abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99165841

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99165860
Jongensss ik heb een baan!!! *O*
pi_99165873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:54 schreef Siral het volgende:
Gefeliciteerd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99165890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:10 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb je foto's gezien Siral, je bent niet vel over been en met 45 kg zie je er idd beter uit dan met 42 kg.

Ik hoop dat je je balans kan hervinden en weer langzaamaan zwaarder wordt, denkt dat je je beter zal voelen.

Ik vind je bovenlijf wel erg mager....
Hmhm, maar zelfs toen ik 53 kilo woog ben ik van boven altijd enorm rank geweest. Mijn omvang van mijn ribbenkast is qua centimeters bijna geen bal veranderd :) Mijn ribben staken met 53 kilo ook uit!
pi_99165892
quote:
gefeliciteerd *O*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:55:41 #6
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99165895
Je bent in a-dem-nood want de kans is groot
Dat ik krijg wat ik wil van jou, mond op mond bedoel ik nouou
A-dem-nood, geef je nuuuuuuu maar blooooooooot
Delen we die passie weer, of was dit de laatste keer voor jououou
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:55:56 #7
148689 Muis006
pi_99165903
quote:
Gefeliciteerd!
pi_99165908
Dankje iedereen :D Ben echt zo blij! Werd een beetje moe van dat geld/werkloos zijn..
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:56:18 #9
148689 Muis006
pi_99165917
Wow dat plaatje _O-
pi_99165924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef Muis006 het volgende:
Wow dat plaatje _O-
mte :'D
pi_99165931
Hulde ^O^
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_99165982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef Muis006 het volgende:
Wow dat plaatje _O-
Verkleind!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:58:29 #13
148689 Muis006
pi_99165999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Verkleind!
Merci :*
pi_99166014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef Muis006 het volgende:
pi_99166038
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef Siral het volgende:
Dankje iedereen :D Ben echt zo blij! Werd een beetje moe van dat geld/werkloos zijn..
Van harte!! *O* Wat voor baan is het, Siral? *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99166062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat we te oud zijn -O- Hier ook pas op de middelbare school belangstelling voor popmuziek.
Eeuwenoud. En toen liepen we vermoedelijk ook al achter..
Zat jij ook nog in klassen in plaats van in groepen :')?

PS: vandaag pakket op de post gedaan!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:00:17 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bij mij waren dat de Spice Girls. En Linda, Roos & Jessica. :')
Dat dus. En de Backstreet Boys en Hobie uit Beewotsj :').

Eigenlijk best erg als je op je 11e/12e Ademnood meezingt :').
Niet meer actief op Fok!
pi_99166072
Geef mij maar 5ive hoor met abs of niet
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:00:46 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef Muis006 het volgende:
Whooohooohhh :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99166131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nog beter:

Hoe slecht _O-
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:02:16 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166162
Jammer dat die French Kiss-clip van Jeremy Jackson niet op You Tube staat ;(.

Edit: huh, toch wel! :D. Hij is nét toegevoegd.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:02:49 #22
148689 Muis006
pi_99166182
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Geef mij maar 5ive hoor met abs of niet
5ive bad boys were about to rock you
Blow your mind so you gotta get into it (ofzoiets)
Five, what you waiting
Four, if you wanna
Three
Two
One let's do it *O*
pi_99166206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef sigme het volgende:

Eeuwenoud. En toen liepen we vermoedelijk ook al achter..
Zat jij ook nog in klassen in plaats van in groepen :')?

PS: vandaag pakket op de post gedaan!
O+ O+ O+

En ja, ik heb in klassen gezeten en denk meestal nog steeds in klassen :D :D
Ik heb overigens nooit echt belangstelling voor popmuziek gekregen. In de brugklas moesten we een spreekbeurt houden (mocht met z'n tweeën) over popmuziek. Ik deed dat met Rita, het gign over Wham!. Ik mocht vertellen over ene Andrew, en ik had geen idee wie dat was _O-

Nu nog steeds bar weinig belangstelling voor de meeste muziek. Maar ik wil wel naar Rammstein in maart :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:03:16 #24
148689 Muis006
pi_99166209
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nog beter:

Hoe slecht _O-
O lord ik had dat verdrongen _O-
pi_99166223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meezingen met Nederlandse nummers deden wij ook wel als kind.
Mijn zusje was eens diepverontwaardigd toen Henny Vrienten niet heel gelukkig bleek met kleine meisjes die je loopt je lul achterna zongen omdat die niet zouden weten wat ermee bedoeld werd. Dat wist mijn zusje best :(.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99166245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Van harte!! *O* Wat voor baan is het, Siral? *O*
Bij een sjieke lunchroom :)! Het is een klein zaakje, familiebedrijfje. Dus het is niet alleen serveren, maar zo'n beetje alle taken die voorvallen binnen zo'n bedrijf. Van de plee poetsen, tot broodjes maken, tot serveren, tot high teas verzorgen :D
pi_99166267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:03 schreef Siral het volgende:

Bij een sjieke lunchroom :)! Het is een klein zaakje, familiebedrijfje. Dus het is niet alleen serveren, maar zo'n beetje alle taken die voorvallen binnen zo'n bedrijf. Van de plee poetsen, tot broodjes maken, tot serveren, tot high teas verzorgen :D
Ooh! Helemaal super dus!! Klinkt echt tof :Y
pi_99166278
quote:

[..]

Leuk! Hoeveel uur per week? En verdient het wat?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:04:59 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166289
Gefeli Siral! *O*. Plee poetsen klinkt niet tof, de rest wel. Wel ff je handjes wassen dan voor je broodjes gaat maken ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_99166298
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Gewoon als bijbaantje 2 dagen in de week naast mijn studie :) En het verdiend gewoon prima, niet de hoofdprijs ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:05:27 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99166311
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ze doet het vanuit filantropische overwegingen.
Niet meer actief op Fok!
pi_99166317
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:04 schreef Viking84 het volgende:
Gefeli Siral! *O*. Plee poetsen klinkt niet tof, de rest wel. Wel ff je handjes wassen dan voor je broodjes gaat maken ;).
Haha nee precies, maar het is gewoon van alles wat zegmaar, waar er werk te vinden is! :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:06:21 #33
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99166358
quote:

[..]

Leuk! Gefeliciteerd! *O*
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99166370

Dat was pas een chanson
pi_99166385
Maaruh even serieus he...

Nu hebben een heel aantal mensen die foto's van mij gezien.Vinden jullie die eetlijst nou nog van toepassing op mij of niet? Je moet je realiseren dat ik ondertussen al weer een kilo ben aangekomen met "normaal" eten in 1 week tijd!! Die eetlijst vind ik echt absurd.. :@
pi_99166391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Rituals het volgende:

[..]

Leuk! Gefeliciteerd! *O*
Dankjewel! :D :*
pi_99166403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:03 schreef Muis006 het volgende:

[..]

O lord ik had dat verdrongen _O-
Sorry!
Youtube is echt geweldig. O+
pi_99166431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

Dat was pas een chanson
Dat is een klassieker!
pi_99166519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Siral het volgende:

Nu hebben een heel aantal mensen die foto's van mij gezien.Vinden jullie die eetlijst nou nog van toepassing op mij of niet? Je moet je realiseren dat ik ondertussen al weer een kilo ben aangekomen met "normaal" eten in 1 week tijd!! Die eetlijst vind ik echt absurd.. :@
ja! En nogmaals, ik vind het jammer en lastig dat je denkt om hier al van af te stappen. Je dacht dat het je zo'n hhouvast zou geven, die eetlijst. Geef het dan ook een kans...

oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je baan! Tof!
pi_99166540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Siral het volgende:

Je zal toch heel goed voor jezelf moeten bedenken wat nu je probleem is, of je problemen zijn.
Te weinig eten / rare ideeën over eten / te veel sporten / te weinig wegen / ...

Een dietist en een eetlijst zijn niet heilig. Maar je hebt jezelf wel erg mager laten worden.. (ik heb de foto's niet gezien, dus ik ga af op het getal en wat je erover hebt verteld).
pi_99166765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja! En nogmaals, ik vind het jammer en lastig dat je denkt om hier al van af te stappen. Je dacht dat het je zo'n hhouvast zou geven, die eetlijst. Geef het dan ook een kans...
Ja, dat. En ga ajb naar een psycholoog dan wel een psychiater.
pi_99166771
Hai!

Globaal beetje bijgelezen. Pesten is stom :( Vind het ook verdrietig om te lezen dat zoveel mensen nare dingen hebben meegemaakt in het verleden ;( :*

Ik ben zelf nooit gepest geweest en heb een hele gelukkige jeugd gehad met lieve ouders, een fijne familie, geweldige vrienden en een hele leuke schooltijd O+ Dat ik zelf heel onzeker was (en nog steeds regelmatig ben) over mijn uiterlijk, heb ik enkel mezelf 'aangedaan' :P

Siral: hurrah voor de baan!

Marmar: al bij de dokter geweest inmiddels? Hoe gaat het nu met de kleine meid? Gaat ze nog naar haar feestje kunnen?
pi_99166774
wat sigme zegt :)
Ja doei.
pi_99166783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zal toch heel goed voor jezelf moeten bedenken wat nu je probleem is, of je problemen zijn.
Te weinig eten / rare ideeën over eten / te veel sporten / te weinig wegen / ...

Een dietist en een eetlijst zijn niet heilig. Maar je hebt jezelf wel erg mager laten worden.. (ik heb de foto's niet gezien, dus ik ga af op het getal en wat je erover hebt verteld).
De laatste tijd is er echt een knop omgegaan, met normaal eten heb ik absoluut geen problemen meer gehad de laatste dagen, ik eet nu al bijna een week (had nog geen eetlijst) lang op eigen houtje rond de 1700 kcal en ik ben al een kilo aangekomen! Ik zeg niet dat ik geen terugvallen ga krijgen maar ik weet niet of die lijst echt van toepassing is..

Wat die dieetiste mij aanraad is zowat de helft meer als wat ik at afgelopen week!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je baan! Tof!
Ik had een lijst verwacht voor een normaal eetpatroon, niet voor mensen die op sterven na dood zijn, want dat ben ik niet...

Dankje :)!
pi_99166861
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nog beter:

Hoe slecht _O-
Hahaha, daar heb ik ooit nog handtekeningen van gehad! Bij de tmf awards :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99166973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:15 schreef Siral het volgende:

[..]

De laatste tijd is er echt een knop omgegaan, met normaal eten heb ik absoluut geen problemen meer gehad de laatste dagen, ik eet nu al bijna een week (had nog geen eetlijst) lang op eigen houtje rond de 1700 kcal en ik ben al een kilo aangekomen! Ik zeg niet dat ik geen terugvallen ga krijgen maar ik weet niet of die lijst echt van toepassing is..

Wat die dieetiste mij aanraad is zowat de helft meer als wat ik at afgelopen week!

[..]

En hoe lang heb jij slecht gegeten? Een probleem als dat van jou los je niet binnen een week op.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:19:33 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99166976
Ik wil ook naar Rammstein in maart :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99166999
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil ook naar Rammstein in maart :Y
Hoe gaat het trouwens met je buik nu? Voel je je weer iets beter?

Edit: en nog even ter aanvulling: jij bent leuk, mooi en lief. Dus.
pi_99167057
SPOILER: update over dochter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Siral; ik vind dat lijstje zeker wel bij je passen!
pi_99167060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:15 schreef Siral het volgende:

[..]

[..]

Ik had een lijst verwacht voor een normaal eetpatroon, niet voor mensen die op sterven na dood zijn, want dat ben ik niet...

Dankje :)!
Geef het eens een week de kans, het lijstje van de dieetist. En ga eens hard en diep nadenken over je relatie met jezelf en met eten, en over hoe je dat de rest van je leven wilt doen.

Ik krijg de indruk dat jij een persoon bent van diepe dalen en hoge pieken, en dat je nu op een hoge piek zit en het dus wel denkt zo te kunnen doen, maar vorige week klonk je nog heel anders. En de lijstjes die je hier vorige week gepost hebt waren volgens mij geen 1700 kcal, maar dat weet ik ook niet.

Ik wil absoluut niet negatief overkomen, want ik vind het heel goed hoe je aan de gang bent. Ik wil je er wel voor behoeden dat het oude patroon langzaam weer naar binnen sluipt. En ik denk dat dat als buitenstaander zoals wij dat zijn makkelijker te zien/merken is dan voor jezelf. Je brain is nu eenmaal raar (ja, dat van mij ook), en er zijn altijd wel redenen te bedenken om toch maar 3 eetlepels muesli te eten ipv 4, etc. (in mijn geval: toch wel dat handje hagelslag te eten, och en dan nog een)

Anyways, dat zijn mijn 2 cents. Ik heb het beste met je voor, maar ik ben nog wel wat bezorgd...
pi_99167077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:19 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En hoe lang heb jij slecht gegeten? Een probleem als dat van jou los je niet binnen een week op.
Sinds april ben ik aan het aanmodderen..

Nee dat klopt, maar ik ben met op mijn manier normaal eten, zoals ik altijd deed, al bijna een kilo aangekomen in 6 dagen!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:22:00 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99167081
Thnx O+

Ik heb er net wat avondeten ingegooid (rijst, kip en beetje saus) en het pruttelt nu behoorlijk :'). Maar even afwachten hoe dit weer afloopt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')