abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99202087

Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten, zelfs conservatieven.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:26:56 #2
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99202098
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Dutchnative het volgende:

Ik word kotsmisselijk van die 'Hoge-klasse-bourgeosie-wij-zijn-superieur' wereldblik :r
Het is 1 van de ziektebeelden van rupsjes nooit genoeg, geld-zieke ikke ikke ikke junks.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:27:26 #3
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:26 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Druk leven moet je dan hebben om constant maar die middelmaat te ontwijken.
Ik ontwijk niks, zeg enkel dat ik niet zo wil eindigen.

Wat de rest doet zal me echt aan m'n kont roesten.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99202141
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:21 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Zie topic 'kan je rondkomen van 2600 Euro de maand?'. Stel je die beraamde kosten voor, maar dan overal het dubbele, dat vind ik al een mooi leven :P
Het hangt van je perceptie af.

Als jij tevreden met een vinex woning en een tuintje bent, het zij zo.
Iemand die vooruitstrevend is (no offense :) ) kijkt verder dan dat.
pi_99202170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:26 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het is 1 van de ziektebeelden van rupsjes nooit genoeg, geld-zieke ikke ikke ikke junks.
Heerlijk is dat, neerkijken op anderen. *)
pi_99202184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het hangt van je perceptie af.

Als jij tevreden met een vinex woning en een tuintje bent, het zij zo.
Iemand die vooruitstrevend is (no offense :) ) kijkt verder dan dat.
Waar kijkt die persoon dan naar?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En een beter klimaat kan je scheppen door je financien op orde te hebben. Dus: het draait om financien. Daarna kan je pas beslissen wat je met het geld gaat doen.

De gehele verkiezingen gingen ook over de financien.
Nee, het draait om een beter land met behulp van geld. Bij bedrijven draait het om geld alleen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:28:24 #7
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202189
Sowieso, het ergste in het leven is "op de centjes letten".

Gatverdamme.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99202218
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Heerlijk is dat, neerkijken op anderen. *)
Ha, ik volg het vwo. Jij het vmbo. Ik ben superieur
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:28:57 #9
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202232
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:26 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Nou dan doe je toch lekker niet mee, see if I care.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:29:39 #10
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_99202279
Épater la bourgeoisie.
pi_99202296
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
Sowieso, het ergste in het leven is "op de centjes letten".

Gatverdamme.
Ach, ik hoef dat echt niet te doen. Sterker nog ik weiger gewoon om gericht te gaan winkelen om een paar euro voordeel uit aanbiedingen te halen e.d. In de tijd die ik daar aan kwijt ben zou ik met freelancen zeker het viervoudige kunnen verdienen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_99202311
Ieder zn ding, maar het oppervlakkige hedonisme dat ik hier bespeur vind ik werkelijk om te kotsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99202332
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ha, ik volg het vwo. Jij het vmbo. Ik ben superieur
Daar heb jij ook recht op. Ik voel me weer superieur in andere dingen 8-)
pi_99202390
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Waar kijkt die persoon dan naar?
Doen wat je wilt, zonder je druk om financien te hoeven te maken. Ik wil bijvoorbeeld morgen naar Argentinie kunnen als ik wil, en de week daarop naar Australie. De gangbare Nederlander kan dat niet. Het hoogst haalbare is in je vinex tuintje, met 5 meter verderop de buren, waar de temperatuur 20 graden celcius aantikt, te barbequen.

Volledige vrijheid heb je pas als je je niet druk om financien hoeft te maken.

quote:
Nee, het draait om een beter land met behulp van geld. Bij bedrijven draait het om geld alleen.
Bedrijven willen eveneens een beter bedrijf. Landen (de overheden) willen eveneens een beter land.

Wat heb je daarvoor nodig? Financien. Het beginsel draait dus om je financien op orde te krijgen en ruimte over hebt om te investeren in de groei van je land cq bedrijf.
pi_99202392
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ontwijk niks, zeg enkel dat ik niet zo wil eindigen.

Wat de rest doet zal me echt aan m'n kont roesten.
Ik vind het eerlijk gezegd maar vermoeiend, steeds maar die middelmaat te willen ontstijgen. Eigenlijk ben ik al tevreden met een goed boek, klein huis, tuin en een glas whiskey.
pi_99202401
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar heb jij ook recht op. Ik voel me weer superieur in andere dingen 8-)
:)
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:31:55 #17
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, ik hoef dat echt niet te doen. Sterker nog ik weiger gewoon om gericht te gaan winkelen om een paar euro voordeel uit aanbiedingen te halen e.d. In de tijd die ik daar aan kwijt ben zou ik met freelancen zeker het viervoudige kunnen verdienen.
Ja ik hoef ook niet het beste van 't beste van 't beste altijd, maar om nou te eindigen als iemand die elke cent 3 keer moet omdraaien, nou dat is mij het leven niet meer waard moet ik zeggen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:32:23 #18
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202431
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:31 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd maar vermoeiend, steeds maar die middelmaat te willen ontstijgen. Eigenlijk ben ik al tevreden met een goed boek, klein huis, tuin en een glas whiskey.
Ja, zelfs dat is al voor veel mensen veel, moet je nagaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99202439
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ik hoef ook niet het beste van 't beste van 't beste altijd, maar om nou te eindigen als iemand die elke cent 3 keer moet omdraaien, nou dat is mij het leven niet meer waard moet ik zeggen.
Is ook wel weer een beetje het andere uiterste.
pi_99202495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Doen wat je wilt, zonder je druk om financien te hoeven te maken. Ik wil bijvoorbeeld morgen naar Argentinie kunnen als ik wil, en de week daarop naar Australie. De gangbare Nederlander kan dat niet. Het hoogst haalbare is in je vinex tuintje, met 5 meter verderop de buren, waar de temperatuur 20 graden celcius aantikt, te barbequen.
Op die manier
quote:
Volledige vrijheid heb je pas als je je niet druk om financien hoeft te maken.

[..]

Bedrijven willen eveneens een beter bedrijf. Landen (de overheden) willen eveneens een beter land.

Wat heb je daarvoor nodig? Financien. Het beginsel draait dus om je financien op orde te krijgen en ruimte over hebt om te investeren in de groei van je land cq bedrijf.
Ja, een beter bedrijf, zodat er meer winst gemaakt kan worden.

In den beginsel draait het dus om financiën, Maar bij bedrijven speelt dit een grotere rol dan bij overheden.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:34:22 #21
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is ook wel weer een beetje het andere uiterste.
Het zijn wel dezelfde lui die kankeren op geld.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:34:28 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99202546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat koop je voor 5000 netto? Geen ene reet.
Ik moest lachen.
pi_99202597
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:33 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Op die manier
Je leeft maar 1x: maak er wat van zou ik zeggen. Er is zoveel meer dan elke avond in je vinex tuintje met een glas goedkope wijn te barbequen.

quote:
Ja, een beter bedrijf, zodat er meer winst gemaakt kan worden.
Dat willen landen (de inwoners) eveneens: welvarender worden.

quote:
In den beginsel draait het dus om financiën, Maar bij bedrijven speelt dit een grotere rol dan bij overheden.
Een bedrijf moet ook rekening met het welzijn vd medewerkers houden (want meer motivatie). Overheden idem dito. Ik zie het verschil niet zo groot, eerlijk gezegd.
pi_99202618
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het zijn wel dezelfde lui die kankeren op geld.
In welke zin?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:36:24 #25
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In welke zin?
De armste mensen zijn de meest afgunstige idioten die het anderen misgunnen.

Maar goed, dat reflecteert al in de PvdA, SP en PVV.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:37:11 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99202699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik doe dat zonder er echt stil bij te staan; zonder dat er enige noodzaak toe is, zal ik altijd het goedkoopste product aanschaffen, behalve als dit al inferieur is gebleken.
pi_99202703
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je leeft maar 1x: maak er wat van zou ik zeggen. Er is zoveel meer dan elke avond in je vinex tuintje met een glas goedkope wijn te barbequen.
Er is ook zoveel meer dan altijd maar luxe willen.
quote:
[..]

Dat willen landen (de inwoners) eveneens: welvarender worden.
En een beter milieu, betere ontspannigsmogelijkheden, denk daar eens aan.
quote:
[..]

Een bedrijf moet ook rekening met het welzijn vd medewerkers houden (want meer motivatie). Overheden idem dito. Ik zie het verschil niet zo groot, eerlijk gezegd.
Ik wel, het gaat om geld, maar dat is zo bij alles in deze wereld. Echter, bij bedrijven draait het om het genereren van meer geld, bij een overheid niet per se.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:38:07 #28
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202742
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik doe dat zonder er echt stil bij te staan; zonder dat er enige noodzaak toe is, zal ik altijd het goedkoopste product aanschaffen, behalve als dit al inferieur is gebleken.
M.a.w. je schaft nooit het goedkoopste aan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99202805
quote:

[..]

Hopelijk hanteert u niet dezelfde strategie bij het kiezen van vrouwelijke wezens.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:39:33 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99202809
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

M.a.w. je schaft nooit het goedkoopste aan.
In België word je gelyncht als je slecht voedsel aanbiedt, dus meestal is het goedkoopste al van goede kwaliteit.
pi_99202838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oh, ik misgun niemand wat. Heb het vooral met mensen te doen wier leven draait om centen binnenharken.
pi_99202851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, ik misgun niemand wat. Heb het vooral met mensen te doen wier leven draait om centen binnenharken.
_O_
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99202857
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:37 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Er is ook zoveel meer dan altijd maar luxe willen.
Je hoeft niet per se in luxe te hoeven leven. Je kan ook op zondagavond rustig met je kennissen/familie/vrienden doorbrengen, zonder dat je op de tijd hoeft te letten omdat je maandagochtend om 9u op je werk hoeft te verschijnen. Dat scheelt 'stress'.

Volledige vrijheid heb je pas dat je kan doen wat je wilt.

quote:
En een beter milieu, betere ontspannigsmogelijkheden, denk daar eens aan.
Dat willen bedrijven voor hun medewerkers eveneens, want meer motivatie.

quote:
Ik wel, het gaat om geld, maar dat is zo bij alles in deze wereld. Echter, bij bedrijven draait het om het genereren van meer geld, bij een overheid niet per se.
De overheid wilt dat hun inwoners meer geld genereren, want verhoging vd welvaart. Ergo: ook bij de overheid draait het om geld.

Je hoort het volk al mekkeren als de lonen ieder jaar niet stijgen bijvoorbeeld.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:40:57 #34
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202869
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:39 schreef Reya het volgende:

[..]

In België word je gelyncht als je slecht voedsel aanbiedt, dus meestal is het goedkoopste al van goede kwaliteit.
Dan heeft België geen Aldi en Lidl neem ik aan?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:41:38 #35
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99202922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Centen zijn slechts een ruilmiddel, waar het vooral om te doen gaat is dat je niet de goedkoopste huiswijn hoeft te kopen maar een fles champagne kan opentrekken op een terras.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99203024
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je hoeft niet per se in luxe te hoeven leven. Je kan ook op zondagavond rustig met je kennissen/familie/vrienden doorbrengen, zonder dat je op de tijd hoeft te letten omdat je maandagochtend om 9u op je werk hoeft te verschijnen. Dat scheelt 'stress'.

Volledige vrijheid heb je pas dat je kan doen wat je wilt.
Dan heb je nooit volledige vrijheid
quote:
[..]

Dat willen bedrijven voor hun medewerkers eveneens, want meer motivatie.
Maar zij kunnen zich slechts bemoeien met de werkdruk, en niet met al die andere aspecten van het leven.
quote:
[..]

De overheid wilt dat hun inwoners meer geld genereren, want verhoging vd welvaart. Ergo: ook bij de overheid draait het om geld.

Je hoort het volk al mekkeren als de lonen ieder jaar niet stijgen bijvoorbeeld.
meer welvaart is iets wat ze hun volk toewensen, en ze zullen dat dan ook proberen te creëren, maar het draait niet alléén om geld.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99203093
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Centen zijn slechts een ruilmiddel, waar het vooral om te doen gaat is dat je niet de goedkoopste huiswijn hoeft te kopen maar een fles champagne kan opentrekken op een terras.
Dat spul kan best goed te zuipen zijn. Ben je nooit jong geweest? Verder begrijp ik wel wat je bedoelt. Ook ik drink bij voorkeur een wijntje dat lekker over de tong glijdt. Ik laat mij daarbij echter niet leiden door de prijs. Wanneer wij een wijnbar bezoeken vragen we niet naar het duurste wijntje, maar naar een lekkere droge witte die lekker smaakt. En daarin zit hem denk ik het verschil.
pi_99203115
quote:
Foreclosures fout gespeld
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99203217
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:43 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dan heb je nooit volledige vrijheid
Je kan doen wat je wil zonder je om financien zorgen te maken: volledige vrijheid. (Ja tuurlijk zit er een grens als je 500 miljoen per jaar kunt uitgeven, maar met 500 miljoen per jaar kan je 99% van je behoeften voldoen, neem ik aan).

quote:
Maar zij kunnen zich slechts bemoeien met de werkdruk, en niet met al die andere aspecten van het leven.
Een bedrijf is dan ook een land in het klein.

quote:
meer welvaart is iets wat ze hun volk toewensen, en ze zullen dat dan ook proberen te creëren, maar het draait niet alléén om geld.
Meer welvaart = meer geld.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:46:12 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99203225
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan heeft België geen Aldi en Lidl neem ik aan?
Ik ga voornamelijk naar Carrefour, wellicht maakt dat het verschil.
pi_99203242
quote:
Dat wordt toch niet serieus genomen door de dominee's van de Kerk van de Amerikaanse Droom.
pi_99203263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je kan doen wat je wil zonder je om financien zorgen te maken: volledige vrijheid. (Ja tuurlijk zit er een grens als je 500 miljoen per jaar kunt uitgeven, maar met 500 miljoen per jaar kan je 99% van je behoeften voldoen, neem ik aan).
quote:
quote:
[..]

Een bedrijf is dan ook een land in het klein.
Maar niet andersom :P
quote:
[..]

Meer welvaart = meer geld.
Maar het draait bij een overheid niet om geld, soms zelfs niet om welvaart, maar om een beter milieu bijv.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99203425
quote:

[..]

Ach ik koop ook genoeg huismerk zooi. Maar ik ga geen schültenbrau halen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:50:18 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_99203467
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:46 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Maar het draait bij een overheid niet om geld, soms zelfs niet om welvaart, maar om een beter milieu bijv.
Het zou er een overheid puur om moeten gaan hoe tevreden haar burgers zijn.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:50:50 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_99203512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Schultenbrau is goed te drinken hoor. Maar ik haal zelf meestal Grolsch.
pi_99203533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Schültenbrau is juist prima bier.
pi_99203704
quote:
Misschien een paar van die huisjes opkopen, opknappen en over enkele jaren verkopen
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:55:15 #49
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99203750
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Schultenbrau is goed te drinken hoor. Maar ik haal zelf meestal Grolsch.
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Zucht..
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:56:54 #50
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99203859
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik beschouw deze uitlating als kwetsend.
pi_99203936
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:46 schreef Dutchnative het volgende:
\

[..]

Een land wordt min of meer ook als een bedrijf geregeld.
- Je inwoners/werknemers krijgen een opleiding aangeboden
- Je wilt als land cq bedrijf welvaart boeken
etc. etc.

Een vd weinige verschiollen is het milieu bijvoorbeeld.
pi_99203938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

[..]

Zucht..
:')
pi_99203981
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een land wordt min of meer ook als een bedrijf geregeld.
- Je inwoners/werknemers krijgen een opleiding aangeboden
- Je wilt als land cq bedrijf welvaart boeken
etc. etc.

Een vd weinige verschiollen is het milieu bijvoorbeeld.
Maar dat zijn wel essentiële verschillen. En nee, je wil geen welvaart boeken, je wil het beste voor je mensen.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99203989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

[..]

Zucht..
Bier voor de arbeidersklasse.
pi_99204006
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:54 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Misschien een paar van die huisjes opkopen, opknappen en over enkele jaren verkopen
het probleem vd VS was dat iedere inwoner een eigen huis moest krijgen, wat weer een socialistische hedachtengang is.
pi_99204057
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:58 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar dat zijn wel essentiële verschillen. En nee, je wil geen welvaart boeken, je wil het beste voor je mensen.
Bedrijven willlen ook het beste voor hun medewekers, want dat betekent meer gemotiveerde medewerkes en dus hogere productivietiet. Eveneens willen bedrijven hogere winsten, want dat betekent dat hun medewerkers een hogere winstuitkering krijgen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:00:19 #57
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99204070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:

Dat zal deels kloppen, echter dit geldt dito met sterretje voor vvd e.d. :)
Met eerlijk werken werd bijna niemand rijk, het is vooral regelen dat men meer verdient, dan men werkelijk zou _verdienen_.
Oplichten, maar zo dat het wettelijk mag is ook een manier.
'Slim bezig zijn met creatief boekhouden' kan ook 'geld opleveren'.

Geld is een noodzakelijk kwaad, en helemaal erg is het nu <2% >51% van alle waarde in bezit heeft, dat gaat dus mis, gebeurt al.

Afgunstig ben ik niet, alleen als het gaat om figuren die dus meer verdienen, dan ze _verdienen_.
Waarom moet iemand 7 x miljardair zijn? slaat nergens op.

Alles boven de 1 miljoen netto per jaar, excl. groot schip, snelle boot, 3 autos, helikopter/vliegtuig + onderhoud/personeel daaromheen zou terug de maatschappij in moeten.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99204105
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bedrijven willlen ook het beste voor hun medewekers, want dat betekent meer gemotiveerde medewerkes en dus hogere productivietiet. Eveneens willen bedrijven hogere winsten, want dat betekent dat hun medewerkers een hogere winstuitkering krijgen.
Ja, maar uiteindelijk draait het allemaal om geld, en niet om het welzijn van de medewerkers, Het is immers geen liefdadigheidsinstelling.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99204115
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

het probleem vd VS was dat iedere inwoner een eigen huis moest krijgen, wat weer een socialistische hedachtengang is.
Een socialistische staat had echter geen hypotheken verstrekt via particulieren en had bovendien staatswoningen gebouwd.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:01:31 #60
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99204141
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:58 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bier voor de arbeidersklasse.
Alsof dat het ineens smakelijk maakt. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:01:34 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_99204144
Remlofstan changed its national currency to "Schultenbrau".
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:02:05 #62
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99204174
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:00 schreef Dutchnative het volgende:

Ja, maar uiteindelijk draait het allemaal om geld, en niet om het welzijn van de medewerkers, Het is immers geen liefdadigheidsinstelling.
Chinese toestanden dus, de bedrijven als USSR e.d.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:02:08 #63
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99204177
Nu ben ik weer verbrand
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:02:51 #64
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99204219
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:02 schreef eriksd het volgende:
Nu ben ik weer verbrand
Hihi.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:03:56 #65
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99204278
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:01 schreef Voorschrift het volgende:

Alsof dat het ineens smakelijk maakt. :')
Zoals ferry H al zei (+-'s) bier is vloeibaar brood, maar goedkoper om te maken, dus meer winst, anders hadden we nu wel heineken brood.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:04:26 #66
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99204311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hihi.
Niks hihi
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:04:44 #67
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_99204334
"The case of Mark Halperin: shades of Orwellian Empire in getting suspended over calling Obama a "dick" on, um, Morning Joe? What. The. Fuck?"
pi_99204372
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:00 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Bij een land toch ook? Blije, gemotiveerde, opgeleide burgers brengen meer belastinggeld in het laatje, waardoor de overheid meer geld overhoudt om te investeren.

Waarom subsidieert de overheid bijv hoger onderwijs? Dat doen ze niet omdat ze het zo leuk vinden. Nee, dat doen ze om hoogopgeleide burgers te 'kweken' die ze vervolgens als ze gaan werken uit te melken dmv hoge belastingen. Oftewel, het draait om het creeeren van geld.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:05:15 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_99204377
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:02 schreef eriksd het volgende:
Nu ben ik weer verbrand
Hier een clipje van Sabrina voor je :*

pi_99204465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een socialistische staat had echter geen hypotheken verstrekt via particulieren en had bovendien staatswoningen gebouwd.
Hoe financieert een socialistische staat dan een woning voor elke burger / elk gezin?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:06:30 #71
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99204477
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niks hihi
Je was wel mooi rood inderdaad. :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99204494
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bij een land toch ook? Blije, gemotiveerde, opgeleide burgers brengen meer belastinggeld in het laatje, waardoor de overheid meer geld overhoudt om te investeren.

Waarom subsidieert de overheid bijv hoger onderwijs? Dat doen ze niet omdat ze het zo leuk vinden. Nee, dat doen ze om hoogopgeleide burgers te 'kweken' die ze vervolgens als ze gaan werken uit te melken dmv hoge belastingen. Oftewel, het draait om het creeeren van geld.
Nee, helemaal niet. Een overheid wil het beste voor haar mensen, die bereiken het meeste met een goede opleiding. Dáárom investeren ze in onderwijs. Op het moment dat het voor de overheid om geld gaat, emigreer ik.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:06:51 #73
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99204503
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier een clipje van Sabrina voor je :*

Wegwezen met die meuk. Ik ben gisteren uren gebashed over mijn muzieksmaak.
Bis bis bis
pi_99204537
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe financieert een socialistische staat dan een woning voor elke burger / elk gezin?
Geen idee, maar het uitgangspunt van een socialistische staat is niet om particuliere hypotheekverstrekkers vrij spel te geven en zich te laten verrijken.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:07:23 #75
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99204539
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

:*
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99204582
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:06 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Een overheid wil het beste voor haar mensen, die bereiken het meeste met een goede opleiding. Dáárom investeren ze in onderwijs. Op het moment dat het voor de overheid om geld gaat, emigreer ik.
Zienswijze projecteert zijn eigen denkwijze op de overheid.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:08:19 #77
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99204615
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:06 schreef eriksd het volgende:

Je LIET je bashen blijkbaar, want smaak is smaak, daar over twisten is wel erg des Josti's....
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:08:31 #78
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99204634
Mijn land doet het goed.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:08:48 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99204654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:08 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Je LIET je bashen blijkbaar, want smaak is smaak, daar over twisten is wel erg des Josti's....
Ik ben niet zo dominant.
Bis bis bis
pi_99204660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee, maar het uitgangspunt van een socialistische staat is niet om particuliere hypotheekverstrekkers vrij spel te geven en zich te laten verrijken.
Hoe krijgt een socialistische staat geld? Door staatsleningen uit te schrijven, waarmee iedere burger een woning vd staat kan krijgen. Ergo, in dit geval worden eveneens leningen verstrekt.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:09:10 #81
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99204671
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:08 schreef eriksd het volgende:
Mijn land doet het goed.
Mijn land ook, ik vraag me alleen af: van wie is deze verkapte 'nations' enquête site?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:09:34 #82
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99204695
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:08 schreef eriksd het volgende:

Ik ben niet zo dominant.
Dat hoeft in dezes ook niet m.i.
pi_99204703
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:06 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Als de overheid het beste voor haar mensen zou hebben, dan zou het iedereen gratis geld geven, nietwaar?
pi_99204741
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als de overheid het beste voor haar mensen zou hebben, dan zou het iedereen gratis geld geven, nietwaar?
Dat ligt aan je overheid.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99204804
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:10 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat ligt aan je overheid.
Zo, ken jij een paradijs op aarde waar de overheid elke burger gratis geld geeft. Welk paradijs is dat? Ik pak mijn koffers intussen.
pi_99204859
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zo, ken jij een paradijs op aarde waar de overheid elke burger gratis geld geeft. Welk paradijs is dat? Ik pak mijn koffers intussen.
Cuba, Venezuela, Noord-Korea, in ieder geval, in den beginsel.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99204871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe krijgt een socialistische staat geld? Door staatsleningen uit te schrijven, waarmee iedere burger een woning vd staat kan krijgen. Ergo, in dit geval worden eveneens leningen verstrekt.
Ja, ik snap dat er dan leningen worden verstrekt, maar mijn punt is vooral dat socialisten dat niet over laten aan particuliere bankiers. Er is daarom weinig socialistisch aan het Amerikaanse beleid.
pi_99204934
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:12 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Cuba, Venezuela, Noord-Korea, in ieder geval, in den beginsel.
En daar gaan de zaken zo goed?

Krijg je in die landen een gratis huis, gratis vakantie elke maand en een gratis bolide?
pi_99204960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat er dan leningen worden verstrekt, maar mijn punt is vooral dat socialisten dat niet over laten aan particuliere bankiers. Er is daarom weinig socialistisch aan het Amerikaanse beleid.
Maar wie koopt die staatsleningen dan in een socialistische staat?
pi_99204961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat je het nog moet zeggen _O-
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99204981
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Krijg je in die landen een gratis huis, gratis vakantie elke maand en een gratis bolide?
Dat beweer ik dan ook niet.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:14:03 #92
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_99204987
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Gij eist te veel. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_99205036
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:13 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat beweer ik dan ook niet.
NOu dan, een overheid die gratis geld aan de burgers geeft bestaat niet. Ergo, de overheid doet niet wat het beste voor de burger is
.
pi_99205079
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:14 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Gij eist te veel. :P
Tsja, als je socialistische bent, doe het dan goed :P
pi_99205103
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

NOu dan, een overheid die gratis geld aan de burgers geeft bestaat niet. Ergo, de overheid doet niet wat het beste voor de burger is
.
Voor zover het dat kan. De overheid heeft daar helemaal geen geld voor. Echter, wel voor een nieuwe speeltuin zodat de kinderen in Woonwijk Spoorzicht meer kunnen spelen.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99205224
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:15 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Voor zover het dat kan. De overheid heeft daar helemaal geen geld voor. Echter, wel voor een nieuwe speeltuin zodat de kinderen in Woonwijk Spoorzicht meer kunnen spelen.
Juist ja, voor zover dat kan. Maar dat verschilt voor iedereen. Je maakt mij niet blij als er cultuursubsidie worden uitgedeeld. Snap je, dat is voor iedereen verschillend.

Dat de overheid het het beste voor de burgers heeft, is dan ook pietklare onzin. Sterker nog, de overheid gebruikt jou als melkkoe om inkomsten te verkrijgen. Zij subsidieert jouw studie, zodat je na je studie bij het bedrijfslaven een redelijk salarissen kan ontvangen, waarop de overheid een x percentage belasting op inhoudt. Je bent "een product voor de winst" om het zo maar even uit te drukken.
pi_99205301
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Juist ja, voor zover dat kan. Maar dat verschilt voor iedereen. Je maakt mij niet blij als er cultuursubsidie worden uitgedeeld. Snap je, dat is voor iedereen verschillend.
Daarom geven ze ook een breed scala aan subsidies uit.
quote:
Dat de overheid het het beste voor de burgers heeft, is dan ook pietklare onzin. Sterker nog, de overheid gebruikt jou als melkkoe om inkomsten te verkrijgen. Zij subsidieert jouw studie, zodat je na je studie bij het bedrijfslaven een redelijk salarissen kan ontvangen, waarop de overheid een x percentage belasting op inhoudt. Je bent "een product voor de winst" om het zo maar even uit te drukken.
Ah, en wat doet de overheid met die winst? Ze kunnen die niet opstrijken zoals in het bedrijfsleven.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99205371
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar wie koopt die staatsleningen dan in een socialistische staat?
Geen idee. Ik beweer ook niet dat het werkt, ik stel enkel dat de Amerikaanse manier van doen onmogelijk socialistisch valt te noemen. Sowieso zou de VS met haar enorme inkomensverschillen wel een bijzonder vreemde socialistische staat zijn.
pi_99205431
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:18 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Daarom geven ze ook een breed scala aan subsidies uit.
Maar niet elke burger profiteert van alle subsidies en is er even blij mee. Oftewel, je creert onvrede tussen burgers.

quote:
Ah, en wat doet de overheid met die winst? Ze kunnen die niet opstrijken zoals in het bedrijfsleven.
Aan cultuursubsidies bijvoorbeeld uitgeven. Of zichzelf een riant salaris geven en allerlei taxiritten declareren.
pi_99205439
Maar goed, ik begrijp van ZW dat de VS stiekem een soort van Sovjet-Unie is.
pi_99205493
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

Sowieso zou de VS met haar enorme inkomensverschillen wel een bijzonder vreemde socialistische staat zijn.
Sja, het maoistische China had ook dergelijke inkomensverschillen.
pi_99205535
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar niet elke burger profiteert van alle subsidies en is er even blij mee. Oftewel, je creert onvrede tussen burgers.
Nee goh, maar je kan nooit iedereen tevreden stellen.
quote:
[..]

Aan cultuursubsidies bijvoorbeeld uitgeven. Of zichzelf een riant salaris geven en allerlei taxiritten declareren.
Ah, aan cultuursubsidies hebben alleen zijzelf iets :')
Riant salaris en taxiritten kan best, maar er komt vele malen meer binnen.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99205569
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, ik begrijp van ZW dat de VS stiekem een soort van Sovjet-Unie is.
De gangbare gedachten dat elke burger een eigen huis / een eigen inkomen / gezondheidszorg moet krijgen is inderdaad socialistisch. Dat principe is in de VS toegepast.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:22:11 #104
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99205578
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

.
Hoe kom je er bij dat gratis geld het beste is?

Man, als je de economie en een land de nek om wilt draaien moet je dat doen. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:22:46 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99205636
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De gangbare gedachten dat elke burger een eigen huis / een eigen inkomen / gezondheidszorg moet krijgen is inderdaad socialistisch. Dat principe is in de VS toegepast.
Niet moet krijgen, maar moet kunnen kopen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99205677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sja, het maoistische China had ook dergelijke inkomensverschillen.
Daarom wordt ook wel eens geroepen dat een echte socialistische staat nog nooit heeft bestaan.
pi_99205682
quote:

[..]

Dit zijn dan ook mensenrechten.
Ergo: Met die logica is de hele wereld sozialistisch.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99205701
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:21 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nee goh, maar je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Precies, en als je met andermans belastinggeld subsidies, wat niet ten goede aan diegene komt, uitdeelt, krijg je onvrede. Die onvrede dat in elk socialistisch systeem voorkomt.

quote:
Ah, aan cultuursubsidies hebben alleen zijzelf iets :')
Riant salaris en taxiritten kan best, maar er komt vele malen meer binnen.
Exact, de overheid komt jou als melkkoe om aan zichzelf taxiritten te kunnen declareren. Daar komt het op neer.
pi_99205753
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:23 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dit zijn dan ook mensenrechten.
Ergo: Met die logica is de hele wereld sozialistisch.
Een eigen huis kunnen kopen is geen mensenrechten. Huur dan weer wel (?), maar kopen absoluut niet.
pi_99205775
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet moet krijgen, maar moet kunnen kopen.
Correct.
pi_99205796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies, en als je met andermans belastinggeld subsidies, wat niet ten goede aan diegene komt, uitdeelt, krijg je onvrede. Die onvrede dat in elk socialistisch systeem voorkomt.
Je noemt nu elk land met een regering socialistisch.
quote:
[..]

Exact, de overheid komt jou als melkkoe om aan zichzelf taxiritten te kunnen declareren. Daar komt het op neer.
Nee, helemaal niet, ook om jou tevreden te stellen, en jouw wegen te betalen, en jouw school te betalen.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99205821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat gratis geld het beste is?

Man, als je de economie en een land de nek om wilt draaien moet je dat doen. :')
Wat wil je mainstraim burger? Gratis geld toch?

Dat de economie dan om zeep wordt geholpen, begrijpt de mainstream burger niet.
pi_99205831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een eigen huis kunnen kopen is geen mensenrechten. Huur dan weer wel (?), maar kopen absoluut niet.
Oh, ging het daarom. Ik had het over onderdak op zich :P
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99205859
quote:

[..]

Zoals Voorschrift al schreef: moet kunnen kopen. De overheid heeft de particuliere sector een steuntje in de rug gegeven om dat te bereiken. Daarnaast propte zij geld in Fannie Mea en Freddie Mac (wat inderdaad vreemd is volgens het vrije markt-principe).
pi_99205952
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:24 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Je noemt nu elk land met een regering socialistisch.
Het is niet dat die landen socialistisch zijn, maar elk land heeft op zich wel socialistische trekken. Wat op zich niet fout is, maar het gaat om de omvang van deze socialistische trekken.

quote:
Nee, helemaal niet, ook om jou tevreden te stellen, en jouw wegen te betalen, en jouw school te betalen.
Maar waarom moet jij met jouw geld mij tevreden stellen? Ik kan toch voor mijn eigen wegen (privatisering en tolheffing) en school/schoolgeld zorgen?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:27:04 #116
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99205954
Er gaat niets boven een ongepaste grap in R&P.
Bis bis bis
pi_99206028
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is niet dat die landen socialistisch zijn, maar elk land heeft op zich wel socialistische trekken. Wat op zich niet fout is, maar het gaat om de omvang van deze socialistische trekken.
Dat klinkt als een stuk beter
quote:
[..]

Maar waarom moet jij met jouw geld mij tevreden stellen? Ik kan toch voor mijn eigen wegen (privatisering en tolheffing) en school/schoolgeld zorgen?
Omdat die kosten voor veel individuën alleen simpelweg te groot zijn.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99206052
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:25 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Oh, ging het daarom. Ik had het over onderdak op zich :P
Onderdak is een mensenrecht, en daar ben ik natuurlijk ook voor. Echter, dat iedereen een eigen huis moet kunnen kopen is voor mij dan weer té socialistisch. Wat is de volgende stap? Iedereen moet een eigen vliegtuig kunnen kopen, zodat ook de armen prive-vluchten kunnen maken?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:28:29 #119
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99206080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:27 schreef eriksd het volgende:
Er gaat niets boven een ongepaste grap in R&P.
_O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99206109
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:28 schreef Dutchnative het volgende:

Omdat die kosten voor veel individuën alleen simpelweg te groot zijn.
Hoezo? In Canada worden al proeven met private snelwegen gevoerd. In Australie en Canada heb je al deels privaat onderwijs. Wat is daar het probleem?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:29:09 #121
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99206125
Ik vond hem zelf ook wel aardig :')
Bis bis bis
pi_99206175
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoezo? In Canada worden al proeven met private snelwegen gevoerd. In Australie en Canada heb je al deels privaat onderwijs. Wat is daar het probleem?
Proeven, delen, het gaat ook om veel meer dingen, neem bijvoorbeeld een sociaal vangnet. Het is veel makkelijker niemand al zijn geld te ontnemen en gewoon overal een beetje snoepen, want iedereen profiteert ergens wel.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99206189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals Voorschrift al schreef: moet kunnen kopen. De overheid heeft de particuliere sector een steuntje in de rug gegeven om dat te bereiken. Daarnaast propte zij geld in Fannie Mea en Freddie Mac (wat inderdaad vreemd is volgens het vrije markt-principe).
Maar in een socialistisch systeem is dat niet anders. De overheid aldaar heeft ook geld nodig om de huizen te kunnen financieren. Daarom geeft zij staatsobligaties uit. Wie koopt die staatsobligaties...de particuliere sector toch?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:30:22 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_99206207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:29 schreef eriksd het volgende:
:') !
pi_99206286
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:30 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Proeven, delen, het gaat ook om veel meer dingen, neem bijvoorbeeld een sociaal vangnet. Het is veel makkelijker niemand al zijn geld te ontnemen en gewoon overal een beetje snoepen, want iedereen profiteert ergens wel.
Maar de één profiteert er meer van dan de ander, en daardoor creeer je onvrede. Snap je dat?

Dan kan je wel zeggen dat die ander niet moet zeuren, maar de mens is niet gemaakt om kritiekloos zijn mond te houden.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:31:48 #126
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99206292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:29 schreef eriksd het volgende:
Goud waard vrind.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99206317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar de één profiteert er meer van dan de ander, en daardoor creeer je onvrede. Snap je dat?
Maar niet op zo'n grote schaal dat het storend is.
quote:
Dan kan je wel zeggen dat die ander niet moet zeuren, maar de mens is niet gemaakt om kritiekloos zijn mond te houden.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:32:56 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_99206374
Coalitie wilde plannen kunstsector tegenhouden :')

Bij het opstellen van het regeerakkoord kozen de opstellers ervoor de btw voor podiumkunsten en kunstvoorwerpen te verhogen van 6 naar 19 procent. 'Tijdens het opstellen wordt veel afgesproken. Soms versterken dingen elkaar niet. Dit was niet de meest voldragen maatregel uit het regeerakkoord'.

Wat een waardeloos kutkabinet is dit toch ook :N
pi_99206433
Kijk hoe mooi het in Canada is: een mooi onderhouden, 5-baans snelweg. Een voorbeeld van een private snelweg, waar dmv tolheffing de gebruiker ervoor betaalt. Piet de schilder die geen auto heeft, betaalt er dus ook niet voor. Iedereen blij: degene die het gebruikt betaalt ervoor, diegene die het niet gebruikt betaalt er niet voor en kan dat geld gebruiken om zijn kinderen in het weekend naar een pretpark bijvoorbeeld te brengen.

pi_99206499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar in een socialistisch systeem is dat niet anders. De overheid aldaar heeft ook geld nodig om de huizen te kunnen financieren. Daarom geeft zij staatsobligaties uit. Wie koopt die staatsobligaties...de particuliere sector toch?
Zucht. Nogmaals, ik heb geen idee hoe een socalistisch bolwerk die huizen financiert. Het versoepelen van de regels voor het verstrekken van leningen is echter niet het kenmerk van een socialistische staat.

Wat is dit trouwens een zwaar overbdige discussie. Overigens werkt jouw ideale vrije markt systeem evenmin. Omdat:

quote:
Stiglitz kreeg de Nobelprijs voor zijn theorieën over imperfecte markten, waar hij sinds de jaren zeventig aan werkt. Ze zijn de bijl aan de wortel van de klassieke economische wetenschap. Stiglitz toonde aan dat ook vrije markten, die theoretisch perfect zouden moeten werken, vrijwel altijd falen, doordat de deelnemers uiteindelijk nooit over dezelfde informatie beschikken.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:35:32 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_99206516
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
Kijk hoe mooi het in Canada is: een mooi onderhouden, 5-baans snelweg. Een voorbeeld van een private snelweg, waar dmv tolheffing de gebruiker ervoor betaalt. Piet de schilder die geen auto heeft, betaalt er dus ook niet voor. Iedereen blij: degene die het gebruikt betaalt ervoor, diegene die het niet gebruikt betaalt er niet voor en kan dat geld gebruiken om zijn kinderen in het weekend naar een pretpark bijvoorbeeld te brengen.

[ afbeelding ]
En hoe moet je bij dat pretpark komen? Juist :')
pi_99206518
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:34 schreef Zienswijze het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ben hier dan ook helemaal niet altijd tegen, maar ik wil ook geen Libertarische staat.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:36:02 #133
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99206537
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:32 schreef remlof het volgende:

Bij het opstellen van het regeerakkoord kozen de opstellers ervoor de btw voor podiumkunsten en kunstvoorwerpen te verhogen van 6 naar 19 procent. 'Tijdens het opstellen wordt veel afgesproken. Soms versterken dingen elkaar niet. Dit was niet de meest voldragen maatregel uit het regeerakkoord'.

Klinkt als een perfect kabinet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99206548
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:35 schreef remlof het volgende:

[..]

En hoe moet je bij dat pretpark komen? Juist :')
De fiets. Ook beter voor het milieu.

Niet dat ik het zelf zou doen, maar dit is wat veel mensen doen,
pi_99206569
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:35 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik ben hier dan ook helemaal niet altijd tegen, maar ik wil ook geen Libertarische staat.
Nee, dat wil ik ook niet. Ik wil een middenweg.
pi_99206610
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik ook niet. Ik wil een middenweg.
Maar goed, ik dacht net dus al aan een maas. Ook al heb je een auto, moet je waarschijnlijk nog steeds wegenbelasting betalen, terwijl je voor de snelweg zelf ook weer moet betalen.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99206614
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:32 schreef remlof het volgende:

Als elke 'linkse' een tientje in een cultuurfonds stopt, dan haal je jaarlijks ruim 200 miljoen binnen, wat de bezuinigingen op cultuur compenseert. Waar wacht je nog op?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:40:25 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_99206759
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als elke 'linkse' een tientje in een cultuurfonds stopt, dan haal je jaarlijks ruim 200 miljoen binnen, wat de bezuinigingen op cultuur compenseert. Waar wacht je nog op?
Ik geef per jaar al een paar honderd euro uit aan culturele dingen, dat zal met dit kabinet alleen nog maar meer worden, maar ben wel bang dat ik er steeds minder voor terugkrijg.
pi_99206765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht. Nogmaals, ik heb geen idee hoe een socalistisch bolwerk die huizen financiert.
Dat socialistisch bolwerk financieert het exact op dezelfde manier.

quote:
Het versoepelen van de regels voor het verstrekken van leningen is echter niet het kenmerk van een socialistische staat.
Sterker nog, de http://en.wikipedia.org/wiki/Community_Reinvestment_Act in 1977 stelde dit voor. Toen had een democratische partij de macht in de VS destijds.

...designed to encourage commercial banks and savings associations to help meet the needs of borrowers in all segments of their communities, including low- and moderate-income neighborhoods.
quote:
omdat:
Ja, op die manier kan ik eveneens personen citeren die van mening zijn dat de volledige vrije markt wel werkt.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:41:11 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_99206798
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De fiets. Ook beter voor het milieu.

Niet dat ik het zelf zou doen, maar dit is wat veel mensen doen,
Weet je hoe groot Canada is? :')

De kans dat dat pretpark op fietsafstand ligt is bijzonder klein.
pi_99206828
Zojuist me voor het linkse hobby-project genaamd 'De Wijkstudent' ingeschreven. Een project waarbij een student behulpzame zaken verricht binnen een probleemwijk (taalles, huiswerkbegeleiding, opzetten van buurtavonden) in ruil voor wat huurkorting op een woning. Ben benieuwd wat eruit komt.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:42:32 #142
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99206878
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik geef per jaar al een paar honderd euro uit aan culturele dingen, dat zal met dit kabinet alleen nog maar meer worden, maar ben wel bang dat ik er steeds minder voor terugkrijg.
Dat kreeg je sowieso al sinds cultuur is overgenomen door ongeinspireerde bagger hipsters.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99206907
Oke jongens, de kogel is door de kerk. Voorschrift, stop maar met je blinde adoratie van de Verenigde Staten. De VS is namelijk een communistisch bolwerk. Aldus Zienswijze.
pi_99206919
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Oke jongens, de kogel is door de kerk. Voorschrift, stop maar met je blinde adoratie van de Verenigde Staten. De VS is namelijk een communistisch bolwerk. Aldus Zienswijze.
_O-
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99206925
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom: overtuig de andere 'linksen' om hetzelde te doen (120 euro per jaar is al genoeg) en de cultuursector heeft niets meer te klagen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:43:28 #146
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99206931
quote:
Nee hij heeft het gewoon fout, endorsement of capital is wat anders dan socialisme.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99206960
quote:
De VS is namelijk een communistisch bolwerk. Aldus Zienswijze.
Heb ik dat gezegd? Nee.
pi_99207010
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd? Nee.
Oh nee, sorry. Je zei enkel dat de VS allerlei socialistische wetten aanneemt. Silly me.
pi_99207014
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Weet je hoe groot Canada is? :')

De kans dat dat pretpark op fietsafstand ligt is bijzonder klein.
Ik gaf slechts een voorbeeld. Een gezin zonder auto kan dat geld ook gebruiken om naar de dierentuin o.i.d. te gaan.
pi_99207046
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee hij heeft het gewoon fout, endorsement of capital is wat anders dan socialisme.
Tuurlijk. Aangezien het geld moet blijven flowen, jo! Kapitalisme ten top.
pi_99207054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh nee, sorry. Je zei enkel dat de VS allerlei socialistische wetten aanneemt. Silly me.
Allerlei? Zijn dat mijn woorden? :D

Als de VS 1 socialistisch principe toepast, betkeent het niet meteen dat het een communistisch bolwerk is :') Zo kunnen we de hele wereld wel communistisch noemen :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:46:19 #152
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99207079
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tuurlijk. Aangezien het geld moet blijven flowen, jo! Kapitalisme ten top.
Kapitalisme is niets anders dan speculatie en ROI, en voor speculatie en ROI heb je geldstromen nodig inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99207132
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Allerlei? Zijn dat mijn woorden? :D

Als de VS 1 socialistisch principe toepast, betkeent het niet meteen dat het een communistisch bolwerk is :') Zo kunnen we de hele wereld wel communistisch noemen :')
We hebben net een uur lang geouwehoerd over de vraag of het stimuleren van eigen woningbezit socialistisch is :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:47:49 #154
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99207157
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben net een uur lang geouwehoerd over de vraag of het stimuleren van eigen woningbezit socialistisch is :')
Dat is heel makkelijk; absoluut niet.

Eigen bezit en kapitaal is het tegenovergestelde van socialistisch/communistisch.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99207161
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:37 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar goed, ik dacht net dus al aan een maas. Ook al heb je een auto, moet je waarschijnlijk nog steeds wegenbelasting betalen, terwijl je voor de snelweg zelf ook weer moet betalen.
Die wegenbelasting of de IB kan omlaag als de overheid geld bespaart door niet meer snelwegen te financieren.

En Piet de schilder zonder auto profiteert er helemaal van. Dat is pas sociaal: de laagste inkomens zonder auto betaalt niet meer voor het weggebruk van de midden- en upperklasse.
pi_99207247
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een gezin zonder inkomsten een uitkering geven waardoor het eigen kleding, TV of weet ik veel wat kan kopen is ook niet socialistisch? Gek, ik dacht dat de SP stond voor Socialistische Partij.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:50:06 #157
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99207276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een gezin zonder inkomsten een uitkering geven waardoor het eigen kleding, TV of weet ik veel wat kan kopen is ook niet socialistisch? Gek, ik dacht dat de SP stond voor Socialistische Partij.
En de VVD is volgens haar naam een volkspartij, en de PVV staat volgens haar naam voor vrijheid, maar moge duidelijk zijn dat die namen de lading ook niet dekken. De SP is sociaal-democratisch, niet socialistisch.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_99207351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Volgens mij is het stimuleren van eigen woningbezit heel wat anders dan het verstrekken van een uitkering.
pi_99207457
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Eigen bezit en kapitaal is het tegenovergestelde van socialistisch/communistisch.
Inderdaad de spijker op de kop.
pi_99207492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Volgens mij is het stimuleren van eigen woningbezit heel wat anders dan het verstrekken van een uitkering.
Het principe is hetzelfde: een uitkering wordt versterkt met als bedoeling dat zo'n gezin eigen goederen kan kopen: een TV, een auto, een wasmachine etc. etc.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:53:50 #161
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99207501
Wie dit leest is gek
Bis bis bis
pi_99207555
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het principe is hetzelfde: een uitkering wordt versterkt met als bedoeling dat zo'n gezin eigen goederen kan kopen: een TV, een auto, een wasmachine etc. etc.
Een uitkering is echter een gift, geen lening.
pi_99207581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:53 schreef eriksd het volgende:
Wie dit leest is gek
Erik. Een frikadel met slagroom is altijd lekker als je een kater hebt.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:55:33 #164
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99207603
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het socialisme is niet tegen een eigen huis hebben. Er wordt binnen de literatuur dan ook het onderscheid tussen persoonlijk en privaat bezit gemaakt. Een eigen huis (of een auto, of een vork) hebben is persoonlijk bezit, een bedrijf of aandelen bezitten is privaat en daar zit het knelpunt.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_99207623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een uitkering is echter een gift, geen lening.
Een uitkering is geen gift, het is eveneens een lening. Immers, de overheid moet hiervoor geld vd private sector lenen door staatsobligaties uit te geven.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:56:33 #166
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99207661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:55 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Het socialisme is niet tegen een eigen huis hebben. Er wordt binnen de literatuur dan ook het onderscheid tussen persoonlijk en privaat bezit gemaakt. Een eigen huis (of een auto, of een vork) hebben is persoonlijk bezit, een bedrijf of aandelen bezitten is privaat en daar zit het knelpunt.
Ja hoor, de Bijbel heeft ook leuke verhaaltjes.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99207684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:55 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

binnen de literatuur
Hebben die communisten ook nog eigen literatuur tegenwoordig?

Vreemd, gebruik maken van het liberalisme (vrijheid van pers, vrijheid van literatuur) om datzelfde liberalisme af te kraken.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:57:05 #168
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99207690
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja hoor, de Bijbel heeft ook leuke verhaaltjes.
Wat is dit nu weer voor domme opmerking? Je gelooft dus ook niet in theorieen van het kapitalisme?
pi_99207700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een uitkering is geen gift, het is eveneens een lening. Immers, de overheid moet hiervoor geld vd private sector lenen door staatsobligaties uit te geven.
Of de uitkeringen worden betaald met behulp van belastinginkomsten. Dan is het een gift.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:58:14 #170
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99207757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:57 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor domme opmerking? Je gelooft dus ook niet in theorieen van het kapitalisme?
Uiteraard, die zijn op (i.t.t. jouw Marxistische lectuur (hihi)) nog op realisme en haalbaarheid gerealiseerd.

Ik vergelijk jouw lectuur niet voor niets met een sprookjesboek.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:00:03 #171
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99207879
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uiteraard, die zijn op (i.t.t. jouw Marxistische lectuur (hihi)) nog op realisme en haalbaarheid gerealiseerd.

Ach ja, als je zo kinderachtig gaat doen ben ik ook wel klaar.
pi_99207928
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Das Kapital moet volgende week op de mat vallen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:01:05 #173
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99207937
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:00 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Ach ja, als je zo kinderachtig gaat doen ben ik ook wel klaar.
Wou je serieus beweren dat de lectuur van Marx ook maar enige houdbaarheid en realisme staaft?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99207961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of de uitkeringen worden betaald met behulp van belastinginkomsten. Dan is het een gift.
Belastinginkomsten uit IB ontstaan door

- Salarissen van ambtenaren. Wat door de overheid wordt gefinancieerd --> staatsleningen
- Salarissen uit het bedrijfsleven. Waar het bedrijfsleven de private sector is.

Ergo, belastinginkomsten worden door de private sector gefinancieerd. De overheid heeft zelf geen geld, maar het bestaat uit schulden.

Of gestimuleerd wordt dat de private sector aan arme gezinnen een huis kan verstrekken, of dat gestimuleerd wordt dat de private sector dmv de overheid (staatsobligaties) uitkeringen waardoor arme gezinnen een eigen TV/wasmachine/koelkast kunnen kopen....het principe is hetzelfde: een arm gezin moet een eigen huis/TV/wasmachine/auto kunnen kopen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:03:05 #175
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99208067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wou je serieus beweren dat de lectuur van Marx ook maar enige houdbaarheid en realisme staaft?
Ja. Als je ook maar iets wist van wat je zo haatte kon je dat ook inzien. Maar goed, helaas is die volwassenheid je nog niet gegund.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:03:50 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99208107
Ambtenaren moeten eigenlijk belastingvrij betaald worden.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:03:51 #177
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99208110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Ja. Als je ook maar iets wist van wat je zo haatte kon je dat ook inzien. Maar goed, helaas is die volwassenheid je nog niet gegund.
Ik heb genoeg delen gelezen van zijn gespui, maar meer dan een gedesillusioneerde oude man met een ideaalbeeld fantasie'tje kan ik er niet van maken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99208143
Ja, maar mn beste Zienswijze, de leningen waarmee al die Amerikanen een huisje konden kopen werden vooral verstrekt door particuliere bedrijven. Daar kwam geen overheidsgeld aan te pas.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:05:36 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99208234
Ik ben nog steeds een beetje gaar.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:05:42 #180
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99208242
Krijg het bijna niet over m'n strot, maar Koos heeft gewoon gelijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99208317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, maar mn beste Zienswijze, de leningen waarmee al die Amerikanen een huisje konden kopen werden vooral verstrekt door particuliere bedrijven. Daar kwam geen overheidsgeld aan te pas.
Ja, de uitkeringen die door de overheid worden verstrekt, worden eveneens door de private sector gefinancieerd. Elke overheid van een land heeft geld door schulden (staatspapier) op zich te nemen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:07:18 #182
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99208350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb genoeg delen gelezen van zijn gespui, maar meer dan een gedesillusioneerde oude man met een ideaalbeeld fantasie'tje kan ik er niet van maken.
Dan ben ik benieuwd wat je hebt gelezen. Ik gok dat je niet verder bent gekomen dan een paar bladzijden van het communistisch manifest.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:07:44 #183
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99208377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:07 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd wat je hebt gelezen. Ik gok dat je niet verder bent gekomen dan een paar bladzijden van het communistisch manifest.
Meer was ook niet nodig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99208384
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:05 schreef Voorschrift het volgende:
Krijg het bijna niet over m'n strot, maar Koos heeft gewoon gelijk.
Je hoeft je niet al te druk te maken, want het gaat mijns inziens echt he-le-maal nergens over. We hebben het potdomme over de vraag of het stimuleren van eigen woningbezit al dan niet socialistisch is. Veel boeiender is de vraag hoe je die ellende met huizenbubbles voorkomt.
pi_99208423
@ Koos:

De overheid is niets meer dan een tussenschakel van de private sector naar de burger. De private sector verstrekt geld, niet de overheid. De overheid is slechts een tussenschakel die leningen op zich neemt (staatspapier) en dat investeert in voorzieningen voor de burgers.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:09:11 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_99208454
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Das Kapital moet volgende week op de mat vallen.
Je kan 'm ook hier (en elders) downloaden.
pi_99208475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

Veel boeiender is de vraag hoe je die ellende met huizenbubbles voorkomt.
Door zaken als iedereen moet een eigen huis / een eigen auto / een eigen weet ik veel wat kunnen kopen, niet meer te propaganderen. Want alles is met schuld gefinancieerd. Nu is schuld op zich niet erg, maar als de proportie vd schuld t.o.v. X dermate groter wordt, kunnen er problemen ontstaan.
pi_99208515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, de uitkeringen die door de overheid worden verstrekt, worden eveneens door de private sector gefinancieerd. Elke overheid van een land heeft geld door schulden (staatspapier) op zich te nemen.
Ik ben je nu echt kwijt. Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
pi_99208548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, hier ben ik het mee eens. Einde discussie want Koos gaat naar huis.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:11:13 #190
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99208556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hoeft je niet al te druk te maken, want het gaat mijns inziens echt he-le-maal nergens over. We hebben het potdomme over de vraag of het stimuleren van eigen woningbezit al dan niet socialistisch is. Veel boeiender is de vraag hoe je die ellende met huizenbubbles voorkomt.
Is goed hoor lieverd, ik laat het wel links liggen verder.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99208600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat de overheid gewoon een schijninstelling is dat niets voorstelt. De private sector heeft 'bijna alle touwtjes' in handen. De private sector leent geld uit aan de overheid, de overheid investeert dat in voorzieningen voor de burgers, en de overheid (de burgers dus) betalen 3-4-5% rente per jaar aan de private sector.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:12:03 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_99208603
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, hier ben ik het mee eens. Einde discussie want Koos gaat naar huis.
:D
pi_99208605
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is goed hoor lieverd, ik laat het wel links liggen verder.
Kun jij die jongen trouwens nog volgen?
pi_99208641
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Remlof kerel, ik wil met dat boek pronken in mn boekenkast.
pi_99208675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We kunnen elkaar het beste begrijpen door argumenten uit te wisselen en de ander beargumenteerd erop te wijzen als hij volgens jou iets niet juist voorstelt.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:13:38 #196
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99208683
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is een oudere vertaling dan de versie die koos als het goed is heeft besteld. Marx is al moeilijk genoeg zonder een vertaling uit de 19e eeuw. :P
pi_99208717
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat de overheid gewoon een schijninstelling is dat niets voorstelt. De private sector heeft 'bijna alle touwtjes' in handen. De private sector leent geld uit aan de overheid, de overheid investeert dat in voorzieningen voor de burgers, en de overheid (de burgers dus) betalen 3-4-5% rente per jaar aan de private sector.
Heeft dit nog te maken met de vraag of het stimuleren van eigen woningbezit socialistisch is?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:14:25 #198
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99208718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, en ik ben zelfs kapitalist. ;(
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:15:24 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99208781
In the middle of the....i go walking in the...
Ooehoeoehoeeee
Bis bis bis
pi_99208820
Dus de private sector heeft de touwtjes in handen met als gevolg dat het verstrekken van leningen door diezelfde sector een socialistische daad is omdat de overheid verweven is met de private partijen? Of zoiets.
pi_99208924
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft dit nog te maken met de vraag of het stimuleren van eigen woningbezit socialistisch is?
Wat is het verschil of gestimuleerd wordt of de private sector aan arme gezinnen een huis mag vestrekken of of gestimuleerd wordt of de private sector (dmv de overheid als tussenschakel) arme gezinnen een eigen koelast/auto/wasmachine - dmv uitkeringen - mag verstrekken?

Met geleend geld wordt aan arme gezinnen (die eigenlijk failliet zijn) goederen aangeschaft. Kunnen de partijen (= arme gezinnen resp. de overheid) die dat geld hebben geleend het niet meer terug betalen, dan ontstaat er een probleem.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:17:22 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99208932
Ah, ik zie dat de telegraaf verschil tussen het Amerikaanse billion en nederlandse biljoen niet kent.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:18:47 #203
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_99209128
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:19:06 #204
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_99209171
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:17 schreef eriksd het volgende:
Ah, ik zie dat de telegraaf verschil tussen het Amerikaanse billion en nederlandse biljoen niet kent.
Maar dat is logisch.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_99209184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:17 schreef eriksd het volgende:
_O-
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:19:27 #206
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99209208
Ik zit met een jurist in de McDonalds en een negertje die HBO rechten gaat doen terwijl hij net zijn havo op de vavo heeft gehaald achter de toonbank. Zijn doel: rijk worden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_99209232
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
Dus de private sector heeft de touwtjes in handen met als gevolg dat het verstrekken van leningen door diezelfde sector een socialistische daad is omdat de overheid verweven is met de private partijen? Of zoiets.
Nee, simpelweg als je schuld op je neemt en je deze schuld niet meer (volledig) terug kan betalen, dan kan het verkeerd gaan. Zie Griekenland bijvooorbeeld waarbij de Griekse overheid niet meer al haar kortetermijn schuld terug kan betalen.

l
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:20:03 #208
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:19 schreef GSbrder het volgende:
Ik zit met een jurist in de McDonalds en een negertje die HBO rechten gaat doen terwijl hij net zijn havo op de vavo heeft gehaald achter de toonbank. Zijn doel: rijk worden.
Php is zwart geworden?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:20:06 #209
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99209296
quote:
Dat herinnert me: Ik zag vandaag iemand "Getting rich for dummies" kopen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:20:18 #210
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209322
quote:
Wens hem maar namens mij veel succes.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:20:39 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209354
Wel jammer dat News of the world ermee nokt :')
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:21:23 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99209416
Hij is blijkbaar ook voorgelicht dat HBO recht de snelste manier naar een miljoenensalaris is. Leuk toch, van zo'n InHolland instantie, dat ze sprookjes verkopen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:21:52 #213
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209456
Hoe anders slijten ze die waardeloze vodden van diploma's aan het volk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99209472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:21 schreef GSbrder het volgende:
Hij is blijkbaar ook voorgelicht dat HBO recht de snelste manier naar een miljoenensalaris is. Leuk toch, van zo'n InHolland instantie, dat ze sprookjes verkopen.
Leuke reclamestunt, dat wel.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:22:16 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209479
Ik wil wat snoep eten maar een of andere klojo heeft aan de bovenkant van de zak een grote klont gesmolten drop zitten kneden zodat ik nergens bij kan :'(
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:22:45 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209531
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:23:29 #217
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99209583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:21 schreef Voorschrift het volgende:
Hoe anders slijten ze die waardeloze vodden van diploma's aan het volk.
Net zoals ze afschuwelijke kutbanen slijten op vacaturesites, een stel eufemistische functieomschrijvingen en een overpositief profiel van de sollicitant.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:25:31 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99209700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:22 schreef eriksd het volgende:
Ik wil wat snoep eten maar een of andere klojo heeft aan de bovenkant van de zak een grote klont gesmolten drop zitten kneden zodat ik nergens bij kan :'(

Jij hebt vanaf september toch geen studie meer, medeplichtig als je was aan de smokkel van theewaren en ruziemakerij in een links etablissement met het barpersoneel. Immers; wij moeten niet zo praten over afrika, over een aantal jaar kan het zomaar andersom zijn en hebben wij hen nodig.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:25:38 #219
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209707
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Net zoals ze afschuwelijke kutbanen slijten op vacaturesites, een stel eufemistische functieomschrijvingen en een overpositief profiel van de sollicitant.
Ik noem het de trapdoor selection procedure.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:25:43 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209716
quote:
DEN HAAG - Er zijn nu 100.000 illegalen in ons land. Hoewel dat minder is dan eerder, is het aantal 'ontwrichtend en maatschappelijk ongewenst'.
Wut?
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:26:06 #221
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij hebt vanaf september toch geen studie meer, medeplichtig als je was aan de smokkel van theewaren en ruziemakerij in een links etablissement met het barpersoneel. Immers; wij moeten niet zo praten over afrika, over een aantal jaar kan het zomaar andersom zijn en hebben wij hen nodig.
Hihi, geweldige middag was het toch.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:26:49 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209765
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het uitgestorven was op de uni, anders had ik mij er inderdaad niet meer kunnen vertonen, jij asielzoekertje in spé.
Bis bis bis
pi_99209849
Weet iemand nog een leuk campinkje waar ik deze zomer een weekendje met mijn pa heen kan? Het moet in Oostelijk N-Brabant, Limburg of Belgisch Limburg zijn
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:28:12 #224
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209858
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:28 schreef Dutchnative het volgende:
Weet iemand nog een leuk campinkje waar ik deze zomer een weekendje met mijn pa heen kan? Het moet in Oostelijk N-Brabant, Limburg of Belgisch Limburg zijn
Westerbork
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:28:19 #225
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het uitgestorven was op de uni, anders had ik mij er inderdaad niet meer kunnen vertonen, jij asielzoekertje in spé.
Dan hadden ons wel vermaakt met de zandbak in de Uni tuin. _O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99209917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Westerbork
Ha. Ha. Ha.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:29:31 #227
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209953
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:29 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ha. Ha. Ha.
Ik vond hem zelf erg grappig moet ik zeggen.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:29:41 #228
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99209961
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:28 schreef Dutchnative het volgende:
Zeg maar gerust buitenland dus.

Maar helaas, ik ben (gelukkig) onbekend met campings, en ook met de regionen onder de rivieren. ;(
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:29:43 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99209962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan hadden ons wel vermaakt met de zandbak in de Uni tuin. _O-
:')
Bis bis bis
pi_99210014
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeg maar gerust buitenland dus.

Maar helaas, ik ben (gelukkig) onbekend met campings, en ook met de regionen onder de rivieren. ;(
Kamperen *O*
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:30:47 #231
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99210034
Een zandbak, ik herhaal het nog maar eens. Een zandbak op de UvA. GEEZUS!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:31:31 #232
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99210068
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:30 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Kamperen *O*
Lekker douchen en schijten waar duizenden anderen dat ook doen, de harde vloer als bed en koken op een pitje waar zigeuners je nog om uitlachen, en een volledige absentie van gezelligheid, drukte en beschaving. Nee danku.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:31:52 #233
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99210085
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:30 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Kamperen *O*
Ik geloof dat er recentelijk in de omgeving van het stadion van Twente wat ruimte is. Misschien is dat wat voor je?
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:31:56 #234
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99210087
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:30 schreef GSbrder het volgende:
En een geel glijbaantje. :D
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:32:15 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99210106
quote:
Ik krijg steeds meer spijt :')
Bis bis bis
pi_99210156
quote:
Die is voor de moslims.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:33:27 #237
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99210192
Hehe, ik moest lachen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:36:51 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99210367
She's always a woman, die nieuwe live versie: _O_

Briljant.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:40:04 #239
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99210547
Ach ja, mijn vader verdient meer dan de Balkenende norm en stemt SP of PvdA en is lid van de FNV.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:40:35 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99210579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:40 schreef betyar het volgende:
Ach ja, mijn vader verdient meer dan de Balkenende norm en stemt SP of PvdA en is lid van de FNV.
Ik verdien ook meer. Krijg het alleen niet.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:42:58 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99210685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik verdien ook meer. Krijg het alleen niet.
Hij krijgt het ook.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:44:07 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99210760
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Hij krijgt het ook.
Jammer, mijn grap is al gemaakt en ik had de lachers op mijn hand.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:45:33 #243
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99210846
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jammer, mijn grap is al gemaakt en ik had de lachers op mijn hand.
Ooh wacht, ik moet dus even lachen om die opmerking die ze in 1597 al maakte.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:46:02 #244
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:46:16 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99210880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Ooh wacht, ik moet dus even lachen om die opmerking die ze in 1597 al maakte.
Uhu bromsnor
Bis bis bis
pi_99210982
quote:
Ik lig dubbel
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:48:52 #247
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99210991
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uhu bromsnor
Ja ik ben vandaag opgelicht naar mijn gevoel.

Ik belde gisteren om te vragen wat de prijs is van m1 Azonbé 145x145, 23 euro ex btw. Kom ik vandaag in de houthandel laat twee keer drie meter zagen en schaven, komen ze met en rekening van 34 ex btw. :( :( :( :(
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:49:33 #248
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99211017
En nu eten :9
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:50:19 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99211048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja ik ben vandaag opgelicht naar mijn gevoel.

Ik belde gisteren om te vragen wat de prijs is van m1 Azonbé 145x145, 23 euro ex btw. Kom ik vandaag in de houthandel laat twee keer drie meter zagen en schaven, komen ze met en rekening van 34 ex btw. :( :( :( :(
Wat een schoften. Maar denk maar zo: van dik hout zaagt men planken!
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:51:43 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99211105
Pizza halen maar :')
Alhoewel die prak van gister ook goed te doen was
Bis bis bis
pi_99211115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Alle hout is nog geen timmerhout
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99211325
Hoi :)
pi_99211345
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:51 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Alle hout is nog geen timmerhout
Brandhout.
pi_99211393
quote:
Blijf dromen!
pi_99211417
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

Brandhout.
Daar klopt geen hout van
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:01:17 #256
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99211526
The shining vanavond op Nederland 2.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:01:36 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99211548
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:01 schreef dotCommunism het volgende:
The shining vanavond op Nederland 2.
Goeie film
Bis bis bis
pi_99211611
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:58 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Daar klopt geen hout van
Ga jij dan even lekker op een houtje bijten ;)

En, hoe was je rapport? Viel het mee of tegen? :P
pi_99211825
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ga jij dan even lekker op een houtje bijten ;)

En, hoe was je rapport? Viel het mee of tegen? :P
Ik had verwacht dat ik er op achteruit was gegaan, maar dat was niet het geval :)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99211868
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:08 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat ik er op achteruit was gegaan, maar dat was niet het geval :)
Gefeliciteerd :)

Fok! heeft dus geen negatieve invloed gehad ^O^
pi_99211883
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:09 schreef Webschip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

Fok! heeft dus geen negatieve invloed gehad ^O^
Nou...
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:10:21 #262
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99211891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat hout is haast niet te zagen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:11:14 #263
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99211926
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:10 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nou...
Je bent verlinkst, zeer slecht, bah bah bah.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99211931
De nieuwe POLSC is het PDD topic in R&P :{w
pi_99211941
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je bent verlinkst, zeer slecht, bah bah bah.
Was ik toch al
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:11:50 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99211945
Een keer trek je de conclusie....
Bis bis bis
pi_99211953
:W
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99211966
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:10 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nou...
Wat zei je vader ervan?
pi_99211988
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:12 schreef Webschip het volgende:

[..]

Wat zei je vader ervan?
Ha. Ha. Ha.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99212019
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ha. Ha. Ha.
Zei die dat?
pi_99212044
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:11 schreef Webschip het volgende:
De nieuwe POLSC is het PDD topic in R&P :{w
Ik heb meer het gevoel dat al die autisten hierheen trekken :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:15:14 #272
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat duurt nog een maandje, goddank.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99212094
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

En NT-ers naar PDDtopic.

Tja. Kan ook natuurlijk _O-
pi_99212113
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99212120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat duurt nog een maandje, goddank.
Word jij dan ook even ASS-ers :P
pi_99212121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:15 schreef Webschip het volgende:

[..]

En NT-ers naar PDDtopic.

Tja. Kan ook natuurlijk _O-
Wat zijn in hemelsnaam NT'ers? Aanhangers van het nieuwe testament?
pi_99212151
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat zijn in hemelsnaam NT'ers? Aanhangers van het nieuwe testament?
Klopt. :')

Nee, NeuroTypisch.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:16:56 #278
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:16 schreef Webschip het volgende:

[..]

Word jij dan ook even ASS-ers :P
I'm the biggest ass already anyway.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:17:06 #279
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212157
quote:

[..]

Nee, NeuroTypisch.
Wat zijn dat?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99212175
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

I'm the biggest ass already anyway.
Die kans is wel groot ja. _O-
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:17:56 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99212194
Of moet ik hier zijn? En ben ik hier wel welkom??
pi_99212207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat zijn dat?
Normale mensen _O_
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:18:20 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99212210
Toch weer wat geleerd: neurotypisch. Thanks EG :P
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:18:45 #284
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212231
Nouhou, vertel een normaal persoon eens wat neurotypisch is.

Die rare autistentaal snapt men geen hol van.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:19:02 #285
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:17 schreef betyar het volgende:
Hier is php niet, weet niet of dat de doorslag geeft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:19:03 #286
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99212245
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

I've the biggest asshole already anyway.
fixed
pi_99212253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:18 schreef eriksd het volgende:
Toch weer wat geleerd: neurotypisch. Thanks EG :P
Je had eerst een inburgeringsexamen moeten doen voordat je daar ging posten. o|O
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:19:41 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99212268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:18 schreef Voorschrift het volgende:
Nouhou, vertel een normaal persoon eens wat neurotypisch is.

Die rare autistentaal snapt men geen hol van.
neurotypisch betekent standaard. De norm. Vervolgens heb je a-typische afwijkingen zoals bijv. autisme.
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:19:44 #289
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99212272
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hier is php niet, weet niet of dat de doorslag geeft.
Dan blijf ik hier.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:19:51 #290
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212277
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:19 schreef betyar het volgende:

[..]

fixed
I've got moet het dan zijn, raar steenkolen Engels van je.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:20:18 #291
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

neurotypisch betekent standaard. De norm. Vervolgens heb je a-typische afwijkingen zoals bijv. autisme.
Alleen autisten kunnen normaal autistisch laten klinken denk ik dan maar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99212295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:17 schreef betyar het volgende:
Als je geen ASS hebt dan moet je in het PDD topic posten en anders gewoon hier. :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:21:22 #293
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99212336
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

I've got moet het dan zijn, raar steenkolen Engels van je.
kut vergeten sorry,,,,,:@ :@ :@ :@
pi_99212563
quote:

[..]

Nee, NeuroTypisch.
Zegt me nog niks :P
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:27:44 #295
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99212584
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:21 schreef betyar het volgende:

[..]

kut vergeten sorry,,,,,:@ :@ :@ :@
Heb je weer lopen tanken?
Bis bis bis
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:28:42 #296
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99212623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar zijn we te typisch voor denk ik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:28:48 #297
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99212629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb je weer lopen tanken?
2 biertjes maar, wel op een lege maag. Maar dat is geen excuus, ik was gewoon te gehaast.
pi_99212653
Ze willen EG terug daar.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:29:59 #299
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99212682
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:29 schreef Webschip het volgende:
Ze willen EG terug daar.
EG is dat niet die klagende autist waar iedereen fout is behalve hijzelf?? ;) ;)
pi_99212712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je weet toch wel typisch is ? ;)
pi_99212732
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:29 schreef betyar het volgende:

[..]

EG is dat niet die klagende autist waar iedereen fout is behalve hijzelf?? ;) ;)
Hij schijnt inderdaad volmaakt te zijn. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')