Ik vind met name dit plaatje veelzeggend. Na inflatie zijn huizen nu 2 keer zo duur als 16 jaar geleden. Er kan dus prima 50% af om op datzelfde niveau uit te komen. Of meer!quote:
De politieke bereidheid om dit te laten gebeuren is alleen 0 op dit moment.quote:Op zondag 10 juli 2011 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind met name dit plaatje veelzeggend. Na inflatie zijn huizen nu 2 keer zo duur als 16 jaar geleden. Er kan dus prima 50% af om op datzelfde niveau uit te komen. Of meer!
Want wat er uit het niets bij kan komen, kan er zeker ook weer vanaf!
Ik weet woningen die niet in prijs verlaagd zijn en nu minstens 1 ton te duur staan om kans te maken, zegt ook wel iets over die makelaarquote:Op zondag 10 juli 2011 01:56 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zie nog zoveel woningen op Funda met een vraagprijs op pre-crisisniveau...![]()
Die woningmarkt blijft voorlopig nog wel stroperig.
246.187 huizen te koopquote:Op zondag 10 juli 2011 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
De teller gaat voorwaarts in cresendo.
Waarom willen ze van die woningen af eigenlijk?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
246.187 huizen te koop
Toch hoorde ik dat de corporaties erg goed blijven verkopen, die geven gedurende 10 jaar een terugkoopgarantie en annuiteiten financiering ineen.
Dus de mensen hoeven maar te zeggen, - we gaan scheiden / redden het niet - , en ze kunnen de koffers pakken, ze zijn alleen de KK kwijt dan, maar dat is niet meer zoveel en soms hebben ze dat al afgelost.
Men wil commercieel gaan, en de woningvoorraad wordt gecontroleerd door de overheidquote:Op zondag 10 juli 2011 11:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom willen ze van die woningen af eigenlijk?
Dus ONWETENDHEID van de minister leidt tot dergelijke zinloze miljardenprojecten die netto leiden tot een groter tekort op de woningmarkt?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:03 schreef pberends het volgende:
Donner blundert met overdrachtsbelasting
Even lachen allemaal.
Donner wilde zeker dat er gewoon minder nieuwbouwhuizen op Funda komen.
zo te lezen met je kritiek over donner weet je het allemaal wel, dus reken ons dan eens hier voor hoeveel de bouwkosten zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is maar 1 echte oplossing voor alle problemen op de huizenmarkt: meer huizen bouwen, en die verkopen tegen de bouwkosten i.p.v. luchtprijzen.
Was de reden niet dat die woningen gewoon enorm verouderd zijn en niet meer te verhuren zijn? Dus verkopen levert dan schijnbaar meer geld op dan opknappen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men wil commercieel gaan, en de woningvoorraad wordt gecontroleerd door de overheid
Veel corporaties beleggen in winkelcentra en bouwen woningen en resorts in het buitenland, met de commerciële tak , maar dat het erg goed gaat met die commerciële takken, dat geloof ik niet, de meesten zitten dik in het verlies
Maar de VVD wil er van 1.000.000 woningen verkopen, de diepere reden begrijp ik ook niet, want dat gaat ze heel erg veel HRA kosten en niet minder huursubsidie
De VVD is erg voor die marktwerking van corporaties
http://www.huisbouweninduitsland.info/quote:Op zondag 10 juli 2011 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zo te lezen met je kritiek over donner weet je het allemaal wel, dus reken ons dan eens hier voor hoeveel de bouwkosten zijn.
Het gekke is dat die hier te koop staan voor het dubbelequote:Daarbij komt dat de bouw een stuk degelijker wordt uitgevoerd dan in Nederland. Je kunt al een vrijstaand starters huis laten bouwen vanaf ¤ 135.000,- en voor ¤ 195.000,- heb je een schitterend huis.
Met de grondprijzen, afhankelijk van de lokatie, kun je al uitkomen tussen de
¤ 25,- en ¤ 60,- per m2.
Kijk eens aan!quote:Met de grondprijzen, afhankelijk van de lokatie, kun je al uitkomen tussen de
¤ 25,- en ¤ 60,- per m2.
het verschil tussen die 6 euro en die 600 euro dat gaat naar de grondspeculanten , ook heel erg nuttigquote:Op zondag 10 juli 2011 13:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Kijk eens aan!
In NL is dat iets van 600 euro dacht ik.
Ik denk dat ze VVD stemmen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het verschil tussen die 6 euro en die 600 euro dat gaat naar de grondspeculanten , ook heel erg nuttig
nou dat maakt niet veel uit hoorquote:Op zondag 10 juli 2011 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Mm heel leuk maar we wonen in NL waar totaal andere bouwregels gelden. Dus nogmaals de oproep hoeveel zijn nu de echt bouwkosten op dit moment in NL?
In Nederland een woning niet te verhuren???quote:Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Was de reden niet dat die woningen gewoon enorm verouderd zijn en niet meer te verhuren zijn? Dus verkopen levert dan schijnbaar meer geld op dan opknappen.
Het zou overigens nergens op slaan als ons geld in buitenlandse vastgoed wordt geïnvesteerd door woningcorporaties.
En wat heb je aan gegevens ingevuld om aan die 223.000 te komen?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
Voor een vergelijkbare woning kost in Nederland aan bouwen ff meer dan 200.000 en in Duitsland 150.000
http://www.bouwkostenwoning.nl/
¤ 223.200
woning 10 m bij 20 m met garage en geen kelder, ontwerp hoeft niet, die kun je kopenquote:Op zondag 10 juli 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En wat heb je aan gegevens ingevuld om aan die 223.000 te komen?
Dat is 200m2, die kost in Duitsland 225.000 http://www.huisbouweninduitsland.info/Laren.htmquote:Op zondag 10 juli 2011 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woning 10 m bij 20 m met garage en geen kelder
Behalve als die woning in een studentenstad ligt en de gemeente bepaald heeft dat het voor de leefbaarheid van de straten niet verstandig is als meer dan 5 of 10% van de woningen tot studentenkot omgebouwd zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Nederland een woning niet te verhuren???![]()
Er gaan altijd nog minstens 6 studenten in
kloptquote:Op zondag 10 juli 2011 13:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is 200m2, die kost in Duitsland 225.000 http://www.huisbouweninduitsland.info/Laren.htm
Waarom zeg je dan dat een vergelijkbare woning in Duitsland 150.000 kost?quote:
http://www.huisbouweninduitsland.info/Huizen%202.htmquote:Op zondag 10 juli 2011 13:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat een vergelijkbare woning in Duitsland 150.000 kost?
In een van de vorige topics kwam een link langs van het CBS, het kwam neer op grofweg 100.000 euro per nieuwbouwhuis.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zo te lezen met je kritiek over donner weet je het allemaal wel, dus reken ons dan eens hier voor hoeveel de bouwkosten zijn.
rijtjehuisquote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In een van de vorige topics kwam een link langs van het CBS, het kwam neer op grofweg 100.000 euro per nieuwbouwhuis.
dat zijn dan twee dure extra muren......quote:Op zondag 10 juli 2011 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rijtjehuis
we hebben het hier over vrijstaand
Ja, maar je kunt niet zomaar het totale vloeroppervlak onder de deurmat vegen...quote:Op zondag 10 juli 2011 13:25 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.huisbouweninduitsland.info/Huizen%202.htm
tussen de 135.000 en de 200.000 volgens bovenstaande site
En overigens willen duitse en belgische aannemers ook best een huis in NL bouwen hoor. En dat doen ze ook. Dat er nog NL aannemers bestaan als de buren zoveel goedkoper zijn..... kortom: broodje aapquote:Op zondag 10 juli 2011 13:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt niet zomaar het het totale vloeroppervlak onder de deurmat vegen...
De prijzen zijn bij de diverse vloeroppervlakten nagenoeg gelijk. Probeer maar.
Aangezien die topics veel te snel gaan wil ik toch graag dan die link zien. In mijn belevingswereld moet iemand die zulke uitspraken doet ook met bewijzen komen en niet nu weer zeggen: ja enkele topics terug stond ergens een vage cbs link en daarin stond dat.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In een van de vorige topics kwam een link langs van het CBS, het kwam neer op grofweg 100.000 euro per nieuwbouwhuis.
bouwkosten per kuubquote:Op zondag 10 juli 2011 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien die topics veel te snel gaan wil ik toch graag dan die link zien. In mijn belevingswereld moet iemand die zulke uitspraken doet ook met bewijzen komen en niet nu weer zeggen: ja enkele topics terug stond ergens een vage cbs link en daarin stond dat.
Bedankt voor deze link. Gemiddelde bouwprijs is alleen 138 voor een koophut zoals je ook zelf in die link had kunnen lezen. Verder vraag ik me af wat men rekent met bouwkosten daarin is het cbs geen ster met een wat uitgebreidere uitleg. Dus is het een cascobouw waarbij je nog een keuken badkamer en toilet mag rekenen?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bouwkosten per kuub
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=70769ned&LA=NL
rijtjeshuis is 5 bij 8 maal 6 is 250
250 maal 250 is 62500 maar afgerond zal t wel 80.000 zijn
Ik kan alleen dit vinden:quote:Op zondag 10 juli 2011 14:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bedankt voor deze link. Gemiddelde bouwprijs is alleen 138 voor een koophut zoals je ook zelf in die link had kunnen lezen. Verder vraag ik me af wat men rekent met bouwkosten daarin is het cbs geen ster met een wat uitgebreidere uitleg. Dus is het een cascobouw waarbij je nog een keuken badkamer en toilet mag rekenen?
daarom heb ik die 62500 voor de BTW ook afgerond op 80.000 euro , en een standaardkeuken zit er bij, dat zit er tegenwoordig ook bij maar de meesten nemen die niet en laten 500 euro terugboekenquote:Op zondag 10 juli 2011 14:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik kan alleen dit vinden:
Bouwsom:
De bouwsom (bouwkosten) is de materiaal- en arbeidskosten
van het bouwwerk waarvoor een bouwvergunning is verleend,
exclusief bruto toegevoegde waarde (BTW).
Jij ook bedankt voor het verder verhelderen van dit verhaal. Waaruit gewoon blijkt dat sommige mensen hier een apparte manier van statistiek bedrijven erop nahouden om maar te kunnen blijven brullen dat er wel goedkopere woningen gebouwd zouden moeten kunnen worden in NL.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik kan alleen dit vinden:
Bouwsom:
De bouwsom (bouwkosten) is de materiaal- en arbeidskosten
van het bouwwerk waarvoor een bouwvergunning is verleend,
exclusief bruto toegevoegde waarde (BTW).
nou ja zeg laat het dan 100.000 euro zijn ipv 80.000 maakt dat veel uitquote:Op zondag 10 juli 2011 14:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij ook bedankt voor het verder verhelderen van dit verhaal. Waaruit gewoon blijkt dat sommige mensen hier een apparte manier van statistiek bedrijven erop nahouden om maar te kunnen blijven brullen dat er wel goedkopere woningen gebouwd zouden moeten kunnen worden in NL.
Dus we mogen niet de btw, vergunningskosten, onwerpkosten sowieso al uit het oog verliezen. Alleen de casco vraag blijft dan nog voor mij open staan.
+ Bestrating, aansluitingen op de nutsvoorzieningen, tuinquote:Op zondag 10 juli 2011 14:11 schreef Basp1 het volgende:
Dus we mogen niet de btw, vergunningskosten, onwerpkosten sowieso al uit het oog verliezen. Alleen de casco vraag blijft dan nog voor mij open staan.
Dat zit in de kavelkosten , tuin koste mij altijd 50 m straatwerk is 1200 euroquote:Op zondag 10 juli 2011 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
+ Bestrating, aansluitingen op de nutsvoorzieningen, tuin
jij leest te selectief en niet eens je eigen cbs link waarin duidelijk staat dat in 2010 de gemiddelde bouwkosten van een koopwoning 138 k waren. Moeten wij jou eigenlijk nog wel serieus nemen? Het lijkt wel een stuk wensdenken wat hier erop nagehouden wordt. Start je berekening eens vanaf die 138 k van het cbs dan ben ik benieuwd waar je op uit gaat komen.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ja zeg laat het dan 100.000 euro zijn ipv 80.000 maakt dat veel uit
voor 536 M3quote:Op zondag 10 juli 2011 14:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
jij leest te selectief en niet eens je eigen cbs link waarin duidelijk staat dat in 2010 de gemiddelde bouwkosten van een koopwoning 138 k waren.
Wat heeft de grootte van mijn huis met de gemiddeldes van het cbs te maken. Wil je dadelijk gaan zeggen dat hun gemiddeldes niet kloppen?quote:Op zondag 10 juli 2011 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor 536 M3
hoe groot is jouw huis ??
ik wordt zo moe van simpelen van geestquote:Op zondag 10 juli 2011 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft de grootte van mijn huis met de gemiddeldes van het cbs te maken. Wil je dadelijk gaan zeggen dat hun gemiddeldes niet kloppen?
Mijn nederlands qau vervoegingen is niet altijd geheel juist maar deze moet ik toch even qouten.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik wordt zo moe van simpelen van geest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |