Dus maar een andere baan zoeken terwijl je het bij je huidige baas wellicht naar je zin hebt en niet weet wat er bij de andere baas speelt? Kom op zeg, dat is wijken voor de milieu-maffia.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt toch niet ver van elkaar? Ik neem aan dat je binnen de Randstad genoeg emplooi binnen een straal van 40 km kunt vinden om vaak van baan te wisselen. En als je dan iets krijgt aangeboden in Limburg kun je daar niet op ingaan. Als toch zo vaak iets nieuws voorbijkomt is dat geen probleem.
Dat zeg ik nergens. Niemand anders ook. Je leest wat er niet staat.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom moet ik van baan wisselen?
Ik moet met de fiets, ik moet ander werk zoeken,
Go funny fuck yoursellf
Nee hoor, ik maak gewoon mijn eigen keuze, en vind het volledige onzin dat iemand mij moet komen vertellen dat ik een andere baan moet gaan zoeken en moet gaan fietsen, maar zelf wel kinderen wil hebben.quote:
quote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, de anderen moeten wat voor het milieu doen, maar JIJ moet de keuze kunnen maken voor kinderen
Ik moet van baan veranderen, de fiets nemen, maar jij zal en moet kinderen kunnen hebben.
Knul, van mij mag je, maak je eigen keuzen, maar wees niet zo hypocriet om over mijn keuzes te zeiken.
Als je goed leest doet hij alleen maar een beroep op gezond verstand.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus maar een andere baan zoeken terwijl je het bij je huidige baas wellicht naar je zin hebt en niet weet wat er bij de andere baas speelt? Kom op zeg, dat is wijken voor de milieu-maffia.
Ik en velen anderen willen graag zelf onze baas uitzoeken, en ja soms heb je geen keuze. Dus.....
Daarnaast zoals al vaak gezegd betalen automobiliseten al meer dan genoeg.
Ik stel voor een fietsbelasting in te voeren, want hoeveel wrakken moeten er niet jaarlijks afgehaald worden? Hoeveel kost het de politie niet aan criminaliteit mbt kosten diefstal etc etc etc etc.
Ik lees heel goed wat er staatquote:Op zondag 3 juli 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Niemand anders ook. Je leest wat er niet staat.
Prima dat jij je eigen keuze maakt, maar jij haalt er zaken bij die eigenlijk voor het onderwerp niet relevant zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, ik maak gewoon mijn eigen keuze, en vind het volledige onzin dat iemand mij moet komen vertellen dat ik een andere baan moet gaan zoeken en moet gaan fietsen, maar zelf wel kinderen wil hebben.
Ik bepaal zelf wel wat een goede keuze is.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Als je goed leest doet hij alleen maar een beroep op gezond verstand.
Ze zijn zeer relevant. De auto wordt gezien als het non plus ultra van de milieuvervuiling, dat andere mensen andere keuzes maken wordt niet goed geheten, nee, de AUTO moet bestraft worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Prima dat jij je eigen keuze maakt, maar jij haalt er zaken bij die eigenlijk voor het onderwerp niet relevant zijn.
"gezond verstand" van iemand die terreurgroepen ophemelt? Die neem ik per definitie NIET serieus.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Als je goed leest doet hij alleen maar een beroep op gezond verstand.
Wat is er tegen als mensen die keuze zelf maken en wil jij daar met fiscale maatregelen keihard op gaan zitten.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen hun 'recht' om dagelijks 2 uur kwijt te zijn aan autorijden (en ook nog een boel geld) zo hardnekkig verdedigen. Vinden mensen dat werkelijk zo fijn dan? Ik heb zelf jarenlang 1,5 uur woon-werkverkeer enkele reis gehad, en ben wel zó ontzettend blij dat ik daar vanaf ben. Alleen al de tijd die je overhoudt! Nog los van de energie die het kost.
Verder pleit ik nergens voor het nóg zwaarder belasten van autorijden. Wel voor een beleid dat tenminste gemakkelijker een keuze realiseert. Bij 2km afstand heb je die keuze al, als je dan kiest voor rijden betaal je dus meer. Maar door spreiding van werkgelegenheid en kwalitatief goede en betaalbare woonruimte waar ook werk is kun je dat voor woon-werkverkeer ook doen.
Wie kan er in hemelsnaam nu bezwaar hebben tegen tenminste de keuze om voor een alternatief van de auto te kiezen?
Hier ben ik het dan weer wel mee eens.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kinderen zijn ook een milieubelastende keuze.
Maar mijn auto wordt zwaar belast en kinderen gesubsidieerd.
Ik heb het niet over TS.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
"gezond verstand" van iemand die terreurgroepen ophemelt? Die neem ik per definitie NIET serieus.
Actie tegen auto's zoals Auw Auw Auwto
OV is niet vaak niet de oplossing. Heb vaak zat de trein willen nemen, en lees dan op internet dat de treinen niet rijden, en geloof me, traject Dordrecht Geldermalsen is het elke week weer raak. Plus dat je 10 minuten moet wachten op tegenligger elke dag op station Leerdam. En ja, ik moet vroeg beginnen, dus ik kies voor de auto. Geen doen met het OV!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen hun 'recht' om dagelijks 2 uur kwijt te zijn aan autorijden (en ook nog een boel geld) zo hardnekkig verdedigen. Vinden mensen dat werkelijk zo fijn dan? Ik heb zelf jarenlang 1,5 uur woon-werkverkeer enkele reis gehad, en ben wel zó ontzettend blij dat ik daar vanaf ben. Alleen al de tijd die je overhoudt! Nog los van de energie die het kost.
Verder pleit ik nergens voor het nóg zwaarder belasten van autorijden. Wel voor een beleid dat tenminste gemakkelijker een keuze realiseert. Bij 2km afstand heb je die keuze al, als je dan kiest voor rijden betaal je dus meer. Maar door spreiding van werkgelegenheid en kwalitatief goede en betaalbare woonruimte waar ook werk is kun je dat voor woon-werkverkeer ook doen.
Wie kan er in hemelsnaam nu bezwaar hebben tegen tenminste de keuze om voor een alternatief van de auto te kiezen?
Eens.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:59 schreef rutger05 het volgende:
Er mag best een campagne komen om mensen bewust te maken van de overlast en de vervuiling die auto's veroorzaken en tegen de auto als statussymbool. Vaak wordt voor een korte afstand een auto gepakt terwijl dat helemaal niet nodig is. Ook worden er veel te grote auto's gereden met de daarbij behorende milieuvervuiling en hoog gebruik van brandstoffen. Dat heeft alles te maken met de status die veel mensen aan hun auto willen ontlenen. Jammer dat dit kabinet er ook weer overgaat om weinig milieubelastende kleine auto's weer van de belastingvoordelen te ontdoen. Een gemiste kans.
Zo'n campagne moet dan wel publiekvriendelijk zijn en mensen aanspreken en niet afstoten, dus bijvoorbeeld geen vernielingen of wegen afsluiten, maar mensen bewust maken en motiveren tot een ander gebruik en kijk op auto's.
Er is nu voor veel mensen geen keuze. Ja, ze kunnen 3-hoog achter in een Prachtwijk gaan wonen met hun gezin of een baantje om MBO-niveau accepteren terwijl ze afgestudeerd zijn. Dat doen ze niet, dus gaan ze maar autorijden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er tegen als mensen die keuze zelf maken en wil jij daar met fiscale maatregelen keihard op gaan zitten.
Ik voorspel je 1 ding, dat als iedereen die auto laat staan die fiscale maatregel direct wordt opgeheven, want hij is te succesvol en kost de staat geld. Net als de maatregelen voor zuinige autos, dat kost ook ineens teveel, of de extra heffingen op sterke drank, daar kwamen ook ineens geen accijns genoeg meer binnen.
Precies.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nu voor veel mensen geen keuze. Ja, ze kunnen 3-hoog achter in een Prachtwijk gaan wonen met hun gezin of een baantje om MBO-niveau accepteren terwijl ze afgestudeerd zijn. Dat doen ze niet, dus gaan ze maar autorijden.
De overheid pakt alleen maar één kant van de medaille aan: door autorijden steeds zwaarder te belasten hopen ze mensen dus uit de auto te krijgen. Ik zeg: maak het voor de mensen dan ook mogelijk om een fatsoenlijke keuze te maken.
Geen wonder dat je zo frustie bent, je hebt er een zure prop voor.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb geen kinderen (ook geen vriendin).
Als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, zou het al stukken leefbaarder zijn in de steden Respect!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Voor afstanden onder de 10 km pak ik eigenlijk nooit de auto. Of het weer moet werkelijk extreem slecht zijn, of ik moet iets zwaars te vervoeren hebben.
Van die mensen die 2 km verderop in de supermarkt een brood gaan halen met de auto mogen ze wat mij betreft best zwaar belasten. Maar niet Henk die 50 km verderop werkt. Die heeft vaak geen keuze.
Dat is het inderdaad vaak niet, maar als je wel de keuze hebt, bijvoorbeeld omdat je maar een paar kilometer moet afleggen, zouden mensen best wat vaker voor de fiets mogen kiezen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OV is niet vaak niet de oplossing. Heb vaak zat de trein willen nemen, en lees dan op internet dat de treinen niet rijden, en geloof me, traject Dordrecht Geldermalsen is het elke week weer raak. Plus dat je 10 minuten moet wachten op tegenligger elke dag op station Leerdam. En ja, ik moet vroeg beginnen, dus ik kies voor de auto. Geen doen met het OV!
Nee, ze hopen steeds meer geld binnen te halen.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nu voor veel mensen geen keuze. Ja, ze kunnen 3-hoog achter in een Prachtwijk gaan wonen met hun gezin of een baantje om MBO-niveau accepteren terwijl ze afgestudeerd zijn. Dat doen ze niet, dus gaan ze maar autorijden.
De overheid pakt alleen maar één kant van de medaille aan: door autorijden steeds zwaarder te belasten hopen ze mensen dus uit de auto te krijgen. Ik zeg: maak het voor de mensen dan ook mogelijk om een fatsoenlijke keuze te maken.
Zeg, wat is hier nieuws aan?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.ravagedigitaal.org/1992/109/Direkte_aktie_109.htm
Dit dateert uit 1992. Lang geleden dus.
Ik kan nergens een actiegroep vinden in Nederland die zich bezig houdt met acties tegen die verschrikkelijke koekblikken op wielen die dieren en kinderen doodrijden. Ze ontsieren het straatbeeld, ze zijn werkelijk overal die krengen en de overheid doet niets tegen deze ondingen.
Speelplek moet wijken voor parkeerplaatsen. Groen moet wijken voor autosnelwegen (die gezien alle files helemaal niet snel zijn). Oorlogen worden gevoerd voor olie voor die krengen. Dieren en kinderen worden doodgereden, omdat mensen snel ter plaatse willen zijn.
De laatste actie van Auw Auw Auwto dateert uit 2009, te lezen op Indymedia.
Auto's zijn rotdingen. Er zijn er veel te veel van.![]()
Het wordt tijd voor anti-auto-beleid.
Meer fietsen, meer groen, meer speelplek.
Aan alle automobilisten:
GA TOCH FIETSEN!
![]()
Maar ik doe het vooral omdat ik graag fiets en een hekel heb aan autorijden.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, zou het al stukken leefbaarder zijn in de steden Respect!![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |