Je hoeft niet perse de boeken te hebben gelezen, ik ben in het eerste boek begonnen nadat ik ongeveer de helft van het eerste seizoen heb gekeken. Ik vond het wel makkelijker om de namen in het boek te onthouden, omdat ik er al een beeld van ze had van de serie. Het was voor mij zeker geen nadeel dat ik eerst de serie heb gekeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef BobW het volgende:
Moet je de boeken hebben gelezen of is het leuker als je de boeken hebt gelezen? Hoor veel goede geluiden over de serie en ga het misschien kijken
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:14 schreef RobbieBoy het volgende:
ik begreep dat deze serie is afgeleid van een boekenreeks. Is deze ook in NL te koop??
ook in epub nl? of alleen engels, en als het alleen in het engels is is het engels moeilijk of wel te doen?quote:
Het Engels is prima te doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:30 schreef janeway het volgende:
[..]
ook in epub nl? of alleen engels, en als het alleen in het engels is is het engels moeilijk of wel te doen?
Wie dan? (in spoilers uiteraardquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:43 schreef Gwywen het volgende:
Optie 2 inderdaad graag.
Laat ze alsjeblieft niet van het originele verhaal gaan afwijken.
Het schijnt dat de schrijvers van de serie in seizoen 1 ook al iemand om zeep hebben geholpen die GRRM in boek 6 nog nodig had.
Nederlandse boeken zijn ook al te koop.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:30 schreef janeway het volgende:
[..]
ook in epub nl? of alleen engels, en als het alleen in het engels is is het engels moeilijk of wel te doen?
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:09 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
verzinnen ze vast wel iemand anders voor in de plaats
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo hebben ze ook een fout gemaakt met Daenerysquote:Op zondag 24 juli 2011 23:09 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
verzinnen ze vast wel iemand anders voor in de plaats
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Zo hebben ze ook een fout gemaakt met Daenerys
Spoiler voor niet boek-lezersDat noem ik geen fout, maar een verbeteringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef Young_David het volgende:
[..]
Dat noem ik geen fout, maar een verbetering
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef Young_David het volgende:
[..]
Dat noem ik geen fout, maar een verbetering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel.
quote:Op maandag 25 juli 2011 18:02 schreef Gwywen het volgende:
Dat is een detail dat me niet echt van belang lijkt voor de loop van het verhaal.dat lijkt mij ook niet veel invloed te hebben. Tenzij het echt iets is wat alleen hij kan doen, kan elke dothraki zijn plaats in nemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Dat proberen ze ook helemaal niet. Willen ze dat wel doen dan kunnen ze beter niet aan een tweede seizoen beginnen.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:57 schreef Wihakayda het volgende:
Ik vind het ook veel beter, maarjah, tis niet zoals het is beschreven![]()
Volgens mij is ze 17 in de serie, doordat ze Robert's Rebellion een paar jaar naar achteren hebben verschoven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iets wat mij als serie kijker in de boeken meteen opvalt is de leeftijd van de kinderen.
Zoals al eerder gezegd is er Daenerys die dertien(!) jaar is, de HBO-serie slaat dat detail (begrijpelijk) over.
Het was ook geen punt van kritiek hoor, ik snap heel goed dat de de leeftijden over de hele lijn hoger liggen dan in het boek. Ik stond er juist een beetje van te kijken dat ze in het boek zó jong zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:48 schreef planethugo het volgende:
is ook maar goed ook dat die leeftijden blijkbaar niet kloppen. Dan was het een kinderserie geworden. En goede kindacteurs zijn toch al moeilijk te vinden. Die wat er nu in zitten zijn prima en ook meer dan genoeg imo
Maar het eerste boek bestrijkt ook een aantal jaren krijg ik de indruk (niet gelezen). Dat laat je op tv ook moeilijker zijn met dezelfde acteurs...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het was ook geen punt van kritiek hoor, ik snap heel goed dat de de leeftijden over de hele lijn hoger liggen dan in het boek. Ik stond er juist een beetje van te kijken dat ze in het boek zó jong zijn.
In het boek kan dany misschien op 13 jarige leeftijd gedomineerd worden door de Khal, maar dat is zelfs voor HBO een stap te ver.
Bovendien zijn kindacteurs niet alleen moeilijk te vinden, onder 18 zijn acteurs ook een stuk minder flexibel in te zetten (werktijden bijv).
Dat verhaal speelt zich ongeveer honderd jaar eerder af, maar de bekende familienamen kom je daar inderdaad tegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik heb laatst Hagenridder van George R.R. Martin gelezen. Leuk boek, en volgens mij werden er een paar namen genoemd van personages die ook in Een Lied van IJs en Vuur voor komen, maar ik zuig in het onthouden van namen.
Voor het eerst ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef pberends het volgende:
Kunnen we die boek-fans niet opsluiten in een apart topique?
Dat gelul over boeken is leuk, maar dat spoilert de serie alleen maar. Wie opent het aparte topic?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:33 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Voor het eerst ben ik het met je eens.
Maar wel van alles over de serie lopen vragen, en het fijn vinden als die vragen ook daadwerkelijk beantwoord wordenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat gelul over boeken is leuk, maar dat spoilert de serie alleen maar. Wie opent het aparte topic?
Dat zien we verder in de serie welquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:29 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar wel van alles over de serie lopen vragen, en het fijn vinden als die vragen ook daadwerkelijk beantwoord worden
Volgens mij bestrijkt het ongeveer één jaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:52 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Maar het eerste boek bestrijkt ook een aantal jaren krijg ik de indruk (niet gelezen). Dat laat je op tv ook moeilijker zijn met dezelfde acteurs...
Die oogmake-up doet haar geen goed. :/ Wel een oké interview, niet heel spannend maar heb het weleens slechter gezien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:34 schreef Jester65 het volgende:
Interview met Carice van Houten: http://www.winteriscoming(...)t-carice-van-houten/
Thanks voor de tip. Heb hem nu toch ook maar besteld, ben toch wel nieuwsgierig geworden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef Zokunen het volgende:
De engelse boxset (paperback) is nu maar 25 euro bij bol.com.
Heb em nu dus maar besteld om ook te kunnen lezen.
De schrijver van de boeken heeft gezegd dat hij de leeftijden van de serie beter vindt. Hij heeft soms moeite om bepaalde dingen realistisch te schrijven voor de leeftijden die ze in de boeken hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:10 schreef Bril_idioot het volgende:
De leeftijden zijn allemaal zo'n 2 jaar omhoog gegooid in de tv-serie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben blij met Carice's casting. Denk dat ze een goede Melisandre zal zijn![]()
Ze kijkt nauwelijks series, behalve slechte humorquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:46 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Die oogmake-up doet haar geen goed. :/ Wel een oké interview, niet heel spannend maar heb het weleens slechter gezien.
Ze noemde The Office, Extras en Curb Your Enthusiasm...drie van de beste komische series van de laatste 10 jaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze kijkt nauwelijks series, behalve slechte humor.
Ik vind haar nu nog cooler .Larry Davidquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Ze noemde The Office, Extras en Curb Your Enthusiasm...drie van de beste komische series van de laatste 10 jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 juli 2011 18:02 schreef Gwywen het volgende:
Dat is een detail dat me niet echt van belang lijkt voor de loop van het verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
Ik haat comedy-series, dus ze zeggen mij weinig. Het is rete-overrated.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Ze noemde The Office, Extras en Curb Your Enthusiasm...drie van de beste komische series van de laatste 10 jaar.
Dat was te verwachtenquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik haat comedy-series, dus ze zeggen mij weinig. Het is rete-overrated.
Nou, zeker. Ik had ze me overigens heel anders voorgesteld, maar ik vind ze wel mooi zo.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:32 schreef franske19 het volgende:
Een foto van een aantal props van seizoen twee.
Voor de boeklezers: zonde he?
wat zijn het? :$ ik heb vast half liggen slapen tijdens boek 2quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou, zeker. Ik had ze me overigens heel anders voorgesteld, maar ik vind ze wel mooi zo.
Beetje spoilerishquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:19 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
wat zijn het? :$ ik heb vast half liggen slapen tijdens boek 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Acteur Stannis bekend gemaakt:
Stephen Dillane
Bleh, hij lijkt niet op "mijn" Stannis.... *not even close*Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Niet dat het echt uitmaakt. Als ik kijk hoe Nederlandse omroepen over het algemeen omgaan met kwaliteitstelevisie zou het toch doordeweeks om half 12 's nachts uitgezonden worden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:09 schreef Sheepcidus het volgende:
Wel raar dat GoT al opgepakt is door zenders door heel europa behalve nederland
Leuk man om de 15 minuten reclamequote:Op donderdag 28 juli 2011 14:09 schreef Sheepcidus het volgende:
Wel raar dat GoT al opgepakt is door zenders door heel europa behalve nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |