abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99015087
Dinsdag lijkt weer wat warmer te worden. Graad of 24, daarna valt de temperatuur weer terug tot rond de 20 graden.

pi_99015133
Kortom we hebben de zomer grotendeels achter de rug in NL :)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 4 juli 2011 @ 11:39:02 #4
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_99015328
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kortom we hebben de zomer grotendeels achter de rug in NL :)
Hmm da's wel heel negatief. ;)
be nice or go away
pi_99015340
GFS ziet er niet hoopvol uit tot de 20e juli.
Ik hoop dat de 2e helft van juli de zomer echt gaat beginnen.
pi_99015405
Aloa, je kan beter de reeksknop gebruiken, dan krijg je automatisch een koppeling naar het vorige deel en staat het bij iedereen in de AT. Het is ook nog eens makkelijk, want je hoeft niet handmatig de OP te kopiëren.
pi_99015526
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:41 schreef Schuifpui het volgende:
Aloa, je kan beter de reeksknop gebruiken, dan krijg je automatisch een koppeling naar het vorige deel en staat het bij iedereen in de AT. Het is ook nog eens makkelijk, want je hoeft niet handmatig de OP te kopiëren.
Wist ik niet, hoe gaat dat dan?
pi_99015531
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hmm da's wel heel negatief. ;)
Haha ja zo gaat het toch al jaren in NL. Voorjaar is droog en warm en juli/augustus vallen vervolgens tegen!
Zonder wrijving geen glans
  maandag 4 juli 2011 @ 11:48:13 #9
145755 kahaarin
pi_99015619
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef aloa het volgende:

[..]

IPV open nieuw topic open nieuw deel aanklikken. ;) :P
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Haha ja zo gaat het toch al jaren in NL. Voorjaar is droog en warm en juli/augustus vallen vervolgens tegen!
Ja maar resultaten behaald in het verleden.... We hebben het over het weer he. ;)
be nice or go away
pi_99015650
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Knopje 'open nieuw deel' in een dicht topic.

Dan neemt hij automatisch de OP over, hoogt het TT-nummer op en krijg je voor de TT een driehoekje die terug linkt naar het vorige deel en zit het gekoppeld aan de reeks. Iedereen heeft hem dan ook automatisch in zijn AT die in het vorige deel gepost heeft, of op 'volg topic' heeft geklikt.
pi_99015681
Komop mensen, leer dat nou eens, het staat verdomme in koeienletters aangegeven :')

Dus bij deze weer een ouderwetse TVP.
pi_99015706
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Knopje 'open nieuw deel' in een dicht topic.

Dan neemt hij automatisch de OP over, hoogt het TT-nummer op en krijg je voor de TT een driehoekje die terug linkt naar het vorige deel en zit het gekoppeld aan de reeks. Iedereen heeft hem dan ook automatisch in zijn AT die in het vorige deel gepost heeft, of op 'volg topic' heeft geklikt.
Oke, dan weet ik dat voor de volgende keer. :)
  maandag 4 juli 2011 @ 11:51:34 #13
145755 kahaarin
pi_99015715
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Komop mensen, leer dat nou eens, het staat verdomme in koeienletters aangegeven :')

Dus bij deze weer een ouderwetse TVP.
Hey maar TS was niet eens lapo dus lijkt het me dat de intentie goed was, niet iedereen opent vaak vervolg topics toch? ;)
be nice or go away
pi_99015738
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:51 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hey maar TS was niet eens lapo dus lijkt het me dat de intentie goed was, niet iedereen opent vaak vervolg topics toch? ;)
Dat inderdaad ^O^
pi_99016171
Misschien nog onweer op woensdag/ donderdag.

Onweerskansen 6 en 7 juli

Aanstaande woensdag en donderdag is er weer een kansje op onweer. Het Amerikaans weermodel liet het een paar dagen gelden zien, maar laat nu zien dat er weinig gaat gebeuren. In tegenstelling tot Hirlam en Metoffice. Deze twee laten op woensdag/donderdag een aardige trog overkomen. Wel laat het Amerikaans weermodel een aardige Jet zien in onze omgeving die donderdag de snelheid bereikt van 78kt (144 kilometer per uur). Dit zou eventueel forcering kunnen betekenen. De waardes van de onstabiliteit liggen ongeveer rond de 200-400 J/KG, dit is per run anders. De 0-1km schering ligt op maximaal 7m/s, maar gemiddeld op 4m/s. De 0-6km schering bedraagt maximaal 25m/s en gemiddeld 19m/s. Spannende dingen verwacht ik nu nog niet.

Voor de mensen die niet weten wat een trog inhoud: Een trog ontstaat door convergentie van luchtmassa's. Convergentie is het naar elkaar toestromen van lucht. Een teveel aan lucht onderin de atmosfeer veroorzaakt een optilling, gevolgd door afkoeling, condensatie en wolkenvorming. Een trog is op de weerkaart kenbaar aan de flauwe knik in de isobaren achter het koufront van een lagedrukgebied. Op weerkaarten van Bracknell worden deze met een vette zwarte lijn aangegeven. Het weer tijdens een trog is verschillend. Meestal hebben we te maken met een buiig weertype. Buien komen achter een koufront in de steeds koudere bovenlucht steeds meer op gang. Tijdens de passage van een trog worden de buien (door de genoemde optilling) extra actief. Vaak trekt er dan een lijn van buien over Nederland waarin soms ook hagel en onweer kan zitten. Achter een trog ruimt de wind vaak naar west tot noordwest en trekt iets aan. De luchtdruk stijgt dan veelal snel. In veel gevallen passeert een dag later een rug van hoge druk met onderdrukking van de buien en wat grotere opklaringen. Soms kenmerkt een trog zich ook door een wat minder instabiel weertype. Het is dan zwaar bewolkt en er valt buiige neerslag. Eén en ander heeft te maken met de actuele stabiliteitstoestand van de atmosfeer. In de zomermaanden zijn troggen vaak zéér actief, in de wintermaanden dikwijls wat minder.

onweer-online
pi_99016297
quote:
Wel laat het Amerikaans weermodel een aardige Jet zien in onze omgeving die donderdag de snelheid bereikt van 78kt (144 kilometer per uur). Dit zou eventueel forcering kunnen betekenen.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:11:35 #17
145755 kahaarin
pi_99016376
Oeh leuk, afwachten dus. :)
be nice or go away
  maandag 4 juli 2011 @ 12:34:44 #18
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_99017126
Indd afwachten, neerslag is er al flink uit in de pluim van LWD ;(

Effe uit vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:21 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom zo'n hekel aan die bomen? :D
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat heb ik al eens eerder uigelegt, even in het kort:
1: Teken zooi
2: De bomen houden veel licht tegen, vooral merbaar als er een W7bft+ staat kun je af en toe merken dat er een hoop licht door komt.
3: Geeft vooral in de herfst een hoop troep waar je niet goed van wordt, ook de dakgoten kun je om de week wel weer schoon maken omdat je anders al het water ook nog een van het dak naar beneden krijgt, en het water is al zo slecht afvoerbaar hier.

Iets minder belangrijke dingen:
4: De bomen houden ook veel wind tegen, dat is niet zo goed voor mijn metingen, en vooral in de lente en zomer bij nw/n/no verlang je naar een lekker briesje.
5: Deze bomen verpesten mijn uitzicht, als alles weg gaat zou je in de winter de dijk goed kunnen zien :) en heb ik wat beter zicht met de cam :) ook voor onweer boven de wadden zou ik gewoon op dak kunnen zitten :D dus hoef ik niet apart nog eens de deur uit, of ik de pier ook te zien krijg is nog maar de vraag, ben bang deze namelijk net in de nw richting zit.
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:25 schreef MaLo het volgende:
Hou op over teken, ben dit jaar al twee keer gebeten door een teek :P. Hier in Twente zijn er heel veel.

Is er op de lange termijn al zicht op echt zomerweer? Ik ben het zo zat om in lange broeken te lopen :P.
Teken zijn er indd in overvloed, het is nog een wonder dat ik nog geen tekenbeet heb gehad met al die bomen en bosjes hier :X
De katten zitten er wel elke keer eronder ;(
  maandag 4 juli 2011 @ 16:36:12 #19
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_99026092
Ik dacht dat recente studies hadden uitgevonden dat teken eigenlijk niet / nauwelijks in bomen zitten, maar voornamelijk in gras en op (lange) grassprieten?
pi_99033967
Toch nog een mooie dag geworden vandaag. Vanmorgen viel het tegen, maar vanmiddag werd het een stuk warmer.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:55:41 #21
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_99034213
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:39 schreef aloa het volgende:
GFS ziet er niet hoopvol uit tot de 20e juli.
Ik hoop dat de 2e helft van juli de zomer echt gaat beginnen.
Ik vind dat weer van vanmiddag en morgen anders best prima zomerweer. Dat hete van vorige week maandag en dinsdag is niet iets voor mij :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_99034249
GFS (12z) komt nu wel weer op woensdag en donderdag met cape en een aardige hoeveelheid neerslag. Ook de straalstroom ligt die dagen pal boven Nederland. Ben benieuwd of dit nog onweer op gaat leveren.
pi_99034344
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:55 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik vind dat weer van vanmiddag en morgen anders best prima zomerweer. Dat hete van vorige week maandag en dinsdag is niet iets voor mij :P
Vanmiddag was perfect. Morgen wordt het nog iets warmer.
Ik hoop alleen op weer eens een officiële hittegolf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2011 19:59:29 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 20:03:51 #24
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_99034575
Dan wel als ik vakantie heb en niet tijdens werkdagen :) en niet als ik op vakantie ben :p
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 4 juli 2011 @ 20:06:23 #25
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_99034688
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef richie29 het volgende:
Ik dacht dat recente studies hadden uitgevonden dat teken eigenlijk niet / nauwelijks in bomen zitten, maar voornamelijk in gras en op (lange) grassprieten?
Hmm ik vind anders aardig wat teken in de achtertuin, en er is geen grasspriet te vinden hier, vreemd? ;)
Volgens mij klopt het niet helemaal die studies :{

quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:48 schreef aloa het volgende:
Toch nog een mooie dag geworden vandaag. Vanmorgen viel het tegen, maar vanmiddag werd het een stuk warmer.
Mooie dag?
Die klojo's van het RTL weer / buienradar weten het allemaal niet hoe het weer in elkaar steekt.
Groningen lange tijd bewolkt...en wij dan? Friesland? Pardon? Onee we bestaan niet meer. Ik erger me daar behoorlijk aan..
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:56 schreef aloa het volgende:
GFS (12z) komt nu wel weer op woensdag en donderdag met cape en een aardige hoeveelheid neerslag. Ook de straalstroom ligt die dagen pal boven Nederland. Ben benieuwd of dit nog onweer op gaat leveren.
Nou ben benieuwd :) van mij mag het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')