Bedoel je nu specifiek voor de snelweg? Als ik bijv zo'n snelwegbocht moet maken, adviessnelheid 80, tijdje voordat ik t zie gas los, dan als de teller onder 110 komt terugschakelen naar 5 en dan halverwege bocht weer gas erop.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:53 schreef Oberonn het volgende:
Morgen heb ik mijn derde les, de twee lessen gingen wel goed (ging al meteen in alle versnellingen en al vol op met kijken geoefend) maar ik kijk er toch altijd wel wat tegen op... En aan de andere kant heb ik er weer zin in(yep, lach me maar uit).
Wat vooral fout gaat bij mij is het terugschakelen. Langzamer rijden op een autoweg lukt natuurlijk wel, maar afremmen om een bocht te maken gaat wat minder. Ik krijg ook niet echt duidelijk door of ik nou vroeger moet schakelen, of dat ik gewoon gas moet loslaten en door de bocht heen draaien...
Maarjaaaa, dat komt nog wel. Als jullie nog tips hebben hierover zou dat wel fijn zijn!
Klinkt niet als optimale voorbereiding iddquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Net weer gelest, ging echt ruk naar mijn mening. Was bij elke bocht weer in de war![]()
Ik ben gewoon te moe denk ik als ik om zeven uur moet lessen, want dan heb ik er dus al een dag van 6 tot 6 op zitten, kan ik krap even eten en dan is het weer gaan.
Frustratie!
Haha ja best wel snel.. Maar bij mijn rijschool is het de bedoeling dat je voor je 10de les je theorie hebt gehaaldquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou ja, het is uiteindelijk natuurlijk aan jou waar je wil dat je wordt opgepikt. Kan me voorstellen dat 3 uren, in totaal, reizen ook niet ideaal is en helemaal niet als je dat geld kost. En het is ook te ver fietsenMaar dat hij dat je nog ff extra vraagt... ja, op zich vind ik dat wel een teken van betrokkenheid. Tis wel zo dat je dan de volle 2 uren in A.dam kunt tuffen en de drukte meteen kunt opzoeken bijv... Is er geen ander stadje wat dichter in de buurt waar je ook kunt lessen?
![]()
maar: 8 lessen en nu al theorie examen..? Damn.. dan mag ik wel es opschietenHeb woensdag mn 8e les...
Gewoon je voet er anders op zetten? Evt. stoel verder naar achter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Niet zozeer last, maar ik voel dat ik niet lekker zit. Als ik de koppeling intrap komt de onderste helft van mijn voet op de koppeling (hak). Dan merk ik al dat ik niet fijn zit en tja, als je dan je voet los laat in de 1e versnelling omdat je niet fijn zit, slaat de motor af...
Ik laat met mijn 'bescheiden' maatje 43 ook de voet zweven en zelfs mijn moeder doet het (maat 38?). Ik kon het met de hak inderdaad ook niet soepel krijgen. Het is een techniek die misschien wat onbenullig lijkt maar ook heel beheerst kan worden uitgevoerd hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:55 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb maat 45. Dus niet met de hak op de grond, maar in de lucht?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:59 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Oja, maar ik heb dit probleempje niet met het gassen. Hoe kan dat?
Ik heb ong dat die prijs betaald voor een pakket met rijbewijs-garantie (mag 6 keer zakken op hun kosten geloof ik), gebaseerd op de schatting dat ik 41 lessen nodig heb.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:44 schreef EnnaNe het volgende:
Ha mensen
Ik heb een intest gedaan bij de ANWB in Amsterdam, en heb 2680 (!!) euro betaald voor een "Compact pakket G", met 32 lessen (geen snelcursus). Nu zie ik ook nog dat hun slagingspercentage maar 30% is..
ik had makkelijk 1000 euro minder kwijt kunnen zijn vrees ik?![]()
Misschien had je al dat googelen beter kunnen doen voordat je tekendequote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:54 schreef EnnaNe het volgende:
Ja, bizar! Ik heb 2 simulatordagen van 8-17 uur en 32 uur rijles en 4 uur theorieles (onnodig maargoed) en geen tussentijdse toets. En ik had score G op schaal van I wat helemaal niet echt slecht is ofzo, dus het is niet dat ik een dramatisch geval ben.. en ze zeiden nog dat ze me vanaf september inschrijven want dan ben ik 200euro goedkoper uit.
niks meer aan te doen vrees ik. ik heb ook iets ondertekend waar je uberhaupt niet van snapt waar je geld in zit. en ik dacht in mijn naiviteit nog dat het wel veilig was om het via de ANWB te doenna uitgebreid googelen (schijnt dat ze om hun slagingspercentage te verhullen ze niet ANWB heten maar ANH (Anwb Noord Holland)) kwam ik op allemaal fora van Tros Radar e.d uit waar mensen klagen over de verschrikkelijke kwaliteit.. maarja, mensen zeuren graag he.
en oja ik moet ook nog eens elke keer zelf naar Sloterdijk reizen om 8 uur 's ochtends.
nouja goed,
leuk detail: meisje naast me met de intest vroeg wat het woord "agrarisch" betekent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |