Iemand moet het geitenwollensokkenkamp versterken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:04 schreef wickie het volgende:
(Claudia, ik had het nog niet gezegd maar ik vind het heel fijn dat je weer post).
Owja, helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind die ik-hou-van-je-dag zo'n gaaf idee! Die gaan we hier ook doorvoeren!
Dat is volgens mij een aardige voorbereiding op wat komen gaat, al die dagen waarop je iets bijzonders doet voor je kind en dat niet in goede aarde valt. Ik herinner me nog levendig die keer wat wij een week naar Texel gingen en mijn ouders na 3 dagen de koffers weer pakten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Owja, helemaal mee eens!
Alleen jammer dat het vandaag niet zo'n succes was in huize Rocka...
Heb je niet dat je in de loop der tijd dingen toe bent gaan passen die je zo goed zijn bevallen dat je weet dat je daar bij je tweede een sterke voorkeur voor zult hebben? Of juist het tegenovergestelde?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik ben van het allegaartje-ik-kloot-maar-wat-aan kamp denk ik.
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:42 schreef Nijna het volgende:
Knijpfruit vind ik ook erg handig voor onderweg enzo.
Het is één van mijn favorieten en het komt van Lentequote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een lief jurkje heeft ze daar aan, miss! Je weet me te vinden als je er t.z.t. vanaf wilt.
Nou, met een appel kan Senna meer knoeien dan met knijpfruit. En een appel kan beurs worden in een tas, en knijpfruit niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?
Ik vind het zo fijn van deze leeftijd dat je eigenlijk niet meer na hoeft te denken over hetgeen je aan eten en drinken koopt of meeneemt. Ivan eet op nootjes na alles wat ik eet. Als ikzelf op pad ga neem ik altijd een appel mee om een eventuele suikerdip snel te verhelpen. Voorheen nam ik nog wel eens een tuitbeker mee, maar hij drinkt ook prima uit een gewone beker, een glas of een flesje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, met een appel kan Senna meer knoeien dan met knijpfruit. En een appel kan beurs worden in een tas, en knijpfruit niet.
Wolf die kan helemaal nog geen appel stukjes eten, te hard nog denk ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?
Dat vind ik ook fijn inderdaad nu. Probleem is wel dat ik nu al een paar keer dan ook zo gemakkelijk weg ben gegaan, want niets nodig, dat ik zelfs een schone luier en billendoekjes vergatquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zo fijn van deze leeftijd dat je eigenlijk niet meer na hoeft te denken over hetgeen je aan eten en drinken koopt of meeneemt. Ivan eet op nootjes na alles wat ik eet. Als ikzelf op pad ga neem ik altijd een appel mee om een eventuele suikerdip snel te verhelpen. Voorheen nam ik nog wel eens een tuitbeker mee, maar hij drinkt ook prima uit een gewone beker, een glas of een flesje.
Ik zag laatst trouwens een foto van R. van Groofsken die uit een waterflesje dronk met zo'n tuutding erop. Dat vond ik echt knap!
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Dat vind ik ook fijn inderdaad nu. Probleem is wel dat ik nu al een paar keer dan ook zo gemakkelijk weg ben gegaan, want niets nodig, dat ik zelfs een schone luier en billendoekjes vergat
En een wc bril verkleiner of zou ze daar ook zo op reageren?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Reactie op het potje van Mette was een angstige blik een harde schreeuw en een mep om het ding weg te werken.
Dus dat wordt langzaam introduceren. Wel weer beide keren poepen aangegeven dat ze het ging doen, en na de hand proberen haar broek uit te krijgen.
hahahaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is echt appelidolaat. We hebben regelmatig ruzie over wie van ons twee de laatste appel mag.
Vandaag wou ik hem banaan geven, maar hij wou geen banaan maar fruit. Toen gaf ik hem een banaan, zei ik "hier heb je je fruit" en was het goed.
Zoals ik het nu zie denk ik dat het kinds-afhankelijk is, Ik had veel dingen die we nu doen niet bedacht van te voren dat ik ze zou doen. Zoals potjes, ik was heilig ervan overtuigd dat we dat niet gingen doen. Maar Mette at zo ontzettend slecht het eerste jaar dat dat was wat we erin kregen en ik allang blij was dat we er wat in kregen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je niet dat je in de loop der tijd dingen toe bent gaan passen die je zo goed zijn bevallen dat je weet dat je daar bij je tweede een sterke voorkeur voor zult hebben? Of juist het tegenovergestelde?
Wij hebben bij Ivan bijvoorbeeld wel eens controlled crying toegepast en ik ben er sindsdien regelmatig pleitbezorger van geweest. Dat is op een bepaald moment omgeslagen en het is me erg tegen gaan staan. Als er al een punt is waarop er frictie tussen mij en mijn lief bestaat dan is dat het wel. Op het moment dat Ivan niet lekker wil slapen ben ik meer van het 'moeten we er niet even bij blijven?' en hij meer van het 'hij trekt vanzelf wel bij'. Lena laat ik wel mopperen, maar controlled crying ga ik niet meer gebruiken.
Dat heb ik bijvoorbeeld ook met leren drinken uit een beker: daar ben ik met Ivan ooit mee begonnen omdat het me een logische stap leek en het is zo goed bevallen dat ik dat bij Lena ook zo aan wil pakken. Misschien pikt zij het niet net zo goed op als Ivan, maar dat zien we dan wel weer. Zo zijn er meer van die dingen.
Gek eigenlijk hoe snel het ouderschap vertrouwd wordt. Voor ik Ivan kreeg wist ik niks van kinderen en kon ik de keren dat ik een pasgeborene vast had gehouden op één hand tellen.
Ik wel, laatst een keer niet, Jaël aan de diarree... Dat was wel heel erg vervelend! En ik sleep toch mijn halve inboedel al mee dus dat ene setje kleding kan er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...
Meestal niet, behalve als er een reden is om aan te nemen dat ze wellicht heel erg vies of nat gaat worden. Of als we echt een hele dag van 's ochtendsvroeg toch het avondeten op stap zijn. Ik prop tegenwoordig alles in mijn handtas, erg charmant ookquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...
Normaal dus altijd (in een handig klein toilettasje broek+romper waar dan daarna de vieze kleding ook weer in kan zodat rest van tas schoonblijft), 1 keertje niet en ja hoor hele romper+broek onder de diarree op een verjaardag 2 weken geledenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
True. Zo had ik vantevoren bedacht dat we Lena langer op onze kamer zouden houden. Ivan heeft er 2 maanden geslapen, Lena hebben we na dik 4 maanden verhuisd. Uiteindelijk is het toch maar kijken hoe je ideeën in de praktijk werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:01 schreef wickie het volgende:
Zoals ik het nu zie denk ik dat het kinds-afhankelijk is, Ik had veel dingen die we nu doen niet bedacht van te voren dat ik ze zou doen.
Wij nemen eigenlijk altijd wel een setje kleding mee. En in die 17 maanden pas 2 keer nodig gehad! Vorige week op een verjaardag wilde ze per se buiten spelen en het had flink geregend, dus nat. En maanden geleden bij de ikea. Ze zat in de kinderstoel en pffrttttt, een kleine ontploffing. Gelukkig bleef het beperkt tot de rand van haar broekje, maar ze moest toch wel een schone aan!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja precies. Als Tirza vies wordt boeit me niks, vind ik heerlijk! (staat nog een fotootje in het fototopic, zit ze heerlijk in de tuin te klooien!)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat gaat nu natuurlijk wel komen, dat je vaker iets wilt kunnen verschonen omdat ze tijdens het spelen vies/nat worden. Vies is natuurlijk niet zo heel erg, maar nat is wel naar.
ik ben dan vooral heel trots op Evie, maar ook blij dat blijkbaar mijn aanpak goed werkt voor Evie, en we zonder strijd de dag kunnen afsluiten... heerlijk!!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wat knap van Evie! En wat voel je je een supermoeder op zo'n moment, hè?
Geniaal! Die ga ik onthouden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was net op een feestje en ik had sjans. Ik veegde stiekem op het balkon de neuzen van mijn kinders schoon met de binnenkant van hun shirtjes en toen keek ik om en kreeg ik een verliefde blik (van een vrouw)
.
Ik weet het oprecht niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor tante heb jij dan, Groofsken?![]()
Ik vind dat jij je juist heel bewust lijkt te zijn van slaapgewoontes. Heb je daar niet, al dan niet bewust, iets mee gedaan, die kennis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |