abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99165841

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99165860
Jongensss ik heb een baan!!! *O*
pi_99165873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:54 schreef Siral het volgende:
Gefeliciteerd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99165890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:10 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb je foto's gezien Siral, je bent niet vel over been en met 45 kg zie je er idd beter uit dan met 42 kg.

Ik hoop dat je je balans kan hervinden en weer langzaamaan zwaarder wordt, denkt dat je je beter zal voelen.

Ik vind je bovenlijf wel erg mager....
Hmhm, maar zelfs toen ik 53 kilo woog ben ik van boven altijd enorm rank geweest. Mijn omvang van mijn ribbenkast is qua centimeters bijna geen bal veranderd :) Mijn ribben staken met 53 kilo ook uit!
pi_99165892
quote:
gefeliciteerd *O*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:55:41 #6
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99165895
Je bent in a-dem-nood want de kans is groot
Dat ik krijg wat ik wil van jou, mond op mond bedoel ik nouou
A-dem-nood, geef je nuuuuuuu maar blooooooooot
Delen we die passie weer, of was dit de laatste keer voor jououou
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:55:56 #7
148689 Muis006
pi_99165903
quote:
Gefeliciteerd!
pi_99165908
Dankje iedereen :D Ben echt zo blij! Werd een beetje moe van dat geld/werkloos zijn..
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:56:18 #9
148689 Muis006
pi_99165917
Wow dat plaatje _O-
pi_99165924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef Muis006 het volgende:
Wow dat plaatje _O-
mte :'D
pi_99165931
Hulde ^O^
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_99165982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef Muis006 het volgende:
Wow dat plaatje _O-
Verkleind!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:58:29 #13
148689 Muis006
pi_99165999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Verkleind!
Merci :*
pi_99166014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef Muis006 het volgende:
pi_99166038
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef Siral het volgende:
Dankje iedereen :D Ben echt zo blij! Werd een beetje moe van dat geld/werkloos zijn..
Van harte!! *O* Wat voor baan is het, Siral? *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99166062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat we te oud zijn -O- Hier ook pas op de middelbare school belangstelling voor popmuziek.
Eeuwenoud. En toen liepen we vermoedelijk ook al achter..
Zat jij ook nog in klassen in plaats van in groepen :')?

PS: vandaag pakket op de post gedaan!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:00:17 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bij mij waren dat de Spice Girls. En Linda, Roos & Jessica. :')
Dat dus. En de Backstreet Boys en Hobie uit Beewotsj :').

Eigenlijk best erg als je op je 11e/12e Ademnood meezingt :').
Niet meer actief op Fok!
pi_99166072
Geef mij maar 5ive hoor met abs of niet
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:00:46 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef Muis006 het volgende:
Whooohooohhh :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99166131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nog beter:

Hoe slecht _O-
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:02:16 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166162
Jammer dat die French Kiss-clip van Jeremy Jackson niet op You Tube staat ;(.

Edit: huh, toch wel! :D. Hij is nét toegevoegd.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:02:49 #22
148689 Muis006
pi_99166182
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Geef mij maar 5ive hoor met abs of niet
5ive bad boys were about to rock you
Blow your mind so you gotta get into it (ofzoiets)
Five, what you waiting
Four, if you wanna
Three
Two
One let's do it *O*
pi_99166206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef sigme het volgende:

Eeuwenoud. En toen liepen we vermoedelijk ook al achter..
Zat jij ook nog in klassen in plaats van in groepen :')?

PS: vandaag pakket op de post gedaan!
O+ O+ O+

En ja, ik heb in klassen gezeten en denk meestal nog steeds in klassen :D :D
Ik heb overigens nooit echt belangstelling voor popmuziek gekregen. In de brugklas moesten we een spreekbeurt houden (mocht met z'n tweeën) over popmuziek. Ik deed dat met Rita, het gign over Wham!. Ik mocht vertellen over ene Andrew, en ik had geen idee wie dat was _O-

Nu nog steeds bar weinig belangstelling voor de meeste muziek. Maar ik wil wel naar Rammstein in maart :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:03:16 #24
148689 Muis006
pi_99166209
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nog beter:

Hoe slecht _O-
O lord ik had dat verdrongen _O-
pi_99166223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meezingen met Nederlandse nummers deden wij ook wel als kind.
Mijn zusje was eens diepverontwaardigd toen Henny Vrienten niet heel gelukkig bleek met kleine meisjes die je loopt je lul achterna zongen omdat die niet zouden weten wat ermee bedoeld werd. Dat wist mijn zusje best :(.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99166245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Van harte!! *O* Wat voor baan is het, Siral? *O*
Bij een sjieke lunchroom :)! Het is een klein zaakje, familiebedrijfje. Dus het is niet alleen serveren, maar zo'n beetje alle taken die voorvallen binnen zo'n bedrijf. Van de plee poetsen, tot broodjes maken, tot serveren, tot high teas verzorgen :D
pi_99166267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:03 schreef Siral het volgende:

Bij een sjieke lunchroom :)! Het is een klein zaakje, familiebedrijfje. Dus het is niet alleen serveren, maar zo'n beetje alle taken die voorvallen binnen zo'n bedrijf. Van de plee poetsen, tot broodjes maken, tot serveren, tot high teas verzorgen :D
Ooh! Helemaal super dus!! Klinkt echt tof :Y
pi_99166278
quote:

[..]

Leuk! Hoeveel uur per week? En verdient het wat?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:04:59 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166289
Gefeli Siral! *O*. Plee poetsen klinkt niet tof, de rest wel. Wel ff je handjes wassen dan voor je broodjes gaat maken ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_99166298
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Gewoon als bijbaantje 2 dagen in de week naast mijn studie :) En het verdiend gewoon prima, niet de hoofdprijs ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:05:27 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166311
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ze doet het vanuit filantropische overwegingen.
Niet meer actief op Fok!
pi_99166317
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:04 schreef Viking84 het volgende:
Gefeli Siral! *O*. Plee poetsen klinkt niet tof, de rest wel. Wel ff je handjes wassen dan voor je broodjes gaat maken ;).
Haha nee precies, maar het is gewoon van alles wat zegmaar, waar er werk te vinden is! :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:06:21 #33
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99166358
quote:

[..]

Leuk! Gefeliciteerd! *O*
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99166370

Dat was pas een chanson
pi_99166385
Maaruh even serieus he...

Nu hebben een heel aantal mensen die foto's van mij gezien.Vinden jullie die eetlijst nou nog van toepassing op mij of niet? Je moet je realiseren dat ik ondertussen al weer een kilo ben aangekomen met "normaal" eten in 1 week tijd!! Die eetlijst vind ik echt absurd.. :@
pi_99166391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Rituals het volgende:

[..]

Leuk! Gefeliciteerd! *O*
Dankjewel! :D :*
pi_99166403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:03 schreef Muis006 het volgende:

[..]

O lord ik had dat verdrongen _O-
Sorry!
Youtube is echt geweldig. O+
pi_99166431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

Dat was pas een chanson
Dat is een klassieker!
pi_99166519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Siral het volgende:

Nu hebben een heel aantal mensen die foto's van mij gezien.Vinden jullie die eetlijst nou nog van toepassing op mij of niet? Je moet je realiseren dat ik ondertussen al weer een kilo ben aangekomen met "normaal" eten in 1 week tijd!! Die eetlijst vind ik echt absurd.. :@
ja! En nogmaals, ik vind het jammer en lastig dat je denkt om hier al van af te stappen. Je dacht dat het je zo'n hhouvast zou geven, die eetlijst. Geef het dan ook een kans...

oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je baan! Tof!
pi_99166540
quote:

Je zal toch heel goed voor jezelf moeten bedenken wat nu je probleem is, of je problemen zijn.
Te weinig eten / rare ideeën over eten / te veel sporten / te weinig wegen / ...

Een dietist en een eetlijst zijn niet heilig. Maar je hebt jezelf wel erg mager laten worden.. (ik heb de foto's niet gezien, dus ik ga af op het getal en wat je erover hebt verteld).
pi_99166765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja! En nogmaals, ik vind het jammer en lastig dat je denkt om hier al van af te stappen. Je dacht dat het je zo'n hhouvast zou geven, die eetlijst. Geef het dan ook een kans...
Ja, dat. En ga ajb naar een psycholoog dan wel een psychiater.
pi_99166771
Hai!

Globaal beetje bijgelezen. Pesten is stom :( Vind het ook verdrietig om te lezen dat zoveel mensen nare dingen hebben meegemaakt in het verleden ;( :*

Ik ben zelf nooit gepest geweest en heb een hele gelukkige jeugd gehad met lieve ouders, een fijne familie, geweldige vrienden en een hele leuke schooltijd O+ Dat ik zelf heel onzeker was (en nog steeds regelmatig ben) over mijn uiterlijk, heb ik enkel mezelf 'aangedaan' :P

Siral: hurrah voor de baan!

Marmar: al bij de dokter geweest inmiddels? Hoe gaat het nu met de kleine meid? Gaat ze nog naar haar feestje kunnen?
pi_99166774
wat sigme zegt :)
Ja doei.
pi_99166783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zal toch heel goed voor jezelf moeten bedenken wat nu je probleem is, of je problemen zijn.
Te weinig eten / rare ideeën over eten / te veel sporten / te weinig wegen / ...

Een dietist en een eetlijst zijn niet heilig. Maar je hebt jezelf wel erg mager laten worden.. (ik heb de foto's niet gezien, dus ik ga af op het getal en wat je erover hebt verteld).
De laatste tijd is er echt een knop omgegaan, met normaal eten heb ik absoluut geen problemen meer gehad de laatste dagen, ik eet nu al bijna een week (had nog geen eetlijst) lang op eigen houtje rond de 1700 kcal en ik ben al een kilo aangekomen! Ik zeg niet dat ik geen terugvallen ga krijgen maar ik weet niet of die lijst echt van toepassing is..

Wat die dieetiste mij aanraad is zowat de helft meer als wat ik at afgelopen week!

quote:

[..]

Ik had een lijst verwacht voor een normaal eetpatroon, niet voor mensen die op sterven na dood zijn, want dat ben ik niet...

Dankje :)!
pi_99166861
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nog beter:

Hoe slecht _O-
Hahaha, daar heb ik ooit nog handtekeningen van gehad! Bij de tmf awards :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99166973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:15 schreef Siral het volgende:

[..]

De laatste tijd is er echt een knop omgegaan, met normaal eten heb ik absoluut geen problemen meer gehad de laatste dagen, ik eet nu al bijna een week (had nog geen eetlijst) lang op eigen houtje rond de 1700 kcal en ik ben al een kilo aangekomen! Ik zeg niet dat ik geen terugvallen ga krijgen maar ik weet niet of die lijst echt van toepassing is..

Wat die dieetiste mij aanraad is zowat de helft meer als wat ik at afgelopen week!

[..]

En hoe lang heb jij slecht gegeten? Een probleem als dat van jou los je niet binnen een week op.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:19:33 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99166976
Ik wil ook naar Rammstein in maart :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99166999
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe gaat het trouwens met je buik nu? Voel je je weer iets beter?

Edit: en nog even ter aanvulling: jij bent leuk, mooi en lief. Dus.
pi_99167057
SPOILER: update over dochter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Siral; ik vind dat lijstje zeker wel bij je passen!
pi_99167060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:15 schreef Siral het volgende:

[..]

[..]

Ik had een lijst verwacht voor een normaal eetpatroon, niet voor mensen die op sterven na dood zijn, want dat ben ik niet...

Dankje :)!
Geef het eens een week de kans, het lijstje van de dieetist. En ga eens hard en diep nadenken over je relatie met jezelf en met eten, en over hoe je dat de rest van je leven wilt doen.

Ik krijg de indruk dat jij een persoon bent van diepe dalen en hoge pieken, en dat je nu op een hoge piek zit en het dus wel denkt zo te kunnen doen, maar vorige week klonk je nog heel anders. En de lijstjes die je hier vorige week gepost hebt waren volgens mij geen 1700 kcal, maar dat weet ik ook niet.

Ik wil absoluut niet negatief overkomen, want ik vind het heel goed hoe je aan de gang bent. Ik wil je er wel voor behoeden dat het oude patroon langzaam weer naar binnen sluipt. En ik denk dat dat als buitenstaander zoals wij dat zijn makkelijker te zien/merken is dan voor jezelf. Je brain is nu eenmaal raar (ja, dat van mij ook), en er zijn altijd wel redenen te bedenken om toch maar 3 eetlepels muesli te eten ipv 4, etc. (in mijn geval: toch wel dat handje hagelslag te eten, och en dan nog een)

Anyways, dat zijn mijn 2 cents. Ik heb het beste met je voor, maar ik ben nog wel wat bezorgd...
pi_99167077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:19 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En hoe lang heb jij slecht gegeten? Een probleem als dat van jou los je niet binnen een week op.
Sinds april ben ik aan het aanmodderen..

Nee dat klopt, maar ik ben met op mijn manier normaal eten, zoals ik altijd deed, al bijna een kilo aangekomen in 6 dagen!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:22:00 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167081
Thnx O+

Ik heb er net wat avondeten ingegooid (rijst, kip en beetje saus) en het pruttelt nu behoorlijk :'). Maar even afwachten hoe dit weer afloopt.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99167094
Wat jagar zegt!

En gefeliciteerd met je job!
pi_99167099
quote:

kauwen en slikken lieffie, kauwen en slikken.

Gewoon die eetlijst volgen. En het is wat Li zei, je bent niet bijgekomen maar die kilo die er af was zit er weer aan.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_99167103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx O+

Ik heb er net wat avondeten ingegooid (rijst, kip en beetje saus) en het pruttelt nu behoorlijk :'). Maar even afwachten hoe dit weer afloopt.
wanneer moest je alweer naar de uroloog?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:23:28 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167142
Maandag!

En MarMar, wat rot voor je dochter en wat een lage streek van dat klasgenootje :{. Ik hoop dat die ouders dat kind even flink aanpakken en snel duidelijk maken dat dit absoluut niet kan.
pi_99167147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:21 schreef MarMar het volgende:
SPOILER: update over dochter
En Siral; ik vind dat lijstje zeker wel bij je passen!
Ach arme meid -O-.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99167155
Ik snap jullie reacties goed hoor, jullie spreken ook geen onzin :) Maar ik had liever een normaal eetpatroon gewild dan eerst stampen en dan weer terug moeten naar normaal..
pi_99167156
en wat Jagar zegt :)
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:23:57 #60
70532 loveli
N
pi_99167164
Marmar, sterkte vannacht en :* voor je dochter. Wat een rotdag en hoe haalt zo'n ander kind het in ahar hoofd.

Politie lijkt me overkill als het met ouders en school opgelost kan worden.
crap in = crap out
pi_99167189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:21 schreef Siral het volgende:

[..]

Sinds april ben ik aan het aanmodderen..

Nee dat klopt, maar ik ben met op mijn manier normaal eten, zoals ik altijd deed, al bijna een kilo aangekomen in 6 dagen!
Dat bedoel ik. Eetgewoontes veranderen kost erg veel tijd, meer dan een week, bovendien verandert die eetlijst niet veel aan de manieren hoe jij over eten en sporten denkt. Daar heb je echt meer hulp bij nodig.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:24:39 #62
70532 loveli
N
pi_99167192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:23 schreef Siral het volgende:
Ik snap jullie reacties goed hoor, jullie spreken ook geen onzin :) Maar ik had liever een normaal eetpatroon gewild dan eerst stampen en dan weer terug moeten naar normaal..
Ik had liever een gespecialiseerde psycholoog gezien dan een dietiste.
crap in = crap out
pi_99167194
Even iets anders, haal het zo weer weg, maar nieuws vanuit het werkfront wat ik eigenlijk wel een beetje leuk vind :)

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Cocotrimonium op 07-07-2011 20:33:03 ]
pi_99167216
quote:
Zo abnormaal was de lijst toch niet?
Post 'm nog eens, als je wil?
pi_99167225
Spannend Coco!

SPOILER
pi_99167231
cool hoor Coco! En eens met Li :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:25:36 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167239
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Komen ze? :o. Ik wil ook! :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99167252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:25 schreef Ewelina het volgende:
Spannend Coco!

SPOILER
pff, dat is irri! Heb je wel een reactie gehad voor wanneer het behandelt wordt?
pi_99167261
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:25 schreef Ewelina het volgende:
Spannend Coco!

SPOILER
Enig idee wanneer je iets van ze hoort?
pi_99167276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ga samen! Rammstein is tof, maar voor hetzelfde geld zit ik tegen die tijd in het buitenland dus ik mag nog even niets plannen :+.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:26:24 #71
70532 loveli
N
pi_99167280
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

pff, dat is irri! Heb je wel een reactie gehad voor wanneer het behandelt wordt?
Liefje, je spelling :P
crap in = crap out
pi_99167281
quote:

Morgen begint de verkoop, Viking! Wel 70 euro per kaartje voor in Ahoy.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:26:25 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167282
quote:

[..]

Morgenochtend begint de kaartverkoop!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:26:50 #74
70532 loveli
N
pi_99167299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Morgen begint de verkoop, Viking! Wel 70 euro per kaartje voor in Ahoy.
Damn, da's duurder dan Bieber.
crap in = crap out
pi_99167307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee. Ik hoop snel, maar ik heb ergens het idee dat er een discussie gaande is. :X
pi_99167309
quote:
maar een lijstje is geen eetpatroon. Een lijstje is een houvast. Een eetpatroon komt over de jaren. Dat moet je helemaal zelf doen. en daarom heb je een goede relatie met eten nodig!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:27:18 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Je krijgt wel Echte Mannen ipv een enge gladde pubert.
pi_99167336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Nee, krijg je ook niet. Je krijgt meteen antwoord.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:27:51 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167345
Christ, wat duur :'). Ik denk er nog even over, want de vorige keer heb ik de kaartjes op het laatste moment verkocht :'). Natuurlijk zijn ze dan wel uitverkocht als ik er morgen niet meteen bij ben, maar dan heb ik maar pech :').
Niet meer actief op Fok!
pi_99167349
quote:

Voor Bieber wil ik minstens 70 euro toe krijgen om daar een avond te zitten.
pi_99167378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wist jij wel dat jij op Justin Bieberleek?
SPOILER
pi_99167380
quote:

[..]

Liefje, je spelling :P
ik heb vakantie nodig O-)
pi_99167391
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo abnormaal was de lijst toch niet?
Post 'm nog eens, als je wil?
O: 250 ml volle yoghurt, 4 tot 6 el muesli, 1 el noten, 1 el lijnzaadolie
T: 2 dikke plakken roggehoningkoek met roomboter
L: 4 sneden brood besmeerd met margarine of roomboter en met dik calorisch beleg (30 gram per snede), glas sap
T: degelijk tussendoortje, mag varieeren, noten/roggehoningkoek whatever, glas sap
D: wat de pot schaft, goed opscheppen, MET een toetje na (1x per week pizza/friet)
T: iets lekkers, koek/chocolade/chippies whatever
T: volle yoghurt met 2 el muesli en een banaan
pi_99167392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:27 schreef Viking84 het volgende:
Christ, wat duur :'). Ik denk er nog even over, want de vorige keer heb ik de kaartjes op het laatste moment verkocht :'). Natuurlijk zijn ze dan wel uitverkocht als ik er morgen niet meteen bij ben, maar dan heb ik maar pech :').
Ik ben nu 2x naar een concert van ze geweest en beide keren heb ik het kaartje voor de normale prijs een dag van te voren aangeschaft :D
pi_99167399
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, dat.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoewel ik hem trouwens wel op tv schattig vond overkomen. Ik snap wel waarom kleine meisjes hem leuk vinden.
pi_99167404
quote:

[..]

Eens! Je lichaam zal in het begin sneller aankomen, omdat je het behoorlijk lang hebt uitgehongerd. Dat wordt vanzelf minder / stabieler.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:28:58 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167405
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O-.

En waarom ik de kaartjes verkocht heb: ik weet niet hoe zo'n concert uitpakt met mijn CI. Heb tot nu toe de indruk dat muziek het beste direct binnenkomt ipv via luidsprekes.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:29:34 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben nu 2x naar een concert van ze geweest en beide keren heb ik het kaartje voor de normale prijs een dag van te voren aangeschaft :D
Ja, als ik echt wil lukt zoiets mij ook wel ;). Heb geen zin om nu al te beslissen wat ik in maart ga doen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99167485
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:28 schreef Phaidra het volgende:

Eens! Je lichaam zal in het begin sneller aankomen, omdat je het behoorlijk lang hebt uitgehongerd. Dat wordt vanzelf minder / stabieler.
Dat sowieso :Y Er zal aardig wat vocht ook bijzitten nu, dat is heus niet alleen vetweefsel.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:30:58 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167489
Ik heb ze nu 3x gezien, 2x in het Gelredome en 1x in Ahoy. In Ahoy was het wel het tofst, lang niet zo groot als het Gelredome. Kon het toen ook veel beter zien *O*.
pi_99167508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat sowieso :Y Er zal aardig wat vocht ook bijzitten nu, dat is heus niet alleen vetweefsel.
Vocht is al maanden hetzelfde :)

30 kg, ook toen ik 51 kg woog, heb hier het tanita briefje..
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:31:34 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167515
Ik heb ze ook een keer in de Ahoy gezien. Probably zelfde concert als XM, maar toen kende ik je nog niet :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99167544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:28 schreef Siral het volgende:

[..]

O: 250 ml volle yoghurt, 4 tot 6 el muesli, 1 el noten, 1 el lijnzaadolie
L: 4 sneden brood besmeerd met margarine of roomboter en met dik calorisch beleg (30 gram per snede), glas sap
T: degelijk tussendoortje, mag varieeren, noten/roggehoningkoek whatever, glas sap
D: wat de pot schaft, goed opscheppen, MET een toetje na (1x per week pizza/friet)
Tsja. Als ik de lijst kritisch doorlees ben ik het eigenlijk wel met je eens.
pi_99167546
Ik heb ze gezien op lowlands in een vorig leven O+
pi_99167565
In Ahoy heb ik de Reise Reise tour gezien en in de Heineken Music Hall de Mutter tour.
Die laatste was absoluut beter dan die eerste.
pi_99167585
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Godzijdank..

Ik bedoel, ik snap dat iemand die bijna dood neervalt zo moet eten, maar dat doe ik niet!!!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:33:21 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167606
Ik ben niet zo'n fan van de nieuwe muziek van Rammstein (na Mutter) en de nieuwe muziek komt natuurlijk het meest aan bod.
Niet meer actief op Fok!
pi_99167611
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:32 schreef Siral het volgende:

[..]

Godzijdank..

Ik bedoel, ik snap dat iemand die bijna dood neervalt zo moet eten, maar dat doe ik niet!!!
heb je die lijst al een keer helemaal gegeten?
pi_99167616
quote:

Godzijdank..

Ik snap dat je dat niet elke dag allemaal eet, maar een beetje als richtlijn houden en toch proberen 3 goede maaltijden en 2 tussendoortjes te nemen lijkt me wel goed :Y
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:33:49 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van de nieuwe muziek van Rammstein (na Mutter) en de nieuwe muziek komt natuurlijk het meest aan bod.
't Is een 'best of'-tour, dus dat kan nog wel eens meevallen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:33:53 #101
148689 Muis006
pi_99167639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:28 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Wist jij wel dat jij op Justin Bieberleek?
SPOILER
Ik kon niet eten in het vliegtuig want de cockpit ;(
pi_99167643
Heineken Music Hall heeft ook een prima geluid, ik hoorde een tijdje terug van iemand dat er ook een of andere coverband is die erg goed is. De show, dit, dat, alles. Niet dat ik er ooit naartoe zou gaan.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:34:01 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99167648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

't Is een 'best of'-tour, dus dat kan nog wel eens meevallen.
Oh my, meen je dat? :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:34:06 #104
70532 loveli
N
pi_99167649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:31 schreef Siral het volgende:

[..]

Dan klopt de Tanita niet echt goed, denk ik. Als je met 8 kilo meer niet meer gewicht aan vocht had, lijken de verhoudingen me scheef.

Hoe was je gewichtsverloop en waarom? Ben je met 51 kilo begonnen af te vallen?
crap in = crap out
pi_99167650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:31 schreef Siral het volgende:

[..]

tanita is craptastic.

Meet jezelf, drink een glas water, meet jezelf weer.

totaal andere waardes!

enige wat werkt is meten met een tang.
pi_99167659
wat ik zou kunnen voorstellen aan die lijst is dat je de laatste T schrapt. Dan vind ik het een heel normaal lijstje..
pi_99167679
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

heb je die lijst al een keer helemaal gegeten?
Ja. de eerste dag, en ik ontplofte letterlijk.

gister en vandaag mijn eigen variatie gemaakt, naar mijn lijf geluisterd, en geen honger gehad.
pi_99167717
quote:

[..]

Godzijdank..

ja, maar als ik het me goed herinner dan is dit als indicatie omdat je niet alles op kan.

je had ook een hele volgorde die je aan moet houden enzo?

Ik heb het gevoel dat je recht probeert te praten wat krom is
pi_99167725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:34 schreef Siral het volgende:

[..]

gister en vandaag mijn eigen variatie gemaakt, naar mijn lijf geluisterd, en geen honger gehad.
heb je al een lijstje gepost, vandaag? ik geloof het wel, maar ik heb niet zo'n zin om alles terug te zoeken!

Ik ben ook wel benieuwd wat jij te veel vind aan het dieetiste lijstje, sigme!
pi_99167743
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:34 schreef Siral het volgende:

Je bent het natuurlijk ook totaal niet gewend; dus dat je het gevoel had dat je plofte is wel te begrijpen hoor. Maar toch is het lijstje niet slecht.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:36:26 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167762
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo handig als je nu al gaat lopen schrappen in het lijstje. Je zag er zo naar uit en je geeft het niet eens een kans. Je kan het op z'n minst een tijdje proberen en dan terugkoppelen aan de diëtiste wat je ervan vindt? :?
pi_99167807
Nee ik heb nog geen lijstje gepost. Bij deze:

O: 250 ml volle yoghurt, 4 el muesli, 1 el noten
T: appeltje met kaneel, 2 koffie met beetje melk
L: 3 volkoren boterhammen, 1 hagelslag, 1 kaas, 1 achterham
T: 1 volkoren boterham met achterham, 2 wortels, glas jus
D: gekookte aardappels, varkenshaas, broccoli met worteltjes, beetje appelmoes
T: schaaltje volle yoghurt met kaneel, appel
pi_99167822
oh, mijn lijstje van vandaag:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoenfilet
L: 4 rijstewafels, 2 met pindakaas en 2 met kaas. Stukje kip erbij
T: havermoutshake
D: aardappeltjes met vis
pi_99167833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo handig als je nu al gaat lopen schrappen in het lijstje. Je zag er zo naar uit en je geeft het niet eens een kans. Je kan het op z'n minst een tijdje proberen en dan terugkoppelen aan de diëtiste wat je ervan vindt? :?
Het is een richtlijn he! Een 'voorstel'. Ik mag sowieso zelf varieeren ;) Ik heb er een variatielijst naast, dus ik hoef niet elke dag hetzelfde te eten. En ze verwacht niet dat ik meteen vanaf dag 1 alles eet! Het is een streven.
pi_99167848
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:37 schreef Siral het volgende:

dit vind ik een mooi lijstje! Het enige wat je geschrapt hebt zijn de koeken, de muesli in de laatste T en het handje chips, of whatever, toch?
pi_99167902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:37 schreef _aurum_ het volgende:
oh, mijn lijstje van vandaag:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoenfilet
L: 4 rijstewafels, 2 met pindakaas en 2 met kaas. Stukje kip erbij
T: havermoutshake
D: aardappeltjes met vis
ik kan jouw lijstjes nooit goed inschatten, en ik vind het altijd heel moeilijk om te zeggen wat ik er van vind, maar ik heb altijd de indruk dat je erg weinig eet. Op dit lijstje mis ik in ieder geval de groente!
pi_99167922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dit vind ik een mooi lijstje! Het enige wat je geschrapt hebt zijn de koeken, de muesli in de laatste T en het handje chips, of whatever, toch?
Ik schrap de lijnzaad, het eerste tussendoortje, 1 glas sap, het tweede tussendoortje vervang ik voor een boterham ipv 4 bij de lunch, het beleg doe ik gewoon normaal en zonder roomboter, het toetje niet, het lekkere tussendoortje niet, en de laatste T is zonder muesli en ipv een banaan een appel.

En ik sport vandaag niet.
pi_99167936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:37 schreef Siral het volgende:

_O_ niks mis mee! Dit blijven doen :Y
pi_99167957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O_ niks mis mee! Dit blijven doen :Y
Snappen jullie nu mijn punt :')? Moet ik mijn dietiste bellen? Ik word een beetje moedeloos zo, ik vind dit dieet echt niet passen voor mij!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:42:26 #120
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:41 schreef Siral het volgende:

[..]

Snappen jullie nu mijn punt :')? Moet ik mijn dietiste bellen? Ik word een beetje moedeloos zo, ik vind dit dieet echt niet passen voor mij!
No offense Siral, maar het lijkt me voor jou echt beter als jij afgaat op de professionals. :@
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:42:28 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99168018
Meh, nu vind ik het irritant dat M en ik moeten werken morgenochtend ;(. Als ik thuiskom, zijn die kaartjes natuurlijk allang uitverkocht. Of alleen nog kutplekken.
Niet meer actief op Fok!
pi_99168022
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:38 schreef Siral het volgende:

[..]

Het is een richtlijn he! Een 'voorstel'. Ik mag sowieso zelf varieeren ;) Ik heb er een variatielijst naast, dus ik hoef niet elke dag hetzelfde te eten. En ze verwacht niet dat ik meteen vanaf dag 1 alles eet! Het is een streven.
quote:

[..]

pi_99168023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Dan klopt de Tanita niet echt goed, denk ik. Als je met 8 kilo meer niet meer gewicht aan vocht had, lijken de verhoudingen me scheef.

Hoe was je gewichtsverloop en waarom? Ben je met 51 kilo begonnen af te vallen?
Ik vind het inderdaad ook allemaal maar vreemd, volgens dat ding heb ik nu zogenaamd een vetperc van 2% :')

Ik was afgelopen zomer 3 kg aangekomen, toen woog ik 56/57 kilo en zat ik niet meer lekker in mijn vel, toen ben ik enorm gezond gaan eten, wat vanaf maart ongeveer steeds erger werd. En toen ben ik een beetje in een fout patroon vervallen..
pi_99168039
quote:
13s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:42 schreef Viking84 het volgende:
Meh, nu vind ik het irritant dat M en ik moeten werken morgenochtend ;(. Als ik thuiskom, zijn die kaartjes natuurlijk allang uitverkocht. Of alleen nog kutplekken.
maar je wist niet of je wel zou gaan! Hoe laat begint de kaartverkoop?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:43:49 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99168071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar je wist niet of je wel zou gaan! Hoe laat begint de kaartverkoop?
Ja ik ga wel, omdat het een best of-tour is, dat is echt iets voor mij ;). En Mark wil ook. Verkoop begint om 10 uur en ik werk tot 12 uur.
Niet meer actief op Fok!
pi_99168089
quote:

Er is niks mis met dat dieet hoor! En je eetlijst is geweldig gezien de manier waarop je met eten was gaan omgaan :Y Nu nog aandurven om koekjes en chipjes toe te voegen op een dag *) Maar dit vind ik al geweldig, echt :Y
pi_99168115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja ik ga wel, omdat het een best of-tour is, dat is echt iets voor mij ;). En Mark wil ook. Verkoop begint om 10 uur en ik werk tot 12 uur.
als je nu een beetje eerder begint, zoals vanmorgen, dan kun je al om 11 uur weg!
pi_99168150
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:39 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik kan jouw lijstjes nooit goed inschatten, en ik vind het altijd heel moeilijk om te zeggen wat ik er van vind, maar ik heb altijd de indruk dat je erg weinig eet. Op dit lijstje mis ik in ieder geval de groente!
Ik zet de hoeveelheden er nooit bij, maar ik heb 'm weleens door die kcal teller gehaald en zit rond de 1800 kcals :)
pi_99168161
Ik vind het ook een mooi lijstje Siral. Maar ik blijf het wat 'eng' vinden om hierin advies te geven. Kijk uit dat het geen glijdende schaal wordt (dus steeds een beetje uit de lijst schrappen ofzo), maar het is ook niet de bedoeling dat je straks vervalt in je oude eetpatroon omdat je vindt dat je te snel aankomt...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:45:42 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99168169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als je nu een beetje eerder begint, zoals vanmorgen, dan kun je al om 11 uur weg!
Nee, dan moet ik om 7 uur beginnen en ik moet hardlopen morgenochtend :P. Miss dat ik t in m'n pauze even ga doen. Ietsje later pauze nemen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:46:30 #131
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:45 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind het ook een mooi lijstje Siral. Maar ik blijf het wat 'eng' vinden om hierin advies te geven. Kijk uit dat het geen glijdende schaal wordt (dus steeds een beetje uit de lijst schrappen ofzo), maar het is ook niet de bedoeling dat je straks vervalt in je oude eetpatroon omdat je vindt dat je te snel aankomt...
Ja, dat dus. Voor dat verstoorde denkpatroon zou ik toch echt een gespecialiseerde psych adviseren.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:48:00 #132
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

SPOILER
Mag ook via PM.
pi_99168341
Coco, tof trouwens! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99168387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Voor dat verstoorde denkpatroon zou ik toch echt een gespecialiseerde psych adviseren.
dat traject is in gang gezet
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:50:23 #135
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:49 schreef Siral het volgende:

[..]

dat traject is in gang gezet
^O^
pi_99168526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:49 schreef Phaidra het volgende:
Coco, tof trouwens! *O*
Inderdaad, ja! *O*
pi_99168534
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:48 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
Mag ook via PM.
PM gestuurd :)
pi_99168538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

heb je al een lijstje gepost, vandaag? ik geloof het wel, maar ik heb niet zo'n zin om alles terug te zoeken!

Ik ben ook wel benieuwd wat jij te veel vind aan het dieetiste lijstje, sigme!
O: 250 150 ml volle yoghurt, 4 tot 6 el muesli, 1 el noten, 1 el lijnzaadolie

Dat is ongeveer overeenkomstig met wat ik eet, al eet ik er dan nog een halve kilo groente bij.
Ik ben TWINTIG kilo zwaarder dan Siral!

Ten eerste: Omdat Siral veel lichter is, heeft ze veel minder nodig. Ook om aan te komen.
Ten tweede: Omdat Siral heel veel minder eten gewend is, is dit een absurde lijst
Ten derde: Het is veel! Die tussendoortjes zijn complete maaltijden :D.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:56:22 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99168710
De rest nog niet gelezen, maar @Mar; wij hadden laatst een derglijk akkefietje en wel aangifte gedaan. Ik vind het namelijk abnormaal gedrag en zeker als zoiets vaker voorkomt moet eens iemand ingrijpen om erger te voorkomen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:56:54 #140
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168734
OK, het is officieel: ik heb te weinig kleerhangers voor mijn jurken. Hoezo niets om aan te trekken. :')
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:57:21 #141
70532 loveli
N
pi_99168744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:56 schreef Ewelina het volgende:
OK, het is officieel: ik heb te weinig kleerhangers voor mijn jurken. Hoezo niets om aan te trekken. :')
Winterselectie al opgevouwen en opgeborgen?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 20:58:27 #142
70532 loveli
N
pi_99168787
Ik twijfel:

crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:59:40 #143
148689 Muis006
pi_99168846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:58 schreef loveli het volgende:
Ik twijfel:

[ afbeelding ]
Het blauw is nogal flets, vind ik. Diepblauw was mooier geweest.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:59:45 #144
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168851
quote:
Ik twijfel:

[ afbeelding ]
O+ Doen!
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:00:06 #145
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99168866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Winterselectie al opgevouwen en opgeborgen?
Ja. :@ Hoewel ik veel jurken zowel in de zomer als de winter draag. En een aantal zomerjurken lagen sowieso al opgevouwen.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:01:09 #146
70532 loveli
N
pi_99168931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:59 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Het blauw is nogal flets, vind ik. Diepblauw was mooier geweest.
Daarom twijfel ik. I'm a whitey.
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:02:25 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99168999
Jee, ik ga schrijven voor Fok!film *O*. Maand geleden al een proefstukje opgestuurd, maar niks gehoord, dus net even achteraan gemaild. Bleek de reactie als concept in z'n mailbox te staan :').
Niet meer actief op Fok!
pi_99169014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Bij twijfel niet doen :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:03:37 #149
349208 Adverb
Hilariously
pi_99169055
Hee is dit het vervolg op het andere topic, omdat die vol is? :@
Ben nog beetje groentje op Fok.. vandaar de vraag ;)

Ik vind het een heel gaaf jurkje Loveli!
Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:04:28 #150
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99169092
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Kun je makkelijk terugsturen? Kleuren willen nog wel eens anders zijn op een scherm dan irl.
pi_99169093
quote:
Ik twijfel:

[ afbeelding ]
ik zeg altijd bij twijfel niet doen :s)
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:04:35 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99169100
Loveli, denk dat het een te flets jurkje is..

Welterusten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_99169110
Vandaag was de diploma-uitreiking van één van 'mijn' opleidingen. Een aantal van de afgestudeerden wilden apart met mij op de foto O+ En twee andere studentes kwamen nog melden dat ze mij de leukste docent vonden, altijd graag les van mij hadden en dat mijn colleges altijd heel interessant, duidelijk en leerzaam waren O+
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:04:57 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99169120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Loveli, denk dat het een te flets jurkje is..

Welterusten
Dan is die blauwe die ze op de meet aan had ook te flets.

Trusten :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_99169124
Loveli, hoe is het trouwens met je nek?
pi_99169140
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:03 schreef Adverb het volgende:
Hee is dit het vervolg op het andere topic, omdat die vol is? :@
Ben nog beetje groentje op Fok.. vandaar de vraag ;)

Ik vind het een heel gaaf jurkje Loveli!
Ja: helemaal goed geraden!
pi_99169155
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag was de diploma-uitreiking van één van 'mijn' opleidingen. Een aantal van de afgestudeerden wilden apart met mij op de foto O+ En twee andere studentes kwamen nog melden dat ze mij de leukste docent vonden, altijd graag les van mij hadden en dat mijn colleges altijd heel interessant, duidelijk en leerzaam waren O+
Tofheid!
pi_99169208
quote:
daar doe je het voor he lieffie :Y O+ *O*
pi_99169227
quote:
Daar doe je het allemaal voor _O_
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:07:26 #160
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99169259
quote:
Leuk. O+
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:08:05 #161
70532 loveli
N
pi_99169293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan is die blauwe die ze op de meet aan had ook te flets.

Trusten :*.
Die was tien wasbeurten geleden idd blauwer.
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:08:27 #162
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99169319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Die was tien wasbeurten geleden idd blauwer.
:D !
pi_99169331
Ik vind het jurkje overigens erg leuk O+
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:09:51 #164
70532 loveli
N
pi_99169403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Loveli, hoe is het trouwens met je nek?
Soort van goed. Dankzij de pijnstillers beweegt 'ie alle kanten op en ik heb niet de indruk dat ik nog heel erg verkramp daar. Vanmorgen voelde ik wel dat de pijnstillers aanm het uitwerken waren, dus het is nog niet over.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:11:05 #165
70532 loveli
N
pi_99169488
MP foto van hetzelfde jurkje zegt dat 'ie net iets minder flets is, maar vermoedelijk ben ik zelf toch te flets (plaatselijk):
SPOILER
Edit: gaat 'em niet worden. Voor liefhebbers issie in de superstar webshop in M voor de helft van de prijs.
/evil
crap in = crap out
pi_99169532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef loveli het volgende:
MP foto van hetzelfde jurkje zegt dat 'ie net iets minder flets is, maar vermoedelijk ben ik zelf toch te flets (plaatselijk):
SPOILER
Op die foto lijken de kleuren me juist prima voor jou. Zeker bij je haarkleur O+
pi_99169562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Soort van goed. Dankzij de pijnstillers beweegt 'ie alle kanten op en ik heb niet de indruk dat ik nog heel erg verkramp daar. Vanmorgen voelde ik wel dat de pijnstillers aanm het uitwerken waren, dus het is nog niet over.
Hmmm, hopelijk gaat het dan gewoon een soort van langzaam over en komt het in ieder geval niet meer terug. :*
pi_99169587
En inderdaad, wat mijn studenten betreft: daar doe je het inderdaad voor O+
pi_99169671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:09 schreef loveli het volgende:

[..]

En vannacht nog een nachtje op valium? Denk dat het morgen dan een stuk beter gaat!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:15:28 #170
70532 loveli
N
pi_99169746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

En vannacht nog een nachtje op valium? Denk dat het morgen dan een stuk beter gaat!
Ik twijfel aan de valium. Dan mag ik morgen niet autorijden en op alleen pijnstillers gaat het nu ook wel aardig...
/slechte patient
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:16:20 #171
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99169796
quote:
SPOILER
Edit: gaat 'em niet worden. Voor liefhebbers issie in de superstar webshop in M voor de helft van de prijs.
/evil
Da's te klein. En met dat decolleté kan ik hem ook niet met goed fatsoen aantrekken naar m'n werk of studie. :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:16:26 #172
148689 Muis006
pi_99169804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik twijfel aan de valium. Dan mag ik morgen niet autorijden en op alleen pijnstillers gaat het nu ook wel aardig...
/slechte patient
Dus jij bent een van diegenen waar ze het over hebben in die artikelen dat patienten hun medicijnen niet fatsoenlijk innemen :p
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:16:59 #173
148689 Muis006
pi_99169837
quote:
9s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Da's te klein. En met dat decolleté kan ik hem ook niet met goed fatsoen aantrekken naar m'n werk of studie. :')
Goed fatsoen is sooo 2010.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:17:07 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99169844
En een halve, li?
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:17:41 #175
70532 loveli
N
pi_99169878
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:16 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Dus jij bent een van diegenen waar ze het over hebben in die artikelen dat patienten hun medicijnen niet fatsoenlijk innemen :p
Guilty!

Hoewel ik me stiekem wel zit af te vragen hoe lekker die zepammetjes zijn :9
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:17:57 #176
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99169897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:16 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Goed fatsoen is sooo 2010.
Ik wil mezelf wel graag op mij gemak voelen. :')
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:20:52 #177
70532 loveli
N
pi_99170105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
En een halve, li?
Dan mag ik nog niet rijden denk ik.
crap in = crap out
pi_99170180
Hoeveel mg heb je dan? Misschien had je 'm wat vroeger moeten nemen vanavond, het werkt wel ff door en 's ochtends ben je er nog wel duf van is mijn ervaring.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 21:23:47 #179
70532 loveli
N
pi_99170261
5 mg, in te nemen een uur voor slapen.
crap in = crap out
pi_99170455
quote:
SPOILER
/evil
Die gaat jou prima staan, door de zwarte accenten is hij juist niet te flets.
Worry is a misuse of imagination
pi_99170971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

_O-.

En waarom ik de kaartjes verkocht heb: ik weet niet hoe zo'n concert uitpakt met mijn CI. Heb tot nu toe de indruk dat muziek het beste direct binnenkomt ipv via luidsprekes.
Je gaat toch voor de ervaring naar een concert?
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:37:32 #182
148689 Muis006
pi_99171078
Ohja Vikje, ik ben met mijn ABI naar Heer Guus geweest en het was prima te doen :Y ik ken niet al zijn nummers even goed, maar de nummers die ik ken kon ik perfect volgen.
pi_99171161
Hmmmm... mijn enkel is weer wat dikker. :o En springen deed pijn. :o En trappen ook! :o
Dus ijs op enkel, enkel hoog en even een beetje rustiger aan doen.
Morgen niet sporten is ook even rustiger aan doen toch? B-)

En qua concerten: als de zaal groter is dan de HMH, dan haak ik af.
Een bak met geld betalen voor slecht geluid, slecht zicht en een sfeerloze lokatie vind ik zonde van mijn geld. Een bak geld betalen voor een ontzettend goede plaats in de Royal Albert Hall is weer wat anders natuurlijk. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_99171184
quote:
Is niet zo veel hoor, wat je moet eten op een dag. Probeer om het uur iets te eten ipv 3 grote maaltijden (maar wel evenveel)
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:48:19 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99171671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:35 schreef Probability het volgende:

[..]

Je gaat toch voor de ervaring naar een concert?
Maar als ik niet kan volgen welke nrs ze doen, vind ik er niet zoveel aan natuurlijk :'). Wil wel meebrullen en hossen :'). Maar goed, ik ga het gewoon proberen en we zien wel ;). Eerst maar eens kaartjes zien te regelen :Y.

@ Muis: dat is weer fijn om te horen :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:50:48 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99171811
spuit elf:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat we te oud zijn -O- Hier ook pas op de middelbare school belangstelling voor popmuziek.
Ik weet nog dat ik in groep 8 zat, en mn oom vroeg of ik ook leuke cd's voor mn verjaardag wilde (ik had alleen gekopieerde bandjes van klasgenoten waar ik niet zo heel veel aan vond). ik wist niet wat ik moest zeggen, ik kende maar 2 bands van naam - abba en ub40, dus toen zei ik maar ub40, want abba was oud dat wist ik... hij hoorde "top40" en dat heb ik tot jaren daarna nog volgehouden als iemand vroeg naar mn muzieksmaak :')
Kwak
pi_99172104
Jeetje wat een hoop gepost! Heb niet bijgelezen hoor, heb ik wat gemist?

Lijstje (slecht i know)
O: dubbele boterham vlokken
B: 3 kwartier fietsen
L: dubbele boterham geitenkaas, half bakje tonijnpastasalade, half bakje tomaat, groentesoep, beker vifit, mandarijntje
T: appel, 2 anta-flu
B: 3 kwartier fietsen
T: 5 plakjes kipfilet en halve reep ontbijtkoek o|O wegens trek en nog moeten rijlessen dus geen tijd voor koken
D: kalkoenfiletje, paprika en bakje cherrytomaatjes
T: nectarine

Heb een zere keel.. :{ Toch niet steeds zonder jas moeten fietsen
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:56:47 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99172199
edit. dat was te veel spuit elf.

[ Bericht 96% gewijzigd door kwakz0r op 07-07-2011 22:04:40 ]
Kwak
pi_99172282
Voor de dames die zaterdag gaan kamperen, doen jullie 'makkelijke' kleren aan of moet ik mn mooiste spul uit de kast toveren? (beter gezegd, in de wasmachine gooien) Wil niet uit de toom vallen :+.
pi_99172314
oh, en wat ik vanochtend in raadselachtige taal schreef, wordt definitief. Vanaf september werk ik op een andere locatie.
pi_99172338
toon Chico ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99172349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:58 schreef Chicolate het volgende:
Voor de dames die zaterdag gaan kamperen, doen jullie 'makkelijke' kleren aan of moet ik mn mooiste spul uit de kast toveren? (beter gezegd, in de wasmachine gooien) Wil niet uit de toom vallen :+.
Ik ga voor makkelijk :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99172352
:W Goedenaaf
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_99172383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
oh, en wat ik vanochtend in raadselachtige taal schreef, wordt definitief. Vanaf september werk ik op een andere locatie.
Word je daar blij van of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 07-07-2011 22:25:11 ]
pi_99172387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:58 schreef Chicolate het volgende:
pi_99172402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vind je dat leuk of juist niet?
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:00:50 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99172439
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

[..]

dat wou ik nog zeggen. de lisjt van siral is bedoeld om mensen van het lijnen af te houden, en daarom is t denk ik ook helemaal niet goed als ze hier meeleest en zich vergelijkt met onze lijstjes.

dingen die wij als ongezond bestempelen, ontbijtkoek enzo, moet zij gewoon leren durven eten, net als pizza, friet, chips, etc.

niet om snel aan te komen of ongezond te leven, maar om de obsessie en de angst te lijf te gaan.

heel kil gezegd: als siral zich niet aan deze lijst kan/durft te houden is ze des te meer een kandidaat voor eetstoornistherapie, dat kan de dietiste dan ook goed zien.
Kwak
pi_99172448
Ik ga voor de korte broek tot op de knie en het tshirt. Evt. aangevuld met een fleece. Owja, en op slippers. Evt. aangevuld met gympies in geval van wandelingen.
Maar misschien neem ik wel gewoon 5 paar schoenen mee. Omdat het kan. B-)

Willen we gaan clubben in Delft? Want dan neem ik wel iets hippers mee dan een korte broek. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_99172504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:59 schreef Ml-etje het volgende:
toon Chico ;)
Of het zijn een stelletje kippen..
pi_99172510
Ik loop vast achter.. waar gaan jullie kamperen? :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:02:21 #201
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99172539
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:40 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik schrap de lijnzaad, het eerste tussendoortje, 1 glas sap, het tweede tussendoortje vervang ik voor een boterham ipv 4 bij de lunch, het beleg doe ik gewoon normaal en zonder roomboter, het toetje niet, het lekkere tussendoortje niet, en de laatste T is zonder muesli en ipv een banaan een appel.

En ik sport vandaag niet.
je bent dus nog steeds aan het lijnen. snap je dat de essentie is dat je die ongezonde en "enge" dingen moet kunnen eten? :* je schrapt ze, dus ben je aan het lijnen, en met ondergewicht en verstoorde relatie met eten is dat sowieso een slecht idee.
Kwak
pi_99172567
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Vind je dat leuk of juist niet?
Het is stom omdat het de continuiteit van de afdelingen natuurlijk niet ten goede komt, al dat geschuif met personeel... aan de andere kant zitten daar ook interessante afdelingen.
Uit mezelf had ik er niet voor gekozen om weg te gaan, maar ik denk niet dat ik het erg vind, ik hoor er alleen maar positieve verhalen over (die locatie).

Oh en het is niet zo handig met de fiets denk, ff zoeken hoe ver precies.
pi_99172571
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Hier inleveren dan! Verse eitjes O+
pi_99172572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat wou ik nog zeggen. de lisjt van siral is bedoeld om mensen van het lijnen af te houden, en daarom is t denk ik ook helemaal niet goed als ze hier meeleest en zich vergelijkt met onze lijstjes.

dingen die wij als ongezond bestempelen, ontbijtkoek enzo, moet zij gewoon leren durven eten, net als pizza, friet, chips, etc.

niet om snel aan te komen of ongezond te leven, maar om de obsessie en de angst te lijf te gaan.

heel kil gezegd: als siral zich niet aan deze lijst kan/durft te houden is ze des te meer een kandidaat voor eetstoornistherapie, dat kan de dietiste dan ook goed zien.
Jij verwoordt precies wat ik wel dacht, maar ik kon de juiste woorden niet vinden. Bedankt O+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99172610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is stom omdat het de continuiteit van de afdelingen natuurlijk niet ten goede komt, al dat geschuif met personeel... aan de andere kant zitten daar ook interessante afdelingen.
Uit mezelf had ik er niet voor gekozen om weg te gaan, maar ik denk niet dat ik het erg vind, ik hoor er alleen maar positieve verhalen over (die locatie).
En qua afstand?
pi_99172629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je bent dus nog steeds aan het lijnen. snap je dat de essentie is dat je die ongezonde en "enge" dingen moet kunnen eten? :* je schrapt ze, dus ben je aan het lijnen, en met ondergewicht en verstoorde relatie met eten is dat sowieso een slecht idee.
Ik ben niet aan het lijnen, ik maak een variatie op haar lijst omdat ik momenteel echt niet alles wegkrijg wat daar op staat..ze verwacht ook niet dat ik vanaf dag 1 alles in 1 keer kan eten.
pi_99172718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh en het is niet zo handig met de fiets denk, ff zoeken hoe ver precies.
Ja, het natuurlijk omschakelen, weer opnieuw ingewerkt worden, nieuwe mensen... Maar het klinkt toch ook wel uitdagend en leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:05:14 #208
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99172742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga voor de korte broek tot op de knie en het tshirt. Evt. aangevuld met een fleece. Owja, en op slippers. Evt. aangevuld met gympies in geval van wandelingen.

Willen we gaan clubben in Delft? Want dan neem ik wel iets hippers mee dan een korte broek. B-)
Ik heb vrijwel geen praktische kleren. :') :@ Ik ga dus voor het mooie (maar wel lekker zittende) jurkje met stoere laarzen.
pi_99172746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:01 schreef Swietje het volgende:
Ik loop vast achter.. waar gaan jullie kamperen? :)
In de polder bij Delft!
Omdat het kan. :)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:05:39 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99172772
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jij verwoordt precies wat ik wel dacht, maar ik kon de juiste woorden niet vinden. Bedankt O+ .
Ja, dat.
pi_99172806
quote:

[..]

Hoezo? Ik lijn niet hoor. En ik zou niet weten waarom iemand chips, ontbijtkoek en pizza zou moeten leren eten.
En daarbij, ik heb hier wel dietist-adviezen voorbij zien komen vol Light-producten en enge merken. Het feit dat iemand zich dietist noemt vind ik nou niet heel erg veelzeggend. Ook al vind ik het best een leuke lijst met lekkere volle yoghurt en roomboter, ik vind het een absurde lijst voor iemand van 42 kilo die gewend is te weinig te eten. Het is geen geschikte lijst om het eetpatroon aan te passen tenzij als shocktherapie, in mijn ogen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:06:45 #212
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99172832
quote:

[..]

Ja, dat dus.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:07:12 #213
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99172850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik ben niet aan het lijnen, ik maak een variatie op haar lijst omdat ik momenteel echt niet alles wegkrijg wat daar op staat..ze verwacht ook niet dat ik vanaf dag 1 alles in 1 keer kan eten.
maar je schrapt wél de dingen die je het engst vindt, of het vetst, of het ongezondst. en de essentie is nou juist dat de obsessie bij gezond weg moet, snap je wat ik bedoel?

een lijstje dat wij als ongezond zouden beschouwen (3 boterhammen, cruesli, ontbijtkoek, chips, avondeten, toetje) is voor je "genezing" in die zin beter.
Kwak
pi_99172891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En qua afstand?
22,2 km + een veerpontje -O-
nog ff kijken naar de reiskostenvergoeding, die is nu abominabel (hihi ik scheef abdominabel :P )
pi_99172914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

maar je schrapt wél de dingen die je het engst vindt, of het vetst, of het ongezondst. en de essentie is nou juist dat de obsessie bij gezond weg moet, snap je wat ik bedoel?

een lijstje dat wij als ongezond zouden beschouwen (3 boterhammen, cruesli, ontbijtkoek, chips, avondeten, toetje) is voor je "genezing" in die zin beter.
Als shocktherapie? Ik denk dat een dietist geen therapie moet voorschrijven, maar geschikt eten.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:08:41 #216
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99172938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoezo? Ik lijn niet hoor. En ik zou niet weten waarom iemand chips, ontbijtkoek en pizza zou moeten leren eten.
En daarbij, ik heb hier wel dietist-adviezen voorbij zien komen vol Light-producten en enge merken. Het feit dat iemand zich dietist noemt vind ik nou niet heel erg veelzeggend. Ook al vind ik het best een leuke lijst met lekkere volle yoghurt en roomboter, ik vind het een absurde lijst voor iemand van 42 kilo die gewend is te weinig te eten. Het is geen geschikte lijst om het eetpatroon aan te passen tenzij als shocktherapie, in mijn ogen.
Ik wel. Omdat iemand ook af en toe zonder schuldgevoel moet kunnen eten van iets wat minder gezond is- zoals jij bijvoorbeeld van je custardpudding en bier geniet.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:09:45 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99173002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:06 schreef sigme het volgende:

[..]

nou, om t dan maar nog wat platter te zeggen

een in eetstoornissen gespecialiseerde behandelaar laat anorexiapatienten oefenen met boter smeren, verbiedt alle light producten, dwingt patienten tot tussendoortjes en oefent met de hele groep op eten van een mars/chips/pizza.

het gaat boven alle gezondheidswaarde van voedsel, om het afleren van de angst voor wat ongezond/vet is. dat is voor iedereen anders, maar over het algemeen vet, zoet, snacks, boter, noten etc.

het gaat totaal in tegen jouw idee van eten denk ik. maar mensen met anorexia zijn ook niet te vergelijken met jou. het is ook helemaal niet de bedoeling dat die mensen uiteindelijk een eetpatroon vol snacks ontwikkelen natuurlijk, maar de angst en weerstand moet eruit.
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:11:10 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99173076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Als shocktherapie? Ik denk dat een dietist geen therapie moet voorschrijven, maar geschikt eten.
ik denk dat siral het geluk heeft dat haar dietist ook iets van eetstoornissen weet en de beschikking heeft over lijsten die psychotherapeuten die gespecialiseerd zijn in eetstoornissen in samenwerking met gespecialiseerde dietisten hebben bedacht.
Kwak
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 22:11:50 #219
70532 loveli
N
pi_99173111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een in eetstoornissen gespecialiseerde behandelaar laat anorexiapatienten oefenen met boter smeren, verbiedt alle light producten, dwingt patienten tot tussendoortjes en oefent met de hele groep op eten van een mars/chips/pizza.

het gaat boven alle gezondheidswaarde van voedsel, om het afleren van de angst voor wat ongezond/vet is. dat is voor iedereen anders, maar over het algemeen vet, zoet, snacks, boter, noten etc.

het gaat totaal in tegen jouw idee van eten denk ik. maar mensen met anorexia zijn ook niet te vergelijken met jou. het is ook helemaal niet de bedoeling dat die mensen uiteindelijk een eetpatroon vol snacks ontwikkelen natuurlijk, maar de angst en weerstand moet eruit.
Dit gaat om een dietiste, niet om een gespecialiseerde behandelaar van eetspoornissen. Ben het eens met sigme dat de lijst niet heel geschikt lijkt voor iemand van 1.58.
crap in = crap out
pi_99173118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

[..]

Ik wel. Omdat iemand ook af en toe zonder schuldgevoel moet kunnen eten van iets wat minder gezond is- zoals jij bijvoorbeeld van je custardpudding en bier geniet.
Dat is wat anders dan streven naar dagelijks een bak chips en 2 dikke plakken koek en nootjes. En dan ook nog een volle bak yoghurt met extra's ná avondeten met toetje.
En wekelijks pizza of patat :N.

quote:
pi_99173178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

nog ff kijken naar de reiskostenvergoeding, die is nu abominabel (hihi ik scheef abdominabel :P )
Oew, dat is wel vrij ver. Nog net aan te fietsen, maar met een pontje erbij is het wel veel gedoe.
Gedeelte OV en gedeelte fiets misschien?
Doe wat je niet durft.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:13:30 #222
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99173208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan streven naar dagelijks een bak chips en 2 dikke plakken koek en nootjes. En dan ook nog een volle bak yoghurt met extra's ná avondeten met toetje.

[..]

ik vermoed dat de dietiste ook niet verwacht dat ze zich iedere dag daar aan zal houden. elke dag wordt misshcien 2 keer in de week, als er 2 keer in de week staat wordt het al snel nooit. bovendien is iemand met een op het randje anorectisch bmi gebaat bij snel aankomen. mensen met een bmi van 40 plus krijgen tegenwoordig ook vanuit de gespecialseerde zorg eerst een periode de keus uit 1200 kcal dieet of modifast, omdat snel afvallen belangrijker is voor de gezondheid dan het aanleren van geode gewoontes, dat doen ze in de vervolggroep pas.

bij semi-anorectisch bmi is het protocol: voeding om snel aan te komen, en v=bovendien over de angst voor vet etc. heen te komen, als dat niet werkt deeltijd therapie, als dat niet werkt opname, als dat niet werkt sondevoeding...

verder zie boven.

@loveli: ik vind de definitie van dietist waarvan wordt uitgegaan de krap. de meesten zijn tegenwoordig gelukkig ook geschoold in de gangbare therapieën en ideeën over eetstoornissen.
Kwak
pi_99173284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Om het dan maar heel plat te zeggen: ze heeft geen anorexia en die dietist is geen therapeut.
Dit wekt weerstand, en terecht. Dit is geen verantwoorde eetlijst, terwijl ze wel daarom vroeg. Wie therapie voorschrijft aan iemand die een eetlijst vraagt, vraagt om problemen.
Wat niet bijster verstandig is bij een client van 42 kilo.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:15:38 #224
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99173316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Wat kwak zegt, het is een streeflijst. Dat betekent dat de diëtiste ervan uit gaat dat Siral dit beslist niet elke dag eet.

En om eerlijk te zijn vind ik dat Siral beter alleen naar haar professionals kan luisteren. Anders werkt die behandeling niet.
pi_99173403
Ik vind dat Siral ook naar zichzelf moet luisteren. Specialisten hebben niet de wijsheid in pacht, alleen maar omdat ze specialist zijn. En dan nog mag je je afvragen wat hun specialisatie is en vragen om motivatie, toelichting en een op maat gesneden aanpak.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:17:45 #226
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99173473
ik snap de weerstand niet tegen het feit dat de dietist iets voorschrijft dat door de therapie als wenselijk wordt gezien. het zijn simpelweg protocollen opgesteld in samenwerking om de zorg te verbeteren, ook voor patienten die nog geen therapie krijgen. :?
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:17:49 #227
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99173479
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:16 schreef sigme het volgende:
Ik vind dat Siral ook naar zichzelf moet luisteren. Specialisten hebben niet de wijsheid in pacht, alleen maar omdat ze specialist zijn. En dan nog mag je je afvragen wat hun specialisatie is en vragen om motivatie, toelichting en een op maat gesneden aanpak.
Ja, maar ik vind ook dat wij niet degenen zijn bij wie Siral om advies moet vragen mbt eetproblematiek. Want nu strijkt dat elkaar tegen de haren in en daar schiet zij echt niets mee op.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:19:05 #228
344469 Amsel
zonder t
pi_99173568
Ik val er even middenin hoor, want wat hebben jullie veel gepost! :o

Ik heb een heerlijke avond gehad O+ En zo lekker op tijd naar bed.

En ik zag iets over zaterdagavond in Delft? Mis ik wat..?
pi_99173584
Ik eet een cornetto in plaats van yoghurt ^O^
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 22:19:34 #230
70532 loveli
N
pi_99173607
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:17 schreef kwakz0r het volgende:
ik snap de weerstand niet tegen het feit dat de dietist iets voorschrijft dat door de therapie als wenselijk wordt gezien. het zijn simpelweg protocollen opgesteld in samenwerking om de zorg te verbeteren, ook voor patienten die nog geen therapie krijgen. :?
Breek me de bek niet open over protocollen :X
crap in = crap out
pi_99173610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat kwak zegt, het is een streeflijst. Dat betekent dat de diëtiste ervan uit gaat dat Siral dit beslist niet elke dag eet.
Doel van een streeflijst is ernaar streven. Dus dan wordt het geacht GOED te zijn als je er compleet aan voldoet. En als de dietist iets voorschrijft met de bedoeling dat je iets anders doet en daarom de hoeveelheden verdrievoudigd, is de dietist iemand voor het lapje aan het houden.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:19:52 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99173625
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:16 schreef sigme het volgende:
dit gaat volgens mij veel meer over een persoonlijke visie op specialisten/autoriteit etc....

ik ben op dit punt gewoon heel ontoegeeflijk omdat ik van dichtbij heb gezien hoe deze zorgketen in elkaar zit.

op maat gesneden is niet iets wat in eerste instantie gebeurt. dat gebeurt pas na een prefperiode met een standaardlijst. de dietiste verwacht niet dat siral alles eet, maar hoe ze kiest en schrapt zegt heel veel.

en ik blijf erbij dat wij en onze eet-ideeën een slechte raadgever zijn daarin en een slecht voorbeeld.
Kwak
pi_99173672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Doel van een streeflijst is ernaar streven. Dus dan wordt het geacht GOED te zijn als je er compleet aan voldoet. En als de dietist iets voorschrijft met de bedoeling dat je iets anders doet en daarom de hoeveelheden verdrievoudigd, is de dietist iemand voor het lapje aan het houden.
Ze heeft inderdaad wel aangegeven dat ik op een gegeven moment die complete lijst moet kunnen doen ja..
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:21:26 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99173742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Word je daar blij van of niet?
Hier wordt ik niet blij van iig ;(.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 07-07-2011 22:24:36 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_99173764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:19 schreef Amsel het volgende:
Ik val er even middenin hoor, want wat hebben jullie veel gepost! :o

Ik heb een heerlijke avond gehad O+ En zo lekker op tijd naar bed.

En ik zag iets over zaterdagavond in Delft? Mis ik wat..?
Zie je PM. :) Iets met kamperen enzo. :D En bbq. En voetbal. En frisbeeen. En kanoen. En wijn drinken.
Doe wat je niet durft.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:22:29 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99173813
oeh, mag ik ook PM?
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:22:48 #237
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99173841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit gaat volgens mij veel meer over een persoonlijke visie op specialisten/autoriteit etc....

ik ben op dit punt gewoon heel ontoegeeflijk omdat ik van dichtbij heb gezien hoe deze zorgketen in elkaar zit.

op maat gesneden is niet iets wat in eerste instantie gebeurt. dat gebeurt pas na een prefperiode met een standaardlijst. de dietiste verwacht niet dat siral alles eet, maar hoe ze kiest en schrapt zegt heel veel.

en ik blijf erbij dat wij en onze eet-ideeën een slechte raadgever zijn daarin en een slecht voorbeeld.
Ja, dat dus. Je moet ook eerst een beeld van iemand hebben om een plan op maat te kunnen maken. Wij willen juist alle slechte dingen schrappen en daarna een beetje integreren om op gewicht te blijven, maar voor Siral lijkt me dat niet de juiste manier.
pi_99173853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hmm. Nee. Wij en onze eet-ideeën zijn een redelijk goed voorbeeld.
Niet op maat gesneden zorg maar een standaardaanpak met proefperiode volgens de protocollen van de zorgketen, tsja, daarvan krijg ik alarmbelletjes.

Maar vertel maar eens hoe mooi dat protocol dan werkt? Iedereen gezond & gelukkig na 10 consults?
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:23:55 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99173915
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eh..
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:24:15 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99173944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eh..
Kijk ff wat ik quote ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_99173947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

_O- verspilde moeite Vik.
pi_99174074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:22 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, mag ik ook PM?
Maar natuurlijk! B-)
Doe wat je niet durft.
pi_99174081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh lekker dan :N
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:27:04 #244
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99174127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hihihihihi.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:27:39 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99174159
quote:

[..]

Nee, ik ram het erin ~O> .

En nu ga ik slapen. Morgen om 6:15 aufstehen :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 22:27:50 #246
70532 loveli
N
pi_99174169
quote:

[..]

crap in = crap out
pi_99174188
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:59 schreef Ml-etje het volgende:
toon Chico ;)
Oh oeps. Dat ik de laatste tijd voornamelijk in het engels communiceer (praat, schrijf) is vast geen excuus :P.

quote:
12s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Stel vrouwen bij elkaar? Mwah, best mogelijk :+.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Als we gaan clubben in Delft neem ik ook wat hippers mee. En dan relaxte kleren die vies mogen worden voor op de camping. Ik stink misschien naar BBQ, morgenavond BBQ en geen tijd om mn jas tussendoor te wassen.

Oeh het gaat nog druk worden zo te zien? :P
pi_99174237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ik ram het erin ~O> .

En nu ga ik slapen. Morgen om 6:15 aufstehen :').
Wish you luck+sweet dreams *)
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 22:28:55 #249
70532 loveli
N
pi_99174240
Zo hip is Delft niet hoor.
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:29:24 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99174276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:28 schreef loveli het volgende:
Als je heel goed kijkt, spot je Roel van Velzen miss nog wel :P. Als je niet op hem gaat staan dan :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99174286
quote:
Delft is leuuheuukk }:|
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:29:34 #252
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99174299
Chico en de kippen, oeioeioei!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99174314
quote:
Het verdient vast beter dan mijn meest baggy trui en joggingbroek :+.
pi_99174331
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chico en de kippen, oeioeioei!
Ik moest hardop lachen :').
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:30:05 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99174335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Nee. Wij en onze eet-ideeën zijn een redelijk goed voorbeeld.
Niet op maat gesneden zorg maar een standaardaanpak met proefperiode volgens de protocollen van de zorgketen, tsja, daarvan krijg ik alarmbelletjes.

Maar vertel maar eens hoe mooi dat protocol dan werkt? Iedereen gezond & gelukkig na 10 consults?
dat heb ik al lang gezegd. nu dan uitgebreider. iemand die anorectisch of randje anorectisch is komt

a. met een hulpvraag bij een hulpverlener - arts, psych, dietist
b. wordt vanwege gezondheid door een ander aangemeld voor zorg, onder dwang dus.

In geval a. is de cliënt vaak welwillend en krijgt hij/zij de kans om zelf te laten zien/ontdekken hoeveel zorg er nodig is. voorbeeld daarvan kan zijn dat de arts zegt dat die persoon zelfstandig niet meer mag afvallen, kan zijn dat een dietiste een lisjt voor ondergewicht/anorexia geeft die gericht is op aankomen en het eten van "eng" voedsel, of dat een psycholoog probeert de clietn over te halen te experimenteren met "eng" voedsel.

Lukt dit niet dan komen we op het punt waar ook client b al is: inschrijving voor therapie in deeltijd, of indien ernstiger, in voltijd.

Als dat niet lukt: opname

Als dat niet lukt: opname in het ziekenhuis met dwangvoeding.

Ik zeg niet dat deze dingen allemaal fantastisch werken, wel dat het logisch is dat een dietiste zo'n eetlijst samenstelt. En ook dat het niet goed is dat siral hier blijft horen over gezond ongezond, slecht eten etc. Ik weet dat dat geheel tegen jouw normen ingaat, maar voor iemand op het randje van anorexia is het belangrijk om die stap te kunnen nemen, iets slechts te kunnen eten.

en nee, dan is het niet vanzelfsprekend dat onze gezonde basislijst als basis geldt, want dan is er nog steeds het idee van "wat mag wel en niet, en verboden voedsel". Het idee van lijnen/dieet/verboden voedsel moet absoluut worden losgelaten in de eerste fase van behandeling van (bijna) anorexia. En voor anorectische eetstoornis hoef je overigens niet eens ondergewicht te hebben...
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:30:33 #256
344469 Amsel
zonder t
pi_99174376
Hij woont hier niet meer hoor Vik :P

Maar als jullie naar Speakers of Belvedere of iets anders ordinairs gaan, dan ga ik mee hoor 8-)
pi_99174457
Ben het in elk geval eens met de 2 kapiteins op één schip. In dit geval beter een prof, maar wmb wel een andere dan er nu is (die volgt, weet ik). Probleem is meer het denken dan het eten zelf.
pi_99174524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:30 schreef Amsel het volgende:
Hij woont hier niet meer hoor Vik :P

Maar als jullie naar Speakers of Belvedere of iets anders ordinairs gaan, dan ga ik mee hoor 8-)
Ga jij toevallig naar must@Kurhause?
pi_99174587
Naar bed! geen lijstje, wel goed gegeten, nu moe van het sporten, morgen naar belgie.

Mar ik hoop dat alles goed is met je dochter!
:*
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:35:32 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99174679
ohja, :* voor de dochter van MarMar, voor ik naar bed ga...
Kwak
pi_99174748
Botte vergelijking: iemand met een poetsobsessie doe je toch ook niet naar een schoonmaakcursus?
pi_99174839

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:20 schreef Siral het volgende:

[..]

Ze heeft inderdaad wel aangegeven dat ik op een gegeven moment die complete lijst moet kunnen doen ja..
Zonder avondmaaltijd:
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:40:05 #263
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99174924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Zonder avondmaaltijd:
[ afbeelding ]
sorry maar wat je nu doet vind ik echt schadelijk. je gaat iemand die moet leren meer te eten toch geen ckal voorrekenen?

ik vind dit bovendien niet belachelijk veel, ze zou daar rustigaan mee moeten aankomen, ongeveer een pond per week. natuurlijk is het veel meer dan ze nu eet, en voelt het als veel, etc. maar het is iets waar ze idd naar toe moet werken, ondanks dat er dingen op staan die jij verfoeit.

daar GAAT het namelijk niet om.
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:40:44 #264
344469 Amsel
zonder t
pi_99174966
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ga jij toevallig naar must@Kurhause?
Euh, nog niet naar gekeken, maar klinkt goed! Al zou ik dan wel iemand moeten vinden die mee wil, en zou ik voor een los entreebewijs gaan denk ik...
pi_99174980
quote:

[..]

Zonder avondmaaltijd:
[ afbeelding ]
En wij eten regelmatig rond de 650 kcal als avondmaaltijd :)
pi_99175014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

sorry maar wat je nu doet vind ik echt schadelijk. je gaat iemand die moet leren meer te eten toch geen ckal voorrekenen? ik vind dit bovendien niet belachelijk veel, ze zou daar rustigaan mee moeten aankomen, minder dan een pond per week.
Meer dan 2000 kcal waar dan nog avondeten overheen komt?
En ik vind blind vertrouwen op een dietist schadelijk. Zelf nadenken is zelden schadelijk. Internetdiagnoses zijn dat dan weer wel..
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:42:00 #267
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99175029
quote:

[..]

Zonder avondmaaltijd:
[ afbeelding ]
Het probleem van Siral is het verstoorde denkpatroon, en het eetpatroon is er een gevolg van. En het enige wat je haar nu geeft is een excuus om minder te eten.
pi_99175038
Oja en met sap bedoeld zij dus echt coolbest fruitdrank ofzo, dat is al 130 kcal per glas ofzo? Dus geen appelsap!
pi_99175057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:42 schreef Ewelina het volgende:
Hee, ik k

[..]

Het probleem van Siral is het verstoorde denkpatroon, en het eetpatroon is er een gevolg van. En het enige wat je haar nu geeft is een excuus om minder te eten.
Nee. Ik geef haar een kijk op de zaak vanuit mijn oogpunt. En ik heb geen eetstoornis.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:42:42 #270
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99175059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Meer dan 2000 kcal waar dan nog avondeten overheen komt?
En ik vind blind vertrouwen op een dietist schadelijk. Zelf nadenken is zelden schadelijk. Internetdiagnoses zijn dat dan weer wel..
pot verwijt de ketel, etc.
Kwak
pi_99175081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

pot verwijt de ketel, etc.
Oh ja?
pi_99175100
Ik eet nu 7 dagen a 1700 kcal volgens caloriechecker, en ben in 6 dagen tijd 0.8 kg aangekomen. Prima lijkt me?
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:43:39 #273
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99175115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. Ik geef haar een kijk op de zaak vanuit mijn oogpunt. En ik heb geen eetstoornis.
Nee, jij hebt ook geen eetstoornis. En daarom denk ik dat je ook niet zo goed begrijpt hoe verstoord iemands denkpatroon kan zijn.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:44:05 #274
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_99175143
Eens met Kwak. Protocollen zijn niet zaligmakend, maar dat is geen enkele behandeling, of de desbetreffende stoornis zou al niet meer bestaan.
Een van de kenmerken van een eetstoornis is het gebrek aan ziekte inzicht,dat betekent dat patienten dus niet kunnen inzien dat ze ziek zijn/ de ernst van hun ziekte niet goed kunnen inschatten. Juist hierom is het onverstandig om een eetstoornis patient de touwtjes in handen te laten hebben.

Natuurlijk is de ene patient de andere niet, maar protocollen zijn er als richtlijn, naar mijn idee.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:44:07 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99175147
het is overigens nu net alsof je een alcoholist een fles wijn voorzet en zegt dat ie moet vertrouwen op zijn eigen instinct :?
Kwak
pi_99175182
*zoekt popcorn*
pi_99175231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:40 schreef Amsel het volgende:

[..]

Euh, nog niet naar gekeken, maar klinkt goed! Al zou ik dan wel iemand moeten vinden die mee wil, en zou ik voor een los entreebewijs gaan denk ik...
Lijkt me wel een bijzondere :Y
Normaal zou ik zeggen "ga met ons mee" maar ik ben dan net terug van vakantie en durf niet te zeggen of ik uberhaupt ga (heb wel sowieso een uitnodiging).
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:46:04 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99175254
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja?
jouw internetdiagnose/advies is net zo goed internetdiagnose/advies als dat van mij. bovendien heb ik nooit een diagnose gesteld. ik herken gewoon heel veel, been there, done that. en ik vind het inderdaad schadelijk om jouw eiegn wantrouwen jegens autoriteiten en professionals te projecteren op iemand die eindelijk hulp gevraagd heeft.

dus ja. siral moet wat mij betreft vertrouwen op iemand die ervoor geleerd heeft, de dietiste. en niet op mensen op internet die allemaal hun eigen ideeen en achtergronden hebben.

dus. nu ben ik gewoon boos en chagerijnig, want ik kan dit soort dingen niet los van mezelf zien, dus ik ga maar gewoon even weg tot alles afgekoeld is. ok?
Kwak
pi_99175325
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
*zoekt popcorn*
:D geloof dat ik maar naar bed ga :)
pi_99175329
Hoho, jullie doen alsof ze een gekwalificeerd anorexiapatient is! Ze is te mager, maar van door een dokter gediagnostiseerde ziektebeelden heb ik niks vernomen.

Verder heb ik niet echt wat tegen de producten op de lijst, ik heb iets tegen de nastreefwaardigheid van deze lijst en het moment van het geven van deze lijst.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 22:48:21 #281
70532 loveli
N
pi_99175401
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:47 schreef sigme het volgende:
Hoho, jullie doen alsof ze een gekwalificeerd anorexiapatient is! Ze is te mager, maar van door een dokter gediagnostiseerde ziektebeelden heb ik niks vernomen.

Verder heb ik niet echt wat tegen de producten op de lijst, ik heb iets tegen de nastreefwaardigheid van deze lijst en het moment van het geven van deze lijst.
:*
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:48:48 #282
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99175436
quote:

Ik zeg niet dat ze gekwalificeerd anorexiapatiënt is, maar Siral heeft zelf meerdere malen aangegeven last te hebben van een verstoord denkpatroon, vandaar dat ik aangeef dat het handiger is om dát aan te pakken. Het eten van ongezond(er) voedsel is daar een onderdeeltje van, maar dat denkpatroon moet worden aangepakt want daar ligt de basis. En ik denk dat wij daar simpelweg niet genoeg kennis voor in huis hebben (muv Cali dan misschien).
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:49:17 #283
277802 _Calimero_
pi_99175472
Nogmaals eens met Kwak... Ik vind het zeer onverstandig dat wij hier aan het dokteren zijn met iemand die duidelijk psychische klachten heeft. Vanuit onze positie hebben we weinig informatie, een eenzijdig beeld en is het maken van een inschatting nauwelijks mogelijk, ook al lijkt het soms overduidelijk. De dietiste heeft ervoor geleerd, heeft er (naar ik hoop) veel meer ervaring mee en kan Siral veel beter inschatten omdat zij daadwerkelijk contact heeft & haar heeft ontmoet.
pi_99175555
Denk dat de discussie Siral niet gaat helpen althans ik krijg er al een :? gevoel van..

Wat moet zij dan wel niet denken?

Disclaimer:dat zeg ik als user niet als mod.
pi_99175560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

jouw internetdiagnose/advies is net zo goed internetdiagnose/advies als dat van mij. bovendien heb ik nooit een diagnose gesteld. ik herken gewoon heel veel, been there, done that. en ik vind het inderdaad schadelijk om jouw eiegn wantrouwen jegens autoriteiten en professionals te projecteren op iemand die eindelijk hulp gevraagd heeft.

dus ja. siral moet wat mij betreft vertrouwen op iemand die ervoor geleerd heeft, de dietiste. en niet op mensen op internet die allemaal hun eigen ideeen en achtergronden hebben.

dus. nu ben ik gewoon boos en chagerijnig, want ik kan dit soort dingen niet los van mezelf zien, dus ik ga maar gewoon even weg tot alles afgekoeld is. ok?
Doe dat, maar projecteer niet jouw persoonlijke betrokkenheid op mij. Ik heb niks tegen vertrouwen op iemand die ervoor geleerd heeft, maar ik baseer MIJN oordeel niet op de dietiste want ik vind dat een drogredenering (en dat is het ook).

Jij begint over het anorectisch gehalte van Siral - dat heeft iets met diagnoses te maken. Ik kom niet met ziektebeelden dacht ik. Ik geef ook weinig advies, wel een oordeel en informatie.
pi_99175614
Wat Siral ervan moet denken? Dat meningen verschillen.
pi_99175695
Het is iets van de laatste 5 a 6 maanden, waarvan de laatste afgelopen maand erg drastisch was, ik heb enorm veel stappen ondernomen en heb een zetje de goede richting in gehad. Mijn denkwijze is nog niet altijd even goed, maar er is bij mij een knopje omgegaan. Het heeft ook nooit met eten te maken gehad, maar met stress. Het is een perfectionisme wat in mij schuilt, ik raak gemakkelijk geobserdeerd door iets, ik kan heel goed malen over vanalles en nog wat. Ik sport heel veel, waardoor ik niet meer wist wat ik nodig had qua voeding, dus ik ben mij er zo enorm in gaan verdiepen/proberen uber gezond te doen, waardoor ik in een slecht patroon verviel.

Het zetje wat ik nodig had heb ik gehad en het word vanaf nu elke dag beter. Als ik niet aan de 1700 kcal kom, heb ik afgelopen week elke keer bijgegeten, ookal was het 11 uur savonds.
pi_99175706
Ik ben het eens met enkelen van jullie. Siral moet vooral doen wat voor haar goed voelt, maar ze loopt natuurlijk niet voor niets bij een dietist en psycholoog. Het is ontzettend moeilijk om zoiets te veranderen. Het kost ontzettend veel tijd. Heb zelf ervaring en t heeft toch wel wat jaren geduurd. Je leest alleen maar wat je wil lezen (of horen). Ik denk dat we haar vooral moeten supporten omdat ze toch goed bezig is met eten momenteel!
Be someone that makes you happy
pi_99175715
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:51 schreef sigme het volgende:
Doel meer op de keuze die ze moet maken ;)

Sterker nog ik zie jullie allemaal steekhoudende argumenten geven en dat lijkt me best lastig in haar positie.
pi_99175718
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:51 schreef sigme het volgende:
Ik denk niks :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:54:39 #291
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99175804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:53 schreef Siral het volgende:
Het is iets van de laatste 5 a 6 maanden, waarvan de laatste afgelopen maand erg drastisch was, ik heb enorm veel stappen ondernomen en heb een zetje de goede richting in gehad. Mijn denkwijze is nog niet altijd even goed, maar er is bij mij een knopje omgegaan. Het heeft ook nooit met eten te maken gehad, maar met stress. Het is een perfectionisme wat in mij schuilt, ik raak gemakkelijk geobserdeerd door iets, ik kan heel goed malen over vanalles en nog wat. Ik sport heel veel, waardoor ik niet meer wist wat ik nodig had qua voeding, dus ik ben mij er zo enorm in gaan verdiepen/proberen uber gezond te doen, waardoor ik in een slecht patroon verviel.

Het zetje wat ik nodig had heb ik gehad en het word vanaf nu elke dag beter. Als ik niet aan de 1700 kcal kom, heb ik afgelopen week elke keer bijgegeten, ookal was het 11 uur savonds.
Hier doel ik dus op sigme. En ik denk dat gespecialiseerde hulp verstandiger is- al was het maar omdat je elkaar face-to-face ziet.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:55:22 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99175842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:53 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik denk niks :)
Dat lijkt me lastig :+ </slecht grapje>

Nee maar serieus; het lijkt me idd lastig om van achter onze pc'tjes adviezen te gaan geven. Wat idd niet wegneemt dat Siral's eigen gevoel ook erg belangrijk is, maar ik denk dat ze die gevoelens / ideeën beter kan bespreken met de diëtiste. Bijv. door aan te geven dat ze haar twijfels heeft bij het huidige plan, dan kan de diëtiste de gedachte erachter misschien verder uitleggen.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99175851
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hier doel ik dus op sigme. En ik denk dat gespecialiseerde hulp verstandiger is- al was het maar omdat je elkaar face-to-face ziet.
En ik merk ook dat ik vandaag bij maatschappelijk werk weer een stapje verder ben gekomen en lekker mijn gedachtes los heb kunnen laten, en dit heb ik inderdaad nodig.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:55:37 #294
277802 _Calimero_
pi_99175855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe dat, maar projecteer niet jouw persoonlijke betrokkenheid op mij. Ik heb niks tegen vertrouwen op iemand die ervoor geleerd heeft, maar ik baseer MIJN oordeel niet op de dietiste want ik vind dat een drogredenering (en dat is het ook).

Jij begint over het anorectisch gehalte van Siral - dat heeft iets met diagnoses te maken. Ik kom niet met ziektebeelden dacht ik. Ik geef ook weinig advies, wel een oordeel en informatie.
quote:

Je bent natuurlijk vrij om je mening te geven, net als de rest, maar jouw mening kan een onzeker meisje, dat een wiebelige stap in de richting van anders met eten leren omgaan heeft gezet wel weer doen twijfeen. Jouw duidelijke twijfels over de aanpak van de dietiste kunnen makkelijk geinterpreteerd worden als het advies: luister niet teveel naar de dietiste en vooral naar jezelf.
Nogmaals, mensen met eetstoornissen/gerelateerde klachten (ik zeg niet dat Siral een eetstoornis heeft) hebben een gebrek aan ziekte besef/inzicht.... Dan is de raad om naar jezelf te luisteren dus niet zo handig...
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:55:40 #295
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99175857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:50 schreef sigme het volgende:

[..]

je hebt gelijk dat ik persoonlijk betrokkenheid voel. Dus misschien lijkt dat op diagnostiseren, voor mij is het herkenning. Ook doordat we op de therapie verplicht eerst een cursus kregen over eetstoornissen, en omdat ik buiten het topic nog dingen heb gehoord en gelezen van Siral.

Ik vind je oordeel en informatie meer op advies lijken dan jijzelf denk ik, en ik ben zo fel omdat ik in bijna al die dingen handvatten zie voor iemand die mogelijk ziek is om zich aan op te trekken en de aangeboden zorg te weigeren/ertussenuit te wurmen.

Er schuilt m.i. minder gevaar in het blind volgen van iemand die er voor geleerd heeft, dan in het bieden van dingen die kunnen worden aangewend als uitvluchten en redenen om die zorg af te ketsen.
Kwak
pi_99175923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:43 schreef Siral het volgende:
Ik eet nu 7 dagen a 1700 kcal volgens caloriechecker, en ben in 6 dagen tijd 0.8 kg aangekomen. Prima lijkt me?
Iedereen is verschillend!
Als jij je prima voelt bij 1700 kcal en daarbij in een rustig tempo aankomt, dan lijkt me dat een goed evenwicht voor jouw lichaam.

Laat je niet gek maken, en zeker niet door de mensen die DENKEN dat jij obsessief denkt. Denk maar mooi voor jezelf..

(En als je denkt dat je obsessief denkt, zoek een goeie hoofddokter ;) )
pi_99175928
Te bedde :W slaap lekker allen!
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:58:07 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99176016
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:55 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

[..]

Je bent natuurlijk vrij om je mening te geven, net als de rest, maar jouw mening kan een onzeker meisje, dat een wiebelige stap in de richting van anders met eten leren omgaan heeft gezet wel weer doen twijfeen. Jouw duidelijke twijfels over de aanpak van de dietiste kunnen makkelijk geinterpreteerd worden als het advies: luister niet teveel naar de dietiste en vooral naar jezelf.
Nogmaals, mensen met eetstoornissen/gerelateerde klachten (ik zeg niet dat Siral een eetstoornis heeft) hebben een gebrek aan ziekte besef/inzicht.... Dan is de raad om naar jezelf te luisteren dus niet zo handig...
jij zegt het beter dan ik, maar je hebt er dan ook voor geleerd.

en die high, dat positieve gevoel na een week beter eten, dat kennen we toch allemaal de andere kant op? na 1 week op dieet denk je toch ook dat je het makkelijk voor altijd vol gaat houden en dat je nu de knop hebt gevonden?

ik vind het heel knap van siral, en ik denk dat ze er op tijd bij is met zichzelf, maar ik vind het een te kwetsbaar moment om iemand van een oordeel te voorzien dat als een advies opgevat kan worden om iets anders te gaan doen.
Kwak
pi_99176063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En hier doel ik ook op als ik zeg dat zo'n lijst verkopen als streeflijst geen best plan is bij iemand die makkelijk doorschiet in perfectionisme.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:59:45 #300
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_99176102
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:58 schreef sigme het volgende:

[..]

En hier doel ik ook op als ik zeg dat zo'n lijst verkopen als streeflijst geen best plan is bij iemand die makkelijk doorschiet in perfectionisme.
Ik vraag me af of de diëtiste dat weet. Verder eens met Cali.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:55 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

[..]

pi_99176122
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het er vandaag nog over bij maatschappelijk werk. Het is zelfs zo dat ik mij enorm schuldig voel dat ik die lijst niet kan afmaken. Ik heb er vannacht letterlijk niet van geslapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')