quote:
Op donderdag 7 juli 2011 07:47 schreef Panzermaus het volgende:Dat met die leg press is wel zo

, de keren dat ik dat ding nog doe is de eerste rep vaak het moeilijkst. Als je hoek met benen verkeerd hebt krijg je hem gewoon heel moeilijk 'op gang', kan niet goed zijn voor je knieën? Veel is mentaal ook, soms krijg ik hem niet weg, dan even spanning eraf en opnieuw, en echt met zo'n rawr-face duwen en dan lukt het toch. Eenmaal bijna-locked out is het gewoon langzaam en gecontroleerd terug tot bijna gewicht-op-blok, en dan dsfsfsdsfsfvroaarr weer omhoog.
Ik zet het stoeltje altijd zover mogelijk naar voren, zodat m'n spieren al een beetje gespannen staan voordat ik kracht zet. Ik denk een hoek van 70-80 graden. Het is een stuk zwaarder, maar je ontwikkelt er ook meer spier mee lijkt me. Het is wel een enorme inspanning, ik ga er vaak helemaal van zweten, tanden op elkaar en na afloop voelen mijn benen helemaal uitgeput. Maar het is wel mooi om al je spieren te zien aantrekken en het resultaat is ook duidelijk zichtbaar.
Heb trouwens geen last van m'n knieen, lijkt me dat je dan iets verkeerd doet of teveel gewicht pakt. Je spieren horen het gewicht te pakken, je gewrichten moeten gewoon soepel meebuigen.
Wil nu wel een keer gaan squaten trouwens. Maar een keertje een instructeur aanspreken.
"I can accept failure. I can not accept not trying."