Hoe vroeg is vroeg?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:37 schreef tombolafan het volgende:
Ik was net in een oriental supermarket maar ze hadden vet weinig![]()
Catje, als je nou vroeg komt over 2 weken kunnen we hier nog naar de Aziatische supermarkt voor we naar Shabu gaan?
Ziet er goed uit.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:41 schreef Mirjam het volgende:
m'n Gomashio:
[ afbeelding ]
en m'n eivormpjes even uitgetest
[ afbeelding ]
Dan heb ik grote vormpjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Mirjam het volgende:
ik had L-eieren, en moest bij het konijn goed uitkijken dat ik 'm niet aan gort kneep
maar die randjes snij je d'r toch zo af?
Dat.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:50 schreef tombolafan het volgende:
OP is veranderd
Ennnnnnnnnnnnn wat stond er in hemelsnaam als FiPo?
11 uur is ook primaquote:Op zondag 10 juli 2011 16:40 schreef Cat22 het volgende:
Plaatjes in de OP zijn terug!![]()
Eerste regel klopt niet.![]()
[..]
Hoe vroeg is vroeg?Ik heb die week vakantie dus om acht uur in de trein stappen om rond tienen bij jou te zijn overleef ik vast wel.
Oh, hij is nu helemaal wegquote:
We kijken wel tzt.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
11 uur is ook primaMaar 10 mag ook
Kun je niet wat extra avondeten maken en dat als lunch meenemen?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:53 schreef Viking84 het volgende:
Schitterend! Alleen ben ik nu al veel tijd kwijt aan m'n avondeten, dus dit is wellicht leuk voor later. Blijf dit topic wel even in de gaten houden
.
http://www.amazingoriental.com/quote:Op zondag 10 juli 2011 16:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
We kijken wel tzt.![]()
Ik moet er wel rekening mee houden dat ik alles terug moet slepen.Welke aziaat heb jij in de buurt?
Ik zou echt Japans voer mee willen nemen, maar ik ben verder niet zo'n fan van Japans (alleen als het koud is, sushi enzo dus).quote:Op zondag 10 juli 2011 16:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kun je niet wat extra avondeten maken en dat als lunch meenemen?
En ik heb nu gehaktballetjes en quiche in de diepvries. Die hoef ik alleen maar de avond ervoor in de bento te doen, misschien wat fruit of groenten erbij en klaar.
Zeg ik lekker nietquote:
Da's dezelfde als 'mijn' aziaat.quote:
Stavoren was het toch?quote:
Ik ben er pas 1 keer geweest en dat was alleen voor sushiquote:Op zondag 10 juli 2011 17:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's dezelfde als 'mijn' aziaat.![]()
Maar assortiment vergelijken is altijd leuk en wellicht ken jij daar nog dingetjes die ik niet weet.
Nice!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ben er pas 1 keer geweest en dat was alleen voor sushi
Dus jij mag mij de weg wijzen
ONIGIRI!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nice!Ik ben benieuwd of deze die sushi vormpjes heeft die Mirjam heeft gekocht.
Wij gaan het zo gezellig hebben.quote:
Lekker! Ziet er veel lekkerder uit dan met ook zwarte sesamzaadjes, die worden zo grauwgrijs.quote:
ja, maar die waren wel heel duur vond ikquote:Op zondag 10 juli 2011 17:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Lekker! Ziet er veel lekkerder uit dan met ook zwarte sesamzaadjes, die worden zo grauwgrijs.
quote:
Oeps.quote:
die is zo leuk, Isa krijgt daarin haar fruit voor het tienuurtje mee naar school. Het is wel een klein bakjequote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:06 schreef RobinOok het volgende:
Heb een Hello Kitty bentobox besteld voor mijn kleine nichtje:
Binnenkort een familidiner en dat kind lust niks, dus ik vul gewoon zo'n box en dan bekijkt ze maar wat ze wel of waarschijnlijk vooral niet opeet. ;-)
(als ze goed d'r best doet mag ze 'm houden. Anders niet.)
Ik vind dat zwart voor decoratie ook mooier. Op witte rijst en zo. Misschien dat ik over 2 weken nog een zak blanke sesam haal, kan ik mixen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oeps.![]()
Ik heb ook zwarte hoor. Ik vind ze verder wel heel decoratief, gewoon licht geroosterd. Of zelfs zonder eerst te roosteren. En gemixt met blanke sesamzaadjes. Alleen in de gomashio niet.
Komt goed uit, dan hoef ik er niet veel in te doen. ;-)quote:Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
die is zo leuk, Isa krijgt daarin haar fruit voor het tienuurtje mee naar school. Het is wel een klein bakje
Moooooi!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Als ze zo weinig lust als je zei dan zal het wel goedkomenquote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef RobinOok het volgende:
Komt goed uit, dan hoef ik er niet veel in te doen. ;-)
Past er wel een ei in?
Nee, of nou ja, wel azijnmengsel erdoor lepelen enzo. Dus echt rijst voor sushi maken. Maar geen vulling of zo.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Moooooi!Doe je dan nog iets in die rijstballetjes?
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:46 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, of nou ja, wel azijnmengsel erdoor lepelen enzo. Dus echt rijst voor sushi maken. Maar geen vulling of zo.
Ik maak steeds vaker van die ballen, voor bij het eten ook. Ik merk dat mensen dan opeens veel meer rijst eten dan anders. Bakje sojasaus met wasabi erbij en klaar.
Als je 'm doorsnijd, zou het misschien lukken. Er zit nog een binnenbakje in ook. Normaal gaat er hier een halve appel is, in partjes. Of een peer, die lukt meestal wel heel. En anders een portie druiven/aarbeien... In dat binnenbakje past een kiwi in stukjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Komt goed uit, dan hoef ik er niet veel in te doen. ;-)
Past er wel een ei in?
Ja, daarom. Bij een grote box voel je je toch verplicht om 'm tjokvol te stoppen, want ze horen nu eenmaal goed volgestopt. Maar ik weet nu al dat ze er vrijwel niks van zal eten. Wat ik dus op zich niet zo erg vind ('t is mijn kind niet) maar dan liever niet teveel verspillen. (moeite & eten)quote:Op zondag 10 juli 2011 17:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ze zo weinig lust als je zei dan zal het wel goedkomen
Aha, komt vast goed. Eventueel doe'k de eitjes er gewoon naast.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je 'm doorsnijd, zou het misschien lukken. Er zit nog een binnenbakje in ook. Normaal gaat er hier een halve appel is, in partjes. Of een peer, die lukt meestal wel heel. En anders een portie druiven/aarbeien... In dat binnenbakje past een kiwi in stukjes.
Ik heb geen idee wat een leuke prijs isquote:Op zondag 10 juli 2011 17:57 schreef Mirjam het volgende:
waar koop je voor een leuke prijs zwart sesamzaad? bij de toko vond ik het maar heel duur
Prijzen kunnen echt belachelijk veel schelen bij de ene of de andere toko. Maar de prijzen bij Oriental zijn meestal al heel redelijk.Als je het daar te duur vond geef ik je weinig kans het elders veel goedkoper te vinden. Ik kan me alleen helemaal niet herinneren dat zwart sesamzaad zo enorm duur is. Of wacht, jawel, als het "speciaal, superdeluxe Japans" zwart sesamzaad is wel. In van die ieniemienie designerzakjes. Maar er zijn ook gewone zakken, van 250-500g of zo, die zijn volgens mij niet veel duurder dan witte sesamzaadjes. Maar kan me vergissen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:57 schreef Mirjam het volgende:
waar koop je voor een leuke prijs zwart sesamzaad? bij de toko vond ik het maar heel duur
Dat dacht ik ook. Ik weet echt niet meer wat ik betaald heb, maar ik heb voor zwarte sesam niet veel meer betaald dan voor blanke sesam. Anders had ik hem vast niet gekocht. [/hollander]quote:Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Prijzen kunnen echt belachelijk veel schelen bij de ene of de andere toko. Maar de prijzen bij Oriental zijn meestal al heel redelijk.Als je het daar te duur vond geef ik je weinig kans het elders veel goedkoper te vinden. Ik kan me alleen helemaal niet herinneren dat zwart sesamzaad zo enorm duur is. Of wacht, jawel, als het "speciaal, superdeluxe Japans" zwart sesamzaad is wel. In van die ieniemienie designerzakjes. Maar er zijn ook gewone zakken, van 250-500g of zo, die zijn volgens mij niet veel duurder dan witte sesamzaadjes. Maar kan me vergissen.
nouja, als het e3r lekker zoetig van gaat smaken, wel jaquote:Op maandag 11 juli 2011 18:57 schreef RobinOok het volgende:
Melk zou'k niet doen, die kan kapot en wordt zuur. Kokosmelk misschien. Maar ja, wil je dat?
Ik weet niet hoe het bij bol werkt. Maar zou je dan bij recepten niet de ene groente voor de ander kunnen vervangen? En hetzelfde voor kruiden. Doe ik ook vaker, afhankelijk van wat ik in huis heb.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:06 schreef Kreupel het volgende:
Ha Cat22, dat is heel lief maar het is best veel... het zijn namelijk geen productgroepen maar vooral specifieke producten (ene groente wel, andere niet... zelfde met fruit, vlees, zuivel, etc.)
En dan nog is het heel persoonlijk waar je wel en niet tegen kan.
Maar zit net te denken... volgens mij kun je bij bol.com het boek terugsturen als het niet bevalt, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |