kunnen we ook met jou doen natuurlijkquote:Op maandag 11 juli 2011 01:27 schreef Absurditeit het volgende:
Wat een onbenullige bejaarde dorpsidioot. Ze hadden hem een flinke trap moeten geven.
Yup. Bestaat niet meer, is opgegaan in de defensie duikschool.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:12 schreef revolutionarymen het volgende:
De term duikbedrijf die snap ik niet. is dat een onderdeel van de marine?
Is nog steeds onderdeel van de marine, het is een andere naam voor de duik en demonteergroep.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup. Bestaat niet meer, is opgegaan in de defensie duikschool.
Tenminste voor zover ik weet, maar misschien dat hier een marineman meeleest die daar meer duidelijkheid over kan verschaffen.
Maar het was/is(?) iig een onderdeel van de marine.
Roger, is dat probleem ook weer de wereld uit.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:47 schreef Mar-K het volgende:
Is nog steeds onderdeel van de marine, het is een andere naam voor de duik en demonteergroep.
Ouwe krijgsmacht... Ook ik zat (ver na 1979) een biertje te scoren bij onze ouwe adjudant die de ouwe tijd nog meegemaakt had.quote:
Ik vind het idd mooi om het te lezen. maar ik haal de tekst weg ivm trollersquote:Op maandag 11 juli 2011 23:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ouwe krijgsmacht... Ook ik zat (ver na 1979) een biertje te scoren bij onze ouwe adjudant die de ouwe tijd nog meegemaakt had.
Ik ben gvd te laat geboren...
Mwoah... Heb er wel een aantal, maar die vallen in het niet bij dit boekwerk...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:04 schreef revolutionarymen het volgende:
Edit: heb jij nog mooie verhalen?
Dat dus. Je zult als instructeur zo'n stuk geteisem in je klas hebben zitten...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:22 schreef Pumatje het volgende:
me god wat was die vent een baas... wat een koning.
Jezus...
Klopt, ik denk dat ik tegenwoordig ook niet meer door de KMS commissie was gekomen. Laat staan dat ik de opleiding zou halen. Als ik zie hoe men tegenwoordig KMS'ers opleidt mbt "normen en waarden, voorbeeldgedrag" etc... Dat ze voor de rest nergens geen verstand van hebben moeten we maar op de koop toe nemen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:48 schreef Pumatje het volgende:
Dat is inderdaad zo..
Punt is, dat hij vast heel goed functioneerde m.b.t zijn werk, maar anno 2011 Amo of hoe dat bij de Marine ook heten mag niet meer door zou komen.
Idd, maar toen kon ook nog veel meer. Tegenwoordig wordt een avondje zuipen al weggezet als "wangedrag" en moet je oppassen dat je geen rapport aangesmeerd krijgt.quote:Dat is een verlies, het geeft het bedrijf zo veel kleur, dat wat het nu steeds meer verliest.
Tegenwoordig zie ik steeds meer "dezelfde" lui binnenkomen..
Dat was in de Dipli tijd wel anders, alle rangen en standen in het leger waardoor je natuurlijk de meest interresante converstaties en toestanden had.
Ik heb als instructeur een aantal KMS lichtingen gedraaid (vaktechnische opleiding) en er zitten zeker 4 personen bij die bij de andere (model)instructeurs al 6 keer de straat opgeschopt zouden zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:03 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zie het ook bij ons, defensie wil alleen nog maar ideale schoonzonen en geen boefjes meer. Terwijl je die laatste het hardste nodig hebt (met al het gezeik die ze meebrengen).
Laatst werd ik door een griet van 1 van de eenheden aangesproken dat ze zo enorm met me gelachen had vorig jaar Kreta... Uuuuh... wanneer???quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:18 schreef Pumatje het volgende:
Bij 11tank was dit toch nog wel zo, de Rit kwam er openlijk voor uit dat hij juist de boefjes wilde, want die werken hard. Veroorzaakte wel het nodige papierwerk en ophalen bij de Kmar.. maar tjonge wat was dat een topvent.
Ging mee stappen, compleet van de kaart terug naar huis.. met je ritmeester! dat is volgens mij niet veel voorkomend meer. En elke oefening werd goed afgesloten, athans bijna elke oefening met bier..
Niks mis met tankers, daar kun je een leuk feestje mee bouwen.quote:Die vent heeft personeelszorg enorm hoog in het vaandel, maar het moet wel worden verdient.
We hadden ook echt boefjes tanksmaar die functioneerden wel...
blijf er ook bij dat de Tankeenheden de uitzondering in de regel waren, athans 11tank.. over het andere kan ik niet spreken. Maargoed zo keek ook de hele KL volgens mij tegen ons aan.
Vergeet de genie en artillerie niet... als het om "niet zo nauw nemen" gaat.quote:Oh.. tankers.
Die lui die niet zo nauw nemen met bepaalde zaken.
heerlijck
Ben een keer achter een bruglegger aangereden (blackout) richting de brugslag die ik moest beveiligen met mijn hok. Zit zo door mijn HV te turen en zie links en rechts allemaal bomen horizontaal liggen. Najah, het zal wel. Dus we komen bij het punt waar de brugslag moest komen en ik klim eruit om ff te babbelen met de lui van de genie.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:29 schreef Pumatje het volgende:
hahah, yes!
Dat klopt!
Fantastische gelijkenissen zie ik bij de lui van de Art.
In Seedorf hadden we standaard ellende met de lui van 103.. (verkenners).quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:38 schreef Pumatje het volgende:
Daardoor ook vooral problemen met de Infanterie
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben een keer achter een bruglegger aangereden (blackout) richting de brugslag die ik moest beveiligen met mijn hok. Zit zo door mijn HV te turen en zie links en rechts allemaal bomen horizontaal liggen. Najah, het zal wel. Dus we komen bij het punt waar de brugslag moest komen en ik klim eruit om ff te babbelen met de lui van de genie.
"Hebben jullie geen HV ofzo?"... "Oi Piet, hebben wij de HV geplaatst?"... "Nee, vond ik maar gelul, als ik hem naar rechts voel trekken weet ik dat ik iets raak en stuur weer naar links..."
Ah, vandaar de ontwortelde bomen....
Ik had altijd ruzie met de TOW maten, die hebben ongeveer dezelfde stellingseisen als mij. Kom je aanhobbelen staat er zo'n zure YPR op je stelling. Uhm, sgt, kunt u opschuiven? Al naar gelang het antwoord ging hoofdmotor al dan niet zaken doen. "Nee, ik sta hier en ik blijf hier staan!" Oh, ik geef gas en ik sta er toch!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:22 schreef Pumatje het volgende:
herkenbaar
wieltjes van de infanterie die steen en been kwamen klagen over de niet toegankelijke wegen her en der...
Never leave hussars without supervision
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |