abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2011 @ 20:55:37 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98996319
Vorige OP:
quote:
Vanaf mei komt er een nieuwe serie op BNN in samenwerking met Pupkin films die gebaseerd is op waargebeurde verhalen.

Volgens een regie-assistente die ik ken gaat het over moorden die worden gepleegd om verschillende redenen. Wraak, liefde, haat, noem het maar op.

Ik ben benieuwd!
aflevering 1:
Titel: Spookbeeld
Aflevering
Ware verhaal
rechtspraak

Aflevering 2:
Titel: Wiet
Aflevering
Ware verhaal

aflevering 3:
Titel: Onder dwang
Aflevering
Ware verhaal

aflevering 4:
Titel: De Hosselaar
Aflevering
Ware verhaal

aflevering 5:
Titel: Doodslag
Aflevering
Ware verhaal

aflevering 6:
Titel: Masterplan
Aflevering
Ware verhaal
Zembla uitzending

aflevering 7:
Kortsluiting
Aflevering
Ware verhaal

Aflevering 8:
Kaartenhuis.
Aflevering

Aflevering 9:
Reflex
Aflevering

[ Bericht 77% gewijzigd door SaintOfKillers op 10-07-2011 21:43:03 ]
  zondag 3 juli 2011 @ 20:58:12 #2
123170 alors
zlata1234
pi_98996485
uh oh....
know'm sayin?
word? word.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:58:31 #3
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_98996500
Nu breekt de hel los
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  zondag 3 juli 2011 @ 20:58:32 #4
123170 alors
zlata1234
pi_98996502
wat een grafstemming _O-
know'm sayin?
word? word.
pi_98996646
Dat zoiets als dit gewoon echt gebeurd is, vind ik wel bizar eigenlijk. :{
٩๏̯͡๏)۶
pi_98996714
Ja dat mensen zo gemeen kunnen zijn :{ , is dit verhaal echt gebeurd?
  zondag 3 juli 2011 @ 21:07:07 #7
123170 alors
zlata1234
pi_98996905
wat is dat kind een verschrikkelijk mormel
know'm sayin?
word? word.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:07:15 #8
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_98996913
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:03 schreef Sofia90 het volgende:
Ja dat mensen zo gemeen kunnen zijn :{ , is dit verhaal echt gebeurd?
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal
Musica Espaņol
Come On
  zondag 3 juli 2011 @ 21:07:37 #9
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_98996937
Gemeen is niet bepaald het treffende woord
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 3 juli 2011 @ 21:12:03 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98997154
Wat een geweldige rollen van Halina en Tygo. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  zondag 3 juli 2011 @ 21:13:14 #11
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_98997226
Volgende week lijkt me matig
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_98997281
Dit was wel een heftige aflevering zeg, pfff
pi_98997294
quote:
8s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:07 schreef alors het volgende:
wat is dat kind een verschrikkelijk mormel
Dat kleintje he? Echt vreselijk. Wilde niet doorlopen enzo }:| :(

O-)

Wat een verhaal toch weer -O-
  zondag 3 juli 2011 @ 21:14:49 #14
123170 alors
zlata1234
pi_98997314
ik ben de originele zaak aan het zoeken... ben benieuwd hoeveel het erop lijkt dit keer...
know'm sayin?
word? word.
pi_98997431
Goed geacteerd, goede aflevering.

Meisje had volkomen recht om hem in die situatie neer te steken, en dat dacht de rechtbank ook gelukkig.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:18:26 #16
123170 alors
zlata1234
pi_98997502
Ik kan de originele zaak echt niet vinden met de aanwijzingen over het vonnis :{
know'm sayin?
word? word.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:24:17 #17
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98997836
Ben benieuwd wat de originele zaak was, wat een verschrikkelijk gezin...
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:26:23 #18
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_98997960
Ik vond wel een omgekeerde situatie waarbij een buitenlandse jongen zijn zus neerstak omdat hij het niet eens was met haar levensstijl. Maar dat zal er wel niks mee te maken hebben.
pi_98998509
Kan het ook niet vinden op rechtspraak.nl, maar wel veel (veelal nog heftigere) zaken.
pi_98999847
Als het echt gebeurd was zou je er toch wel wat over moeten vinden?
pi_98999921
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:00 schreef Sofia90 het volgende:
Ze verbouwen zo'n zaak natuurlijk wel, dat zag je ook bij de voorgaande aflevering :)
pi_98999990
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:00 schreef Sofia90 het volgende:
Van de BNN website:

Van God Los is een drama serie geinspireerd op waargebeurde verhalen. De aanpak van de serie is dan ook uitdrukkelijk niet het maken van een reconstructie of het exact navertellen van een waargebeurd verhaal. Daarom doen wij binnen de serie of daarbuiten geen expliciete verwijzingen naar bestaande gevallen waarop de afleveringen in meer of mindere mate geīnspireerd zijn.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:03:19 #23
123170 alors
zlata1234
pi_99000048
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ze verbouwen zo'n zaak natuurlijk wel, dat zag je ook bij de voorgaande aflevering :)
ja maar dat vonnis klopt meestal wel 1 op 1.
know'm sayin?
word? word.
pi_99000289
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:02 schreef Snoopy1982 het volgende:

[..]

Van de BNN website:

Van God Los is een drama serie geinspireerd op waargebeurde verhalen. De aanpak van de serie is dan ook uitdrukkelijk niet het maken van een reconstructie of het exact navertellen van een waargebeurd verhaal. Daarom doen wij binnen de serie of daarbuiten geen expliciete verwijzingen naar bestaande gevallen waarop de afleveringen in meer of mindere mate geīnspireerd zijn.
ja maar dat doen ze toch wel met die vonnissen op het einde. Die eerste aflevering was wel een bekend verhaal, ookal was het één en ander wel verandert, je kon het wel herkennen.
pi_99000598
quote:
ja maar dat doen ze toch wel met die vonnissen op het einde. Die eerste aflevering was wel een bekend verhaal, ookal was het één en ander wel verandert, je kon het wel herkennen.
Ja klopt, de vonnissen zullen wel helemaal kloppen. Maar het kan zijn dat ze bepaade punten veranderd hebben, misschien heeft ze haar broer wel doodgeslagen ipv doogestoken of was ze helemaal niet zwanger...dan wordt het wel lastiger om het terug te vinden. Ik heb al gezocht op de steekwoorden: moord, familie, 18 maanden maar daar kwam ik niet echt ver mee :p
  zondag 3 juli 2011 @ 22:13:13 #26
123170 alors
zlata1234
pi_99000668
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:12 schreef Snoopy1982 het volgende:

[..]

Ja klopt, de vonnissen zullen wel helemaal kloppen. Maar het kan zijn dat ze bepaade punten veranderd hebben, misschien heeft ze haar broer wel doodgeslagen ipv doogestoken of was ze helemaal niet zwanger...dan wordt het wel lastiger om het terug te vinden. Ik heb al gezocht op de steekwoorden: moord, familie, 18 maanden maar daar kwam ik niet echt ver mee :p
ik denk dat het eerder doodslag zou zijn...
know'm sayin?
word? word.
pi_99001227
Ik denk dat ik de zaak gevonden heb, kan alleen niet linken dus zet even hier wat tekst eruit neer:

De advocaat-generaal heeft gevorderd dat het hof verdachte terzake van doodslag zal veroordelen tot een gevangenisstraf voor de duur van 24 maanden met aftrek van de tijd die verdachte in voorlopige hechtenis heeft doorgebracht, waarvan 18 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van drie jaren en met als bijzondere voorwaarde dat verdachte zich laat behandelen bij de AFPN(1).

"Verdachte heeft omtrent de feitelijke gang van zaken op 13 augustus 2005 en de directe aanleiding daartoe - zakelijk weergeven - als volgt verklaard.
[slachtoffer] was dat weekend thuis met weekendverlof. Verdachte en [slachtoffer] hadden die dag doorgebracht bij diverse kennissen en met name [slachtoffer] had die dag veel alcohol gedronken. Nadat een vriendin van een kennis waar verdachte en [slachtoffer] verbleven, verdachte had verzocht weg te gaan omdat haar dochtertje bang werd van [slachtoffer], zijn verdachte en [slachtoffer] naar huis gegaan. Thuis aangekomen begon [slachtoffer] direct op verdachte te schelden.
Verdachte had de mishandeling van de week daarvoor nog vers in het geheugen. [slachtoffer] was toen ook met verlof thuis en had verdachte op de grond gegooid, haar in haar buik en tegen haar linkerbost geslagen en tegen haar benen geschopt. Voorts heeft [slachtoffer] haar dat weekend met de dood bedreigd. Verdachte was toen ongeveer 18 weken zwanger van een andere man dan [slachtoffer] en zij had [slachtoffer] daarvan niet in kennis gesteld. De week na de mishandeling is zij op bezoek geweest bij haar gynaecoloog en deze heeft haar nadrukkelijk gewezen op de risico's die de mishandeling met zich mee brachten voor haar ongeboren kind. Toen verdachte op 13 augustus weer op haar begon te schelden werd verdachte erg bang dat hij haar wederom zou mishandelen.
Verdachte heeft vervolgens de hond uitgelaten en toen zij de woning weer in kwam en [slachtoffer] wederom tegen haar begon te schreeuwen voelde zij een soort klik. Ze was moe van alle mishandelingen, scheldpartijen en het constant in angst leven. Verdachte is regelrecht naar het mes aan de muur gelopen en wat er vervolgens is gebeurd zegt ze niet meer precies te weten. Verdachte kan zich na verloop van tijd pas herinneren dat ze [slachtoffer] drie ā vier keer met het mes heeft gestoken. Daarna is zij naar buiten gegaan en heeft zich verborgen omdat zij dacht dat [slachtoffer] haar zou gaan zoeken. Ze heeft 112 gebeld en is met de centrale in contact gebleven tot het moment waarop de politie haar heeft aangehouden. "
  zondag 3 juli 2011 @ 22:24:40 #28
123170 alors
zlata1234
pi_99001311
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:23 schreef Snoopy1982 het volgende:
Ik denk dat ik de zaak gevonden heb, kan alleen niet linken dus zet even hier wat tekst eruit neer:

"Verdachte heeft omtrent de feitelijke gang van zaken op 13 augustus 2005 en de directe aanleiding daartoe - zakelijk weergeven - als volgt verklaard.
[slachtoffer] was dat weekend thuis met weekendverlof. Verdachte en [slachtoffer] hadden die dag doorgebracht bij diverse kennissen en met name [slachtoffer] had die dag veel alcohol gedronken. Nadat een vriendin van een kennis waar verdachte en [slachtoffer] verbleven, verdachte had verzocht weg te gaan omdat haar dochtertje bang werd van [slachtoffer], zijn verdachte en [slachtoffer] naar huis gegaan. Thuis aangekomen begon [slachtoffer] direct op verdachte te schelden.
Verdachte had de mishandeling van de week daarvoor nog vers in het geheugen. [slachtoffer] was toen ook met verlof thuis en had verdachte op de grond gegooid, haar in haar buik en tegen haar linkerbost geslagen en tegen haar benen geschopt. Voorts heeft [slachtoffer] haar dat weekend met de dood bedreigd. Verdachte was toen ongeveer 18 weken zwanger van een andere man dan [slachtoffer] en zij had [slachtoffer] daarvan niet in kennis gesteld. De week na de mishandeling is zij op bezoek geweest bij haar gynaecoloog en deze heeft haar nadrukkelijk gewezen op de risico's die de mishandeling met zich mee brachten voor haar ongeboren kind. Toen verdachte op 13 augustus weer op haar begon te schelden werd verdachte erg bang dat hij haar wederom zou mishandelen.
Verdachte heeft vervolgens de hond uitgelaten en toen zij de woning weer in kwam en [slachtoffer] wederom tegen haar begon te schreeuwen voelde zij een soort klik. Ze was moe van alle mishandelingen, scheldpartijen en het constant in angst leven. Verdachte is regelrecht naar het mes aan de muur gelopen en wat er vervolgens is gebeurd zegt ze niet meer precies te weten. Verdachte kan zich na verloop van tijd pas herinneren dat ze [slachtoffer] drie ā vier keer met het mes heeft gestoken. Daarna is zij naar buiten gegaan en heeft zich verborgen omdat zij dacht dat [slachtoffer] haar zou gaan zoeken. Ze heeft 112 gebeld en is met de centrale in contact gebleven tot het moment waarop de politie haar heeft aangehouden. "
Dat zou em goed kunnen zijn ja
know'm sayin?
word? word.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:32:28 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99001731
Denk het niet.
Overigens is er geen veroordeling geweest vanwege 'psychische overmacht' na de eis van 18 maanden door het OM.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_99005987
Heftige aflevering wel! Alle begrip voor het meisje, op een gegeven moment knapt er gewoon iets als je dag in, dag uit in zo'n situatie zit. Desalniettemin voor het broertje ook diep triest, die kan er eigenlijk niet eens zoveel aan doen, is gewoon helemaal verziekt door die pa...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_99011671
Wat een afschuwelijk triest verhaal.
Op zich goed dat ze geen straf heeft gekregen. Dat hele gezin was zo verziekt en dat meisje draagt dit evengoed haar hele leven mee.

Erg goed geacteerd trouwens.
Ik had wel medelijden met dat kleintje. Dat kind snapt toch niet dat ze in een tv-spel zit. En er werd zo tegen haar geschreeuwd en hardhandig meegesleurd.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_99014448
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:03 schreef Catwoman1986 het volgende:
Heftige aflevering wel! Alle begrip voor het meisje, op een gegeven moment knapt er gewoon iets als je dag in, dag uit in zo'n situatie zit. Desalniettemin voor het broertje ook diep triest, die kan er eigenlijk niet eens zoveel aan doen, is gewoon helemaal verziekt door die pa...
Dit.
Ik had trouwens verwacht dat het zwangere meisje zou worden vermoord door die Marokaanse familie of dat stiefpa die Marokaanse jongen wat zou aandoen.
Heftig weer zeg, echt een sterke aflevering! Goed acteerwerk.
En dit was natuurlijk aangedikt, maar reken maar dat er genoeg van dit soort gezinnen bestaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_99016210
Ik heb net gekeken en heb helemaal een naar gevoel in m'n buik...Arme kinderen, ook die jongen.
En in zekere zin heb ik dan ook medelijden met de ouders (vooral het einde toen ze in elkaars armen op de grond zakten, raakte me wel), als je ziet uit wat voor een milieu zij komen zie je wel dat zij ook gewoon onwetend zijn. Waarmee ik het niet goedpraat overigens!!!
Don't you love her madly?
pi_99016891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:08 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dit.
Ik had trouwens verwacht dat het zwangere meisje zou worden vermoord door die Marokaanse familie of dat stiefpa die Marokaanse jongen wat zou aandoen.
Heftig weer zeg, echt een sterke aflevering! Goed acteerwerk.
En dit was natuurlijk aangedikt, maar reken maar dat er genoeg van dit soort gezinnen bestaan
Gister het filmpje 'Door de ogen van Rita Horst' nog even gekeken na de aflevering, als ik dat moet geloven is het juist niet aangedikt...
Feauteaux
pi_99016954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:40 schreef Injetta het volgende:
Wat een afschuwelijk triest verhaal.
Op zich goed dat ze geen straf heeft gekregen. Dat hele gezin was zo verziekt en dat meisje draagt dit evengoed haar hele leven mee.

Erg goed geacteerd trouwens.
Ik had wel medelijden met dat kleintje. Dat kind snapt toch niet dat ze in een tv-spel zit. En er werd zo tegen haar geschreeuwd en hardhandig meegesleurd.
Bij veel scenes werd alleen het idee geschetst dat het kind aanwezig was en ik denk dat ze het buiten met die folders rondbrengen heus ook wel op een dusdanige manier hebben gefilmd waardoor het er heftiger uitziet dan het is. Het meisje wordt ook gespeeld door een tweeling, scheelt ook alweer iets :)
Feauteaux
pi_99019522
Ik kan hem weer eens niet terug kijken }:|
  maandag 4 juli 2011 @ 14:29:49 #37
300082 roos85
JUICHEN!
pi_99021078
Erg mooie en heftige aflevering... goed dat deze aflevering vanuit de diverse oogpunten (slachtoffer/dader en v.v.) is opgenomen..

Een geweldige rol van Tygo!

Ik denk dat ik de echte zaak gevonden heb:

http://www.blikopdewereld(...)ische-overmacht.html
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_99022314
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:29 schreef roos85 het volgende:

hij speelt toch altijd van die opgefokte mannetjes? Ik zag de hele uitzending alleen Tygo, de acteur, nooit het karakter :?
pi_99022409
Net even gekeken, echt een hele heftige aflevering. De spannendste tot nu toe.
pi_99030441
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

hij speelt toch altijd van die opgefokte mannetjes? Ik zag de hele uitzending alleen Tygo, de acteur, nooit het karakter :?
Dat had ik een beetje bij Halina, als ik dat hoofd zie, denk ik meteen aan De wereld draait door.
٩๏̯͡๏)۶
pi_99030945
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:29 schreef roos85 het volgende:
Erg mooie en heftige aflevering... goed dat deze aflevering vanuit de diverse oogpunten (slachtoffer/dader en v.v.) is opgenomen..

Ik denk dat ik de echte zaak gevonden heb:

http://www.blikopdewereld(...)ische-overmacht.html
In het echt was het toch ook een jong meisje? Als je zo luistert naar die regiseusse? Klinkt verder wel vrij gelijk ja.

Jammer van de lage kijkcijfers. Als de Vara het op zaterdagavond half 9 zou uitzenden trok het zeker 800+
  maandag 4 juli 2011 @ 19:13:10 #42
300082 roos85
JUICHEN!
pi_99032518
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:35 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In het echt was het toch ook een jong meisje? Als je zo luistert naar die regiseusse? Klinkt verder wel vrij gelijk ja.

Jammer van de lage kijkcijfers. Als de Vara het op zaterdagavond half 9 zou uitzenden trok het zeker 800+
Das waar ook, maar vond de zaak die had gevonden er erg op lijken.

Ja is zeker jammer, denk dat je zeker gelijk hebt!
  maandag 4 juli 2011 @ 19:24:09 #43
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99032989
vind de zaak er niet op lijken dan wel geheel uit zijn verband getrokken . In de aflevering was het neersteken echt een beslissing van een moment , na de trap in haar buik besloot ze dat te doen . De vrouw in jouw linkje heeft haar vriend in zijn slaap vermoord.
Toch wel een groot verschil zelfs voor een serie die slechts waargebeurde zaken als voorbeeld gebruikt.

Ik vond een andere link in dit topic waarin een vrouw haar vriend neerstak dan er meer op lijken.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:55:24 #44
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99044067
Zojuist pas gezien, erg grimmige en indrukwekkende aflevering met een fijne cast :Y Een van de betere afleveringen tot nu toe vind ik.

Ben wel benieuwd naar volgende week, dit keer speelt het verhaal zich in een totaal andere laag van de maatschappij af itt het gros van de eerdere afleveringen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_99047350
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:35 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ja en ik dacht dat ze ook zei dat het in het echte verhaal ook om zus-broer ging.
Feauteaux
pi_99047755
Heftige aflevering. Die zaken die er hier bij gehaald worden lijken er nog niet op. Dat gaat in de relatiesfeer en hier gaat het om broer-zus. Is nogal een ander verhaal.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:01:32 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99047767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:01 schreef bloodymary het volgende:
Heftige aflevering. Die zaken die er hier bij gehaald worden lijken er nog niet op. Dat gaat in de relatiesfeer en hier gaat het om broer-zus. Is nogal een ander verhaal.
Dat dus.
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:05:41 #48
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99047945
Ik denk dat de gedachte achter deze aflevering meer te maken heeft met een wanhoopsdaad na van jarenlang misbruik, mishandeling en uitzichtloosheid. Dat een bepaalde gebeurtenis (het kind dat gevaar loopt) een druppel kan zijn die de emmer doet overlopen. (kortsluiting) En het feit dus blijkbaar dat je op basis van dat vrijgesproken kan worden op basis van psychische overmacht.

Of het nou om broer of zus gaat, of dit zich binnen een relatie afspeelt is niet echt relevant denk ik. Ik ervaar het iig niet als relevant en zie een duidelijk parallel tussen de aflevering en de hier aangehaalde zaak.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_99049021
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:05 schreef HAL9000S het volgende:
Ik denk dat de gedachte achter deze aflevering meer te maken heeft met een wanhoopsdaad na van jarenlang misbruik, mishandeling en uitzichtloosheid. Dat een bepaalde gebeurtenis (het kind dat gevaar loopt) een druppel kan zijn die de emmer doet overlopen. (kortsluiting) En het feit dus blijkbaar dat je op basis van dat vrijgesproken kan worden op basis van psychische overmacht.

Of het nou om broer of zus gaat, of dit zich binnen een relatie afspeelt is niet echt relevant denk ik. Ik ervaar het iig niet als relevant en zie een duidelijk parallel tussen de aflevering en de hier aangehaalde zaak.
Het ging er meer om dat de regiseur het erover had dat het in de echte zaak ook ging om een jong meisje die haar broer heeft omgebracht en het dus niet om eerder genoemde zaken ging :)
Feauteaux
pi_99049412
ik vind het een erg goed serie maar wordt altijd beroerd als ik er naar kijk, wat een doffe ellende zeg.
pi_99051223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:40 schreef jakees het volgende:
ik vind het een erg goed serie maar wordt altijd beroerd als ik er naar kijk, wat een doffe ellende zeg.
Ja gewoon het idee dat al dit soort shit gewoon allemaal in het echt gebeurt, afschuwelijk!
Feauteaux
pi_99059538
Was dit nu de laaste aflevering?

Heb hem terug kunnen kijken.Wat vreselijk zeg
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:29:47 #53
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99062807
Nee, aan het eind van deze aflevering zie je al een voorstuk van die van volgende week.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:22:40 #54
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_99067342
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:40 schreef jakees het volgende:
Herkenbaar. Dit had ik vooral bij de laatste aflevering.
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:19:44 #55
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_99075302
Heb het ook voor het eerst gezien en vindt het wel een goede serie. Best aangrijpend als het allemaal echt gebeurt is. Bij die laatste aflevering viel mij het spel van de acteurs in positieve zin op, daarom bleef ik kijken. Die Tygo Gernandt is echt een meesterlijke acteur _O_
pi_99079739
Dit was wel het meest trieste verhaal hoor.
Wat een vreselijk gezin. Wat een ellende, wat een geweld, wat een drama. Ze waren allemaal totaal gevangen in die situatie. Allemaal slachtoffer van elkaar. En die totale onmacht om eruit te komen.
Ook zo typerend dat moeder zelf als jong meisje zwanger is geraakt en de deur uit is gegooid en dan overkomt het haar eigen dochter (herhaling dus) en die gooit ze er ook uit. Terwijl ze zelf weet hoe dat voelt en wat ze haar dochter daar eigenlijk mee aandoet. Maar toch niet anders weten te handelen.

Ik vind de aangehaalde zaken er toch niet voldoende op lijken. Dat gaat om een relatie. Dit gaat om een heel jong meisje en een totaal verziekte gezinssituatie. En de enorme impact die dit heeft op alles en iedereen. Een zus die haar hooguit 3 jaar jongere halfbroertje neersteekt, is toch wat anders dan een vrouw die al jaren is mishandeld door haar partner.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_99123165
het is hier op gebasseerd:
pi_99123312
goed gevonden sarah81!
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:13:41 #60
123170 alors
zlata1234
pi_99123790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef sarah81 het volgende:
Het is hier op gebaseerd: http://www.cleerdin-hamer(...)0-%20Dissociatie.pdf
Zo, dus ze zijn er qua verhaal niet eens veel van afgeweken. Goed gevonden!
know'm sayin?
word? word.
pi_99124399
verder kan ik er niks over vinden, maar het is natuurlijk ook al even geleden. W. heeft nu ook een dochter van 14/15 jaar
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:34:54 #62
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99124637
dat is goed gevonden , alweer 14 a 15 jaar... ben benieuwd of ze iets van haar leven heeft gemaakt. Ik hoop dat ze een ander pad ingeslagen is dan haar moeder.
pi_99124693
Ja, hopelijk niet opgegroeid in een pleeggezin. Ben benieuwd of W. wat van haar leven heeft kunnen maken.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:41:44 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99124952
quote:
Knap gevonden.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_99125754
quote:
goed gevonden ^O^
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:07:59 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99126469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:29 schreef sarah81 het volgende:
verder kan ik er niks over vinden, maar het is natuurlijk ook al even geleden. W. heeft nu ook een dochter van 14/15 jaar
Hoe weet je dat van die dochter? Dat staat namelijk niet in dat artikel. Ken jij S.W. ?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_99128234
Zooo, dat is knap speurwerk!
Dat is het inderdaad. Maar er moet meer bekend zijn, want in de aflevering wordt een heel beeld geschetst van het gezin.

Het is ook al een tijdje geleden, als dat kind geboren is dan moet het dus nu 14/15 jaar zijn. Dan ben ik ook wel benieuwd hoe het met 'moeder' is vergaan en haar kind. Heeft ze het zelf opgevoed? Zit ze nog steeds in een milieu van armoede en agressie?
Ziet het kind haar vader? Zijn er nu nog andere kinderen? Etc, etc...
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:56:42 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99128987
S.W. was dus al 21 jaar (meisje in de serie leek veel jonger) en het stiefbroertje dat ze doodstak was dus pas 14 jaar.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_99129331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:56 schreef golfer het volgende:
S.W. was dus al 21 jaar (meisje in de serie leek veel jonger) en het stiefbroertje dat ze doodstak was dus pas 14 jaar.
Waar haal je die informatie vandaan? Je hebt het over S.W. terwijl in de link alleen staat Verdachte W. en ik ben geen leeftijd of geboorte datum tegengekomen.
Heb je nog een andere bron??
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:33:25 #70
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_99131249
Ik heb vol ongeloof zitten kijken, wetende dat dit op een waar gebeurd verhaal is gebaseerd. Wat een trieste situatie zeg.
Daarnaast een dikke chapeau voor eigenlijk alle acteurs. Echt geweldig geacteerd!
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:41:11 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99131789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:01 schreef Injetta het volgende:

Waar haal je die informatie vandaan? Je hebt het over S.W. terwijl in de link alleen staat Verdachte W. en ik ben geen leeftijd of geboorte datum tegengekomen.
Heb je nog een andere bron??
hier

Bladzijde 286, 27-5 Rotterdam.
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:05:01 #72
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_99133404
De laatste was inderdaad een knap staaltje acteerwerk :Y
Hoe Halina ook met dat jongste kind aan het zeulen was de hele tijd haha (daar moest ik stiekem om lachen)
Wel heftige shit allemaal :'(
My mama didn't raise no fool
pi_99133841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:41 schreef golfer het volgende:

[..]

hier

Bladzijde 286, 27-5 Rotterdam.
Bedankt! Hoe heb je dat in godsnaam gevonden???
Interessant stuk trouwens.
Word er wel een beetje droevig van hoeveel er gemoord wordt ook al is het percentueel gezien niet zo hoog. Als je die lijst doorkijkt dan wordt er bijna elke dag dus wel iemand of een clubje mensen omgebracht..... -O- -O-
pi_99137259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:10 schreef Injetta het volgende:

[..]

Bedankt! Hoe heb je dat in godsnaam gevonden???
Interessant stuk trouwens.
Word er wel een beetje droevig van hoeveel er gemoord wordt ook al is het percentueel gezien niet zo hoog. Als je die lijst doorkijkt dan wordt er bijna elke dag dus wel iemand of een clubje mensen omgebracht..... -O- -O-
Ja, slechts een marge haalt vaak toevallig de media.
Zulke specifieke dingen kun je gauw vinden als je zoekt op woorden in het document :)

Overigens kunnen 14 jarige puberjongens erg groot en sterk zijn en 21 jarige vrouwen heel klein en fragiel. Maar ik denk dat dat moeilijk over te brengen zou zijn in de serie.

[ Bericht 3% gewijzigd door BonsaiWortel op 07-07-2011 00:37:57 ]
  donderdag 7 juli 2011 @ 01:20:12 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99138789
Toch ben ik nog benieuwd hoe sarah81 weet dat S.W. nu een dochter heeft van een jaar of 14?
Poef.....gone! Šgolfer
  donderdag 7 juli 2011 @ 01:55:12 #76
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99139419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:20 schreef golfer het volgende:
Toch ben ik nog benieuwd hoe sarah81 weet dat S.W. nu een dochter heeft van een jaar of 14?
omdat in de link vermeld staat dat het gebeurd is in 1997 , dader was toen zwanger. Reken het uit ..

Jij hoopte erop dat ze de dader zou kennen?
pi_99141219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:55 schreef tuintegel het volgende:

[..]

omdat in de link vermeld staat dat het gebeurd is in 1997 , dader was toen zwanger. Reken het uit ..

Jij hoopte erop dat ze de dader zou kennen?
Nee, volgens mij gaat het hem er meer om dat er specifiek een dochter genoemd wordt terwijl dat verder nergens uit blijkt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:49:55 #78
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99142677
Klopt dat detail wordt nergens verteld geschreven . Ik kan alleen vinden dat het op 27 mei 1997 is gebeurd in Rotterdam.
pi_99142770
Dochter of zoon bedoel ik. Ik dacht dat er in de serie genoemd werd dat zij bevallen was van een dochter. Dat is niet zo. Excuses voor de verwarring. En inderdaad het makkelijk uit te rekenen en te vinden op internet. Je zoekt gewoon op psychische overmacht en stiefbroer. Et voilā....
pi_99147800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:53 schreef sarah81 het volgende:
Dochter of zoon bedoel ik. Ik dacht dat er in de serie genoemd werd dat zij bevallen was van een dochter. Dat is niet zo. Excuses voor de verwarring. En inderdaad het makkelijk uit te rekenen en te vinden op internet. Je zoekt gewoon op psychische overmacht en stiefbroer. Et voilā....
Als we dan toch de detective gaan uithangen, hoe weet je dat het om een stiefbroer gaat? In de serie is het een halfbroer ;)
Feauteaux
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:13:20 #81
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99149360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:33 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Als we dan toch de detective gaan uithangen, hoe weet je dat het om een stiefbroer gaat? In de serie is het een halfbroer ;)
Stiefbroer staat dus wel in de link vermeld ..ik zocht ook op stiefbroer.. deze zaak lijkt het meest op de serie , dat wel . Alleen denk ik dat er weinig info verder over te vinden is en terecht. Het is al dramatisch genoeg al ben ik zelf ook nieuwsgierig hoe het de persoon in kwestie is vergaan.

Van zulke ingrijpende gebeurtenissen hoop ik altijd dat het voor het kleine zusje en de baby in het verhaal , de toekomst een stuk beter uitpakt als voor de overige personages.

[ Bericht 1% gewijzigd door tuintegel op 07-07-2011 13:22:47 ]
pi_99150983
quote:

[..]

Ja, is dat zo?
Ik kreeg eigenlijk ook de indruk dat het om een stiefbroer ging: een dochter van haar, een zoon van hem en een dochter van hen beiden. Vooral omdat Rody de moeder bij haar voornaam noemde (of ging doen). Maar dat is verder ook nergens op gebaseerd.
pi_99153253
quote:

[..]

Niet alles in de serie is werkelijk na gespeeld, al komen sommige zaken (zoals deze en die van aflevering 1) wel erg met het werkelijke overeen.
pi_99156533
quote:

[..]

halfbroer/stiefbroer wat maakt het uit. Het maakt de zaak niet minder erg. Ik ben het met helemaal eens met tuintegel. Het is goed dat je na zoveel jaar niet meer veel terug kan vinden, maar inderdaad benieuwd of het allemaal nog goed is afgelopen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:16:37 #85
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99234395
quote:
ILVERSUM - De misdaadserie Van God los van BNN krijgt een vervolg. Dat heeft producent Pupkin Film vrijdag gemeld.

Foto: BNN/Anouck Wolf

In de reeks worden verhalen verteld, gebaseerd op waar gebeurde misdrijven. De reeks die BNN de afgelopen weken uitgezond, trok op televisie en internet meer dan een half miljoen kijkers per aflevering. In elk deel spelen andere acteurs een hoofdrol.
Zo waren onder anderen al Georgina Verbaan, Tygo Gernandt, Bracha van Doesburgh en Hans Kesting te zien in de reeks.
Ook heeft elke aflevering een andere regisseur. De tweede reeks gaat vermoedelijk tien verhalen tellen en moet in het voorjaar van 2012 op televisie te zien zijn.
http://www.nu.nl/media/25(...)vervolg-in-2012.html
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_99234539
quote:
Dat is goed nieuws :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:08:32 #87
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_99234668
:s)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:16:20 #88
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99235447
Goed om te weten dat er een vervolg komt, de serie laat je meer nadenken over misdaad dan een drama- of speelfilm . Volgens mij is misdaad een onuitputtelijke bron voor verhalen .. hoe triest ook..
pi_99235482
Jammer de afl met Hans Kesting is de enige die ik gemist heb.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:22:42 #90
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99235558
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:18 schreef Dandilion het volgende:
Jammer de afl met Hans Kesting is de enige die ik gemist heb.
je kan ze terugzien op internet toch , even googlen op de titel .
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:35:19 #91
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99235734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:16 schreef tuintegel het volgende:
Volgens mij is misdaad een onuitputtelijke bron voor verhalen .. hoe triest ook..
Ik dacht er nog aan toen met data familiedrama laatst, met die Irakese man, Russische vrouw en 3 kids.... dat zou nou een goede zijn voor van god los :')
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:49:48 #92
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_99237333
lijken me leuke series, ga daar toch eens de herhalingen van kijken. .. :P
pi_99241809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ja, is dat zo?
Ik kreeg eigenlijk ook de indruk dat het om een stiefbroer ging: een dochter van haar, een zoon van hem en een dochter van hen beiden. Vooral omdat Rody de moeder bij haar voornaam noemde (of ging doen). Maar dat is verder ook nergens op gebaseerd.
Nee in het achter de schermen filmpje werd verteld dat die moeder een nieuwe relatie kreeg en daar dus de jongste 2 kinderen uit zijn voortgekomen. Ik denk dat Rody zijn moeder vooral bij de voornaam ging noemen omdat hij het gedrag van zijn vader compleet ging kopiëren.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:51 schreef sarah81 het volgende:

[..]

halfbroer/stiefbroer wat maakt het uit. Het maakt de zaak niet minder erg. Ik ben het met helemaal eens met tuintegel. Het is goed dat je na zoveel jaar niet meer veel terug kan vinden, maar inderdaad benieuwd of het allemaal nog goed is afgelopen.
Ik zeg ook niet dat het uitmaakt en dat het dingen minder erg maakt, ik vroeg me gewoon af hoe je erbij kwam op stiefbroer te zoeken :)

Anyway, morgen weer een nieuwe, ben benieuwd! Lijkt me niet zo'n geweldige aflevering eigenlijk..
Feauteaux
pi_99244401
Catwoman, waar kun je dat achter de schermen filmpje zien dan?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:11:31 #95
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99245205
LC , misschien youtube , want uitzendinggemist zie je hem niet..

Ik weet het niet , ik vind alle afleveringen goed omdat ze realistisch zijn . De een is echter heftiger dan de ander. De eerste aflevering (moordvrouw Troeta toch?) en die van afgelopen week waren echte crime passionels (noem je dat zo?) , het besluit in een blinde waas om te moorden . De andere afleveringen hadden een redelijke planning wat betreft een moord plegen.
pi_99245294
Behalve die met Hans Kesting, dat was meer een ongeluk. Je verwacht niet dat wanneer je iemand slaat dat die dan later overlijdt.

Wat dat stiefbroer/halfbroer gedoe betreft, ik denk dat dat voor die moeder wel heel veel uitmaakt en voor het meisje zelf ook trouwens of ze met hem is opgegroeid of dat hij later in haar leven is gekomen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:20:40 #97
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99245503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:14 schreef bloodymary het volgende:
Behalve die met Hans Kesting, dat was meer een ongeluk. Je verwacht niet dat wanneer je iemand slaat dat die dan later overlijdt.

Dat is gewoon een heel goed voorbeeld van : Sticks and stones can break my bones but names can never hurt me.

Met andere woorden , roep wat je wil maar handjes thuis.

Of het in de verwachting ligt of niet handen hou je thuis . maar dat is te idealistisch gedacht en ik weet ook dat zoiets nooit mogelijk zal zijn . Ik heb namelijk zelf ook weleens het gevoel dat ik iemand wel een mep zou kunnen geven .

Hoe dan ook , misdaden zijn goed tv voer.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:43:21 #98
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_99258589
Nu de herhaling ... op Ned3
Musica Espaņol
Come On
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 22:44:27 #99
9859 crew  Karina
Woman
pi_99258625
Ik zie net toevallig een klein stukje, valt me niet tegen, eens kijken of ik het ergens nog kan kijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99259754
OMG..
Zit ik net dit te kijken, lijkt het verdomd veel op een vriend van vroeger die door zijn zus is doodgestoken.. zit hier echt sprakeloos op mijn stoel
Hell To The Liars
pi_99261675
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef Droopie het volgende:
OMG..
Zit ik net dit te kijken, lijkt het verdomd veel op een vriend van vroeger die door zijn zus is doodgestoken.. zit hier echt sprakeloos op mijn stoel
Ik vond deze van vanavond best wel erg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')