abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99418389
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Blijkbaar niet dus he.
Iedereen blij in de zin dat groep A de goede daden krijgt voorgeschoteld en groep B de minder goede daden krijgt voorgeschoteld. Je hebt gelijk dat groep A dan weer niet blij is dat de minder goede daden eveneens worden voorgeschoteld, althans in de tekst op dat standbeeld. De gemeenteraad van Hoorn beslist, dus zal wel iets met meerderheid van de stemmen te maken hebben.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:06:59 #152
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99418441
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Iedereen blij in de zin dat groep A de goede daden krijgt voorgeschoteld en groep B de minder goede daden krijgt voorgeschoteld. Je hebt gelijk dat groep A dan weer niet blij is dat de minder goede daden eveneens worden voorgeschoteld, althans in de tekst op dat standbeeld. De gemeenteraad van Hoorn beslist, dus zal wel iets met meerderheid van de stemmen te maken hebben.
Het is nogal onzin overal kanttekeningen bij de plaatsen, dus groep B zou sowieso niet moeten zaniken. Eens kijken hoe een petitie op elke kerk "hier zijn kinderen misbruikt" plakkaten te hangen wordt ontvangen door groep B.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99418522
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is nogal onzin overal kanttekeningen bij de plaatsen, dus groep B zou sowieso niet moeten zaniken. Eens kijken hoe een petitie op elke kerk "hier zijn kinderen misbruikt" plakkaten te hangen wordt ontvangen door groep B.
Goed idee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:12:18 #154
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99418655
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed idee.
Heeft Den Uyl ook nog een standbeeld gekregen, anders wil ik daar ook wel wat aan toevoegen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:12:40 #155
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99418669
Iedere groep moet tevreden zijn aldus Zienswijze en consorten, dus kom maar op.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99419051
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:12 schreef Voorschrift het volgende:
Iedere groep moet tevreden zijn aldus Zienswijze en consorten, dus kom maar op.
En intussen kotsen op links cultuurrelativisme. Wat een gek.
pi_99419065
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Heeft Den Uyl ook nog een standbeeld gekregen, anders wil ik daar ook wel wat aan toevoegen.
Zoals?
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:24:44 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99419173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals?
Als de vader der sociaal democratie in Nederland weinig goeds, hoewel uiteraard dat plakkaat natuurlijk al een kanttekening an sich is. Dilemma, dilemma.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:30:08 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_99419407
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als de vader der sociaal democratie in Nederland weinig goeds, hoewel uiteraard dat plakkaat natuurlijk al een kanttekening an sich is. Dilemma, dilemma.
Je weet dat Den Uyl niet de vader van de sociaal-democratie is, hoop ik?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:35:00 #160
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99419606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat Den Uyl niet de vader van de sociaal-democratie is, hoop ik?
Ik mag er op krassen wat ik wil, ik hoor bij groep B.

Lekker mijn eigen idioterie krassen op plakkaten, wil je bij Jan Pieterszoon ook aandoen toch?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:38:38 #161
66444 Lord_Vetinari
pi_99419731
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Lekker mijn eigen idioterie krassen op plakkaten, wil je bij Jan Pieterszoon ook aandoen toch?
Assumption is the mother of all fuck-ups:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje symboolpolitiek.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:39:34 #162
66444 Lord_Vetinari
pi_99419752

[ Bericht 100% gewijzigd door Lord_Vetinari op 13-07-2011 17:40:33 ]
pi_99419951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is dat de daden van Coen toen helemaal niet zo normaal waren als jij doet overkomen,
Daarom deden andere volkeren en mensen deze handelingen nog honderden jaren na Coen, omdat ze 'niet normaal' waren?
pi_99420747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:45 schreef Clan het volgende:

[..]

Daarom deden andere volkeren en mensen deze handelingen nog honderden jaren na Coen, omdat ze 'niet normaal' waren?
zo gaat dat met geweld
het wordt algemeen veroordeeld,
maar tegelijkertijd ook weer door de vingers gezien,
algemeen of enkelen,
of gewoon gedaan ...
ja natuurlijk, een dubbele moraal kun je vaststellen
of bij enkelen of bij een hele cultuur

Het argument van de tijdsgeest 'dat mensen het niet beter wisten' is inzake Coen voor een flink deel flauwekul.. en bovendien is het geen excuus om anno 2011 dan die fouten en die man te vergoeilijken of te verheerlijken.
In 2011 redeneer je gewoon uit je eigen tijdsgeest. Verschuil je niet achter de tijdsgeest van 1620
pi_99421879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:45 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat is dat voor idioot argument? Was hetgeen de nazi's deden normaal omdat het vijftig jaar laten in de Balkan weer gebeurde?
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:33:45 #166
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99423777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dat voor idioot argument? Was hetgeen de nazi's deden normaal omdat het vijftig jaar laten in de Balkan weer gebeurde?
Uiteraard.

Goed voorbeeld doet goed volgen, weet je toch.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:37:57 #167
3542 Gia
User under construction
pi_99423950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:06 schreef Bluesdude het volgende:
Het argument van de tijdsgeest 'dat mensen het niet beter wisten' is inzake Coen voor een flink deel flauwekul.. en bovendien is het geen excuus om anno 2011 dan die fouten en die man te vergoeilijken of te verheerlijken.

Pak die vent dan op, oh wacht, dat kan niet, hè? Hij is dood.

Wat wil jij dan dat er gebeurt? Een plakaat op een oud standbeeld dat hij ooit stoute dingen heeft gedaan?
Okay, maak dat plakaat. En dan? Komen er allemaal aanklachten van volkeren die in die tijd door deze man genaaid zijn en wie mag daar voor betalen?

Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Niet Nederland heeft dat gedaan, maar de VOC, mogelijk de WIC, misschien die kerel wel op eigen initiatief. Maar de VOC was, voor zover ik me herinner, een zelfstandig bedrijf, die zeelui in dienst had en die ze met een opdracht over zee stuurden.

Vind dat net zo'n onzin als met die foute pastoors. Die pastoors hebben niet op initiatief van de kerk aan die kinderen gezeten, dat deden ze helemaal uit zichzelf. Toch moet de kerk ervoor bloeden bij gebrek aan 'de schuldige die wellicht al is overleden'.

Ik wens niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de daden van iemand eeuwen geleden. Die handelde zoals alle europese zeelui deden.

Maar ja, Nederland hè, wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn. Die buigen wel weer en bieden nederig excuses aan voor iets wat ze niet gedaan hebben.
pi_99424093
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uiteraard.

Goed voorbeeld doet goed volgen, weet je toch.
Zal het tegen je joodse vrienden zeggen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:45:44 #169
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99424305
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zal het tegen je joodse vrienden zeggen.
Naar mijn weten waren de Bosnische moslims geen Joden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99424360
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Naar mijn weten waren de Bosnische moslims geen Joden.
Je noemt de Holocaust een goed voorbeeld. Een Simon Wiesenthal zou wel geweten hebben aan welke kant jij staat.
pi_99424520
Discussies voeren over een verloren verleden terwijl je land onder je reet wordt bestolen en geript door corporaties zuigt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:52:19 #172
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99424583
quote:
16s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je noemt de Holocaust een goed voorbeeld. Een Simon Wiesenthal zou wel geweten hebben aan welke kant jij staat.
Hihi Simon, jodennaam.

Ik denk eerder dat ik een goede hoofdrol zou spelen in een van Riefenstahl's films.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:52:42 #173
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99424595
O wacht, kut, dit is NWS.

Ik heb niks gezegd. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99424715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat wil jij dan dat er gebeurt? Een plakaat op een oud standbeeld dat hij ooit stoute dingen heeft gedaan?
Okay, maak dat plakaat. En dan? Komen er allemaal aanklachten van volkeren die in die tijd door deze man genaaid zijn en wie mag daar voor betalen?

Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Niet Nederland heeft dat gedaan, maar de VOC, mogelijk de WIC, misschien die kerel wel op eigen initiatief. Maar de VOC was, voor zover ik me herinner, een zelfstandig bedrijf, die zeelui in dienst had en die ze met een opdracht over zee stuurden.

Vind dat net zo'n onzin als met die foute pastoors. Die pastoors hebben niet op initiatief van de kerk aan die kinderen gezeten, dat deden ze helemaal uit zichzelf. Toch moet de kerk ervoor bloeden bij gebrek aan 'de schuldige die wellicht al is overleden'.

Ik wens niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de daden van iemand eeuwen geleden. Die handelde zoals alle europese zeelui deden.

Maar ja, Nederland hè, wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn. Die buigen wel weer en bieden nederig excuses aan voor iets wat ze niet gedaan hebben.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen je niet willen verontschuldigen voor de wandaden van een Nederlander uit het verleden en hem te eren met een standbeeld.
pi_99426634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom dan maar eens aanzetten met wat 'normaal' is en wanneer iets niet meer normaal is. Daarnaast wil ik wel eens weten waarom het volgens jou in die tijd ook al niet meer 'normaal' was?

Volgens mij is dat soort gedrag menselijk en dus normaal omdat het door de hele wereldgeschiedenis plaatsvind en heeft plaatsgevonden.

Wat de nazi's deden was op dat moment zeer zeker normaal omdat de meerderheid van de Duitsers erachter stonden of direct of indirect steunden.
pi_99426830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:38 schreef Clan het volgende:
Wat de nazi's deden was op dat moment zeer zeker normaal omdat de meerderheid van de Duitsers erachter stonden of direct of indirect steunden.
Oh!? Was dat allemaal bekend bij de meerderheid van de Duitsers? Kan jij mij enquêtes laten zien uit die tijd waar uit blijkt dat de meerderheid er achter stond?
pi_99429995
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:38 schreef Clan het volgende:
Volgens mij is dat soort gedrag menselijk en dus normaal omdat het door de hele wereldgeschiedenis plaatsvind en heeft plaatsgevonden.
Menselijk gedrag? Jij voelt de behoefte om een complete stad uit te moorden? Of heb je daar toch wel een beetje moeite mee?

quote:
Vandaar de Neurenberg-processen. Omdat het zo normaal was wat de nazi's deden.
pi_99431242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:37 schreef Gia het volgende:

[..]

oh my Gott... wat vreselijk .. sinds wanneer is hij dood?

quote:
Dat beeld hoort in een museum, waar het beter geconserveerd kan worden dan in de buitenlucht
Het is cultureel erfgoed en zorg daarvoor is een linkse hobby. Leuk hoor die hobby.
Maar de rechtse partijen zijn bezig met een soort vernieling van cultuur

quote:
Sorry, maar daar heb ik geen zin in. Niet Nederland heeft dat gedaan, maar de VOC,
De man blijven verheerlijken, zijn wandaden vergoeilijken omdat stoppen ermee geld gaat kosten?
Das slechte keuze..Zo moeten we niet met onze historie omgaan.
De VOC werd van harte gestimuleerd en gesteund door de staat. Vele regenten in staatsdienst hadden VOC-aandelen, dan wel aandelen in in een slavenhandeltje. De winsten stroomden het land in en de staat juichtte dat toe en bewaarde zorgvuldig het handelsmonopolie van de VOC over haar gebied. Gegarandeerd door de staat dus
Die angst voor claims na 200 jaar is wat fobisch..

quote:
Mij is het niet bekend dat alle Europese zeelui van toen zulke misdaden gedaan hebben.
En je hebt groot gelijk dat jij niet verantwoordelijk bent.... ik ook niet. Het was niet mijn schuld

quote:
Je zeurt..... waar is die nationale trots die verbeeld zou zijn in de persoon van JP Coen.
Vooruit zeevrouw.... de blik vooruit, de handen uit de mouwen, stuur ons in verheerlijkte wateren, doe wat en kanker niet zo op ons geliefd vaderland.

Hier hoort een muziekje bij. Weet je wel, wat grootse dingen en glorierijke toekomst suggereert
Dit bijvoorbeeld:

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 13-07-2011 22:37:27 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:27:00 #179
66444 Lord_Vetinari
pi_99432174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:43 schreef Gulo het volgende:

[..]

Oh!? Was dat allemaal bekend bij de meerderheid van de Duitsers?
Yep. Het 'wir haben es nicht gewusst' is al minimaal 20 jaar geleden naar het rijk der fabelen verwezen. Het merendeel van de Duitsers wist verdomde goed wat er gebeurde met hun Joodse buren die ineens weg waren.
pi_99432723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Menselijk gedrag? Jij voelt de behoefte om een complete stad uit te moorden? Of heb je daar toch wel een beetje moeite mee?

[..]

Vandaar de Neurenberg-processen. Omdat het zo normaal was wat de nazi's deden.
Ik heb daar geen behoefte aan, maar mensen die in een oorlogsituatie zitten kunnen daar misschien wel de behoefte aan hebben, zoals de afgelopen jaren na WO II nog steeds bijkt, ik spreek dan over Indonesië, Cambodja, Bosnië en Rwanda. Allemaal massamoord op verschillende plekken op deze wereld, maar met één duidelijke overeenkomst: mensen.

De Neurenberger processen waren complete show. Ten eerste kan je geen militairen aanklagen voor iets wat ze voor hun eigen land hebben gedaan ( Duitsland ) en ten tweede was dit een militaire rechtbank voorgezeten door de de overwinnaars van het westen, hoe objectief is dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')