abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99412711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

gemeenten zitten zeer krap, die verkopen wat ze kunne
Dat doen ze niet. Dan zouden ze naar beneden moeten gaan in prijs. En dat willen ze niet. Stel jij bent de ambtenaar die voor zo veel miljoen een x aantal kavels heeft gekocht. Stel 20 miljoen en je krijgt er nog maar de helft voor .... dan doe je er wel alles aan om de prijs hoog te houden. Stunten met starters leningen of de grond op erfpacht. Noem maar op er wordt veel uit de kast gehaald door gemeenten. Maar als op het gegeven moment een gemeente echt de grond tegen lagere prijzen gaat verkopen is snel het hek van de dam denk ik.
pi_99412830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl ==> Zodra de prijzen van nieuwe huizen in de buurt komen van de bouwkosten (138 duizend euro gemiddeld) zullen de mensen inderdaad in de rij staan.

[..]

Dat zou ook zo geweest zijn, ware het niet dat de overheid ondertussen (er kwam pas een lijstje langs) iets van 10 noodgrepen heeft uitgevoerd, allemaal bedoeld om prijzen hoog te houden. Daar komen er ongetwijfeld nog een paar bij, zodra dat ophoudt gaat het grote dalen beginnen. Ook dit mag je over 5 jaar quoten :)
Zijn die gemiddelde bouwprijzen in of ex kavel?
pi_99413100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:47 schreef Bumbu het volgende:
Zijn die gemiddelde bouwprijzen in of ex kavel?
ex btw, ex kavel, ex bestrating, ex keuken, ex badkmer, ex alles zo'n beetje.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:13:09 #129
324665 meth77
to do or not to do
pi_99413871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

ex btw, ex kavel, ex bestrating, ex keuken, ex badkmer, ex alles zo'n beetje.
nee zit wel standaardkeuken en standaardBadk bij , maar geen BTW

258 per kuub
8 x 6 x 6 = 300 is 75000 x 20% is 100.000 en dan nog de grond
pi_99414377
Als ik zo op Funda kijk naar rijtjeswoningen dan valt mij het volgende op in vergelijk tot het tabel:
De gemiddelde inhoud van een koopwoning daar omschreven ligt daar boven de 500 M3

Als ik een aantal rijtjes woningen op funda zoek van zo rond e 100m2 dan kom ik steeds op 300 of iets boven de 300m3 uit

De gemiddelde koopwoning daar omschreven is dus niet een 'gewone' starterswoning maar een grote woning een standaard woning laten bouwen van ongeveer 100m2 ligt dan dus eerder rond de ton aan bouwkosten.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:55:15 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99415433
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:28 schreef Bumbu het volgende:
Als ik zo op Funda kijk naar rijtjeswoningen dan valt mij het volgende op in vergelijk tot het tabel:
De gemiddelde inhoud van een koopwoning daar omschreven ligt daar boven de 500 M3

Als ik een aantal rijtjes woningen op funda zoek van zo rond e 100m2 dan kom ik steeds op 300 of iets boven de 300m3 uit

De gemiddelde koopwoning daar omschreven is dus niet een 'gewone' starterswoning maar een grote woning een standaard woning laten bouwen van ongeveer 100m2 ligt dan dus eerder rond de ton aan bouwkosten.
De CBS-tabel gaat inderdaad over de gemiddelde nieuwbouwwoning. Dat zijn niet alleen "starterswoningen" (wat een jeukwoord!).
censuur :O
pi_99415592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee zit wel standaardkeuken en standaardBadk bij , maar geen BTW

258 per kuub
8 x 6 x 6 = 300 is 75000 x 20% is 100.000 en dan nog de grond
En dan zeker gaan schelden dat de bouwkwaliteit zo kut is :)
pi_99415883
Ja het is inderdaad een jeukwoord :-) wat mij opvalt is dat alles wat een woning van 100m2 meer dan ongeveer een ton kost aan de kavel op moet zijn gegaan. Stel je betaald 2 ton voor een woning dan zal de kavel zo een ton kosten??
pi_99415987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Men heeft het over een gemiddelde woning dus zal de bouwkwaliteit ook wel gemiddeld zijn.
pi_99416010
quote:

[..]

Het gaat trouwens over dit tabbel:

http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl
pi_99416553
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:09 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Het gaat trouwens over dit tabbel:

http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl
Dat is gebaseerd op de kosten waarover leges wordt betaald. :D
Ik zat meestal met de kosten voor leges op minder dan de helft van de echte kosten, dan corrigeerde de gemeente dat met een procent of twintig :)
Ofwel: natuurlijk zijn de bouwkosten voor leges grof onderschat :) Iedereen geeft die lager op dan de echte kosten. Da's natuurlijk erg betrouwbaar :)

En zonder bijgebouwen, tuin, etc. etc.

Doe er maar eens de helft bij voor eenvoudige bouw, en maal twee voor luxe bouw, en maal veel voor superluxe bouw.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:28:38 #137
324665 meth77
to do or not to do
pi_99416655
quote:

[..]

meeste nieuwbouw is k*t , dus dat zal best
Doet niets af aan de CBS prognose

Overigens is de gemiddelde Corporatiewoning zes keer slechter
pi_99416972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:28 schreef meth77 het volgende:

[..]

meeste nieuwbouw is k*t , dus dat zal best
Doet niets af aan de CBS prognose

Overigens is de gemiddelde Corporatiewoning zes keer slechter
Lees mijn post hierboven 'ns waar CBS haar cijfers vandaan haalt.
Ik zou eerder vertrouwen op de Griekse begroting of Berlusconi's blauwe ogen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:47:31 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99417438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is gebaseerd op de kosten waarover leges wordt betaald. :D
Ik zat meestal met de kosten voor leges op minder dan de helft van de echte kosten, dan corrigeerde de gemeente dat met een procent of twintig :)
Ofwel: natuurlijk zijn de bouwkosten voor leges grof onderschat :) Iedereen geeft die lager op dan de echte kosten. Da's natuurlijk erg betrouwbaar :)
Kan je dit aantonen? Of moet ik zomaar van jou aannemen dat het CBS verkeerde data gebruikt?
Het lijkt mij aanzienlijk geloofwaardiger dat jij er belang bij hebt mensen vooral niet te laten weten hoeveel "lucht" ze kopen!
pi_99418212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je dit aantonen? Of moet ik zomaar van jou aannemen dat het CBS verkeerde data gebruikt?
Het lijkt mij aanzienlijk geloofwaardiger dat jij er belang bij hebt mensen vooral niet te laten weten hoeveel "lucht" ze kopen!
Misschien kun je eens op het linkje naar de site van CBS klikken en zelf eens lezen welke definities ze gebruiken. :)

Hebben wij trouwens samen geknikkerd dat je me denkt te kennen? :) R&P is om de hoek hoor.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:54:20 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99420274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Lees mijn post hierboven 'ns waar CBS haar cijfers vandaan haalt.
Ik zou eerder vertrouwen op de Griekse begroting of Berlusconi's blauwe ogen.
ja men moet ervan uitgaan dat alle CBS cijfers kloppen he, daar wordt door iedereen naar verwezen en men staat er garant voor

Als we nu aan het CBS gaan twijfelen dan kan wikipedia ok wel sluiten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:08:28 #142
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99420806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Misschien kun je eens op het linkje naar de site van CBS klikken en zelf eens lezen welke definities ze gebruiken. :)
Laat ik het anders verwoorden, n.a.v. jouw "Ik zat meestal met de kosten voor leges op minder dan de helft van de echte kosten"... Jij pleegde dus heel simpel gewoon keiharde fraude!
En blijkbaar ga je er vanuit dat iedereen dat doet, en ga je er vanuit dat het CBS jouw fraudecijfers als werkelijkheid opgeeft :X :X
pi_99421861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laat ik het anders verwoorden, n.a.v. jouw "Ik zat meestal met de kosten voor leges op minder dan de helft van de echte kosten"... Jij pleegde dus heel simpel gewoon keiharde fraude!
En blijkbaar ga je er vanuit dat iedereen dat doet, en ga je er vanuit dat het CBS jouw fraudecijfers als werkelijkheid opgeeft :X :X
Ja, daar ga ik vanuit :)
En ja, ik heb vaak genoeg legescijfers gezien en daarna de echte bouwkosten om te weten dat die uit elkaar lopen. Maar je mag jezelf best rijkrekenen als je dat uitkomt hoor....
Overigens bouwde ik ook voor de helft van de 'kosten'. Sommige Nederlanders steken gewoon de handen uit de mouwen ipv te zeiken :)
Deze m3 prijzen dekken de materiaalkosten en een beetje uitbesteed werk. Wil je voor dit soort prijzen een fatsoenlijk huis bouwen, moet je bijna alles zelf doen. M.a.w. kun je metselen, timmeren, tegelzetten, stucadoren en heb je een paar jaar tijd over naast je reguliere werk? :)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja men moet ervan uitgaan dat alle CBS cijfers kloppen he, daar wordt door iedereen naar verwezen en men staat er garant voor

Als we nu aan het CBS gaan twijfelen dan kan wikipedia ok wel sluiten
CBS gebruikt leges cijfers. Leges cijfers zijn niet bouwkosten. Leges cijfers worden zo laag mogelijk aangegeven. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Geloof jij de Griekse begrotingcijfers soms ook? Daar wordt immers ook door iedereen naar verwezen en men staat er garant voor?
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:17:57 #144
323876 michaelmoore
pi_99425661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, daar ga ik vanuit :)
En ja, ik heb vaak genoeg legescijfers gezien en daarna de echte bouwkosten om te weten dat die uit elkaar lopen. Maar je mag jezelf best rijkrekenen als je dat uitkomt hoor....
Overigens bouwde ik ook voor de helft van de 'kosten'. Sommige Nederlanders steken gewoon de handen uit de mouwen ipv te zeiken :)
Deze m3 prijzen dekken de materiaalkosten en een beetje uitbesteed werk. Wil je voor dit soort prijzen een fatsoenlijk huis bouwen, moet je bijna alles zelf doen. M.a.w. kun je metselen, timmeren, tegelzetten, stucadoren en heb je een paar jaar tijd over naast je reguliere werk? :)

[..]

CBS gebruikt leges cijfers. Leges cijfers zijn niet bouwkosten. Leges cijfers worden zo laag mogelijk aangegeven. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Geloof jij de Griekse begrotingcijfers soms ook? Daar wordt immers ook door iedereen naar verwezen en men staat er garant voor?
Ja je kletst lekker, Het CBS zit te laag, maar jij kan voor de helft bouwen, nou volgens mij heb je jezelf vastgekletst, ik weet wel dat werkelijke cijfers nog veel lager liggen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99426368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
Ja je kletst lekker, Het CBS zit te laag, maar jij kan voor de helft bouwen, nou volgens mij heb je jezelf vastgekletst, ik weet wel dat werkelijke cijfers nog veel lager liggen
Nou... Er zit wel een logica in anders... Toen ik mijn garage ging bouwen heb ik ook echt de meest kale kosten opgeteld die minimaal nodig waren om dat gebouw op te richten en dat bedrag opgegeven op de bouwvergunning. Dat ik er CAI, LAN, water en 3 fase 400V e.d. in wil hebben en zelf de arbeid verricht is mijn probleem.

Zo zal het met woningen ook gaan. Absoluut kaal casco, wind en waterdicht, maar als jij je muren wilt stucken, je vloer wil egaliseren, of een keuken, of badkamer wil hebben, tja, heeft weinig met de bouwkosten te maken toch? De woning kan neergezet worden voor bedrag X. Dat er nog een bedrag Y bij moet komen voor de gemiddelde mens... Och, hij kan gebouwd worden voor bedrag X. En die wordt uiteraard zo laag mogelijk gehouden omdat daar een opslag over berekend wordt.

En bedrag X is dan ook nog eens exclusief BTW... (en tuin, bestrating, aansluiting op de nutsvoorzieningen(?) enz.) Tel uit je winst. :D
pi_99426886
quote:
Verhuisplannen nemen toe dankzij verlaging overdrachtsbelasting

ROTTERDAM - Recentelijk heeft het kabinet besloten de overdrachtsbelasting te verlagen van 6% naar 2%. Het 2% tarief geldt voor een jaar en is ingesteld om de woningmarkt uit het slop te trekken. Uit onderzoek dat afgelopen week is uitgevoerd door USP Marketing Consultancy onder ruim 800 consumenten, blijkt onder meer dat het aantal huishoudens met verhuisplannen enorm is toegenomen dankzij de maatregel. De regeling kan leiden tot ruim 50.000 extra woningtransacties afhankelijk van de mate waarin de extra vraag aansluit op het woningaanbod. Hiermee kan verwacht worden dat het aantal woningtransacties in Nederland weer richting het niveau van voor de economische crisis stijgt.

Flinke toename aantal huishoudens met verhuisplannen Met ingang van 15 juni 2011 is het tarief van de overdrachtsbelasting verlaagd van 6% naar 2%. Het nieuws van deze tijdelijke verlaging is inmiddels goed doorgedrongen tot de Nederlandse woonconsument; momenteel is 69% op de hoogte van deze maatregel. Daarnaast is 1 op de 12 huishoudens van plan binnen nu en één jaar een woning te kopen. Van deze huishoudens was de meerderheid al voor het invoeren van de maatregel van plan om binnen één jaar een woning te kopen. Vooral mensen die al eigenaar zijn van een koopwoning hadden reeds verhuisplannen.

Van alle Nederlandse huishoudens geeft 1% aan nu zeker binnen één jaar een woning te willen kopen dankzij de verlaging van de overdrachtsbelasting; 2% geeft aan dat de kans dat men binnen één jaar een woning gaat kopen is door de regeling toegenomen.

Maatregel kan binnen twaalf maanden tot ruim 50.000 extra woningtransacties leiden
Tussen verhuisplannen en het daadwerkelijk uitvoeren van de plannen ligt echter vaak nog een groot verschil. Het aantal transacties in koopwoningen lag voor de crisis rond de 200.000. In 2009 en 2010 was het aantal koopwoning transacties aanzienlijk lager met circa 126.000 transacties als gevolg van de economische crisis. Uitgaande van deze cijfers is het daarom niet aannemelijk dat iedereen met verhuisplannen ook daadwerkelijk zal verhuizen. Het is bijvoorbeeld zeer aannemelijk dat mensen met een koopwoning hun huidige woning eerst willen verkopen alvorens zij daadwerkelijk een andere woning kopen. Dit kan de verhoging van het aantal woningtransacties in de komende maanden frustreren.

Om deze redenen is het noodzakelijk om gebruik te maken van een voorspellingsmodel om tot een realistisch aantal verwachte woningtransacties te komen. Uit deze berekening blijkt dat de maatregel kan leiden tot ruim 50.000 extra woningtransacties. Of dit aantal uiteindelijk zal worden gerealiseerd, is vooral afhankelijk van de mate waarin deze vraag aansluit op het woningaanbod. Met deze extra transacties kan verwacht worden dat het aantal woningverkopen weer richting het niveau van voor de economische crisis stijgt. Met name makelaars, hypotheekverstrekkers, bouwmarkten en uitvoerende partijen in de afbouwsector zullen hier de komende periode van meeprofiteren.
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=6931

Jippie, snel weer terug op het oude niveau :7 _O_.
pi_99427204
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:44 schreef pberends het volgende:
Jippie, snel weer terug op het oude niveau :7 _O_.
Nu die laatste 2% van die verhuisboete ook nog schrappen. :Y
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:01:20 #148
323876 michaelmoore
pi_99427652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou... Er zit wel een logica in anders... Toen ik mijn garage ging bouwen heb ik ook echt de meest kale kosten opgeteld die minimaal nodig waren om dat gebouw op te richten en dat bedrag opgegeven op de bouwvergunning. Dat ik er CAI, LAN, water en 3 fase 400V e.d. in wil hebben en zelf de arbeid verricht is mijn probleem.

Zo zal het met woningen ook gaan. Absoluut kaal casco, wind en waterdicht, maar als jij je muren wilt stucken, je vloer wil egaliseren, of een keuken, of badkamer wil hebben, tja, heeft weinig met de bouwkosten te maken toch? De woning kan neergezet worden voor bedrag X. Dat er nog een bedrag Y bij moet komen voor de gemiddelde mens... Och, hij kan gebouwd worden voor bedrag X. En die wordt uiteraard zo laag mogelijk gehouden omdat daar een opslag over berekend wordt.

En bedrag X is dan ook nog eens exclusief BTW... (en tuin, bestrating, aansluiting op de nutsvoorzieningen(?) enz.) Tel uit je winst. :D
grote opdrachtgevers die geven gewoon de begroting op, en daar gaat het om
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:02:39 #149
323876 michaelmoore
pi_99427715
quote:
afgelopen week is uitgevoerd door USP Marketing Consultancy onder ruim 800 consumenten, blijkt onder meer dat het aantal huishoudens met verhuisplannen enorm is toegenomen dankzij de maatregel. De regeling kan leiden
_O-
pi_99427871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
grote opdrachtgevers die geven gewoon de begroting op, en daar gaat het om
Ja, want die zijn er extra happig op natuurlijk om teveel te betalen. Die geven zeer zeker alleen maar de absoluut minimale kosten op die nodig zijn om legaal de leges te kunnen bepalen en te betalen. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')