Is Melatonine vergelijkbaar met DMT?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:37 schreef Maurice76 het volgende:
Het is melatonine. Kijk maar naar de getoonde graancirkel en de structuur ervan:
[ afbeelding ]
Melatonine:
[ afbeelding ]
Het is dus geen 5-MeO-DMT.
Ik heb hier op internet naar gezocht, maar nergens kan ik een oplossing vinden. Sterker nog, op de wikipedia site over dit probleem staat glashard dat het niet mogelijk is. Als men nieuwe oplossing heeft gevonden - al dan niet in graancirkels - dan heeft men die oplossing behoorlijk geheim gehouden. Een groot struikelblok zit 'm in het getal Pi, dat geen breuk is, maar wat je wel mee moet zeulen in je verschillende verhoudingen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hele interessante pagina over het "Squaring the Circle" principe in graancirkels. Wel even die Bert Janssen negeren:
http://www.wanttoknow.nl/(...)f-een-rond-vierkant/
Voor wie niet weet waarom dit principe zo interessant is: Wij mensen hebben in 2000 jaar nog maar een paar manieren gevonden om alleen met een passer en een liniaal een cirkel en een vierkant te creeeren met dezelfde oppervlakte. In veel graancirkels zijn nieuwe manieren gevonden, waarvan sommigen heel elegant en simpel, om dit squaring the circle principe toe te passen!
Nou het is idd niet 100% precies mogelijk omdat Pi een zogenaamd irrationeel getal is. Maar er zijn dus wel erg goeie benaderingen te bedenken en in graancirkels zijn er heel veel van dit soort oplossingen gevonden zegt men. Ik heb het vermoeden dat Alan Brown hierover een boek aan het schrijven is en hoop dat hij hier snel iets meer over te vertellen heeft. Hij kijkt gewoon op een wiskundige manier naar de cirkels, dus geen zweverig gezeur zoals bij die Bert Janssen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:18 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik heb hier op internet naar gezocht, maar nergens kan ik een oplossing vinden. Sterker nog, op de wikipedia site over dit probleem staat glashard dat het niet mogelijk is. Als men nieuwe oplossing heeft gevonden - al dan niet in graancirkels - dan heeft men die oplossing behoorlijk geheim gehouden. Een groot struikelblok zit 'm in het getal Pi, dat geen breuk is, maar wat je wel mee moet zeulen in je verschillende verhoudingen.
quote:Op maandag 25 juli 2011 17:25 schreef Maron het volgende:
Op 21 Juni jl.werd er een graancirkel in de vorm van het Maltezerkruis gevonden bij het Britse Wiltshire..
Op Niburu.nlstond dit toch wel interessante artikel..
http://www.niburu.nl/inde(...)aancirkels&Itemid=31
Hoe kan Niburu de link leggen tussen een extreem linkse anarcho pacifistische punk band naar het extreem rechtse EDL?quote:Bovendien verscheen bij Stonehenge, eveneens in Wiltshire, op dezelfde dag (21 juni) een gelijksoortige graanformatie met het logo van een anarchistische punkband uit de tachtiger jaren.
Het logo is een combinatie van diverse symbolen van autoriteit, waaronder het christelijke kruissymbool, de swastika, de Union Flag van Groot-Brittannië en een tweekoppige slang die zichzelf verorbert (als verwijzing naar het idee dat macht zichzelf uiteindelijk vernietigt). Inmiddels is namelijk bekend geworden dat Anders Breivik tevens banden had met de Britse rechts-extremistische en pro-Israëlische English Defence League (EDL).
Wellicht kan deze formatie aan een toekomstig incident worden toegeschreven.
Je had dit niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De realisatie dat er intelligentere wezens zijn dan wij, zal voor eens en altijd onze samenleving veranderen. Deze hele discussie over buitenaardse wezens die ons bezoeken, komt een beetje over als een Hollywood film. Maar onderschat niet de impact die een daadwerkelijk contact met buitenaardse intelligente wezens met zich mee zal brengen. Een geleidelijk proces van bewustwording en acceptatie is ontzettend belangrijk in deze kwestie. We praten hier nl. wel over de toekomst van de menselijke samenleving.
Wordt zoiets als dit niet goed aangepakt (wat het meest explosieve nieuws ooit is in de geschiedenis van de mens) is er een kans aanwezig dat er serieuze paniek ontstaat en dat er gewonden en doden vallen. En als wij als mensen ons van onze slechtste kant laten zien dan staat serieus de menselijke samenleving op deze planeet op het spel.
De bewustwording zal geleidelijk moeten gebeuren, net zoals bij iemand die van zijn arachnafobie wordt afgeholpen. Stapje voor stapje moet zoiets gebeuren om zo uiteindelijk met hele diepe angsten te kunnen omgaan. En de confrontatie met een slimmere en technologisch superieure intelligentie zal behoorlijke diepe angstgevoelens teweeg brengen bij een heleboel mensen.
Zitten een paar hele mooie tussenquote:
Ik heb helemaal over je post heen gelezenquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:03 schreef Maurice76 het volgende:
Ik heb even wat denkwerk verzet met betrekking tot de site die je had gelinkt. Wat dingen uitgerekend en zo. Met wat hij daar in die plaatjes weergeeft, kun je inderdaad een hele scherpe benadering maken - maar het is niet meer dan een benadering.
Je kunt het ook omkeren en de waarde van Pi redelijk dicht benaderen. De cirkel heeft immers een omtrek van 2 Pi * R, en het vierkant een te berekenen omtrek, die aan elkaar gelijk zouden moeten zijn. Door ze aan elkaar gelijk te stellen, kun je de waarde van Pi als het ware vaststellen.
Wat extra uitwijding (ja, ik ben een beta nerd, denk ik), op basis van wat definities; als we de volgende constantes definieren:
W ( x ) = wortel van getal x
A = 1 + W ( 2 )
B = W ( 2 + W ( 2 ) )
Dan kun je aan die afbeeldingen uitrekenen dat Pi benaderd wordt door:
Pi_benader = 2 * W ( 2 ) * ( 3 / A - 3 / ( A * B ) + 1 / B ) = 3,14330342
Pi zelf is 3,1415926 ... de verhouding tussen deze twee getallen is 99,9456... ofwel minder dan een promille verschil. Dus wel een hele scherpe benadering, maar niet meer dan dat.
Overigens zie ik nog wel een probleem in zijn oplossing, waarvan ik nog niet gezien heb hoe die te bepalen is. Het kleine cirkeltje dat hij in diagram #1 tekent, is ingesloten door de grotere cirkel en het vierkant. Ik zie zo snel geen manier om gebruikmakend van slechts een passer en een rechte lat die cirkel er zo precies tussenin te tekenen. Het middelpunt is volgens niet zomaar vast te stellen, maar mogelijk zie ik iets over het hoofd.
(Mocht een duidelijkere uitwijding nodig zijn hoe ik hiertoe gekomen ben, dan wil ik die op verzoek wel posten)
Mja, dus ze wachten gewoon tot een paar zweverige types in truth overtuigd zijn van het bewijs van de buitenaardsen alvorens ze zichzelf aan de massa bekend maken.. Beetje vaag vind je ook niet? Een beetje slim ras weet dat het sowieso een shock zal zijn en dat je het dan maar in 1x goed kan doen, of op zijn minst door een ambassadeur. Zou jij op een buitenaardse planeet met veel moeite moeilijke graancirkels gaan tekenen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:17 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Je had dit niet beter kunnen verwoorden.
Wat zeg je nou met je zweverige types in TRU en aan de andere kant de massa? Bewustwording is een proces dat stap voor stap plaatsvindt. Denk je echt dat ik bijv. van de een op de andere dag heb besloten dat we best wel eens bezocht konden worden door aliens?quote:Op zondag 4 september 2011 23:20 schreef inXs het volgende:
Mja, dus ze wachten gewoon tot een paar zweverige types in truth overtuigd zijn van het bewijs van de buitenaardsen alvorens ze zichzelf aan de massa bekend maken.. Beetje vaag vind je ook niet? Een beetje slim ras weet dat het sowieso een shock zal zijn en dat je het dan maar in 1x goed kan doen, of op zijn minst door een ambassadeur. Zou jij op een buitenaardse planeet met veel moeite moeilijke graancirkels gaan tekenen?
Tegenwoordig hebben we het internet en zodoende komen steeds meer en meer mensen in aanraking met controversiele onderwerpen. Dus ook de massa wordt bereikt. Als het internet niet had bestaan, was ik nu ook nog 1 van de skeptici geweest. Het is het internet geweest dat mijn denken uiteindelijk heeft veranderd.quote:Ik denk juist dat Henk en Ingrid in paniek schieten bij het contact met aliens en dat juist de wetenschappers cq. rationelen hier veel nuchterder instaan. Ofwel met hun graancirkels bereiken ze de verkeerde doelgroep... En dat is op zijn minst vreemd.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het afgelopen decennium genoeg gelezen/gezien over ufo's, etc. Daarnaast is er zoveel nep materiaal (en wellicht ook echt materiaal), maar nog steeds geen sluitend bewijs. Alles is maar vaag, net niet, vage bron, sekten, etc etc. Ook het disclosure project is maar een vaag gebeuren.quote:Op zondag 4 september 2011 23:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat zeg je nou met je zweverige types in TRU en aan de andere kant de massa? Bewustwording is een proces dat stap voor stap plaatsvindt. Denk je echt dat ik bijv. van de een op de andere dag heb besloten dat we best wel eens bezocht konden worden door aliens?
Ik ben meer dan tien jaar geleden voor het eerst in aanraking gekomen met het onderwerp van UFO's en ook graancirkels. Ik vond het interessant maar vond verder wel dat het mijn aandacht niet waard was. Ik kon het niet al te serieus nemen. Daarna heb ik tien jaar later de Disclosure Project gezien en dat was een schok voor mij. De Disclosure Project is iets dat je niet zomaar aan de kant kunt schuiven, ook niet als skepticus. Aan de hand daarvan ben ik verder onderzoek gaan doen OMDAT IK HET NIET KON GELOVEN.
Ik heb bijna een maand lang van alles opgezocht en kwam toen in een korte fase van woede terecht en ik wilde even niets meer met onderwerp te maken hebben. Daarna kwam de fase van acceptatie. Met andere woorden ik heb het klassieke proces van ridiculisering, ongeloof, woede en acceptatie heel duidelijk doorlopen. Over een periode van meer dan tien jaar. Dat is dus bewustwording.
En juist een complexe graancirkel grijpt je aandacht. Als je de foto's in dit topic ziet van de graancirkels dan grijpen ze toch je aandacht? Hoe skeptisch je ook bent, die dingen zijn toch geweldige kunstwerken? Als ze daadwerkelijk door aliens gemaakt zijn als onderdeel van het door hun geplande proces van voorzichtige benadering en bewustwording, dan zijn de graancirkels juist een geniale methode!
[..]
Tegenwoordig hebben we het internet en zodoende komen steeds meer en meer mensen in aanraking met controversiele onderwerpen. Dus ook de massa wordt bereikt. Als het internet niet had bestaan, was ik nu ook nog 1 van de skeptici geweest. Het is het internet geweest dat mijn denken uiteindelijk heeft veranderd.
Wat is er precies vaag aan de Disclosure Project dan?quote:Op maandag 5 september 2011 15:37 schreef inXs het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het afgelopen decennium genoeg gelezen/gezien over ufo's, etc. Daarnaast is er zoveel nep materiaal (en wellicht ook echt materiaal), maar nog steeds geen sluitend bewijs. Alles is maar vaag, net niet, vage bron, sekten, etc etc. Ook het disclosure project is maar een vaag gebeuren.
Aliens die ons in onze dromen bezoeken vind ik eigenlijk zweveriger. En een droom is een droom en kan altijd weg worden gezet als een droom. Een graancirkel is iets fysieks dat je niet zomaar kunt afdoen als een illusie.quote:Net als graancirkels dus.. en ja het zijn geweldige kunstwerken, maar nog steeds een erg omslachtige manier. Als ze ook maar een beetje intelligent zijn dan weten ze vast wel dat veel slimme en echte wetenschappers niet snel zullen geloven dat graancirkels door aliens gemaakt zijn en dat er ook veel copycats op de wereld zullen rondlopen. Als ze zo graag bewustwording willen kweken laten ze dan maar massaal ons in onze dromen bezoeken bijvoorbeeld... Alvast laten wennen aan hun verschijning en/of technologie.
Ken je het Hessdalen fenomeen?quote:Daarnaast zal ik ook de laatste zijn die zegt dat aliens niet bestaan, daar geloof ik best in, misschien zijn ze hier ook wel geweest, maar misschien ook niet.. Zolang het bij vage filmpjes blijft, graancirkels, rare bronnen en geruchten blijf ik skeptisch. Ik denk toch echt dat ze in het echt moet zien wil ik geloven dat ze hier zijn geweest.
Alles bij elkaar genomen lijkt dit fenomeen eerder een natuurlijk, maar tot nu toe nog onbekend, fenomeen te zijn. Bodemgesteldheid lijkt een belangrijke rol te spelen: veel erts in de grond en zwavel in de buurt aanwezig. Neem daarbij een minder sterk electromagnetisch veld vanwege de nabijheid van de (magnetische) noordpool en daarmee dus sterker aanwezige kosmische straling. En goed, aliens zullen dat ook best interessant vinden en misschien af en toe eens komen kijken, waarna ze door ons meteen bij elkaar op 1 hoop gegooid worden.quote:Op maandag 5 september 2011 19:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ken je het Hessdalen fenomeen?
Met lichten die op radar worden waargenomen en opgebouwd zijn uit een plasma? Plasma kan alleen bijeen worden gehouden door een heel sterk magnetisch veld. Het lijkt me niet dat dat natuurlijk zomaar voorkomt.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:30 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar genomen lijkt dit fenomeen eerder een natuurlijk, maar tot nu toe nog onbekend, fenomeen te zijn.
Hey Pop... kom hier eens kijken --> Fake alien invasion binnenkort?quote:Op woensdag 7 september 2011 23:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Met lichten die op radar worden waargenomen en opgebouwd zijn uit een plasma? Plasma kan alleen bijeen worden gehouden door een heel sterk magnetisch veld. Het lijkt me niet dat dat natuurlijk zomaar voorkomt.
Ik heb niet alle data hier beschikbaarquote:Op woensdag 7 september 2011 23:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Met lichten die op radar worden waargenomen en opgebouwd zijn uit een plasma? Plasma kan alleen bijeen worden gehouden door een heel sterk magnetisch veld. Het lijkt me niet dat dat natuurlijk zomaar voorkomt.
De aarde beschikt toch over een natuurlijk magnetisch veld? Of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 7 september 2011 23:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |