Ik heb nu 8 rijlessen gehad. Na veel foutjes in het begin gaat het eindelijk de laatste 2 lessen met sprongen vooruit

Schakelen gaat vloeiend, kijk techniek zit goed. Alleen naar ze 2 voor de bocht doe ik nog vaak te laat. En de hellingproef vind ik ook nog lastig.
Maar nou het volgende. De meeste die rijles hebben worden gewoon thuis opgehaald en hebben de tijd om naar het examengebied te rijden (toch?).
Ik woon in een dorp zo'n 30 min rijden van Amsterdam af (mijn examengebied).
Na de eerste 3 rijlessen vroeg mijn rij instructeur of ik niet naar Amsterdam kon reizen (met een scootertje of chipkaart). Dat vond ik in eerste instantie prima heb toch een Studenten OV chipkaart. Maar sinds half juli ligt deze kaart wegens de vakantie periode er een maand uit.
Dus moest ik op eigen kosten reizen. Ik heb toen gezegd dat ik daar geen zin in had om zelf iedere keer reiskosten te betalen voor een uurtje rijles. Hij begreep dat en ik werd gewoon weer opgehaald in mijn woonplaats.
Nou heb ik 11 Augustus mijn theorie examen, als ik hiervoor slaag worden mijn rijlessen in het vervolg verlengt naar 2 uur. Dat zou dus betekenen dat het probleem is opgelost dat ik nu niet in Amsterdam kan oefenen, want mijn rijinstructeur wil graag dat ik in mijn examengebied leer rijen. Als ik in 1x slaag hebben we genoeg tijd om vanuit mijn woonplaats naar Amsterdam te rijden. Alleen nou begon hij vandaag weer na de rijles over het feit, dat als ik dan straks 2 uur les of ik dan toch beter maar weer zelf met het openbaar vervoer naar Amsterdam kan reizen. Want ja hij vind dat ik beter die 2 volle uren in Amsterdam kan benutten. Dat snap ik ook wel.. Maar dat betekend dus dat ik weer 1,5 uur heen reis met bus en metro en 1,5 uur terug reis plus dat ik dan 2 uur les. Dat betekend voor mij dat ik dan 5 uur op een dag voor 1 rijles kwijt ben.. En daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.
Daarnaast heb ik vanaf september een stage jaar dus kan ik tegen die tijd alleen 's avonds rijlessen of in het weekend, en mijn OV chipkaart is niet geldig in het weekend dus zou ik alsnog weer reiskosten moeten betalen.
Toch vroeg mijn rij instructeur hier over na te denken (hij wil schijnbaar erg graag ik dat ik voortaan zelf naar Amsterdam reis).
Ik vraag me af gaat dat bij jullie ook zo en wat vinden jullie ervan? Vinden jullie het logisch dat hij dat van mij vraagt?