gedeelte bestaat het uit gewone (rijtjes-)woningen. Wat mij vooral opvalt aan die nieuwbouwwoningen die nu leeg blijven staan, is dat men blijkbaar totaal niet nagedacht heeft wie daar dan zou willen/kunnen gaan wonen, voor die prijs. Bussum vergrijst, dus wil men graag jonge mensen aantrekken. Voor hen is het (vrij drukke) centrum ook erg geschikt, maar niet voor die prijs natuurlijk. En niet als je jonge kinderen hebt of aan gezinsuitbreiding denkt, want dan zoek je liever naar iets rustigers en groters (als je het al kunt betalen).

-btw- ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar als je een parkeerplek wilt, kost dat je nog zo'n 25000 extra, he? :D
pi_99573727
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:04 schreef Jane het volgende:
Kijk, of je er nu zelf wilt wonen of niet, het Gooi is al heel lang een populair gebied voor veel mensen. Juist vanwege de locatie: mooie omgeving, alle voorzieningen en toch binnen een half uur in Amsterdam of Utrecht.
Ik woon in West Brabant, binnen een half uur van Rotterdam en Antwerpen, ook omgeven door weilanden en bosgebieden, en alle voorzieningen bij de hand.

Overgewaardeerd stukje Nederland dat Gooi. (of W-Brabant is ondergewaardeerd, dat kan natuurlijk ook :) )
  zondag 17 juli 2011 @ 12:17:04 #225
1986 Jane
pi_99573928
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:09 schreef PierreBetfair het volgende:

Ik woon in West Brabant, binnen een half uur van Rotterdam en Antwerpen, ook omgeven door weilanden en bosgebieden, en alle voorzieningen bij de hand.

Overgewaardeerd stukje Nederland dat Gooi. (of W-Brabant is ondergewaardeerd, dat kan natuurlijk ook :) )
Ik denk dat een discussie over over- of onderwaardering van gemeentes/woongebieden vrij zinloos is. Het is duidelijk dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft en dat veel mensen gehecht zijn aan het gebied waar ze opgegroeid zijn, dan wel waar ze al lang wonen. Ik probeerde het Gooi niet aan te prijzen, ik probeerde alleen uit te leggen waarom het een populair gebied is, zonder te willen suggereren dat iedereen er zou moeten willen wonen.

Dat gezegd hebbende, kun je trouwens wel gelijk ook concluderen dat de huizenprijzen - voor met name ook hele gewone rijtjeshuizen - juist hier ook volledig buiten proportie zijn geraakt.
  zondag 17 juli 2011 @ 12:35:20 #226
1986 Jane
pi_99574473
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie in de regio's waar jullie wonen ook nieuwbouw weten die maar leeg blijft staan.
pi_99574476
De meeste woningen in die regio zijn toch wel wat realistischer geprijsd? Denk dat je hier 2 uitzonderingen te pakken hebt........en dat de verkopers die prijs vragen omdat ze anders niet uit de kosten komen. Waarschijnlijk op de top (2008-2009) gekocht, daarna nog flink verbouwen, ja dan moet je zulke prijzen vragen om er nog een knaak winst aan over te houden. Denk dat ze een dikike ton verlies moeten nemen of het nog 10 jaar te koop moeten laten staan, wat ook bakken met geld kost.

Dit zijn van die lui die je op TV wel eens voorbij ziet komen bij van die huizenprogramma's. Kopen, opknappen en met winst proberen te verkopen. Soms gaat dat behoorlijk mis.
  zondag 17 juli 2011 @ 12:38:04 #228
1986 Jane
pi_99574533
@Pierre: het zijn nieuwbouwwoningen die gewoon nooit verkocht zijn.
pi_99574672
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:38 schreef Jane het volgende:
@Pierre: het zijn nieuwbouwwoningen die gewoon nooit verkocht zijn.
Oops, ik zie het nu ook :)

Moet je trouwens dat witte "reepje" links van dat huis zien. Wat zou dat voor iets zijn? Het smalste huis van Nederland?
  zondag 17 juli 2011 @ 12:45:07 #230
1986 Jane
pi_99574684
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:35 schreef PierreBetfair het volgende:
De meeste woningen in die regio zijn toch wel wat realistischer geprijsd?
Mwah, valt erg tegen hoor. De woningen die redelijk geprijsd lijken, worden meestal verkocht op basis van 'Koop Goedkoop', wat in deze tijd ook niet zo aantrekkelijk is, aangezien je je huis binnen 10 jaar weer moet zien te verkopen.

quote:
"Koop Goedkoopwoningen" zijn betaalbaar doordat de grond niet gekocht maar in erfpacht wordt uitgegeven tegen een aanzienlijke korting. De canon (grondhuur) bij deze woning bedraagt ¤ 270,83 per maand, maar dit bedrag wordt pas in het 11e jaar volledig betaald. De korting op de canon is het eerste jaar 100% (gratis dus). Het 2e jaar bedraagt de korting 90%, het 3e jaar 80% etc. De betaalde canon is fiscaal aftrekbaar.

Bij doorverkoop begint de nieuwe koper weer met 100% korting op de canon.
De hier genoemde prijs is van een willekeurig huis dat ik net gegoogled heb, maar bedraagt toch altijd enkele honderden euro's per maand.
pi_99574972
quote:
5s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:35 schreef Jane het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie in de regio's waar jullie wonen ook nieuwbouw weten die maar leeg blijft staan.
Westpoint in Tilburg opgeleverd in 2004 daarvan staan er nog steeds appartementen v.o.n. te koop. Maar die beginnen dan op ongeveer 460.000
pi_99574986
quote:
Niet in de regio, maar in A'dam Oost, deze staan al een tijdje in de etalage (volgens mij zijn ze nog aan het bouwen trouwens, of zijn ze inmiddels net klaar): http://www.woneninsamos.nl/prijzen/

Eerst vertraging in de bouwvergunningen waardoor ze veel opties weer terug hebben gekregen. En toen hebben kennelijk door de veranderde huizenmarkt veel mensen hun opties teruggegeven, waardoor de minst geliefde types en de onderste etages nog steeds te koop staan. Wel grappig trouwens dat ze de prijzen er niet meer bij vermelden. Ze zijn eerst omhoog gegaan, nu de oplevering nadert, en met de lage overdrachtsbelasting voor bestaande panden zullen ze wel weer wat zakken :)

Veel mensen halen hun neus op voor de locatie trouwens :) Niet hip genoeg ws. :)

En fountainhead ( http://www.fountainhead.nu/nieuws.html ), de laatste grote locatie in de buurt van centrum A'dam gaat niet door. In weerwil van de door velen hier veronderstelde lage bouwkosten is het niet rendabel te bouwen (hoewel de voorlopige prijzen ergens tussen de 4,000 en 5,000 euro per m2 zweefden......)

In mijn regio wordt voor nieuwbouwprojecten op de dorpen nog steeds geloot.... met name voor zelfbouw of seni-zelfbouw.
Wat blijft staan zijn de grote kavels of de grote panden (> 500,000 euro). Dan gaan mensen toch kennelijk voor betere locaties dan een mini vinex wijk.
pi_99575279
quote:
Zeker. Eigenlijk een heel droevig gezicht omdat iedereen, die daar naar de C1000 gaat, al die bordjes kan zien. Blijkbaar is een bordje voor het hele appartementencomplex niet genoeg. Al zie ik wel wat verkochte huizen als ik funda bekijk. Mijn mening? Ik vind de appartementen gewoon te duur. De locatie is zeker niet verkeerd, maar met een keuken en een badkamer die nog geplaatst moeten worden, ben je niet onder de 300k klaar. Er is wel een parkeerplek maar 115 m2 is niet super-ruim en vooral een eigen buitenruimte ontbreekt.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:34:50 #234
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99576210
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:06 schreef skrn het volgende:

[..]

Zeker. Eigenlijk een heel droevig gezicht omdat iedereen, die daar naar de C1000 gaat, al die bordjes kan zien. Blijkbaar is een bordje voor het hele appartementencomplex niet genoeg. Al zie ik wel wat verkochte huizen als ik funda bekijk. Mijn mening? Ik vind de appartementen gewoon te duur. De locatie is zeker niet verkeerd, maar met een keuken en een badkamer die nog geplaatst moeten worden, ben je niet onder de 300k klaar. Er is wel een parkeerplek maar 115 m2 is niet super-ruim en vooral een eigen buitenruimte ontbreekt.
Toch verkoopt Delft in het algemeen nog steeds erg goed, alleen een beetje te veel aanbod in hetzelfde segment. Oude gebouwen die worden omgebouwd tot appartementen. Overigens staat er nog aardig wat op de rol in Delft met de ontwikkelingsplannen rondom/boven de nieuwe spoortunnel.

Mislukt nieuwbouwproject bij mij: http://www.hetloohof.nl/ Bouwen in een matige buurt blijft risicovol.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 17 juli 2011 @ 13:49:50 #235
1986 Jane
pi_99576745
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:06 schreef skrn het volgende:

Zeker. Eigenlijk een heel droevig gezicht omdat iedereen, die daar naar de C1000 gaat, al die bordjes kan zien.
Nou ja, dat heb ik dus ook met die in Bussum. Ik rijd er elke dag langs en dat grote bord dat je de woningen kan komen bezichtigen blíjft er maar hangen.
En het was zo'n prestigieus project... Ze hebben er een gracht die in de jaren 30 gedempt was voor in ere hersteld. Echt jarenlang een bouwput geweest. En nu blijft dat bord er maar hangen, terwijl die woningen echt al láng af zijn.
pi_99578895
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:09 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als je in de buurt van Gorkum woont zijn er weinig plekken die gunstiger liggen en zo goed omsloten zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99586436
quote:
NIeuwbouw bij ons is als een gek verkocht een paar jaar terug, je ziet nu dat iedereen dacht een goudmijn te hebben en nu de huizen (met 10% erbij) niet meer kwijtraakt voor de te hoge prijzen.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zondag 17 juli 2011 @ 19:06:57 #238
323876 michaelmoore
pi_99586516
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:03 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

NIeuwbouw bij ons is als een gek verkocht een paar jaar terug, je ziet nu dat iedereen dacht een goudmijn te hebben en nu de huizen (met 10% erbij) niet meer kwijtraakt voor de te hoge prijzen.
toen kreeg je met gemak aflossingsvrij op 7 x jaarsal en tijdelijk maakte niet veel uit
Nu hooguit 4 x jaarsal. vast dvb op annuïteitenbasis
pi_99586604
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toen kreeg je met gemak aflossingsvrij op 7 x jaarsal en tijdelijk maakte niet veel uit
Nu hooguit 4 x jaarsal. vast dvb op annuïteitenbasis
Het was een hele mooie wijk op papier, toen hebben ze er 6 "bijlmerflats" neergezet toen ze de bijlmer gingen herschikken. Dus al die huizen zijn flink gedevalueerd, En alles wat boven de 4 ton is staat stil.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zondag 17 juli 2011 @ 23:56:58 #240
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_99600938
Ik kreeg vele jaren geleden als start met 2300 bruto een hypotheek voor 200.000. Nu krijg ik met 3300 bruto een hypotheek van 200.000. Het is niet bepaald alsof je er op vooruitgaat qua mogelijkheden. Het lijkt mij dat er met mij nog veel starters zijn die zijn gaan huren i.p.v. kopen.
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_99602229
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:56 schreef Novacek het volgende:
Ik kreeg vele jaren geleden als start met 2300 bruto een hypotheek voor 200.000. Nu krijg ik met 3300 bruto een hypotheek van 200.000. Het is niet bepaald alsof je er op vooruitgaat qua mogelijkheden. Het lijkt mij dat er met mij nog veel starters zijn die zijn gaan huren i.p.v. kopen.
En dan met je 3300 bruto een huis huren van 1200 euro kale huur?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:31:26 #242
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_99602695
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dan met je 3300 bruto een huis huren van 1200 euro kale huur?
Bedoel je daarmee dat ik een huis moet kopen van onder de 200.000? Of bedoel je dat het een flinke aanslag is op mijn loon? Wat bedoel je nu eigenlijk. Het huis dat ik nu huur is duurder dan dat ik kan kopen. Dit huis is vlak bij mijn werk en ik heb dus geen kosten zoals een auto.

Zodra ik een huis vind dat aan mijn eisen voldoet zal ik kopen. Het zou echter fijn zijn als ik gewoon een hoger hypotheekbedrag kon krijgen. De huizenprijzen mogen natuurlijk ook gewoon gaan dalen. :D
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_99602900
Ik bedoel wat er staat
  maandag 18 juli 2011 @ 07:22:27 #244
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99608378
quote:
Eindelijk terug naar normaal. Nu nog de max. 85% hypotheken en het begint erop te lijken.
pi_99608421
quote:
En daarom is het leuk als de huizenprijzen dalen, maar je hebt er alsnog geen zak aan als de betaalbaarheid niet verbeterd.
pi_99608428
quote:
Nope, hier bij mij in het dorp is zojuist twee nieuwbouwprojecten afgerond. De ene heeft nog 1 huis over, de ander is geheel uitverkocht.
  maandag 18 juli 2011 @ 08:26:47 #247
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99608803
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 07:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daarom is het leuk als de huizenprijzen dalen, maar je hebt er alsnog geen zak aan als de betaalbaarheid financierbaarheid niet verbeterd.
Tja... Er zijn ook nog mensen die eerst sparen en dan pas kopen..
pi_99608827
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:26 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Tja... Er zijn ook nog mensen die eerst sparen en dan pas kopen..
Dat klopt, maar spaargeld alleen is niet voldoende.
pi_99609147
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar spaargeld alleen is niet voldoende.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb bijvoorbeeld onlangs alleen een huis gekocht met een hypotheek van ¤200.000,- (annuïteit, volledig aflossen). Het "gat" van ruim een ton ga ik met eigen middelen vullen. Het kan dus wel.
pi_99609265
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:53 schreef Devv het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb bijvoorbeeld onlangs alleen een huis gekocht met een hypotheek van ¤200.000,- (annuïteit, volledig aflossen). Het "gat" van ruim een ton ga ik met eigen middelen vullen. Het kan dus wel.
Jij bent dan ook een uitzondering. Niet elke Nederlander heeft natuurlijk een ton op de spaarrekening staan op zijn 25e.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')