Tja, jouw "kritiek" komt neer op "nuhuh niet waar", slechts verpakt in dure woordjes omdat je je gimmick wel vol moet houden.quote:
Uiteraard, maar dat laat het gebrek aan validiteit van de genoemde bewering onverlet.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tja, jouw "kritiek" komt neer op "nuhuh niet waar", slechts verpakt in dure woordjes omdat je je gimmick wel vol moet houden.
Ik zou stellen dat Nederland, toch tenminste ten opzichte van veel vergelijkbare landen, een zeer open en tolerante cultuur kent, zelfs als men het anti-immigratiediscours van de afgelopen jaren daarbij incalculeert.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Feit is in ieder geval wel dat er een irritant sfeertje hangt in Nederland.
Hoe kan een volk edel zijn?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een genot is het ook om naar Albaanse volksmuziek te luisteren, het maakt je trots om de moedige strijd te ervaren die Albanie tot de trotse en grootse natie heeft gemaakt die het vandaag de dag is.
Albanen zijn het edelste volk van Europa.
Daar haakt het huidige kabinet helaas ook af. Wel ironisch.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:49 schreef eriksd het volgende:
"Ik sprak laatst met een intellectueel"
Daar haakte ik af.
Bij het aan de lippen hangen van een anonieme intellectueel?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar haakt het huidige kabinet helaas ook af. Wel ironisch.
Wellicht, maar een vergelijking maken met andere landen is in deze niet voldoende. Ik ontken niet dat wij een betrekkelijk open en tolerante samenleving bezitten. Echter, we lijken in een neerwaartse spiraal te zijn terechtgekomen. Lees de reacties op nieuwswebsites, hoor het gemopper op straat en in de kroeg. Het is het type sfeertje waar ik mijn bedenkingen bij heb.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou stellen dat Nederland, toch tenminste ten opzichte van veel vergelijkbare landen, een zeer open en tolerante cultuur kent, zelfs als men het anti-immigratiediscours van de afgelopen jaren daarbij incalculeert.
Probleem met het huidige kabinet is dat het bestaat uit een clubje boekhouders. Bezuinigen is het uitgangspunt, niet de mensen. Dus als een pgb ten dele wordt omgehakt, dan is daar geen centje maatwerk aan te pas gekomen. Men klampt zich vast aan een bedrag en roept vervolgens dat het allemaal wel goed komt met die pgb-gebruikers.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij het aan de lippen hangen van een anonieme intellectueel?
We zullen het zien he.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem met het huidige kabinet is dat het bestaat uit een clubje boekhouders. Bezuinigen is het uitgangspunt, niet de mensen. Dus als een pgb ten dele wordt omgehakt, dan is daar geen centje maatwerk aan te pas gekomen. Men klampt zich vast aan een bedrag en roept vervolgens dat het allemaal wel goed komt met die pgb-gebruikers.
Nee, dat het niet bepaalt getuigt van hoogstaand denkwerk. Niet dat ik mezelf zie als intellectueel of iets.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij het aan de lippen hangen van een anonieme intellectueel?
Ja, en dat is dus niet de bedoeling. Je moet gaan maatregelen doorvoeren en vervolgens roepen: en nu kijken hoe het uitpakt. Nu besef ik mij terdege dat je niet alles kunt voorspellen, maar er moet een aardige inschatting gemaakt kunnen worden.quote:
Herstel 5 tot 17% meer zelfmoorden, geen verdubbeling. zie EU crisis gevolg : 5 tot 17% meer zelfmoordenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:54 schreef fokthesystem het volgende:
Aantal zelfmoorden in EU meer dan verdubbeld, door de crisis aldus een kranten artikel.
Mon dieu, comme vous êtes stupide.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:05 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Herstel 5 tot 17% meer zelfmoorden, geen verdubbeling. zie EU crisis gevolg : 5 tot 17% meer zelfmoorden
Dan nog is het apart, want x TOT xx.... een deel is dus gewoon door anderen gepleegde moord, maar men kan dat niet hard maken of zo?
bal , kaats.quote:
Ben het helemaal met je eens, ondanks dat onze oplossingen mijlenver uit elkaar liggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem met het huidige kabinet is dat het bestaat uit een clubje boekhouders. Bezuinigen is het uitgangspunt, niet de mensen. Dus als een pgb ten dele wordt omgehakt, dan is daar geen centje maatwerk aan te pas gekomen. Men klampt zich vast aan een bedrag en roept vervolgens dat het allemaal wel goed komt met die pgb-gebruikers.
Metingen gaan zonder uitzondering gepaard met onzekerheid; het is dwaas om een exacte benadering te verwachten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
bal , kaats.
we mogen toch niet hopen dat men nu al 5 A 17 procent als marge gaat goedkeuren in berichten aangaande (zelf-)moord hè....
Een zeer correcte metafoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, ondanks dat onze oplossingen mijlenver uit elkaar liggen.
Dit kabinet runt een fabriek en besluit al het personeel eruit te gooien. Dat presenteert men op de aandeelhoudersvergadering als een geniale bezuiniging, echter verzwijgt men ddat in de toekomnst geen omzet meer gedraaid kan worden en de problemen alleen maar groter worden.
Op deze manier regeert het kabinet en iedereen klapt ervoor.
Heb je ze weleens geroken?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een genot is het ook om naar Albaanse volksmuziek te luisteren, het maakt je trots om de moedige strijd te ervaren die Albanie tot de trotse en grootse natie heeft gemaakt die het vandaag de dag is.
Het is NIPO niet, dit is optellen van gegevens, althans dat hoop ik, want ik moet nu toch wel even terugdenken aan al die staatshoofden en lands/EU bobo's die mediums e.d. om advies vragen...quote:
Bij een telling, zeg verkiezingen, met miljoenen mensen, komt men tot op de laatste 100 a 1000 stemmers twijfel (usa uitslagen) soms.quote:gaan zonder uitzondering gepaard met onzekerheid; het is dwaas om een exacte benadering te verwachten.
En ZO kan men er mee wegkomen :quote:
En waar komen die gegevens vandaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is NIPO niet, dit is optellen van gegevens, althans dat hoop ik, want ik moet nu toch wel even terugdenken aan al die staatshoofden en lands/EU bobo's die mediums e.d. om advies vragen...
U schrijft in onbegrijpelijke zinnen.quote:Bij een telling, zeg verkiezingen, met miljoenen mensen, komt men tot op de laatste 100 a 1000 stemmers twijfel (usa uitslagen) soms.
Dus nee dit accepteer ik niet als een valide mogelijke uitleg.
Hoewel de uiteindelijke totale stijging weer niets van doen heeft met of men nu zelfmoord' op de 12e verjaardag, of met 67.
Echter dan is het ook nog steeds een slecht artikel/onderzoek m.i.
Het gaat over de EU landen, men drukt uit in percentage.
Een gemiddelde van meer zelfdodingen in bijv. 10 of 5 a 17 landen, blijft een gemiddelde.
Meer dan 3 x de marge (tussen hoogste en laagste GOK, want zo noem ik het nu inmiddels dus wel...) is nogal wat met zulke serieuze zaken als zelfdodingen op steeds grotere schaal.
Ik neem er geen genoegen mee en laat de x TOT xx info in deze dus varen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:30 schreef Reya het volgende:
En waar komen die gegevens vandaan?
U schrijft in onbegrijpelijke zinnen.
Heb zojuist een pro-markt ding aanvaard.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:25 schreef Friek_ het volgende:
Volgens NationStates is mijn land meer pro-marktwerking dan die van onze Erik.
Ah wel nee, tunnelvisie, 1 minded way of looking.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:34 schreef Reya het volgende:
Ik zou Logik der Forschung eens lezen. Als een voorzichtig begin, zeg maar.
Het was een geslaagde avond.quote:
We kregen een en ander mee van Erik. Hoewel ik er nog niet over uit ben of hij ons in de maling zat te nemen.quote:
Ja hij zat achter m'n rug om verslag te doen lees ik nu terug. Genant.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kregen een en ander mee van Erik. Hoewel ik er nog niet over uit ben of hij ons in de maling zat te nemen.
Lekker voor Erik ookquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hij zat achter m'n rug om verslag te doen lees ik nu terug. Genant.![]()
Maar nee hij was waarheidsgetrouw.
Nou en, hij kon dames kijken.quote:
Hij hield voornamelijk jullie in de gaten, zo leek het.quote:
Het was dan ook een plezante ober om naar te kijken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij hield voornamelijk jullie in de gaten, zo leek het.
Jij was toch Anti-Kosovo?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Hoi EG.quote:
Helaas, er moet brood op de plank komen. Hoewel dit niet bepaald de meest arbeidsintensieve periode is.quote:
quote:
Schrijf een stuk over de tweedeling in jouw dorp tussen Gristenen en Homo'squote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas, er moet brood op de plank komen. Hoewel dit niet bepaald de meest arbeidsintensieve periode is.
Welke oma heeft nu haar enkel weer verstuikt in de provincie oh razende reporter Koos?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas, er moet brood op de plank komen. Hoewel dit niet bepaald de meest arbeidsintensieve periode is.
Teveel informatie, viespeuk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het was dan ook een plezante ober om naar te kijken.
Jawel, vooral in de kerkquote:
Ik heb een aardige analyse geschreven over de woningmarkt in de regio en hoe je middeninkomens in een huisje krijgt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welke oma heeft nu haar enkel weer verstuikt in de provincie oh razende reporter Koos?
In jouw geval gewoon propaganda dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb een aardige analyse geschreven over de woningmarkt in de regio en hoe je middeninkomens in een huisje krijgt.
Valsheid in geschrifte?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:43 schreef eriksd het volgende:
GS heeft zich nog schuldig gemaakt aan een misdrijf
Neuh, ik bepleit een steunmaatregel voor jonge woningzoekenden, met als kanttekening dat die slechts tijdelijk moet zijn omdat deze de markt verstoort.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In jouw geval gewoon propaganda dus.
Je wilt dus de markt nog meer verstoren, nice.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, ik bepleit een steunmaatregel voor jonge woningzoekenden, met als kanttekening dat die slechts tijdelijk moet zijn omdat deze de markt verstoort.
Ja, jij was wel het wijze vaderfiguur Erik.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:50 schreef eriksd het volgende:
De heren hadden ook iets teveel gedronken icm het zonnetje
Het moet wel. Een sociale huurwoning is niet langer een mogelijkheid voor middeninkomens vanwege nieuwe Europese regelgeving, terwijl banken maximaal hypotheken verstrekken van vier maal het jaarinkomen. Bedenk vetvolgens dat dat de huizenprijzen nog knetterhoog zijn en de middeninkomens kunnen geen kant op.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wilt dus de markt nog meer verstoren, nice.
Dus Koos z'n oplossing is meer subsidie in plaats van mensen gewoon de private markt op te laten gaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het moet wel. Een sociale huurwoning is niet langer een mogelijkheid voor middeninkomens vanwege nieuwe Europese regelgeving, terwijl banken maximaal hypotheken verstrekken van vier maal het jaarinkomen. Bedenk vetvolgens dat dat de huizenprijzen nog knetterhoog zijn en de middeninkomens kunnen geen kant op.
Anus.
Dus HRA aanpakkenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het moet wel. Een sociale huurwoning is niet langer een mogelijkheid voor middeninkomens vanwege nieuwe Europese regelgeving, terwijl banken maximaal hypotheken verstrekken van vier maal het jaarinkomen. Bedenk vetvolgens dat dat de huizenprijzen nog knetterhoog zijn en de middeninkomens kunnen geen kant op.
Anus.
De private markt kan het probleem echter niet geheel oplossen. Er zijn veel meer woningzoekende dan particuliere woningen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus Koos z'n oplossing is meer subsidie in plaats van mensen gewoon de private markt op te laten gaan?
Oneens, lul.
Beetje mijn universiteit belachelijk makenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, jij was wel het wijze vaderfiguur Erik.
Absoluut. Maar zolang dat niet gebeurt, kunnen de middeninkomens geen kant op. Daarom ben ik voorstander van tijdelijke stimuleringsregelingenquote:
Ja, maak het gewoon inkomensafhankelijk, waarom moeten middeninkomens in sociale huurwoningen? Laat ze lekker opbokken, daar is het niet voor bedoeld, laat staan dat we er nog extra geld in moeten pompen ook nog.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De private markt kan het probleem echter niet geheel oplossen. Er zijn veel meer woningzoekende dan particuliere woningen.
Anus.
Deels mee eens, maar die Europese maatregel zorgt nu wel voor problemen. De particuliere woningmarkt is simpelweg te klein, terwijl je als modaalverdiener kunt fluiten naar een geschikte hypotheek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maak het gewoon inkomensafhankelijk, waarom moeten middeninkomens in sociale huurwoningen? Laat ze lekker opbokken, daar is het niet voor bedoeld, laat staan dat we er nog extra geld in moeten pompen ook nog.
Een arbeider uitgebuit?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:43 schreef eriksd het volgende:
GS heeft zich nog schuldig gemaakt aan een misdrijf
Nja, jij bent fan van de EU dus eat your heart out.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deels mee eens, maar die Europese maatregel zorgt nu wel voor problemen. De particuliere woningmarkt is simpelweg te klein, terwijl je als modaalverdiener kunt fluiten naar een geschikte hypotheek.
Theezakjes gestolen uit een PvdA bolwerk. Geen geintje.quote:
Mwoahquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, jij was wel het wijze vaderfiguur Erik.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Theezakjes gestolen uit een PvdA bolwerk. Geen geintje.
Zo dogmatisch ben ik niet, stinkerd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nja, jij bent fan van de EU dus eat your heart out.
Heeft Cohen waarschijnlijk gedaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Theezakjes gestolen uit een PvdA bolwerk. Geen geintje.
Zwaar.quote:
Dat sowieso.quote:
Paupervoer.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:29 schreef eriksd het volgende:
Ik heb wel mijn tong verbrand aan een bitterbal en dat voel ik nu pas.
Risico van het vak zullen we maar zeggen.
quote:
Wanneer ga jij nou eens btw afdragen meneertjequote:
Als Koos meegaat eten we zalmhapjes, garnaaltjes en heerlijke kaasjes in combinatie met een heerlijk glas droge witte wijn.quote:
Wat een wijvenvoedsel zegquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Koos meegaat eten we zalmhapjes, garnaaltjes en heerlijke kaasjes in combinatie met een heerlijk glas droge witte wijn.
Leven op het randje!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een wijvenvoedsel zeg
Beide heren hadden gister rond 4 uur een flesje de man soldaat gemaakt.
Goed bezig. En nee, dat is geen wijvenvoer, maar schnabbels van de elite.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geen leeftijdsgenoten?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:37 schreef Dutchnative het volgende:
Ik ga eens iets nuttigs doen
Oude vrienden opbellen
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wanneer ga jij nou eens btw afdragen meneertje
Dan is het goedquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:41 schreef betyar het volgende:
[..]
. Dat doe ik al. En vraag het ook weer terug
Volgens mij hebben we ook wel een fles jenever er door gejaagd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
Zo, effe een broodje Unox naar binnen gestampt.
Een waarlijk troebele mededeling.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:48 schreef Monolith het volgende:
Ik hoor net dat ik een affaire heb met een collegaatje.
Hoezo? Mensen de mond snoeren en censureren hoort toch bij een beetje degelijke partij die voor de vrijheid staat?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Hm, Martin Bosma schijnt de IKON de mond te willen snoeren, omdat deze omroep te kritisch is over de PVV.
Het schijnt dat de helft van mijn collega's denk dat wij een affaire hebben. Blijkbaar mag je in het liberale Nederland nog steeds niet gewoon als man en vrouw gezellig wat gaan drinken na werktijd zonder bijbedoelingen.quote:
Precies, vrijheid om te censureren.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo? Mensen de mond snoeren en censureren hoort toch bij een beetje degelijke partij die voor de vrijheid staat?
Heeft u dan waarlijk geen bijbedoelingen, mijn beste?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het schijnt dat de helft van mijn collega's denk dat wij een affaire hebben. Blijkbaar mag je in het liberale Nederland nog steeds niet gewoon als man en vrouw gezellig wat gaan drinken na werktijd zonder bijbedoelingen.
Zolang ik een relatie heb niet nee. Daar ben ik dan wel weer vrij conservatief in.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heeft u dan waarlijk geen bijbedoelingen, mijn beste?
Zolang er maar niet een of andere kortzichtige moraalridder collega van je leugens gaat verspreiden aan je huidige vriendin.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zolang ik een relatie heb niet nee. Daar ben ik dan wel weer vrij conservatief in.
Mijn eigen ervaring is wat afwijkend; wellicht is het gerelateerd aan de soort organisatie en de prevalente seksuele ratio's.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het schijnt dat de helft van mijn collega's denk dat wij een affaire hebben. Blijkbaar mag je in het liberale Nederland nog steeds niet gewoon als man en vrouw gezellig wat gaan drinken na werktijd zonder bijbedoelingen.
Dan bevindt u zich in goed gezelschap.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zolang ik een relatie heb niet nee. Daar ben ik dan wel weer vrij conservatief in.
Die kent mij goed genoeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zolang er maar niet een of andere kortzichtige moraalridder collega van je leugens gaat verspreiden aan je huidige vriendin.
Dat is dan beter, sommige collega's halen nog wel eens wat ideeën in de bol.quote:
Ik vermoed dat u ervaringen heeft in dezen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is dan beter, sommige collega's halen nog wel eens wat ideeën in de bol.
Ja, moraalridders die denken voor een ander te moeten denken op basis van (valse) aannames. Ik haat bemoeials.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat u ervaringen heeft in dezen.
Zoals een paternalistische overheid misschien?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, moraalridders die denken voor een ander te moeten denken op basis van (valse) aannames. Ik haat bemoeials.
Nee, die spelen over het algemeen niet met emoties of bemoeien zich met triviale zaken, en dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zoals een paternalistische overheid misschien?
Wat een vertrouwen heeft u toch in de bemoeizucht van de overheid. Dit terwijl u dat niet heeft in andere mensen. Vindt u dat consistent?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, die spelen over het algemeen niet met emoties of bemoeien zich met triviale zaken, en dat is maar goed ook.
Nou laat het me weten als er een ambtenaar langs je vriendin gaat over je vermeende vreemdgaan, dan praten we verder.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat een vertrouwen heeft u toch in de bemoeizucht van de overheid.
Maar diezelfde overheid moet natuurlijk geen mensen gaan helpen. Da's een beetje teveel van het goede.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou laat het me weten als er een ambtenaar langs je vriendin gaat over je vermeende vreemdgaan, dan praten we verder.
Het is zeer treurig voor u dat de idealisatie van de marktwerking slechts blijft slechts blijft wat zij is: een idealisatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef robin007bond het volgende:
Damn .. ik begin steeds meer aan mijn politieke ideeën te twijfelen. Dat over privaat onderwijs. V_P heeft me wel laten inzien dat het misschien toch niet zo logisch is als ik dacht.
Voor een normaal gezin is privaat onderwijs onbetaalbaar. Maar misschien als privaat onderwijs meer de ruimte krijgt, dat de prijzen dan ook nog kunnen zakken.
Damnnnn
Niet financieel nee.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar diezelfde overheid moet natuurlijk geen mensen gaan helpen. Da's een beetje teveel van het goede.
Privaat onderwijs wordt dan ook vaak gesponsored door het bedrijfsleven, zo werkte het tenminste in "mijn tijd". Je krijgt gewoon een beurs van een bedrijf om te studeren en in ruil daarvoor moet je een aantal jaar werken na je studie bij dat bedrijf.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef robin007bond het volgende:
Damn .. ik begin steeds meer aan mijn politieke ideeën te twijfelen. Dat over privaat onderwijs. V_P heeft me wel laten inzien dat het misschien toch niet zo logisch is als ik dacht.
Voor een normaal gezin is privaat onderwijs onbetaalbaar. Maar misschien als privaat onderwijs meer de ruimte krijgt, dat de prijzen dan ook nog kunnen zakken.
Damnnnn
Daarentegen weet zij wel tot in de puntjes toe welke instituties de mensen helpen om een goed leven te kunnen leiden.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef robin007bond het volgende:
Damnnnn
Zoals?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daarentegen weet zij wel tot in de puntjes toe welke instituties de mensen helpen om een goed leven te kunnen leiden.
De familie, het gezin, de kerk, de school, de vereniging of de partij. Dan weet 'vadertje staat' plots zeer goed wat het beste is voor de mensen.quote:
Valt mee, ik heb in al die voorbeelden geen last van de overheid hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De familie, het gezin, de kerk, de school, de vereniging of de partij. Dan weet 'vadertje staat' plots zeer goed wat het beste is voor de mensen.
Quote over de totaal ongeschikte Ivo Opstelten.quote:Ik vond het al gek dat die rare burgemeester van Utrecht naar Rotterdam ging.
Ware het niet dat privaat onderwijs alles behalve bagger is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:22 schreef Dutchnative het volgende:
Dit moeten we meer hebben. Mensen die gewoon zeggen dat hun aanvankelijke standpunt bagger is. Is ook een stuk beter voor de discussies en sfeer hier
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ware het niet dat privaat onderwijs alles behalve bagger is.
quote:Voor een normaal gezin is privaat onderwijs onbetaalbaar
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:22 schreef Dutchnative het volgende:
Dit moeten we meer hebben. Mensen die gewoon zeggen dat hun aanvankelijke standpunt bagger is. Is ook een stuk beter voor de discussies en sfeer hier
Bok aan normale gezinnen.quote:
quote:
Ah, en die zijn zo makkelijk te krijgen?quote:Dan vragen ze maar een beurs aan uit de private sector, zoals ieder ander normaal kapitalistisch land.
Als je een goede prospective student bent wel ja.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:28 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
[..]
Ah, en die zijn zo makkelijk te krijgen?
Edoch kunnen jullie argumenten in de prullenbak en had Robin gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:29 schreef dotCommunism het volgende:
ah, VS gaat het gesprek van gisteravond nadoen, toen we Robin al poogden duidelijk te maken dat zijn ideaal niet werkte.
Dan krijg je Z-Amerikaanse toestanden: Een kleine bovenlaag en gigantische onderklassequote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als je een goede prospective student bent wel ja.
Iedereen die geen studiebeurs kan krijgen is kansloos?quote:Dan vallen de kanslozen af, maar dat scheelt want dan hoef je die ook niet meer door het onderwijs te slepen en de diploma's te degraderen zoals de overheid nu doet, laat die maar vervallen in het minimale.
Volgens mij heb je zojuist het ideaalbeeld van VS onder woorden gebracht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan krijg je Z-Amerikaanse toestanden: Een kleine bovenlaag en gigantische onderklasse
[..]
Iedereen die geen studiebeurs kan krijgen is kansloos?
Waarom, het is niet alsof er geen publiek onderwijs is waar de mensen die het bedrijfsleven niet wil gewoon naar toe kunnen, je creëert enkel een verschil tussen kwaliteit en kwantiteit, iets wat de regering tegenwoordig totaal uit het oog verliest.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan krijg je Z-Amerikaanse toestanden: Een kleine bovenlaag en gigantische onderklasse
[..]
Nee die gaan maar lekker aankloppen bij de gemeente, net zoals ons aller vriend php, en dan aanpappen op zo'n volwassenenonderwijs en klaargestoomd worden voor een marginale bijdrage aan de samenleving.quote:Iedereen die geen studiebeurs kan krijgen is kansloos?
Nivellering is dan ook een kut streven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zojuist het ideaalbeeld van VS onder woorden gebracht.
Die zit dan ook vanwege ons kent ons. Hetzelfde met Rosenthal.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:25 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Quote over de totaal ongeschikte Ivo Opstelten.
Ben ik het mee eens. De rijken rijker laten worden ten koste van de armen vind ik daarentegen niet moreel te verantwoorden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nivellering is dan ook een kut streven.
Ik geeft toe dat de HBO-Bubbel is gebarsten, maar er kunnen best minder rigoreuze hervormingen komen zónder de invoering van Privaat Onderwijs.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom, het is niet alsof er geen publiek onderwijs is waar de mensen die het bedrijfsleven niet wil gewoon naar toe kunnen, je creëert enkel een verschil tussen kwaliteit en kwantiteit, iets wat de regering tegenwoordig totaal uit het oog verliest.
Wat heb je aan 80% van de bevolking bij de gemeente, die dan een marginale bijdrage van jouw wisselgeld wil hebben, ipv groen onderhouden?quote:[..]
Nee die gaan maar lekker aankloppen bij de gemeente, net zoals ons aller vriend php, en dan aanpappen op zo'n volwassenenonderwijs en klaargestoomd worden voor een marginale bijdrage aan de samenleving.
So what?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. De rijken rijker laten worden ten koste van de armen vind ik daarentegen niet moreel te verantwoorden.
Omdat er nu ook niet zoveel mensen studeren, het enige wat je doet is weer kwaliteit in het onderwijs toestaan in plaats van dat wanbeleid van de afgelopen jaren. Als dat betekend dat mensen met wat minder potentie dan geen beurs krijgen dan is dat maar zo, waarom moeten ze wel door het onderwijs worden gesleept met het verstand van een walnoot en dan dumpen met een overgewaardeerd kut-diploma waar niemand wat aan heeft en ze alsnog op de straat of in een kutbaan eindigen. Gelukkig studeren ze nu allemaal vrijetijdsmanagement of communicatiewetenschappen, maar helaas breidt het uit als een olievlek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik geeft toe dat de HBO-Bubbel is gebarsten, maar er kunnen best minder rigoreuze hervormingen komen zónder de invoering van Privaat Onderwijs.
[..]
Wat heb je aan 80% van de bevolking bij de gemeente, die dan een marginale bijdrage van jouw wisselgeld wil hebben, ipv groen onderhouden?
Een studie hoeft niet eens 10.000 p/j te kosten. Je kan de kosten voor een studie prima terugdringen als de overheid stopt met staatsuniverstiteiten te subsidieren, waardoor concurrentie en innovatie makkelijker wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef robin007bond het volgende:
Damnnnn
Dat kan toch ook zonder Privaat Onderwijs?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat er nu ook niet zoveel mensen studeren, het enige wat je doet is weer kwaliteit in het onderwijs toestaan in plaats van dat wanbeleid van de afgelopen jaren. Als dat betekend dat mensen met wat minder potentie dan geen beurs krijgen dan is dat maar zo, waarom moeten ze wel door het onderwijs worden gesleept met het verstand van een walnoot en dan dumpen met een overgewaardeerd kut-diploma waar niemand wat aan heeft en ze alsnog op de straat of in een kutbaan eindigen. Gelukkig studeren ze nu allemaal vrijetijdsmanagement of communicatiewetenschappen, maar helaas breidt het uit als een olievlek.
Ze kunnen beter íets leren dan niets.quote:Sorry hoor, maar ik zie niks in dat compassiegeneuzel om een stel potentielozen alsnog ten koste van de goede studenten er door te sluizen.
Een bedrijf heeft er juist baat bij om talent te recruiteren. Het bedrijf geeft het talent een beurs en kan op deze manier het talent na studie een X aantal jaar voor zich laten werken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:28 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
[..]
Ah, en die zijn zo makkelijk te krijgen?
Ja dat kan ook zonder privaat onderwijs, maar dat zou moeten betekenen dat de overheid z'n compassie laat varen en dat zie ik niet gebeuren, dus dan maar privaat onderwijs.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat kan toch ook zonder Privaat Onderwijs?
[..]
Ze kunnen beter íets leren dan niets.
Je kan toch een studielening nemen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:30 schreef Dutchnative het volgende:
Iedereen die geen studiebeurs kan krijgen is kansloos?
Zoals DotC gisteren al zei, dan voer je het Feodaal Systeem opnieuw in.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een bedrijf heeft er juist baat bij om talent te recruiteren. Het bedrijf geeft het talent een beurs en kan op deze manier het talent na studie een X aantal jaar voor zich laten werken.
Het gaat allemaal om inzet en ambitie.
Ja, je wilt dus gewoon nivellering in het onderwijs, afbraak aan de kenniseconomie is het.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zoals DotC gisteren al zei, dan voer je het Feodaal Systeem opnieuw in.
+ Zal er dan geen bovenlaag onstaan van 'ultra-slimmen' en een onderlaag van mensen met wel wat potentie maar die toevallig de boot misten?
En dat gaat de overheid wel doen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat kan ook zonder privaat onderwijs, maar dat zou moeten betekenen dat de overheid z'n compassie laat varen en dat zie ik niet gebeuren, dus dan maar privaat onderwijs.
Hoe kan iemands aanwezigheid nu een diploma devalueren, óf de persoon in kwestie haalt het niet óf hij haalt het wel. In geen van beide gevallen is een devaluatie aanwezigquote:En ze mogen best leren, maar hun aanwezigheid devalueert diploma's, daarom zijn de beste universiteiten ter wereld ook privaat. Daar wordt tenminste geselecteerd op talent, ambitie en kunde, en niet op de overheid die je erdoor sleept.
Ooit van een studielening gehoord? Op deze manier voorkom je dat er tallozen zijn die geschiedenis willen studeren, omdat de kans op een baan (en dus terugbetaling) na een dergelijke studie zeer gering is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zoals DotC gisteren al zei, dan voer je het Feodaal Systeem opnieuw in.
+ Zal er dan geen bovenlaag onstaan van 'ultra-slimmen' en een onderlaag van mensen met wel wat potentie maar die toevallig de boot misten?
Kenniseconomie is dan ook niet ideaal aangezien veel mensen daar niet in kunnen concurreren.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, je wilt dus gewoon nivellering in het onderwijs, afbraak aan de kenniseconomie is het.
quote:"Iedereen een diploma, nu gratisch bij de Aldi cakejes."
Dat is ook meer als argument tegen waarom enkel privaat onderwijs niet genoeg is. Dat privaat onderwijs mag bestaan naast publiek (openbaar) onderwijs lijkt me evident. Enige mate van klassevorming heb je altijd wel, maar om dat maar in zijn vrije beloop te laten gaan vind ik niet zo heel lekker.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
So what?
Privaat onderwijs gaat helemaal niet ten koste van de armen, aangezien er niks van ze wordt afgepakt.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat kan ook zonder privaat onderwijs, maar dat zou moeten betekenen dat de overheid z'n compassie laat varen en dat zie ik niet gebeuren, dus dan maar privaat onderwijs.
En ze mogen best leren, maar hun aanwezigheid devalueert diploma's, daarom zijn de beste universiteiten ter wereld ook privaat. Daar wordt tenminste geselecteerd op talent, ambitie en kunde en geld, en niet op de overheid die je erdoor sleept.
Nee, daarom is het ook kut.quote:
Omdat diploma's aangepast worden aan de studenten tegenwoordig, en niet andersom. Dus die sukkels maken het diploma steeds makkelijker en minder waard. Beetje dat InHolland gebeuren.quote:Hoe kan iemands aanwezigheid nu een diploma devalueren, óf de persoon in kwestie haalt het niet óf hij haalt het wel. In geen van beide gevallen is een devaluatie aanwezig
Ja, en dan krijg je dus dat mensen dingen gaan doen die misschien totaal niet bij ze passen/die ze niet leuk vindenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ooit van een studielening gehoord? Op deze manier voorkom je dat er tallozen zijn die geschiedenis willen studeren, omdat de kans op een baan (en dus terugbetaling) na een dergelijke studie zeer gering is.
quote:Als jij geen 4 ton hebt om een huis te kopen, dan roep je toch ook niet dat "de armen" geen huis kunnen kopen. Nee, daarvoor bestaat een lening, ook wel een hypotheek genaamd.
Sinds wanneer moeten mensen concurreren met kennis?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kenniseconomie is dan ook niet ideaal aangezien veel mensen daar niet in kunnen concurreren.
[..]
Er is altijd nog Nationstates.netquote:
Dat moet dan ook niet gedaan worden, maar dat is dan toch de schuld van de mensen zelf in jouw Denkwijze?quote:[..]
Omdat diploma's aangepast worden aan de studenten tegenwoordig, en niet andersom. Dus die sukkels maken het diploma steeds makkelijker en minder waard. Beetje dat InHolland gebeuren.
Er zal vast wel een instituut opstaan die bagger onderwijs verleent voor weinig geld; InHolland.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is ook meer als argument tegen waarom enkel privaat onderwijs niet genoeg is. Dat privaat onderwijs mag bestaan naast publiek (openbaar) onderwijs lijkt me evident. Enige mate van klassevorming heb je altijd wel, maar om dat maar in zijn vrije beloop te laten gaan vind ik niet zo heel lekker.
Het is ook van de zotte dat nu de tendens heerst "kies maar een studie die je leuk vindt" zonder naar de arbeidsperspectieven te kijken. Dan zou ik wel een studie schilderkunst nemen ofzo, maar daar heeft de maatschappij niets aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je dus dat mensen dingen gaan doen die misschien totaal niet bij ze passen/die ze niet leuk vinden
Volgens mij is er een misverstand. Anders krijg je wat jij hieronder beschrijft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer moeten mensen concurreren met kennis?
Ik bedoel meer te zeggen dat dat niet bepaald geweldig is voor vakmensen, mensen die goed zijn in de handenarbeid.quote:Wees blij dat er niet op te concurreren valt, dan heb je de gemeentelijke schoffelaar die met je concurreert qua diploma voor een topfunctie.
Nee, die studenten kunnen er niks aan doen dat het wanbeleid van de door de overheid gereguleerde instanties ze zo hard treft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:49 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Er is altijd nog Nationstates.net
[..]
Dat moet dan ook niet gedaan worden, maar dat is dan toch de schuld van de mensen zelf in jouw Denkwijze?
Die maken toch geen gebruik van de universiteit dus wat boeit het?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Volgens mij is er een misverstand. Anders krijg je wat jij hieronder beschrijft.
[..]
Ik bedoel meer te zeggen dat dat niet bepaald geweldig is voor vakmensen, mensen die goed zijn in de handenarbeid.
Zeg ik nu iets geks, of is dit al het geval?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is ook van de zotte dat nu de tendens heerst "kies maar een studie die je leuk vindt" zonder naar de arbeidsperspectieven te kijken. Dan zou ik wel een studie schilderkunst nemen ofzo, maar daar heeft de maatschappij niets aan.
Studieleningen zijn een uitstekende manier om studenten te sturen naar een studie die rendabel is. Tuurlijk, je moet je studie ook leuk vinden, maar je moet ook naar de arbeidsperspectieven kijken.
Dus, privaat hoger onderwijs:"
- Talentvolle studenten krijgen een beurs.
- De minder talentvollen nemen een studielening.
Op deze manier kan iedereen die wilt studeren.
nee, want er zijn dito staatsuniversiteiten die worden gesubsidieerd, waardoor eeen student slechts een fractie van de volledige kosten van zijn studie betaalt. Daarom krijg je zoveel mensen die Geschiedenis of Communicatiewetenschappen studeert en waar de maatschappij weinig aan heeft: je tikt ff 1700 p/j af en je kan een pretstudie volgen. Op deze manier ontneem je de eigen verantwoordelijkheid van de student om een rendabele studie te kiezen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zeg ik nu iets geks, of is dit al het geval?
Dan moet dat via het parlement worden veranderd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, die studenten kunnen er niks aan doen dat het wanbeleid van de door de overheid gereguleerde instanties ze zo hard treft.
We kunnen wel het accent op een 'Kennisgedreven economie' leggen, maar dan krijg je misschien wel een tekort aan dit soort mensen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die maken toch geen gebruik van de universiteit dus wat boeit het?
Oh bah papa heeft meer geld dan een andere papa dus ik mag er geen gebruik van maken en moet aanschuiven bij de rest.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:51 schreef Zeeland het volgende:
Mensen afhankelijk maken van papa's beurs.
Jaja, maar iedereen kan wel studeren als hij dat wel, zelfs tegen lagere kosten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
nee, want er zijn dito staatsuniversiteiten die worden gesubsidieerd, waardoor eeen student slechts een fractie van de volledige kosten van zijn studie betaalt. Daarom krijg je zoveel mensen die Geschiedenis of Communicatiewetenschappen studeert en waar de maatschappij weinig aan heeft: je tikt ff 1700 p/j af en je kan een pretstudie volgen.
Nu betaalt Piet de schoenmaker voor de studie van Boudewijn die Kunstgeschiedenis studeeert en na zijn studie werkloos is. Is dat dan wel eerlijk?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:51 schreef Zeeland het volgende:
Mensen afhankelijk maken van papa's beurs.
Niet als je de lat hoger legt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:52 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan moet dat via het parlement worden veranderd.
[..]
We kunnen wel het accent op een 'Kennisgedreven economie' leggen, maar dan krijg je misschien wel een tekort aan dit soort mensen.
Sterker nog, die rijke papa betaalt via belasting nog het onderwijs van 20 andere onrendabele kutten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nu betaalt Piet de schoenmaker voor de studie van Boudewijn die Kunstgeschiedenis studeeert en na zijn studie werkloos is. Is dat dan wel eerlijk?
Dan kan bij privaat hoger onderwijs ook. Heb je geen geld en toon je te weinig ambitie waardoor je geen beurs krijgt, dan neem je een studielening.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jaja, maar iedereen kan wel studeren als hij dat wel, zelfs tegen lagere kosten.
Op de universiteit neem ik aanquote:
quote:Anders krijg je van die php's die zichzelf in de waan houden dat ze straks op het WO hun gloriedagen krijgen.
Mensen hun sociale mobiliteit afpakken vind ik toch een ernstige vorm van vrijheidsbeperking (in positieve zin). Iedereen zou een gelijke kans moeten krijgen om iets te kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh bah papa heeft meer geld dan een andere papa dus ik mag er geen gebruik van maken en moet aanschuiven bij de rest.
Popular anarchistquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:54 schreef remlof het volgende:
"You say political freedom, I hear vote-buying," says popular anarchist Jack Broadside. "If these fat cats get their way, politicians will buy their own seat in Congress. And let's face it, a slick advertising campaign can convince a lot of apathetic voters. We need to tighten the laws, not repeal them. Money should have no place in politics!"
This is the position your government is preparing to adopt.
Exact. Het huidige systeem is helemaal "niet zo eerlijk" als men doet voorschotelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sterker nog, die rijke papa betaalt via belasting nog het onderwijs van 20 andere onrendabele kutten.
Alleen zullen de kosten dan dus hoger zijn, ik zie geen extra prosquote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan kan bij privaat hoger onderwijs ook. Heb je geen geld en toon je te weinig ambitie waardoor je geen beurs krijgt, dan neem je een studielening.
De economisering van het onderwijs.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nu betaalt Piet de schoenmaker voor de studie van Boudewijn die Kunstgeschiedenis studeeert en na zijn studie werkloos is. Is dat dan wel eerlijk?
Ja, en HBO, want dat verpaupert zelfs nog meer.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:55 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Op de universiteit neem ik aan
[..]
Oké, maar dan heb je dus alweer een groepje hogeropgeleiden, en de rest die buiten de boot valt, terwijl daar nog wat potentie zit.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en HBO, want dat verpaupert zelfs nog meer.
Mensen hun sociale mobiliteit afpakken gebeurt al decennia in Nederland, als geboren persoon in een welvarend gezin wordt je aan alle kanten aangepakt, je moet en zal achteraan aansluiten ook al heb je middelen om het beter te doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mensen hun sociale mobiliteit afpakken vind ik toch een ernstige vorm van vrijheidsbeperking (in positieve zin). Iedereen zou een gelijke kans moeten krijgen om iets te kunnen bereiken.
Voor wie hoger? Nu betaalt Jan 1700 euro voor zijn studie en derest wordt door de overheid gesubsidieerd. Piet de schoenmaker die vanaf zijn 16e werkt betaalt er eveneens aan mee. Jan betaalt zijn eigen studiekosten gewoon terug door de torenhoge belastingen als hij na zijn studie kgaat werken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Alleen zullen de kosten dan dus hoger zijn, ik zie geen extra pros
Dan vragen ze toch een lening? What do I care.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Oké, maar dan heb je dus alweer een groepje hogeropgeleiden, en de rest die buiten de boot valt, terwijl daar nog wat potentie zit.
Bij Luzac kan je een VWO diploma halen in een jaar. Dat zie ik op een staatsschool niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Alleen zullen de kosten dan dus hoger zijn, ik zie geen extra pros
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
Jongens, ik weet niet waar het over gaat, maar ik heb gelijk.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. Het huidige systeem is helemaal "niet zo eerlijk" als men doet voorschotelen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen hun sociale mobiliteit afpakken gebeurt al decennia in Nederland, als geboren persoon in een welvarend gezin wordt je aan alle kanten aangepakt, je moet en zal achteraan aansluiten ook al heb je middelen om het beter te doen.
De munt heeft twee kanten meneer.
Zou het belastingtarief er echt zoveel op vooruit(Of achteruit, ligt aan je perspectief) gaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor wie hoger? Nu betaalt Jan 1700 euro voor zijn studie en derest wordt door de overheid gesubsidieerd. Piet de schoenmaker die vanaf zijn 16e werkt betaalt er eveneens aan mee. Jan betaalt zijn eigen studiekosten gewoon terug door de torenhoge belastingen als hij na zijn studie kgaat werken.
quote:Je bent niet slechter uit met privaat onderwijs, omdat dan de belastingen lager zijn en je met dat verschil de rente op je studielening terug kan betalen. Piet de schoenmaker wint, omdat zijn belastingcentjes niet meer naar staatsuniversiteiten gaat.
Goedemorgen beruchte theesteler.quote:
Je kan dan toch makkelijker hogerop klimmen, want 'je hebt toch de middelen'?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen hun sociale mobiliteit afpakken gebeurt al decennia in Nederland, als geboren persoon in een welvarend gezin wordt je aan alle kanten aangepakt, je moet en zal achteraan aansluiten ook al heb je middelen om het beter te doen.
Mij een kans geven iets te bereiken is een verspilling van schaarse middelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mensen hun sociale mobiliteit afpakken vind ik toch een ernstige vorm van vrijheidsbeperking (in positieve zin). Iedereen zou een gelijke kans moeten krijgen om iets te kunnen bereiken.
Hoe wil je dat doen in Nederland?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je kan dan toch makkelijker hogerop klimmen, want 'je hebt toch de middelen'?
Exact. Daar moet je verplicht een x aantal op zitten, waar je onderdelen als gym en muziek door je strot krijgt geschoteld.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bij Luzac kan je een VWO diploma halen in een jaar. Dat zie ik op een staatsschool niet zo snel gebeuren.
Heel simpel. Je doet het goed op school, gaat naar de universiteit en krijgt een goede baan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen in Nederland?
Je wordt overal naar beneden getrapt in dit afgunstige kutland, en de rest jatten ze van je af via belastingen.
Dat kan op ROC's toch ook?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bij Luzac kan je een VWO diploma halen in een jaar. Dat zie ik op een staatsschool niet zo snel gebeuren.
Je VWO halen in een jaarquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. Daar moet je verplicht een x aantal op zitten, waar je onderdelen als gym en muziek door je strot krijgt geschoteld.
Oh ja, die makkelijke school zonder aanzien in de rest van de Westerse wereld, nee daar zal je het ver mee schoppen internationaal gezien zeg. Lang leve de internationaal erkende scholing van den Nederlander, topniveau!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:02 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Heel simpel. Je doet het goed op school, gaat naar de universiteit en krijgt een goede baan.
'Belasting is diefstal'
Als je het beter kan dan ga je naar een prestigieuzere school.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ja, die makkelijke school zonder aanzien in de rest van de Westerse wereld, nee daar zal je het ver mee schoppen internationaal gezien zeg. Lang leve de internationaal erkende scholing van den Nederlander, topniveau!
Daarom studeren de eckte bazen ook in het buitenland of gaan naar een goede TU.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ja, die makkelijke school zonder aanzien in de rest van de Westerse wereld, nee daar zal je het ver mee schoppen internationaal gezien zeg. Lang leve de internationaal erkende scholing van den Nederlander, topniveau!
Ah wel nee, tunnelvisie, 1 minded way of looking.quote:quote:
Op vrijdag 8 juli 2011 10:34 schreef Reya het volgende:
Ik zou Logik der Forschung eens lezen. Als een voorzichtig begin, zeg maar.
Ja ach dat is het nadeel van rijk zijn he, "als je het beter wilt dan kanker je maar op, maar dokken moet je sowieso".quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als je het beter kan dan ga je naar een prestigieuzere school.
Ah, 'De eckte bazen'.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom studeren de eckte bazen ook in het buitenland of gaan naar een goede TU.
Ja, reken maar uit: een gemiddelde studie kost 10.000 (?)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:00 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zou het belastingtarief er echt zoveel op vooruit(Of achteruit, ligt aan je perspectief) gaan?
[..]
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom studeren de eckte bazen ook in het buitenland of gaan naar een goede TU.
Je zegt zelf toch dat het onderwijs hier niets is?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach dat is het nadeel van rijk zijn he, "als je het beter wilt dan kanker je maar op, maar dokken moet je sowieso".
Ik heb liever dat alle mensen wat inleveren zodat alle mensen een gelijke kans hebben om iets te bereiken, dan dat het voortaan gaat uitmaken in wat voor gezin, locatie of klasse je geboren wordt. Dat soort moreel arbitraire gronden zouden niet uit moeten maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of hij dat wel of niet zegt ik ben het er toch mee eens!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:06 schreef Dutchnative het volgende:
Je zegt zelf toch dat het onderwijs hier niets is?
Ja, waarop het enige antwoord kwam; "ga je toch lekker weg".quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:06 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je zegt zelf toch dat het onderwijs hier niets is?
Echte bazen schoppen gewoon kont in hetgeen zij doen. Die blaken van het zelfvertrouwen en laten hun nieuwe collega's in schaamte achter.quote:
Zal dit de belastingdruk echt zodanig omlaag halen, dat het rendabeler is dan de kosten 'met zijn allen' te delen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, reken maar uit: een gemiddelde studie kost 10.000 (?)
- 1700 legt de student in, 8300 de overheid.
- In 2009 is het totaal aantal ingeschreven studenten aan de universiteiten 232.790.
http://www.vsnu.nl/web/show/id=158717/langid=43
8300 * 232.790 = 1.932.157.000
Grofweg subsidieert de overheid de staatsuniversiteiten 1,93 miljard euro per jaar. Wie betaalt de rekening? Piet de schoenmaker die op zijn 17e succesvol een eigen zaak heeft opgericht. Is dat eerlijk...?
[..]
Weet ik niet. Ik wil alleen niet dat mijn onkunde ten koste zou gaan van mensen die wel kunnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ah, 'De eckte bazen'.
Gewoon even een vraag hoor Robin, Hoe zie jij jezelf over vijftien jaar?
Nee, ik heb betere dingen te doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:05 schreef fokthesystem het volgende:
Heej Reya, inzake 5 a 17 procent meer zelfmoorden
[..]
Ah wel nee, tunnelvisie, 1 minded way of looking.
Er zijn 10 landen, in land X zijn er 5% meer zelfmoorden, in Y 17% en bij de rest er tussen in.
In 1 land niet, daar
Jij bent er zo een die na schaakmat te zijn gezet stilletjes wegkruipt !?
Maar de vraag is waarom: 1 je snapt het nu wel, of 2 en logisch je denkt nog steeds dat het ingewikkelder ligt dan het is.
En dan verdien je 3000/4000/5000 netto per maand? Nou zeg, wat een boel geldquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:02 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Heel simpel. Je doet het goed op school, gaat naar de universiteit en krijgt een goede baan.
'Belasting is diefstal'
Alle mensen een gelijke kans is dus onzin aangezien niet alle mensen gelijk zijn, ik wil helemaal niet betalen aan het onderhouden en pushen van kanslozen die anders niet mee kunnen komen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat alle mensen wat inleveren zodat alle mensen een gelijke kans hebben om iets te bereiken, dan dat het voortaan gaat uitmaken in wat voor gezin, locatie of klasse je geboren wordt. Dat soort moreel arbitraire gronden zouden niet uit moeten maken.
Overigens zie ik niet in hoe de sociale mobiliteit in jouw geval verpest wordt, aangezien het welvarende (rijke) gezin weliswaar moet inleveren, maar nog steeds de mogelijkheid heeft om (binnen bepaalde grenzen) wat van haar leven te maken. Ze kunnen nog steeds naar school, een goede baan vinden, reizen, business trips maken, lekker golfen en noem het maar op. Enige wat ze moeten is wat belasting betalen (wat voor mij eventueel zelfs in vorm van een vlaktaks kan).
Zoals een boek lezen dat je uitlegt wat het verschil is tussen noteringen en berekeningen?quote:
Wat is dit nu weer voor projectie van fantasie?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echte bazen schoppen gewoon kont in hetgeen zij doen. Die blaken van het zelfvertrouwen en laten hun nieuwe collega's in schaamte achter.
Wat nou onkunde, het lijkt me sterk dat jij geen sterke kant hebt. Je moet die niet voor jezelf willen verpesten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik wil alleen niet dat mijn onkunde ten koste zou gaan van mensen die wel kunnen.
Sowieso is het worst-case scenario voor mij dat ik iets met mijn MBO opleiding moet doen. So be it.
Als je bent afgestudeerd?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan verdien je 3000/4000/5000 netto per maand? Nou zeg, wat een boel geld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als je bent afgestudeerd?
Wie weet.Het leven der middelmatigheid staat u wel aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Dat is de echte wereld, rijkeluis-ventje.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor projectie van fantasie?
5000 Per maand verdienen is middelmatig?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het leven der middelmatigheid staat u wel aan?
Dit is slechts een voorbeeld van een privatisering. Als je dergelijke andere zaken eveneens privatiseert, kan je overheid een X miljard euro per jaar besparen, wat dan wel weer een substantiele belastingverlaging voor iedereen oplevert.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zal dit de belastingdruk echt zodanig omlaag halen, dat het rendabeler is dan de kosten 'met zijn allen' te delen?
Daarom voeren ze in Canada ook proeven met private snelwegen uit. Je betaalt voor welke dienst je neemt.quote:En overigens, met die insteek kan ik dit hele land niet eerlijk noemen. Ik betaal mee aan de A27, ik heb zelfs geen auto, betaal toch mee.
Dat is dan ook het worst-case scenario. Vooralsnog zie ik mezelf economie studeren op een universiteit. Maar mocht dat niet lukken, dan leg ik me daarbij neer.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:10 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat nou onkunde, het lijkt me sterk dat jij geen sterke kant hebt. Je moet die niet voor jezelf willen verpesten.
De echte wereld bestaat uit lamme ambtenaren waar alle fut van 't leven al is uitgeragd, 2 a 3 kinderen, een hond, een caravan en op je 65'ste met pensioen en doodongelukkig sterven van een marginaal kut AOW'tje.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de echte wereld, rijkeluis-ventje.
Ik vind het niet bijster geweldig nee.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
5000 Per maand verdienen is middelmatig?
Ja, dit is de echte wereld. De wereld waarin je crack aan kleine kinderen moet verkopen,quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de echte wereld, rijkeluis-ventje.
De overheid is geen bedrijf, iig, niet in de zin van het puur uit zijn op winst. Zij moet namelijk het beste willen voor haar mensen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit is slechts een voorbeeld van een privatisering. Als je dergelijke andere zaken eveneens privatiseert, kan je overheid een X miljard euro per jaar besparen, wat dan wel weer een substantiele belastingverlaging voor iedereen oplevert.
quote:[..]
Daarom voeren ze in Canada ook proeven met private snelwegen uit. Je betaalt voor welke dienst je neemt.
Rare vrienden cq kennissen heb jij.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De echte wereld bestaat uit lamme ambtenaren waar alle fut van 't leven al is uitgeragd, 2 a 3 kinderen, een hond, een caravan en op je 65'ste met pensioen en doodongelukkig sterven van een marginaal kut AOW'tje.
Ik ben ongeletterd, dus dat zal lastig gaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zoals een boek lezen dat je uitlegt wat het verschil is tussen noteringen en berekeningen?
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het niet bijster geweldig nee.
Kennissen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rare vrienden cq kennissen heb jij.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als je bent afgestudeerd?
Wie weet.Dat nog niet eens. Bij een gangbare studie start je als starter niet eens boven de 2000 netto. Nou zeg, wat een beloning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom studeer je eigenlijk? Om dit bedrag te collecteren?![]()
Van het vmbo naar de Universiteit, ambitieusquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is dan ook het worst-case scenario. Vooralsnog zie ik mezelf economie studeren op een universiteit. Maar mocht dat niet lukken, dan leg ik me daarbij neer.
Oke.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:13 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, dit is de echte wereld. De wereld waarin je crack aan kleine kinderen moet verkopen,.
Kom op, doe even normaal.
Tsja, als je al niet gelooft in de gelijkheid van elk mens houdt het nogal snel op. Ik vraag me ook af hoe jouw ideale samenleving dan eruit ziet. Voor mij is elk mens het waard, dat is zowat m'n meest fundamentele aanname voordat ik politiek bedrijf. Het is natuurlijk je goed recht om daarvan af te wijken, maar ik betwijfel of zoiets kan omgezet worden in een haalbaar politiek bestel.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alle mensen een gelijke kans is dus onzin aangezien niet alle mensen gelijk zijn, ik wil helemaal niet betalen aan het onderhouden en pushen van kanslozen die anders niet mee kunnen komen.
Privatiseer dat maar die "ontwikkelingshulp" in de vorm van bedrijfsbeursen.
De beloning kan altijd nog komen, bijv. 5000 in de maand verdienen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat nog niet eens. Bij een gangbare studie start je als starter niet eens boven de 2000 netto. Nou zeg, wat een beloning.
Waarom studeer je eigenlijk? Om dit bedrag te collecteren?
Die 5000 is netto he. Je zal wel plusminus dan 8500 bruto verdienen. 8500 bruto is een behoorlijk salaris, maar door de torenhoge belastingen houd je slechts 5000 netto over.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
5000 Per maand verdienen is middelmatig?
Nou een beetje man bij een beetje bedrijf met wat verantwoordelijkheden en brains tikt zo tegen de 60 a 70.quote:
Ken maar bar weinig Nederlanders die teleurgesteld zijn in hun leven, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kennissen?
Man, de teleurstelling des levens druipt van 80% van het volk af dat over straat loopt.
Oh netto.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die 5000 is netto he. Je zal wel plusminus dan 8500 bruto verdienen. 8500 bruto is een behoorlijk salaris, maar door de torenhoge belastingen houd je slechts 5000 netto over.
s toch mooi?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die 5000 is netto he. Je zal wel plusminus dan 8500 bruto verdienen. 8500 bruto is een behoorlijk salaris, maar door de torenhoge belastingen houd je slechts 5000 netto over.
Dat zegt iets over de groep waarin je verkeert.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ken maar bar weinig Nederlanders die teleurgesteld zijn in hun leven, eerlijk gezegd.
Uw salariëring klonk ook niet bijster indrukwekkend, nochtans.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het niet bijster geweldig nee.
Per jaar neem ik aanquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou een beetje man bij een beetje bedrijf met wat verantwoordelijkheden en brains tikt zo tegen de 60 a 70.
Als dat al je plafond is.
Kan ook aan mij liggen, kan me niet voorstellen dat Henk en Ingrid gelukkig zijn met hun leven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken maar bar weinig Nederlanders die teleurgesteld zijn in hun leven, eerlijk gezegd.
Doch worden de inkomsten en uitgaven, zij op een andere manier, min of meer als een bedrijf geregeld. Het is onzin dat studenten bijna gratis studeren. Studenten betalen de volle pond: nu 1700 per jaar en een x aantal jaren na je studie een veelvoud aan hoge belastingen. Waarom? Omdat de overheid hoopopgeleide mensen nodig heeft om deze uit te melken zodat allerlei onrendabelen (studenten kunstgeschiedenis die 6'en op het vwo hebben gehaald, no offense) kunnen "studeren".quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
De overheid is geen bedrijf, iig, niet in de zin van het puur uit zijn op winst. Zij moet namelijk het beste willen voor haar mensen.
[..]
Het is er enkel beter op geworden, ik moet leven van stufi wederom.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Uw salariëring klonk ook niet bijster indrukwekkend, nochtans.
Uiteraard, met 60k per maand heb je 't wel goed.quote:
Heeft mijn vader ook gedaanquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:15 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Van het vmbo naar de Universiteit, ambitieus
Die zijn juist hartstikke gelukkig, want hun fictieve opperwezen zorgt voor hen als ze zich aan zijn regels houdenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kan ook aan mij liggen, kan me niet voorstellen dat Henk en Ingrid gelukkig zijn met hun leven.
Net als die mensen in Renault Espace met een visje achterop, volgens mij hangen die zich stiekem ook liever op dan doorgaan met hun lijdensweg der zieligheid.
Naar mijn weten vormen Henkie en Ingrid en gedesillusioneerde religieuzen niet de meerderheid in ons land.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kan ook aan mij liggen, kan me niet voorstellen dat Henk en Ingrid gelukkig zijn met hun leven.
Net als die mensen in Renault Espace met een visje achterop, volgens mij hangen die zich stiekem ook liever op dan doorgaan met hun lijdensweg der zieligheid.
Via de LOI, openbare univ. of privé instituut?quote:
Zeker, zeker, maar het voornaamste doel is niet winst maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Doch worden de inkomsten en uitgaven, zij op een andere manier, min of meer als een bedrijf geregeld.
Sinds wanneer meten we mensen met hun 'rendabelheid(Als het een woord is)'?quote:Het is onzin dat studenten bijna gratis studeren. Studenten betalen de volle pond: nu 1700 per jaar en een x aantal jaren na je studie een veelvoud aan hoge belastingen. Waarom? Omdat de overheid hoopopgeleide mensen nodig heeft om deze uit te melken zodat allerlei onrendabelen (studenten kunstgeschiedenis die 6'en op het vwo hebben gehaald, no offense) kunnen "studeren".
Naar mijn perceptie wel, Nederland stikt van dat soort mensen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten vormen Henkie en Ingrid en gedesillusioneerde religieuzen niet de meerderheid in ons land.
Ach ik word persoonlijk niet warm of koud van een topsalaris. Genoeg om een leuk leven van te kunnen leiden is prima wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, met 60k per maand heb je 't wel goed.
Ja dat zal dan wel, maar als ik ze zie krijg ik alleen maar medelijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zijn juist hartstikke gelukkig, want hun fictieve opperwezen zorgt voor hen als ze zich aan zijn regels houden
Zie topic 'kan je rondkomen van 2600 Euro de maand?'. Stel je die beraamde kosten voor, maar dan overal het dubbele, dat vind ik al een mooi levenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat koop je voor 5000 netto? Geen ene reet.
Dat klinkt als het reguliere straatbeeld van Enschede.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naar mijn perceptie wel, Nederland stikt van dat soort mensen.
Van die vadsige vrouwen wiens enige leuke bezigheid is hun uitkering opzuipen op een terras en zich kleden in te strakke leggings.
Misschien nog wat geld voor liefdadigheidquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat koop je er voor?
- Een of ander vinex huis?
- Een afgeragde BMW?
Joepie zeg
Maak er maar Nederland van, het hele land stikt van vinex zombies.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klinkt als het reguliere straatbeeld van Enschede.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ik word persoonlijk niet warm of koud van een topsalaris. Genoeg om een leuk leven van te kunnen leiden is prima wat mij betreft.
Het voornaamste doel is de kosten voldoende dekken. Sterker nog, daar gingen de gehele verkiezingen over.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:20 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zeker, zeker, maar het voornaamste doel is niet winst maken.
Als jij er blij mee bent.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:22 schreef Friek_ het volgende:
Overigens ben ik ook maar een simpele burgerlul die later in een lelijke Opel rijd.
Het voornaamste doel van een overheid lijkt mij toch een beter klimaat scheppen voor haar burgers. De financiën op orde hebben is natuurlijk wel handig.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het voornaamste doel is de kosten voldoende dekken. Sterker nog, daar gingen de gehele verkiezingen over.
ja da's apart, die bidden vast ook niet binnenshuis met de deur dicht zoals menig Bijbel wel vertelt als tip.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:22 schreef robin007bond het volgende:
Christenen met zo'n visje op hun auto
Ik word kotsmisselijk van die 'Hoge-klasse-bourgeosie-wij-zijn-superieur' wereldblikquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als jij er blij mee bent.
Het is mijn grootste nachtmerrie, het is het enige dat mij letterlijk wakker schrikt in de avond; middelmaat.
En een beter klimaat kan je scheppen door je financien op orde te hebben. Dus: het draait om financien. Daarna kan je pas beslissen wat je met het geld gaat doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het voornaamste doel van een overheid lijkt mij toch een beter klimaat scheppen voor haar burgers. De financiën op orde hebben is natuurlijk wel handig.
Het is leuker volk dan Henk en Ingrid, maar ieder z'n ding.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik word kotsmisselijk van die 'Hoge-klasse-bourgeosie-wij-zijn-superieur' wereldblik
Openbare universiteit.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:20 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Via de LOI, openbare univ. of privé instituut?
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is mijn grootste nachtmerrie, het is het enige dat mij letterlijk wakker schrikt in de avond; middelmaat.
Druk leven moet je dan hebben om constant maar die middelmaat te ontwijken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |