quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
de rest is eigendom van verzekeraars of al verkocht
Waar ik woon (nog) niet hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de rest is eigendom van verzekeraars of al verkocht
246.258 huizen te koopquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:59 schreef Jane het volgende:
[..]
246.031 huizen te koop
4 minder. De daling is ingezet hoor, mensen!
De enigen die zwaar misbruik maken van sociale woningbouw, zijn de directeurtjes van corporaties die dankzij het in stand houden van schaarste 4 ton per jaar vangen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo erg is het niet. Schijnt alleen te gaan gebeuren bij mensen die zwaar misbruik maken van de sociale woningbouw.
Hoe staat het met de huren in Duitsland en België? Zijn die nou echt veel hoger?quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De enigen die zwaar misbruik maken van sociale woningbouw, zijn de directeurtjes van corporaties die dankzij het in stand houden van schaarste 4 ton per jaar vangen.
Wat zijn de huren in Stockholm?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:40 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hoe staat het met de huren in Duitsland en België? Zijn die nou echt veel hoger?
Ik weet dat ze in Zweden op vele plekken veel lager zijn. Al verdien je een miljoen per jaar mag je gewoon blijven zitten overigens. De economie draait daar dan ook meer op innovatie en export..
Erg hoog. En in Duitsland en België?quote:
Ik kwam pas bij een willekeurige zoektocht een willekeurig appartementencomplex onder Berlijn tegen. Stond te koop voor 60.000 euro. Van de 4 appartementen waren er 3 verhuurd voor 190 euro per maand (+ GWL). Een enorm rendement op je investering (11.4% terwijl er nog 1 leeg staat), terwijl huurders zeer goedkoop wonen. En zo hoort het, allemaal mogelijk op een vrije(re) markt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:43 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Erg hoog. En in Duitsland en België?
Als straks de hypothekenbubbel in elkaar klapt begint voor veel Nederlanders het echte leven ;-)
Erg afhankelijk van de plek. Zoals in elk land. Ik zou North Dakota ook niet vergelijken met New York City. Als je plek per plek vergelijkt dan zijn de verschillen niet erg groot. Maar wat hier vaak gebeurt is een incourant pand in een slechte buurt op een plek waar men niet wil wonen vergeliken met een courant pand op een A locatie op een plek waar men wel wil wonen vergelijken en dan constateren dat het duur kostquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:43 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Erg hoog. En in Duitsland en België?
Als straks de hypothekenbubbel in elkaar klapt begint voor veel Nederlanders het echte leven ;-)
kom maar op met die linkquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kwam pas bij een willekeurige zoektocht een willekeurig appartementencomplex onder Berlijn tegen. Stond te koop voor 60.000 euro. Van de 4 appartementen waren er 3 verhuurd voor 190 euro per maand (+ GWL). Een enorm rendement op je investering (11.4% terwijl er nog 1 leeg staat), terwijl huurders zeer goedkoop wonen. En zo hoort het, allemaal mogelijk op een vrije(re) markt.
Hier moet je voor een 40 jaar oude flat eerst jaren op een wachtlijst, is de huur 2-3 keer zo hoog, en moet er vervolgens voor veel mensen subsidie bij. En als er dan iemand woont die wel genoeg salaris heeft om de 500 euro voor de oude flat zelf te betalen, wordt-ie "scheefhuurder" genoemd!
Het hele complex voor 60.000 euro?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kwam pas bij een willekeurige zoektocht een willekeurig appartementencomplex onder Berlijn tegen. Stond te koop voor 60.000 euro. Van de 4 appartementen waren er 3 verhuurd voor 190 euro per maand (+ GWL). Een enorm rendement op je investering (11.4% terwijl er nog 1 leeg staat), terwijl huurders zeer goedkoop wonen. En zo hoort het, allemaal mogelijk op een vrije(re) markt.
Hier moet je voor een 40 jaar oude flat eerst jaren op een wachtlijst, is de huur 2-3 keer zo hoog, en moet er vervolgens voor veel mensen subsidie bij. En als er dan iemand woont die wel genoeg salaris heeft om de 500 euro voor de oude flat zelf te betalen, wordt-ie "scheefhuurder" genoemd!
Gek is dat he, dat men vraagt om je uitspraken te onderbouwen. Heel naar gevoel moet dat geven, dat je opeens serieus moet zijn enzo en goed moet nadenken voordat je post.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Jee, moet ik tegenwoordig alle links die ik ooit tegenkom bewaren om ze later in een Fok!-topic weer te kunnen posten? Is dat de nieuwste rage?
Nee hoor, geen rage, maar speltip 12: bluf alleen wanneer dat geloofwaardig is......quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Jee, moet ik tegenwoordig alle links die ik ooit tegenkom bewaren om ze later in een Fok!-topic weer te kunnen posten? Is dat de nieuwste rage?
Een oude schuilkelder.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kwam pas bij een willekeurige zoektocht een willekeurig appartementencomplex onder Berlijn tegen.
Iemand hier zij dat het niet boven de 220k zou komen!!! schorrie morrie voel ik mij even belazerd !!!!quote:
Donner denkt dat omdat de huizen nu 4% goedkoper zijn dat dan alles weer ok is, nee hoor sjaakquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:18 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Iemand hier zij dat het niet boven de 220k zou komen!!! schorrie morrie voel ik mij even belazerd !!!!
Je kunt je beter druk maken om het feit dat ze ook zeiden dat de huizenprijzen inmiddels minimaal 30% gezakt zouden moeten zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:18 schreef Bumbu het volgende:
Iemand hier zij dat het niet boven de 220k zou komen!!! schorrie morrie voel ik mij even belazerd !!!!
Aan de ene kant worden prijzen kunstmatig hoog gehouden omdat gemeenten veel kavels hebben en deze niet voor lagere prijzen willen gaan verkopen dan de prijs die men in 2008 voor ogen had.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:21 schreef meth77 het volgende:
[..]
Donner denkt dat omdat de huizen nu 4% goedkoper zijn dat dan alles weer ok is, nee hoor sjaak
echt niet
Als de stroom op gang moet komen dan moet er weer mooi en netjes gebouwd worden tegen een redelijjke prijs
Waarom zou ik mij daar druk om moeten maken? Van mij mag het vrolijk nog verder dalen. Maar of het nou daalt of stijgt ik ben voorlopig toch niet van plan iets te kopen want ik weet niet eens of ik in deze stad wil blijven wonen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt je beter druk maken om het feit dat ze ook zeiden dat de huizenprijzen inmiddels minimaal 30% gezakt zouden moeten zijn.
dat komt vanzelfquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt je beter druk maken om het feit dat ze ook zeiden dat de huizenprijzen inmiddels minimaal 30% gezakt zouden moeten zijn.
gemeenten zitten zeer krap, die verkopen wat ze kunnequote:Op woensdag 13 juli 2011 14:33 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Aan de ene kant worden prijzen kunstmatig hoog gehouden omdat gemeenten veel kavels hebben en deze niet voor lagere prijzen willen gaan verkopen dan de prijs die men in 2008 voor ogen had.
http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl ==> Zodra de prijzen van nieuwe huizen in de buurt komen van de bouwkosten (138 duizend euro gemiddeld) zullen de mensen inderdaad in de rij staan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:21 schreef meth77 het volgende:
[..]
Donner denkt dat omdat de huizen nu 4% goedkoper zijn dat dan alles weer ok is, nee hoor sjaak
echt niet
Als de stroom op gang moet komen dan moet er weer mooi en netjes gebouwd worden tegen een redelijjke prijs
Dat zou ook zo geweest zijn, ware het niet dat de overheid ondertussen (er kwam pas een lijstje langs) iets van 10 noodgrepen heeft uitgevoerd, allemaal bedoeld om prijzen hoog te houden. Daar komen er ongetwijfeld nog een paar bij, zodra dat ophoudt gaat het grote dalen beginnen. Ook dit mag je over 5 jaar quotenquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |