Iemand moet het geitenwollensokkenkamp versterken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:04 schreef wickie het volgende:
(Claudia, ik had het nog niet gezegd maar ik vind het heel fijn dat je weer post).
Owja, helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind die ik-hou-van-je-dag zo'n gaaf idee! Die gaan we hier ook doorvoeren!
Dat is volgens mij een aardige voorbereiding op wat komen gaat, al die dagen waarop je iets bijzonders doet voor je kind en dat niet in goede aarde valt. Ik herinner me nog levendig die keer wat wij een week naar Texel gingen en mijn ouders na 3 dagen de koffers weer pakten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Owja, helemaal mee eens!
Alleen jammer dat het vandaag niet zo'n succes was in huize Rocka...
Heb je niet dat je in de loop der tijd dingen toe bent gaan passen die je zo goed zijn bevallen dat je weet dat je daar bij je tweede een sterke voorkeur voor zult hebben? Of juist het tegenovergestelde?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik ben van het allegaartje-ik-kloot-maar-wat-aan kamp denk ik.
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:42 schreef Nijna het volgende:
Knijpfruit vind ik ook erg handig voor onderweg enzo.
Het is één van mijn favorieten en het komt van Lentequote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een lief jurkje heeft ze daar aan, miss! Je weet me te vinden als je er t.z.t. vanaf wilt.
Nou, met een appel kan Senna meer knoeien dan met knijpfruit. En een appel kan beurs worden in een tas, en knijpfruit niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?
Ik vind het zo fijn van deze leeftijd dat je eigenlijk niet meer na hoeft te denken over hetgeen je aan eten en drinken koopt of meeneemt. Ivan eet op nootjes na alles wat ik eet. Als ikzelf op pad ga neem ik altijd een appel mee om een eventuele suikerdip snel te verhelpen. Voorheen nam ik nog wel eens een tuitbeker mee, maar hij drinkt ook prima uit een gewone beker, een glas of een flesje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, met een appel kan Senna meer knoeien dan met knijpfruit. En een appel kan beurs worden in een tas, en knijpfruit niet.
Wolf die kan helemaal nog geen appel stukjes eten, te hard nog denk ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?
Dat vind ik ook fijn inderdaad nu. Probleem is wel dat ik nu al een paar keer dan ook zo gemakkelijk weg ben gegaan, want niets nodig, dat ik zelfs een schone luier en billendoekjes vergatquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zo fijn van deze leeftijd dat je eigenlijk niet meer na hoeft te denken over hetgeen je aan eten en drinken koopt of meeneemt. Ivan eet op nootjes na alles wat ik eet. Als ikzelf op pad ga neem ik altijd een appel mee om een eventuele suikerdip snel te verhelpen. Voorheen nam ik nog wel eens een tuitbeker mee, maar hij drinkt ook prima uit een gewone beker, een glas of een flesje.
Ik zag laatst trouwens een foto van R. van Groofsken die uit een waterflesje dronk met zo'n tuutding erop. Dat vond ik echt knap!
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Dat vind ik ook fijn inderdaad nu. Probleem is wel dat ik nu al een paar keer dan ook zo gemakkelijk weg ben gegaan, want niets nodig, dat ik zelfs een schone luier en billendoekjes vergat
En een wc bril verkleiner of zou ze daar ook zo op reageren?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Reactie op het potje van Mette was een angstige blik een harde schreeuw en een mep om het ding weg te werken.
Dus dat wordt langzaam introduceren. Wel weer beide keren poepen aangegeven dat ze het ging doen, en na de hand proberen haar broek uit te krijgen.
hahahaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is echt appelidolaat. We hebben regelmatig ruzie over wie van ons twee de laatste appel mag.
Vandaag wou ik hem banaan geven, maar hij wou geen banaan maar fruit. Toen gaf ik hem een banaan, zei ik "hier heb je je fruit" en was het goed.
Zoals ik het nu zie denk ik dat het kinds-afhankelijk is, Ik had veel dingen die we nu doen niet bedacht van te voren dat ik ze zou doen. Zoals potjes, ik was heilig ervan overtuigd dat we dat niet gingen doen. Maar Mette at zo ontzettend slecht het eerste jaar dat dat was wat we erin kregen en ik allang blij was dat we er wat in kregen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je niet dat je in de loop der tijd dingen toe bent gaan passen die je zo goed zijn bevallen dat je weet dat je daar bij je tweede een sterke voorkeur voor zult hebben? Of juist het tegenovergestelde?
Wij hebben bij Ivan bijvoorbeeld wel eens controlled crying toegepast en ik ben er sindsdien regelmatig pleitbezorger van geweest. Dat is op een bepaald moment omgeslagen en het is me erg tegen gaan staan. Als er al een punt is waarop er frictie tussen mij en mijn lief bestaat dan is dat het wel. Op het moment dat Ivan niet lekker wil slapen ben ik meer van het 'moeten we er niet even bij blijven?' en hij meer van het 'hij trekt vanzelf wel bij'. Lena laat ik wel mopperen, maar controlled crying ga ik niet meer gebruiken.
Dat heb ik bijvoorbeeld ook met leren drinken uit een beker: daar ben ik met Ivan ooit mee begonnen omdat het me een logische stap leek en het is zo goed bevallen dat ik dat bij Lena ook zo aan wil pakken. Misschien pikt zij het niet net zo goed op als Ivan, maar dat zien we dan wel weer. Zo zijn er meer van die dingen.
Gek eigenlijk hoe snel het ouderschap vertrouwd wordt. Voor ik Ivan kreeg wist ik niks van kinderen en kon ik de keren dat ik een pasgeborene vast had gehouden op één hand tellen.
Ik wel, laatst een keer niet, Jaël aan de diarree... Dat was wel heel erg vervelend! En ik sleep toch mijn halve inboedel al mee dus dat ene setje kleding kan er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...
Meestal niet, behalve als er een reden is om aan te nemen dat ze wellicht heel erg vies of nat gaat worden. Of als we echt een hele dag van 's ochtendsvroeg toch het avondeten op stap zijn. Ik prop tegenwoordig alles in mijn handtas, erg charmant ookquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...
Normaal dus altijd (in een handig klein toilettasje broek+romper waar dan daarna de vieze kleding ook weer in kan zodat rest van tas schoonblijft), 1 keertje niet en ja hoor hele romper+broek onder de diarree op een verjaardag 2 weken geledenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
True. Zo had ik vantevoren bedacht dat we Lena langer op onze kamer zouden houden. Ivan heeft er 2 maanden geslapen, Lena hebben we na dik 4 maanden verhuisd. Uiteindelijk is het toch maar kijken hoe je ideeën in de praktijk werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:01 schreef wickie het volgende:
Zoals ik het nu zie denk ik dat het kinds-afhankelijk is, Ik had veel dingen die we nu doen niet bedacht van te voren dat ik ze zou doen.
Wij nemen eigenlijk altijd wel een setje kleding mee. En in die 17 maanden pas 2 keer nodig gehad! Vorige week op een verjaardag wilde ze per se buiten spelen en het had flink geregend, dus nat. En maanden geleden bij de ikea. Ze zat in de kinderstoel en pffrttttt, een kleine ontploffing. Gelukkig bleef het beperkt tot de rand van haar broekje, maar ze moest toch wel een schone aan!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja precies. Als Tirza vies wordt boeit me niks, vind ik heerlijk! (staat nog een fotootje in het fototopic, zit ze heerlijk in de tuin te klooien!)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat gaat nu natuurlijk wel komen, dat je vaker iets wilt kunnen verschonen omdat ze tijdens het spelen vies/nat worden. Vies is natuurlijk niet zo heel erg, maar nat is wel naar.
ik ben dan vooral heel trots op Evie, maar ook blij dat blijkbaar mijn aanpak goed werkt voor Evie, en we zonder strijd de dag kunnen afsluiten... heerlijk!!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wat knap van Evie! En wat voel je je een supermoeder op zo'n moment, hè?
Geniaal! Die ga ik onthouden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was net op een feestje en ik had sjans. Ik veegde stiekem op het balkon de neuzen van mijn kinders schoon met de binnenkant van hun shirtjes en toen keek ik om en kreeg ik een verliefde blik (van een vrouw)
.
Ik weet het oprecht niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor tante heb jij dan, Groofsken?![]()
Ik vind dat jij je juist heel bewust lijkt te zijn van slaapgewoontes. Heb je daar niet, al dan niet bewust, iets mee gedaan, die kennis?
Ach meis.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
M., wat een mooie foto's!
Ik schiet er vol van als ik hoor hoe trots jullie ouders zijn op hoe jullie het zelf als ouder doen. Ik geloof dat ik dat nooit zo gemist heb tot ik het hier net las.
ach meid; dat was dus niet mijn bedoeling....quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schiet er vol van als ik hoor hoe trots jullie ouders zijn op hoe jullie het zelf als ouder doen. Ik geloof dat ik dat nooit zo gemist heb tot ik het hier net las.
Ik vind het juist heel mooi om te lezen! Ik vond dat mijn moeder zich altijd aanstelde als ze zoiets zei als "dat begrijp je pas als je zelf een moeder bent", maar het geeft vast wel een nieuwe dimensie aan de relatie met je eigen ouder. En misschien maakt het het onbegrip ook wel groter als je een slechte relatie met een ouder hebt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ach meid; dat was dus niet mijn bedoeling....
Mijn moeder leeft nogal in haar eigen wereldje en haar herinneringen aan vroeger kloppen niet. Nu weet ik wel dat herinneringen subjectief zijn, maar zij geeft er wel een heel bijzondere draai aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Heb je dat soort gesprekken wel met je moeder Claudia?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar bovenal, mijn paps is er nog gewoon. Ik voel me daar gezegend om en koester elk moment.
Al kan hij soms zo langdradig en moeilijk zijn![]()
Het lijkt me zo leuk en speciaal om met iemand waarmee je bent opgegroeid tegelijkertijd die ontwikkeling van kinderen krijgen te doorlopen. Dat lijkt me echt heel erg speciaal.
Och arme Flips, wat ziet het er toch heftig uit zeg...Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
Ophouden nu! Ik krijg van jou foto's echt rammelende eierstokkenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een prachtige foto met je vader, Rocka!Ik hoop flink met je mee.
Crosspost:
[ afbeelding ]
Ik blijf me erover verbazen hoe lief die twee met elkaar zijn.
Heel herkenbaar... Hier alleen m'n moeder.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt, ik heb het met enige regelmaat gehad <-- kneus wat oog betreft, zie het soms niet aankomen. Lastiger wordt het als ze ook vieze nageltjes had en je oog gaat erdoor ontsteken. Een zalfje voor de pijn is altijd fijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:15 schreef Ssserpente het volgende:
Mama, dan is ws je hoornvlies beschadigd en dat herstelt vanzelf.
Sterkte morgen! Ik hoop dat er wat uitkomt!
Lente heeft zich laatst ook vanuit staande positie volle bak met de muis van d'r hand in m'n open oog gestort (ik lag op bed en zij stond naast m'n hoofd). Ik heb twee dagen het gevoel gehad alsof er een schep zand in m'n oog zat.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het met enige regelmaat gehad <-- kneus wat oog betreft, zie het soms niet aankomen. Lastiger wordt het als ze ook vieze nageltjes had en je oog gaat erdoor ontsteken. Een zalfje voor de pijn is altijd fijn.
Kan gebeuren toch?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:58 schreef Ca.ra het volgende:
Oh nee hij had zich wel gemeld Karin.
Wij hadden alleen eerst het muziekje van de babyfoon nog eens aangezet, omdat het niet anders klonk dan 'gewoon even wakker'.
In het kader van dingen die je liever niet vertelt
heel herkenbaar, behalve dat hier alleen maar 'det' van de achterbank komt. En als hij heel enthousiast is of ik antwoord niet (snel) genoeg dan komt er een 'detdetdet' op hoge toon uit, inclusief priemend vingertje...quote:Op maandag 4 juli 2011 09:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat Isabeau later iets met auto's gaat doen hoor.. Of met treinen. Ze is echt geobsedeerd door vervoersmiddelen. Als we in de auto zitten klinkt het vanaf de achterbank aan een stuk door: auto autooooooo vafauto (vrachtauto) fiets motor vafautoooooooo auto nog een auto nog een auto caravaaaaan, vafauto autoooooo nog een auto nog een auto nog een auto fiets trein! (en dan tussendoor nog: schaap! Paardje! Molen draaien! etc...)
Echt, de dag dat die griet langer dan 10 seconden stil is en niet slaapt eet ik mn schoen op.
quote:Op maandag 4 juli 2011 10:24 schreef Ssserpente het volgende:
God, herkenbaar zo'n weekend, Sorbo. Dat geluid van dat gehuil kan zich zo in je hoofd nestelen, dat je het 's avonds in bed nog hoort.
Lente wordt ook automonteur oid. Dr eerste woordje was auto en op straat moet ze aan iedere auto even voelen.
Gisteravond hebben we pannekoeken gegeten bij de Hollandsche Hoeve. Lente heeft een hele kinderpannekoek op en twee! softijsjes! En ze bleef maar Emi roepen naar Evi, het dochtertje van een vriendin. (Het is alleen nogal aandoenlijk dat Evi wat minder lief doet tegen Lente dan andersom. Evi commandeert, duwt, pakt af, zegt dat ze Lente stom vindt, en Lente wil juist zo graag alles samen met r doen. Ze lijkt echt tegen r op. Evi is drie. Bij het afscheid nemen vroeg die vriendin aan Evi: 'Krijgt Lente een kusje?' Evi draaide meteen boos dr hoofd weg en riep: 'Nee! Lente kríjgt geen kusje!' Terwijl Lente al met open mond aanstalten maakte om Evi een dikke zoen te geven...)
Ik ben ik het helemaal met je eens.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh echt? ik stimuleer die nee juist altijd.ik vraag eerder: wil je ook een kus van... Mijn jongens zoenen elkaar dus ook niet.
![]()
Niet tegen je zin in kusjes ontvangen, ook al is het je broer/opa/oma/viezeharigetante.![]()
maar dat komt denk ik omdat ik echt een pesthekel heb aan zoenen.ik heb zelfs opa (van mijn kinderen) een keer afgebekt omdat ie ondanks de nee toch bleef doordrammen om een zoen. Nee is nee. Dat vind ik zo belangrijk.
En ook dat iemand dat respecteert. in het kader van misbruik voorkomen enzo.ik maak het vast veel te groot. maar dat is wel mijn reden om het zo te doen
Aah da's wel sneu idd. Slaapt ze intussen?!quote:Op maandag 4 juli 2011 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Stom, stom alarmZe lag er net in, blij om te gaan slapen, gaat dat stomme alarm af!
En ze is echt doodmoe, sliep op de fiets al bijna, dus ze zal zo wel slapen, maar het is wel sneu.
Mijn verloskundige zei altijd: Slaap je niet, dan rust je toch welquote:Op maandag 4 juli 2011 14:10 schreef freecell het volgende:
Tussen de 1 en 3,5 uurNiet echt te voorspellen.
Maar ik heb wel vaak het idee dat hij een groot deel van die tijd gewoon lekker ligt te liggen
Ik heb het nooit gehadquote:Op maandag 4 juli 2011 15:36 schreef ymme het volgende:
Toch geniet ik nog steeds van het middag slaapje. Even tijd voor jezelf.
Kan me niet voorstellen dat, DAT slaapje er ooit af gaat.
Op een dag gaat dat echt voorbij, maar wanneer dat is...quote:Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef Shandaly het volgende:
Weekendjes weg zijn lekker he? Waar zijn jullie geweest Ymme?
Slapen doet Lars over het algemeen echt niet moeilijk om. Als we hem 's avonds in bed hebben gelegd horen we soms wel na een uurtje ineens z'n muziekdoosje spelen, maar hij blijft altijd wel rustig liggen en valt vanzelf in slaap.
Eten daarentegen gaat de laatste tijd steeds moeizamer. En dan eigenlijk alleen het avondeten. Ontbijt en boterhammen, fruit en soepstengels gaan nog altijd zonder problemen zo naar binnen, maar bij het avondeten begint hij bij de eerste hap al te miepen. Zou dat ook weer een fase zijn?
Peuters kun je vastbindenquote:Op maandag 4 juli 2011 16:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik wel, maar ik heb er niks aan
Handig zo'n loslopende peuterKan je alsnog niks
Als ik geluk heb een half uurtje in de kinderwagen/draagdoek of op schoot. Maar dan heb ik dus nog steeds m'n handen niet echt vrijquote:Op maandag 4 juli 2011 16:09 schreef Meimeltje het volgende:
CP, doet ze overdag hazeslaapjes?
Ymme, tegen de tijd dat het slaapje er meestal af gaat vermaken ze zich denk ik wel meer zelf...dat scheeltKyllian heeft tot 3 jaar 's middags geslapen, daarna af en toe met een smoesje van mij (''kom we gaan even samen op bed tv kijken") tijdens mn hoogzwangere tijd.
Dyon is ineens helemaal Bob de Bouwer fan. Als hij het ziet is het 'Bob Bouwuhh'.
Lekker samen een tukkie een doenquote:Op maandag 4 juli 2011 16:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
zooo en inmiddels 3 uuren nu ga ik dr wakker maken
voordeel van zwanger zijn en een goedslapende dreumes.. moet er niet aan denken dat ze de heleeeee dag nu wakker zou zijn...
Papa's schuld hier. Ik vind hm ook stomquote:Op maandag 4 juli 2011 16:30 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh, en Bob de Bouwer vind ik wel zoooooooo stom
Hoop dat Truus dat nooit wat gaat vinden
Ik ben geloof ik hetzelfde daarin.... als mensen tegen hun kinderen zeggen 'geef Laura maar een kusje' zeg ik altijd dat ze mogen kiezen, een kusje of een high five.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
En ook dat iemand dat respecteert. in het kader van misbruik voorkomen enzo.ik maak het vast veel te groot. maar dat is wel mijn reden om het zo te doen
Je kunt niet zonder verwijzing naar de kinderarts, maar je kunt je huisarts vriendelijk doch dringend verzoeken om een verwijzing uit te schrijven.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef ma_ma het volgende:
Ik ben het een beetje zat dat ik zo snel te horen krijg van 'maak je vooral geen zorgen' terwijl ze alleen dr oortjes, keeltje en longetjes hebben gezien/beluisterd..
Dat kan. Maar nu heeft ze een second opinion gehad.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:34 schreef Vlindur het volgende:
Ssserpente, ik denk ook dat ik pas gerust gesteld zou zijn als een kinderarts tegen me zou zeggen dat het allemaal prima is en geen kwaad kan. Niks tegen huisartsen en ik ben erg blij met de mijne, maar sommigen lopen echt een beetje achter qua up to date zijn van nieuwe feiten.
Hij eet overdag niet teveel, en ook al niet meer dan toen hij wel altijd z'n avondeten met smaak opat. Het is ook niet dat hij niets lust... vaak is het zodra hij het eerste hapje binnenheeft, dat ie dan ineens wel meer wil. Maar dat eerste hapje is zo lastigquote:Op maandag 4 juli 2011 15:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
Op een dag gaat dat echt voorbij, maar wanneer dat is...
Vind hij qua avondeten helemaal niets lekker? Of eet hij misschien teveel overdag zodat hij 's avonds geen trek meer heeft?
Ik denk dat die leeftijd er niet voor niks op staat. Het gevaar ligt em neem ik aan in de grootte, ze zou hem nu wellicht helemaal in haar mondje kunnen stoppen en kunnen stikken.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:13 schreef becky27 het volgende:
met eten was ik moeilijk maar ben ik nu niet meer. Als ze niet wil, dan niet.... ze krijgt soms haar avondeten uit het vuistje en mag ze eten wat ze wil. Dan eet ze niet zo heel veel, soms op een lepel en voeren we het haar, dat gaat de ene keer prima en de andere keer is het dramatisch. Soms krijgt ze een potje en dat gaat ALTIJD helemaal op.
Even een hele stomme vraag, maar Noortje heeft nog steeds die hele kleine speentjes van 0-6 maanden. Alleen voor het slapen maar ze wil die grotere echt niet. is dat heel schadelijk/stom...
[Zweefteefmodus aan]quote:Op maandag 4 juli 2011 20:57 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Hij eet overdag niet teveel, en ook al niet meer dan toen hij wel altijd z'n avondeten met smaak opat. Het is ook niet dat hij niets lust... vaak is het zodra hij het eerste hapje binnenheeft, dat ie dan ineens wel meer wil. Maar dat eerste hapje is zo lastigIk wil 'm ook niet echt in een houdgreep leggen om dat hapje naar binnen te forceren. Dat zal eten er echt niet leuker op maken in zijn beleving.
Ik kan ook niet zeggen dat hij iets tegen een lepeltje heeft ofzo; fruithapjes en yoghurtjes gaan er prima in met hetzelfde lepeltje.
Misschien is het het warme eten. Dat de temperatuur hem tegenstaat ofzo. Maar tja.. zo warm maak ik het al niet, anders hoeft het de magnetron al helemaal niet meer te zien.
Jeetje, dat is wel heel heftig zeg. Fijn dat het nu goed met hem gaatquote:Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas is een van die uitzonderingen die onder de 2 aan de amandelen is geopereerd. Maar zijn keel zat dan ook bijna dicht. En hij had er in een half jaar 8 antibiotica-kuren op zitten en een stuk of 12-15 ontstekingen.
Ik vond het toch wel een heftig gebeuren, maar het resultaat mag er zijn: hij zit nu zoveel lekkerder in zijn vel!
Ik zou luisteren naar mijn gevoel als ik ma-ma was, maar goed ik heb er dan ook eigenlijk nog nooit naast gezeten als ik het gevoel had dat er iets niet in de haak was met Thomas. Je weet zelf het beste of je iemand bent die zich (soms te) snel zorgen maakt of dat je het ook meestal goed aanvoelt. Hoe dan ook, sterkte!
Fijn dat de antibiotica aanslaat bij Flipje. Hopelijk is hij snel weer de oude. En alle andere zieke kindjes ook natuurlijk!
Lastig zeg. Is er daarna nog wel eens naar gekeken?quote:Op maandag 4 juli 2011 21:15 schreef becky27 het volgende:
Noortje haar neusamandelen zijn geknipt toen ze 13 maanden was en er zijn buisjes gezet. En ik ben heel eerlijk maar het scheelt geen ene moer. Nog regelmatig looporen en nog steeds bijna continu verkouden en een loopneus. En doorslapen doet ze ook nog bijna nooit..... (volgens KNO arts zou dat na de buisjes echt wel moeten)
Oke, dat zou ook nog kunnen, niet aan gedacht dat ze er in zou kunnen stikken. Dacht eerder dat een te klein speentje niet zo goed zou zijn voor de tanden.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik denk dat die leeftijd er niet voor niks op staat. Het gevaar ligt em neem ik aan in de grootte, ze zou hem nu wellicht helemaal in haar mondje kunnen stoppen en kunnen stikken.
Stom? Nee Schadelijk? misschien wel.
Ja vorige week maandag nog, als dat slechte slapen nog lang aanhoudt moesten we over een paar weken nog bellen.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Lastig zeg. Is er daarna nog wel eens naar gekeken?
Volgens mij is het schild even groot (die buiten de mond blijven zeg maar) alleen de speen zelf (silicone gedeelte) wordt groter, dus helemaal in de mond stoppen zal niet veel veranderen met een grotere speen. Ik dacht dat het qua zuigkracht verschil maakt (eerder stuk bijten), dikkere silicone dus minder makkelijk stuk en dat het voor de spraakontwikkeling beter zou zijn, maar ik zou niet weten hoe en wat.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik denk dat die leeftijd er niet voor niks op staat. Het gevaar ligt em neem ik aan in de grootte, ze zou hem nu wellicht helemaal in haar mondje kunnen stoppen en kunnen stikken.
Stom? Nee Schadelijk? misschien wel.
Hopen dan maar dat het snel beter gaat, want als het zo nog een paar weken moet lijkt me dat geen pretjequote:Op maandag 4 juli 2011 21:52 schreef becky27 het volgende:
[..]
Oke, dat zou ook nog kunnen, niet aan gedacht dat ze er in zou kunnen stikken. Dacht eerder dat een te klein speentje niet zo goed zou zijn voor de tanden.
[..]
Ja vorige week maandag nog, als dat slechte slapen nog lang aanhoudt moesten we over een paar weken nog bellen.
indien we bezoek hebben zet ik die dan ondertussen aan de afwasquote:Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef Incantrix het volgende:
Zl gaat dat bij ons ook Simmu, ik doe een paar dingen en lief ook, maar omdat wij er maar 1 hebben is de andere ouder dus nooit ver weg (die gaat bijv even een wasje erin stoppen en komt dan weer terug).
Als je zo telt, doen wij het ook samen, alleen ieder een deel: ik het bad, schaap het bed. Tegenwoordig wil de dame graag door mij na een dikke knuffel in de huiskamer op schoot van papa worden afgeleverd voor het verhaaltjequote:Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef Incantrix het volgende:
Zl gaat dat bij ons ook Simmu, ik doe een paar dingen en lief ook, maar omdat wij er maar 1 hebben is de andere ouder dus nooit ver weg (die gaat bijv even een wasje erin stoppen en komt dan weer terug).
Ja met de boot inderdaad! De tocht is nog niet helemaal duidelijk, maar varen gaan wequote:Op maandag 4 juli 2011 22:01 schreef Incantrix het volgende:
Happy, gaan jullie met de boot? Nee och? Ik heb het gelezen ik zweer, maar ik ben het kwijt, sorry..
Jup, al 14 maanden. Ach ja je raakt er aan gewend. Noortje zelf ook volgens mij want die is vaak heel vrolijk.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Gaat het slapen nog steeds zo slecht, becky?
Ja!!quote:
Het ging bij ons niet constant slecht, maar het ging wel vaak moeizaam: of het inslapen ging niet, of het doorslapen of ze was te vroeg wakker. Op zich zie ik in de loop van de tijd wel steeds een beetje vooruitgang, dus ik hoop dat dat bij jullie ook langzaam maar zeker zal gebeuren. Kan me wel voorstellen dat je dan nog niet aan een tweede denkt!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:24 schreef becky27 het volgende:
[..]
Jup, al 14 maanden. Ach ja je raakt er aan gewend. Noortje zelf ook volgens mij want die is vaak heel vrolijk.
Er komt ooit een tijd.... En das ook de reden om voorlopig niet aan een tweede te denken hoewel het careerwise heel goed uit zou komen want dan zou ik nog even wachten met solliciteren.
Hier ook idd. Als ik er niet ben vanwege werk of sport dan gaat Daan net zo makkelijk slapen alsquote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef Keshet het volgende:
Als we alleen met Emma zijn is het ritueel hetzelfde alleen dan uitgevoerd door 1 persoon.Emma roept dan tussendoor wel een paar keer om de afwezige maar accepteert de afwezigheid eigenlijk zonder veel moeite.
Het alleen naar bed brengen is maar af en toe. Dus ik ben blij dat dat goed gaat. Als het met regelmaat zou zijn, dan zou het al meer een gewoonte zijn, dus ik vind het echt fijn dat het goed gaat, terwijl het voor Tirza toch 'vreemd' is. Maar ze laat zich ook makkelijk door iemand anders in bed leggen (oppas of oma), dus dat is ook wel superfijn!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef Incantrix het volgende:
Elmo, fijn dat dat dan ook zondr problemen kan, gebeurt dat heel vaak? Of sporadisch?
Maar die heeft dan ook wel een hele lieve oppas!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:36 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Het alleen naar bed brengen is maar af en toe. Dus ik ben blij dat dat goed gaat. Als het met regelmaat zou zijn, dan zou het al meer een gewoonte zijn, dus ik vind het echt fijn dat het goed gaat, terwijl het voor Tirza toch 'vreemd' is. Maar ze laat zich ook makkelijk door iemand anders in bed leggen (oppas of oma), dus dat is ook wel superfijn!
Zitten beiden buisjes nog in haar oren?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:24 schreef becky27 het volgende:
[..]
Jup, al 14 maanden. Ach ja je raakt er aan gewend. Noortje zelf ook volgens mij want die is vaak heel vrolijk.
Er komt ooit een tijd.... En das ook de reden om voorlopig niet aan een tweede te denken hoewel het careerwise heel goed uit zou komen want dan zou ik nog even wachten met solliciteren.
Zekers!! Maar ken je die zus van haar?! Pfffff.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:43 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar die heeft dan ook wel een hele lieve oppas!
Ik ga mijn bed opzoeken. Ben al 2x boven geweest voor een brullend jongetje. Hopelijk zegt dat niks over de nacht
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Zekers!! Maar ken je die zus van haar?! Pfffff.
Ik hoop voor je dat de nacht wat rustiger verloopt!
Dit!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:31 schreef happyme28 het volgende:
Ik prijs ons echt gelukkig dat we zo'n makkelijke slaper en eter hebben. Als ik soms hier lees, dan heb ik echt respect voor al die ouders waarbij het vaak (of minder vaak) zo moeizaam gaat. Pittig hoor!
Knap hoor! We hebben trouwens niet heel veel moeite met wat meer jaren/maanden tussen Noortje en een eventueel ander kindje. Maar ik werk nu ook 4,5 jaar bij mijn werkgever en ben heel erg toe aan iets anders. Dus op zoek.... maar wel lastig. Dadelijk een gesprek met loopbaancoach.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef wickie het volgende:
[..]
Zitten beiden buisjes nog in haar oren?
Echt heel erg jammer dat het geen effect heeft gehad. Mette is ook nog steeds verkouden/loopneus ook zo af en toe een loopoor. Maar het echte 2x in de maand ziek zijn met koorts erbij en het volledig slecht slapen, niet praten en bijna niet eten, zijn hier wel zo goed als verdwenen. Ze heeft nog wel steeds terugkerende episodes dat het slechter gaat, 2x per maand ongeveer. We hebben het nu weer. Dan eet ze slecht, wordt ze hyper en heel erg onrustig in haar slaap (tot weinig slapen).
Maar de toppen zijn ervan af. Ik merk het vooral in haar ontwikkeling dat de ingreep wel echt nodig was in ons geval, ik denk ook wel dat ze er meer last van heeft gehad dan wij ons hebben gerealiseerd. Ze begint gewoon ook weer een soort van spekkies te krijgen, ze wordt voor haar doen potiger.
Wij hebben ondanks de slechte nachten toch gekozen voor een 2de, en ja het went, ze slaapt slecht sinds haar geboorte, we weten niet andersMaar juist om de reden die jij nu aangeeft, careerwise. Ik werk nu 4 jaar bij dezelfde baas maar wilde graag wel een keer verder, maar ook 3 dagen blijven werken. Die banen liggen niet voor het oprapen en dan zijn al helemaal niet happig op het feit dat je waarschijnlijk in afzienbare tijd een 2de zal krijgen. Al zeg je het niet, ze voelen het aan ofzo... En we wilde niet te lang tussen de 2, dus dan er maar voor gaan.
Ik moet zeggen, met Mette's slapen gaat het steeds beter. Ik bereid me alvast flink voor op de volgende, dus weer slapeloze nachten. Ik blijf gewoon hangen in de flow![]()
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Zekers!! Maar ken je die zus van haar?! Pfffff.
Ik hoop voor je dat de nacht wat rustiger verloopt!
Onze eerst was een ideale slaper, vanaf nacht 3 ofzo sliep hij door, tot op heden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:04 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dit!
En ik zou echt niet eens weten of ik wel voor een tweede kind zou willen gaan als de eerste een huilbaby was en/of moeilijke nachtslaper![]()
Ik kan best slecht tegen weinig slaap en ontzettend veel gehuil
Goede nacht voor iedereen gewenst![]()
Wat schattigquote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:19 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!
Allemaal een fijne nacht gehad? Ik niet, maar dat had niks met Isabeau te maken. Die was voorbeeldig vannacht (zoals bijna alle...eh oh nee, fokwet, ik zeg niks)
Ons bedritueel wordt 9 van de 10 keer door mij uitgevoerd en gaat als volgt: schone luier en opfrissen, slaapzak aan, mietemientjes (vitamine D) en tanne poetse (ZELF!!!!! en ik poets na). Dan met een rietjesbeker met water in bed. Ik lees een verhaal voor (de laatste tijd 'Woeke en Pip', ik vind het zulke extreem slechte verhaaltjes, maar Isabeau is dat niet met me eens) en daarna een kus en Isabeau gaat dan een 'ziekje maken' (trekt aan speeldoosje) en zegt doei mama. Ik zeg "Ik hou van jou" en Isabeau zegt "ikke jou!"
Haha, dat soort dingen kan ik wel waarderenquote:Als mijn man het doet wordt ook nog het volgende liedje gezongen (het laatste woord steeds door Isabeau)
Isabeau jij lekker WIJF!
Je lekkerheid staat buiten KIJF!
Isabeau ik hou van JOU
Lieve kleine baby VROUW
Tja, mijn man spoort gewoon niet helemaal, maar hij is wel lief.
Heerlijkquote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:26 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn smurf heeft vandaag trouwens auberginekleurige nagellak op haar nagels (op twee stuks). Ik was gisteren mijn nagels aan het lakken en als ik me aan het opmaken ben ga ik ook altijd even met mijn foundationsponsje over haar neus, dat vindt ze geweldig. Goed, ik was dus mijn nagels aan het lakken, komt Isabeau eraan met haar handjes vooruit gestoken: "Ookke neus?"
Twee nageltjes gelakt en ze ging ermee wapperen zoals ik voordeed
Zo jammer dat je vooraf niet bij je bestelling kunt aangeven dat je een doorslaper wiltquote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:34 schreef Asyniur het volgende:
becky, Harry sliep ook pas voor het eerst door toen hij een maand of 15 was...
(en nu weet hij al een paar dagen niet meer wat het is)
en desondanks wil ik al sinds Harry 9 maanden is graag een 2e
Sorbo, heerlijk dat getut!
superleukquote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:19 schreef Sorbootje het volgende:
Als mijn man het doet wordt ook nog het volgende liedje gezongen (het laatste woord steeds door Isabeau)
Isabeau jij lekker WIJF!
Je lekkerheid staat buiten KIJF!
Isabeau ik hou van JOU
Lieve kleine baby VROUW
Tja, mijn man spoort gewoon niet helemaal, maar hij is wel lief.
Helemaal waar, het is geen verdienste en je hebt maar te dealen met het slaapgedrag van je kind. Neemt niet weg dat je niet af en toe de behoefte kunt voelen erover van gedachten te wisselen, of te uiten hoe blij je bent met je goede slaper.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het slaapgedrag een wat pijnlijk onderwerp. Als je het over ziekte hebt bijvoorbeeld dan zou je niet gauw zeggen dat een kind dat vaak ziek is 'lastig' is. Het is geen verdienste om niet vaak ziek te zijn en het is ook geen verdienste om goed te slapen. Je kind is gewoon je kind en sommige dingen horen nu eenmaal bij hem of haar. Als ouder doe je alles wat je kunt om het leven zo leuk en makkelijk mogelijk te maken, ook als je iemand bent die liever niet wakker is 's nachts (laten we wel wezen, wie blijft er nou voor z'n lol op?).
Haha ja snel leren praten is natuurlijk wel een verdienste. Dat hebben we d'r keihard ingeramd!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
So true, Sorbo. En ach, zo gaat het met al die dingen natuurlijk. Net alsof snel leren praten wel een verdienste is.
Dat laatste is heel herkenbaar. Hoe wanhopig ben je? Ik ben groot fan van de Teleac-cursus om beter te leren slapen.
Ik vond het het eerste jaar ongeveer niet zo slopend. Toen kwam ze gewoon minstens een keer per nacht voor een voeding. Daar was ik mentaal en fysiek op ingesteld. Toen ze eenmaal door ging slapen, voelde dat wel erg fijn, maar het werd pas echt zwar toen ze na een paar maanden vna doorslapen ineens weer wakker werd 's nachts. Toen begon het pas te voelen als gebroken nachten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:47 schreef Sorbootje het volgende:
Wakker zijn en niet weten waarom is idd slopend. Maar idd uit je slaap gerukt worden door je kind ook. Je overleeft en dat gaat best aardig, maar als je kind door gaat slapen merk je pas hoe moe je al die tijd was.
Dat is helemaal waar, Noortje is geen moment lastig, maar heeft het met het vaak ziek zijn best lastig. Doorlopend verkouden, oorpijn, koemelkallergie, veel eczeem en stomme kiezen. En ik vind dat best zwaar. Dat zeg ik dan ook, en ik vind mijn mop af en toe best een zorgenkindje. Nou mijn schoonmoeder ging helemaal uit d'r panty toen ik dat zei. Want dat is ze niet en wat zit ik toch te zeuren, ik kies er toch zelf voor om te werken jadiejadiejaaa.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het slaapgedrag een wat pijnlijk onderwerp. Als je het over ziekte hebt bijvoorbeeld dan zou je niet gauw zeggen dat een kind dat vaak ziek is 'lastig' is. Het is geen verdienste om niet vaak ziek te zijn en het is ook geen verdienste om goed te slapen. Je kind is gewoon je kind en sommige dingen horen nu eenmaal bij hem of haar. Als ouder doe je alles wat je kunt om het leven zo leuk en makkelijk mogelijk te maken, ook als je iemand bent die liever niet wakker is 's nachts (laten we wel wezen, wie blijft er nou voor z'n lol op?).
Dat meen je niet!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:56 schreef becky27 het volgende:
Nou mijn schoonmoeder ging helemaal uit d'r panty toen ik dat zei. Want dat is ze niet en wat zit ik toch te zeuren, ik kies er toch zelf voor om te werken jadiejadiejaaa.
Acceptatie werkte hier ook al wel. En ook het idee dat ik toch wel altijd een oorzaak kon vinden als het een tijdje echt slecht ging (ziek zijn of net geweest, afwezigheid van schaap waar ze moeite mee had, erg drukke tijden maken vaak ook dat ze wat slechter slaapt).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:58 schreef becky27 het volgende:
Claudia, ik schop vent er regelmatig uit maar meestal ben ik dan zelf al wakker en kan er dus net zo goed zelf uit gaan.
Ik heb mezelf er bij neergelegd, punt, ze slaapt slecht, tja. C'est la vie, er zijn ergere dingen op de wereld toch?
*koest met je stokpaardje!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:13 schreef simmu het volgende:
ehm, nog even over die schoonmoeder opmerking over "niet werken". wie denkt ze dat je kind opvoedt en verzorgt dan als jij thuis bent? internet en de wolven? terwijl jij lekker ligt te relaxen?
zoals sangdrax zegt: "voor je kinders zorgen is werk. ik ben heel wat vermoeider na 1 dagje voor de kinders zorgen dan na een dagje naar mijn werk geweest hoor!"
Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens, maar het had niks te maken met of thuis zijn met je kinderen wel of niet werk is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:31 schreef simmu het volgende:
die opmerking deugde gewoon op geen enkele manier be! gewoon helemaal nietniets zo erg als een ziek kind. dat ze een handje helpt, ipv enkel te oordelen!
nja. ik ken de schoonmoeder niet, dus ik weet het niet zekers he, maar meestal worden zulke opmerkingen met toch wel verschillende (oordelerige) bijbedoelingen de lucht in geslingerdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens, maar het had niks te maken met of thuis zijn met je kinderen wel of niet werk is.
Jemig Rode hond! Dat verwacht je niet. En nu? Mag ze wel naar het kdv enzo? En heeft ze wel antistoffen tegen de bof en mazelen gemaakt?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Spewey het volgende:
Zoë heeft een souveniertje uit Spanje meegenomen : rode hond, blijkbaar 1 van de weinige die geen antistoffen na de bmr heeft aangemaakt. Ze heeft er gelukkig weinig last van, wil alleen niet eten en de hele dag tegen me aangeplakt zitten.
Watertafel, zandbak en glijbaan zijn het hier helemaal qua buitenspeelgoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |