Hmm da's wel heel negatief.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kortom we hebben de zomer grotendeels achter de rug in NL
Wist ik niet, hoe gaat dat dan?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:41 schreef Schuifpui het volgende:
Aloa, je kan beter de reeksknop gebruiken, dan krijg je automatisch een koppeling naar het vorige deel en staat het bij iedereen in de AT. Het is ook nog eens makkelijk, want je hoeft niet handmatig de OP te kopiëren.
Haha ja zo gaat het toch al jaren in NL. Voorjaar is droog en warm en juli/augustus vallen vervolgens tegen!quote:
IPV open nieuw topic open nieuw deel aanklikken.quote:
Ja maar resultaten behaald in het verleden.... We hebben het over het weer he.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha ja zo gaat het toch al jaren in NL. Voorjaar is droog en warm en juli/augustus vallen vervolgens tegen!
Knopje 'open nieuw deel' in een dicht topic.quote:
Oke, dan weet ik dat voor de volgende keer.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Knopje 'open nieuw deel' in een dicht topic.
Dan neemt hij automatisch de OP over, hoogt het TT-nummer op en krijg je voor de TT een driehoekje die terug linkt naar het vorige deel en zit het gekoppeld aan de reeks. Iedereen heeft hem dan ook automatisch in zijn AT die in het vorige deel gepost heeft, of op 'volg topic' heeft geklikt.
Hey maar TS was niet eens lapo dus lijkt het me dat de intentie goed was, niet iedereen opent vaak vervolg topics toch?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Komop mensen, leer dat nou eens, het staat verdomme in koeienletters aangegeven
Dus bij deze weer een ouderwetse TVP.
Dat inderdaadquote:Op maandag 4 juli 2011 11:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey maar TS was niet eens lapo dus lijkt het me dat de intentie goed was, niet iedereen opent vaak vervolg topics toch?
quote:Wel laat het Amerikaans weermodel een aardige Jet zien in onze omgeving die donderdag de snelheid bereikt van 78kt (144 kilometer per uur). Dit zou eventueel forcering kunnen betekenen.
quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 09:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat heb ik al eens eerder uigelegt, even in het kort:
1: Teken zooi
2: De bomen houden veel licht tegen, vooral merbaar als er een W7bft+ staat kun je af en toe merken dat er een hoop licht door komt.
3: Geeft vooral in de herfst een hoop troep waar je niet goed van wordt, ook de dakgoten kun je om de week wel weer schoon maken omdat je anders al het water ook nog een van het dak naar beneden krijgt, en het water is al zo slecht afvoerbaar hier.
Iets minder belangrijke dingen:
4: De bomen houden ook veel wind tegen, dat is niet zo goed voor mijn metingen, en vooral in de lente en zomer bij nw/n/no verlang je naar een lekker briesje.
5: Deze bomen verpesten mijn uitzicht, als alles weg gaat zou je in de winter de dijk goed kunnen zienen heb ik wat beter zicht met de cam
ook voor onweer boven de wadden zou ik gewoon op dak kunnen zitten
dus hoef ik niet apart nog eens de deur uit, of ik de pier ook te zien krijg is nog maar de vraag, ben bang deze namelijk net in de nw richting zit.
Teken zijn er indd in overvloed, het is nog een wonder dat ik nog geen tekenbeet heb gehad met al die bomen en bosjes hierquote:Op maandag 4 juli 2011 09:25 schreef MaLo het volgende:
Hou op over teken, ben dit jaar al twee keer gebeten door een teek. Hier in Twente zijn er heel veel.
Is er op de lange termijn al zicht op echt zomerweer? Ik ben het zo zat om in lange broeken te lopen.
Ik vind dat weer van vanmiddag en morgen anders best prima zomerweer. Dat hete van vorige week maandag en dinsdag is niet iets voor mijquote:Op maandag 4 juli 2011 11:39 schreef aloa het volgende:
GFS ziet er niet hoopvol uit tot de 20e juli.
Ik hoop dat de 2e helft van juli de zomer echt gaat beginnen.
Vanmiddag was perfect. Morgen wordt het nog iets warmer.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind dat weer van vanmiddag en morgen anders best prima zomerweer. Dat hete van vorige week maandag en dinsdag is niet iets voor mij
Hmm ik vind anders aardig wat teken in de achtertuin, en er is geen grasspriet te vinden hier, vreemd?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef richie29 het volgende:
Ik dacht dat recente studies hadden uitgevonden dat teken eigenlijk niet / nauwelijks in bomen zitten, maar voornamelijk in gras en op (lange) grassprieten?
Mooie dag?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:48 schreef aloa het volgende:
Toch nog een mooie dag geworden vandaag. Vanmorgen viel het tegen, maar vanmiddag werd het een stuk warmer.
Nou ben benieuwdquote:Op maandag 4 juli 2011 19:56 schreef aloa het volgende:
GFS (12z) komt nu wel weer op woensdag en donderdag met cape en een aardige hoeveelheid neerslag. Ook de straalstroom ligt die dagen pal boven Nederland. Ben benieuwd of dit nog onweer op gaat leveren.
Gefixtquote:Op maandag 4 juli 2011 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Komop mensen, leer dat nou eens, het staat verdomme in koeienletters aangegeven
Dus bij deze weer een ouderwetse TVP.
Hmm, och, een bui is gauw voorbij toch?quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef garnage-patrick het volgende:
dat zou kut zijn,...
vrijdag begint automaxx summer edition, en dan zijn we allesj aan het opbouwen..
Dank je, zag er wel bizar uitquote:
Enorme zandstorm teistert Phoenix (Arizona)quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:48 schreef INViCTuS het volgende:
In Phoenix hebben ze een dikke stof/zandstorm gehad. op weer.nl staat daar een stuk uitleg en 2 filmpjes.
http://www.weer.nl/nl/hom(...)orm_bij_phoenix.html
Dit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 06:19 schreef Klonk het volgende:
Wat een zalige zomer tot nu toe, niet permanent smeltend warm, gewoon lekker tussen de 20-25 graden, goed genoeg om lekker buiten te zijn en te genieten van de zomerse dingen.
Minder prettig, was van plan een dag op zee te gaan vissen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:10 schreef aloa het volgende:
Voor morgen...
KNMI: Buien, mogelijk met onweer en windstoten tot 60 km/uur.
[ afbeelding ]
Waarschuwingen voor het Westen, dan zal het in ZH dus wel meevallenquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:10 schreef aloa het volgende:
Voor morgen...
KNMI: Buien, mogelijk met onweer en windstoten tot 60 km/uur.
[ afbeelding ]
Tot nu toe mogen we niet klagen nee, een warme periode gehad en een hele droge periode.quote:Op donderdag 7 juli 2011 06:19 schreef Klonk het volgende:
Wat een zalige zomer tot nu toe, niet permanent smeltend warm, gewoon lekker tussen de 20-25 graden, goed genoeg om lekker buiten te zijn en te genieten van de zomerse dingen.
Hier ook op Tholen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef Timmos het volgende:
Ik dacht al, ik ben een topic kwijt in my AT..![]()
Daarnet een prachtige shelfcloud (volgens mij) over Terneuzen heen!
Wauw wat een pracht 1 zeg!quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Even snelle foto vanuit de camera, nu bezig met de uiteindelijke foto('s)
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Even snelle foto vanuit de camera, nu bezig met de uiteindelijke foto('s)
quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:23 schreef kepler het volgende:
Shelf komt nu ook over Leiden, helaas te donker voor goede foto's
Met een leentoestel toch een aantal redelijke foto's kunnen maken (denk ik). Ik zal ze echter pas volgende week online kan zettenquote:
Zoiets kwam ook op de Kaag voorbij, dus lijkt me sterk dat Delft niks heeft mee gekregen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:49 schreef Schuifpui het volgende:
Wtf, die foto's![]()
Was dat net? Het heeft Delft net gemist, net als vorige week dinsdag.![]()
Er kwam wel een donkere lucht voorbij, maar niet zo als hierboven.
Volgens onweer-online is die ook over Delft heen gegaan..quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:49 schreef Schuifpui het volgende:
Wtf, die foto's![]()
Was dat net? Het heeft Delft net gemist, net als vorige week dinsdag.![]()
Er kwam wel een donkere lucht voorbij, maar niet zo als hierboven.
Ik kan die foto's niet bekijken. Er zat wel wat contrast in die bui, maar niet zo mooit als op de foto's in dit topic. Misschien is het ook wel deels belichting e.d. Het begint nu overigens wel te regenen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:53 schreef Timmos het volgende:
[..]
Volgens onweer-online is die ook over Delft heen gegaan..
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=26539
In welke omgeving?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik kan die foto's niet bekijken. Er zat wel wat contrast in die bui, maar niet zo mooit als op de foto's in dit topic. Misschien is het ook wel deels belichting e.d.
Het begint nu overigens wel te regenen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik kan die foto's niet bekijken. Er zat wel wat contrast in die bui, maar niet zo mooit als op de foto's in dit topic. Misschien is het ook wel deels belichting e.d. Het begint nu overigens wel te regenen.
Meh, waarschijnlijk dan niet goed opgelet. Heb ook niet zo'n geweldig uitzicht vanuit m'n kamer. Zie net een klein stukje lucht.quote:
Delft dus.quote:
Ik Utrecht dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Meh, waarschijnlijk dan niet goed opgelet. Heb ook niet zo'n geweldig uitzicht vanuit m'n kamer. Zie net een klein stukje lucht.
[..]
Delft dus.
vet, die wind kan je zien op t water jaquote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:11 schreef bianca en michael het volgende:
En nog even van gisteravond vanuit Rotterdam. Op de eerste foto windstil:
[ afbeelding ]
Maar toen de wolk ons eenmaal bereikt had (enkele minuten) begon het hard te waaien:
[ afbeelding ]
In de verte zagen we het wel regenen maar bij ons is niets gevallen.
Hmm, ik denk dat SpeedyGJ nu wel onweer heeft: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:49 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar foto's van de huidige buien in het noorden/westen van het land, zien er best heftig uit namelijk.
Echt een gave (en enge) foto!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:44 schreef Fredo55 het volgende:
Nog een foto van gisteravond, met mobiel gemaakt dus kwaliteit is niet zo goed:
[ afbeelding ]
Ik zag deze net op RTL Nieuws voorbijkomen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:12 schreef Timmos het volgende:
Ik zie weer foto's voorbij komen waarvan ik denk, damn.. Maar goed, ik zal maar tevreden blijven met die van mij
..
Definitieve foto's:
[ afbeelding ]
Yepquote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:00 schreef OA het volgende:
[..]
Ik zag deze net op RTL Nieuws voorbijkomen!
Sorry ik noem dit geen zomer. Het is pas zomer als het een paar maanden lang +25c is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:01 schreef ondeugend het volgende:
Prima oud- Hollandsche zomer tot nu toe.
Niet te warm, mooie buien en daarna weer alsof er niets gebeurd is.
Ik vind er niks aan en de voorspellingen voor de aankomende periode verandert ook niet echt... beetje saai.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:01 schreef ondeugend het volgende:
Prima oud- Hollandsche zomer tot nu toe.
Niet te warm, mooie buien en daarna weer alsof er niets gebeurd is.
ik ben aan het kamperen, en begin van de week was lekker zomers. Nu iets minderquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Sorry ik noem dit geen zomer. Het is pas zomer als het een paar maanden lang +25c is.
Zomers in Nederland![]()
![]()
Mooi hoor! Leuk is dat he, erkenning.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:17 schreef Timmos het volgende:
Nog even een duidelijkere screen.. Omdat het kan
..
[ afbeelding ]
Ja, dat heb ik al omdat ik voor de krant fotografeer.. Maar dit is toch wel tof.. Krijg meer reacties als wanneer ik jarig benquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mooi hoor! Leuk is dat he, erkenning.
Onzin ... dan moet je in Spanje gaan wonen.... ik vind dit echt Hollandsquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Sorry ik noem dit geen zomer. Het is pas zomer als het een paar maanden lang +25c is.
Zomers in Nederland![]()
![]()
Vind ik ook het is nog lang geen zomer.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Sorry ik noem dit geen zomer.
Het is pas zomer als het een paar maanden lang +25c is.
Zomers in Nederland![]()
![]()
Grappig, leven ze wel mee dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:53 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik al omdat ik voor de krant fotografeer.. Maar dit is toch wel tof.. Krijg meer reacties als wanneer ik jarig ben.. Mn pa smste dat zijn collega's het zagen, krijg net uit Griekenland een SMS dat iemand het van zijn ouders hoorde.. Tof
..
Ik vind 20~25°C wel lekker eigenlijk. Beetje zon erbij, af en toe een buitje.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Magnificat het volgende:
Een zomer voor mij is ook dat er min een paar weken 25+ op de teller staat.
Vorig jaar was het bv tijdens het WK bijna altijd 25+, heerlijk!!
Dit weer is ook niet verkeerd, maar geen zomer in mijn ogen.
Ben benieuwd of Augustus het nog waar gaat maken, zo niet dan is het niet best gesteld met de zomer.
Hier in Groningen is het niet echt precair geweest, heb weinig gehoord/gezien over boeren die aan het klagen waren en de velden staan er schitterend bij.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo zie je maar dat van droogte ineens om kan gaan in een natte boel![]()
Echter geld het alleen voor De Bilt he, landelijk kunnen er heel wat verschillen optreden.
Dan zie je zeker een ander plaatje dan ik zie, ik zie toch duidelijkquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo zie je maar dat van droogte ineens om kan gaan in een natte boel![]()
Echter geld het alleen voor De Bilt he, landelijk kunnen er heel wat verschillen optreden.
staan.quote:Landelijk gemiddelde over 13 stations
Tja Holwerd staat er ook goed bij hoor, de weilanden staan hier in volle bloei, dus de boeren moeten niet zo klagen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier in Groningen is het niet echt precair geweest, heb weinig gehoord/gezien over boeren die aan het klagen waren en de velden staan er schitterend bij.
Klopt ik heb me daar even overheen gelezenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:03 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dan zie je zeker een ander plaatje dan ik zie, ik zie toch duidelijk
[..]
staan.
Hmm, en dan nog het verschil tussen zand en klei grond, zandgrond is veel sneller te droog, houdt niks vast immers.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja Holwerd staat er ook goed bij hoor, de weilanden staan hier in volle bloei, dus de boeren moeten niet zo klagen.
Wat te denken van roodeschool, die heeft 11mm in 5min te verwerken gekregen, wat dat betreft hebben we niks te klagen lijkt mij![]()
3.0mm verdampt vandaag en er is 2.4mm gevallen, en te kort van 0.6mm! Ja dat mogen we weer lekker bij op tellen.
Jaartotaal:
Verdamping: 396.5mm
Neerslag: 215.0mm
Tja daar zit een flink verschil in, maar de neerslag heeft wel letterlijk een inhaal race geopend tegen deze verschillen.
Verdamping:
[ afbeelding ]
Neerslag:
[ afbeelding ]
Leuk om te zien dat 27ste 6mm is verdampt, en de 28ste gewoon even 25mm is bij gekomen, dan schiet het alweer aardig op![]()
We zijn er nog niet vanaf wat er komt nog meer regen volgende week, vooral richting woensdag kan het een paar flinke natte dagen gaan worden, en de temperaturen, nee daar gaan we maar niet over praten
[..]
Klopt ik heb me daar even overheen gelezen
Hier hebben we mazzel met airport Groningen in Eelde, dat is vlak bij.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja inderdaad ik snap het ook allemaal niet, maar ja wat doe je er tegen he.
Ik vind het ook jammer dat ze geen meerdere stations plaatsen, vooral NW Friesland.
Nu ben ik afhankelijk van het station Leeuwarden, vooral met de wind kun je dat erg goed zien. Als b.v Lauwersoog 6bft staat en Leeuwarden 4 dan ziet het er erg raar uit...
Lol, lekker in de tuin bij oma dus straks.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ze zouden mee moesten mee nemen toen mijn station nog op de pier stond![]()
En indd heerlijk weertje nu, alleen komt wel wat meer bewolking aan helaas, maar ach morgen weer naar huis, schijnbaar ook de beste dag van de week, 23°C NW 2bft, heerlijk!
Ik zal straks maar even stukje fietsen en wat foto's makenquote:Op zondag 10 juli 2011 10:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, lekker in de tuin bij oma dus straks.
Lol, we zaten net in de auto toen het losbarstte, was wel weer spannend, sommige mensen denken dat als je een flinke bui in rijdt je op de rem moet trappen, ging net goed...quote:Op zondag 10 juli 2011 18:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Yup hier in Beijum net ook 3/4 donderslagen gehad.
Momenteel rustig met wel flink wat regen
Klopt, het is nu ook weer flink donker aan het worden, de Held hier.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:41 schreef baggerbaas het volgende:
Heb hier inmiddels 3 harde klappen gehad (Groningen-Zuid)
quote:Dinsdag en woensdag gaat juli uit een ander vaatje tappen. In de langgerekte hoogtetrog, die zich langs de nul graden meridiaan bevindt, ontstaat een actief lagedrukgebied dat zich eerst van Frankrijk naar Duitsland verplaatst en vervolgens naar het noordwesten koerst. Tevens voltrekt zich een interactie met een vanuit het noorden komend hoogtelaag. Daardoor nemen vanaf dinsdagavond de neerslagkansen sterk toe en kan het met name woensdag flink gaan waaien uit het noorden. De temperatuur loopt dinsdag nog plaatselijk op tot 24 of 25 graden (in het zuiden 27), woensdag wordt de grens van 20 graden lang niet overal bereikt.
Jan Visser
Hahaha dat dacht ik al, wel totaal onverwachts trouwens! PP was als enige die dit had zien aankomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, we zaten net in de auto toen het losbarstte, was wel weer spannend, sommige mensen denken dat als je een flinke bui in rijdt je op de rem moet trappen, ging net goed...![]()
Zal hem hier ook maar even neerzetten....quote:Op maandag 11 juli 2011 11:23 schreef aloa het volgende:
Kan morgen ook wel wat onweer bij zitten in het zuiden.
Ziet er dus goed uit voor het zuiden (en midden)van Nederland.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:22 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Zal hem hier ook maar even neerzetten....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |