En daar gaat het dus fout, egoist.quote:
Sociaal-liberaal paradijs. Dat is dus GroenLinks Utd. ?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doen jullie dus, ik ga voor een sociaal-liberaal paradijs
Iedereen gaat uiteindelijk voor het eigen gewin. Ook gij, Koos.quote:
Zoiets.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sociaal-liberaal paradijs. Dat is dus GroenLinks Utd. ?
Jij streeft nog steeds naar wereldvrede?quote:
Zeg maar: een vrije markt, tenzij de overheid het beter meent te wetenquote:
Klopt, maar dat streven moet in goede banen worden geleid. Daarmee bedoel ik niet dat we een repressief regime in het leven moeten roepen, maar dat het egoisme moet worden beteugeld.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iedereen gaat uiteindelijk voor het eigen gewin. Ook gij, Koos.
Tenzij het zoiets essentieels is dat je het niet aan de vrije markt kan overlaten. Denk aan zorg, defensie, energie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeg maar: een vrije markt, tenzij de overheid het beter meent te weten
Verschil is de weg er naar toe.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iedereen gaat uiteindelijk voor het eigen gewin. Ook gij, Koos.
Wat ben je nou voor waardeloos rechtspersoon. Je moet gaan voor het verlies van je rivalen!quote:
Ik heb het Telegraaf-publiek al lang afgeschreven. Stelletje no-brainers.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
Gesink verliest een paar seconden en hij wordt direct afgeschreven door het Telegraaf-publiek
Iedere stakeholder vindt zijn of haar belang van dusdanige essentie dat het niet aan de vrije markt overgelaten moet worden. Ik zeg: staatsprostitutie!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Tenzij het zoiets essentieels is dat je het niet aan de vrije markt kan overlaten. Denk aan zorg, defensie, energie.
De vrije markt utopisten denken dat wanneer je mensen en de markt geheel vrij laat, zij hun ambities en wensen na gaan streven en dat alles automatisch op zn plek valt. Maar dat is simpelweg een illusie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Tenzij het zoiets essentieels is dat je het niet aan de vrije markt kan overlaten. Denk aan zorg, defensie, energie.
Communist!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iedere stakeholder vindt zijn of haar belang van dusdanige essentie dat het niet aan de vrije markt overgelaten moet worden. Ik zeg: staatsprostitutie!
Het probleem wat jij hebt is denk ik dat jij een ideaal hebt wat de markt zou moeten doen. Vrije markt aanhangers hebben geen ideaal wat bedrijven zouden moeten doen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De vrije markt utopisten denken dat wanneer je mensen en de markt geheel vrij laat, zij hun ambities en wensen na gaan streven en dat alles automatisch op zn plek valt. Maar dat is simpelweg een illusie.
Wat is er precies erg aan als iemand zijn eigen belangen dient?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar dat streven moet in goede banen worden geleid. Daarmee bedoel ik niet dat we een repressief regime in het leven moeten roepen, maar dat het egoisme moet worden beteugeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |