Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier.
Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
About2Break1, hiker regio Rotterdam
Charlie511, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
hawk07, hiker regio Haarlem
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Obama, hiker regio Amsterdam
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
#26 || Luciano da Silva
joppie_saus
FootballCulture
Laatste posts vorig topic:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Oh en RTS, van waar naar waar is je tweede rit?
#26 || Luciano da Silva
Ja contacten wel even! Zullen grotendeels wel met elkaar op rijden

. Daarna vanaf Rdam naar Almere.
Enige waar dat kan is Meerkerk en dat was ook daar toch?
Net gesolliciteerd bij EW! Heb wel bij de opmerkingen gezet dat ik pas 4 maanden m'n rijbewijs heb maar alvast solliciteer voor september. Hoe groot is de kans dat ik eerder mag beginnen? Kreeg wel een mailtje terug dat ik in de wachtlijst ben opgenomen wegens veel sollicitaties. Gaat om regio Leiden btw.
quote:
Ik heb één keer meegemaakt dat er werd gezegd: "Zo je hebt wel file gehad". Was ook zo maar dat was ook daar idd.
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 18:36 schreef Fleauris het volgende:Porsche rijdt fijn

Kreeg al wel gezeur dat ik er te lang over had gedaan... Maar het ophaaltijdstip klopte niet volgens mij, zat er naar 20minuten naast en ik ben nog even langs het tankstation geweest voor de lunch.
Morgen met een Polo naar Groningen en dan vanuit Roden terug met een Touran.
Dat had ik ook met m'n Golf GTI. Ik was door het altijd fijne OV een half uur te laat op m'n startadres, en die werden al gebeld met de vraag waar ik bleef
Overigens zie ik die GTI nog steeds op de plaats staan waar ik em heb neergezet, met een leuk prijskaartje van 30 nog wat duizend euro.
Zal vast ook iets met dure auto's te maken hebben denk ik.
[ Bericht 6% gewijzigd door Jorian29 op 13-07-2011 19:40:18 ]
Ik heb het daar ook een keer gehad, was toen met een Audi dat ze niet leuk vonden dat ik pauze had gehouden.
quote:
Misschien hebben ze liever dat je in de auto gaat pissen...
Hoe lang duurt het trouwens voordat je een bekeuring via EW binnenkrijgt? Volgens mij ben ik vorige week geflitst door een flitspaal waar ik al honderden keren voorbij ben gereden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 20:42:14 ]
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 20:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:[..]
Misschien hebben ze liever dat je in de auto gaat pissen...
Hoe lang duurt het trouwens voordat je een bekeuring via EW binnenkrijgt? Volgens mij ben ik vorige week geflitst door een flitspaal waar ik al honderden keren voorbij ben gereden.

Ik denk de standaard 3 weken. Daar zijn ze behoorlijk snel mee:P
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 19:03 schreef RangeRover het volgende:Net gesolliciteerd bij EW! Heb wel bij de opmerkingen gezet dat ik pas 4 maanden m'n rijbewijs heb maar alvast solliciteer voor september. Hoe groot is de kans dat ik eerder mag beginnen? Kreeg wel een mailtje terug dat ik in de wachtlijst ben opgenomen wegens veel sollicitaties. Gaat om regio Leiden btw.
Niemand die me antwoord kan geven?
quote:
Erg specifiek. Dit kunnen wij gewoon niet weten. Dat van die wachtlijst is standaard, dat krijgt iedereen. Daarnaast hebben ze misschien mensen nodig in Leiden en besluiten ze om je te bellen, misschien hebben ze genoeg chauffeurs in die regio en hebben ze je voorlopig helemaal niet nodig. Je zult echt moeten bellen.
Wacht nog steeds op een bekeuring die ik in mei heb gereden via EW, nog steeds niets van gehoord (vaste paal).
Waar het me vooral om ging was of jullie weten of er meer mensen in dienst zijn die begonnen zijn met minder dan 6 maanden rijervaring. Is dat zo?
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 22:39 schreef HenkvonAnnie het volgende:Niet gebeld voor morgen helaas, dan maar op vrijdag hopen.
Is er iets bekend over de drukte bij EW of is er sprake van de gebruikelijke serene rust die vaak midden in de maand heerst?
Ik heb al een tijdje niet gewerkt i.v.m. ander werk waarvoor ik kies in de zomer (zekerheid), maar wat ik zo lees loopt het vooralsnog wel aardig door. Ik weet niet of je vaker in de zomer hebt gewerkt maar dat er echt geen klap te rijden valt komt echt voor hoor. Dus ik zou er maar niet raar van opkijken als je meer thuiszit dan normaal.
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 22:39 schreef HenkvonAnnie het volgende:Niet gebeld voor morgen helaas, dan maar op vrijdag hopen.
Is er iets bekend over de drukte bij EW of is er sprake van de gebruikelijke serene rust die vaak midden in de maand heerst?
Ik was vorige week 4 dagen beschikbaar en heb 4 dagen gewerkt. Deze week heb ik tot nu toe alleen vandaag niet gewerkt. Valt tot nu toe best mee dus, maar vorig jaar was er vooral aan het eind van de vakantie (eind augustus) weinig werk, waarschijnlijk omdat veel chauffeurs toen weer terug waren van vakantie.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 22:52:37 ]
quote:
Nou ik ben dus pas bij Autoreset aangenomen met pas 3 maanden mijn rijbewijs terwijl je hem daar 1 jaar moet hebben. Tijdens de sollicitatie geen probleem geweest.
Ik ga er ook mee beginnen, effe solliciteren want dit verdient goed en prima werk naast mijn studie!

Hoe lang kan het duren voordat je daadwerkelijk aan de slag kan gaan? en speelt een strafblad ook een rol?
Ik kon weer naar huis... De auto was gisteren al opgehaald. Wat een hekel heb ik hieraan zeg. Vroeg opgestaan, rit voorbereid e.d.
Net als ik. Zeiknat geregend in R'dam en geen auto. Nu helemaal terug naar groningen met de trein

.
quote:
Oeh dat is ook klote... Ga je wel gewoon uren schrijven?
quote:
Ja, 3 uur treinen. Ben nu uurtje eerder thuis alleen. Niks aan te doen, zit wel goed nu
quote:
Op donderdag 14 juli 2011 13:35 schreef Afhaalchinees het volgende:Ik heb dinsdag mijn eerste dag gehad, maar sindsdien 2 keer niets hoeven doen, ik hoop dat ik morgen wat heb, anders kan ik beter naar een ander baantje op zoek.
Wat verwacht je dan van werk op oproepbasis? Als je per se werk moet hebben kies je daar ook niet voor lijkt me.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Zou ik maar doen ja. Doe je 1x, daarna niet weer. EW is ook afhankelijk van de informatie van de leasemij's en is niks meer dan een doorgeefluik.
Ik zit nu in de trein naar Amersfoort, en dan weer naar huis.
#26 || Luciano da Silva
Afhaalchinees
Geen Chinees
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Afhaalchinees het volgende:Morgen toch ritten, vooral met het OV, maar toch 2 auto's, namelijk Skoda Yeti en Opel Corsa. Als alles volgens planning gaat ben ik om 3 uur weer thuis als ik om 7 uur weg ga

Waarom zou je om 7 uur 's ochtends weggaan? Je hebt toch een ophaaltijd in je ritgegevens staan?
Skoda Yeti is wel een toffe auto trouwens.
#26 || Luciano da Silva
Morgen ook 2 ritten, Rotterdam - Meerkerk en Hilversum - Breda. Een clio en een paar maanden oude A3. Wel vervelend dat ik die eerste auto voor 12:00 moet ophalen in rotterdam, en dat ik de a3 pas na 16:00 mag ophalen in Hilversum, zal wel weer even niks gaan doen.
Ik heb morgen 2 ritten, 2x een VW Polo. De tweede auto moet echter van een bedrijventerrein in Veenendaal komen met een belabberde OV-verbinding. 9292ov kan niet eens een reisadvies geven.
Ik wilde deze baan een paar jaar geleden ook doen. Maar toen deed ik nog mbo en had ik nog niet lang m'n rijbewijs. Inmiddels hbo en heb nu ook veel meer rijervaring. Krijg je het reizen ook betaald? Stel je moet 2x3 uur reizen met de trein, dat zou anders niet opschieten.
Bij hoeveel km mag je eigenlijk een taxi bellen?
Geen idee, gaat een beetje in overleg geloof ik. Ik mocht een keer een taxi nemen voor 45 minuten lopen, maar toen was de planning ook zo geregeld dat ik samen met een andere hiker aan zou komen op die locatie dus konden we die taxi met z'n 2'en nemen.
quote:
Gewoon bellen, hoor je het vanzelf wel. Mijn laatste taxirit was voor 7 km.
Joppie en ik vanmorgen onderweg met onze Partners
[ Bericht 19% gewijzigd door RTS91 op 14-07-2011 19:38:00 ]