abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99176258

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_99176275
Titel :')

Ik wist ff niks.
pi_99176336

Ik ga slapen. Welterusten ~:)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99176356
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:03 schreef Ewelina het volgende:
[ afbeelding ]
:P
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:05:26 #5
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_99176450
Mooi plaatje
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_99176469
Trusten!
Zal ook maar weer een poging doen.
pi_99176515
trusten! vriendje en huisgenoten kijken een Frost die ik al ken. :') saaaaaai.
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:06:38 #8
277802 _Calimero_
pi_99176521
ik ben mannen die vrouwen haten aan het kijken nu!

Had 15 min vertraging met de trein, honger en zin om iets te kopen. Toen kon ik me ervan weerhouden om een snack te kopen, maar heb ik dus 2 dvd's gekocht :')
pi_99176606
Mijn zus heeft misschien de waterpokken.... :{

Ik heb ze wel gehad vroeger maar je kan het toch alsnog krijgen?
pi_99176660
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:08 schreef Siral het volgende:
Mijn zus heeft misschien de waterpokken.... :{

Ik heb ze wel gehad vroeger maar je kan het toch alsnog krijgen?
Volgens mij is dat heel zeldzaam. Maar je huisarts zal dat vast wel weten- en anders Puff wel denk ik.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:09:43 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99176683
@cali: mijn rescue is de Etos, als de kiosk roept. meestal koop ik niets alsnog... anders was ik nu heel arm...
Kwak
pi_99176804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:55 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

[..]

Je bent natuurlijk vrij om je mening te geven, net als de rest, maar jouw mening kan een onzeker meisje, dat een wiebelige stap in de richting van anders met eten leren omgaan heeft gezet wel weer doen twijfeen. Jouw duidelijke twijfels over de aanpak van de dietiste kunnen makkelijk geinterpreteerd worden als het advies: luister niet teveel naar de dietiste en vooral naar jezelf.
Nogmaals, mensen met eetstoornissen/gerelateerde klachten (ik zeg niet dat Siral een eetstoornis heeft) hebben een gebrek aan ziekte besef/inzicht.... Dan is de raad om naar jezelf te luisteren dus niet zo handig...
En ik zeg ook niet dat Siral een eetstoornis heeft. Totdat Siral zegt dat ze er eentje heeft, ga ik er maar even van uit dat ze minstens nog toerekeningsvatbaar is.
Stel dat ze heel onzeker is, en een eetstoornis van jewelste heeft, en al snel weer te weinig eet en afvalt, kortom, zometeen weer is waar ze een week geleden was, dan verwacht ik dat ze doet wat ze een week geleden ook deed. Opnieuw zichzelf bij de kladden nemen. Vallen en opstaan.

Maar eigenlijk denk ik dat ze zich voorlopig prima redt. Met maatschappelijk werk en dietist en een hoofddokter-in-de-pijplijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:12:43 #13
277802 _Calimero_
pi_99176884
oh ja en toen kwam ik thuis, stond een buurvrouw (die ik nog niet kende) met mijn buurman te praten... ik stelde me even gauw voor en toen bood ze haar lasagna schotel aan, omdat ze teveel had gemaakt O+
En toen was mijn wachten op eten beloond, omdat ik niet meer hoefde te koken. Vriendje was er ook blij mee :7
pi_99176956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:12 schreef _Calimero_ het volgende:
oh ja en toen kwam ik thuis, stond een buurvrouw (die ik nog niet kende) met mijn buurman te praten... ik stelde me even gauw voor en toen bood ze haar lasagna schotel aan, omdat ze teveel had gemaakt O+
En toen was mijn wachten op eten beloond, omdat ik niet meer hoefde te koken. Vriendje was er ook blij mee :7
Fijn, zulke buren. O+
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:15:07 #15
277802 _Calimero_
pi_99177025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:11 schreef sigme het volgende:

[..]

En ik zeg ook niet dat Siral een eetstoornis heeft. Totdat Siral zegt dat ze er eentje heeft, ga ik er maar even van uit dat ze minstens nog toerekeningsvatbaar is.
Stel dat ze heel onzeker is, en een eetstoornis van jewelste heeft, en al snel weer te weinig eet en afvalt, kortom, zometeen weer is waar ze een week geleden was, dan verwacht ik dat ze doet wat ze een week geleden ook deed. Opnieuw zichzelf bij de kladden nemen. Vallen en opstaan.

Maar eigenlijk denk ik dat ze zich voorlopig prima redt. Met maatschappelijk werk en dietist en een hoofddokter-in-de-pijplijn.
Wat je nu schrijft ben ik het allemaal mee eens. Ik zeg nergens dat jij de conclusie trekt dat ze een eetstoornis heeft. Noch noem ik haar ontoerekeningsvatbaar. En met vallen en opstaan zal het zeker gaan, dat doorzettingsvermogen komt van pas. Ook de hulplijnen die ze nu heeft ingeschakeld vind ik top. Ik zeg alleen dat ik het niet handig van je vindt, dat je de hulp/richtlijnen/adviezen die zij nu krijgt zo duidelijk afkeurt/in twijfel trekt.
pi_99177066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb mij een paar weken heel slecht gevoeld, lichamelijk, ik heb nachten gehad dat ik bang was dat ik niet wakker werd omdat ik rond de 900 kcal zat en hard gesport had en me zo enorm slecht voelde(ik ging wel altijd bijeten). Geloof me, dat wil ik niet meer. Ik wil normaal kunnen functioneren...

Ik eet nu een week normaal, en ik zit zo lekker in mijn vel. Ik slaap nog wel heel slecht, maar lichamelijk ben ik 10x beter. Dat is veel motivatie voor mij. Die dame blanche bij het uit eten van afgelopen week was de schakel I guess.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:17:21 #17
277802 _Calimero_
pi_99177133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:15 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik heb mij een paar weken heel slecht gevoeld, lichamelijk, ik heb nachten gehad dat ik bang was dat ik niet wakker werd omdat ik rond de 900 kcal zat en hard gesport had (ik ging wel altijd bijeten). Geloof me, dat wil ik niet meer. Ik wil normaal kunnen functioneren...

Ik eet nu een week normaal, en ik zit zo lekker in mijn vel. Ik slaap nog wel heel slecht, maar lichamelijk ben ik 10x beter. Dat is veel motivatie voor mij. Die dame blanche bij het uit eten van afgelopen week was de schakel I guess.
Keep up the good work! ^O^ Luister naar de adviezen van je hulpverleners en doe er je voordeel mee, maar blijf daarbij wel trouw aan jezelf. Dat zou mijn raad zijn, als we dan toch bezig zijn :+
pi_99177242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:17 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Keep up the good work! ^O^ Luister naar de adviezen van je hulpverleners en doe er je voordeel mee, maar blijf daarbij wel trouw aan jezelf. Dat zou mijn raad zijn, als we dan toch bezig zijn :+
^O^

Bedtijd hier! truste allen :z :Z.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:20:42 #19
277802 _Calimero_
pi_99177311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:19 schreef sigme het volgende:

[..]

^O^

Bedtijd hier! truste allen :z :Z.
Je bent laat voor jouw doen!

Slaap lekker, ook voor de rest, ik ben er ook vandoor!
pi_99177389
Iniedergeval bedankt jullie allemaal voor de adviezen en discussies. Ook DAT helpt mij! :)
pi_99177741
Oja, en ik heb nu dus een bijbaantje, en daar kan ik dan al helemaal niet functioneren op een schaaltje met magere yoghurt en een kiwi, een tomaat, en twee sneetjes brood met kipfilet. Ik wil weer leven!!!

Tot kort durfde ik dus ook nergens te solliciteren, omdat ik zo bar slecht in mijn vel zat.
Alles wijst er nu op dat ik mezelf beter voel. Ik neem trouwens ook elke dag visolie tabletten sinds een week :)
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 23:35:01 #22
70532 loveli
N
pi_99178134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:27 schreef Siral het volgende:
Oja, en ik heb nu dus een bijbaantje, en daar kan ik dan al helemaal niet functioneren op een schaaltje met magere yoghurt en een kiwi, een tomaat, en twee sneetjes brood met kipfilet. Ik wil weer leven!!!

Tot kort durfde ik dus ook nergens te solliciteren, omdat ik zo bar slecht in mijn vel zat.
Alles wijst er nu op dat ik mezelf beter voel. Ik neem trouwens ook elke dag visolie tabletten sinds een week :)
^O^
crap in = crap out
pi_99178426
Ik heb vandaag 4 boterhammen op en een cornetto en niet gesport, ik ga slapen, tabe :Y) :D :D
pi_99178505
Tot over dik 2 weken dames en heer :W
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_99178565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:42 schreef _aurum_ het volgende:
Veel plezier op vakantie!!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99178586
quote:
Ik weet niet waar je heen gaat! Maar veel plezierrr!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 23:45:03 #27
70532 loveli
N
pi_99178647
quote:
Have fun! En vergeet neen niet.
crap in = crap out
pi_99179831
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:05 schreef _Calimero_ het volgende:
Mooi plaatje
Mijn huisgenootje is relatie therapeut (werkend) ik spui af en toe mijn gal tegen de rest maar vergeet dan helemaal dan dat dat haar werk is, dan denk ik soms van o jee nu klink ik waarschijnlijk als de zoveelste :P
Worry is a misuse of imagination
pi_99180134
Ik kwam er gister achter dat ik mijn ex voor het eerst helemaal 'los' heb gelaten, dus dat er geen rare gevoelens meer bij kwamen etc.

Is dat niet wat laat :?!
  Vis een optie? vrijdag 8 juli 2011 @ 00:58:33 #30
70532 loveli
N
pi_99181687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:16 schreef Probability het volgende:
Ik kwam er gister achter dat ik mijn ex voor het eerst helemaal 'los' heb gelaten, dus dat er geen rare gevoelens meer bij kwamen etc.

Is dat niet wat laat :?!
Hoe lang waren jullie samen en hoe lang ligt het nu achter je? Denk niet dat het zo heel laat is.
crap in = crap out
pi_99182279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe lang waren jullie samen en hoe lang ligt het nu achter je? Denk niet dat het zo heel laat is.
2,5 jaar samen, is nu denk ik niet eens een jaar geleden.
pi_99186074
Mogge :W Fijne vakantie Aurum!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99186094
Mogge!

Over de waterpokken: als je die als klein kindje gehad hebt, verloopt het meestal vrij mild en krijg je het daarna niet meer.
Sommige mensen waren echter niet zo gelukkig en als je het als volwassene krijgt verloopt het vaak heviger en pijnlijker. Het heet dan gordelroos en dan heb je de pech dat het, als een koortslip, af en toe de kop op kan steken.
Gordelroos is een boel kleine blaasjes die zich of links, of rechts bevinden, dus nooit hele rug of buik.

Over het eten, wachten we de dokter maar ff af.

Laatste werkdag :s)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:13:09 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99186285
Mogge :W.

Fijne vakantie, Aurum.

Ik heb er weer 5 km op zitten. Expres langzamer gestart dan normaal om te voorkomen dat ik als ik halverwege ben ga smokkelen en dat hielp. Weet alleen niet wat precies m'n gemiddelde is, want hij liep per ongeluk nog een minuut door toen ik aan het uitwandelen was, maar bij een andere loop met dezelfde eindtijd liep ik 9,9 afgerond, dus het zal ergens tussen de 9,8 en de 9,9 in zijn. Prima dus :).

Het was iig goed vol te houden zo en nu zie ik de 6 km zondag ook wel goedkomen :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Viking84 op 08-07-2011 07:45:40 ]
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 8 juli 2011 @ 07:49:54 #35
70532 loveli
N
pi_99186443
Mogge.
crap in = crap out
pi_99186447
2 uur naar bed, half 8 wakker :') ik ben weer zo gaar als een kip. Vanavond echt op tijd naar bed!

Wat zal ik es gaan ontbijten :Y)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:54:59 #37
344469 Amsel
zonder t
pi_99186480
Fijne vakantie Aurum!

Pff wat een nacht :{

SPOILER: gezeur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus toen had ik ook geen puf om te rennen vanochtend }:|

Maargoed, bijna weekend! Zaterdag shoppen, zondag leuk lunchen en maandag weer op vakantie! *O*
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:01:25 #38
344469 Amsel
zonder t
pi_99186524
Oe MI en Billy, doen we een Kurhaus-meet? 8-)
pi_99186583
mogge
Ik ga vandaag veel koffie nodig hebben.
Wekadvies gevolgd, ze was gelukkig gewoon aanspreekbaar (dat is vooral om te testen of er niet iets ernstigers dan een hersenschudding aan de hand is)
Wel hoofdpijn en misselijk, sneller last van lawaai en fel licht enzo.
Net nog ff huisarts gebeld en overlegd, gewoon rustig aan doen, haar zelf wat laten aangeven wat ze wel en niet aankan en dat feestje met 4 meisjes kan wat de huisarts betreft prima doorgaan als we de rest van de dag rustig aan doen en die meisjes rekening houden met haar.
Mijn dochter werd erg blij van dat advies, die baalt al genoeg dat ze niet mee kon doen met toneel vandaag.

Nu even school bellen..
pi_99186633
Oh en fijne vakantie aurum :) :W
pi_99186688
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:10 schreef MarMar het volgende:
mogge
Ik ga vandaag veel koffie nodig hebben.
Wekadvies gevolgd, ze was gelukkig gewoon aanspreekbaar (dat is vooral om te testen of er niet iets ernstigers dan een hersenschudding aan de hand is)
Wel hoofdpijn en misselijk, sneller last van lawaai en fel licht enzo.
Net nog ff huisarts gebeld en overlegd, gewoon rustig aan doen, haar zelf wat laten aangeven wat ze wel en niet aankan en dat feestje met 4 meisjes kan wat de huisarts betreft prima doorgaan als we de rest van de dag rustig aan doen en die meisjes rekening houden met haar.
Mijn dochter werd erg blij van dat advies, die baalt al genoeg dat ze niet mee kon doen met toneel vandaag.

Nu even school bellen..
Dat klinkt redelijk positief marmar! Hebben jullie nog iets gehoord van de ouders van dat meisje?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99186695
Aurum, geniet van je vakantie!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99186714
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat klinkt redelijk positief marmar! Hebben jullie nog iets gehoord van de ouders van dat meisje?
Nee nog niet, die weten ook nog niet dat het een hersenschudding betreft, horen ze straks op school denk ik..
pi_99186748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:01 schreef Amsel het volgende:
Oe MI en Billy, doen we een Kurhaus-meet? 8-)
8-) kom die dag uit het vliegtuig vanuit Madeira rollen dus beloof niks ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nee nog niet, die weten ook nog niet dat het een hersenschudding betreft, horen ze straks op school denk ik..
Arm kind om dat dan nog even voor de vakantie mee te krijgen :{
Gelukkig mag ze wel haar feestje O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:27:48 #45
344469 Amsel
zonder t
pi_99186791
Oh Mar, wat is er dan met je dochter? :{ Dat heb ik even gemist.
pi_99186823
@Amsel:

quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:16 schreef MarMar het volgende:
jinx?
... komt mijn dochter net thuis uit school met een dikke wang.. in haar gezicht getrapt door een meisje uit de klas terwijl ze op de grond lag. Gewoon zomaar zonder aanleiding, ze lag op de grond omdat ze met een ander meisje de stabiele zijligging aan het oefenen was..

De boosdoener woont hier vlakbij, haalt wel vaker rottigheid uit, heeft wel ouders waar mee te praten valt dus mijn man is daar ook meteen even naartoe gegaan en ik heb nog gebeld met haar meester.
Zo kut dat dit nog net voor de vakantie en het afscheid van de basisschool gebeurt :(
En dan moet ik het er ook nog uittrekken bij mijn dochter omdat ze niet wil dat ik me zorgen maak.. verdorie meis, dat is mijn job, ik ben je moeder!

meh ;(

Net ook haar vader (mijn ex dus) gebeld, die wil meteen aangifte doen, maar we wachten even af wat er morgen gebeurt op school en hoe het door de ouders opgepakt wordt. Mijn ervaring is dat die ouders het wel serieus oppakken.

Vanavond als de kids op bed liggen ga ik maar es een potje janken geloof ik.
pi_99186841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Oh ok. Sterkte ermee nogmaals.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99186854
thx :*
  Vis een optie? vrijdag 8 juli 2011 @ 08:36:31 #49
70532 loveli
N
pi_99186884
Hoop dat het uiteindelijk nog een geslaagde dag wordt.
crap in = crap out
pi_99186901
Hoe is het nu met jou loveli? Valium laten staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')