aflevering 1:quote:Vanaf mei komt er een nieuwe serie op BNN in samenwerking met Pupkin films die gebaseerd is op waargebeurde verhalen.
Volgens een regie-assistente die ik ken gaat het over moorden die worden gepleegd om verschillende redenen. Wraak, liefde, haat, noem het maar op.
Ik ben benieuwd!
Gebaseerd op een waargebeurd verhaalquote:Op zondag 3 juli 2011 21:03 schreef Sofia90 het volgende:
Ja dat mensen zo gemeen kunnen zijn, is dit verhaal echt gebeurd?
Ze verbouwen zo'n zaak natuurlijk wel, dat zag je ook bij de voorgaande afleveringquote:Op zondag 3 juli 2011 22:00 schreef Sofia90 het volgende:
Als het echt gebeurd was zou je er toch wel wat over moeten vinden?
Van de BNN website:quote:Op zondag 3 juli 2011 22:00 schreef Sofia90 het volgende:
Als het echt gebeurd was zou je er toch wel wat over moeten vinden?
ja maar dat vonnis klopt meestal wel 1 op 1.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ze verbouwen zo'n zaak natuurlijk wel, dat zag je ook bij de voorgaande aflevering
ja maar dat doen ze toch wel met die vonnissen op het einde. Die eerste aflevering was wel een bekend verhaal, ookal was het één en ander wel verandert, je kon het wel herkennen.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:02 schreef Snoopy1982 het volgende:
[..]
Van de BNN website:
Van God Los is een drama serie geinspireerd op waargebeurde verhalen. De aanpak van de serie is dan ook uitdrukkelijk niet het maken van een reconstructie of het exact navertellen van een waargebeurd verhaal. Daarom doen wij binnen de serie of daarbuiten geen expliciete verwijzingen naar bestaande gevallen waarop de afleveringen in meer of mindere mate geīnspireerd zijn.
Ja klopt, de vonnissen zullen wel helemaal kloppen. Maar het kan zijn dat ze bepaade punten veranderd hebben, misschien heeft ze haar broer wel doodgeslagen ipv doogestoken of was ze helemaal niet zwanger...dan wordt het wel lastiger om het terug te vinden. Ik heb al gezocht op de steekwoorden: moord, familie, 18 maanden maar daar kwam ik niet echt ver mee :pquote:ja maar dat doen ze toch wel met die vonnissen op het einde. Die eerste aflevering was wel een bekend verhaal, ookal was het één en ander wel verandert, je kon het wel herkennen.
ik denk dat het eerder doodslag zou zijn...quote:Op zondag 3 juli 2011 22:12 schreef Snoopy1982 het volgende:
[..]
Ja klopt, de vonnissen zullen wel helemaal kloppen. Maar het kan zijn dat ze bepaade punten veranderd hebben, misschien heeft ze haar broer wel doodgeslagen ipv doogestoken of was ze helemaal niet zwanger...dan wordt het wel lastiger om het terug te vinden. Ik heb al gezocht op de steekwoorden: moord, familie, 18 maanden maar daar kwam ik niet echt ver mee :p
Dat zou em goed kunnen zijn jaquote:Op zondag 3 juli 2011 22:23 schreef Snoopy1982 het volgende:
Ik denk dat ik de zaak gevonden heb, kan alleen niet linken dus zet even hier wat tekst eruit neer:
"Verdachte heeft omtrent de feitelijke gang van zaken op 13 augustus 2005 en de directe aanleiding daartoe - zakelijk weergeven - als volgt verklaard.
[slachtoffer] was dat weekend thuis met weekendverlof. Verdachte en [slachtoffer] hadden die dag doorgebracht bij diverse kennissen en met name [slachtoffer] had die dag veel alcohol gedronken. Nadat een vriendin van een kennis waar verdachte en [slachtoffer] verbleven, verdachte had verzocht weg te gaan omdat haar dochtertje bang werd van [slachtoffer], zijn verdachte en [slachtoffer] naar huis gegaan. Thuis aangekomen begon [slachtoffer] direct op verdachte te schelden.
Verdachte had de mishandeling van de week daarvoor nog vers in het geheugen. [slachtoffer] was toen ook met verlof thuis en had verdachte op de grond gegooid, haar in haar buik en tegen haar linkerbost geslagen en tegen haar benen geschopt. Voorts heeft [slachtoffer] haar dat weekend met de dood bedreigd. Verdachte was toen ongeveer 18 weken zwanger van een andere man dan [slachtoffer] en zij had [slachtoffer] daarvan niet in kennis gesteld. De week na de mishandeling is zij op bezoek geweest bij haar gynaecoloog en deze heeft haar nadrukkelijk gewezen op de risico's die de mishandeling met zich mee brachten voor haar ongeboren kind. Toen verdachte op 13 augustus weer op haar begon te schelden werd verdachte erg bang dat hij haar wederom zou mishandelen.
Verdachte heeft vervolgens de hond uitgelaten en toen zij de woning weer in kwam en [slachtoffer] wederom tegen haar begon te schreeuwen voelde zij een soort klik. Ze was moe van alle mishandelingen, scheldpartijen en het constant in angst leven. Verdachte is regelrecht naar het mes aan de muur gelopen en wat er vervolgens is gebeurd zegt ze niet meer precies te weten. Verdachte kan zich na verloop van tijd pas herinneren dat ze [slachtoffer] drie ā vier keer met het mes heeft gestoken. Daarna is zij naar buiten gegaan en heeft zich verborgen omdat zij dacht dat [slachtoffer] haar zou gaan zoeken. Ze heeft 112 gebeld en is met de centrale in contact gebleven tot het moment waarop de politie haar heeft aangehouden. "
Dit.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:03 schreef Catwoman1986 het volgende:
Heftige aflevering wel! Alle begrip voor het meisje, op een gegeven moment knapt er gewoon iets als je dag in, dag uit in zo'n situatie zit. Desalniettemin voor het broertje ook diep triest, die kan er eigenlijk niet eens zoveel aan doen, is gewoon helemaal verziekt door die pa...
Gister het filmpje 'Door de ogen van Rita Horst' nog even gekeken na de aflevering, als ik dat moet geloven is het juist niet aangedikt...quote:Op maandag 4 juli 2011 11:08 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dit.
Ik had trouwens verwacht dat het zwangere meisje zou worden vermoord door die Marokaanse familie of dat stiefpa die Marokaanse jongen wat zou aandoen.
Heftig weer zeg, echt een sterke aflevering! Goed acteerwerk.
En dit was natuurlijk aangedikt, maar reken maar dat er genoeg van dit soort gezinnen bestaan
Bij veel scenes werd alleen het idee geschetst dat het kind aanwezig was en ik denk dat ze het buiten met die folders rondbrengen heus ook wel op een dusdanige manier hebben gefilmd waardoor het er heftiger uitziet dan het is. Het meisje wordt ook gespeeld door een tweeling, scheelt ook alweer ietsquote:Op maandag 4 juli 2011 08:40 schreef Injetta het volgende:
Wat een afschuwelijk triest verhaal.
Op zich goed dat ze geen straf heeft gekregen. Dat hele gezin was zo verziekt en dat meisje draagt dit evengoed haar hele leven mee.
Erg goed geacteerd trouwens.
Ik had wel medelijden met dat kleintje. Dat kind snapt toch niet dat ze in een tv-spel zit. En er werd zo tegen haar geschreeuwd en hardhandig meegesleurd.
hij speelt toch altijd van die opgefokte mannetjes? Ik zag de hele uitzending alleen Tygo, de acteur, nooit het karakterquote:
Dat had ik een beetje bij Halina, als ik dat hoofd zie, denk ik meteen aan De wereld draait door.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
hij speelt toch altijd van die opgefokte mannetjes? Ik zag de hele uitzending alleen Tygo, de acteur, nooit het karakter
In het echt was het toch ook een jong meisje? Als je zo luistert naar die regiseusse? Klinkt verder wel vrij gelijk ja.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:29 schreef roos85 het volgende:
Erg mooie en heftige aflevering... goed dat deze aflevering vanuit de diverse oogpunten (slachtoffer/dader en v.v.) is opgenomen..
Een geweldige rol van Tygo!
Ik denk dat ik de echte zaak gevonden heb:
http://www.blikopdewereld(...)ische-overmacht.html
Das waar ook, maar vond de zaak die had gevonden er erg op lijken.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:35 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
In het echt was het toch ook een jong meisje? Als je zo luistert naar die regiseusse? Klinkt verder wel vrij gelijk ja.
Jammer van de lage kijkcijfers. Als de Vara het op zaterdagavond half 9 zou uitzenden trok het zeker 800+
Ja en ik dacht dat ze ook zei dat het in het echte verhaal ook om zus-broer ging.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:35 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
In het echt was het toch ook een jong meisje? Als je zo luistert naar die regiseusse? Klinkt verder wel vrij gelijk ja.
Jammer van de lage kijkcijfers. Als de Vara het op zaterdagavond half 9 zou uitzenden trok het zeker 800+
Dat dus.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:01 schreef bloodymary het volgende:
Heftige aflevering. Die zaken die er hier bij gehaald worden lijken er nog niet op. Dat gaat in de relatiesfeer en hier gaat het om broer-zus. Is nogal een ander verhaal.
Het ging er meer om dat de regiseur het erover had dat het in de echte zaak ook ging om een jong meisje die haar broer heeft omgebracht en het dus niet om eerder genoemde zaken gingquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:05 schreef HAL9000S het volgende:
Ik denk dat de gedachte achter deze aflevering meer te maken heeft met een wanhoopsdaad na van jarenlang misbruik, mishandeling en uitzichtloosheid. Dat een bepaalde gebeurtenis (het kind dat gevaar loopt) een druppel kan zijn die de emmer doet overlopen. (kortsluiting) En het feit dus blijkbaar dat je op basis van dat vrijgesproken kan worden op basis van psychische overmacht.
Of het nou om broer of zus gaat, of dit zich binnen een relatie afspeelt is niet echt relevant denk ik. Ik ervaar het iig niet als relevant en zie een duidelijk parallel tussen de aflevering en de hier aangehaalde zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |