Iedereen blij in de zin dat groep A de goede daden krijgt voorgeschoteld en groep B de minder goede daden krijgt voorgeschoteld. Je hebt gelijk dat groep A dan weer niet blij is dat de minder goede daden eveneens worden voorgeschoteld, althans in de tekst op dat standbeeld. De gemeenteraad van Hoorn beslist, dus zal wel iets met meerderheid van de stemmen te maken hebben.quote:
Het is nogal onzin overal kanttekeningen bij de plaatsen, dus groep B zou sowieso niet moeten zaniken. Eens kijken hoe een petitie op elke kerk "hier zijn kinderen misbruikt" plakkaten te hangen wordt ontvangen door groep B.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen blij in de zin dat groep A de goede daden krijgt voorgeschoteld en groep B de minder goede daden krijgt voorgeschoteld. Je hebt gelijk dat groep A dan weer niet blij is dat de minder goede daden eveneens worden voorgeschoteld, althans in de tekst op dat standbeeld. De gemeenteraad van Hoorn beslist, dus zal wel iets met meerderheid van de stemmen te maken hebben.
Goed idee.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is nogal onzin overal kanttekeningen bij de plaatsen, dus groep B zou sowieso niet moeten zaniken. Eens kijken hoe een petitie op elke kerk "hier zijn kinderen misbruikt" plakkaten te hangen wordt ontvangen door groep B.
Heeft Den Uyl ook nog een standbeeld gekregen, anders wil ik daar ook wel wat aan toevoegen.quote:
En intussen kotsen op links cultuurrelativisme. Wat een gek.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:12 schreef Voorschrift het volgende:
Iedere groep moet tevreden zijn aldus Zienswijze en consorten, dus kom maar op.
Zoals?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heeft Den Uyl ook nog een standbeeld gekregen, anders wil ik daar ook wel wat aan toevoegen.
Als de vader der sociaal democratie in Nederland weinig goeds, hoewel uiteraard dat plakkaat natuurlijk al een kanttekening an sich is. Dilemma, dilemma.quote:
Je weet dat Den Uyl niet de vader van de sociaal-democratie is, hoop ik?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als de vader der sociaal democratie in Nederland weinig goeds, hoewel uiteraard dat plakkaat natuurlijk al een kanttekening an sich is. Dilemma, dilemma.
Ik mag er op krassen wat ik wil, ik hoor bij groep B.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet dat Den Uyl niet de vader van de sociaal-democratie is, hoop ik?
Assumption is the mother of all fuck-ups:quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lekker mijn eigen idioterie krassen op plakkaten, wil je bij Jan Pieterszoon ook aandoen toch?
quote:
Daarom deden andere volkeren en mensen deze handelingen nog honderden jaren na Coen, omdat ze 'niet normaal' waren?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat de daden van Coen toen helemaal niet zo normaal waren als jij doet overkomen,
zo gaat dat met geweldquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Daarom deden andere volkeren en mensen deze handelingen nog honderden jaren na Coen, omdat ze 'niet normaal' waren?
Wat is dat voor idioot argument? Was hetgeen de nazi's deden normaal omdat het vijftig jaar laten in de Balkan weer gebeurde?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Daarom deden andere volkeren en mensen deze handelingen nog honderden jaren na Coen, omdat ze 'niet normaal' waren?
Uiteraard.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dat voor idioot argument? Was hetgeen de nazi's deden normaal omdat het vijftig jaar laten in de Balkan weer gebeurde?
Pak die vent dan op, oh wacht, dat kan niet, hè? Hij is dood.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:06 schreef Bluesdude het volgende:
Het argument van de tijdsgeest 'dat mensen het niet beter wisten' is inzake Coen voor een flink deel flauwekul.. en bovendien is het geen excuus om anno 2011 dan die fouten en die man te vergoeilijken of te verheerlijken.
Zal het tegen je joodse vrienden zeggen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard.
Goed voorbeeld doet goed volgen, weet je toch.
Naar mijn weten waren de Bosnische moslims geen Joden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zal het tegen je joodse vrienden zeggen.
Je noemt de Holocaust een goed voorbeeld. Een Simon Wiesenthal zou wel geweten hebben aan welke kant jij staat.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naar mijn weten waren de Bosnische moslims geen Joden.
Hihi Simon, jodennaam.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je noemt de Holocaust een goed voorbeeld. Een Simon Wiesenthal zou wel geweten hebben aan welke kant jij staat.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen je niet willen verontschuldigen voor de wandaden van een Nederlander uit het verleden en hem te eren met een standbeeld.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Pak die vent dan op, oh wacht, dat kan niet, hè? Hij is dood.
Wat wil jij dan dat er gebeurt? Een plakaat op een oud standbeeld dat hij ooit stoute dingen heeft gedaan?
Okay, maak dat plakaat. En dan? Komen er allemaal aanklachten van volkeren die in die tijd door deze man genaaid zijn en wie mag daar voor betalen?
Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Niet Nederland heeft dat gedaan, maar de VOC, mogelijk de WIC, misschien die kerel wel op eigen initiatief. Maar de VOC was, voor zover ik me herinner, een zelfstandig bedrijf, die zeelui in dienst had en die ze met een opdracht over zee stuurden.
Vind dat net zo'n onzin als met die foute pastoors. Die pastoors hebben niet op initiatief van de kerk aan die kinderen gezeten, dat deden ze helemaal uit zichzelf. Toch moet de kerk ervoor bloeden bij gebrek aan 'de schuldige die wellicht al is overleden'.
Ik wens niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de daden van iemand eeuwen geleden. Die handelde zoals alle europese zeelui deden.
Maar ja, Nederland hè, wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn. Die buigen wel weer en bieden nederig excuses aan voor iets wat ze niet gedaan hebben.
Kom dan maar eens aanzetten met wat 'normaal' is en wanneer iets niet meer normaal is. Daarnaast wil ik wel eens weten waarom het volgens jou in die tijd ook al niet meer 'normaal' was?quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dat voor idioot argument? Was hetgeen de nazi's deden normaal omdat het vijftig jaar laten in de Balkan weer gebeurde?
Oh!? Was dat allemaal bekend bij de meerderheid van de Duitsers? Kan jij mij enquêtes laten zien uit die tijd waar uit blijkt dat de meerderheid er achter stond?quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:38 schreef Clan het volgende:
Wat de nazi's deden was op dat moment zeer zeker normaal omdat de meerderheid van de Duitsers erachter stonden of direct of indirect steunden.
Menselijk gedrag? Jij voelt de behoefte om een complete stad uit te moorden? Of heb je daar toch wel een beetje moeite mee?quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:38 schreef Clan het volgende:
Volgens mij is dat soort gedrag menselijk en dus normaal omdat het door de hele wereldgeschiedenis plaatsvind en heeft plaatsgevonden.
Vandaar de Neurenberg-processen. Omdat het zo normaal was wat de nazi's deden.quote:Wat de nazi's deden was op dat moment zeer zeker normaal omdat de meerderheid van de Duitsers erachter stonden of direct of indirect steunden.
oh my Gott... wat vreselijk .. sinds wanneer is hij dood?quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Pak die vent dan op, oh wacht, dat kan niet, hè? Hij is dood.
Dat beeld hoort in een museum, waar het beter geconserveerd kan worden dan in de buitenluchtquote:Wat wil jij dan dat er gebeurt? Een plakaat op een oud standbeeld dat hij ooit stoute dingen heeft gedaan?
Okay, maak dat plakaat. En dan? Komen er allemaal aanklachten van volkeren die in die tijd door deze man genaaid zijn en wie mag daar voor betalen?
De man blijven verheerlijken, zijn wandaden vergoeilijken omdat stoppen ermee geld gaat kosten?quote:Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Niet Nederland heeft dat gedaan, maar de VOC,
Mij is het niet bekend dat alle Europese zeelui van toen zulke misdaden gedaan hebben.quote:Ik wens niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de daden van iemand eeuwen geleden. Die handelde zoals alle europese zeelui deden.
Je zeurt..... waar is die nationale trots die verbeeld zou zijn in de persoon van JP Coen.quote:Maar ja, Nederland hè, wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn. Die buigen wel weer en bieden nederig excuses aan voor iets wat ze niet gedaan hebben.
Yep. Het 'wir haben es nicht gewusst' is al minimaal 20 jaar geleden naar het rijk der fabelen verwezen. Het merendeel van de Duitsers wist verdomde goed wat er gebeurde met hun Joodse buren die ineens weg waren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:43 schreef Gulo het volgende:
[..]
Oh!? Was dat allemaal bekend bij de meerderheid van de Duitsers?
Ik heb daar geen behoefte aan, maar mensen die in een oorlogsituatie zitten kunnen daar misschien wel de behoefte aan hebben, zoals de afgelopen jaren na WO II nog steeds bijkt, ik spreek dan over Indonesië, Cambodja, Bosnië en Rwanda. Allemaal massamoord op verschillende plekken op deze wereld, maar met één duidelijke overeenkomst: mensen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Menselijk gedrag? Jij voelt de behoefte om een complete stad uit te moorden? Of heb je daar toch wel een beetje moeite mee?
[..]
Vandaar de Neurenberg-processen. Omdat het zo normaal was wat de nazi's deden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |