abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100356552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:31 schreef t.coenraad het volgende:
Nee hoor, dat vragen ze eerst. Ik kreeg de eerste les te horen waar gas en rem zat, en dat ik de koppeling mocht laten voor wat die was, dat zou de rijinstructeur doen :)

Anderen zullen al zelf schakelen als ze er meer ervaring van hebben en de rijinstructeur dat een goed idee vind.
Oh fijn :)
pi_100357101
Ik ben zojuist voor de 4e keer gezakt. Ik voel me echt superdom!!!

Eerste 3 keer zakken was dat ik me een beetje genaaid voelde door de examinatoren. Elke keer weer verzonnen ze wat anders. Werd er moedeloos van. En als je dan ook geen enkele ingreep krijgt snap je er ook geen fuck meer van.

Vanmiddag dus voor de 4e keer gezakt. Kwam klem te zitten op snelweg tussen 2 vrachtwagens en daar reageerde ik niet goed op. Ik wist dat ik dit keer fout zat. Ben er goed ziek van.

Echt frappant is dat mijn rijlessen altijd helemaal goed gaan, weinig tot geen fouten en dan dit.
Dit maakt jezelf echt ernstig aan het twijvelen of je wel kan autorijden of niet.....
Zonder wrijving geen glans
pi_100359754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:41 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb nu 6 lessen achter de rug. Koppelen en schakelen is echt lastig.. Ben ik de enige? :(
Ja dus :)
pi_100361576
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:09 schreef .aeon het volgende:
Ik heb net de rijschool gebeld en heb over twee weken mijn eerste les.

Ik heb nog nooit in een auto gezeten, ik neem aan dat ik eerst een heleboel krijg uitgelegd? Ik bedoel, ik weet niet eens welk pedaal het gaspedaal is? Heb de mevrouw aan de telefoon nog gevraagd "Moet ik niet eerst theorieles krijgen?", zegt ze "Nee, dat begint september pas, maar je kan het ook gewoon tussendoor doen hoor."

Klopt dat? Niet dat ik dalijk in die auto zit en de instructeur zegt "Ok rijd maar een stukje naar X" en ik daar zo zit van "Uhhmm...?"
Toen ik ging zitten vertelde de instructeur me hoe ik mijn stoel en de spiegels moest zetten en daarna was het "rijd maar weg".

Nu niet bang worden, ik hoefde alleen maar te sturen, hij deed de pedalen en de koppeling. Daarna kreeg ik op een afgelegen terrein de pedalen erbij en een lesje later de koppeling.
Geen zorgen, ik wist ook niet welk pedaal wat deed.
quote:
Heb nu 6 lessen achter de rug. Koppelen en schakelen is echt lastig.. Ben ik de enige? :(
Nee hoor, sla nog steeds wel eens af :). Geen idee hoeveelste les ik zit, maar ik zie er wel verbetering in zitten. Komt vanzelf :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_100365978
quote:
Laat je de koppeling te vroeg los? Je kan voelen wanneer die hem pakt, desnoods even aangeven bij de instructeur dat je dat echt onder de knie wil hebben. Binnen 10 minuten moet dat kunnen.
pi_100367275
@haags_kwartiertje: das ook niet echt lekker voor 't vertrouwen idd.... 5x is scheepsrecht! ;)
quote:
ik heb 8 lessen gehad en kan op zich wel schakelen en hoor ook wel wanneer 't moet. Alleen: Ik zit soms in de verkeerde versnelling. En dat heb ik dan niet altijd door. Ik probeer dan zonder te kijken te schakelen maar dat gaat niet altijd even goed :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100369672
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:27 schreef Apotheose het volgende:
@haags_kwartiertje: das ook niet echt lekker voor 't vertrouwen idd.... 5x is scheepsrecht! ;)

[..]

ik heb 8 lessen gehad en kan op zich wel schakelen en hoor ook wel wanneer 't moet. Alleen: Ik zit soms in de verkeerde versnelling. En dat heb ik dan niet altijd door. Ik probeer dan zonder te kijken te schakelen maar dat gaat niet altijd even goed :P
:P In wat voor een auto rij je?
pi_100370338
Geslaagd! o/

Voor de tweede keer op, zelfde examinator. Bij het CBR mocht ik zelf kiezen welke kant ik op wilde, respectievelijk links en binnenstad of rechts en over klinkerpaden. Koos voor rechts, en heb meerindeels van m'n examen op de autoweg gezeten, ook nog door een klein dorpje. Echt peanuts deze keer.

Ironisch: Vorige keer was ik te gehaast en daardoor gezakt, nu mocht dr wel wat meer pit in :'). Heb rbw aangevraagd, maandag afhalen! Maar morgen waarschijnlijk al m'n auto halen :3
pi_100371269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben zojuist voor de 4e keer gezakt. Ik voel me echt superdom!!!

Eerste 3 keer zakken was dat ik me een beetje genaaid voelde door de examinatoren. Elke keer weer verzonnen ze wat anders. Werd er moedeloos van. En als je dan ook geen enkele ingreep krijgt snap je er ook geen fuck meer van.

Vanmiddag dus voor de 4e keer gezakt. Kwam klem te zitten op snelweg tussen 2 vrachtwagens en daar reageerde ik niet goed op. Ik wist dat ik dit keer fout zat. Ben er goed ziek van.

Echt frappant is dat mijn rijlessen altijd helemaal goed gaan, weinig tot geen fouten en dan dit.
Dit maakt jezelf echt ernstig aan het twijvelen of je wel kan autorijden of niet.....
Kassian! -O-
Betekent het dat je nu naar het BNOR moet?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_100371360
Ben ik trouwens de enige die soms een beetje in paniek schiet van het idee dat ik het straks allemaal in mn uppie moet doen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_100372750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kassian! -O-
Betekent het dat je nu naar het BNOR moet?
Klopt ja!
Maar goed, ik denk dat ik toch iets van faalangst heb ofzo! Mijn rijlessen gaan altijd goed. En ik kan ook gewoon rijden, alleen op de beslissende momenten lukt het me niet volledig!
pi_100373076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Klopt ja!
Maar goed, ik denk dat ik toch iets van faalangst heb ofzo! Mijn rijlessen gaan altijd goed. En ik kan ook gewoon rijden, alleen op de beslissende momenten lukt het me niet volledig!
Gek he? Zodra er op mij gelet wordt kan ik ook niks meer met dat barrel :(
Laat even weten hoe het verder is gegaan dan, ik lees met belangstelling mee!
pi_100374087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gek he? Zodra er op mij gelet wordt kan ik ook niks meer met dat barrel :(
Laat even weten hoe het verder is gegaan dan, ik lees met belangstelling mee!
Is goed!
Hoever ben jij nu dan met rijlessen?
pi_100382954
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Ben ik trouwens de enige die soms een beetje in paniek schiet van het idee dat ik het straks allemaal in mn uppie moet doen?
Dacht ik ook toen ik nog aan het lessen was, maar tijdens de laatste lessen en het examen was dat gevoel weg. Nu vind ik het heerlijk om in m'n eentje te rijden :).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_100384613
Gister 18 geworden en die middag gelijk een proefles gehad, volgens de instructeur ging het bovengemiddeld goed ^O^ alleen wilde ik nog dingen te snel doen, schakelen e.d. :P
Was wel spannend de eerste keer, maar ik vond het super leuk :D Kan niet wachten tot ik het roze pasje heb _O_
pi_100404617
Na een week afwezigheid van de rijleraar ging 't toch als een trein. Heerlijk. 12 lessen gehad en loop vooruit volgens hem. Ben benieuwd!
graag verwijderen
pi_100410058
Goed wil toch even reageren ik heb zelf 10 jaar een rijschool met 5 autos gerund.

niet iedereen is geschikt om auto terijden
de instructeur kan aanwijzingen geven waar op te letten hoe te handelen maar de leerling moet het toch echt zelf doen
voertuig beheersing daar begint het mee als dat een automatisme is dan komt de rest bij zon 20%vd mensen komt het automatisme er niet in.
ik had leerlingen die na 20uur als een zonnetje reden en alles snappen helaas had ik ook mensen die geen 10meter recht kunnen fietsen laat staan een stalen monster bedwingen.

de schuld werd vaak bij situaties neergelegd of bij de instructeur dat zijn de zelfde mensen die als je een bal gooid. de handente laat dicht doen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 01:42:54 #293
252108 Len93
That's what she said.
pi_100411995
11 juli mijn eerste rijles (automaat) gehad, inmiddels heb ik komende maandag (8 augustus) mijn 7e rijles, afgelopen woensdag (3 augustus) een 'rijtest' moeten afleggen op het CBR Leusden vanwege het missen van mijn rechterbeen, kijken of mijn linkerbeen genoeg kracht had etc.

15 augustus mijn theorie-examen in Utrecht.

In elk geval, rijlessen zover gaan goed - rij-instructeur van me zei dat ik op 20-25 lessen moest rekenen, vond het enigszins aan de lage kant, maar hij is immers de expert. :P

Al moet ik wel letten op een paar dingen, van hem:

- Kruisingen ga ik soms een tikkeltje te snel op af.
- Bij het oprijden van een voorrangsweg (om naar rechts te gaan) kijk ik geregeld (te lang) naar links, bij het insturen ook nog enigszins waardoor ik niet direct kan zien of er toevallig iemand een ander inhaalt die rijdt op de voorrangsweg.

Van mezelf;

- Ik heb het idee dat ik bochten met een iets hogere snelheid maak dan nodig/gewenst is, instructeur heeft er nog niets over gezegd.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_100412484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Is goed!
Hoever ben jij nu dan met rijlessen?
Stuk of 65 dacht ik...theorie in januari ging prima, TTT kreeg ik een vrijstelling voor maar vraag niet hoe. :@
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:46 schreef princem het volgende:
Goed wil toch even reageren ik heb zelf 10 jaar een rijschool met 5 autos gerund.

niet iedereen is geschikt om auto terijden
de instructeur kan aanwijzingen geven waar op te letten hoe te handelen maar de leerling moet het toch echt zelf doen
voertuig beheersing daar begint het mee als dat een automatisme is dan komt de rest bij zon 20%vd mensen komt het automatisme er niet in.
ik had leerlingen die na 20uur als een zonnetje reden en alles snappen helaas had ik ook mensen die geen 10meter recht kunnen fietsen laat staan een stalen monster bedwingen.

de schuld werd vaak bij situaties neergelegd of bij de instructeur dat zijn de zelfde mensen die als je een bal gooid. de handente laat dicht doen.
He gelukkig, fijn om te weten en heel erg bedankt zeg! Dat had ik nou net even nodig, dat bemoedigende praatje...
Overigens ben ik altijd goed geweest in (bal)sport.
pi_100415817
Gezakt voor theorie.. 15 fout op gevaarherkenning. :X :{
pi_100415881
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Gezakt voor theorie.. 15 fout op gevaarherkenning. :X :{
Ik had daar ook veel meer fouten dan normaal, want heb heel vaak gehad dat ik op het scherm nog tijd had om mijn antwoord te veranderen, maar op het kastje niet meer. Had ik net mijn oude antwoord verwijderd was het te laat voor de nieuwe, dus dat is dan sowieso fout. -O-

Ben wel nog gewoon geslaagd, maar hierdoor wel veel extra fouten gemaakt. Misschien had jij dat ook? (zonder dat je het door had)
pi_100415953
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik had daar ook veel meer fouten dan normaal, want heb heel vaak gehad dat ik op het scherm nog tijd had om mijn antwoord te veranderen, maar op het kastje niet meer. Had ik net mijn oude antwoord verwijderd was het te laat voor de nieuwe, dus dat is dan sowieso fout. -O-

Ben wel nog gewoon geslaagd, maar hierdoor wel veel extra fouten gemaakt. Misschien had jij dat ook? (zonder dat je het door had)
Heb wel zeker twee keer doorgehad dat ik klikte, maar het antwoord er niet meer kwam te staan en toen was de tijd net om. Maar waar kan ik online hiermee het beste oefenen?
pi_100427564
Over 2 dagen rijexamen, ben best wel zenuwachtig. Heb voor die tijd nog 4 uur rijles, waarvan 3 uur aan 1 stuk. Op zich gaat het altijd wel goed, maar mijn laatste les had ik 4 (!!!) ingrepen, omdat mijn leraar me door alle kutstraten in Bergen op Zoom liet rijden (en dat zijn er een hoop _O-), godzijdank hoef ik daar niet op
pi_100462926
4 uur lang rijles? Tering.

Tijd niet gepost trouwens hier. Was dus toch naar een andere instructeur gegaan en had daar 25 juli of zo examen gedaan, alleen gezakt omdat ik op een weg reed waar je 50 kon rijden alleen op een gegeven moment zag ik een kruising met voorrangsbord te laat, dat was het belangrijkste punt denk ik. En ook dode hoek vergeten op snelweg bij invoegen.

Vandaag weer afgereden, thanks to m'n instructeur die razendsnel nieuw examen geregeld heeft aangezien m'n theorie 17 augustus verloopt. Ging lekker op zich makkelijk stukjes gehad, alleen stopopdracht raakte ik de stop en ik reed iets te voorzichtig volgens de examinator (was ook 30 zone en veel voorrangswegen) maar nu godzijdank geslaagd.
Bijna een jaar bezig geweest en een vermogen kwijt maar ik kan morgen m'n rijbewijs aanvragen.
Instructeur zei trouwens dat dat vandaag al kon, maar doe het morgen voor de zekerheid maak ik gelijk ff nieuwe pasfoto's want op deze lijk ik wel een oostblokker.
pi_100467426
@LUFC, hoeveel rijlessen heb jij gevolgd in een jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')