Dat dusquote:
Ja perfect idee. Elke ochtend staan er zoveel mensen omdat iedereen dan naar de speeltuin gaat, naar opa en oma en boodschappen gaat doen.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:09 schreef Kingstown het volgende:
Alleen nog auto's voor zakelijk verkeer. Naar de speeltuin, opa en oma en de supermarkt doe je maar op een andere manier.
Kan iedereen nog naar z'n werk en een stuk minder files en vervuiling.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:09 schreef Kingstown het volgende:
Alleen nog auto's voor zakelijk verkeer. Naar de speeltuin, opa en oma en de supermarkt doe je maar op een andere manier.
Kan iedereen nog naar z'n werk en een stuk minder files en vervuiling.
Enig idee wat de impact is op milieu om Tarvo Turbo brood te eten?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Enig idee wat de milieu impact is van het internet, TS? Ga toch offline !
Volgens mij wordt juist de OV-reiziger van alle kanten dwarsgezeten en wordt het hem of haar vrijwel onmogelijk gemaakt om het OV als alternatief voor de au(w)to te gebruiken.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:01 schreef SpecialK het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik (als iemand die geen auto bezit) zo langzamerhand wel een beetje moe word van dat automobilistje pesten.
Ik vind het maar pussy's vergeleken bij Stalin en Hitler.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Socialistiese Radikale Aktie.![]()
Rote Armee Fraktion, jeweettog.![]()
Dat waren pas helden!
Socialisme = kanker, geen nieuws dus.quote:
Tiefstraal toch een end op man. Nooit gezien hoe fietsers zich gedragen op de openbare weg?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij wordt juist de OV-reiziger van alle kanten dwarsgezeten en wordt het hem of haar vrijwel onmogelijk gemaakt om het OV als alternatief voor de au(w)to te gebruiken.
Automobilisten zijn vaak erg agressief naar fietsers toe en er is gewoon te weinig ruimte op sommige straten om goed te fietsen zonder van je sokken te worden gereden.
Auto's worden net als villa's voor de rijken, zwaar gesubsidieerd. Auto is geen melkkoe maar subsidievarken.
Als TS trollt in zijn eigen topic mag ik dat ookquote:Op zondag 3 juli 2011 19:57 schreef Kingstown het volgende:
Binnen 1 pagina van autogebruik terug dringen naar het juichen om mensen met kanker.
Het kan snel gaan.
Sinds wanneer is noodzaak een criterium?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef rutger05 het volgende:
Vaak wordt voor een korte afstand een auto gepakt terwijl dat helemaal niet nodig is.
Inderdaad, dat veel voetgangers en fietsers nog in leven zijn is te danken aan nette, oplettende automobilisten (die nog altijd een ruime meerderheid zijn). Waarschijnlijk heeft de TS nog eens geen rijbewijs.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tiefstraal toch een end op man. Nooit gezien hoe fietsers zich gedragen op de openbare weg?
Mensen mogen best wat meer bewust zijn dat het onnodig de auto pakken voor korte stukjes die prima met de fiets gedaan kunnen worden onnodig overlast, verkeersonveiligheid en milieuvervuiling veroorzaakt.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Sinds wanneer is noodzaak een criterium?
Ik betaal me de tering aan bijtelling voor die paar duizend prive kilometers die ik per jaar rij, en vind het bespottelijk dat ik een tweede auto zou aanschaffen, dus maak ik maximaal gebruik van de auto, ik moet er sowieso voor betalen of ik hem nu gebruik of niet.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef rutger05 het volgende:
Er mag best een campagne komen om mensen bewust te maken van de overlast en de vervuiling die auto's veroorzaken en tegen de auto als statussymbool. Vaak wordt voor een korte afstand een auto gepakt terwijl dat helemaal niet nodig is. Ook worden er veel te grote auto's gereden met de daarbij behorende milieuvervuiling en hoog gebruik van brandstoffen. Dat heeft alles te maken met de status die veel mensen aan hun auto willen ontlenen. Jammer dat dit kabinet er ook weer overgaat om weinig milieubelastende kleine auto's weer van de belastingvoordelen te ontdoen. Een gemiste kans.
Zo'n campagne moet dan wel publiekvriendelijk zijn en mensen aanspreken en niet afstoten, dus bijvoorbeeld geen vernielingen of wegen afsluiten, maar mensen bewust maken en motiveren tot een ander gebruik en kijk op auto's.
Ik schrijf ook helemaal niet dat mensen geen gebruik zouden mogen maken van hun auto, maar dat zij wat meer bewust gemaakt zouden moeten worden van dat gebruik.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betaal me de tering aan bijtelling voor die paar duizend prive kilometers die ik per jaar rij, en vind het bespottelijk dat ik een tweede auto zou aanschaffen, dus maak ik maximaal gebruik van de auto, ik moet er sowieso voor betalen of ik hem nu gebruik of niet.
Ik heb daar schijt aan. De overheid bestraft mij alleen maar voor mijn goede gedrag als hard werken en geld verdienen dus je kan de boom inquote:Op zondag 3 juli 2011 20:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mensen mogen best wat meer bewust zijn dat het onnodig de auto pakken voor korte stukjes die prima met de fiets gedaan kunnen worden onnodig overlast, verkeersonveiligheid en milieuvervuiling veroorzaakt.
Meer auto's als fietsers/voetgangers?!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad, dat veel voetgangers en fietsers nog in leven zijn is te danken aan nette, oplettende automobilisten (die nog altijd een ruime meerderheid zijn).
Wrs. had ik al een rijbewijs toen jij nog in de luiers lag....en nu? Wat heeft dat er mee te maken?quote:Waarschijnlijk heeft de TS nog eens geen rijbewijs.
Ik ben me er heel bewust van dat ik droog in de regen en koel in de zomer, warm in de winter naar de supermarkt komquote:Op zondag 3 juli 2011 20:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik schrijf ook helemaal niet dat mensen geen gebruik zouden mogen maken van hun auto, maar dat zij wat meer bewust gemaakt zouden moeten worden van dat gebruik.
Jij wilt daar misschien niet verantwoord en sociaal mee omgaan, maar hopelijk zullen andere mensen hier meer voor open staan.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb daar schijt aan. De overheid bestraft mij alleen maar voor mijn goede gedrag als hard werken en geld verdienen dus je kan de boom in
Precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Voor afstanden onder de 10 km pak ik eigenlijk nooit de auto. Of het weer moet werkelijk extreem slecht zijn, of ik moet iets zwaars te vervoeren hebben.
Van die mensen die 2 km verderop in de supermarkt een brood gaan halen met de auto mogen ze wat mij betreft best zwaar belasten. Maar niet Henk die 50 km verderop werkt. Die heeft vaak geen keuze.
De overheid wil een flexibele arbeidsmarkt, dus dat impliceert veel van werkplek veranderen, en ik zou zeker 10-15 uur in de week meer tijd kwijt zijn als ik met het OV reizen zou.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:07 schreef LXIV het volgende:
Er moet een beleid komen waardoor het voor mensen gemakkelijker is om dichtbij hun werk te wonen. Bijvoorbeeld meer woningen en verbeterde leefbaarheid in de Randstad. Ook het stimuleren van het bedrijfsleven in gebieden met een tekort aan werk en een overschot aan mensen hoort hierbij. Ook moet het eenvoudiger gemaakt worden te verhuizen.
Veel hangt samen met de woningmarkt.
Niemand staat voor zijn lol dagelijks 2 uur in de file, voor een hoge prijs. Dat doen ze omdat ze op locatie A) werk kunnen vinden en op locatie B) fatsoenlijk kunnen wonen.
Zorg voor fatsoenlijke en betaalbare woonruimte op A) en voor kwalitatieve werkgelegenheid op locatie B)
Het is ook te gek dat heel de Randstad is afgevuld met bijstandtrekkers en dat de 'rest' van Nederland in de file staat om daar te gaan werken.
Ik ben zeer sociaal, ik zorg er voor dat de uitkeringen betaald kunnen worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij wilt daar misschien niet verantwoord en sociaal mee omgaan, maar hopelijk zullen andere mensen hier meer voor open staan.
Jaaa, nog meer bestraffen, goed idee, iedereen die niet volgens jouw norm leeft moet zwaar bestraft worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Voor afstanden onder de 10 km pak ik eigenlijk nooit de auto. Of het weer moet werkelijk extreem slecht zijn, of ik moet iets zwaars te vervoeren hebben.
Van die mensen die 2 km verderop in de supermarkt een brood gaan halen met de auto mogen ze wat mij betreft best zwaar belasten. Maar niet Henk die 50 km verderop werkt. Die heeft vaak geen keuze.
Dan moet je dus voor een woningmarkt zorgen waarbij het doenlijk is om iedere vijf jaar te verhuizen. (Dus dat je dit gemakkelijk betalen kunt en dat je ook gemakkelijk goede woonruimte vind). Voor de mensen die veel van werk veranderen. Bovendien maak je het met een betere spreiding van werkgelegenheid ook wat gemakkelijker om binnen redelijke afstand iets passends van werk te vinden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De overheid wil een flexibele arbeidsmarkt, dus dat impliceert veel van werkplek veranderen, en ik zou zeker 10-15 uur in de week meer tijd kwijt zijn als ik met het OV reizen zou.
Dat is heel mooi, maar jij wilt dus niet de fiets pakken voor korte stukjes?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben zeer sociaal, ik zorg er voor dat de uitkeringen betaald kunnen worden.
Iedere 5 jaar? Ga toch fietsen (sic) ik wissel 2 tot 4 keer per jaar van werkplek, heb er op moment een in Amstelveen en een in Utrechtquote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je dus voor een woningmarkt zorgen waarbij het doenlijk is om iedere vijf jaar te verhuizen. (Dus dat je dit gemakkelijk betalen kunt en dat je ook gemakkelijk goede woonruimte vind). Voor de mensen die veel van werk veranderen. Bovendien maak je het met een betere spreiding van werkgelegenheid ook wat gemakkelijker om binnen redelijke afstand iets passends van werk te vinden.
Wat ik probeer te zeggen is dat dat brood halen op 2 km afstand een keuze is. Je kunt de fiets pakken of de auto. Als je niet bereid bent die belasting te betalen dan kun je dus gaan fietsen. Voor mensen die werken op 50 km afstand is die keuze er niet (of praktisch niet). Dan vind ik belasten minder rechtvaardig.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaaa, nog meer bestraffen, goed idee, iedereen die niet volgens jouw norm leeft moet zwaar bestraft worden.
Ik wil niet aan mijn kop gezeken worden en verantwoording afleggen aan milieuzeikers die menen dat de auto het enige is wat het milieu belast.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat is heel mooi, maar jij wilt dus niet de fiets pakken voor korte stukjes?
Kinderen zijn ook een milieubelastende keuze.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat dat brood halen op 2 km afstand een keuze is. Je kunt de fiets pakken of de auto. Als je niet bereid bent die belasting te betalen dan kun je dus gaan fietsen. Voor mensen die werken op 50 km afstand is die keuze er niet (of praktisch niet). Dan vind ik belasten minder rechtvaardig.
Zelf ben ik helemaal tegen het uitknijpen van burgers voor de belastingen. Maar als het gebeurt onder omstandigheden waarbij die burger ook nog eens geen enkele keus heeft om deze belastingen te vermijden, vind ik het schandalig.
Dat ligt toch niet ver van elkaar? Ik neem aan dat je binnen de Randstad genoeg emplooi binnen een straal van 40 km kunt vinden om vaak van baan te wisselen. En als je dan iets krijgt aangeboden in Limburg kun je daar niet op ingaan. Als toch zo vaak iets nieuws voorbijkomt is dat geen probleem.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere 5 jaar? Ga toch fietsen (sic) ik wissel 2 tot 4 keer per jaar van werkplek, heb er op moment een in Amstelveen en een in Utrecht
Dat eerste zuig jij uit je duim. Niemand die hier heeft geschreven dat jij niet meer je auto mag gebruiken om op je werkplek te komen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wil niet aan mijn kop gezeken worden en verantwoording afleggen aan milieuzeikers die menen dat de auto het enige is wat het milieu belast.
Ik heb geen kinderen, dat maakt mij op de lange termijn milieuvriendelijker dan fietsende niet wassen vegetariers met kinderen!
Zonder kinderen is er geen toekomst.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kinderen zijn ook een milieubelastende keuze.
Maar mijn auto wordt zwaar belast en kinderen gesubsidieerd.
Waarom moet ik van baan wisselen?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt toch niet ver van elkaar? Ik neem aan dat je binnen de Randstad genoeg emplooi binnen een straal van 40 km kunt vinden om vaak van baan te wisselen. En als je dan iets krijgt aangeboden in Limburg kun je daar niet op ingaan. Als toch zo vaak iets nieuws voorbijkomt is dat geen probleem.
Voor een verstandig en redelijk autogebruik dus. Helaas is het niet zo gemakkelijk om iedereen daarvan te overtuigen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder kinderen is er geen toekomst.
Verder hoeft van mij de auto helemaal niet nog zwaarder belast te worden. Ik wil enkel dat er mogelijkheden zijn (spreiding wonen/werken) om dat gebruik te vermijden. Als je daarvoor kiest.
Volgens mij ben je de weg kwijt.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom moet ik van baan wisselen?
Ik moet met de fiets, ik moet ander werk zoeken,
Go funny fuck yoursellf
Ah, de anderen moeten wat voor het milieu doen, maar JIJ moet de keuze kunnen maken voor kinderenquote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder kinderen is er geen toekomst.
Verder hoeft van mij de auto helemaal niet nog zwaarder belast te worden. Ik wil enkel dat er mogelijkheden zijn (spreiding wonen/werken) om dat gebruik te vermijden. Als je daarvoor kiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |