abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99187632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:02 schreef m.k het volgende:

[..]

:') laat maar :')
Jij bent snel uitgeluld. :) Zegt genoeg.
pi_99187678
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:50 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

-knip-
Zielige mensen kosten inderdaad heel veel geld. Dat staat los van mensen in allerlei top posities, in bijvoorbeeld de zorg, die vaak onterecht veel verdienen en de enorme bureaucratische gedrochten die zijn ontstaan. Die mogen ook afgebroken worden ten behoeve van efficientie.
pi_99187938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:24 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij bent snel uitgeluld. :) Zegt genoeg.
Nee mensen zoals jij kunnen niet horen, die moeten schijnbaar voelen. Al zal jij niet degenen zijn die 48 uur in zijn 'in bed til systeem' zal blijven hangen in zijn eigen schijt en zeik, omdat de zorg weer eens niet is langs geweest. Verder zijn gehandicapten mensen idd echt te lui voor woorden, aanpakken dat soort tuig met hun kut smoesjes, die kunnen best achter een kassa zitten.

fucking mongolen dat het zijn
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:48:20 #29
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99188255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:26 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Zielige mensen kosten inderdaad heel veel geld. Dat staat los van mensen in allerlei top posities, in bijvoorbeeld de zorg, die vaak onterecht veel verdienen en de enorme bureaucratische gedrochten die zijn ontstaan. Die mogen ook afgebroken worden ten behoeve van efficientie.
Wat ik probeer te zeggen is dat het een illusie is om te denken dat het meeste geld bij de mensen te halen is. Het is juist de overhead waar het meeste geld in omgaat en wat het minste bijdraagt. Eigenlijk had ik gehoopt dat dit kabinet de processen zou stroomlijnen en zo veel geld zou besparen, maar dat bleek een illusie, stom geld weghalen (net zoals bij defensie) kan iedereen.

En nee, het gaat mij er niet om de zieligheidsindustrie te verdedigen, maar de manier van werken van dit kabinet (op tal van terreinen, o.a. Onderwijs en defensie) is inhoudelijk zeer zwak.
pi_99188861
Tja ieder zn ding he. Of je moet van nog eens 20 extra 'Kansen' (Vogelaar) wijken houden en weer talloze extra subsidie potjes ten behoeve van zeer arbeidsintensieve naaiclubjes. En voor elke KM extra snelweg weer een polder in Zeeland onder laten lopen, of weer een boer zn land afpakken voor wat extra boomknuffelaargedoe. Ieder zn ding he.
Blood Sugar Sex Magik
pi_99188964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:08 schreef hoogvlieger het volgende:
Tja ieder zn ding he. Of je moet van nog eens 20 extra 'Kansen' (Vogelaar) wijken houden en weer talloze extra subsidie potjes ten behoeve van zeer arbeidsintensieve naaiclubjes. En voor elke KM extra snelweg weer een polder in Zeeland onder laten lopen, of weer een boer zn land afpakken voor wat extra boomknuffelaargedoe. Ieder zn ding he.
Maar wat hebben die voorbeelden ergens mee te maken? Ik heb nog geen van dit soort plannen gehoord uit de kamer
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_99188997
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:12 schreef m.k het volgende:

[..]

Maar wat hebben die voorbeelden ergens mee te maken? Ik heb nog geen van dit soort plannen gehoord uit de kamer
Niet uit deze kamer. En het zijn natuurlijk maar sarcastische voorbeelden. Maar stel je eens voor wat voor leuke dingen er allemaal zouden komen als er een 'links' kabinet had gezeten.
Blood Sugar Sex Magik
pi_99189250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:13 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Niet uit deze kamer. En het zijn natuurlijk maar sarcastische voorbeelden. Maar stel je eens voor wat voor leuke dingen er allemaal zouden komen als er een 'links' kabinet had gezeten.
Ben ik het mee eens, maar recht heeft alleen plannen die in de komende 4 jaar effect hebben als bezuiniging, maar over zeg 5-6 jaar keihard in je eigen gezicht slaat. In plaats van structureel op langere basis te bezuinigen zijn ze nu achteloos aan het schrappen van sociaal voorzieningen, waardoor de algemene intelligentie dus over een jaar 0f 5-6 achteruit zal gaan. En zo kan je nog wel even doorgaan.

Conclusie: links en recht zijn beiden kut, je moet er ergens tussen gaan zitten (idd dat is redelijk Cliché)
pi_99194843
Nee, de conclusie is dat rechts goed is, maar dat een heleboel lamlullen het daar niet mee eens zijn omdat ze dan wat minder vertroeteld worden.
Beter laat dan nooit, maar het is goed dat er nu een rechts windje door Nederland waait. Juist voor de toekomst. Dat de bezuinigingen allemaal korte termijn plannen zijn is natuurlijk onzinnig napraten van een gefrustreerde oppositie.
En dat verhaal van jou, m.k, strookt niet met de positieve plannen van dit kabinet voor de zorg.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 14:07:23 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99198040
dit kabinet is vooral goed voor Europa

verder is het een rampenplan voor zowel rechts als links en voor zowel arm als rijk
er is nergens enige visie te bekennen, we gaan gewoon op dezelfde manier verder alleen krijgt iedereen een stuk minder geld en Jan Modaal draait op voor de rekening

dat bovenmodaalverdienend persoon dat niet met plezier in zijn dikke auto kan rijden kan dit na Rutte 1 iig nog steeds niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zie best graag een kabinet Rutte II straks maar wel met een kamermeerderheid en zonder 'gedoogsteun'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99201981
Dus jij, sp3c, vindt dat mensen die goed geld verdienen hun gat in hun hand wel eens mogen dichten als ze een mooie auto willen rijden??? Wat een ontzettend hippie-standpunt. Weet je, in je toekomst investeren, hard leren en hard werken MAG beloond worden hoor. Het hoeft niet allemaal naar Jan Modaal te gaan die te dom, te lui of niet ambitieus is om wat van zijn of haar leven te maken.
En dan dat gelul over visie. Wat is 'visie' dan precies? Wat een gelul. Er moet gewoon keihard bezuinigd worden, simple as that. Nu effe de broekriem aan, en als het dan later beter gaat kan er weer geinvesteerd worden. Er is wat betreft efficientie heel veel te behalen in Nederland, en daar is dit kabinet ook mee bezig.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 15:30:06 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99202297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus jij, sp3c, vindt dat mensen die goed geld verdienen hun gat in hun hand wel eens mogen dichten als ze een mooie auto willen rijden??? Wat een ontzettend hippie-standpunt. Weet je, in je toekomst investeren, hard leren en hard werken MAG beloond worden hoor. Het hoeft niet allemaal naar Jan Modaal te gaan die te dom, te lui of niet ambitieus is om wat van zijn of haar leven te maken.
ja dat vind ik ja, het staat er ook duidelijk maar wat het met hippies te maken heeft snap ik niet
ik zeg aan de andere kant nergens dat hard leren en werken niet beloond mag worden, dat zit je er zelf bij te verzinnen

ik vind het niet eerlijk dat Jan Modaal harder gestraft zou moeten worden dan de rijke meneer of de uitkeringtrekker om de boel weer op de rails te krijgen

quote:
En dan dat gelul over visie. Wat is 'visie' dan precies? Wat een gelul. Er moet gewoon keihard bezuinigd worden, simple as that. Nu effe de broekriem aan, en als het dan later beter gaat kan er weer geinvesteerd worden. Er is wat betreft efficientie heel veel te behalen in Nederland, en daar is dit kabinet ook mee bezig.
wat is visie???

wat is dat nou voor een domme vraag
visie is een pen kopen ipv goedkopere potloden
pi_99204698
Je kunt véél meer met 1 potlood dan met 1 pen. Beetje domme opmerking dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lightning_NL op 08-07-2011 16:21:16 ]
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 16:11:12 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99204791
neem het anders letterlijk :') :') :')
pi_99205395
Wat moet ik anders, ook als ik jouw opmerking figuurlijk zou moeten nemen geeft het het tegenovergestelde weer van wat jij volgens mij probeert te zeggen. Óf dat is jouw beeld van een goede visie, wat op zich wel weer heel goed past bij jouw eerdere opmerking over mooie auto's rijden. Sluit je anders effe aan bij het GroenFront en ga SUV's slopen.
pi_99205905
Met een potlood kun je echt zó fucking veel meer, dat ik me echt afvraag waarom je die ontzettend lompe opmerking plaatste. Een potlood is goedkoper, je kunt het weer uitgummen, het gaat langer mee, je kunt 'm nog gebruiken als ie zeiknat is geweest, hij kan mee in de was, je kunt 'm in 2-en breken, dan heb je er 2, je kunt er mee in gewichtloze situaties schrijven, je kunt er beter mee tekenen, het kan niet inkt lekken. Tig voordelen van een potlood ten opzichte van een pen. EN goedkoper.
Ga jij maar niet de politiek in ooit. Je hebt namelijk geen visie.

:')
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 16:26:27 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99205919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat moet ik anders, ook als ik jouw opmerking figuurlijk zou moeten nemen geeft het het tegenovergestelde weer van wat jij volgens mij probeert te zeggen. Óf dat is jouw beeld van een goede visie, wat op zich wel weer heel goed past bij jouw eerdere opmerking over mooie auto's rijden.
lol _O-

nee, je hebt geld te weinig en je zoekt een manier om die situatie om te draaien
koop je goedkopere potloden die korter meegaan als de potloden die je nu hebt of koop je voor wat meer geld een pen die langer meegaat ... of een vulpotlood, of ga schrijven met poep for all I care

punt is dat de situatie waar we nu inzitten moet veranderen want we zijn al 10 of 20 jaar die broekriem van je aan het aantrekken en er veranderd helemaal niets

nu snap ik aan de hand van je eerdere opmerking over mooie auto's dat jij gewoon huilend als een klein meisje dezelfde potloden zou blijven kopen maar echt verstandig is dat niet

quote:
Sluit je anders effe aan bij het GroenFront en ga SUV's slopen.
waarom zou ik in godsvredesnaam?

quote:
Ga jij maar niet de politiek in ooit. Je hebt namelijk geen visie.
dat claim ik ook nergens en dat was ik ook absoluut niet van plan
pi_99206138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol _O-

nee, je hebt geld te weinig en je zoekt een manier om die situatie om te draaien
koop je goedkopere potloden die korter meegaan als de potloden die je nu hebt of koop je voor wat meer geld een pen die langer meegaat ... of een vulpotlood, of ga schrijven met poep for all I care
Potloden gaan volgens mij langer mee dan de gemiddelde pen. Zie ook mijn eerdere post.
quote:
punt is dat de situatie waar we nu inzitten moet veranderen want we zijn al 10 of 20 jaar die broekriem van je aan het aantrekken en er veranderd helemaal niets
:') Ummmm... De situatie is pas de goede richting in aan het veranderen sinds Rutte, en dat is pas nét langer dan een jaar.
quote:
nu snap ik aan de hand van je eerdere opmerking over mooie auto's dat jij gewoon huilend als een klein meisje dezelfde potloden zou blijven kopen maar echt verstandig is dat niet
Oh nee hoor, ik rij in een supermooie vette zuipbak. Mja, het zou leuker zijn als ik niet telkens zo chagrijnig zou worden aan de benzinepomp.
quote:
waarom zou ik in godsvredesnaam?
Omdat jij eerder al aangaf dat mensen niet in dure auto's zouden mogen rijden.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 16:33:55 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99206425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Potloden gaan volgens mij langer mee dan de gemiddelde pen. Zie ook mijn eerdere post.
ja geen BIC pennen nee, gewoon iets wat je kan bijvullen

maar anders draaien we de boel om naar jouw fantasiewereldje en koop je een fatsoenlijk potlood ipv goedkopere pennen

punt is dat we iets moeten gaan doen om er weer bovenop te komen ipv stug door blijven bezuinigen omdat na het zuur toch echt ooit een keer het zoet moet komen, we weten niet wanneer of waarom maar het moet toch echt een keer komen
quote:
[..]

:') Ummmm... De situatie is pas de goede richting in aan het veranderen sinds Rutte, en dat is pas nét langer dan een jaar.
er gebeurt nog helemaal niets en met de maatregelen die nu genomen zijn/voorgesteld worden gaat dat niet gebeuren ook

quote:
[..]

Oh nee hoor, ik rij in een supermooie vette zuipbak. Mja, het zou leuker zijn als ik niet telkens zo chagrijnig zou worden aan de benzinepomp.
dat is mee rje karakter

quote:
[..]

Omdat jij eerder al aangaf dat mensen niet in dure auto's zouden mogen rijden.
nee dat gaf ik niet aan dat verzin je er zelf bij

ik zei dat mensen die bovenmodaal verdienen geen problemen zouden moeten hebben met de kosten van een mooie auto tenzij er een gat in hun hand zit
pi_99206684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja geen BIC pennen nee, gewoon iets wat je kan bijvullen

maar anders draaien we de boel om naar jouw fantasiewereldje en koop je een fatsoenlijk potlood ipv goedkopere pennen
Dat zou in ieder geval héél veel slimmer zijn om vele redenen, dan jouw 'gooi geld over de balk'-idee.
quote:
punt is dat we iets moeten gaan doen om er weer bovenop te komen ipv stug door blijven bezuinigen omdat na het zuur toch echt ooit een keer het zoet moet komen, we weten niet wanneer of waarom maar het moet toch echt een keer komen
Ja, laten we gewoon geld bij drukken ofzo, want dan kunnen we lekker overal te veel voor blijven uitgeven. Ben jij toevallig in Griekenland geboren? :')
quote:
er gebeurt nog helemaal niets en met de maatregelen die nu genomen zijn/voorgesteld worden gaat dat niet gebeuren ook
Leg eens uit waarom dat niet gaat gebeuren.
quote:
dat is mee rje karakter
Onzin. Niemand vind het leuk om 85 euro elke keer te tanken voor een 500-600 kilometer rijden. Dat is absurd. Heeft NIKS met karakter te maken.
quote:
[..]

nee dat gaf ik niet aan dat verzin je er zelf bij

ik zei dat mensen die bovenmodaal verdienen geen problemen zouden moeten hebben met de kosten van een mooie auto tenzij er een gat in hun hand zit
Onzin. Ik verdien bovenmodaal en ik heb er een probleem mee dat ik zoveel moet betalen, omdat het totaal niet eerlijk is.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 16:47:46 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99207155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat zou in ieder geval héél veel slimmer zijn om vele redenen, dan jouw 'gooi geld over de balk'-idee.
welk geld over de balk idee?

quote:
[..]

Ja, laten we gewoon geld bij drukken ofzo, want dan kunnen we lekker overal te veel voor blijven uitgeven. Ben jij toevallig in Griekenland geboren? :')
slecht plan

quote:
[..]

Leg eens uit waarom dat niet gaat gebeuren.
waarom zou het?
het gaat niet uit zichzelf omdat we overal ietsjes minder geld aan uitgeven
lekker belangrijk dat ontwikkelingshulp 3 euro minder krijgt, schaf het hele ding af, pomp de waddenzee leeg

doe iets anders dan pappen, nathouden en belangrijke beslissingen vooruitschuiven

gelukkig hebben we wel animal cops gekregen ... :')

quote:
[..]

Onzin. Niemand vind het leuk om 85 euro elke keer te tanken voor een 500-600 kilometer rijden. Dat is absurd. Heeft NIKS met karakter te maken.

[..]

Onzin. Ik verdien bovenmodaal en ik heb er een probleem mee dat ik zoveel moet betalen, omdat het totaal niet eerlijk is.
arm schatje :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:31:09 #47
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_99210047
kappen met dit gedoe, dit is het nieuws topic.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_99286134
Nederlandse Apache beschiet voertuig op basis VS

Een Nederlandse Apache-helikopter heeft tijdens een oefening op een legerbasis in Texas een voertuig geraakt met twee patronen van 30 millimeter. Niemand raakte gewond. Het schietincident veroorzaakte alleen materiële schade, meldt het ministerie van Defensie zondag.

Het voorval vond plaats tijdens een oefening van de luchtmacht met Nederlandse eenheden van de Luchtmobiele Brigade. Hoe het incident kon gebeuren, is niet duidelijk. De Amerikaanse autoriteiten onderzoeken de oorzaak.

Op de Texaanse basis Fort Hood volgen helikoptervliegers hun zogeheten Initiële Missie Kwalificatie Training op de Apache. De Apache-vliegers gaan daarnaast jaarlijks naar Fort Hood voor een operationele vervolgtraining. Ook de Luchtmobiele Brigade traint geregeld op het uitgestrekte oefenterrein van Fort Hood.
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:41:02 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_99417108
Voortgang arbeidsvoorwaardenoverleg

Nu het arbeidsvoorwaardenoverleg tussen de Centrales voor Overheidspersoneel en Defensie weer vlot is getrokken ontvangt de FVNO│MHB veel inhoudelijke vragen over hetgeen er wordt besproken.

Hierbij wordt o.a. gevraagd naar de bijlage waarover sprake is in de inzetbrief van de minister van Defensie van 1 juli jl.

De FVNO│MHB wenst te benadrukken dat, zoals gebruikelijk tijdens het arbeidsvoorwaardenoverleg, er gedurende dit overleg geen uitspraken worden gedaan over hetgeen er aan de overlegtafel wordt besproken. Ook evt. stukken t.b.v. het overleg, zoals bijv. de bewuste bijlage bij de inzetbrief van de MinDef, worden niet openbaar gemaakt.

Een eventueel eindresultaat van de onderhandelingen, het concept arbeidsvoorwaardenakkoord, zal ter beoordeling aan de achterban worden voorgelegd.

Prodef
pi_99420010
Rusland zet Nederlandse attaché land uit

DEN HAAG - Rusland heeft de militaire attaché bij de Nederlandse ambassade in Moskou kortgeleden het land uitgezet.

De Russen eisten zijn vertrek nadat Nederland een Russische diplomaat had uitgezet.

Aanleiding daarvoor was de spionagezaak rond een Nederlandse F-16-piloot die staatsgeheimen zou hebben gelekt aan een kolonel uit Wit-Rusland.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken zei woensdag dat de Nederlandse attaché uit Rusland is vertrokken, omdat het land daarom had gevraagd. ''Nederland betreurt het voorval en hecht aan de goede bilaterale betrekking met Rusland'', benadrukte de zegsman van het departement.

Vergelding

Helemaal onverwacht was de reactie van Rusland niet, omdat het in de diplomatieke omgang tussen landen niet ongewoon is de uitzetting van een diplomaat te vergelden met eenzelfde maatregel.

De F-16-vlieger die in maart werd opgepakt, ontkent dat hij staatsgeheimen heeft gelekt. De rechtbank in Den Haag heeft de voorlopige hechtenis van de man vorige maand verlengd.

De zaak is tot 23 augustus aangehouden. Als alle onderzoekshandelingen dan zijn voltooid, kan het proces tegen de piloot inhoudelijk worden behandeld.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')