Dat dusquote:
Ja perfect idee. Elke ochtend staan er zoveel mensen omdat iedereen dan naar de speeltuin gaat, naar opa en oma en boodschappen gaat doen.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:09 schreef Kingstown het volgende:
Alleen nog auto's voor zakelijk verkeer. Naar de speeltuin, opa en oma en de supermarkt doe je maar op een andere manier.
Kan iedereen nog naar z'n werk en een stuk minder files en vervuiling.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:09 schreef Kingstown het volgende:
Alleen nog auto's voor zakelijk verkeer. Naar de speeltuin, opa en oma en de supermarkt doe je maar op een andere manier.
Kan iedereen nog naar z'n werk en een stuk minder files en vervuiling.
Enig idee wat de impact is op milieu om Tarvo Turbo brood te eten?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Enig idee wat de milieu impact is van het internet, TS? Ga toch offline !
Volgens mij wordt juist de OV-reiziger van alle kanten dwarsgezeten en wordt het hem of haar vrijwel onmogelijk gemaakt om het OV als alternatief voor de au(w)to te gebruiken.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:01 schreef SpecialK het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik (als iemand die geen auto bezit) zo langzamerhand wel een beetje moe word van dat automobilistje pesten.
Ik vind het maar pussy's vergeleken bij Stalin en Hitler.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Socialistiese Radikale Aktie.![]()
Rote Armee Fraktion, jeweettog.![]()
Dat waren pas helden!
Socialisme = kanker, geen nieuws dus.quote:
Tiefstraal toch een end op man. Nooit gezien hoe fietsers zich gedragen op de openbare weg?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij wordt juist de OV-reiziger van alle kanten dwarsgezeten en wordt het hem of haar vrijwel onmogelijk gemaakt om het OV als alternatief voor de au(w)to te gebruiken.
Automobilisten zijn vaak erg agressief naar fietsers toe en er is gewoon te weinig ruimte op sommige straten om goed te fietsen zonder van je sokken te worden gereden.
Auto's worden net als villa's voor de rijken, zwaar gesubsidieerd. Auto is geen melkkoe maar subsidievarken.
Als TS trollt in zijn eigen topic mag ik dat ookquote:Op zondag 3 juli 2011 19:57 schreef Kingstown het volgende:
Binnen 1 pagina van autogebruik terug dringen naar het juichen om mensen met kanker.
Het kan snel gaan.
Sinds wanneer is noodzaak een criterium?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef rutger05 het volgende:
Vaak wordt voor een korte afstand een auto gepakt terwijl dat helemaal niet nodig is.
Inderdaad, dat veel voetgangers en fietsers nog in leven zijn is te danken aan nette, oplettende automobilisten (die nog altijd een ruime meerderheid zijn). Waarschijnlijk heeft de TS nog eens geen rijbewijs.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tiefstraal toch een end op man. Nooit gezien hoe fietsers zich gedragen op de openbare weg?
Mensen mogen best wat meer bewust zijn dat het onnodig de auto pakken voor korte stukjes die prima met de fiets gedaan kunnen worden onnodig overlast, verkeersonveiligheid en milieuvervuiling veroorzaakt.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Sinds wanneer is noodzaak een criterium?
Ik betaal me de tering aan bijtelling voor die paar duizend prive kilometers die ik per jaar rij, en vind het bespottelijk dat ik een tweede auto zou aanschaffen, dus maak ik maximaal gebruik van de auto, ik moet er sowieso voor betalen of ik hem nu gebruik of niet.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef rutger05 het volgende:
Er mag best een campagne komen om mensen bewust te maken van de overlast en de vervuiling die auto's veroorzaken en tegen de auto als statussymbool. Vaak wordt voor een korte afstand een auto gepakt terwijl dat helemaal niet nodig is. Ook worden er veel te grote auto's gereden met de daarbij behorende milieuvervuiling en hoog gebruik van brandstoffen. Dat heeft alles te maken met de status die veel mensen aan hun auto willen ontlenen. Jammer dat dit kabinet er ook weer overgaat om weinig milieubelastende kleine auto's weer van de belastingvoordelen te ontdoen. Een gemiste kans.
Zo'n campagne moet dan wel publiekvriendelijk zijn en mensen aanspreken en niet afstoten, dus bijvoorbeeld geen vernielingen of wegen afsluiten, maar mensen bewust maken en motiveren tot een ander gebruik en kijk op auto's.
Ik schrijf ook helemaal niet dat mensen geen gebruik zouden mogen maken van hun auto, maar dat zij wat meer bewust gemaakt zouden moeten worden van dat gebruik.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betaal me de tering aan bijtelling voor die paar duizend prive kilometers die ik per jaar rij, en vind het bespottelijk dat ik een tweede auto zou aanschaffen, dus maak ik maximaal gebruik van de auto, ik moet er sowieso voor betalen of ik hem nu gebruik of niet.
Ik heb daar schijt aan. De overheid bestraft mij alleen maar voor mijn goede gedrag als hard werken en geld verdienen dus je kan de boom inquote:Op zondag 3 juli 2011 20:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mensen mogen best wat meer bewust zijn dat het onnodig de auto pakken voor korte stukjes die prima met de fiets gedaan kunnen worden onnodig overlast, verkeersonveiligheid en milieuvervuiling veroorzaakt.
Meer auto's als fietsers/voetgangers?!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad, dat veel voetgangers en fietsers nog in leven zijn is te danken aan nette, oplettende automobilisten (die nog altijd een ruime meerderheid zijn).
Wrs. had ik al een rijbewijs toen jij nog in de luiers lag....en nu? Wat heeft dat er mee te maken?quote:Waarschijnlijk heeft de TS nog eens geen rijbewijs.
Ik ben me er heel bewust van dat ik droog in de regen en koel in de zomer, warm in de winter naar de supermarkt komquote:Op zondag 3 juli 2011 20:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik schrijf ook helemaal niet dat mensen geen gebruik zouden mogen maken van hun auto, maar dat zij wat meer bewust gemaakt zouden moeten worden van dat gebruik.
Jij wilt daar misschien niet verantwoord en sociaal mee omgaan, maar hopelijk zullen andere mensen hier meer voor open staan.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb daar schijt aan. De overheid bestraft mij alleen maar voor mijn goede gedrag als hard werken en geld verdienen dus je kan de boom in
Precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Voor afstanden onder de 10 km pak ik eigenlijk nooit de auto. Of het weer moet werkelijk extreem slecht zijn, of ik moet iets zwaars te vervoeren hebben.
Van die mensen die 2 km verderop in de supermarkt een brood gaan halen met de auto mogen ze wat mij betreft best zwaar belasten. Maar niet Henk die 50 km verderop werkt. Die heeft vaak geen keuze.
De overheid wil een flexibele arbeidsmarkt, dus dat impliceert veel van werkplek veranderen, en ik zou zeker 10-15 uur in de week meer tijd kwijt zijn als ik met het OV reizen zou.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:07 schreef LXIV het volgende:
Er moet een beleid komen waardoor het voor mensen gemakkelijker is om dichtbij hun werk te wonen. Bijvoorbeeld meer woningen en verbeterde leefbaarheid in de Randstad. Ook het stimuleren van het bedrijfsleven in gebieden met een tekort aan werk en een overschot aan mensen hoort hierbij. Ook moet het eenvoudiger gemaakt worden te verhuizen.
Veel hangt samen met de woningmarkt.
Niemand staat voor zijn lol dagelijks 2 uur in de file, voor een hoge prijs. Dat doen ze omdat ze op locatie A) werk kunnen vinden en op locatie B) fatsoenlijk kunnen wonen.
Zorg voor fatsoenlijke en betaalbare woonruimte op A) en voor kwalitatieve werkgelegenheid op locatie B)
Het is ook te gek dat heel de Randstad is afgevuld met bijstandtrekkers en dat de 'rest' van Nederland in de file staat om daar te gaan werken.
Ik ben zeer sociaal, ik zorg er voor dat de uitkeringen betaald kunnen worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij wilt daar misschien niet verantwoord en sociaal mee omgaan, maar hopelijk zullen andere mensen hier meer voor open staan.
Jaaa, nog meer bestraffen, goed idee, iedereen die niet volgens jouw norm leeft moet zwaar bestraft worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Voor afstanden onder de 10 km pak ik eigenlijk nooit de auto. Of het weer moet werkelijk extreem slecht zijn, of ik moet iets zwaars te vervoeren hebben.
Van die mensen die 2 km verderop in de supermarkt een brood gaan halen met de auto mogen ze wat mij betreft best zwaar belasten. Maar niet Henk die 50 km verderop werkt. Die heeft vaak geen keuze.
Dan moet je dus voor een woningmarkt zorgen waarbij het doenlijk is om iedere vijf jaar te verhuizen. (Dus dat je dit gemakkelijk betalen kunt en dat je ook gemakkelijk goede woonruimte vind). Voor de mensen die veel van werk veranderen. Bovendien maak je het met een betere spreiding van werkgelegenheid ook wat gemakkelijker om binnen redelijke afstand iets passends van werk te vinden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De overheid wil een flexibele arbeidsmarkt, dus dat impliceert veel van werkplek veranderen, en ik zou zeker 10-15 uur in de week meer tijd kwijt zijn als ik met het OV reizen zou.
Dat is heel mooi, maar jij wilt dus niet de fiets pakken voor korte stukjes?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben zeer sociaal, ik zorg er voor dat de uitkeringen betaald kunnen worden.
Iedere 5 jaar? Ga toch fietsen (sic) ik wissel 2 tot 4 keer per jaar van werkplek, heb er op moment een in Amstelveen en een in Utrechtquote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je dus voor een woningmarkt zorgen waarbij het doenlijk is om iedere vijf jaar te verhuizen. (Dus dat je dit gemakkelijk betalen kunt en dat je ook gemakkelijk goede woonruimte vind). Voor de mensen die veel van werk veranderen. Bovendien maak je het met een betere spreiding van werkgelegenheid ook wat gemakkelijker om binnen redelijke afstand iets passends van werk te vinden.
Wat ik probeer te zeggen is dat dat brood halen op 2 km afstand een keuze is. Je kunt de fiets pakken of de auto. Als je niet bereid bent die belasting te betalen dan kun je dus gaan fietsen. Voor mensen die werken op 50 km afstand is die keuze er niet (of praktisch niet). Dan vind ik belasten minder rechtvaardig.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaaa, nog meer bestraffen, goed idee, iedereen die niet volgens jouw norm leeft moet zwaar bestraft worden.
Ik wil niet aan mijn kop gezeken worden en verantwoording afleggen aan milieuzeikers die menen dat de auto het enige is wat het milieu belast.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat is heel mooi, maar jij wilt dus niet de fiets pakken voor korte stukjes?
Kinderen zijn ook een milieubelastende keuze.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat dat brood halen op 2 km afstand een keuze is. Je kunt de fiets pakken of de auto. Als je niet bereid bent die belasting te betalen dan kun je dus gaan fietsen. Voor mensen die werken op 50 km afstand is die keuze er niet (of praktisch niet). Dan vind ik belasten minder rechtvaardig.
Zelf ben ik helemaal tegen het uitknijpen van burgers voor de belastingen. Maar als het gebeurt onder omstandigheden waarbij die burger ook nog eens geen enkele keus heeft om deze belastingen te vermijden, vind ik het schandalig.
Dat ligt toch niet ver van elkaar? Ik neem aan dat je binnen de Randstad genoeg emplooi binnen een straal van 40 km kunt vinden om vaak van baan te wisselen. En als je dan iets krijgt aangeboden in Limburg kun je daar niet op ingaan. Als toch zo vaak iets nieuws voorbijkomt is dat geen probleem.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere 5 jaar? Ga toch fietsen (sic) ik wissel 2 tot 4 keer per jaar van werkplek, heb er op moment een in Amstelveen en een in Utrecht
Dat eerste zuig jij uit je duim. Niemand die hier heeft geschreven dat jij niet meer je auto mag gebruiken om op je werkplek te komen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wil niet aan mijn kop gezeken worden en verantwoording afleggen aan milieuzeikers die menen dat de auto het enige is wat het milieu belast.
Ik heb geen kinderen, dat maakt mij op de lange termijn milieuvriendelijker dan fietsende niet wassen vegetariers met kinderen!
Zonder kinderen is er geen toekomst.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kinderen zijn ook een milieubelastende keuze.
Maar mijn auto wordt zwaar belast en kinderen gesubsidieerd.
Waarom moet ik van baan wisselen?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt toch niet ver van elkaar? Ik neem aan dat je binnen de Randstad genoeg emplooi binnen een straal van 40 km kunt vinden om vaak van baan te wisselen. En als je dan iets krijgt aangeboden in Limburg kun je daar niet op ingaan. Als toch zo vaak iets nieuws voorbijkomt is dat geen probleem.
Voor een verstandig en redelijk autogebruik dus. Helaas is het niet zo gemakkelijk om iedereen daarvan te overtuigen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder kinderen is er geen toekomst.
Verder hoeft van mij de auto helemaal niet nog zwaarder belast te worden. Ik wil enkel dat er mogelijkheden zijn (spreiding wonen/werken) om dat gebruik te vermijden. Als je daarvoor kiest.
Volgens mij ben je de weg kwijt.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom moet ik van baan wisselen?
Ik moet met de fiets, ik moet ander werk zoeken,
Go funny fuck yoursellf
Ah, de anderen moeten wat voor het milieu doen, maar JIJ moet de keuze kunnen maken voor kinderenquote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder kinderen is er geen toekomst.
Verder hoeft van mij de auto helemaal niet nog zwaarder belast te worden. Ik wil enkel dat er mogelijkheden zijn (spreiding wonen/werken) om dat gebruik te vermijden. Als je daarvoor kiest.
Dus maar een andere baan zoeken terwijl je het bij je huidige baas wellicht naar je zin hebt en niet weet wat er bij de andere baas speelt? Kom op zeg, dat is wijken voor de milieu-maffia.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt toch niet ver van elkaar? Ik neem aan dat je binnen de Randstad genoeg emplooi binnen een straal van 40 km kunt vinden om vaak van baan te wisselen. En als je dan iets krijgt aangeboden in Limburg kun je daar niet op ingaan. Als toch zo vaak iets nieuws voorbijkomt is dat geen probleem.
Dat zeg ik nergens. Niemand anders ook. Je leest wat er niet staat.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom moet ik van baan wisselen?
Ik moet met de fiets, ik moet ander werk zoeken,
Go funny fuck yoursellf
Nee hoor, ik maak gewoon mijn eigen keuze, en vind het volledige onzin dat iemand mij moet komen vertellen dat ik een andere baan moet gaan zoeken en moet gaan fietsen, maar zelf wel kinderen wil hebben.quote:
quote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, de anderen moeten wat voor het milieu doen, maar JIJ moet de keuze kunnen maken voor kinderen
Ik moet van baan veranderen, de fiets nemen, maar jij zal en moet kinderen kunnen hebben.
Knul, van mij mag je, maak je eigen keuzen, maar wees niet zo hypocriet om over mijn keuzes te zeiken.
Als je goed leest doet hij alleen maar een beroep op gezond verstand.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus maar een andere baan zoeken terwijl je het bij je huidige baas wellicht naar je zin hebt en niet weet wat er bij de andere baas speelt? Kom op zeg, dat is wijken voor de milieu-maffia.
Ik en velen anderen willen graag zelf onze baas uitzoeken, en ja soms heb je geen keuze. Dus.....
Daarnaast zoals al vaak gezegd betalen automobiliseten al meer dan genoeg.
Ik stel voor een fietsbelasting in te voeren, want hoeveel wrakken moeten er niet jaarlijks afgehaald worden? Hoeveel kost het de politie niet aan criminaliteit mbt kosten diefstal etc etc etc etc.
Ik lees heel goed wat er staatquote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Niemand anders ook. Je leest wat er niet staat.
Prima dat jij je eigen keuze maakt, maar jij haalt er zaken bij die eigenlijk voor het onderwerp niet relevant zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, ik maak gewoon mijn eigen keuze, en vind het volledige onzin dat iemand mij moet komen vertellen dat ik een andere baan moet gaan zoeken en moet gaan fietsen, maar zelf wel kinderen wil hebben.
Ik bepaal zelf wel wat een goede keuze is.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Als je goed leest doet hij alleen maar een beroep op gezond verstand.
Ze zijn zeer relevant. De auto wordt gezien als het non plus ultra van de milieuvervuiling, dat andere mensen andere keuzes maken wordt niet goed geheten, nee, de AUTO moet bestraft worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Prima dat jij je eigen keuze maakt, maar jij haalt er zaken bij die eigenlijk voor het onderwerp niet relevant zijn.
"gezond verstand" van iemand die terreurgroepen ophemelt? Die neem ik per definitie NIET serieus.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Als je goed leest doet hij alleen maar een beroep op gezond verstand.
Wat is er tegen als mensen die keuze zelf maken en wil jij daar met fiscale maatregelen keihard op gaan zitten.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen hun 'recht' om dagelijks 2 uur kwijt te zijn aan autorijden (en ook nog een boel geld) zo hardnekkig verdedigen. Vinden mensen dat werkelijk zo fijn dan? Ik heb zelf jarenlang 1,5 uur woon-werkverkeer enkele reis gehad, en ben wel zó ontzettend blij dat ik daar vanaf ben. Alleen al de tijd die je overhoudt! Nog los van de energie die het kost.
Verder pleit ik nergens voor het nóg zwaarder belasten van autorijden. Wel voor een beleid dat tenminste gemakkelijker een keuze realiseert. Bij 2km afstand heb je die keuze al, als je dan kiest voor rijden betaal je dus meer. Maar door spreiding van werkgelegenheid en kwalitatief goede en betaalbare woonruimte waar ook werk is kun je dat voor woon-werkverkeer ook doen.
Wie kan er in hemelsnaam nu bezwaar hebben tegen tenminste de keuze om voor een alternatief van de auto te kiezen?
Hier ben ik het dan weer wel mee eens.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kinderen zijn ook een milieubelastende keuze.
Maar mijn auto wordt zwaar belast en kinderen gesubsidieerd.
Ik heb het niet over TS.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
"gezond verstand" van iemand die terreurgroepen ophemelt? Die neem ik per definitie NIET serieus.
Actie tegen auto's zoals Auw Auw Auwto
OV is niet vaak niet de oplossing. Heb vaak zat de trein willen nemen, en lees dan op internet dat de treinen niet rijden, en geloof me, traject Dordrecht Geldermalsen is het elke week weer raak. Plus dat je 10 minuten moet wachten op tegenligger elke dag op station Leerdam. En ja, ik moet vroeg beginnen, dus ik kies voor de auto. Geen doen met het OV!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen hun 'recht' om dagelijks 2 uur kwijt te zijn aan autorijden (en ook nog een boel geld) zo hardnekkig verdedigen. Vinden mensen dat werkelijk zo fijn dan? Ik heb zelf jarenlang 1,5 uur woon-werkverkeer enkele reis gehad, en ben wel zó ontzettend blij dat ik daar vanaf ben. Alleen al de tijd die je overhoudt! Nog los van de energie die het kost.
Verder pleit ik nergens voor het nóg zwaarder belasten van autorijden. Wel voor een beleid dat tenminste gemakkelijker een keuze realiseert. Bij 2km afstand heb je die keuze al, als je dan kiest voor rijden betaal je dus meer. Maar door spreiding van werkgelegenheid en kwalitatief goede en betaalbare woonruimte waar ook werk is kun je dat voor woon-werkverkeer ook doen.
Wie kan er in hemelsnaam nu bezwaar hebben tegen tenminste de keuze om voor een alternatief van de auto te kiezen?
Eens.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef rutger05 het volgende:
Er mag best een campagne komen om mensen bewust te maken van de overlast en de vervuiling die auto's veroorzaken en tegen de auto als statussymbool. Vaak wordt voor een korte afstand een auto gepakt terwijl dat helemaal niet nodig is. Ook worden er veel te grote auto's gereden met de daarbij behorende milieuvervuiling en hoog gebruik van brandstoffen. Dat heeft alles te maken met de status die veel mensen aan hun auto willen ontlenen. Jammer dat dit kabinet er ook weer overgaat om weinig milieubelastende kleine auto's weer van de belastingvoordelen te ontdoen. Een gemiste kans.
Zo'n campagne moet dan wel publiekvriendelijk zijn en mensen aanspreken en niet afstoten, dus bijvoorbeeld geen vernielingen of wegen afsluiten, maar mensen bewust maken en motiveren tot een ander gebruik en kijk op auto's.
Er is nu voor veel mensen geen keuze. Ja, ze kunnen 3-hoog achter in een Prachtwijk gaan wonen met hun gezin of een baantje om MBO-niveau accepteren terwijl ze afgestudeerd zijn. Dat doen ze niet, dus gaan ze maar autorijden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er tegen als mensen die keuze zelf maken en wil jij daar met fiscale maatregelen keihard op gaan zitten.
Ik voorspel je 1 ding, dat als iedereen die auto laat staan die fiscale maatregel direct wordt opgeheven, want hij is te succesvol en kost de staat geld. Net als de maatregelen voor zuinige autos, dat kost ook ineens teveel, of de extra heffingen op sterke drank, daar kwamen ook ineens geen accijns genoeg meer binnen.
Precies.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nu voor veel mensen geen keuze. Ja, ze kunnen 3-hoog achter in een Prachtwijk gaan wonen met hun gezin of een baantje om MBO-niveau accepteren terwijl ze afgestudeerd zijn. Dat doen ze niet, dus gaan ze maar autorijden.
De overheid pakt alleen maar één kant van de medaille aan: door autorijden steeds zwaarder te belasten hopen ze mensen dus uit de auto te krijgen. Ik zeg: maak het voor de mensen dan ook mogelijk om een fatsoenlijke keuze te maken.
Geen wonder dat je zo frustie bent, je hebt er een zure prop voor.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb geen kinderen (ook geen vriendin).
Als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, zou het al stukken leefbaarder zijn in de steden Respect!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Voor afstanden onder de 10 km pak ik eigenlijk nooit de auto. Of het weer moet werkelijk extreem slecht zijn, of ik moet iets zwaars te vervoeren hebben.
Van die mensen die 2 km verderop in de supermarkt een brood gaan halen met de auto mogen ze wat mij betreft best zwaar belasten. Maar niet Henk die 50 km verderop werkt. Die heeft vaak geen keuze.
Dat is het inderdaad vaak niet, maar als je wel de keuze hebt, bijvoorbeeld omdat je maar een paar kilometer moet afleggen, zouden mensen best wat vaker voor de fiets mogen kiezen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OV is niet vaak niet de oplossing. Heb vaak zat de trein willen nemen, en lees dan op internet dat de treinen niet rijden, en geloof me, traject Dordrecht Geldermalsen is het elke week weer raak. Plus dat je 10 minuten moet wachten op tegenligger elke dag op station Leerdam. En ja, ik moet vroeg beginnen, dus ik kies voor de auto. Geen doen met het OV!
Nee, ze hopen steeds meer geld binnen te halen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nu voor veel mensen geen keuze. Ja, ze kunnen 3-hoog achter in een Prachtwijk gaan wonen met hun gezin of een baantje om MBO-niveau accepteren terwijl ze afgestudeerd zijn. Dat doen ze niet, dus gaan ze maar autorijden.
De overheid pakt alleen maar één kant van de medaille aan: door autorijden steeds zwaarder te belasten hopen ze mensen dus uit de auto te krijgen. Ik zeg: maak het voor de mensen dan ook mogelijk om een fatsoenlijke keuze te maken.
Zeg, wat is hier nieuws aan?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.ravagedigitaal.org/1992/109/Direkte_aktie_109.htm
Dit dateert uit 1992. Lang geleden dus.
Ik kan nergens een actiegroep vinden in Nederland die zich bezig houdt met acties tegen die verschrikkelijke koekblikken op wielen die dieren en kinderen doodrijden. Ze ontsieren het straatbeeld, ze zijn werkelijk overal die krengen en de overheid doet niets tegen deze ondingen.
Speelplek moet wijken voor parkeerplaatsen. Groen moet wijken voor autosnelwegen (die gezien alle files helemaal niet snel zijn). Oorlogen worden gevoerd voor olie voor die krengen. Dieren en kinderen worden doodgereden, omdat mensen snel ter plaatse willen zijn.
De laatste actie van Auw Auw Auwto dateert uit 2009, te lezen op Indymedia.
Auto's zijn rotdingen. Er zijn er veel te veel van.![]()
Het wordt tijd voor anti-auto-beleid.
Meer fietsen, meer groen, meer speelplek.
Aan alle automobilisten:
GA TOCH FIETSEN!
![]()
Maar ik doe het vooral omdat ik graag fiets en een hekel heb aan autorijden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, zou het al stukken leefbaarder zijn in de steden Respect!![]()
![]()
![]()
Ontzettende mongoolquote:Op zondag 3 juli 2011 18:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.ravagedigitaal.org/1992/109/Direkte_aktie_109.htm
Auto's zijn rotdingen. Er zijn er veel te veel van.![]()
Het wordt tijd voor anti-auto-beleid.
Meer fietsen, meer groen, meer speelplek.
Aan alle automobilisten:
GA TOCH FIETSEN!
[..]quote:Op zondag 3 juli 2011 20:41 schreef Kingstown het volgende:
zondag 3 juli 2011 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:[/b]
[..]
Zeg, wat is hier nieuws aan?
Lijkt me toch een zinnige discussie. Jaarlijks sterven vele kinderen, omdat ze worden platgereden. Kinderen krijgen astmatische aanvallen en concentratiestoornissen wanneer ze te dicht bij autosnelwegen wonen en grote delen van steden zijn onleefbaar geworden door een te hoge concentratie auto's.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:39 schreef paddy het volgende:
Ik ga even mods van een andere plek vragen of die deze willen hebben. Kan er geen NWS in zien.
Tipje: AFV (de afvalbak)quote:Op zondag 3 juli 2011 20:39 schreef paddy het volgende:
Ik ga even mods van een andere plek vragen of die deze willen hebben. Kan er geen NWS in zien.
En wie bepaalt of iets onnodig is?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mensen mogen best wat meer bewust zijn dat het onnodig de auto pakken voor korte stukjes die prima met de fiets gedaan kunnen worden onnodig overlast, verkeersonveiligheid en milieuvervuiling veroorzaakt.
Pol.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Lijkt me toch een zinnige discussie. Jaarlijks sterven vele kinderen, omdat ze worden platgereden. Kinderen krijgen astmatische aanvallen en concentratiestoornissen wanneer ze te dicht bij autosnelwegen wonen en grote delen van steden zijn onleefbaar geworden door een te hoge concentratie auto's.
Ik vind het juist vreemd dat hier nooit eerder aandacht aan is besteed.![]()
Waar moet ik het dan zetten? PTA? Daar komen alleen maar auto-fappers.
Je bent in elk geval eerlijk.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens.. Maar een auto is té comfortabel om weg te doen. Daarbij is onze levenswijze aangepast aan onze mobiliteit.
Dus dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.
Je zegt het goed: onze levenswijze is aangepast aan onze mobiliteit.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens.. Maar een auto is té comfortabel om weg te doen. Daarbij is onze levenswijze aangepast aan onze mobiliteit.
Dus dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.
Wat een hoop gesuggereerde causale verbanden. Ik ga nog eens geen moeite doen om van jou bewijzen te vragen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Lijkt me toch een zinnige discussie. Jaarlijks sterven vele kinderen, omdat ze worden platgereden. Kinderen krijgen astmatische aanvallen en concentratiestoornissen wanneer ze te dicht bij autosnelwegen wonen en grote delen van steden zijn onleefbaar geworden door een te hoge concentratie auto's.
Ik vind het juist vreemd dat hier nooit eerder aandacht aan is besteed.![]()
Waar moet ik het dan zetten? PTA? Daar komen alleen maar auto-fappers.
Alsof het ov milieuvriendelijk is. Om mqar te zwijgen vanvliegen waar geeneens accijns op wordt geheven. Ongenuanceerd k topicquote:
Ik kan me niet herinneren dat ik het tegen jou had?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:08 schreef Kingstown het volgende:
Wrs. had ik al een rijbewijs toen jij nog in de luiers lag....en nu? Wat heeft dat er mee te maken?
Dat klopt. Kutkinderen.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Blijkbaar is kinderen doodrijden geen probleem
Wat een vergelijkingenquote:Op zondag 3 juli 2011 21:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Blijkbaar is kinderen doodrijden geen probleem, zolang je maar niet over meisjes fantaseert.![]()
![]()
Bovendien ben ik helemaal geen pedo. Maar beter dat een pedo over mijn kind fantaseert, dan dat iemand mijn kind overrijdt. Sorry hoor.
Oh, is ie dat?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof een zelfbekennende pedo als jij het goed voorheeft met kinderen.
Rijd dan bejaarden, babyboomers en steuntrekkers dood. Scheelt weer mooi wat poen voor de staatskas en is ons pensioen ook weer veilig gesteld (wanneer er niet nog meer landen zonder onze centjes om dreigen te vallen)quote:
I like the way your mind works.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Rijd dan bejaarden, babyboomers en steuntrekkers dood. Scheelt weer mooi wat poen voor de staatskas en is ons pensioen ook weer veilig gesteld (wanneer er niet nog meer landen zonder onze centjes om dreigen te vallen)
Brainwashed huh. Ja het gaat alleen om carbon footprint. Bezeen enzo zijn pure vitaminesquote:Op zondag 3 juli 2011 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat te denken van de milieubelasting door huisdieren, een beetje hond heeft dezelfde carbon footprint als een middenklasse auto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |