Hoe vroeg is vroeg?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:37 schreef tombolafan het volgende:
Ik was net in een oriental supermarket maar ze hadden vet weinig![]()
Catje, als je nou vroeg komt over 2 weken kunnen we hier nog naar de Aziatische supermarkt voor we naar Shabu gaan?
Ziet er goed uit.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:41 schreef Mirjam het volgende:
m'n Gomashio:
[ afbeelding ]
en m'n eivormpjes even uitgetest
[ afbeelding ]
Dan heb ik grote vormpjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Mirjam het volgende:
ik had L-eieren, en moest bij het konijn goed uitkijken dat ik 'm niet aan gort kneep
maar die randjes snij je d'r toch zo af?
Dat.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:50 schreef tombolafan het volgende:
OP is veranderd
Ennnnnnnnnnnnn wat stond er in hemelsnaam als FiPo?
11 uur is ook primaquote:Op zondag 10 juli 2011 16:40 schreef Cat22 het volgende:
Plaatjes in de OP zijn terug!![]()
Eerste regel klopt niet.![]()
[..]
Hoe vroeg is vroeg?Ik heb die week vakantie dus om acht uur in de trein stappen om rond tienen bij jou te zijn overleef ik vast wel.
Oh, hij is nu helemaal wegquote:
We kijken wel tzt.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
11 uur is ook primaMaar 10 mag ook
Kun je niet wat extra avondeten maken en dat als lunch meenemen?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:53 schreef Viking84 het volgende:
Schitterend! Alleen ben ik nu al veel tijd kwijt aan m'n avondeten, dus dit is wellicht leuk voor later. Blijf dit topic wel even in de gaten houden
.
http://www.amazingoriental.com/quote:Op zondag 10 juli 2011 16:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
We kijken wel tzt.![]()
Ik moet er wel rekening mee houden dat ik alles terug moet slepen.Welke aziaat heb jij in de buurt?
Ik zou echt Japans voer mee willen nemen, maar ik ben verder niet zo'n fan van Japans (alleen als het koud is, sushi enzo dus).quote:Op zondag 10 juli 2011 16:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kun je niet wat extra avondeten maken en dat als lunch meenemen?
En ik heb nu gehaktballetjes en quiche in de diepvries. Die hoef ik alleen maar de avond ervoor in de bento te doen, misschien wat fruit of groenten erbij en klaar.
Zeg ik lekker nietquote:
Da's dezelfde als 'mijn' aziaat.quote:
Stavoren was het toch?quote:
Ik ben er pas 1 keer geweest en dat was alleen voor sushiquote:Op zondag 10 juli 2011 17:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's dezelfde als 'mijn' aziaat.![]()
Maar assortiment vergelijken is altijd leuk en wellicht ken jij daar nog dingetjes die ik niet weet.
Nice!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ben er pas 1 keer geweest en dat was alleen voor sushi
Dus jij mag mij de weg wijzen
ONIGIRI!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nice!Ik ben benieuwd of deze die sushi vormpjes heeft die Mirjam heeft gekocht.
Wij gaan het zo gezellig hebben.quote:
Lekker! Ziet er veel lekkerder uit dan met ook zwarte sesamzaadjes, die worden zo grauwgrijs.quote:
ja, maar die waren wel heel duur vond ikquote:Op zondag 10 juli 2011 17:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Lekker! Ziet er veel lekkerder uit dan met ook zwarte sesamzaadjes, die worden zo grauwgrijs.
quote:
Oeps.quote:
die is zo leuk, Isa krijgt daarin haar fruit voor het tienuurtje mee naar school. Het is wel een klein bakjequote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:06 schreef RobinOok het volgende:
Heb een Hello Kitty bentobox besteld voor mijn kleine nichtje:
Binnenkort een familidiner en dat kind lust niks, dus ik vul gewoon zo'n box en dan bekijkt ze maar wat ze wel of waarschijnlijk vooral niet opeet. ;-)
(als ze goed d'r best doet mag ze 'm houden. Anders niet.)
Ik vind dat zwart voor decoratie ook mooier. Op witte rijst en zo. Misschien dat ik over 2 weken nog een zak blanke sesam haal, kan ik mixen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oeps.![]()
Ik heb ook zwarte hoor. Ik vind ze verder wel heel decoratief, gewoon licht geroosterd. Of zelfs zonder eerst te roosteren. En gemixt met blanke sesamzaadjes. Alleen in de gomashio niet.
Komt goed uit, dan hoef ik er niet veel in te doen. ;-)quote:Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
die is zo leuk, Isa krijgt daarin haar fruit voor het tienuurtje mee naar school. Het is wel een klein bakje
Moooooi!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Als ze zo weinig lust als je zei dan zal het wel goedkomenquote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef RobinOok het volgende:
Komt goed uit, dan hoef ik er niet veel in te doen. ;-)
Past er wel een ei in?
Nee, of nou ja, wel azijnmengsel erdoor lepelen enzo. Dus echt rijst voor sushi maken. Maar geen vulling of zo.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Moooooi!Doe je dan nog iets in die rijstballetjes?
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:46 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, of nou ja, wel azijnmengsel erdoor lepelen enzo. Dus echt rijst voor sushi maken. Maar geen vulling of zo.
Ik maak steeds vaker van die ballen, voor bij het eten ook. Ik merk dat mensen dan opeens veel meer rijst eten dan anders. Bakje sojasaus met wasabi erbij en klaar.
Als je 'm doorsnijd, zou het misschien lukken. Er zit nog een binnenbakje in ook. Normaal gaat er hier een halve appel is, in partjes. Of een peer, die lukt meestal wel heel. En anders een portie druiven/aarbeien... In dat binnenbakje past een kiwi in stukjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Komt goed uit, dan hoef ik er niet veel in te doen. ;-)
Past er wel een ei in?
Ja, daarom. Bij een grote box voel je je toch verplicht om 'm tjokvol te stoppen, want ze horen nu eenmaal goed volgestopt. Maar ik weet nu al dat ze er vrijwel niks van zal eten. Wat ik dus op zich niet zo erg vind ('t is mijn kind niet) maar dan liever niet teveel verspillen. (moeite & eten)quote:Op zondag 10 juli 2011 17:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ze zo weinig lust als je zei dan zal het wel goedkomen
Aha, komt vast goed. Eventueel doe'k de eitjes er gewoon naast.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je 'm doorsnijd, zou het misschien lukken. Er zit nog een binnenbakje in ook. Normaal gaat er hier een halve appel is, in partjes. Of een peer, die lukt meestal wel heel. En anders een portie druiven/aarbeien... In dat binnenbakje past een kiwi in stukjes.
Ik heb geen idee wat een leuke prijs isquote:Op zondag 10 juli 2011 17:57 schreef Mirjam het volgende:
waar koop je voor een leuke prijs zwart sesamzaad? bij de toko vond ik het maar heel duur
Prijzen kunnen echt belachelijk veel schelen bij de ene of de andere toko. Maar de prijzen bij Oriental zijn meestal al heel redelijk.Als je het daar te duur vond geef ik je weinig kans het elders veel goedkoper te vinden. Ik kan me alleen helemaal niet herinneren dat zwart sesamzaad zo enorm duur is. Of wacht, jawel, als het "speciaal, superdeluxe Japans" zwart sesamzaad is wel. In van die ieniemienie designerzakjes. Maar er zijn ook gewone zakken, van 250-500g of zo, die zijn volgens mij niet veel duurder dan witte sesamzaadjes. Maar kan me vergissen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:57 schreef Mirjam het volgende:
waar koop je voor een leuke prijs zwart sesamzaad? bij de toko vond ik het maar heel duur
Dat dacht ik ook. Ik weet echt niet meer wat ik betaald heb, maar ik heb voor zwarte sesam niet veel meer betaald dan voor blanke sesam. Anders had ik hem vast niet gekocht. [/hollander]quote:Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Prijzen kunnen echt belachelijk veel schelen bij de ene of de andere toko. Maar de prijzen bij Oriental zijn meestal al heel redelijk.Als je het daar te duur vond geef ik je weinig kans het elders veel goedkoper te vinden. Ik kan me alleen helemaal niet herinneren dat zwart sesamzaad zo enorm duur is. Of wacht, jawel, als het "speciaal, superdeluxe Japans" zwart sesamzaad is wel. In van die ieniemienie designerzakjes. Maar er zijn ook gewone zakken, van 250-500g of zo, die zijn volgens mij niet veel duurder dan witte sesamzaadjes. Maar kan me vergissen.
nouja, als het e3r lekker zoetig van gaat smaken, wel jaquote:Op maandag 11 juli 2011 18:57 schreef RobinOok het volgende:
Melk zou'k niet doen, die kan kapot en wordt zuur. Kokosmelk misschien. Maar ja, wil je dat?
Ik weet niet hoe het bij bol werkt. Maar zou je dan bij recepten niet de ene groente voor de ander kunnen vervangen? En hetzelfde voor kruiden. Doe ik ook vaker, afhankelijk van wat ik in huis heb.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:06 schreef Kreupel het volgende:
Ha Cat22, dat is heel lief maar het is best veel... het zijn namelijk geen productgroepen maar vooral specifieke producten (ene groente wel, andere niet... zelfde met fruit, vlees, zuivel, etc.)
En dan nog is het heel persoonlijk waar je wel en niet tegen kan.
Maar zit net te denken... volgens mij kun je bij bol.com het boek terugsturen als het niet bevalt, toch?
Die passen vast wel in de roze bak die ik morgen voor je ga halenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:28 schreef Mirjam het volgende:
de toko hier in de stad heeft helaas een teleurstellend assortiment.
wel kello kitty chopsticks meegenomen, in de hoop dat ze in mijn bento zouden passen, maar da's helaas niet het geval
ach, het zijn wel poepige chopsticks.
droog niet, maar misschien gebruik ik ze niet goed, ik frot ze er gewoon tussenquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:41 schreef Kreupel het volgende:
ziet er lekker en leuk uit zeg!! Houden die dividers de boel een beetje goed droog/apart van elkaar?
het is zo makkelijk.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:49 schreef Inu het volgende:
Oh lekker zeg!
Ik ben alleen een ramp in rijst koken en heb nu bij de Action een bak gekocht waarmee het in de magnetron zou moeten kunnen, maar hoeveel rijst en water moet er dan in en hoelang in de magnetron? En de bak heeft een schuifje in de deksel, moet die open of dicht?
Geen wijnazijn erbij? Die hebben we namelijk nog een fles staanquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het is zo makkelijk.
men neme:
1 kopje sushirijst-dit wassen
in de pan
anderhalf kopje water erbij
opzetten tot het goed kookt
vuur laag, kwartier later ff kijken, als het droog is vuur uuit.
rijstazijn ja, dat was ik gisteren ook al vergetenquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:56 schreef Inu het volgende:
[..]
Geen wijnazijn erbij? Die hebben we namelijk nog een fles staan
Ga het morgen eens proberen
Maar toch pas als je de rijst hebt gekookt?quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
rijstazijn ja, dat was ik gisteren ook al vergeten![]()
Klinkt, op de olijfolie na, goedquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:34 schreef Mirjam het volgende:
nooo,m da's heul geen pedobear
die tonijnballetjes; dat was een gokik paktye wat ik in huis had, en ging gewoon aan de gang.
een stukje rode peper, pitjes eruit ritsen, en in heel kleine stukjes snijden,
een klein uitje snipperen
een half biosuitje fijn snijden
een blikje tonijn op water opentrekken, in een zeef, en goed uit laten lekker.
alles bij elkaar in een bak, ik heb er peper, zout, een klein beetje soyasaus en wat kerrie doorgedaan.
doe er een ei bij om de boel te binden
vorm kleine balletjes met je handen, en haal ze daarna even door de bloem
daarna bakken in de wok met wat olijfolie
Heuj! Da's duurder dan begroot.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:57 schreef tombolafan het volgende:
[dienstmededeling]
2 nep-bento's gescoord
En ze waren alletwee 3,35 pond
[/dienstmededeling]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Tombo, noteer je deze even voor volgende week zaterdag? Ik vergeet hem telkens te kopen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:54 schreef RobinOok het volgende:
Ja, na het koken spatel je dat erdoor. (recept)
Maar niet gewoon "rijst-azijn" he? Het is "sushi-azijn" en dat is niet hetzelfde!
Sushi-azijn is een mengsel van suiker, zout en rijstazijn. (3:1:5)
Maar sushi-azijn is ook kant-en-klaar in flessen of in poedervom te koop.
Maar rijstazijn heb ik ook nog niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:37 schreef RobinOok het volgende:
Sushi-azijn vin'k echt zonde van de ruimte die het inneemt. Koop gewoon rijstazijn en maak het zelf. Suiker en zout heb je toch altijd wel in huis?
quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heuj! Da's duurder dan begroot.
Oh, ik kan gewoon niet typenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3,32 elken das mooi want bij de roze stond nog steeds 4,99 maar die was dus toch ook afgeprijsd
En je hebt de handlingskosten nog niet gehoord
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, ik kan gewoon niet typen
3,32 elken das mooi want bij de roze stond nog steeds 4,99 maar die was dus toch ook afgeprijsd
In natura toch?quote:En je hebt de handlingskosten nog niet gehoord
whoehoequote:Op woensdag 13 juli 2011 12:57 schreef tombolafan het volgende:
[dienstmededeling]
2 nep-bento's gescoord
En ze waren alletwee 3,35 pond
[/dienstmededeling]
oh, dan moet ik nog ff goed kijken wat ik dan gehaald hebquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:54 schreef RobinOok het volgende:
Ja, na het koken spatel je dat erdoor. (recept)
Maar niet gewoon "rijst-azijn" he? Het is "sushi-azijn" en dat is niet hetzelfde!
Sushi-azijn is een mengsel van suiker, zout en rijstazijn. (3:1:5)
Maar sushi-azijn is ook kant-en-klaar in flessen of in poedervom te koop.
of gewoon bakpapier erinquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:47 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb nog nooit gezien dat iemand rijst stoomt in een bamboe stomer.
Zo'n magnetron rijstkoker heb ik wel, maar nog steeds niet uitgeprobeerd.
Ik zou groenten "gewoon" in de magnetron blancheren, als ik jou was.
Even experimenteren (als je dagelijks een bentobox gaat maken zal je het snel genoeg leren), de schijfjes of dingetjes die je te stomen hebt in een bakje, drupje water erbij en 30 seconden (?) in de magnetron. Of zolang als jij wilt. Eventueel afdekken, maar volgens mij hoeft dat nog niet eens.
Bamboe stomers moet je gewoon niet vies maken, want echt lekker boenen gaat niet. Er zijn wel stoomvloeitjes te koop bij de toko, speciaal voor in die mandjes. Of er gewoon een klein schoteltje in zetten kan ook. Hier lees je meer over : de verschillende mogelijkheden voor stomen
Ze verzenden bijna altijd ieder boek apart ja, dat klopt wel. Wist ik eerst ook niet, tot ik de 7 boeken die ik besteld had, ieder apart verpakt toegezonden kreeg.. En 6 ervan kwamen zelfs gewoon op dezelfde dag, toen lag de hele deurmat vol met pakjesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:37 schreef Mirjam het volgende:
ik heb maar 1 van de boeken binnengekregen die ik bij the book depository heb besteld, vaag
en er zit een pennenstreep op de onderkant van het boek, beetje vaag.
Deze waren er niet meer?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben bang dat ik de bento voor mijn nichtje te laat besteld heb.
Echt dom. Zooo dom.
Nou ja, jammer dan.
Heb wel vrolijke, gele muffinvormpjes gescoord bij de Xenos.
Dat samen met rode cherrytomaatjes, groene sojaboontjes en witte bunny eitjes is ook al fleurig genoeg.
Alleen even kijken in wat voor doos deze muts het zal stoppen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:20 schreef Muck het volgende:
Ik was vandaag bij Xenos, waar ze grote opruiming houden, en ze hebben Hello Kitty-bento-boxen voor maar 7 euro
Nee, dat stond niet op t plaatjequote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:21 schreef RobinOok het volgende:
Maak je ze wel nat voor je ze vult? Met water-azijn-mengsel?
En ja, je moet er gewoon net genoeg in doen natuurlijk. Niet teveel en niet te weinig.
Welke vormpjes heb je eigenlijk?
Die was over de datumquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:30 schreef RobinOok het volgende:
En je maakt de rijst wel aan met sushi-azijn?
Ziet er leuk uit zeg!!!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:53 schreef Miendientje het volgende:
Tip. Bij de action verkopen ze kookboekjes voor ¤0,99. Een van de boekjes is deze:
[ afbeelding ]
Alleen de 'bentobox' op de voorkant is al grappig.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
Vandaag naar de Bazaar in Beverwijk geweest, het meest schattige bento boxje ooit, met lepel voor een euro!Zal misschien nog wel wat kiekjes plaatsen
En heb me uitgeleefd bij de Oriental supermarkt, leuk spul blijven ze toch hebben
Van de week maar weer eens een bento mee naar het werk
*leest mee*quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]Das goedkoop! En was die ook uit de Oriental Supermarkt dan?
Nee, uit een of ander prulwinkeltjequote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]Das goedkoop! En was die ook uit de Oriental Supermarkt dan?
Oh, hadden ze veel leuke dingen?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, uit een of ander prulwinkeltjeWaar ik ook de meest schattige lepeltjes gekocht heb
![]()
Oriental heb ik alleen etenswaar meegenomen eigenlijk
Ja, lepeltjes, en wontonmaakdingetjes (waar ik nu spijt van heb dat ik ze niet heb meegenomenquote:
Oh leuk!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, lepeltjes, en wontonmaakdingetjes (waar ik nu spijt van heb dat ik ze niet heb meegenomen) en plastic servies enzo
Echt super kitch
![]()
Dit is het bakje btw:
[ afbeelding ]
Ja, ik heb een berg kruidenzooi voor rijst meegenomenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh leuk!En hadden ze veel eet-spul?
Hadden ze alleen deze of ook 2laags?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, lepeltjes, en wontonmaakdingetjes (waar ik nu spijt van heb dat ik ze niet heb meegenomen) en plastic servies enzo
Echt super kitch
![]()
Dit is het bakje btw:
[ afbeelding ]
Ze hadden helaas alleen deze... De 2 laags ben ik zelf nog niet tegengekomen, behalve dan in ronde vorm met koelbox idee eromheen, in Portugal stonden ze in de supermarktquote:Op zondag 17 juli 2011 21:37 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Hadden ze alleen deze of ook 2laags?
aah nouja, dan weet ik dat als we volgende week in Volendam zijn dat ik niet perse hoef door te drammen om naar Beverwijk te gaanquote:Op zondag 17 juli 2011 22:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ze hadden helaas alleen deze... De 2 laags ben ik zelf nog niet tegengekomen, behalve dan in ronde vorm met koelbox idee eromheen, in Portugal stonden ze in de supermarkt
De toko in Beverwijk is wel echt huge, dus dat is wel een aanraderquote:Op maandag 18 juli 2011 12:20 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
aah nouja, dan weet ik dat als we volgende week in Volendam zijn dat ik niet perse hoef door te drammen om naar Beverwijk te gaanAl gebeurt het misschien wel hoor met de huidige weersvoorspellingen
Nicequote:Op maandag 18 juli 2011 12:58 schreef quickstepster het volgende:
Hoi iedereen, na een hoop lurken nu toch ook maar een account aangemaakt, en een bento box, bandje voor eromheen (met een kuiken erop, yay!), en cupjes voor saus/dip gekocht (50ml per stuk) bij bento_delicioussiliconen bakjes heb ik al gelukkig ^^
Vooral in t begin zal ik nog niet knutselen, maar wel goed vullen!
Nu nog kipjes o.i.d. dergelijks scoren voor zout en kruidenmixjes, leuke prikkers, en natuurlijk minimaal 1 ei mold! zodra t spul binnen is komt er natuurlijk een foto van, nu eerst verder struinen voor de rest, morgen eerst maar eens naar de toko + xenos hier, kijken wat ze hebben!
Tofquote:Op maandag 18 juli 2011 13:01 schreef quickstepster het volgende:
deze: http://cgi.ebay.com/ws/eB(...)geName=STRK:MEWNX:IT
en dit bandje: http://cgi.ebay.com/ws/eB(...)geName=STRK:MEWNX:IT
zag dat veel mensen deze bento als basis/uitprobeersel hebben, dus vandaarhij was ook totaal niet duur!
quote:Op maandag 18 juli 2011 20:44 schreef Mirjam het volgende:
kijk eens wat lieve bentombola kwam brengen
[ afbeelding ]
Nice, waarvandaan?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:44 schreef Mirjam het volgende:
Aha, dus dat was haar tussenstop! Over 5 dagen heb ik zijn blauwe vriendje!quote:Op maandag 18 juli 2011 20:44 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Welke toko is dat precies?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:59 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
De toko in Beverwijk is wel echt huge, dus dat is wel een aanrader
[..]
NiceWat voor box heb je besteld?
Heb je een fornuis en een pan? Dan kun je rijst koken.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:13 schreef quickstepster het volgende:
nog aanraders van mensen wat ik echt mee moet nemen van de toko? in het begin zal t nog geen nori/rijst ofzo zijn, aangezien ik geen magnetron heb, en binnenkort ga verhuizen, en er dus nog geen ga aanschaffen!
lijstje tot nu:
sojavisjes
edamame
mini-bapao's (ze hebben like, 4 smaakjes, heerlijk voor in de bento ^^)
Ik zie nu pas dat die onderste een ingebouwd sauspotje heeft. Leuk!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:08 schreef douche-eendje het volgende:
Meelurkpost voor leuke lunchtips. Het zullen bij mij geen bento's worden maar ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor wat anders dan mijn dagelijkse broodjes, fruit en salade.
Mirjam, box van sistema zo te zien? Ik heb 2 andere boxen van dat merk, vond ik een tijdje terug bij de V&D.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De onderste is waterdicht, erg handig
Die zit los, zit een praktisch gaatje waar je het sauspotje in kunt zettenquote:Op maandag 18 juli 2011 21:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat die onderste een ingebouwd sauspotje heeft. Leuk!
nouja, sushirijst moet toch stomen ofzo? ik ben daar totaal niet in thuisquote:Op maandag 18 juli 2011 21:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb je een fornuis en een pan? Dan kun je rijst koken.![]()
Kleine snoepjes zijn altijd leuk, sojasaus en verder dwaal ik daar meestal een beetje rond en pak wat me leuk lijkt.
Ik heb de sushirijst klaargemaakt volgens de voorschriften op de verpakking: anderhalf keer zoveel water als rijst en koken maar.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef quickstepster het volgende:
[..]
nouja, sushirijst moet toch stomen ofzo? ik ben daar totaal niet in thuisnasi, prima, maar al die leuke vormpjes, geen idee
Gaatje.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die zit los, zit een praktisch gaatje waar je het sauspotje in kunt zetten
help, nu heb ik geen excuus meer om geen rijst en vormpjes te halenquote:Op maandag 18 juli 2011 22:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb de sushirijst klaargemaakt volgens de voorschriften op de verpakking: anderhalf keer zoveel water als rijst en koken maar.
quote:Op maandag 18 juli 2011 20:44 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Een oriental supermarkt, zit op de zwarte markt.quote:
Welke heb jij dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:00 schreef Cat22 het volgende:
Ik kom er juist achter dat mijn bento te groot is voor mijn honger.![]()
![]()
In de ochtend eet ik af en toe een koekje (uit de trommel) maar voor de rest leef ik op mijn bento die ik niet altijd leeg eet.
Hier heb ik de helft van de tomaatjes, een snoepje en één miniquiche maar weer mee naar huis genomen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:06 schreef Cat22 het volgende:
Bento voor morgenvroeg is klaar:
[ afbeelding ]
mini tomaatjes, kipzout, eitje en wat snoepjes van de toko
mini quiches (nu nog bevroren, na een nachtje in de koelkast fijn ontdooid en morgenmiddag prima te eten.)
Oh, jij eet gewoon heel weinigquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:07 schreef Cat22 het volgende:
Deze:
[..]
Hier heb ik de helft van de tomaatjes, een snoepje en één miniquiche maar weer mee naar huis genomen.
Eerste keer dat ik dat hoor.quote:
Jammer Robin! Mocht je er niks mee kunnen en 'm kwijt willen, wil ik 'm wel overnemen eventueel...quote:Op zondag 17 juli 2011 14:31 schreef RobinOok het volgende:
Bentobox is dus nog niet gearriveerd. Feestje al wel geweest.
Ach ja. Eigen schuld, dikke bult. had ik maar eerder moeten bestellen.
don't you tempt mequote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef quickstepster het volgende:
bij de hema hebben ze nu ook leuke dieren cookiecutters die ook goed werken met groente en brood!
6 voor 2,50 geloof ik..
quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:42 schreef Inu het volgende:
Ze hebben nu trouwens bij de Xenos ook iets geniaals; een trommel met koeleenheid erin. In het rond en rechthoekig en bij de ronde zit er nog een apart kleiner bakje bij (voor saus oid) en een lepeltje
Like I said 3 posts boven je :pquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:42 schreef Inu het volgende:
Ze hebben nu trouwens bij de Xenos ook iets geniaals; een trommel met koeleenheid erin. In het rond en rechthoekig en bij de ronde zit er nog een apart kleiner bakje bij (voor saus oid) en een lepeltje
Gisteren werd ie bezorgd. Twee dagen te laat, maar op zich best op tijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef Sjeen het volgende:
Jammer Robin! Mocht je er niks mee kunnen en 'm kwijt willen, wil ik 'm wel overnemen eventueel...
Oh, sorryquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:10 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Like I said 3 posts boven je :p
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:13 schreef tombolafan het volgende:
Ow
Toko-en is heul niet goed voor den portemonnee
Sushi-rijst, sushi-azijn, nori, sushi-vormpjes, jelly-poeder, onigiri-vormpjes, sojabonen, sesamzaad
Samen met Tombo gesjopt, wat ik van haar lijstje in haar quote heb geschrapt had ik al.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:13 schreef tombolafan het volgende:
Ow
Toko-en is heul niet goed voor den portemonnee
sushi-azijn, onigiri-vormpjes, blank sesamzaad (10 cent duurder dan zwart sesamzaad), hulpstukjes voor eetstokjes (voor dummies)
Ik word er hebberig van.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:08 schreef quickstepster het volgende:
oehh! goeie site: http://www.cookstore.be/nl/assortiment/voorraaddozen-2
allerlei thermo bento's perfect voor soep, en dubbel geisoleerd, kan gewoon in de vaatwasser en de magnetron
en deze, weet niet offie al gepost is: http://www.japanesefoodshop.co.uk
veel mooie frutsels, en veel snoep, nori, en benodigdheden!
en de beste: https://www.allthingsforsale.com erg goedkoop in verhouding, en ze hebben erg veel spul, inc thermotassen, besteksetjes, dividers, alles wat je kan bedenken!
ok, cool, thanksquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:04 schreef RobinOok het volgende:
Laatst even voor je bij Wah Nam Hong gekeken, Mirjam. Zak met zwart sesamzaad, 400g voor 1,95. Da's niet duur toch? Maar dat ligt dan niet in het Japanse schap, maar bij de andere gedroogde bonen/peulen/zaden/etc. Zal bij andere toko's voor vergelijkbare prijzen te koop moeten zijn.
Thanks! Ik ga ook eens goed zoeken.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:36 schreef Inu het volgende:
Wij hebben gewoon peper en zout in de 'kantine' staan (waar ik werk is een La Place die ook als bedrijfskantine dienst doet)...
Ebay vindt bijvoorbeeld dit als je zoekt op mini salt shaker:
http://cgi.ebay.com/Salt-(...)&hash=item519696fa3f
http://cgi.ebay.com/TUPPE(...)&hash=item3369147336
http://cgi.ebay.com/VINTA(...)&hash=item4aad0d988d
http://cgi.ebay.com/Mini-(...)&hash=item3cba2ac33a
pinguins!quote:Op zondag 24 juli 2011 21:14 schreef Inu het volgende:
Ik heb Ebay weer even afgestruind
[ afbeelding ]
wat is dat tweede?quote:Op zondag 24 juli 2011 21:14 schreef Inu het volgende:
Ik heb Ebay weer even afgestruind
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jupquote:
Zitten er gleufjes aan de zijkant? Dat lijkt wel zo, daar wordt die rijst toch hartstikke droog door?quote:Op maandag 25 juli 2011 08:02 schreef Inu het volgende:
[..]
Jupals ik een onigiri in mn bento doe zit ie al voor de helft vol... En hier passen er 3 in als het goed is, dus kan ik mn bento voldoen met lekkere groenten
Die van tupperware is echt super retro/leuk!!!!!quote:
Ja, er zitten gleufjes in, maar dat zal vast een goede reden hebben toch? Als het idd te droog wordt is het 4 dollar weggegooidquote:Op maandag 25 juli 2011 09:47 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Zitten er gleufjes aan de zijkant? Dat lijkt wel zo, daar wordt die rijst toch hartstikke droog door?
Mijn bento is onderweg uit HongKong!! Ik ben al wat receptjes voor salades aan het uitproberen, ook hoe ze zich houden als ze de dag ervoor gemaakt zijn. Ik ga voorlopig voor de Hollandse bento met (rogge)brood en veeel salade. Wortel- en bleekselderijsalade zijn alvast goedgekeurd
Je hebt toch ook broodtrommels met van die gleufjes en die zijn juist tegen het uitdrogen, maar hoe het werkt??quote:Op maandag 25 juli 2011 10:21 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, er zitten gleufjes in, maar dat zal vast een goede reden hebben toch? Als het idd te droog wordt is het 4 dollar weggegooid
Er is idd vast over nagedacht, ben benieuwd of en hoe het werkt!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:21 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, er zitten gleufjes in, maar dat zal vast een goede reden hebben toch? Als het idd te droog wordt is het 4 dollar weggegooid
Mijn bento ookquote:Op maandag 25 juli 2011 12:18 schreef Cat22 het volgende:
Mijn bento is lekker vandaag.![]()
Vanvond komt de foto, ik vond hem best wel geslaagd.
Ik heb ook geen magnetron op het werk, maar ook gekookte groenten zijn koud/kamertemperatuur prima te eten!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:46 schreef DrukVout het volgende:
Ik lees dit topic best regelmatig. Maar ben nog niet overgestapt van het boerenbrood met boterhamworst naar rijst en tomaten.
Maareuh ik zie veel dingen in de bento zitten waarvan ik me afvraag. Eet je die koud (kamertemperatuur) of warm je het op in een magnetron op het werk?
Hier hebben we geen beschikking tot een magnetron...
Geen tijd voor één klikje? Ik snap dat nooit zo goed.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:18 schreef quickstepster het volgende:
bento was supergeslaagd, had alleen geen tijd om fotos te maken!
Onomnomnom! Helemaal op was hij!quote:Op zondag 24 juli 2011 20:33 schreef Cat22 het volgende:
Onomnomnom!
Ik heb komkommertjes in het zuur, eitjes in vormpjes en onigiri die ik morgen nog ga bestrooien met zelfgemaakte gomasio.
Paar gehaktballetjes en jelly uit de vriezer erbij en mijn bento voor morgen is klaar.
Oeh, lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Onomnomnom! Helemaal op was hij!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 juli 2011 19:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oeh, lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Doe je jelly in de vriezer ook?
Ik las in een eerder topic dat je onigiri het beste in kan vriezen met plastic folie om elke onigiri en na ontdooien 5 minuten in de magnetron ofzoquote:Op maandag 25 juli 2011 19:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
![]()
Was een testje (maar met 1 zo'n pakje maak ik 8 bakjes dus dat is teveel). Hij is minder helder en iets minder vast van samenstelling maar verder gaat dat eigenlijk prima. Ik heb er nu ook onigiri in liggen, ik had teveel rijst gekookt. Ben benieuwd hoe dat eruit komt.
Die sushi azijn maakt trouwens zo'n verschil zeg!
Ingevroren in folie en op een schaaltje.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik las in een eerder topic dat je onigiri het beste in kan vriezen met plastic folie om elke onigiri en na ontdooien 5 minuten in de magnetron ofzoHeb je ze gevuld?
quote:Op maandag 25 juli 2011 19:55 schreef Cat22 het volgende:
Wat wel grappig was: mijn collega's kijken elke keer weer vol verbazing wat er uit mijn bentobox komt, dus ook deze keer. Onder het bovenste dekseltje van mijn bento zitten de chopsticks maar die gebruik ik zelden, nu zat ik ook te smullen met mijn prikkertjes.
Collega: 'maar dan moet je ook die stokjes gebruiken anders is het niet écht.![]()
'
Ik: *pakt chopsticks* 'Oké' en eet verder.![]()
Collega: ''
ik heb vorige week een camera van mn ma gekregen, alleen het ding zuipt batterijen, kwam ik toen dus achterquote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Geen tijd voor één klikje? Ik snap dat nooit zo goed.Ik leg de camera al op het aanrecht, vul de bento, KLIK en ik ga verder met mijn ochtendroutine. Plaatsen komt dan later wel.
Camera+ batterijen apart klaarleggen dus.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:35 schreef quickstepster het volgende:
[..]
ik heb vorige week een camera van mn ma gekregen, alleen het ding zuipt batterijen, kwam ik toen dus achterals ik ze 4 dagen in t toestel laat zitten, issie leeg. dat was dus gisterochtend. en hij moet minimaal een half uur laden voor hij dan weer aan gaat :S
ik wasd laatst bij de ikea, en daar zag ik van die siliconen ijsblokvormen, in visjesvormquote:Op maandag 25 juli 2011 19:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
![]()
Was een testje (maar met 1 zo'n pakje maak ik 8 bakjes dus dat is teveel). Hij is minder helder en iets minder vast van samenstelling maar verder gaat dat eigenlijk prima. Ik heb er nu ook onigiri in liggen, ik had teveel rijst gekookt. Ben benieuwd hoe dat eruit komt.
Die sushi azijn maakt trouwens zo'n verschil zeg!
Zoiets is ook heel leuk ja.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wasd laatst bij de ikea, en daar zag ik van die siliconen ijsblokvormen, in visjesvorm
is dat niet perfect voor jou om jellytjes te maken?
Leuk!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:49 schreef zaailand het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80133039
Was net bij Ikea (leuk op zaterdag) en heb de blauwe DRÖMMAR uitsteekvormpjes gekochtde kleinste zijn ook erg geschikt voor de bento!
5,95 voor 13 stuks in ronde trommel
Die heb ik ook.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:45 schreef Inu het volgende:
Mijn spulletjes zijn binnenDe elastiek past perfect en de kleine past weer perfect om dat onigiri-bakje heen (wat natuurlijk ook niet normaal sluit
).
Ik heb bij de Action ook nog even een klein vergietje (15 cm) gekocht om de rijst makkelijker mee te wassen
[ afbeelding ]
98 cent!
Die van jou is ook leuk. Met allerlei handige flesjes en zo erbij. Maar een flesjesdoosje heb ik al en zo'n saladedoosje is heel fijn zo in de zomer (als het ooit warm wordtquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:20 schreef zaailand het volgende:
Dat is echt een leuk doosje Cat!!
Een echte BagelBentoBox
Ik heb deze (jouwe is leuker) en die is idd ook echt handig voor salade en nog iets!
http://www.jbox.com/product/BENTO244
Ik had het nog niet uitgeprobeerdquote:Op zondag 31 juli 2011 12:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die heb ik ook.Maar zijn de gaatjes niet te groot voor de rijst?
Voor volgende week is er mooi weer voorspeldquote:Maar een flesjesdoosje heb ik al en zo'n saladedoosje is heel fijn zo in de zomer (als het ooit warm wordt)
Ziet er lekker uitquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:00 schreef Cat22 het volgende:
Ik blijf mijn bento's gewoon posten![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop het wel, want vorige week gekocht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:22 schreef soapie het volgende:
Handig????
[ afbeelding ]
¤1,69 bij action.....
bij de wibra voor 69 cent 4 van die dingen, 2 ronde en 2 vierkante... Slasaus- en brintaproof, maar ik doe ervoor de zekerheid wel een zakje omheen....quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:22 schreef soapie het volgende:
Handig????
[ afbeelding ]
¤1,69 bij action.....
Beetje late reactie, maar de toko in mijn woonplaats heeft bijna geen Japanse spulletjes (de laatste keer dat ik er was in ieder geval niet), dus ik vond het wel handig. Maar ik zal het onthouden, want de smaak is natuurlijk ook erg belangrijk!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:15 schreef Kreupel het volgende:
Bedoel het niet vervelend, maar ik kocht het voorheen ook weleens bij de supermarkt (AH vooral), maar nu ik de prijzen van sushirijst bij de toko heb gezien, en de nori-vellen van de toko heb geproefd, doe ik dat echt niet meer!
Lokale toko's hebben vaak nauwelijks japanse spullen, die zijn echt indisch georiënteerd. Ik ga één keer in de zoveel tijd naar de grote stad, naar een échte toko.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:49 schreef Yachiru het volgende:
Ooh, maar als het Japans is denk ik niet dat de toko hier het heeft, die is meer Indisch. Maar ik ga er binnenkort toch even kijken, wie weet hebben ze het assortiment uitgebreid
Ik vind jelly trouwens op zich wel lekker genoeg om het toch te eten hoorDat deed ik in Engeland ook. En in veel snoepjes zit ook gelatine, die eet ik ook gewoon (ja, ik ben een beetje raar
het is meer het idee en ik kan het dan maar niet van me afzetten..)
Maar toen ik dus las dat je het bij de toko haalde, dacht ik ineens aan agar. Daar had ik weleens over gehoord maar ook ooit eens ergens gelezen dat je van agar niet echt heel goede jelly kunt maken, dus toen dacht ik, als jij het er wel voor gebruikt dan heb ik een goed alternatief!
Maar goed, ik ga gewoon eens kijken bij de toko, en anders misschien eens rondkijken op internet of ik die merken die jij noemt kan vinden!
Thanks voor alle info!Jelly!
Dat is de jelly die nu in mijn bento's zit. Lekkah! Nog 2 cupjes en dan mag ik weer nieuwe maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb ananasjelly van Robertson, maar nog niet gemaakt
Ik heb nu een paar bento boekjes gekocht... en blijft toch mijn eigen receptjes in elkaar flatsen.quote:In dat action-lunchboekje staat trouwens een recept voor compoterondjes met agar
Dat heb ik ook hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb nu een paar bento boekjes gekocht... en blijft toch mijn eigen receptjes in elkaar flatsen.Kookboeken zijn niet echt mijn ding blijkbaar. Maar ik denk dat ik zondag wel dat omeletje in een rolletje ga maken, en weer dubbelgedopte sojaboontjes.
Die sesamzaadjes zijn ook super lekker, ze hebben een kerriesmaakjequote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:27 schreef Yachiru het volgende:
Oeh, ik hoop dat ze zulk poeder bij 'mijn' toko ook hebben! Thanks!Hoe heet het? Is het toevallig agar ofzo? Want dat ken ik wel! Ik hoop dat het agar is, want ik wil eigenlijk liever iets plantaardigs
Ik vind waar gelatine van gemaakt is toch een beetje een vies idee. In Engeland verkopen ze allerlei smaken jelly in kleine potjes bij de supermarkt, toen ik daar was, was ik er echt aan verslaafd, ondanks ingrediënt iehl
Ow en euhm, doe je er zelf een kleurtje bij, of is het poeder al gekleurd?
Marijke, je bento ziet er heel leuk uit, zowel de buitenkant als de vulling! Ik vind sesamzaadjes er altijd zo gezellig uitzien!
Zaterdag weer eens naar de toko, eens kijken of ik dat ook kan vindenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:33 schreef Cat22 het volgende:
Het zijn kant en klare pakjes. Kleurtje en smaak zit er al in. Helaas (voor jou) wel gelatine, agar based heb ik er niet gezien. Je kunt er ook kant en klare potjes jelly kopen.
De merken poeder die ik nu heb: Parade en Robertsons (met een hoop japanse tekst erbij). Er zijn diverse smaakjes: aardbei, citroen, ananas, kers etc.
Hoe heet dat boekje ook alweer? Vanmiddag eens speuren bij de Actionquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb ananasjelly van Robertson, maar nog niet gemaakt
In dat action-lunchboekje staat trouwens een recept voor compoterondjes met agar
Bij de amazing oriantel hebben ze ook zakjes agar agar in kleurtjes!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:27 schreef Yachiru het volgende:
Oeh, ik hoop dat ze zulk poeder bij 'mijn' toko ook hebben! Thanks!Hoe heet het? Is het toevallig agar ofzo? Want dat ken ik wel! Ik hoop dat het agar is, want ik wil eigenlijk liever iets plantaardigs
Helemaal vergetenquote:
Dat ziet er vet lekker uitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:38 schreef Cat22 het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik moest overwerken nog een pakje crackertjes erbij, die kleine bakjes kruidenboter zijn briljant.
Geen idee hoe groot hij precies is. Een gemiddelde damesmaat geloof ik. Maar aan de foto's te zien is de jouwe inderdaad kleiner.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat ziet er vet lekker uitJouw bento lijkt trouwens groter dan de mijne, hoeveel inhoud heeft die van jou qua ml? En die komkommer heb je gesneden met zo'n groente vormpje? Dat ziet er namelijk meteen een stuk gezelliger uit
Ja, die van jou ziet er net iets ruimer uitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Geen idee hoe groot hij precies is. Een gemiddelde damesmaat geloof ik. Maar aan de foto's te zien is de jouwe inderdaad kleiner.
De komkommer is met een groentesteker gedaan ja, ik heb vier soorten bloemetjes en het eet een stuk gezelliger.
Ja, met zo'n zakje kan ik 2 keer etenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:41 schreef Cat22 het volgende:
Furikake is ontzettend lekker.Ik ga nog wel zoeken naar kleine bakjes om het in te doen, de potjes die ik nu heb zijn eigenlijk te groot voor gebruik bij één bento. En met zo'n zakje houd ik volgens mij altijd restjes over die ik zonde vind om weg te gooien.
Ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:36 schreef douche-eendje het volgende:
Cat, jouw bento
Morgen zit ik waarschijnlijk alleen te lunchen () dus heb maar even wat fijns in mn bakje gemikt.
[ afbeelding ]
Wraps met eiersalade/sla en kaas/sla, wat groenvoer en fruit. Let niet op de rare formaten, mn komkommer en mandarijn wijken nogal af van het "normale" formaat.
Ik maak meestal dan voor een paar dagen vooruit en bewaar het in de koelkast. Maar ik denk dat ik ga invriezen en dan gewoon bevroren in de bento doe, is het ontdooit als ik ga eten. De ingevroren sushi van de Lidl kon ik ook altijd op die manier eten, dus ik gok het eropquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:57 schreef Kreupel het volgende:
Ik ben er achter dat ik toch maar een extra bakje mee moet nemen... een bento volgepropt is lang niet genoeg voor de hele dag!
Hoe doen jullie dat met voorgekookte rijst? Heb porties in de vriezer, en die moet ik dan 's morgens opwarmen en weer af laten koelen. (aldus 'just bento')
Meer mensen die dit doen? Ik vraag me echt af hoe je dat red 's morgens, ik heb als ik mazzel heb 3 kwartier tijd en no way dat die rijst dan volledig is afgekoeld...
Ik heb voor het eerst onigiri uit de diepvries meegenomen. Niet vooraf opgewarmd maar laten ontdooien in de bento en het smaakte vrijwel hetzelfde. Het enige was dat hij minder goed plakte, dus als je zo'n ding niet in één hap naar binnen werkt ligt de rijst overal.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:49 schreef Kreupel het volgende:
Ingevroren rijst moet eerst weer opgewarmd worden, anders is het niet te eten (droog en vies)vandaar mijn probleem...
Helaas was het boekje in Groningen al uitverkochtquote:
De meeste mensen hebben ze via ebay gekocht.. Ik had er laatst ook eindelijk 1 in de winkel gevonden maar die was meer dan 40 euro. Allemaal leuk en aardig maar ik raak nog weleens iets kwijt :p dan vind ik het echt zonde van het geld!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:42 schreef Danaîdes het volgende:
Ben zojuist naar de toko geweest hier en gekeken voor een bentobox... Maar jeetje.. wel duur hoor... Die meneer vroeg 32.50 ervoor..
Mag ik vragen waar jullie ze gekocht hebben?
Mijn vriend draait namelijk 1 week per maand nachtdienst en ik wil hem wat anders meegeven dat alleen saaie bammetjes ;D
Thanks alvast
JBox of deze Duitse site, rekent dacht ik niet zoveel verzendkosten.quote:De meeste mensen hebben ze via ebay gekocht.. Ik had er laatst ook eindelijk 1 in de winkel gevonden maar die was meer dan 40 euro. Allemaal leuk en aardig maar ik raak nog weleens iets kwijt :p dan vind ik het echt zonde van het geld!!
Geen last van dus met de rijst van Lidlquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:49 schreef Kreupel het volgende:
Ingevroren rijst moet eerst weer opgewarmd worden, anders is het niet te eten (droog en vies)vandaar mijn probleem...
Net als zoveel anderen haal ik de meeste spullen van Ebay, voor een euro of 8 heb je een leuke boxquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:42 schreef Danaîdes het volgende:
Ben zojuist naar de toko geweest hier en gekeken voor een bentobox... Maar jeetje.. wel duur hoor... Die meneer vroeg 32.50 ervoor..
Mag ik vragen waar jullie ze gekocht hebben?
Mijn vriend draait namelijk 1 week per maand nachtdienst en ik wil hem wat anders meegeven dat alleen saaie bammetjes ;D
Thanks alvast
Heb je wel eens wat van JBox besteld? Ik vroeg me namelijk af hoe het met douane dingen zit ;Dquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:56 schreef zaailand het volgende:
[..]
JBox of deze Duitse site, rekent dacht ik niet zoveel verzendkosten.
http://www.bentoshop.de/index.php
Ik bestel ook wel eens op amazon.de die verzenden vanaf 20 euro gratis (let op: Kostenlose Lieferung möglich)
Zoeken op bento / lunchtrommel e.d. (bento) boeken (ook Engelse) verzenden ze altijd gratis!
Ik 2 keer! Nooit douanetroubles gehad. Ze verpakken de boel "discreet". Ik had een felroze pakje waar toys op was geschreven, was bij mijn buurvrouw beland en die wist niet goed wat ze ervan denken moest....quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:26 schreef Danaîdes het volgende:
[..]
Heb je wel eens wat van JBox besteld? Ik vroeg me namelijk af hoe het met douane dingen zit ;D
Bij JBox heb ik ook nooit problemen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:26 schreef Danaîdes het volgende:
[..]
Heb je wel eens wat van JBox besteld? Ik vroeg me namelijk af hoe het met douane dingen zit ;D
Bwahahah ;D. Zie het al voor me ^^ .quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik 2 keer! Nooit douanetroubles gehad. Ze verpakken de boel "discreet". Ik had een felroze pakje waar toys op was geschreven, was bij mijn buurvrouw beland en die wist niet goed wat ze ervan denken moest....
Ik ben er laatst nog geweest, maar zag er niet veelquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:05 schreef Lutte het volgende:
Als iemand nog een bentobox zoekt in Nederland, op de bazaar in Beverwijk hebben ze er in overvloed
Eerste kraampje waar we binnenliepen al gelijk drie verschillende, ik geloof dat ze twee euro waren.
Dat konijnquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Geen last van dus met de rijst van Lidl
[..]
Net als zoveel anderen haal ik de meeste spullen van Ebay, voor een euro of 8 heb je een leuke boxMaar bij de Action verkochten ze deze voor minder dan 2 euro:
[ afbeelding ]
En zon zag mijn bento er vandaag uit:
[ afbeelding ]
En vanmiddag bij de Oriental supermarkt geweestMe helemaal uitgeleefd. Heb de jelly gevonden, dus wat smaakjes meegenomen
En ik kon em ook niet laten staan
Jelly konijnMet yoghurt jellies. En Hello Kitty marshmellows met jam erin of in een leuk vormpje
![]()
[ afbeelding ]
En de speciale onigiri doosjes
[ afbeelding ]
Nee, gewoon zo'n 1 en 2 eurowinkelquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:42 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ben er laatst nog geweest, maar zag er niet veelWelk deel van de bazaar? Het Chinese deel? Moet ik toch even wat beter speuren
Cute he?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat konijnEn die onigiri doosjes, wat leuk
!
Dus op de gewone bazaar en niet in het Chinese deel?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:48 schreef Lutte het volgende:
[..]
Nee, gewoon zo'n 1 en 2 eurowinkelIk dacht ook al, moet ik heel dat Chinese deel af gaan speuren
Maar als je via de hoofdingang binnenkomt is het gelijk het eerste winkeltje aan je rechterhand!
Jup.. Gewone bazaar is sowieso de moeite waard voor dingen die je stiekem niet nodig hebt maar ja als je ze dan toch tegenkomtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Cute he?En lekker dat ze zijn
![]()
Die doosjes zijn trouwens vet handig, daar gaat dan de rijst in en dan gebruik ik de bento voor alleen groenten enzo
[..]
Dus op de gewone bazaar en niet in het Chinese deel?Ik ben dus helemaal niet op de gewone bazaar geweest
Binnenkort maar eens heen
Joah! Dat zou echt tof zijn!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:52 schreef Lutte het volgende:
[..]
Jup.. Gewone bazaar is sowieso de moeite waard voor dingen die je stiekem niet nodig hebt maar ja als je ze dan toch tegenkomt
Ik zal even het nummer van de hal aan mijn broer vragen, het kaartje ligt hier toch nog. Ik kan zelf alleen niet kaartlezen
Ik zag dit bakje ook bij de V&D in Zeist staan!quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:
Mijn bento voor morgen is al klaar.
Bovenin:
[ afbeelding ]
Aan de andere kant zit nog zo'n vakje, daar zitten servetjes in.
Onderin:
[ afbeelding ]
Zeg alsjeblieft dat hij daar minimaal een tientje kostte, want Tombolafan heeft hem speciaal voor mij uit Londen meegenomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:12 schreef zaailand het volgende:
[..]
Ik zag dit bakje ook bij de V&D in Zeist staan!
aah toen ik er was hadden ze er maar 1quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:48 schreef Lutte het volgende:
[..]
Nee, gewoon zo'n 1 en 2 eurowinkelIk dacht ook al, moet ik heel dat Chinese deel af gaan speuren
Maar als je via de hoofdingang binnenkomt is het gelijk het eerste winkeltje aan je rechterhand!
Oeps dat was ik vergeten (sorriequote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft dat hij daar minimaal een tientje kostte, want Tombolafan heeft hem speciaal voor mij uit Londen meegenomen.
Ha! Dus toch voordeel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:20 schreef zaailand het volgende:
[..]
Oeps dat was ik vergeten (sorrie)
De prijs stond er niet op (dus vast heel erg duur!!)
Mijn winkelwagentje is leeg?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:22 schreef zaailand het volgende:
Hier liep ik ook nog tegenaan op internet.
Wel verzendkosten maar toch nog onder een tientje!
http://www.hibba.nl/shop/cart.php
Hihihihi! Voor schoolreisjes!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:32 schreef zaailand het volgende:
[..]
Nogmaals oeps![]()
http://www.hibba.nl/shop/(...)ly-girl-p-17046.html
Excuus om meer te kopen. Slim!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:05 schreef Danaîdes het volgende:
Yay bestelling binnen! Wowy snell ;D. Had me alleen beetje verkeken op de ML in mijn Bentou. Dus... Dan nog maar ergens een schattig klein bakje uitvissen en dan ooit (snel? ;D) een nieuwe kopen waar ik dan wél op de ML kijk... Stomme ik ><
Anyway, morgen maar eens creatief zijn dan
Zeker. saus in een laag bakje doen en met het flesje opzuigen. En zo kun je ze ook omspoelen, gewoon een paar keer knijpen in een bakje water.quote:Btw, zijn die kleine sojasaus bakjes flesjes bedoel ik, herbruikbaar? Gewoon met water omspoelen?
Ja vond ik ook ;D.quote:
Gehakt, eitje, paneermeel (zoveel ei en paneer als je nodig hebt), chilipoeder, rozijntjes.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:49 schreef soapie het volgende:
Hebben jullie toevallig een eenvoudig recept voor gehaktballetjes zonder saus????
Thanks, ga ik proberen.....quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gehakt, eitje, paneermeel (zoveel ei en paneer als je nodig hebt), chilipoeder, rozijntjes.
Rozijntjes weken, alles bij elkaar gooien, balletjes draaien, bakken, klah!
Lekker om koud te eten met whiskey-cocktailsaus of kerriesaus.
Die beker is al eens door iemand getest en niet lekvrij gebleken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:36 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik had vandaag mijn Bento gevuld met bleekselderijsalade, daarbij roggebrood met smeerkaas. Was lekker! En mijn mini-koeltasje met 2 elementen hield de boel lekker koel (lunch stond noodgedwongen 2 uur in de hete auto, maar was dus nog fris!)
Heb net bij de Action (jaja, daar istie weer) een saladebeker gekocht. Met in de deksel een potje voor dressing, en een kliksysteem met plastic vork. Het ding stinkt behoorlijk, dus eerst ff afwassen en van de week een keer proberen! Lijkt me wel handig voor salades waarbij de dressing apart gehouden moet worden.
Oh brrrr, bedankt voor de waarschuwing!!quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die beker is al eens door iemand getest en niet lekvrij gebleken.![]()
Ik zou hem eerst met water vullen voor je met dressing begint.
Lekker zwarte bonensaus!!!!quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:42 schreef Inu het volgende:
Ik heb net gehaktballetjes met paprikakruiden in zwarte bonensaus gebakken voor de lunch morgen, maar ik kan er niet vanaf blijvenLekker!
Ik ga verstandig zijn en het niet doen. Dan zoek ik liever losse dingetjes uit die ik echt graag wil hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef quickstepster het volgende:
misschien zou je met iemand kunnen delen?
Ga ik ook eens proberen met mijn jawel, vegagehakt van de vegetarische slager (ik eet geen vlees/vis en moest dit gewoon eens proberenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gehakt, eitje, paneermeel (zoveel ei en paneer als je nodig hebt), chilipoeder, rozijntjes.
Rozijntjes weken, alles bij elkaar gooien, balletjes draaien, bakken, klah!
Lekker om koud te eten met whiskey-cocktailsaus of kerriesaus.
Vegetarisch gehakt gedraagt zich compleet anders dan echt gehakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ga ik ook eens proberen met mijn jawel, vegagehakt van de vegetarische slager (ik eet geen vlees/vis en moest dit gewoon eens proberen). Ik heb vandaag bij toeval een toko hier ondekt die erg om de hoek zit. Even naar binnen gelopen, geen bento-spullen maar wel heel, heel veel eten. Had niet zoveel tijd, ga morgen even terug om uitgebreid te snuffelen.
Op wat voor manier dan? Dit is niet het standaard-tivallgepruts maar een goede vleesvervanger van een totaal ander merk, waar je ook echt balletjes (en burgers en vast ook nog wel tig andere dingen) van kunt maken. Ze waren overigens ergquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vegetarisch gehakt gedraagt zich compleet anders dan echt gehakt.
thanx!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:33 schreef quickstepster het volgende:
als je ze in een tupperware bakje doet met het vocht erbij kunnen ze langer bewaard worden in de koelkast
Nou die zien er heel erg lekker uit, lijkt mij helemaal niks mee!!!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Op wat voor manier dan? Dit is niet het standaard-tivallgepruts maar een goede vleesvervanger van een totaal ander merk, waar je ook echt balletjes (en burgers en vast ook nog wel tig andere dingen) van kunt maken. Ze waren overigens erg
Om te beginnen kost het geen ¤16 per kilo. Voor de rest zit er suiker(!) in en is het vetgehalte behoorlijk laag.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Op wat voor manier dan? Dit is niet het standaard-tivallgepruts maar een goede vleesvervanger van een totaal ander merk, waar je ook echt balletjes (en burgers en vast ook nog wel tig andere dingen) van kunt maken. Ze waren overigens erg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |