Ok gelukkig...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wetsvoorstel dat net aanvaard werd ging geloof ik over de harde knip en selectiemogelijkheden? In elk geval niet over de langstudeerboete, die komt vanavond aan de orde.
als jij daardoor een jaar uitloopt levert dat meer op voor de roverheid, je bent een melkkoe geworden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:54 schreef fh101 het volgende:
wat dot en bram zeggen.
ik mis straks waarschijnlijk 1 vak waardoor ik een jaar moet wachten totdat ik aan mn master kan beginnen. Waarschijnlijk ga ik dan andere vakken erbij volgen, want ik ga geen jaar thuiszitten. Wat is nou duurder?
Tis jouw partij hoor die dit doet, dudequote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Heerlijk weer.
Xenofobe overheid die zich gaat bemoeien met het onderwijs. Al hebben scholen dit ook weer aan zichzelf te danken.
Nuhuh, want dan doe ik er nominaal + 1 over mijn bachelor, dus betaal ik nog steeds het 'lage' collegegeld. (of is dit ondertussen ook alweer veranderd??)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:57 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
als jij daardoor een jaar uitloopt levert dat meer op voor de roverheid, je bent een melkkoe geworden.
Ja, dat. Lekker 3000,- extra betalen voor een vakje van 3 ECTs oid, plus als extra bonus nog een jaar vertraging.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:50 schreef dotCommunism het volgende:
Die harde knip slaat ook nergens op. Mis je 3 punten, moet je soms, zoals Bram al zegt, een jaar wachten voor je kan instromen.
Laat opleidingen lekker zelf bepalen wanneer ze iemand wel of niet toelaten tot een master, in plaats van dat van bovenaf voor iedereen te verbieden.
nou ja, de harde knip is op de EUR al ingevoerd en ik zie er eigenlijk weinig problemen mee. Het is vervelend om te moeten wachten, maar anderzijds is nog een of twee vakken op hebben staan van de bachelor tijdens een master wel een beetje suf.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:50 schreef dotCommunism het volgende:
Die harde knip slaat ook nergens op. Mis je 3 punten, moet je soms, zoals Bram al zegt, een jaar wachten voor je kan instromen.
Laat opleidingen lekker zelf bepalen wanneer ze iemand wel of niet toelaten tot een master, in plaats van dat van bovenaf voor iedereen te verbieden.
De harde knip kan nu echter forse financiele gevolgen hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:30 schreef Frith het volgende:
hmm, jah.
Persoonlijk heb ik door de manier waarop de universiteiten de regeling al lijken te hebben aanvaard de indruk dat dit sowieso al wellicht een 'geregelde zaak' was. Dat wou ik gisteren in elk geval opmerken.
[..]
nou ja, de harde knip is op de EUR al ingevoerd en ik zie er eigenlijk weinig problemen mee. Het is vervelend om te moeten wachten, maar anderzijds is nog een of twee vakken op hebben staan van de bachelor tijdens een master wel een beetje suf.
En natuurlijk is de logica dat je dit als nominaal student toch niet gaat tegenkomen.
ah, in combinatie inderdaad wel. Daar had ik nog geen rekening mee gehouden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De harde knip kan nu echter forse financiele gevolgen hebben.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tis jouw partij hoor die dit doet, dude
Ja, vast door Zijlstra: dat levert extra boete op, want die ene maand telt natuurlijk als een heel collegejaar...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:38 schreef Frith het volgende:
"natuurlijk is daar over nagedacht".
*raises eyebrow*
Meestal zijn dat onderzoeksmasters, waar alleen de beste studenten voor geselecteerd worden. Maar natuurlijk is de kans om daar in vertraging op te lopen wel groter: er zijn immers meer momenten waarop vertraging kan worden opgelopen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wtf? Beweert hij nou dat de 2-jarige masters de kleinste kans hebben op uitloop? Ik geloof er geen bal van!
Ik redeneerde even vanuit mijn eigen straatje: alfa. En daar geldt mijn post wel voor (dat zijn doorgaans 1-jarige masters). Wellicht geldt hetzelfde voor Zijlstra (al deed die dan gamma).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bullshit. Alle technische en beta-studies hebben 2-jarige masters, en daar is de uitloop vaak hoog.
Helaas wel ja. En een hoop zieke studenten ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En dat is dus het probleem. Een hele groep studenten, waar al een tekort aan is, wordt genaaid omdat hun studie te ver van het bed van de politici is.
Nou daar ben ik nou wel op teruggekomen. De staatssecretaris staat glashard onwaarheden te vertellen in de Eerste Kamer er is niemand die hem interrumpeert.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:06 schreef Mishu het volgende:
Die oudjes nemen het anders wel goed op voor ons.
Stress is echt een ge-wel-dige prikkel om snel af te studeren ja. Zeker als je overwerkt raakt.quote:
En dan zit je al met een burn-out 40 jaar voordat je met pensioen mag.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:08 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Stress is echt een ge-wel-dige prikkel om snel af te studeren ja. Zeker als je overwerkt raakt.
Editquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:10 schreef VGA4xZoom het volgende:
[..]
En dan zit je al met een burn-out 40 jaar voordat je met pensioen mag.
Kost de maatschappij meer geld dan een jaartje uitloop denk ik zo... hoewel je dan natuurlijk wel een extra jaar kan krijgen- mits je dan ook de fut hebt om dit bij DUO te regelen. Iets wat je ook kan ontberen op dat moment.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:10 schreef VGA4xZoom het volgende:
[..]
En dan zit je al met een burn-out 40 jaar voordat je met pensioen mag.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:09 schreef Ewelina het volgende:
Ik geloof maar dat het goed is dat ik niet kijk, anders zou ik vast dingen naar de tv gaan smijten.
Zo erg is het nog net niet bij mij maar ik heb al minstens vijf keer diep moeten zuchten, iets wat ik normaal gesproken niet zo snel doe.quote:Ik geloof maar dat het goed is dat ik niet kijk, anders zou ik vast dingen naar de tv gaan smijten.
Tip: iemand machtigen. Dat werkt beter zolang die persoon daar geschikt voor is.quote:Kost de maatschappij meer geld dan een jaartje uitloop denk ik zo... hoewel je dan natuurlijk wel een extra jaar kan krijgen- mits je dan ook de fut hebt om dit bij DUO te regelen. Iets wat je ook kan ontberen op dat moment.
Toen hij het over de bureacratische belemmeringen had om rekening te houden met deeltijdstudenten had ik sterk de indruk dat hij competent genoeg is om problemen te zien maar onvoldoende competent is om die problemen ook daadwerkelijk op te lossen.quote:Volgens mij snapt hij het zelf niet meer.....
Het zal je maar ¤3000 extra kosten bovenop ¤3000 die je al moet betalen.quote:Ja precies Zijlstra, als je 1 regeltje in de financiele bijlage van een regeerakkoord zet kunnen studenten die tegelijk in een Bachelor en Master ingeschreven staan meteen weten dat ze vanaf dat moment dubbel tellen voor de vertraging._
Cohort-gedachte =quote:Ik hoop zo dat ze vasthouden aan de cohort-gedachte.
Dat zou natuurlijk heel mooi zijn. Maar meneer Zijlstra vindt dat niet eerlijk tegenover de aankomende studenten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee, de gedachte is dan dat alle huidige studenten zijn vrijgesteld, en alleen nieuwe studenten onder de langstudeerregels vallen.
Dank je, dat was het enige wat ik niet begreep in deze discussie omdat ik een stukje van de discussie heb gemist.quote:Nee, de gedachte is dan dat alle huidige studenten zijn vrijgesteld, en alleen nieuwe studenten onder de langstudeerregels vallen.
Helaas was ik 16 toen ik mijn havo diploma in ontvangst nam en was ik net een week 17 toen ik begon met studeren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu een ly by omission: driekwart in het HBO en de helft in het WO studeert nominaal af.
OK, en nu de exacte studierichtingen even bekijken waarbij 20% na 1 jaar de P heeft gehaald.
Een positieve noot: de SP-senator kwam met een leuk stukje humor.
Zijlstra: "als een 18-jarige nog te weinig volwassen is om verantwoordelijkheid voor zijn studie te nemen dan moeten we ook maar het kiesrecht later laten ingaan".
De SP-senator legde uit dat hij op die leeftijd op de verkeerde partij stemde.
Ach zal ook wel weer niks opleveren... Dusj.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Laten de studentenvakbonden maar de messen slijpen in de rechtszaal.
Eigenlijk is de hele gang van zaken verkeerd maar de regeringspartijen geven daar geen ene moer om denk ik eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:10 schreef Pizzabodem het volgende:
Maar eigenlijk moet zo'n discussie vooraf plaatsvinden.
waarschijnlijk zit halbe zich te vervelen nu die heeft allang zijn stemmen binnen....de oppositie kan beter stoppen en gewoon tegen stemmen....besluit aangenomen....allemaal naar huis en lekker slapen...halbe naar huis en aan de champagne en kaviaar en dan heerlijk slapen....studenten: laatste pilsje!quote:
die boete interesseert me nogmaals niets....maar ik wil geen langstudeerder heten vanaf september. net alsof je een bedreigd diersoort ofzo bent...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:21 schreef Mishu het volgende:
Ik denk ook dat je positief moet blijven. Er valt soms toch nog een mouw aan te passen en creatieve manieren te bedenken om alsnog niet heel erg verschrikkelijk duur uit te komen.
Dat denk ik niet. De groep waar het om gaat is te groot en de belangen dus ookquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:21 schreef Mishu het volgende:
Ik denk ook dat je positief moet blijven. Er valt soms toch nog een mouw aan te passen en creatieve manieren te bedenken om alsnog niet heel erg verschrikkelijk duur uit te komen.
Lijkt me niet. Want iedereen is zo gestresst, overspannen en overwerkt door de langstudeerboete, dat zou wel heel veel geld gaan kosten..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:25 schreef Pizzabodem het volgende:
Zal overspannen een medische reden zijn? Zo ja, dan voorspel ik ineens heel veel overspannen studenten.
http://www.eerstekamer.nl(...)erhoging_collegegeldquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zou graag het hele voorstel willen zien. Ik heb het idee dat het juridisch niet helemaal klopt en de Raad van State stelt bij een paar punten zijn kanttekeningen bij het wetsvoorstel.
Ook al klopt het voorstel juridisch niet, dan nog wordt het ingevoerd. They don't give a fuckquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zou graag het hele voorstel willen zien. Ik heb het idee dat het juridisch niet helemaal klopt en de Raad van State stelt bij een paar punten zijn kanttekeningen bij het wetsvoorstel.
Het is natuurlijk wel een idee om overspannen te worden in het uitloopjaar teneinde nog een extra jaar te verkrijgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:25 schreef Pizzabodem het volgende:
Zal overspannen een medische reden zijn? Zo ja, dan voorspel ik ineens heel veel overspannen studenten.
Dank je. Ik ga hier nog eens aandachtig naar kijken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
http://www.eerstekamer.nl(...)erhoging_collegegeld
op deze pagina te vinden.
Ah, en wat schiet men daarmee op?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit is ook precies waarom de Eerste Kamer opgeheven dient te worden. Het moet de wetten oprecht beoordelen, maar door partijpolitieke redenen wordt dit onvoldoende gedaan. Intussen hebben we wel de illusie van een goed systeem, maar daar koop je zo weinig voor.
kunnen jullie niet gewoon volgend jaar afronden? Tuurlijk is het altijd onzeker....zelfs al leer je alles bestaat er een kans dat het tentamen net iets te moeilijk is en je het niet haalt...maar toch ik heb volgend jaar nog 6 bachelorvakken over...en ik ga er 100% voor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een idee om overspannen te worden in het uitloopjaar teneinde nog een extra jaar te verkrijgen.
Misschien ga ik het over 2 jaar wel gewoon proberen. Ik kan natuurlijk ook ineens 'last' gaan krijgen van Chronische Bronchitis. (Heb er al 10 jaar geen last meer van, maar het staat nog steeds in de pc van de huisarts........)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Want iedereen is zo gestresst, overspannen en overwerkt door de langstudeerboete, dat zou wel heel veel geld gaan kosten..
Vervangen door iets à la de Raad van State. Die had wel wat zinnigs te melden, maar geen invloed.quote:
Ben het eens met je. CDA + VVD + PVV waren allemaal geheel voor de langstudeerboete in de Tweede Kamer nu is dat weer het geval in de Eerste Kamer. Is er dan werkelijk niemand in de eerste kamer van de cda/vvd fractie die zijn bedenkingen heeft en gewoon tegen gaat stemmen? PVV neem ik niet serieus...die zijn alleen maar met de islam en marokkanen weren bezig...die stemmen zonder na te denken voorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit is ook precies waarom de Eerste Kamer opgeheven dient te worden. Het moet de wetten oprecht beoordelen, maar door partijpolitieke redenen wordt dit onvoldoende gedaan. Intussen hebben we wel de illusie van een goed systeem, maar daar koop je zo weinig voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |