Ik vind met name dit plaatje veelzeggend. Na inflatie zijn huizen nu 2 keer zo duur als 16 jaar geleden. Er kan dus prima 50% af om op datzelfde niveau uit te komen. Of meer!quote:
De politieke bereidheid om dit te laten gebeuren is alleen 0 op dit moment.quote:Op zondag 10 juli 2011 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind met name dit plaatje veelzeggend. Na inflatie zijn huizen nu 2 keer zo duur als 16 jaar geleden. Er kan dus prima 50% af om op datzelfde niveau uit te komen. Of meer!
Want wat er uit het niets bij kan komen, kan er zeker ook weer vanaf!
Ik weet woningen die niet in prijs verlaagd zijn en nu minstens 1 ton te duur staan om kans te maken, zegt ook wel iets over die makelaarquote:Op zondag 10 juli 2011 01:56 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zie nog zoveel woningen op Funda met een vraagprijs op pre-crisisniveau...![]()
Die woningmarkt blijft voorlopig nog wel stroperig.
246.187 huizen te koopquote:Op zondag 10 juli 2011 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
De teller gaat voorwaarts in cresendo.
Waarom willen ze van die woningen af eigenlijk?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
246.187 huizen te koop
Toch hoorde ik dat de corporaties erg goed blijven verkopen, die geven gedurende 10 jaar een terugkoopgarantie en annuiteiten financiering ineen.
Dus de mensen hoeven maar te zeggen, - we gaan scheiden / redden het niet - , en ze kunnen de koffers pakken, ze zijn alleen de KK kwijt dan, maar dat is niet meer zoveel en soms hebben ze dat al afgelost.
Men wil commercieel gaan, en de woningvoorraad wordt gecontroleerd door de overheidquote:Op zondag 10 juli 2011 11:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom willen ze van die woningen af eigenlijk?
Dus ONWETENDHEID van de minister leidt tot dergelijke zinloze miljardenprojecten die netto leiden tot een groter tekort op de woningmarkt?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:03 schreef pberends het volgende:
Donner blundert met overdrachtsbelasting
Even lachen allemaal.
Donner wilde zeker dat er gewoon minder nieuwbouwhuizen op Funda komen.
zo te lezen met je kritiek over donner weet je het allemaal wel, dus reken ons dan eens hier voor hoeveel de bouwkosten zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is maar 1 echte oplossing voor alle problemen op de huizenmarkt: meer huizen bouwen, en die verkopen tegen de bouwkosten i.p.v. luchtprijzen.
Was de reden niet dat die woningen gewoon enorm verouderd zijn en niet meer te verhuren zijn? Dus verkopen levert dan schijnbaar meer geld op dan opknappen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men wil commercieel gaan, en de woningvoorraad wordt gecontroleerd door de overheid
Veel corporaties beleggen in winkelcentra en bouwen woningen en resorts in het buitenland, met de commerciële tak , maar dat het erg goed gaat met die commerciële takken, dat geloof ik niet, de meesten zitten dik in het verlies
Maar de VVD wil er van 1.000.000 woningen verkopen, de diepere reden begrijp ik ook niet, want dat gaat ze heel erg veel HRA kosten en niet minder huursubsidie
De VVD is erg voor die marktwerking van corporaties
http://www.huisbouweninduitsland.info/quote:Op zondag 10 juli 2011 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zo te lezen met je kritiek over donner weet je het allemaal wel, dus reken ons dan eens hier voor hoeveel de bouwkosten zijn.
Het gekke is dat die hier te koop staan voor het dubbelequote:Daarbij komt dat de bouw een stuk degelijker wordt uitgevoerd dan in Nederland. Je kunt al een vrijstaand starters huis laten bouwen vanaf ¤ 135.000,- en voor ¤ 195.000,- heb je een schitterend huis.
Met de grondprijzen, afhankelijk van de lokatie, kun je al uitkomen tussen de
¤ 25,- en ¤ 60,- per m2.
Kijk eens aan!quote:Met de grondprijzen, afhankelijk van de lokatie, kun je al uitkomen tussen de
¤ 25,- en ¤ 60,- per m2.
het verschil tussen die 6 euro en die 600 euro dat gaat naar de grondspeculanten , ook heel erg nuttigquote:Op zondag 10 juli 2011 13:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Kijk eens aan!
In NL is dat iets van 600 euro dacht ik.
Ik denk dat ze VVD stemmen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het verschil tussen die 6 euro en die 600 euro dat gaat naar de grondspeculanten , ook heel erg nuttig
nou dat maakt niet veel uit hoorquote:Op zondag 10 juli 2011 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Mm heel leuk maar we wonen in NL waar totaal andere bouwregels gelden. Dus nogmaals de oproep hoeveel zijn nu de echt bouwkosten op dit moment in NL?
In Nederland een woning niet te verhuren???quote:Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Was de reden niet dat die woningen gewoon enorm verouderd zijn en niet meer te verhuren zijn? Dus verkopen levert dan schijnbaar meer geld op dan opknappen.
Het zou overigens nergens op slaan als ons geld in buitenlandse vastgoed wordt geïnvesteerd door woningcorporaties.
En wat heb je aan gegevens ingevuld om aan die 223.000 te komen?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
Voor een vergelijkbare woning kost in Nederland aan bouwen ff meer dan 200.000 en in Duitsland 150.000
http://www.bouwkostenwoning.nl/
¤ 223.200
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |