abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100128865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:31 schreef Megaman het volgende:
hoera, geslaagd :D
Gefeliciteerd :D *O*
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_100128978
quote:
woei! Feli!!!! ^O^ c_/
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100129388
quote:
Whiiii *O*
Verslagje? Ben vooral geīnteresseerd in foutjes die door de beugel konden, ter leering ende geruststelling O-)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 31 juli 2011 @ 15:04:32 #229
182531 Megaman
Gewoon mega, man.
pi_100157263
Valt eigenlijk niet zo veel over te vertellen, want het was echt belachelijk rustig op de weg. Ik moest om 11.40 afrijden op zaterdagochtend in een boerengat, met van tevoren nog een rijlesje. Nu had ik geluk dat mijn instructeur wel een vermoeden had welke richting die examinator heen wilde gaan, waardoor ik een best groot stuk van mijn examen een uurtje geleden nog had gereden :) . Enige fout was dat ik op een rotonde een verkeerde afslag nam (rechtdoor ipv 3kwart rond), omdat ik om een of andere reden niet door had dat hij had gezegd waar ik heen moest, maar verderop was nog een rotonde dus kon ik gewoon ff een rondje terug maken.
pi_100159951
ik had gister mn 7e les. Voor t eerst achteruit gereden :D Nou ja, achteruit inparkeren ongeveer. Straatje keren ofzo. Lastig omdat ik meer op de koppeling moest rijden met gas tot het aangrijpingspunt zeg maar. :P En onbewust druk ik dan toch nog het gas in... Terwijl dat met de koppeling wel viel te regelen. Nou ja, aldoende leert men

Wat doen jullie trouwens tussen de lessen in? Ook wel es oefenen bij iemand anders in de auto? :P (met iemand er naast zeg maar)
  zondag 31 juli 2011 @ 16:44:42 #231
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100160506
Nope, geen geoefen in niet-lesauto's hier. Zou ook onverantwoord zijn, veel te druk. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_100160640
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Nope, geen geoefen in niet-lesauto's hier. Zou ook onverantwoord zijn, veel te druk. :)
ja ik bedoel dan ook niet op de weg zelf :') Duuh :D Op een leeg terrein ergens in the middle of nowhere ofzo. Kan toch?
  zondag 31 juli 2011 @ 16:52:30 #233
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100160734
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:49 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja ik bedoel dan ook niet op de weg zelf :') Duuh :D Op een leeg terrein ergens in the middle of nowhere ofzo. Kan toch?
Mja, ik zie het nut er niet echt van in om eerst op zoek te gaan naar een leeg terrein (da's al lastig, want het is hier gewoon druk) en dan daar rondjes te gaan rijden. Da's misschien wel handig om een beetje ervaring met de koppeling op te doen, maar echt heel veel heb je er niet aan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_100175949

Volgende week 3 lessen. Ik maak nog altijd van die domme fouten :(.
pi_100182245
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:17 schreef _Twinkle het volgende:
[ afbeelding ]

Volgende week 3 lessen. Ik maak nog altijd van die domme fouten :(.
Fijne auto, zo'n Avensis. Het ouder model van m'n pa tenminste :P.
Rijden _O_
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:23:54 #236
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_100184585
Ik zou eerst rijles krijgen in een:

Toen kreeg de instructeur een nieuwe auto:

En nu ik mijn rijbewijs heb:

quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 02:27 schreef yosander het volgende:

[..]

Fijne auto, zo'n Avensis. Het ouder model van m'n pa tenminste :P.
Rijden _O_
ik vind die diesels behoorlijk pittig :P heb een keer bij iemand erin gezeten, ziek hoe dat ding optrekt. :p.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:38:04 #237
317370 Spies
They're gonna find us
pi_100191812
Hallo allemaal. Handig topic dit, had het nog niet eerder gezien. :D

Ik doe morgen examen en heb nu 39 lessen gehad. Ik (en m'n portemonnee ook :P) hoop echt dat ik slaag, dus wens me succes. :D

Ik les trouwens in een knalblauwe Peugeot 207.
pi_100192018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:18 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

O ja, ik les trouwens in een Volvo S40

[ afbeelding ]
ik les ook in een volvo , alleen weet ik zo niet wat voor precies. Een S50 dacht ik te lezen op de foto van de site maar das zo onduidelijk :P Instructeur heeft t bij les 1 wel gezegd welke auto t is maar dat ging bij mij het ene oor in en het andere oor er meteen weer uit :')
pi_100194953
Veel succes Spies!

Zou zelf wel willen oefenen maar niemand in mijn gezin heeft auto en durf vrienden niet te vragen of ik hun auto mag slopen :P

Morgen en woensdag weer les, ga denk ik mededelen dat ik ga overstappen. Ga namelijk verhuizen met het voordeel dat ik direct in het examengebied woon. Nu zijn we vaak 45 minuten kwijt (heen en terug) om in het examengebied te rijden, zonde. 40 ipv 60 euro is zeker mooi meegenomen :P. Nadeel wel dat ik weer moet wennen aan nieuwe auto maar dat mag geen probleem zijn denk ik. Heb ook wel zin eigenlijk in een nieuwe instructeur. :@

Iemand nog goede rijschool btw examengebied Haarlem?
pi_100202038
Rijden ging deze keer wel aardig. Ik merk dat ik mezelf vooral in de weg zit met mijn eigen twijfel. Ging parkeren in een vrijwel lege parkeergarage en nog moest ik een rondje rijden omdat ik geen beslissing kon nemen. De gedachtegang is "Dat lijkt me een goede plaats... Is dat wel een goede plaats?... Kijken... Ja, dat was een goede plaats, maar nu ben ik er voorbij..."
Gelukkig kan ik nog oefenen.

Even algemeen autovraagje... Je hoort wel eens dat mensen rijden en er na een paar km achter komen dat de handrem er nog op staat... (schijnt vooral vrouwen te gebeuren ;)). Maar dat kan toch helemaal niet? Als je handrem er op zit dan stop je toch gelijk/kom je überhaupt niet vooruit?
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_100202423
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:14 schreef das_phantom het volgende:
Veel succes Spies!

Zou zelf wel willen oefenen maar niemand in mijn gezin heeft auto en durf vrienden niet te vragen of ik hun auto mag slopen :P
mn broer heeft destijds wel met mn vader in de auto gezeten en zo geoefend. Als ik een aantal lessen ben ga ik dat ook es ff proberen :D Je kunt toch zo wel met een beetje fantasie een parkeerplek creeeren (op een leeg terrein) en kun je dat mooi oefenen, dacht ik zo.

quote:
Morgen en woensdag weer les, ga denk ik mededelen dat ik ga overstappen. Ga namelijk verhuizen met het voordeel dat ik direct in het examengebied woon. Nu zijn we vaak 45 minuten kwijt (heen en terug) om in het examengebied te rijden, zonde. 40 ipv 60 euro is zeker mooi meegenomen :P. Nadeel wel dat ik weer moet wennen aan nieuwe auto maar dat mag geen probleem zijn denk ik. Heb ook wel zin eigenlijk in een nieuwe instructeur. :@

Iemand nog goede rijschool btw examengebied Haarlem?
kan ook voordeel zijn. Weet je ook hoe dat is - om in een andere auto te rijden. :P En denk dat het snel genoeg wendtdtd. De koppeling zit ook vast in die auto vast nog op dezelfde plek :')
pi_100205549
Ik heb nu 8 rijlessen gehad. Na veel foutjes in het begin gaat het eindelijk de laatste 2 lessen met sprongen vooruit :) Schakelen gaat vloeiend, kijk techniek zit goed. Alleen naar ze 2 voor de bocht doe ik nog vaak te laat. En de hellingproef vind ik ook nog lastig.

Maar nou het volgende. De meeste die rijles hebben worden gewoon thuis opgehaald en hebben de tijd om naar het examengebied te rijden (toch?).
Ik woon in een dorp zo'n 30 min rijden van Amsterdam af (mijn examengebied).
Na de eerste 3 rijlessen vroeg mijn rij instructeur of ik niet naar Amsterdam kon reizen (met een scootertje of chipkaart). Dat vond ik in eerste instantie prima heb toch een Studenten OV chipkaart. Maar sinds half juli ligt deze kaart wegens de vakantie periode er een maand uit.
Dus moest ik op eigen kosten reizen. Ik heb toen gezegd dat ik daar geen zin in had om zelf iedere keer reiskosten te betalen voor een uurtje rijles. Hij begreep dat en ik werd gewoon weer opgehaald in mijn woonplaats.

Nou heb ik 11 Augustus mijn theorie examen, als ik hiervoor slaag worden mijn rijlessen in het vervolg verlengt naar 2 uur. Dat zou dus betekenen dat het probleem is opgelost dat ik nu niet in Amsterdam kan oefenen, want mijn rijinstructeur wil graag dat ik in mijn examengebied leer rijen. Als ik in 1x slaag hebben we genoeg tijd om vanuit mijn woonplaats naar Amsterdam te rijden. Alleen nou begon hij vandaag weer na de rijles over het feit, dat als ik dan straks 2 uur les of ik dan toch beter maar weer zelf met het openbaar vervoer naar Amsterdam kan reizen. Want ja hij vind dat ik beter die 2 volle uren in Amsterdam kan benutten. Dat snap ik ook wel.. Maar dat betekend dus dat ik weer 1,5 uur heen reis met bus en metro en 1,5 uur terug reis plus dat ik dan 2 uur les. Dat betekend voor mij dat ik dan 5 uur op een dag voor 1 rijles kwijt ben.. En daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.
Daarnaast heb ik vanaf september een stage jaar dus kan ik tegen die tijd alleen 's avonds rijlessen of in het weekend, en mijn OV chipkaart is niet geldig in het weekend dus zou ik alsnog weer reiskosten moeten betalen.
Toch vroeg mijn rij instructeur hier over na te denken (hij wil schijnbaar erg graag ik dat ik voortaan zelf naar Amsterdam reis).
Ik vraag me af gaat dat bij jullie ook zo en wat vinden jullie ervan? Vinden jullie het logisch dat hij dat van mij vraagt? :o
pi_100207527
Net weer gelest, ging echt ruk naar mijn mening. Was bij elke bocht weer in de war :r
Ik ben gewoon te moe denk ik als ik om zeven uur moet lessen, want dan heb ik er dus al een dag van 6 tot 6 op zitten, kan ik krap even eten en dan is het weer gaan.
Frustratie! :(
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_100209241
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:15 schreef Mlijntje het volgende:
- knip -
nou ja, het is uiteindelijk natuurlijk aan jou waar je wil dat je wordt opgepikt. Kan me voorstellen dat 3 uren, in totaal, reizen ook niet ideaal is en helemaal niet als je dat geld kost. En het is ook te ver fietsen :P Maar dat hij dat je nog ff extra vraagt... ja, op zich vind ik dat wel een teken van betrokkenheid. Tis wel zo dat je dan de volle 2 uren in A.dam kunt tuffen en de drukte meteen kunt opzoeken bijv... Is er geen ander stadje wat dichter in de buurt waar je ook kunt lessen? :P

maar: 8 lessen en nu al theorie examen..? Damn.. dan mag ik wel es opschieten :@ Heb woensdag mn 8e les... :P
pi_100215318
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:46 schreef Nagelschaartje het volgende:

Even algemeen autovraagje... Je hoort wel eens dat mensen rijden en er na een paar km achter komen dat de handrem er nog op staat... (schijnt vooral vrouwen te gebeuren ;)). Maar dat kan toch helemaal niet? Als je handrem er op zit dan stop je toch gelijk/kom je überhaupt niet vooruit?
Kan makkelijk, maar dat gebeurt meestal omdat de handrem dan niet volledig is teruggezet. Paar keer gebeurd tijdens rijles en vandaag ook nog in de auto van m'n baas :'). Maar gelukkig zie je dan een lampje branden, dus bij mij duurde het nooit te lang. Kan gebeuren dat je handrem dan doorbrandt (wrijving) :+.
pi_100218867
Na lang niet meer op dit forum gekeken te hebben toch maar eens mijn ervaringen delen. Vindt het erg interessant om te lezen hoe iedereen zijn rijlessen ervaart

Ik ben zelf nu 19 en vorige week begonnen met lessen. Vanwege ziekte niet eerder kunnen beginnen. Omdat ik nu vakantie heb, heb ik gekozen voor een spoedcursus. Dit houdt echter niet veel meer in dan dat je veel meer lessen hebt en ook een andere instructeur kan krijgen

Morgen heb ik mijn derde les, de twee lessen gingen wel goed (ging al meteen in alle versnellingen en al vol op met kijken geoefend) maar ik kijk er toch altijd wel wat tegen op... En aan de andere kant heb ik er weer zin in :P (yep, lach me maar uit).

Wat vooral fout gaat bij mij is het terugschakelen. Langzamer rijden op een autoweg lukt natuurlijk wel, maar afremmen om een bocht te maken gaat wat minder. Ik krijg ook niet echt duidelijk door of ik nou vroeger moet schakelen, of dat ik gewoon gas moet loslaten en door de bocht heen draaien...

Maarjaaaa, dat komt nog wel. Als jullie nog tips hebben hierover zou dat wel fijn zijn!

EDIT: Misschien moet ik gewoon een cd'tje met slechts branden, en op repeat zetten in de auto :)
pi_100219468
@Oberonn: heb dat zelf ook - nerveus zijn voor 'n rijles maar aan de andere kant er wel zin in hebben. Weet niet waar die nerveusiteit precies vandaan komt :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:28:12 #248
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100225281
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:20 schreef WG1122 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in wat voor auto jullie lessen. Ik rijd in dit lompe bakbeest :P

[ afbeelding ]

Soms heb ik liever een wat kleinere auto.
ik reed destijds hier in

en zo eentje

dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:34:29 #249
317370 Spies
They're gonna find us
pi_100237100
Geslaagd! *O*

Het ging minder goed dan normaal, ik reed een beetje rommelig. Maar goed, ik ben geslaagd en dat telt. :)
pi_100242379
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:15 schreef Mlijntje het volgende:
[knip]
Ik vraag me af gaat dat bij jullie ook zo en wat vinden jullie ervan? Vinden jullie het logisch dat hij dat van mij vraagt? :o
Ik woon zelf in Beverwijk en leste in Haarlem, dat is dan maar zo'n 15 minuten rijden naar de examenplaats. Alleen ik werd inderdaad gewoon altijd thuis opgehaald. Zelf naar Amsterdam reizen en nog 2 uur lessen en weer terugreizen lijkt mij wel wat te veel van het goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')