abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100243156
Gefeliciteerd Spies ^O^ w/

@hierboven: Welke rijschool zat jij. Ben nog op zoek :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:53 schreef Oberonn het volgende:

Morgen heb ik mijn derde les, de twee lessen gingen wel goed (ging al meteen in alle versnellingen en al vol op met kijken geoefend) maar ik kijk er toch altijd wel wat tegen op... En aan de andere kant heb ik er weer zin in :P (yep, lach me maar uit).

Wat vooral fout gaat bij mij is het terugschakelen. Langzamer rijden op een autoweg lukt natuurlijk wel, maar afremmen om een bocht te maken gaat wat minder. Ik krijg ook niet echt duidelijk door of ik nou vroeger moet schakelen, of dat ik gewoon gas moet loslaten en door de bocht heen draaien...

Maarjaaaa, dat komt nog wel. Als jullie nog tips hebben hierover zou dat wel fijn zijn!

Bedoel je nu specifiek voor de snelweg? Als ik bijv zo'n snelwegbocht moet maken, adviessnelheid 80, tijdje voordat ik t zie gas los, dan als de teller onder 110 komt terugschakelen naar 5 en dan halverwege bocht weer gas erop.

In t algemeen doe ik vaak, gas los, eventueel bijremmen naar 25-30 en ondertussen schakelen naar 2 (meestal) en dan de bocht nemen. Doe het vaak ruim (snelheid verminderen) op tijd omdat t sturen en schakelen in een bocht niet lekker voelt :P

Snelheden icm versnellingen kan wel wat anders bij jou zijn, andere auto enz. Ik kreeg in t begin zo'n schema bij welke snelheid ik in welke versnelling moet en dat uit mn hoofd geleerd, kan jij ook om vragen
pi_100243303
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Net weer gelest, ging echt ruk naar mijn mening. Was bij elke bocht weer in de war :r
Ik ben gewoon te moe denk ik als ik om zeven uur moet lessen, want dan heb ik er dus al een dag van 6 tot 6 op zitten, kan ik krap even eten en dan is het weer gaan.
Frustratie! :(
Klinkt niet als optimale voorbereiding idd :P. Maar wat bedoel je met in elke bocht in de war?
pi_100243645
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou ja, het is uiteindelijk natuurlijk aan jou waar je wil dat je wordt opgepikt. Kan me voorstellen dat 3 uren, in totaal, reizen ook niet ideaal is en helemaal niet als je dat geld kost. En het is ook te ver fietsen :P Maar dat hij dat je nog ff extra vraagt... ja, op zich vind ik dat wel een teken van betrokkenheid. Tis wel zo dat je dan de volle 2 uren in A.dam kunt tuffen en de drukte meteen kunt opzoeken bijv... Is er geen ander stadje wat dichter in de buurt waar je ook kunt lessen? :P

maar: 8 lessen en nu al theorie examen..? Damn.. dan mag ik wel es opschieten :@ Heb woensdag mn 8e les... :P
Haha ja best wel snel.. Maar bij mijn rijschool is het de bedoeling dat je voor je 10de les je theorie hebt gehaald :o

@Oberonn,
hier nog 1 hoor :P Nu 8 lessen erop zitten maar bij iedere les ben ik van te voren nogal nerveus/zenuwachtig.. Zal wel komen omdat het toch nog een beetje nieuw allemaal is.
Je moet op zoveel dingen letten en wilt het er allemaal goed vanaf brengen. Het is daarnaast ook allemaal nog geen automatisme, zal vanzelf wel afnemen.

@ Spies, gefeliciteerd :)
pi_100244863
Ik heb last van mijn linkervoet als ik de koppeling intrap en dan lichtjes los wil laten. Heeft iemand dit ook? Zo nee, how to change?

[ Bericht 9% gewijzigd door ErikHoevenaars op 02-08-2011 20:38:00 ]
pi_100245426
Hoe heb je last?
pi_100245609
Niet zozeer last, maar ik voel dat ik niet lekker zit. Als ik de koppeling intrap komt de onderste helft van mijn voet op de koppeling (hak). Dan merk ik al dat ik niet fijn zit en tja, als je dan je voet los laat in de 1e versnelling omdat je niet fijn zit, slaat de motor af...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:52:51 #257
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_100245873
Dan heb jij zeker grote voeten...

Ik had ook last van zoiets. Wat hielp is de koppeling besturen met mijn tenen, dus niet met mijn hak op de grond, mijn hak zweeft in de lucht tijdens het bedienen van de koppeling.

Zo blijf je halverwege dus ook niet hangen.
pi_100245964
Heb maat 45. Dus niet met de hak op de grond, maar in de lucht?
pi_100246122
Oja, maar ik heb dit probleempje niet met het gassen. Hoe kan dat?
pi_100246166
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Niet zozeer last, maar ik voel dat ik niet lekker zit. Als ik de koppeling intrap komt de onderste helft van mijn voet op de koppeling (hak). Dan merk ik al dat ik niet fijn zit en tja, als je dan je voet los laat in de 1e versnelling omdat je niet fijn zit, slaat de motor af...
Gewoon je voet er anders op zetten? Evt. stoel verder naar achter.
pi_100250274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:55 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb maat 45. Dus niet met de hak op de grond, maar in de lucht?
Ik laat met mijn 'bescheiden' maatje 43 ook de voet zweven en zelfs mijn moeder doet het (maat 38?). Ik kon het met de hak inderdaad ook niet soepel krijgen. Het is een techniek die misschien wat onbenullig lijkt maar ook heel beheerst kan worden uitgevoerd hoor ;)
pi_100251081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:59 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Oja, maar ik heb dit probleempje niet met het gassen. Hoe kan dat?

Zit in de manier van schanieren.

Heb zelf ook nooit m'n hak op de bodem als ik de koppeling bedien. Lijkt mij ook logischer (remmen doe je toch ook niet met je hak op de bodem :? ), daarnaast is het aangrijppunt in veel auto's verschillend dus heb je daar ook geen last van als je in een vreemde auto stapt.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_100258023
Ging gisteren al hele stukken beter, nu in ieder geval op tijd kunnen schakelen voor bochten in plaats van met de koppeling door de bocht heen vliegen :')

Achja, ik ben niet zo zeer heel erg zenuwachtig, maar het is meer het gevoel van 'ok nu moet ik een uur lang/anderhalf uur lang gaan focussen op alles om me heen, en het zo perfect mogelijk doen'. Ben na mijn rijles ook altijd nog even heel erg gefocust :P

@Dasphantom, ja dat is wel handig als je het de eerste les vraagt, maar heb dat niet zo zeer nodig gehad. Het is meer dat ik altijd te laat was met schakelen en dat ik nogal sloom schakelde.

Ondertussen begin ik het al aan de motor te horen als ik moet schakelen :Y
pi_100263015
Ha mensen
Ik heb een intest gedaan bij de ANWB in Amsterdam, en heb 2680 (!!) euro betaald voor een "Compact pakket G", met 32 lessen (geen snelcursus). Nu zie ik ook nog dat hun slagingspercentage maar 30% is..
ik had makkelijk 1000 euro minder kwijt kunnen zijn vrees ik? ;( 8)7
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:09:42 #265
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_100265724
O mijn god! wat een klap geld! Zonde... het had idd makkelijk voor 1000 minder gekund, kon je nog een macbook kopen of een tweedehands autootje...
pi_100268013
Hoeveel uur is dat per les dan?

Tvgl: Ik had een pakket voor 1800 euro incl examen en 30 lessen van 90 minuten.
pi_100268159
Ik heb een pakket van 20 uur les + examen voor ¤830,-
Pak ik er nog een paar losse lesjes bij en ben ik redelijk goedkoop klaar :)
pi_100278725
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:44 schreef EnnaNe het volgende:
Ha mensen
Ik heb een intest gedaan bij de ANWB in Amsterdam, en heb 2680 (!!) euro betaald voor een "Compact pakket G", met 32 lessen (geen snelcursus). Nu zie ik ook nog dat hun slagingspercentage maar 30% is..
ik had makkelijk 1000 euro minder kwijt kunnen zijn vrees ik? ;( 8)7
Ik heb ong dat die prijs betaald voor een pakket met rijbewijs-garantie (mag 6 keer zakken op hun kosten geloof ik), gebaseerd op de schatting dat ik 41 lessen nodig heb.
Dus ja, je had veel goedkoper uit kunnen gaan. Nu moet je je natuurlijk niet blind staren op de prijs, kwaliteit kost ook wat... Maar dit is wel weer een beetje overdreven... -O-
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_100333567
Ja, bizar! Ik heb 2 simulatordagen van 8-17 uur en 32 uur rijles en 4 uur theorieles (onnodig maargoed) en geen tussentijdse toets. En ik had score G op schaal van I wat helemaal niet echt slecht is ofzo, dus het is niet dat ik een dramatisch geval ben.. en ze zeiden nog dat ze me vanaf september inschrijven want dan ben ik 200euro goedkoper uit _O- .

niks meer aan te doen vrees ik. ik heb ook iets ondertekend waar je uberhaupt niet van snapt waar je geld in zit. en ik dacht in mijn naiviteit nog dat het wel veilig was om het via de ANWB te doen :N na uitgebreid googelen (schijnt dat ze om hun slagingspercentage te verhullen ze niet ANWB heten maar ANH (Anwb Noord Holland)) kwam ik op allemaal fora van Tros Radar e.d uit waar mensen klagen over de verschrikkelijke kwaliteit.. maarja, mensen zeuren graag he.

en oja ik moet ook nog eens elke keer zelf naar Sloterdijk reizen om 8 uur 's ochtends.

nouja goed,
leuk detail: meisje naast me met de intest vroeg wat het woord "agrarisch" betekent _O_
pi_100342778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:54 schreef EnnaNe het volgende:
Ja, bizar! Ik heb 2 simulatordagen van 8-17 uur en 32 uur rijles en 4 uur theorieles (onnodig maargoed) en geen tussentijdse toets. En ik had score G op schaal van I wat helemaal niet echt slecht is ofzo, dus het is niet dat ik een dramatisch geval ben.. en ze zeiden nog dat ze me vanaf september inschrijven want dan ben ik 200euro goedkoper uit _O- .

niks meer aan te doen vrees ik. ik heb ook iets ondertekend waar je uberhaupt niet van snapt waar je geld in zit. en ik dacht in mijn naiviteit nog dat het wel veilig was om het via de ANWB te doen :N na uitgebreid googelen (schijnt dat ze om hun slagingspercentage te verhullen ze niet ANWB heten maar ANH (Anwb Noord Holland)) kwam ik op allemaal fora van Tros Radar e.d uit waar mensen klagen over de verschrikkelijke kwaliteit.. maarja, mensen zeuren graag he.

en oja ik moet ook nog eens elke keer zelf naar Sloterdijk reizen om 8 uur 's ochtends.

nouja goed,
leuk detail: meisje naast me met de intest vroeg wat het woord "agrarisch" betekent _O_
Misschien had je al dat googelen beter kunnen doen voordat je tekende -O-
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_100347999
:{
pi_100349442
ik heb ook niet google erbij gehaald. Wist via via dat dit wel een goede rijschool was en de slagingskans aardig hoog is. En heb een pakket van 30 lessen van een uur, eventueel theorie ondersteuning, TTT, praktijkexamen en geneeskundige verklaring voor, ik meende, 1500 euro ofzo? Zoiets. En word gewoon opgehaald vanaf huis. Wel relaxt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100354978
Ik heb net de rijschool gebeld en heb over twee weken mijn eerste les.

Ik heb nog nooit in een auto gezeten, ik neem aan dat ik eerst een heleboel krijg uitgelegd? Ik bedoel, ik weet niet eens welk pedaal het gaspedaal is? Heb de mevrouw aan de telefoon nog gevraagd "Moet ik niet eerst theorieles krijgen?", zegt ze "Nee, dat begint september pas, maar je kan het ook gewoon tussendoor doen hoor."

Klopt dat? Niet dat ik dalijk in die auto zit en de instructeur zegt "Ok rijd maar een stukje naar X" en ik daar zo zit van "Uhhmm...?"
pi_100355796
Nee hoor, dat vragen ze eerst. Ik kreeg de eerste les te horen waar gas en rem zat, en dat ik de koppeling mocht laten voor wat die was, dat zou de rijinstructeur doen :)

Anderen zullen al zelf schakelen als ze er meer ervaring van hebben en de rijinstructeur dat een goed idee vind.
pi_100356179
Heb nu 6 lessen achter de rug. Koppelen en schakelen is echt lastig.. Ben ik de enige? :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')