abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:13:58 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98959730
Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 153

De dreumesjes:

12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:15:06 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98959764
En dan moeten jullie even in het vorige deeltje kijken naar die ontzettend lieve appeltaartetende Senna O+
pi_98959804
ah Senna O+ dat ziet er netjes uit zeg

Wolf is ook fan van knijpfruit.Ik koop trouwens wel de cheap ass versie die bij de potgroenten staan, niet die van Zonnatura of Olvarit(ja die heeft ze ook zag ik pas laatst)
En Hema heeft ook knijpfruit te koop, die ze ook in de lunch shop verkopen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_98959897
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:04 schreef wickie het volgende:
(Claudia, ik had het nog niet gezegd maar ik vind het heel fijn dat je weer post).
Iemand moet het geitenwollensokkenkamp versterken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:27:37 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98960125
Ik vind die ik-hou-van-je-dag zo'n gaaf idee! Die gaan we hier ook doorvoeren! :Y

En jullie willen niet weten wat mijn kinderen vanavond gegeten hebben. We qaren op een verjaardag waar hamburgers en patatjes op het menu stonden en dus hebben ze allebei een half wit bolletje op, een paar patatjes, wat stukje komkommer en nu net tijdens het verhaaltje een fles brinta om er iig voor te zorgen dat ze lekker slapen met volle buikjes. :) :D
En voor morgen staat er roti gepland! :Y) Heel verantwoord toch, met kipfilet met sperzieboontjes! :+
pi_98960305
Ik vind het ook een heel gaaf idee, Rocka. Niet een 'ik houd van je dag'-in het bijzonder, maar gewoon het bijzonder maken van een ogenschijnlijk alledaagse dag. Wij hadden vandaag een pyjamadag en ik heb Ivan speciaal in zijn ochtendjas rond laten lopen. Hij begint nu de leeftijd te krijgen dat dat soort dingen hem iets zeggen. Tof is dat.

Rauwkost krijg ik er hier bij Ivan trouwens niet in. Op het kinderdagverblijf eet hij het wel. :')

Niks mis met roti toch, BE? Ivan heeft vandaag ook afhaaleten gehad: rijst, linzen met kidneybonen en wat naan. Maf kind.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:35:32 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98960366
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind die ik-hou-van-je-dag zo'n gaaf idee! Die gaan we hier ook doorvoeren! :Y

Owja, helemaal mee eens!
Alleen jammer dat het vandaag niet zo'n succes was in huize Rocka...
pi_98960404
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Owja, helemaal mee eens!
Alleen jammer dat het vandaag niet zo'n succes was in huize Rocka...
Dat is volgens mij een aardige voorbereiding op wat komen gaat, al die dagen waarop je iets bijzonders doet voor je kind en dat niet in goede aarde valt. Ik herinner me nog levendig die keer wat wij een week naar Texel gingen en mijn ouders na 3 dagen de koffers weer pakten.
pi_98960446
Claudia, ik ben van het allegaartje-ik-kloot-maar-wat-aan kamp denk ik. Maar ik leer altijd erg veel van je posts.

BE mmmmm Roti :)
Mette heeft drie volle pollepels courgettesoep op, volgens klotst die de hele nacht nog :')

Reactie op het potje van Mette was een angstige blik een harde schreeuw en een mep om het ding weg te werken.
Dus dat wordt langzaam introduceren. Wel weer beide keren poepen aangegeven dat ze het ging doen, en na de hand proberen haar broek uit te krijgen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 20:41:03 #10
5428 crew  miss_sly
pi_98960521
Ik gooi hem er gewoon hier nog een keer in:

En netjes eten op de bank? Ach, valt wel mee (of tegen eigenijk :+ ) hoor, maar met een nat doekje poets ik het zo weer schoon genoeg :P

Knijpfruit koop ik vaak voor dagjes weg, is wel heel handig.

BE, ik vind dat niet schokkend, hoor, wat je mannen gegeten hebben. Op kdv-dagen heeft Senna 's middags al een goede maaltijd, dus eten we 's avonds niet nog een keer warm. maar om onze maag ook een beetje aangenaam te vullen, eten we dan niet zomaar brood. Vaak soep met brood, maar ook tosti's, patat, hamburgers, pizza, shoarma met veel knoflooksaus (Senna ook, vindt ze heerlijk) of roti ofzo. En als ze dan niet zo goed eet, krijgt ze nog een banaantje extra na of een extra groot yoghurtje, of appelmoes bij de patatjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:33:56 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98960551
Oja daar wilde ik ook nog op reageren.
Miss wat een ontzettende lieve foto O+ O+
pi_98960562
Lekker Senna!

Knijpfruit vind ik ook erg handig voor onderweg enzo.
Fake it till you make it...
pi_98960624
Asy, wat een lieve post in het vorige topic. O+

Aaah, Senna. :Y) Herkenbaar ook, dat geconcentreerde snoetje erbij! :D

Lente heeft vanavond een bakje pompoensoep (uit zak) en een bruin broodje 1/2 met vegetarische worst en 1/2 met kaas gegeten. En voor m'n eigen gemoedsrust daarna nog een extra mandarijntje.

En ik hoop dat Nils morgenavond poffertjes maakt!
pi_98960656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik ben van het allegaartje-ik-kloot-maar-wat-aan kamp denk ik.
Heb je niet dat je in de loop der tijd dingen toe bent gaan passen die je zo goed zijn bevallen dat je weet dat je daar bij je tweede een sterke voorkeur voor zult hebben? Of juist het tegenovergestelde?

Wij hebben bij Ivan bijvoorbeeld wel eens controlled crying toegepast en ik ben er sindsdien regelmatig pleitbezorger van geweest. Dat is op een bepaald moment omgeslagen en het is me erg tegen gaan staan. Als er al een punt is waarop er frictie tussen mij en mijn lief bestaat dan is dat het wel. Op het moment dat Ivan niet lekker wil slapen ben ik meer van het 'moeten we er niet even bij blijven?' en hij meer van het 'hij trekt vanzelf wel bij'. Lena laat ik wel mopperen, maar controlled crying ga ik niet meer gebruiken.

Dat heb ik bijvoorbeeld ook met leren drinken uit een beker: daar ben ik met Ivan ooit mee begonnen omdat het me een logische stap leek en het is zo goed bevallen dat ik dat bij Lena ook zo aan wil pakken. Misschien pikt zij het niet net zo goed op als Ivan, maar dat zien we dan wel weer. Zo zijn er meer van die dingen.

Gek eigenlijk hoe snel het ouderschap vertrouwd wordt. Voor ik Ivan kreeg wist ik niks van kinderen en kon ik de keren dat ik een pasgeborene vast had gehouden op één hand tellen.
pi_98960722
Wat een lief jurkje heeft ze daar aan, miss! Je weet me te vinden als je er t.z.t. vanaf wilt. 8-)
pi_98960778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:42 schreef Nijna het volgende:
Knijpfruit vind ik ook erg handig voor onderweg enzo.
Het is niet eens bij me opgekomen! Wat kan er nou handiger zijn dan een appel?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:50:39 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98960801
hellllluwww ;)

Senna; wat zit je daar heerlijk netjes appeltaart te eten! lekker joh!

Rocka: hoe is het met Flip? zijn zijn wangen nog net zo rood als vanmorgen? en is hij nog koortsvrij?

En uhhh ik dacht ook heeeeeel gezellig samen met oma en Evie pannenkoeken te eten vanavond.. had me er op verheugd, en dacht dat Evie het ook heerlijk zou vinden. Lekker met oma en mama gezellig pannenkoeken eten :)
maar helaas; Evie had na 2 happen de pannenkoek wel gezien, en heeft dus een potje gehad...
heeeeeel bijzonder ;) :+
(gelukkig hebben oma en mama wel genoten haha).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 20:51:52 #18
5428 crew  miss_sly
pi_98960844
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een lief jurkje heeft ze daar aan, miss! Je weet me te vinden als je er t.z.t. vanaf wilt. 8-)
Het is één van mijn favorieten en het komt van Lente O+
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 20:53:09 #19
5428 crew  miss_sly
pi_98960890
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, met een appel kan Senna meer knoeien dan met knijpfruit. En een appel kan beurs worden in een tas, en knijpfruit niet.
Tegenwoordig is Senna trouwens toch meer van het gewone fruit, hoor, maar soms zijn ze best handig. En vorig jaar op vakantie in Frankrijk hadden ze groente/fruitknijpzakjes, en dat vond ik een fijne aanvulling op het slechte eten van Senna.
pi_98960898
Haha, BJ, herkenbaar! De eerste keer dat wij een pannekoek voor Ivan maakten moest hij er niks van hebben. We aten pas nog een keer een pannenkoek en toen kreeg hij een volwassen portie op. :o

Woensdag had ik een dubbele boterham met kaas voor Ivan besteld, maar we kregen één boterham omdat het de ober een wel erg grote portie leek voor zo'n kleintje. Die is duidelijk geen Ivannetjes gewend.
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 20:55:12 #21
5428 crew  miss_sly
pi_98960948
Pannenkoeken, heerlijk! Senna vroeg er al een paar dagen om, dus wij gisteren pannenkoeken gegeten...ja, wij dus, schaap en ik, want Senna had er na een paar happen al weer genoeg van :')
pi_98960988
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, met een appel kan Senna meer knoeien dan met knijpfruit. En een appel kan beurs worden in een tas, en knijpfruit niet.
Ik vind het zo fijn van deze leeftijd dat je eigenlijk niet meer na hoeft te denken over hetgeen je aan eten en drinken koopt of meeneemt. Ivan eet op nootjes na alles wat ik eet. Als ikzelf op pad ga neem ik altijd een appel mee om een eventuele suikerdip snel te verhelpen. Voorheen nam ik nog wel eens een tuitbeker mee, maar hij drinkt ook prima uit een gewone beker, een glas of een flesje.

Ik zag laatst trouwens een foto van R. van Groofsken die uit een waterflesje dronk met zo'n tuutding erop. Dat vond ik echt knap!
pi_98961011
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wolf die kan helemaal nog geen appel stukjes eten, te hard nog denk ik.
Maar hij vindt het ook vies :+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_98961053
Ivan is echt appelidolaat. We hebben regelmatig ruzie over wie van ons twee de laatste appel mag. :+

Vandaag wou ik hem banaan geven, maar hij wou geen banaan maar fruit. Toen gaf ik hem een banaan, zei ik "hier heb je je fruit" en was het goed. _O-
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 20:58:31 #25
5428 crew  miss_sly
pi_98961056
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het zo fijn van deze leeftijd dat je eigenlijk niet meer na hoeft te denken over hetgeen je aan eten en drinken koopt of meeneemt. Ivan eet op nootjes na alles wat ik eet. Als ikzelf op pad ga neem ik altijd een appel mee om een eventuele suikerdip snel te verhelpen. Voorheen nam ik nog wel eens een tuitbeker mee, maar hij drinkt ook prima uit een gewone beker, een glas of een flesje.

Ik zag laatst trouwens een foto van R. van Groofsken die uit een waterflesje dronk met zo'n tuutding erop. Dat vond ik echt knap!
Dat vind ik ook fijn inderdaad nu. Probleem is wel dat ik nu al een paar keer dan ook zo gemakkelijk weg ben gegaan, want niets nodig, dat ik zelfs een schone luier en billendoekjes vergat :D

Senna drinkt ook overal uit, ook gewoon uit flesjes, dus dat is wel handig. Ze wil ook alles wat wij hebben, dus ook cola en kauwgom bijvoorbeeld.
pi_98961104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:58 schreef miss_sly het volgende:

Dat vind ik ook fijn inderdaad nu. Probleem is wel dat ik nu al een paar keer dan ook zo gemakkelijk weg ben gegaan, want niets nodig, dat ik zelfs een schone luier en billendoekjes vergat :D
Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...
pi_98961123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Reactie op het potje van Mette was een angstige blik een harde schreeuw en een mep om het ding weg te werken.
Dus dat wordt langzaam introduceren. Wel weer beide keren poepen aangegeven dat ze het ging doen, en na de hand proberen haar broek uit te krijgen.
En een wc bril verkleiner of zou ze daar ook zo op reageren?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98961140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is echt appelidolaat. We hebben regelmatig ruzie over wie van ons twee de laatste appel mag. :+

Vandaag wou ik hem banaan geven, maar hij wou geen banaan maar fruit. Toen gaf ik hem een banaan, zei ik "hier heb je je fruit" en was het goed. _O-
hahaha :D
Wolf is gek op bananen. In de supermarkt of op de markt gaat hij hijggeluiden maken en ''naan, jah? jah? jah? zeggen als hij ze ziet :D
Ik vind het inderdaad ook erg handig dat ze op deze leeftijd vrijwel alles gewoon mee eten en drinken als je onderweg bent.
Soms neem ik een drinkrietje mee want uit een glas kan hij zelfstandig nog niet echt drinken, of een pakje drinken want die kan hij geheel zelf netjes opdrinken zonder dat er zo'n pakjeshouder nodig is.
pi_98961149
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je niet dat je in de loop der tijd dingen toe bent gaan passen die je zo goed zijn bevallen dat je weet dat je daar bij je tweede een sterke voorkeur voor zult hebben? Of juist het tegenovergestelde?

Wij hebben bij Ivan bijvoorbeeld wel eens controlled crying toegepast en ik ben er sindsdien regelmatig pleitbezorger van geweest. Dat is op een bepaald moment omgeslagen en het is me erg tegen gaan staan. Als er al een punt is waarop er frictie tussen mij en mijn lief bestaat dan is dat het wel. Op het moment dat Ivan niet lekker wil slapen ben ik meer van het 'moeten we er niet even bij blijven?' en hij meer van het 'hij trekt vanzelf wel bij'. Lena laat ik wel mopperen, maar controlled crying ga ik niet meer gebruiken.

Dat heb ik bijvoorbeeld ook met leren drinken uit een beker: daar ben ik met Ivan ooit mee begonnen omdat het me een logische stap leek en het is zo goed bevallen dat ik dat bij Lena ook zo aan wil pakken. Misschien pikt zij het niet net zo goed op als Ivan, maar dat zien we dan wel weer. Zo zijn er meer van die dingen.

Gek eigenlijk hoe snel het ouderschap vertrouwd wordt. Voor ik Ivan kreeg wist ik niks van kinderen en kon ik de keren dat ik een pasgeborene vast had gehouden op één hand tellen.
Zoals ik het nu zie denk ik dat het kinds-afhankelijk is, Ik had veel dingen die we nu doen niet bedacht van te voren dat ik ze zou doen. Zoals potjes, ik was heilig ervan overtuigd dat we dat niet gingen doen. Maar Mette at zo ontzettend slecht het eerste jaar dat dat was wat we erin kregen en ik allang blij was dat we er wat in kregen.
Ik dacht echt niet dat ze ook maar ooit bij ons in bed zou slapen. Dat heeft ze het overgrote deel van haar leven gedaan. Maar dat was wat bij haar nodig was en wij konden vooral in het begin niet anders (anders was R. er echt aan onderdoor gegaan denk ik).
Nu hoop ik bij baby 2 dat dit niet hoeft en wil ik het met een cosleeper gaan doen. Maar dat is mijn voornemen nu.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat we anders zouden doen bij baby2 ook over het eerste half jaar. Daar zijn we zo doorheen gejaagd, dat voelde puur als overleven, we hadden de tijd eigenlijk niet om dingen heel erg bewust te doen, dat vond ik erg jammer.

Ik wist ook echt helemaal niks van kinderen en had net als jij nog maar een paar keer in mijn leven een baby vast gehad.
pi_98961160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nemen jullie eigenlijk nog reservekleding mee? Het is dat ik voor Lena toch een tas mee moet slepen...
Ik wel, laatst een keer niet, Jaël aan de diarree... Dat was wel heel erg vervelend! En ik sleep toch mijn halve inboedel al mee dus dat ene setje kleding kan er ook nog wel bij ;)
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 21:01:48 #31
5428 crew  miss_sly
pi_98961168
quote:

[..]

Meestal niet, behalve als er een reden is om aan te nemen dat ze wellicht heel erg vies of nat gaat worden. Of als we echt een hele dag van 's ochtendsvroeg toch het avondeten op stap zijn. Ik prop tegenwoordig alles in mijn handtas, erg charmant ook :P
pi_98961221
quote:

[..]

Normaal dus altijd (in een handig klein toilettasje broek+romper waar dan daarna de vieze kleding ook weer in kan zodat rest van tas schoonblijft), 1 keertje niet en ja hoor hele romper+broek onder de diarree op een verjaardag 2 weken geleden :')
Gelukkig was het warm dus voldeed alleen een luier met tshirt ook wel eventjes.
Eigenlijk heb ik het verder nog letterlijk nooit nodig gehad, die reserve kleding
pi_98961305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:01 schreef wickie het volgende:

Zoals ik het nu zie denk ik dat het kinds-afhankelijk is, Ik had veel dingen die we nu doen niet bedacht van te voren dat ik ze zou doen.
True. Zo had ik vantevoren bedacht dat we Lena langer op onze kamer zouden houden. Ivan heeft er 2 maanden geslapen, Lena hebben we na dik 4 maanden verhuisd. Uiteindelijk is het toch maar kijken hoe je ideeën in de praktijk werken.

Maar bij Ivan had ik vantevoren dus niet echt ideeën. Door de ervaring die ik met hem heb opgedaan is er pas een referentiekader ontstaan. Dat maakt me een moeder die relaxter is maar ook juist strikter/rechtlijniger, als je begrijpt wat ik bedoel.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:08:31 #34
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98961367
quote:

[..]

Wij nemen eigenlijk altijd wel een setje kleding mee. En in die 17 maanden pas 2 keer nodig gehad! Vorige week op een verjaardag wilde ze per se buiten spelen en het had flink geregend, dus nat. En maanden geleden bij de ikea. Ze zat in de kinderstoel en pffrttttt, een kleine ontploffing. Gelukkig bleef het beperkt tot de rand van haar broekje, maar ze moest toch wel een schone aan!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 21:09:36 #35
5428 crew  miss_sly
pi_98961395
Ik had niet heel veel dingen bedacht, maar een ding wel: ik zou me niet laten manipuleren door gehuil en zou haar gewoon in haar bedje laten liggen. De 5-10-15 minuten methode waar ik van had gehoord leek me prima, want nachtrust van haar en van ons was heel belangrijk.

Fail :')

zo voelt het niet hoor, als fail. Het voelde gewoon niet goed om het zo te doen, dus hebben we ons plan aangepast. Schaap zou het wel beter hebben gekund dan ik, overigens, en als er al eens een conflict was, ging het daarover. Bij voorkeur midden in de nacht natuurlijk.
pi_98961396
Ja, dat gaat nu natuurlijk wel komen, dat je vaker iets wilt kunnen verschonen omdat ze tijdens het spelen vies/nat worden. Vies is natuurlijk niet zo heel erg, maar nat is wel naar.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:10:46 #37
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98961413
hier ligt het er aan waar we naar toe gaan... als ik maar een paar uurtje ga; neem ik alleen drinken en fruit oid mee.... (als Evie al gepoept heeft).
Als Evie nog niet heeft gepoept nemen we een luier en doekjes mee...

en haha wat leuk dat meer mensen bekend zijn met het pannenkoekenfenomeen ;)

en ik vind het zoooo fijn dat Evie inmiddels zoveel begrijpt... oma was er natuurlijk; en Evie was in bad geweest; en normaal gaat ze daarna naar bed. Dus ik was haar aan het aankleden, romper aan, en daarna ging Evie staan, en mee?? armen om mij heen, mee? Even aanstalten maken om boos/ driftig te gaan worden.
ik leg haar rustig uit; dat het bedtijd is, dat Evie moet slapen en oma zo naar huis gaat. Dat we nu de slaapzak aan gaan doen... en echt OMG het werkte direct :) je zag dr omslaan,en heeft nog heel rustig dr fles leeggedronken en zonder miepen gaan slapen net....
*trots op mijn meisje*
pi_98961464
Wat knap van Evie! En wat voel je je een supermoeder op zo'n moment, hè? :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:15:33 #39
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98961574
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat gaat nu natuurlijk wel komen, dat je vaker iets wilt kunnen verschonen omdat ze tijdens het spelen vies/nat worden. Vies is natuurlijk niet zo heel erg, maar nat is wel naar.
Ja precies. Als Tirza vies wordt boeit me niks, vind ik heerlijk! (staat nog een fotootje in het fototopic, zit ze heerlijk in de tuin te klooien!) O+ En als we weg gaan en er bestaat een kans dat ze vies wordt en het komt eigenlijk niet echt gelegen ofzo, dan heb ik nog wel eens 2 setjes kleren bij me.
En nat worden is idd niet fijn. Zeker vorige week, ze had echt een kleddernatte legging en het was ook nog best fris. Brrrr, zit zelf maar eens met natte kleren, jakkie.
pi_98961591
Ik herken dat helemaal niet eigenlijk. Ik heb bij beide geen concrete ideeën gehad van hoe het moet, of hoe ik het wilde doen. In elk geval heb ik dat niet voor mezelf benoemd of verwoord. Ik denk ook niet dat ik dingen heel ander aanpak, zelfs niet omdat het twee verschillende kinderen zijn.

Het enige wat ik bedacht had was 'niet zoals mijn tante'. :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:16:29 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98961607
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wat knap van Evie! En wat voel je je een supermoeder op zo'n moment, hè? :D
ik ben dan vooral heel trots op Evie, maar ook blij dat blijkbaar mijn aanpak goed werkt voor Evie, en we zonder strijd de dag kunnen afsluiten... heerlijk!!
en ik was wel trots toen mijn moeder idd ook zei; dat ze vond dat ik dat heel goed had aangepakt en ze mij een goede moeder vindt...
O+
pi_98961613
Als we wat verder weg gaan gooi ik vaak wel een reserve setje in de auto. Zeker in de auto, dan kan dat er ook nog wel bij ;). Maar ik sleep al veel minder mee dan "vroeger" ;).
pi_98961632
Ik was net op een feestje en ik had sjans. Ik veegde stiekem op het balkon de neuzen van mijn kinders schoon met de binnenkant van hun shirtjes en toen keek ik om en kreeg ik een verliefde blik (van een vrouw :P ) O+ .
pi_98961635
Wat voor tante heb jij dan, Groofsken? :D

Ik vind dat jij je juist heel bewust lijkt te zijn van slaapgewoontes. Heb je daar niet, al dan niet bewust, iets mee gedaan, die kennis?
pi_98961669
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was net op een feestje en ik had sjans. Ik veegde stiekem op het balkon de neuzen van mijn kinders schoon met de binnenkant van hun shirtjes en toen keek ik om en kreeg ik een verliefde blik (van een vrouw :P ) O+ .
Geniaal! Die ga ik onthouden.
pi_98961875
BJ fijn is dat he, dat je nu gewoon dingen kan uitleggen enzo maar dat ze het dan ook echt begrijpen en er wat mee kunnen.

Zeker, ik heb nu een referentiekader, ik dacht dat ik strikter in dingen zou zijn. Maar heb gemerkt dat dat schijnbaar niet is wie ik ben, daar heb ik het vooral tussen de 9 en 12 maanden moeilijk mee gehad. Inmiddels heb ik overal vrede mee en ben ik blij met onze keuzes.
Ik ga wel drammeriger worden als ik denk dat er wat mis met mijn kind. Ik vind het zielig voor Mette dat we haar zolang hebben laten aankloten met haar verkoudheid en oren. Wat een pijn moet ze gehad hebben zeg. Het is een verschil van dag en nacht, we hebben echt een ander kind gekregen in heel veel opzichten. Ze heeft op verschillende vlakken van ontwikkeling echt stilgestaan bijna een half jaar lang.
Voor de rest hoop ik deze keer wel te kunnen borstvoeden en iets anders vanaf het begin met voeding om te kunnen gaan, maar vooral ook omdat we er nu een hele goede routine in hebben ontwikkelt, misschien helpt dat.

Ik neem bijna nooit schone kleren mee, alleen als ik weet dat ze misschien vies zouden kunnen worden (omdat ze veel buiten gaat spelen bijvoorbeeld).
Ook neem ik bijna nooit eten mee, soms wat peperkoek ofzo.
Ik kan weleens dat knijpfruit proberen, geen idee of ze dat gaat pikken, maar zoiets is wel superhandig.

De wcbril verkleiner zou ik wel weer eens kunnen gebruiken ja, dat is een goede! Misschien reageert ze daar nu wel op. Ze wil ook altijd met me mee naar de wc en gaat er dan rustig bijzitten om te kijken wat ik allemaal doen. Als ik zeg dat ik moet plassen staat ze altijd al gelijk bij de deur te wachten om mee naar de wc te gaan. Misschien anders het potje op de wc zetten?
pi_98961876
BJ, dat vind ik ook altijd heerlijke momenten, als ik de bevestiging van mijn moeder of vader krijg in hoe ik de kinderen opvoed.
pi_98962077
Ik zou zo graag met mijn vader hebben kunnen praten over het ouderschap. Dat mis ik heel erg, het aanhoren hoe hij de opvoeding van mij en mijn broertje heeft beleefd. Wat waren zijn goede voornemens? Wat was er anders dan hij zich tevoren had voorgesteld? Wat vond hij de moeilijkste periodes/momenten en hoe ging hij daarmee om?
pi_98962086
Hullo!

Wij hebben vanmiddag onverwacht een middagje bij mijn vader doorgebracht en mn oudste had het zo naar haar zin O+ zo leuk! Mn paps had een toetje in huis, zo'n smerige goedkope met van dat slagroom bovenop, ranzig lekker :P dus ze heeft een toetje gekregen na t eten van opa. Hij had boboti gekookt trouwens en dat ging er goed in bij de dame :Y)

En ik spam even wat foto's omdat ik er ontzettend blij mee ben O+ door mn pa gemaakt. en dat doe ik hier en niet in het fototopic omdat ik ze strakjes weer weghaal en dat vind ik suf om te doen in t fototopic :') :P

knip

*nu ff mini voeden en teruglezen enzo* c_/

[ Bericht 25% gewijzigd door mignonne op 02-07-2011 23:48:17 ]
:)
pi_98962090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor tante heb jij dan, Groofsken? :D

Ik vind dat jij je juist heel bewust lijkt te zijn van slaapgewoontes. Heb je daar niet, al dan niet bewust, iets mee gedaan, die kennis?
Ik weet het oprecht niet.

Ik zou niet eens kunnen benoemen hoe mijn tante haar dochter opvoedt. Ik denk dat ze haar vele werken compenseert met geen 'nee' zeggen.
pi_98962150
Ik neem de luiertas alleen mee als we langer dan een paar uur weggaan. Daar zit dan ook een gevulde rietbeker en wat knijpfruit en een reservesetje kleding in. Ik heb het helaas vaak genoeg nodig gehad. Zelfs een keertje dat we op weg waren naar een restaurant waar we met de hele familie gingen eten en Hannah in de auto ALLES onderspuugde. Ik was ZO blij dat ik een reservesetje mee had. Dat vergeet ik nooit meer.
Als we een paar uurtjes weggaan doe ik wel een luier, wat billendoekjes en wat te knabbelen in mijn handtas.
pi_98962171
Als ik soms moeite heb met consequent blijven (met slapen en dergelijke) hoeft mijn vader maar te zeggen 'je lijkt je tante wel' en dan weet ik weer waarvoor ik het doe. :o oO<
pi_98962183
Amelietje O+ O+ O+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:35:29 #54
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98962201
ooooo wauw Mignone; wat een prachtige foto's van je grote kleine meid... *smelt*

en; Claudia; wat lijkt me dat moeilijk... dat je zulke dingen nooit meer kan delen met je vader...
*krijg er een brok van in mijn keel*....
het is zo;n voorrecht om beide ouders te mogen hebben in je nabijheid, en als je dan ook nog een goede band met ze mag hebben.. dat is zooo ontzettend waardevol..
(en daar ben ik me zo bewust van sinds ik zelf ook mama ben)...
pi_98962209
Wow Mignonne, superfoto's _O_
pi_98962272
Hele mooie foto's zeg!

En Claudia, inderdaad. Wat zal dat soms moeilijk zijn. Een groot gemis. :*
pi_98962370
Oh, ik heb natuurlijk wel heel bewust de slaaplampjes geïntroduceerd hier. Bij allebei.

Of eigenlijk, de wanneer mag ik opstaan lampjes.
pi_98962420
Aaaah oudste van mignonne!! Scheet!!! Heerlijk ding, ze is mooi ook....
En Senna zo keurig netjes op de bank, ooooh Miss, ik vind haar groot zo!!!

Lars begint steeds beter te praten, zei hij voorheen altijd "ui" nu is het "uit"
Net als Poe nu ineens poep is.und so weiter
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98962495
Wauw Mignonne dat zijn zeker mooie plaatjes!

Wickie, Jaël wil dus ook altijd mee naar de wc wij hebben daarom ook een wc bril verkleiner, maar zij vind het allebei interessant, gaat het liefst eerst op het potje dan op de wc doet neit vervolgens luier om en tien minuten later roepen: "poepie daan!" Potje op de wc zetten zou ook nog kunnen maar klinkt een beetje gevaarlijk als dat gaat schuiven ofzo...
pi_98962504
M., wat een mooie foto's!

Ik schiet er vol van als ik hoor hoe trots jullie ouders zijn op hoe jullie het zelf als ouder doen. Ik geloof dat ik dat nooit zo gemist heb tot ik het hier net las.
pi_98962528
Ohwwww wat is ze toch mooi! Superfoto's! O+

Ik sleep nog steeds van alles mee. Altijd een paar luiers (Timo poept 2 a 3 keer per dag en het is altijd afwachten wanneer). Ook altijd schone kleren en dan iets met lange mouwen én met korte mouwen. En drinken, en wat te eten. En hydrofiele luiers, spuugdoeken en een slabber. Heel soms ga ik zonder spullen (op een luier en billendoeken na) ergens heen. Maar dan is het niet ver weg en ook niet lang. Ja nou en naar de supermarkt of zo neem ik verder niks mee.
pi_98962546
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

Ik schiet er vol van als ik hoor hoe trots jullie ouders zijn op hoe jullie het zelf als ouder doen. Ik geloof dat ik dat nooit zo gemist heb tot ik het hier net las.
Ach meis. ;( :* :*
pi_98962563
Claudia :*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:47:06 #64
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98962568
quote:

ach meid; dat was dus niet mijn bedoeling....
:*
maar ik hoop wel van harte dat jij later ditzelfde met jouw mooie kids mag gaan delen.... O+ :*
pi_98962724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ach meid; dat was dus niet mijn bedoeling....
Ik vind het juist heel mooi om te lezen! Ik vond dat mijn moeder zich altijd aanstelde als ze zoiets zei als "dat begrijp je pas als je zelf een moeder bent", maar het geeft vast wel een nieuwe dimensie aan de relatie met je eigen ouder. En misschien maakt het het onbegrip ook wel groter als je een slechte relatie met een ouder hebt.
pi_98962752
Heb je dat soort gesprekken wel met je moeder Claudia?
pi_98962759
Claudia :'( :*
pi_98962799
Claudia, je mag trots zijn op jezelf :* Je doet het hartstikke goed ^O^
pi_98962820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Heb je dat soort gesprekken wel met je moeder Claudia?
Mijn moeder leeft nogal in haar eigen wereldje en haar herinneringen aan vroeger kloppen niet. Nu weet ik wel dat herinneringen subjectief zijn, maar zij geeft er wel een heel bijzondere draai aan. :+ Ik kan het moeilijk verdragen om met haar over het ouderschap te praten.

Mijn vader was alles voor me. Als Ivan en Lena later net zo'n relatie met ons hebben dan is mijn missie als ouder geslaagd. O+ In die zin leeft hij nog voort.

Nou ja, fijn dat ik hier over hem kan praten. :* Wat gebeurt dat eigenlijk nog weinig als iemand overleden is. Morgen zie ik zijn broers en zussen toevallig weer en dan komt het er weer even flink van. Fijn is dat.
pi_98962888
Oh, dat is ehm minder dan. (Ik reageerde alleen op het eerste deel).

Een fijne en mooie dag gewenst dan, voor morgen.
pi_98963149
Het lijkt me moeilijk zo'n relatie met je moeder, helemaal als je dan wel een goede relatie met je vader had en dat die er dan niet meer is...
Fijn de familie van je vader morgen te zien, ze je ze vaak, heb je goed contact met je tantes en je ooms?

Ik voel me dagelijks gezegend met dat mn beide ouders er nog zijn. En dat ik een hele goede band met mijn moeder heb. Mijn vader is heel erg met zichzelf bezig, doet wel zijn best hoor om over dingen te praten maar vervalt toch altijd snel in zijn eigen kleine wereld (wat een hersenbloeding wel niet kan doen met iemand...). Maar nou had ik al voor ik ouder werd afscheid genomen van de man die mijn vader vroeger was, dus dat verzacht het ook wel erg dat ik niet echt met hem over die dingen kan praten.
pi_98963443
Wat lijkt dat laatste me moeilijk, wickie! Had je een goede band met hem?

Mijn familie aan vaderskant is heel hecht. Ik zie ze niet vaak, maar als we elkaar zien is het alsof we elkaar vorige week nog hebben getroffen. Mijn tantes zijn zowel bij Ivan als Lena op kraambezoek geweest en dat was een bijzonder moment. Ik zag ineens voor me hoe het met mijn vader zou zijn geweest en dat ontroerde me.

Mijn lievelingsnicht heeft inmiddels een dochtertje gekregen dat qua leeftijd precies tussen Ivan en Lena in zit. Ook dat vind ik heel bijzonder, kinderen krijgen 'samen met' de personen waar je mee op bent gegroeid.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:22:31 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98963809
Lieve foto's van Ameliedje. Vooral de bovenste doet erg vakantie-achtig aan O+

Mijn bollie nog effe van vanmiddag (en de zwelling is niet minder geworden, eerder ietsje erger maar de arts vanochtend zei al dat de AB pas na 24 uur gaat helpen en dat het best een tijdje kan duren eer het hersteld is...

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98963922
Mijn vader is goed bij kennis hoor, maar beperkter geworden in zijn belevingswereld, ook is zijn korte termijn geheugen zo goed als weggevaagd. Hij zet ook niks meer aal de linkerkant waardoor ik hem ook moeilijk echt een middag alleen kan laten met Mette zeg maar. Al dan niet is hij geweldig met haar op zijn manier, ze doen samen dreumes spelletjes achter de computer, geven de plantjes water en lezen heel veel boekjes.
De rest doe ik even in een spoiler, want iets meer offtopic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bovenal, mijn paps is er nog gewoon. Ik voel me daar gezegend om en koester elk moment.
Al kan hij soms zo langdradig en moeilijk zijn :')

Het lijkt me zo leuk en speciaal om met iemand waarmee je bent opgegroeid tegelijkertijd die ontwikkeling van kinderen krijgen te doorlopen. Dat lijkt me echt heel erg speciaal.

Och arme Flips, wat ziet het er toch heftig uit zeg...
pi_98964245
Rock, wat ziet het er erg uit. Hopelijk knapt hij heel vlug op.

Ik blijf het hier wel moeilijk hebben met de manier waarop mijn pa omgaat met mij (althans, niet omgaat met mij ;) ). Heel vaak gaat het gewoon goed en ben ik er niet mee bezig, maar afgelopen week ben ik bv 30 geworden en heeft hij niets laten weten. Zo'n zaken steken dan wel. Net zoals het feit dat hij zich niet interesseert voor zijn derde kleinzoon. Maar op een bepaald moment kan je natuurlijk niet meer blijven proberen.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:41:51 #76
190853 RockabeIIa
pi_98964524
<knips>

[ Bericht 53% gewijzigd door RockabeIIa op 02-07-2011 23:11:54 ]
pi_98964636
Wat een prachtige foto met je vader, Rocka! O+ Ik hoop flink met je mee.

Crosspost:

Ik blijf me erover verbazen hoe lief die twee met elkaar zijn. O+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:46:41 #78
190853 RockabeIIa
pi_98964716
past ook maar net :D
Wordt wel anders nog, wacht maar af :')
I know... enzo...
pi_98964837
Ik zei vandaag nog tegen mijn lief dat ik hoop dat ze een andere relatie met elkaar krijgen dan mijn broertje en ik met elkaar hadden. Ik herinnerde me vandaag nog dat we een spelletje hadden waarbij we onze hoofden tegen elkaar aanbeukten. Ik wist wat mijn jongere broertje niet wist, namelijk dat je veel minder pijn hebt als jij degene bent die met de hoogste snelheid beukt. Sweet memories. :')
pi_98965039
Rocks, wat een ontzettend mooie en dierbare foto. Ik hoop ook heel erg hard met je mee.

En Claudia, ik heb een hele fijne, bijna ruzieloze jeugd met mijn broer gehad. Hij is bijna 3 jaar ouder dan ik en heb nog steeds een goede band met hem (als je meeleest broer, ik ben heel blij met je). We speelden ook heel veel samen.
Dus het kan ook goed gaan.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:02:00 #81
190853 RockabeIIa
pi_98965358
ik ben heel close met mijn broers (3) en we hadden best eens bonje :D

Over de 'ik hou van jou-dag'. Ik schud met regelmaat zulke dagen uit de mouw om iets leuks te gaan doen. Zo had ik laatst een superduperdinsdag incl albert heyn kaartjes, een tuinfeestomdatdetuinnognietklaarismiddag, een Enschede-aan-het-strandfeest (4 kub zand in de tuin + paar emmers water), een pannenkoekenmiddag, etc etc... En dan zijn we ook echt de hele middag een beetje zo bezig.
En extra leuk als ie dan nieuwe kleren aan doet (of geen kleren) en dan moet ik een jurk aan want dat is moooooooi in de ogen van kinders. En B heeft dan weer iets te vertellen op school en Flip gaat helemaal los :D
pi_98965427
Rocka wat een superfoto van Flip met je vader!

Claudia wauw! Zo lief samen O+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:37:30 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98966837
Ooh kijk je oudste nou mignonne O+

En die lieverds van Claudia! O+

En ach mijn ouders: ik kan er een boek over schrijven. Misschien doe ik dat nog wel ooit ;)
Ik begrijp sommige dingen juist níet van hen, nu ik zelf moeder ben...
pi_98966891
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een prachtige foto met je vader, Rocka! O+ Ik hoop flink met je mee.

Crosspost:

[ afbeelding ]

Ik blijf me erover verbazen hoe lief die twee met elkaar zijn. O+
Ophouden nu! Ik krijg van jou foto's echt rammelende eierstokken :(
Zo leuk, een broertje of zusje voor Truus O+

Nog niet alles teruggelzen, maar genoten van de foto's hier O+

Rock, wat is er gebeurd? :o
Ik ga wel even teruglezen :)

Edit: gelezen.
Damn, wat klinkt dat eng zeg -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door CrazyPrincess op 02-07-2011 23:50:00 ]
  zondag 3 juli 2011 @ 00:22:02 #85
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98968693
Ik vind het ook een goede, de zomaareenspecialedag-dag. Die gaan we ook invoeren!

Doe je morgen roodwangschildpadjesdag? Dan mag iedereen zich schminken en met een pan op zijn hoofd lopen :P

Thomas zit in een kinderzitje achterop de fiets, die is al veels te groot voor een zitje aan het stuur. Dus ook geen gedoe met windschermen, ik vang genoeg wind zullen we maar zeggen ;)

Ik had voor onderweg op de fiets in mijn jaszak een plastic zakje met partjes appel gedaan, zodat ik hem zo nu en dan een stukje kon toesteken. Als dat stukje niet snel genoeg kwam naar zijn zin werd er verontwaardigd op mijn rug geklopt, begeleid door het commando Appetje!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 3 juli 2011 @ 08:23:23 #86
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98973542
Oohh, Rocks, elke keer als ik foto's zie van de wang van Flip flinch ik even >_< Zo sneu! Ik hoop dat de ab nuecht snel gaat werken.. Jammer dat de ikhouvanjou-dag minder slaagde als gehoopt, maar ik vind het idee van het zelf verzinnen van een feestdag erg leuk :) Dank je wel daarvoor :)

Claudia, ik ga het gewoon nog eens zeggen: ik vind het zo fijn dat jij weer mee bent gaan posten :* En die foto!! O+ Ik wil niet zielig doen, maar ik krijg er echt even de tranen van in mijn ogen.. In a good way, don't worry :) je hebt gewoon prachtkinders O+

Asy, ik vind het toch stom van mezelf, toen we erover schreven verheugde ik me er heel erg op.. En wat een lieve post, over je manneke met de ballon en de wasmand O+ Staan er nog recente foto's in het fototopic?

Senna'tje, wat ben je lief! En haha,Miss, je post over wat jullie met haar eten (incl. appelmoes :D) was best even fijn, ofzo ;) Jij weet altijd zo goed wat er in levensmiddelen zit enzo, ik let daar eigenlijk (te) vaak niet op.

Ik ga zelden van huis zonder schone set kleding voor Stef. Dat is het nadeel van het gebruik van wasbare luiers: als je te lang niet verschoont (of je kind in een overmatige piesfase zit, de laatste tijd plast hij bijvoorbeeld echt achterlijk veel) lekken ze nog wel eens door. Naar de super neem ik niks mee, verder heb ik eigenlijk standaard wel een luiertas bij me (maar dat is mede ook omdat ik op weg naar iets vaak nog van alles erbij verzin, dus even op en neer naar mijn moeder wordt dan ook meteen even een speeltuin meepakken, bijvoorbeeld).

Oh, ik heb gisteren zo genoten met het eten O+ we waren bij mijn ouders en daar kreeg ik een pond paling mee, omdat ik laatst had gezegd dat ik dat zo miste, omdat ik nooit weet waar ik het halen moet en het dus niet koop. Miijn vader, vervent visser, heeft voor me meegenomen toen hij bij zijn vaste adresje kwam en die hebben we gisteren met 'n drietjes opgesmuld. Stef heeft gewoon anderhalve paling naar binnen zitten baggeren, lékker dat hij het vond! Het was zo lief, hij propte de stukjes sneller naar binnen als dat ik de vis schoonmaken kon, haha!

Daarvoor nog wel even een naar moment, we hadden gisteren verf gekocht omdat ik gisteravond wilde beginnen met het verven van een muur in de woonkamer enfin, wij gingen onze jassen uittrekken, lief zette de bus verf even op de salontafel, ik draaide me om, draaide me terug.. En zag precies hoe Stef die enorme pot uit zijn armpjes liet storten, die met een klap opensprong en de verf echt óveral overheen spatte :') Daar schrok hij geloof ik al van, maar onze instinctieve "CRAP! Ohnoes!!"-reacties (understatement :P) brachten hem echt over zijn toeren, het was zo sneu.. Hij heeft wel een kwartier gehuild en heeft de rest van de avond met een angstige blik "bah he?" geroepen :') Uiteindelijk had ik nog genoeg verf om ongeveer de helft van de muur te verven (ons vloerkleed is nu wel rijp voor het grof vuil) en daarnet ging lief met hem naar beneden en hoorde ik Stef "ooohh, booi! Booi!" roepen, dus de kleur is in elk geval géén onderdeel van het trauma :P Hij heeft overigens wel de halve nacht lopen spoken, ik ben bang dat dat komt van gisteravond..

Nog een vraag ook, trouwens: ik las dat het goed is om je kind soms ook eens in je eentje (dus niet altijd met papa én mama) naar bed te brengen zodat het kind eraan went en dit later problemen voorkomt als 1 van de 2 eens weg is. Wij hebben dar nu een paar keer geprobeerd, maar het gaat echt heel moeizaam. Doen jullie dit ook? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

[/dagboek]

[ Bericht 2% gewijzigd door Incantrix op 03-07-2011 08:28:50 ]
3!
pi_98973578
Ik ben eindelijk bij gelezen :P en ik heb weinig toe te voegen of erover te zeggen enzo :') :D

Rocks, veel zoenen en beterschap voor je mooie jongste, arme Flip. T ziet er zo vurig uit zeg bah :{ hoe gaat het nu met hem? Kick de antibiotica in?

Oh Trix! Wij doen het eigenlijk altijd alleen, om en om zeg maar :o Het hangt er een beetje vanaf wie er het meeste energie over heeft aan het einde van een dag :+ En ik ben natuurlijk ook veel met jongste bezig dus als de boel toevallig net samenvalt met een voeding ofzo dan doet hij het avondritueel.
Het is eigenlijk altijd zo geweest hier dus ik heb geen concrete tips voor je. Misschien kun je het langzaam opbouwen? Dat jij bijvoorbeeld tijdens het badderen/omkleden weet ik het even de kamer uit gaat buiten Stef's zicht (of je lief natuurlijk, om het even), en dan wel als hij in bed ligt nog een kus gaan geven. En dat dan steeds verder uitbreiden totdat 1 van de 2 het avondverhaal in zn eentje af kan draaien. Zoiets?
pi_98973592
Ohja over zut meenemen... ik sleep sowieso altijd mijn halve leven met me mee :P

Maar ik heb gelukkig geen spugers, dus extra kleertjes heb ik meestal niet bij me. Als we lang weg blijven dan gaat er wel een extra vestje of leggingbroekje mee ofzo, voor de occasional spuitluier of wisselvallig weer.
En 2 luiers per kind en een mini-ding billendoekjes die ook als snoetenpoetsers enzo fungeren. Jongste eet nog niets, voor oudste hebben we de rietjesbeker met water bij ons en een banaan of een tomaat; als we langer weg blijven dan hebben we ook altijd een boterham bij ons en nijntje koekjes of iets in die geest.

En van die doosjes fruitsstukjes van Hema, zoethouders tot de max :D
pi_98973640
hullo :W

jeutje, wat een wang van je jongste, Rocka :o lijkt wel een allergische reactie op iets. Hoe gaat het nu?

Senna met appeltaart O+ wat een heerlijk meiske

en wat een lieve foto van je kinders, Claudia, Lena heeft dezelfde ogen als Ivan lijkt het zo. En mijn twee zonen slaan elkaar met regelmaat de koppen in (bij wijze van spreken)..erg vervelend :{ maar mijn broer en ik hadden vroeger zelden of nooit bonje (en nu ook niet).

Over meenemen van spullen; ik ben daar altijd heel slecht in geweest, bij alledrie. Wij gaan regelmatig op stap dat ik nog niet eens een luier bij me heb. Ik heb niet eens een luiertas. Heel laks maar tegelijk ook wel relaxt. Ben ook nog nooit in een situatie terecht gekomen dat ik vond dat ik te weinig bij me had.

Naar bed brengen doen we soms samen, soms de een de jongens, de ander Leah. Mijn echtgenoot werkt al 15 jaar in diensten dus ik ben al die jaren sowieso om de week alleen met de kinderen geweest.
pi_98973715
Trix, naar bed brengen doen wij hier ook niet samen. Dus ook niet echt tips. We doen altijd wel beneden al een mini afscheidritueeltje (even zwaaien en kusjes voor degene die beneden blijft). Dan is het verschonen, tandenpoetsen, samen gordijnen dichtdoen en hup in bed. Klaar.
Als ze eerst doucht daarvoor dan doucht een van ons met haar en de ander droogte haar af. Maar ze gaat ook weleens 's ochtends mee onder de douche, dus dat is meer wanneer het makkelijk uitkomt, daar hebben we geen ritme of ritueel in.

Maar wij hebben een dreumes die graag gaat slapen. Voorheen wel wat problemen gehad maar dat was ziekte gerelateerd en dan was het meer dat ze wakker werd na een uurtje. We hebben 1 maand stennis met het slapen gaan gehad, dat was toen ze naar haar nieuwe kamer was verhuist. Dat was duidelijk testgedrag en wennen. Toen is ze helemaal van de leg geweest. Wij zijn toen heel erg strikt geworden in het slaapritueel. Dus elke avond hetzelfde, eerste weken was dat drama. Op een gegeven moment wilde 's middags ook niet meer naar bed (daar hadden we echt nog nooit problemen mee gehad). Toen ben ik echt ingestort, ik zag het allemaal niet meer zitten. Heel lang toen met mn mams aan de foon gezeten. Die zei dat we echt moesten volhouden. En na die week ging het elke dag een stapje beter. Nu is alles weer zoals het was.

Conclusie van dit niet nuttig stukje tekst :') ik heb niet echt tips. Maar die het gewoon eens een week, gewoon om en om wegbrengen. Kijken wat er gebeurd.
  zondag 3 juli 2011 @ 09:23:42 #91
190853 RockabeIIa
pi_98973774
Wat bijzonder dat jullie hem altijd samen naar bed brengen, incan O+ Ik heb daar geen tips voor. Gewoon doen of het normaal is en er geen halszaak van maken, zo pak ik dingen aan en zo accepteren ze veranderingen snel hier.

Beetje gare en onscherpe foto maar hij knapt nu echt wel op *O*
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 09:30:04 #92
5428 crew  miss_sly
pi_98973833
Fijn dat hij opknapt Rocka!

Inca, wij verdelen het avondritueel: een van ons doet haar in bad en de ander brengt haar naar, leest een verhaaltje voor en blijft zitten tot ze slaapt. In de praktijk komt het er meestal op neer dat schaap het laatste deel doet, want daarbij slaapt ze beter. En we zijn nu sinds een paar dagen bezig met meteen weggaan zodra ze in bed ligt (na het verhaaltje en even kletsen enzo). Dus niet meer naast haar bed blijven zitten. Schaap heeft dat eerst voorbereid een aantal dagen door haar te vertellen dat we daarmee gaan stoppen en dat we dan meteen weggaan als Senna in bed ligt. En op een avond zei ze: OK, en toen heeft hij het uitgevoerd. Drie avonden gebeurd tot nu toe en drie avonden goed gegaan!

Maar het is natuurlijk afhankelijk van hoe jullie gewend zijn veranderingen door te voeren bij Stef.

Ik zou me trouwen echt een ongeluk schrikken van zo'n blik verf op de grond :o jeumig! En dat opruimen, dat moet ook een werk zijn geweest :o geen wonder dat je daar CRAP-reacties op geeft :P Heerlijk dat hij zo gesmuld heeft van de paling.

mignonne, ik zag gisteren de foto's vna je oudste nog, die waren erg mooi!

Ivan en Lena O+
  zondag 3 juli 2011 @ 09:39:31 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98973929
Ooh, Flip ziet er een stuk beter uit! *O*

Inca, maar dat is ook CRAP!
wij hebben een oude hond en die plast soms binnen 's nachts, zo ook laatst. En natuurlijk had ik de box daags ervoor opgeruimd dus ik zet kind op de grond, hij rent weg, ik zie de plas en roep: STOP!. Niet dat Harry dat snapt, dus die stond in de pies te brullen omdat ik tegen hem had geschreeuwd :')
Ik had me er ook op verheugd, maar toen ik niks meer van je hoorde dacht ik: die is van d'r vakantie aan het genieten. Dusss, ander keertje :*

Ow en qua meenemen: alleen wat luiers en wat billendoekjes in een plastic zakje. Soms sleep ik nog een rietjesbeker mee. Heel uitzonderlijk een cracker of wat fruit in een VIA beker.

Mijn kind heeft doorgeslapen van half 8 gisteravond tot vanmorgen half 9! :o
Dus wij zitten nu gehaast te ontbijten (tenminste hij heeft het al op en ik probeer te eten terwijl ik vanalles in mijn gezicht geduwd krijg wat ik beslist moet zien ;) ), want ik ga zo met Ca.ra en Thomas iets leuks doen!
  zondag 3 juli 2011 @ 09:40:45 #94
190853 RockabeIIa
pi_98973939
Hmmm, mijn ritueel is itt wat ik van anderen lees geen ritueel. Soms gaan ze samen, soms de een en soms de ander het eerst naar bed. Wel eerst tandjes poetsen, soms samen, soms zit er nog 1 in bad. Soms nog even tv kijken, soms verhaaltje, etc etc. Het enige dat consistent is is dat ze met een volle buik in bed gaan en voor de rest hangt het aan elkaar van toevalligenheden en 'somsen'.

Asyn & Ca.ra, veel plezier vandaag!
  zondag 3 juli 2011 @ 09:41:22 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98973943
Ow en avondritueel: ik zou er niks aan veranderen Inca.
Het is alleen maar geforceerd als je het nu anders gaat doen. Als het een keer anders moet, dan lukt het meestal wel.
Hier breng ik 99 van de 100 keer kindlief naar bed. Een heel enkele keer doet mijn man het (dat heet als ik dus niet thuis ben) en dan laat hij zich ook gewoon in bed leggen. Wij hebben nooit geoefend.
En nu moet ik gaan.
XX
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 09:50:49 #96
5428 crew  miss_sly
pi_98974026
Rocka, lekker toch dat het geen vast ritueeltje is? Ik zou dat ook liever willen, maar dat is hier gewoon wat lastig omdat slapen niet zo heel goed ging. Duidelijkheid daarin in de vom van een ritueel maakte het wat gemakkelijker :)

wij gaan zo naar de geitenboerderij als we ontbeten hebben!
  zondag 3 juli 2011 @ 10:00:44 #97
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98974123
Hé, Flip, fijn om die foto te zien!

Een slaapritueel hebben we hier helemaal niet. Een vast slaaptijdstip ook niet.

Ik weet nog niet wat we vandaag gaan doen. Thomas ligt namelijk alweer in bed. De slaapkop :D
pi_98974168
gelukkig, Rocka :)

Ik moet voor 13.00 in de Voerstreek zijn, stoelen ophalen (marktplaats). Jammer dat we niet met zijn allen kunnen gaan, is een mooie rit, maar ja, dan is er geen plek meer voor de stoelen natuurlijk.
pi_98974295
Ach gos die Stef, zo schrikken van jullie reacties! Wel herkenbaar hoor
Gaaf dat hij zo smulde van de visjes O+

De geitenboerderij lijkt me zo leuk Miss_Sly! daar heb ik hier al meer over gehoord. Veel plezier vandaag!

Enne samen je kind naar bed brengen? Dat hebben wij nog nooit gedaan.Ik ben altijd degene die Wolf naar bed brengt (of E. als ik slaapdienst heb) Echt een vast bedritueel hebben wij niet en een bedtijd ook niet, hij geeft zelf wel duidelijke signalen af als hij moe is.Meestal tussen 19-20.00 maar zoals laatst met heel warm weer loopt hij soms ook nog wel op om 20.30
schone luier (pyjamaatjr doe ik hem vaak na het avondeten al aan),slaapzakje aan,tandenpoetsen(als ik het niet vergeet) en dan in bedje. Voorlezen voor het slapen doe ik nog niet en zingen ofzo ook niet
pi_98974665
Sorry dames, ik heb niet helemaal teruggelezen. Is er geen discussiefilter waarmee ik de niet-discussiepunten uit de posts kan filteren? :Y)

Pffff, gisterochtend vond ik Truus ondersteboven met haar voeten tegen het hoofeind aan in bed. Vanmorgen lag ze op haar buik met haar hoofd in een hoekje van het voeteneind. Is dat normaal? :')

Gisteren mijn verjaardag gevierd en oh wat was ze moe aan het eind van de dag. Om 20:00 sliep ze en vanmorgen hebben we haar om 09:00 maar uit bed geplukt. Pa en moeke hebben zodoende ook heerlijk bij kunnen slapen :z

Rocka, ik las dat het al weer wat beter ging? Hoe gaat het vandaag? Wel echt vreemd hoor die enorme vlek. Hoop dat hij snel weer helemaal OK is :)

Ik heb geen aanvullende tips voor je Incantrix.
Wel heel lief zo'n samenbedritueel. Wij doen Truus voor het slapen wel samen in bad. Even lekker een wij-momentje (huuuuu, jeukterm :D). Daarna tanden poetsen en in slaap vallen bij mij aan de tet. Die ene keer dat ik eens wegga kost het mijn man wel wat moeite om haar in slaap te krijgen, maar het gaat eigenlijk altijd goed uiteindelijk :)
En die pot verf :X Dat zou voor mij echt zo'n moment zijn waarop ik denk: Waarom wilde ik ook alweer kinderen? :Y)

Na het lezen van het geitenboerderijverhaal heb ik zin gekregen om lekker op stap te gaan met Truus. Eerst maar eens even douchen w/
pi_98974776
Hannah brengen wij vaak ook om en om naar bed. Ik ben wat uitgebreider in mijn ritueeltje (lees: lief legt haar in bed en loopt weg) en ik moet dan dus vaak nog even geruststellen, vragen of ze gaat liggen (dat doet ze braaf de laatste tijd :D ) en dan een slaapliedje zingen, knuffeltjes een kusje geven en zwaaien en kushandje geven (dat laatste doet ze nu terug, zo schattig O+ ).

Nu we het er toch over hebben: we hebben Hannah net voor het eerst in bed gelegd op haar nieuwe kamertje. Ik hoor haar niet dus ik denk dat ze zowaar is gaan slapen :o
pi_98974892
Ah, ik las toch nog even verder. Vond de discussie over de antroposofische dingen wel weer leuk.
Ik krijg alleen mijn mening daarover niet kort onder woorden :') Of het moet zijn: Alles met mate, behalve liefde en genieten? :+
pi_98974894
Rocka wat fijn dat Flip aan het opknappen is!

Over slapen: wij brengen Timo ook vrijwel altijd samen naar bed. En hebben ook een vast ritueel, namelijk omkleden, vit. D druppels, tandjes poetsen, water drinken, boekje lezen, weltrusten zeggen en dan in bed. Muziekje aan, kusje, knuffel en dan lopen we het kamertje uit. Als een van ons alleen is met Timo 's avonds geeft dat geen enkel probleem.

Trix je pot verf :o Wat een rotwerk zal dat zijn geweest om weer op te ruimen :o
  zondag 3 juli 2011 @ 11:19:59 #104
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98975381
hoi hoi ;)

kom ook ff weer binnenvallen; slaapritueel... hmm als wij samen thuis zijn brengen we Evie eigenlijk ook altijd samen naar bed.
Maar aangezien ik natuurlijk ook best veel late diensten heb normaal, T. voetbalt en ik volleybal; zijn er ook genoeg avonden dat 1 van beide Evie naar bed brengt. Verder houden we het ritueel wel gewoon hetzelfde; dat doen we al heeeeel lang op dezelfde manier, en hier werkt dat heel erg goed.

Rocka; poehhh blijft rood; maar wat de arts zei; idd AB duurt 24-48 uur voordat het echt effect heeft.. dus; vandaag zou hij flink kunnen gaan opknappen. :*
  zondag 3 juli 2011 @ 11:33:20 #105
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98975657
quote:

Heel herkenbaar... Hier alleen m'n moeder.

Hier neem ik eigenlijk altijd reserve kleding mee.
Senna smaakte je appeltaart?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98975736
Hier ook herkenbaar. Ik mis m'n een vader die trots is op hoe ik het aanpak.

Senna, snoepkont! :Y) Wat staat dat jurkje 'r leuk, Miss!

Hier leg ik Lente meestal op bed. Ik was d'r gezicht handen, billen, geef 'r vit. D en poets d'r tanden. En tegenwoordig ruimen we eerst nog even samen op. Dan hijs ik haar en d'r pop (het lijkt wel een obsessie tegenwoordig) in een slaapzak, zeggen we de koeien, schapen, kippetjes en konijntjes welterusten, doe ik het lichtje en muziekje aan en bonjour ik 'r d'r bedje in. O+
  zondag 3 juli 2011 @ 12:11:53 #107
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98976514
Tessa was gisteren boos...ze heeft keihard geslagen in mn oog, met dr nagel! De hele dag pijn gehad en tranende oog...en nu zie ik met dat oog wazig en dubbel :')

Tessa is nu al een tijd aan de diarree én heeft wééééér verhoging (sinds vrijdag). We hebben voor morgen een afspraak staan bij de huisarts, óf de arts gaat haar helemaal goed onderzoeken óf ik wil een verwijzing voor de kinderarts!
Meteen de huisarts ook ff laten kijken naar mn oog, want dit lijkt me niet helemaal goed :')

/eindedagboekpost

Extra setje kleding nemen we altijd mee, dat hebben we ook heel vaak al nodig gehad :D

Wij brengen Tessa inderdaad ook samen naar bed, dat zou ik ook wel graag willen veranderen naar om en om ofzo :Y

Senna heeft het gesmaakt meisje O+
Rocka wat ziet flipje er zielig uit ;( Beterschap! :*
Inca pot verf die op de grond is gevallen :D
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_98976606
Mama, dan is ws je hoornvlies beschadigd en dat herstelt vanzelf. :)

Sterkte morgen! Ik hoop dat er wat uitkomt!
  zondag 3 juli 2011 @ 12:19:40 #109
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98976735
Ik wist heul niet dat dat zelf zou kunnen herstellen :D

Dankje :* Ik hoop het ook, word wel eens tijd dat er nu echt een goed onderzoek komt
  zondag 3 juli 2011 @ 12:23:57 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98976884
MaMa
kijk : http://www.oogartsen.nl/o(...)beschadiging_erosie/

en wat ontzettend balen dat je meisje nu alweeeeer ziek is!! ik hoop ook dat ze nu eens verder gaan kijken. Want dit lijkt me idd niet 'normaal'.
Veel sterkte en beterschap ermee...
  zondag 3 juli 2011 @ 12:28:54 #111
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98977043
BJ bedankt voor de link en de sterkte en beterschap :) :*
Ik ben zo benieuwd of er meer aan de hand is of dat ze elk virus krijgt wat er in de lucht hangt..ik denk zelf het eerste, maar we zullen hopelijk snel meer duidelijk krijgen!

Hoe gaat het jullie? Ik zag op hyves een prachtige foto van Evie, wat een mooie ogen heeft ze ook zeg! O+
  zondag 3 juli 2011 @ 13:02:44 #112
190853 RockabeIIa
pi_98978039
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:15 schreef Ssserpente het volgende:
Mama, dan is ws je hoornvlies beschadigd en dat herstelt vanzelf. :)

Sterkte morgen! Ik hoop dat er wat uitkomt!
Klopt, ik heb het met enige regelmaat gehad <-- kneus wat oog betreft, zie het soms niet aankomen. Lastiger wordt het als ze ook vieze nageltjes had en je oog gaat erdoor ontsteken. Een zalfje voor de pijn is altijd fijn.
pi_98979682
Wij brengen Thomas soms samen, soms alleen naar bed. Als we alleen gaan, ben ik het meestal, maar hij is 's avonds zo moe dat hij toch wel slaapt.

Rocka, fijn dat het ietsjes beter lijkt te gaan...

Hier is er maar iets raars aan de hand met Thomas. Hij heeft gedurende 2 weken 4x 's nachts overgegeven ( dus 4 x een nacht, niet 4x per nacht). Dieptepunt op woensdag, toen had hij ook zoveel diarree dat alles onderzat. Vannacht was het dus weer raak met overgeven en om een uur of 6 had hij weer megaveel diarree. Hij heeft geen koorts en is overdag super vrolijk. Wat zo raar is, is dat als hij moet overgeven dat altijd rond 3 uur 's nachts is. Dokter zei een virusje, maar je zou verwachten dat dat een aantal dagen achter elkaar was en niet steeds met een paar dagen er tussen. Misschien een voedselintoleratie? Hij heeft die 4 dagen wel totaal andere dingen op, behalve het toetje, maar dat krijgt hij elke dag...
Best lastig al dat braaksel en diarree afpoetsen midden in de nacht als zijn oren droog moeten blijven ivm met buisjes....

Is dit herkenbaar voor iemand?
pi_98979842
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:02 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Klopt, ik heb het met enige regelmaat gehad <-- kneus wat oog betreft, zie het soms niet aankomen. Lastiger wordt het als ze ook vieze nageltjes had en je oog gaat erdoor ontsteken. Een zalfje voor de pijn is altijd fijn.
Lente heeft zich laatst ook vanuit staande positie volle bak met de muis van d'r hand in m'n open oog gestort (ik lag op bed en zij stond naast m'n hoofd). Ik heb twee dagen het gevoel gehad alsof er een schep zand in m'n oog zat.
pi_98979878
Hm, da's wel opvallend idd, Aoraki. Je zou verwachten dat ie overdag ook last zou hebben van dat virus dan. Hoewel wel meer virussen juist 's avonds opspelen, griep bijvoorbeeld.

En twee weken is ook best lang.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:13:20 #116
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98980200
Aoraki, sorry, voor mij niet herkenbaar. Thomas heeft eigenlijk alleen nog maar overgegeven nadat hij AB had gekregen. Ook bij mezelf herken ik het niet.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:18:21 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98980354
In het fototopic is een giga-Thomas-en-Harry-spam te vinden O+
  zondag 3 juli 2011 @ 14:20:49 #118
61183 leonieke
Dan toch?
  zondag 3 juli 2011 @ 14:25:10 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98980564
Aoraki, dat is inderdaad raar. Zou het niet iets kunnen zijn ivm lang plat liggen en dat dan eten omhoog komt? Soort van reflux?
  zondag 3 juli 2011 @ 16:29:49 #120
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98985502
Aoraki voor mij ook niet herkenbaar sorry :*

Leuke foto's van T & H in het fototopic O+

Serpente dat klinkt ook erg pijnlijk, gevoel van schelp in je oog, herkenbaar :X
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 16:59:50 #121
5428 crew  miss_sly
pi_98986703
CP ik vind je samenvatting heel erg goed O+ Daar kan ik me helemaal in vinden!

ma_ma, inderdaad maar eens een verwijzing vragen, want het is wel een beetje raar, iedere keer fysiek niet in orde.

Aoraki, klinkt hier niet bekend. En ook een beetje vreemd. Een virusje waar hij niet iedere nacht, maar wel alleen in de nacht om 3 uur last van zou hebben?

Over ouders: ik heb gelukkig een fijne band met mijn ouders en ik heb ook allebei mijn ouders nog. De gedachte dat ik een van hen zou moeten missen, is me al te veel. Ik kan me er dan ook geen voorstelling van maken hoe het is om een ouder of beiden te missen.
Waar ik heel erg blij van werd, was dat mijn vader (geen groot prater over wat hij denkt en voelt) toen Senna een maand of 4-5 was op een moment dat we even samen waren, tegen me zei dat hij trots op me was en vond dat ik het goed deed O+
Mijn moeder vertelt met dat regelmatig, maar die is ook veel meer een prater. En hoewel we volledig achter onze opvoeding staan, is het soms toch wel fijn om daar even een opsteker over te krijgen ;)
  zondag 3 juli 2011 @ 17:59:20 #122
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98989123
het naar bed brengen, verschilt, soms alleen soms samen.
Wel altijd verschonen,medicijn,verhaaltje lezen (soms 2 boekjes) en dan muziekjes aan,kus, en lekker slapen.
pi_98993289
Ik vind het ook een beetje raar hoor. Hiervoor heeft hij in zijn leven pas 1 keer eerder overgegeven. Dus ik moet er een beetje aan wennen. Reflux lijkt me niet, dat komt toch ook niet in 1 keer zomaar opzetten als ie er eerder geen last van had? Hij heeft in de nachten dat hij moest overgeven wel veel avondeten gehad, maar zoals ik al eerder schreef, steeds iets anders. Misschien zit hij gewoon te vol? Maar die diarree dan? Ik blijf voor een raadsel staan. Kijken wat de komende nacht ons brengt...

Ik ben zelf nogal wetenschappelijk ingesteld, dus ik probeer een fatsoenlijke verklaring te vinden. Irritant als je je vinger er niet op kan leggen...
pi_98994209
wij leggen het gebroed altijd samen op bed :)

aoraki; het klinkt mij niet bekend. zomaar opeens spugen daarentegen heb ik wel eens met selene. ging vanzelf over, was 2 keertjes. ff in de gaten houden i guess?

hier verder een ware eenkennigheids show! we hebben het hele weekend familie over de vloer gehad, en meneer had daar wel een mening over. gisteravond (samen eten) ging ok, vanochtend (samen eten) ging ok, na zijn ochtendslaapje was het teveel. in de box was ok, eruit was drama. uiteindelijk bracht sangdrax hem maar naar bed (hij was echt overduidelijk overprikkeld) en toen is hij 3 uur lang dolgelukkig gaan spelen (...). uiteindelijk op de normale tijd eruit en even in de box en hij was blij! (toen ging het bezoek weg :') )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98996764
echte, echte, echte, officiele, bewuste, echt losse stapjes hier :Y *O*
helemaal echtechtecht los :Y niet snelsnel naar mijn armen ofzo, neeeee :N echte losse stapjes! 2 stuks. toen werd het eng :')
  zondag 3 juli 2011 @ 21:12:45 #126
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98997194
Hihi ravi, is ook druk ook hè.
Roy heeft vandaag bij z'n overgroot ouders de boel letterlijk op stelten gezet, een half servies gesloopt, een windlicht half gesloopt. En gesmuld van toastjes met paté, en een belgische koffiekoek.

En opa en oma maar lachen.
Een deugniet is het.
Zo hadden we zaterdag z'n neefje te logeren, dus pannenkoeken eten, chips, keten in pyama op het grote bed, was superleuk.
Maar roy z'n nichtje van een maandje oud was hier ook even, en dat vind roy helemaal geweldig, steeds komt hij kusjes geven, pakt heel zachtjes haar handje, en kraaien van plezier, en dan verliefd naar ons kijken, en zeggen wilt ah toe papa en mama mag ik ook een zusje o+ .
  zondag 3 juli 2011 @ 21:13:28 #127
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98997240
Ravi gaaf ssuper tof !!!!! You go boy
pi_98997549
Hey wat supersuperknap van Ravi!!! *O*

Wij brengen de kinderen nooit samen naar bed, ook nooit gedaan.
Meestal breng ik ze naar bed.

Aoraki, wat een vreemd verhaal....ik zou echt niet weten waar dat overgeven vandaan kan komen.:?
Maar ik hoop dat het snel over is, kan me voorstellen dat je daar niet aan kan en wilt wennen ook....

Ma_Ma, succes bij de huisarts morgen....ga maar op je strepen staan hoor, het duurt nu al zo lang...

BJ, ik heb het woordje KIA geintroduceerd bij Lars. Hij maakt er "EKI" van :?
Hoe hij daarbij komt?

Vanmiddag hebben we hier naar de Grachtenloop gekeken, D liep mee voor 5 km, en mijn broer en oom liepen 10 km (hard he....pfff!) Lars vond het mooi!! hij keek iedereen na, en gaf applaus, en elk rondje kwam er ook nog een motor langs....helemaal blij!!!
  zondag 3 juli 2011 @ 21:22:58 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98997764
ha wat leuk Karin! Opa (mijn vader) liep laatste de halve marathon, dus daar hebben wij ook gekeken met Evie, en die was ook heel trots aan het klappen en aanmoedigen ;)
herkenbaar dus ;) en wel ff dooroefenen met de Kia he? haha

en Ravi; wat goed!!!!

Aoraki ik weet het ook niet... maar hoop dat het tijdelijk is...
  zondag 3 juli 2011 @ 21:27:47 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98998043
Rocka fijn dat het met flip beter gaat!
Jij ondertussen ook al wat meer mens

Ma_ma s6 morgen.
Arioki vreemd hoor, ik kan alleen maar hopen dat het tijdelijk is.
pi_99002150
Aoraki: ik herken het wel! Beide kinderen spugen al wel een week of twee zo af en toe. Leander begin met twee keer in de auto en daarna nog een keer in de nacht en een keer zomaar overdag. Die spuugt normaal ook nooit.
En florian ook twee keer in de nacht en een paar keer overdag'
En idd met 1 of 2 dagen ertussen steeds.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:52:28 #132
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99002802
Thomas zat daarstraks klem met zijn beren tussen de spijlen van zijn bedje. Soort van door de spijlen geweven zal ik maar zeggen: door het ene gat naar buiten met zijn bovenbeen, dan bij de volgende weer naar binnen met zijn onderbeen en ten slotte weer een spijl verder weer naar binnen met zijn voetje. Een maandje of 2 geleden heeft hij dat ook al eens gedaan. Herkent iemand dat?
Ik vind het maar een akelig gezicht en het kijkt me ook echt niet gezond voor zijn knieën. Misschien binnenkort toch maar een groot bed halen...

Verder hebben we trouwens een heerlijke dag gehad. Vanochtend lekker aan de wandel met Asy en Harry, daarna heeft Thomas van 1 tot 4 geslapen en heb ik de klimop op de tuinmuur eens flink gesnoeid. De tuin is nu ineens een halve meter breder :P
En er zit een duifje te broeden in onze boom O+

Simmu wat goed van Ravi's stapjes! Woohoo!

En wat een maf gedoe met dat spugen Aoraki en Freecell. Ik hoop dat het snel over is.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_99002906
Jeetje, doet hij dat in zijn slaap Ca.Ra?
Heel apart joh!
Lars heeft een paar keer zijn benen door de spijlen gedaan en dan klemvast zeg maar, maar dat was expres, en dan hoor je hem wel....
  zondag 3 juli 2011 @ 22:58:19 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99003101
Oh nee hij had zich wel gemeld Karin.
Wij hadden alleen eerst het muziekje van de babyfoon nog eens aangezet, omdat het niet anders klonk dan 'gewoon even wakker'.
In het kader van dingen die je liever niet vertelt
  maandag 4 juli 2011 @ 08:53:13 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99011799
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:58 schreef Ca.ra het volgende:
Oh nee hij had zich wel gemeld Karin.
Wij hadden alleen eerst het muziekje van de babyfoon nog eens aangezet, omdat het niet anders klonk dan 'gewoon even wakker'.
In het kader van dingen die je liever niet vertelt
Kan gebeuren toch?
Hoe vaak heeft ie dat nou gedaan? 2x?
Harry deed het laatst met het deurhek. Na een flinke schreeuw (en terwijl ik gauw even mijn handen ontdeed van sop) had hij zich ook weer losgewurmd. Hij stopt nu zijn benen er niet meer door ;)

Ravi, goed joh! *O*

Bar, dat klinkt lief O+

Lars, fijn dat je iedereen zo goed hebt aangemoedigd!
pi_99011864
Goedemorgen!

Heb me qua bijlezen even tot de laatste twee pagina's beperkt. Moet ook nog werken ;)

Aoraki en Freecell, wat een rare snuitertjes hebben jullie. Ik zou er zo geen verklaring voor kunnen verzinnen.

Ik las ook over ouders. Laatst had ik mijn moeder aan de telefoon en Isabeau lag in haar bedje te huilen omdat ze niet kon/wilde slapen. Toen ben ik met de telefoon in mijn hand naar haar toe gegaan en heb ik haar getroost en zover gekregen dat ze ging slapen. Mijn moeder zei toen dat ze vond dat ik dat geweldig had gedaan en dat betekende heel veel voor me. Mijn moeder is een soort opvoedgoeroe in mijn ogen. Ze is geweldig met kinderen, is ook haar werk.

Afgelopen weekend was de HEL. Isabeau was alleen maar aan het huilen, krijsen, gillen, jengelen, dreinen etc... Niets, maar dan ook echt niets was goed. Gisteren op een gegeven moment zelf anderhalf uur non-stop standje luchtalarm. Ik vermoed dat het kiezen zijn, want ze weigerde ook hard voedsel, wilde alleen zachte dingen eten. Zo verschrikkelijk sneu, ben er naast gaan staan huilen. Ik trok het écht niet meer.

En dan vanmorgen om 5.05u een superlief stemmetje: "Mamaaaaaa, mamaaaaa" Dus ik ging naar haar toe om te kijken of ik haar kon afschepen met een beetje water.. Maar haar commentaar: "Nee! Uit! Lekker even flesje drinken". Prima, flesje gemaakt en lekker bij ons in bed gedronken. Toen ze klaar was sloeg ze haar armpjes om me heen en zei: "Oòòh mama lief! Isabeau lekker slapen" En toen heb ik haar in bed gelegd en heeft ze nog geslapen tot ik haar wakker moest maken. En toen was ze ook vreselijk lief. Maakt veel goed na zo'n weekend from hell.
pi_99011925
Oh nog een *O* voor de stapjes van Ravi natuurlijk!!
pi_99011961
Ooow Sorbo, wat ontzettend lief O+
En wat een ruk-weekend zeg :X Dat is echt zó ellendig!

Wanneer krijgen ze die kiezen eigenlijk? Want Florian heeft nu 8 tanden en een kiesbobbel volgens mij... Moet hij niet eerst nog wat tanden?
En waarom weet ik dat niet meer :@ 1,5 jaar geleden was Leander zo oud :@

Cara: zo snel slopen die kleintjes zichzelf niet hoor ;) Het zal wel grappig voelen in eerste instantie... Tot ze niet meer los kunnen ;)
pi_99012010
Isabeau O+ (wel een beetje jammer van het weekend, maar dit maakt het toch helemaal goed Sorbo!)

Free als hij 8 tandjes heeft volgen er nog 4 (waarschijnlijk hoektanden) en kiezen Jaël kreeg toen ze 1,5 was 4 kiezen in 1 keer, heel fijn :X Nu moeten er nog 4 doorkomen, maar wanneer die komen weet ik niet, ze heeft al wel bobbels achterin haar mond al een tijdje en loopt hele dagen met haar handen in haar mond, dus we wachten het af :)
  maandag 4 juli 2011 @ 09:07:47 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99012014
Sorbo, jeetje zeg, wat een weekend... :X
Maar wel heel erg lief vanochtend zeg O+

free, hier ook 8 tanden en inmiddels 2 hele kiezen, 1 kiespuntje en een kiesbobbel
pi_99012026
Tja wanneer komen die kiezen?
Toen ik voor het eerst met Meike bij de tandarts was (was ze 2,5 jaar) had ze nog niet alles compleet.
Maar het zal wel per kind verschillen.

Woooh wat een rotweekend dan Sorbo, maar vanmorgen klonk dan wel weer heel lief!
pi_99012051
Isabeau kreeg eerst acht tanden, toen vier kiezen en daarna vier hoektanden. Nu dus kennelijk de volgende rits kiezen. Van mij hoeft het niet, ze redt zich ook prima met vier kiezen.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 09:11:02 #143
5428 crew  miss_sly
pi_99012065
Ik heb wat moeite met opstarten vanochtend. Om 5.20 begon de dag hier al :O

Ik denk dat we maar eens even op de fiets stappen en naar Artis gaan. Beweging en afleiding.
pi_99012076
Trouwens ontzettend gelachen om Isabeau zaterdag. We waren op verjaardagsvisite en ze was dus vreselijk jengelig. De hele tijd boos en huilen enzo. Op een gegeven moment zat ze op een driewieler en kukelde ze met driewieler en al om. En we zaten alweer klaar voor een volgende jankbui, klonk het vanonder de driewieler heel droog: "Agossie!"
  maandag 4 juli 2011 @ 09:12:31 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99012084
ooo Sorboo; wat een slopend weekend moet dat geweest zijn. En zo frustrerend, dat je uit alle macht probeert om het nog eeen beetje gezellig te houden, maar gewoon helemaal niets helpt...
hopen dat de lieve ochtend het omslagpunt weer is; en Isabeau haar goede humeurtje terug heeft.. :*

Rocka hoe is het met Flip?

Ca.ra; je hebt een houdini joH! of een slangenmens :+

en ik geloof dat er bij Evie ook iets van tanden of kiesjes aan het doorkomen is, die loopt ook al ruim een week met de handen in de mond, is soms wat mopperig en eet slechter....
pi_99012091
_O-

Mja, Florian redde zich ook al prima met één tand :+ Maargoed, dat ziet er niet meer uit als je 5 bent ;)
pi_99012110
Have fun Miss! :D
pi_99012111
ugh. dat was vanmorgen vannacht half 5
arm wurm had acute luieruitslag ;( zo zielig. hij lag slapend te huilen. dan verligde hij weer ff, was het weer goed en dan na een minuutje deed het weer zeer. helaas niet meer geslapen na half 5, dus nu zijn ravi en ik in standje "bluh" ;( het goede nieuws: na het verschonen van de luier ging hij lekker spelen :Y
pi_99012116
5.20 uur miss?? Poeh dat is midden in de nacht joh...gaaaaaaaaaaaaaaap
Sterkte met het doorkomen van de dag....

Wij hebben er ook al weer een heel ritueel opzitten, Meike naar school brengen, langs de stoplichten..."knopje!!!!!!!!!!!!!!!!!" daar heeft hij het gewoon de hele weg over....
En wat ook zo leuk is, in de klas komen de jongens nu al op Lars af, met een stuk of wat auto's..."kijk eens Lars!!" Tis ook niet zo gek dat Lars niet meer mee wil naar huis....
pi_99012169
Ik denk dat Isabeau later iets met auto's gaat doen hoor.. Of met treinen. Ze is echt geobsedeerd door vervoersmiddelen. Als we in de auto zitten klinkt het vanaf de achterbank aan een stuk door: auto autooooooo vafauto (vrachtauto) fiets motor vafautoooooooo auto nog een auto nog een auto caravaaaaan, vafauto autoooooo nog een auto nog een auto nog een auto fiets trein! (en dan tussendoor nog: schaap! Paardje! Molen draaien! etc...)

Echt, de dag dat die griet langer dan 10 seconden stil is en niet slaapt eet ik mn schoen op.
  maandag 4 juli 2011 @ 09:19:09 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99012173
ooh en hier meldde iemand zich om 23 uur voor bv, van half 2 tot 2 was het keten (of brullen) en verder nog 3x gebruld maar toen hielp het muziekje. Om 6 uur was hij weer wakker, viel steeds half in slaap aan de borst maar niet helemaal. Om kwart voor 7 toch maar in zijn eigen bed teruggestopt en toen heeft hij nog geslapen tot half 9. Maar ik ben dus gaar... :O
  maandag 4 juli 2011 @ 09:21:15 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99012210
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat Isabeau later iets met auto's gaat doen hoor.. Of met treinen. Ze is echt geobsedeerd door vervoersmiddelen. Als we in de auto zitten klinkt het vanaf de achterbank aan een stuk door: auto autooooooo vafauto (vrachtauto) fiets motor vafautoooooooo auto nog een auto nog een auto caravaaaaan, vafauto autoooooo nog een auto nog een auto nog een auto fiets trein! (en dan tussendoor nog: schaap! Paardje! Molen draaien! etc...)

Echt, de dag dat die griet langer dan 10 seconden stil is en niet slaapt eet ik mn schoen op.
heel herkenbaar, behalve dat hier alleen maar 'det' van de achterbank komt. En als hij heel enthousiast is of ik antwoord niet (snel) genoeg dan komt er een 'detdetdet' op hoge toon uit, inclusief priemend vingertje...
pi_99012300
Hannah heeft nu 8 tanden, 3 kiezen en 1 kies die op doorbreken staat. Daar heeft ze volgens mij vannacht flink last van gehad want we hebben 2 keer een half uur met haar op gezeten en haar knuffel was helemaal nat van het kauwen. Ze lijkt gelukkig geen probleem te hebben met het slapen in haar nieuwe kamer.
pi_99012389
de blaren staan erop bij het arme wurm ;(
lekker op tijd naar bedje maar zo!
pi_99012437
Wat sneu Simmu!!!
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 09:38:31 #156
5428 crew  miss_sly
pi_99012466
Sorbootje, klinkt als een zwaar weekend. Wel fijn van de fijne, lieve ochtend vanmorgen O+

Senna gaat denk ik iets in het reiswezen doen: de hele dag moeten we met haar meespelen, en dan gaan we altijd ergens heen met de bus, tram, trein, vliegtuig, auto of fiets. Zitten we achter elkaar op de eetkamerstoelen, of op de bank, of lopen we door de kamer :D
pi_99013051
Wat super lief vanmorgen Sorbo :D

Timo wordt dan kok, die roept de hele dag kokuh kokuh kokuh en er wordt van alles gemaakt met zn serviesje en groentesetje wat wij dan moeten opeten. :9 Nog een kleine maand en dan krijgt hij een keukentje :)
pi_99013418
God, herkenbaar zo'n weekend, Sorbo. Dat geluid van dat gehuil kan zich zo in je hoofd nestelen, dat je het 's avonds in bed nog hoort.

Lente wordt ook automonteur oid. Dr eerste woordje was auto en op straat moet ze aan iedere auto even voelen.

Gisteravond hebben we pannekoeken gegeten bij de Hollandsche Hoeve. Lente heeft een hele kinderpannekoek op en twee! softijsjes! En ze bleef maar Emi roepen naar Evi, het dochtertje van een vriendin. (Het is alleen nogal aandoenlijk dat Evi wat minder lief doet tegen Lente dan andersom. Evi commandeert, duwt, pakt af, zegt dat ze Lente stom vindt, en Lente wil juist zo graag alles samen met r doen. Ze lijkt echt tegen r op. Evi is drie. Bij het afscheid nemen vroeg die vriendin aan Evi: 'Krijgt Lente een kusje?' Evi draaide meteen boos dr hoofd weg en riep: 'Nee! Lente kríjgt geen kusje!' Terwijl Lente al met open mond aanstalten maakte om Evi een dikke zoen te geven...)
pi_99013709
Mama, hebben ze al eens een kweekje gedaan van de ontlasting? Mirte heeft een tijd diarree gehad en dat bleek van een parasiet te komen...
En je oog, even naar laten kijken! Als je lenzen draagt, uitlaten tot het helemaal over is!
pi_99014653
Ik heb hier een klein, bang aapje op schoot zitten dat zich elke keer helemaal de blubber schrikt van laag overvliegende F16's. Ze klampt zich helemaal aan me vast en blijft maar 'nee' roepen als ze nog maar denkt dat ze iets hoort.

Terwijl ze normaal gesproken helemaal niet zo'n bange poeperd is als het om vliegtuigen e.d. gaat. Ik heb 'r mee naar buiten genomen om ze te laten zien, we hebben ze gegoogled, maar het helpt allemaal niet.

Het is ook wel een erg Indrukwekkend en doordringend geluid.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:24:49 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99014911
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:24 schreef Ssserpente het volgende:
God, herkenbaar zo'n weekend, Sorbo. Dat geluid van dat gehuil kan zich zo in je hoofd nestelen, dat je het 's avonds in bed nog hoort.

Lente wordt ook automonteur oid. Dr eerste woordje was auto en op straat moet ze aan iedere auto even voelen.

Gisteravond hebben we pannekoeken gegeten bij de Hollandsche Hoeve. Lente heeft een hele kinderpannekoek op en twee! softijsjes! En ze bleef maar Emi roepen naar Evi, het dochtertje van een vriendin. (Het is alleen nogal aandoenlijk dat Evi wat minder lief doet tegen Lente dan andersom. Evi commandeert, duwt, pakt af, zegt dat ze Lente stom vindt, en Lente wil juist zo graag alles samen met r doen. Ze lijkt echt tegen r op. Evi is drie. Bij het afscheid nemen vroeg die vriendin aan Evi: 'Krijgt Lente een kusje?' Evi draaide meteen boos dr hoofd weg en riep: 'Nee! Lente kríjgt geen kusje!' Terwijl Lente al met open mond aanstalten maakte om Evi een dikke zoen te geven...)
:o Daar ben ik dus echt een sucker voor he, dan... Dat vind ik zo sneu. :o :@
Wij hebben het thuis af en toe ook. Wij die vragen of Oscar Sasha ook een kus gaat geven voor het slapen gaan en Sasha die dat dan heftig af weert. -O-
  maandag 4 juli 2011 @ 11:42:56 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99015450
Oh echt? ik stimuleer die nee juist altijd. :@ ik vraag eerder: wil je ook een kus van... Mijn jongens zoenen elkaar dus ook niet. :P

Niet tegen je zin in kusjes ontvangen, ook al is het je broer/opa/oma/viezeharigetante. :X
maar dat komt denk ik omdat ik echt een pesthekel heb aan zoenen. :@ ik heb zelfs opa (van mijn kinderen) een keer afgebekt omdat ie ondanks de nee toch bleef doordrammen om een zoen. Nee is nee. Dat vind ik zo belangrijk.

En ook dat iemand dat respecteert. in het kader van misbruik voorkomen enzo. :@ ik maak het vast veel te groot. maar dat is wel mijn reden om het zo te doen

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 04-07-2011 11:49:36 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99015639
Oh, daar ben ik het helemaal mee eens hoor, Buuf. Lente hoeft ook nooit een kus te geven als ze dat niet wil, precies om dezelfde reden die jij noemt.

Maar ik vraag het wel gewoon altijd. "Krijgt papa een kus?" bijvoorbeeld. Zegt ze 'nee' dan is het ook prima.

Het was gister alleen zo sneu dat Lente zo opkeek tegen Evi ze helemaal niet doorhad dat Evi helemaal niet zo lief tegen 'r deed. En van de onbevangenheid waarmee ze Evi op het einde zelfs een kus wilde geven, brak m'n hart gewoon een beetje.

Maar ach, het is alleen maar goed dat ze leert dat niet iedereen alleen maar lief doet. En zelf zal ze ook vast wel eens lelijk doen tegen andere kindjes.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:53:38 #164
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99015778
oh ja, die heerlijke onbevangenheid waarmee ze iedereen gewoon geweldig vinden, en valse 3 jarigen helemaal ;(

haar eerste "afwijzing". raakt aan het niet mee mogen doen gevoel vind ik dan.maar idd, als ze zelf 3 is vind ze een jongere vast ook een stomme baby
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 11:56:55 #165
5428 crew  miss_sly
pi_99015865
Ik vond het in het begin ook altijd zo vreselijk sneu, maar aangezien Senna een enorme knuffelkont is, is ze de afwijzing al vrij vaak tegengekomen. Dus ik zeg het ook tegen Senna: Vraag maar aan het kindje (ook totaal onbekenden hoor, midden in de supermarkt :D ) of je een knuffel mag geven/kusje mag geven/handje mag geven. Begint ze ook steeds beter te doen gelukkig.

Ik vind wat jij post namelijk ook erg belangrijk, buuf :Y Senna hoeft nooit iemand te kussen of te knuffelen. We vragen het wel, in geval van onszelf, oma's en opa's dan, maar nee betekent gewoon nee!
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 12:06:55 #166
5428 crew  miss_sly
pi_99016215
Stom, stom alarm :( Ze lag er net in, blij om te gaan slapen, gaat dat stomme alarm af!
En ze is echt doodmoe, sliep op de fiets al bijna, dus ze zal zo wel slapen, maar het is wel sneu.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:14:32 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99016493
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh echt? ik stimuleer die nee juist altijd. :@ ik vraag eerder: wil je ook een kus van... Mijn jongens zoenen elkaar dus ook niet. :P

Niet tegen je zin in kusjes ontvangen, ook al is het je broer/opa/oma/viezeharigetante. :X
maar dat komt denk ik omdat ik echt een pesthekel heb aan zoenen. :@ ik heb zelfs opa (van mijn kinderen) een keer afgebekt omdat ie ondanks de nee toch bleef doordrammen om een zoen. Nee is nee. Dat vind ik zo belangrijk.

En ook dat iemand dat respecteert. in het kader van misbruik voorkomen enzo. :@ ik maak het vast veel te groot. maar dat is wel mijn reden om het zo te doen
Ik ben ik het helemaal met je eens. :Y Hij hoeft van mij ook niet per se Opa of Oma of wiedanook een kus te geven, zolang hij maar wel netjes groet dan.

Maar bij het naar bed gaan sluipt het er nog wel eens in: Papa kus, mama kus, Sasha kus.
En als Sasha niet wil hoeft het van mij ook absoluut niet. Maar het hoort er voor mij wel bij, elkaar gedag zeggen aan het eind van de dag, en dat zou ik het liefst zien met een kus, maar als hij dat niet wil, prima.

Ik zei ook niet dat die kus per se moest, ik zei dat ik het sneu vind als de een die wel wil geven, maar de ontvanger wil niet. ;)
  maandag 4 juli 2011 @ 13:22:03 #168
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99018679
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Stom, stom alarm :( Ze lag er net in, blij om te gaan slapen, gaat dat stomme alarm af!
En ze is echt doodmoe, sliep op de fiets al bijna, dus ze zal zo wel slapen, maar het is wel sneu.
Aah da's wel sneu idd. Slaapt ze intussen?!
Tirza zat op de bank toen het alarm afging "tatuutatuutaatuuu" O+ Oke, de verschillende sirenes of alarm weet ze nog niet helemaal te onderscheiden!

En wat kusjes geven betreft, Tirza kust nogal graag liefst tongzoenen :') , maar als ze het niet wil, dan ga ik haar ook niet dwingen. Ook is ze nogal van het knuffelen. Dan legt ze haar hoofd tegen je aan (net een poes die kopjes geeft) en zegt aaahh O+
Bij wat vreemdere mensen geeft ze meestal een high five, vind ik meer dan prima! ^O^
pi_99018845
Oeh, het alarm.. ik hoop dat B.gewacht heeft tot na 12en met het naar bed brengen van Isabeau! Gisteren werd ze overigens uit haar middagslaapje gerukt door de deurbel. Normaal gesproken hangen we een briefje op de deur met het verzoek of mensen willen kloppen. Vergeten! En ze was al zo'n zonnestraaltje gisteren :')

Isabeau wil echt iedereen kusjes geven. Ook wildvreemden. Slettebak. ;)
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 13:41:45 #170
5428 crew  miss_sly
pi_99019501
Ze slaapt weer. Ik ben er even heengegaan om gerust te stellen en heb haar weer teruggelegd. Zo jammer dat het aanvankelijke blije naar bed gaan dan weer zo verpest wordt.

Normaal leg ik haar ook na het alarm pas er in, maar ik was het nu vergeten. En aangezien ze dus al om 5.20 uur wakker was, was ze inmiddels al wel aardig moe.
pi_99020016
Nou ja, wel fijn dat ze nu weer slaapt en als ze wakker is is ze vast niet meer bezig met hoe ze naar bed ging. :)
pi_99020071
Hoe lang slaapt jullie dreumes overdag?
Ik heb er eentje die amper slaapt. Een verloren half uurtje bij mij op schoot als het meezit :')

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 04-07-2011 14:05:53 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 14:02:38 #173
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99020174
Mijnes slaapt eigenlijk altijd zo'n 3 uur. :z Soms 'maar' 2,5, soms 3,5.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 14:04:16 #174
5428 crew  miss_sly
pi_99020225
Senna slaapt meestal 2 uurtjes. Vaak maak ik haar dan ook wakker ivm beter slapen 's avonds, maar zoals nu als ze zo vroeg op was en echt heel erg moe, laat ik haar langer liggen.
pi_99020437
Tussen de 1 en 3,5 uur :+ Niet echt te voorspellen.
Maar ik heb wel vaak het idee dat hij een groot deel van die tijd gewoon lekker ligt te liggen ;)
pi_99020521
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:10 schreef freecell het volgende:
Tussen de 1 en 3,5 uur :+ Niet echt te voorspellen.
Maar ik heb wel vaak het idee dat hij een groot deel van die tijd gewoon lekker ligt te liggen ;)
Mijn verloskundige zei altijd: Slaap je niet, dan rust je toch wel :Y)

Ik vind het maar lastig dat Truus zo weinig slaapt. Kan nooit fatsoenlijk wat in huis doen -O-
Plus dat haar humeur er ook niet op vooruit gaat gedurende de dag :')
pi_99020584
Dievanmij slaapt meestal een uur of twee. Een poosje terug sliep ze nog standaard 2,5 tot 3 uur, maar het loopt snel terug. Vaak haalt ze net anderhalf uur.
pi_99023090
Lars slaapt ook makkelijk 3 uur 's middags, en misschien haalt ie ook wel langer, maar meestal maken we hem dan toch wel wakker. En vervolgens slaapt hij 's nachts ook de klok rond; ik heb een echte slaapkop!
pi_99023371
Hier zitten we er juist over te denken z'n middagslaapje maar wat korter te doen. Als we hm niet wakker maken slaapt hij meestal minimaal 3 uur. Laatste paar weken valt hij 's avonds wat moeilijker in slaap. Misschien 's middags toch maar bij 2 uurtjes houden. Hij wordt nu net wakker, ik hoor Kyllian tegen hm praten O+
pi_99023395
Het weekend weg was heerlijk!
Super genoten (voor hen die het zich interesseren :P )

Mart slaapt tussen de middag gemiddeld zn 2 uurtjes.

Deze en volgende week 4 dagen werken, dus zie Mart maar heel weinig. Maar dat ga ik in de vakantie (week 29-30-31) flink inhalen! Is al bijna!

En nu even bijlezen.
  maandag 4 juli 2011 @ 15:33:52 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99023633
Evie ook 2-3 uur gemiddeld.... heeerlijk!

ze ligt er nu ook alweer 2 uur in en het is nog steeds muisstil... dus ik ga zo nog maar een keukenkastje opruimen ;)

en Ymme; WB; fijn dat het leuk was...
pi_99023756
Toch geniet ik nog steeds van het middag slaapje. Even tijd voor jezelf.
Kan me niet voorstellen dat, DAT slaapje er ooit af gaat. :D
pi_99023787
Weekendjes weg zijn lekker he? Waar zijn jullie geweest Ymme?

Slapen doet Lars over het algemeen echt niet moeilijk om. Als we hem 's avonds in bed hebben gelegd horen we soms wel na een uurtje ineens z'n muziekdoosje spelen, maar hij blijft altijd wel rustig liggen en valt vanzelf in slaap.

Eten daarentegen gaat de laatste tijd steeds moeizamer. En dan eigenlijk alleen het avondeten. Ontbijt en boterhammen, fruit en soepstengels gaan nog altijd zonder problemen zo naar binnen, maar bij het avondeten begint hij bij de eerste hap al te miepen. Zou dat ook weer een fase zijn?
pi_99023856
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:36 schreef ymme het volgende:
Toch geniet ik nog steeds van het middag slaapje. Even tijd voor jezelf.
Kan me niet voorstellen dat, DAT slaapje er ooit af gaat. :D
Ik heb het nooit gehad ;(
pi_99023930
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef Shandaly het volgende:
Weekendjes weg zijn lekker he? Waar zijn jullie geweest Ymme?

Slapen doet Lars over het algemeen echt niet moeilijk om. Als we hem 's avonds in bed hebben gelegd horen we soms wel na een uurtje ineens z'n muziekdoosje spelen, maar hij blijft altijd wel rustig liggen en valt vanzelf in slaap.

Eten daarentegen gaat de laatste tijd steeds moeizamer. En dan eigenlijk alleen het avondeten. Ontbijt en boterhammen, fruit en soepstengels gaan nog altijd zonder problemen zo naar binnen, maar bij het avondeten begint hij bij de eerste hap al te miepen. Zou dat ook weer een fase zijn?
Op een dag gaat dat echt voorbij, maar wanneer dat is... :D
Vind hij qua avondeten helemaal niets lekker? Of eet hij misschien teveel overdag zodat hij 's avonds geen trek meer heeft?
pi_99024976
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:39 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik heb het nooit gehad ;(
Ik wel, maar ik heb er niks aan :+
Handig zo'n loslopende peuter :D Kan je alsnog niks ;)
pi_99025024
CP, doet ze overdag hazeslaapjes?

Ymme, tegen de tijd dat het slaapje er meestal af gaat vermaken ze zich denk ik wel meer zelf...dat scheelt :P Kyllian heeft tot 3 jaar 's middags geslapen, daarna af en toe met een smoesje van mij (''kom we gaan even samen op bed tv kijken") tijdens mn hoogzwangere tijd.

Dyon is ineens helemaal Bob de Bouwer fan. Als hij het ziet is het 'Bob Bouwuhh'. :D
pi_99025754
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik wel, maar ik heb er niks aan :+
Handig zo'n loslopende peuter :D Kan je alsnog niks ;)
Peuters kun je vastbinden :+
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:09 schreef Meimeltje het volgende:
CP, doet ze overdag hazeslaapjes?

Ymme, tegen de tijd dat het slaapje er meestal af gaat vermaken ze zich denk ik wel meer zelf...dat scheelt :P Kyllian heeft tot 3 jaar 's middags geslapen, daarna af en toe met een smoesje van mij (''kom we gaan even samen op bed tv kijken") tijdens mn hoogzwangere tijd.

Dyon is ineens helemaal Bob de Bouwer fan. Als hij het ziet is het 'Bob Bouwuhh'. :D
Als ik geluk heb een half uurtje in de kinderwagen/draagdoek of op schoot. Maar dan heb ik dus nog steeds m'n handen niet echt vrij :D
  maandag 4 juli 2011 @ 16:29:46 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99025818
zooo en inmiddels 3 uur ;) en nu ga ik dr wakker maken :) voordeel van zwanger zijn en een goedslapende dreumes.. moet er niet aan denken dat ze de heleeeee dag nu wakker zou zijn...
pi_99025855
Owh, en Bob de Bouwer vind ik wel zoooooooo stom :D
Hoop dat Truus dat nooit wat gaat vinden :D
pi_99025933
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
zooo en inmiddels 3 uur ;) en nu ga ik dr wakker maken :) voordeel van zwanger zijn en een goedslapende dreumes.. moet er niet aan denken dat ze de heleeeee dag nu wakker zou zijn...
Lekker samen een tukkie een doen :)
pi_99026260
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:30 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh, en Bob de Bouwer vind ik wel zoooooooo stom :D
Hoop dat Truus dat nooit wat gaat vinden :D
Papa's schuld hier. Ik vind hm ook stom }:| Hij had dvd's gedownload voor de oudste (die kent het natuurlijk wel van vriendjes). En wat heeft hij net meegenomen....een Bob de Bouwer helm en voor Dyon een aanhangwagen.

Dat ze dat volhoudt joh, zo kort slapen.
  maandag 4 juli 2011 @ 17:12:12 #193
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_99027584
Terug van de HA, Zolang Tessa goed groeit en eet en verder geen ontstekingen te zien zijn moet ik me geen zorgen maken...dat doe ik dus wel! Heb het ook aangegeven dat ik naar de kinderarts wil, maar dit was de vervanger en die kon geen verwijzing uitschrijven?? Morgen bel ik de kinderarts wel en kijken of ik zonder verwijsbrief kan komen!

Voor mezelf heb ik een zalfje voor mn oog meegekregen (dat kon ze dan wel uitschrijven..)

Ik ben het een beetje zat dat ik zo snel te horen krijg van 'maak je vooral geen zorgen' terwijl ze alleen dr oortjes, keeltje en longetjes hebben gezien/beluisterd..
pi_99028443
Wat vreselijk vermoeiend om steeds dat maar te horen te krijgen. Ik hoop dat je morgen gewoon gelijk door kunt! :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99028506
Ik denk dat als er ergens een ontsteking zit, waar de koorts dan vandaan komt, die iig in dr keel (amandelen) terug te zien moet zijn, mama.

Je hebt nu van twee huisartsen te horen gekregen dat het goed zit, toch? Dan zou ik daar, als ik in jouw schoenen zou staan, gewoon op vertrouwen.

Lente heeft ook een periode gehad waarin ze continu ziek was. En ik met haar. Ik was zo vaak ziek op een gegeven moment dat ik verzuimgesprek had met mn baas. En Lente kreeg niet eens de tijd om te herstellen want dan diende het volgende virus zich al weer aan.

Als ik jou was zou ik even afwachten. En chillen vooral. ;)
pi_99028546
Mama, wat vervelend zeg! Dan inderdaad maar kijken of je het zo kan regelen via de kinderarts.
Hebben ze haar ontlasting wel eens gekweekt? Onze oudste had een parasiet en daardoor diarree... misschien dat nog een optie? :*
Maar wat naar om steeds te horen dat je je geen zorgen moet maken... :{ terwijl je dat wel doet... Vervelend om steeds maar dat gevoel te hebben dat er wel iets achter zit...
pi_99028659
Ssserpente, ik denk ook dat ik pas gerust gesteld zou zijn als een kinderarts tegen me zou zeggen dat het allemaal prima is en geen kwaad kan. Niks tegen huisartsen en ik ben erg blij met de mijne, maar sommige lopen echt een beetje achter qua up to date zijn van nieuwe feiten.
pi_99029342
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik ben geloof ik hetzelfde daarin.... als mensen tegen hun kinderen zeggen 'geef Laura maar een kusje' zeg ik altijd dat ze mogen kiezen, een kusje of een high five.

Als we ergens weggaan laat ik het aan Thijs over. Vaak steekt hij dan zijn hand op en roept 'daahaaaaag!', soms gaat ie nog even een knuffel halen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_99029391
quote:
18s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:12 schreef ma_ma het volgende:
Ik ben het een beetje zat dat ik zo snel te horen krijg van 'maak je vooral geen zorgen' terwijl ze alleen dr oortjes, keeltje en longetjes hebben gezien/beluisterd..
Je kunt niet zonder verwijzing naar de kinderarts, maar je kunt je huisarts vriendelijk doch dringend verzoeken om een verwijzing uit te schrijven.

Overigens noem ik de kinderarts altijd de 'kinderhuisarts', want die is ook voor algemene zaken en niet voor gerichte dingen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_99030121
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:34 schreef Vlindur het volgende:
Ssserpente, ik denk ook dat ik pas gerust gesteld zou zijn als een kinderarts tegen me zou zeggen dat het allemaal prima is en geen kwaad kan. Niks tegen huisartsen en ik ben erg blij met de mijne, maar sommigen lopen echt een beetje achter qua up to date zijn van nieuwe feiten.
Dat kan. Maar nu heeft ze een second opinion gehad.

Ze moet doen waar ze zich goed bij voelt. Maar ik denk, enkel op basis van weet ik hier (tussen de regels door) meekrijg, dat ze zich ongeruster maakt dan nodig.

Geen verwijt, hoor, ik ben zelf mss wat te makkelijk.
pi_99031667
Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor. Maar als je eenmaal in de paniek bent kom je daar moeilijk uit denk ik. Dus als dan een KA zegt dat je nu eindelijk kunt ophouden met bang zijn dat je dat dan makkelijker gelooft. (ofzo)
  maandag 4 juli 2011 @ 18:58:09 #202
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99031888
ik kan me MaMa haar gevoel wel voorstellen; als je kindje steeds ziek is; en steeds zo hoge koorts heeft... er kunnen ook heel andere dingen aan de hand zijn dan ontstekingen en dergelijke.. en die kan je idd niet vaststellen door de oortjes, keel en longen te beoordelen...
Ik snap best dat je voor de zekerheid naar een KA wilt dan.

Evie heb ik ook koortsig uit bed gehaald, maar ben vrijwel zeker dat het hier kiesjes zijn, dus als ze maar drinkt maak ik me niet druk. Etene heeft ze ook niet zoveel zin in.

over kusjes geven; ik dwing Evie niets op. Andere kindjes geeft ze vaak wel een kusje als die haar ook een kusje willen geven. en bij heel veel andere mensen laat ik Evie gewoon zwaaien...
en ik vind een kusje wat ze zelf wil geven, en uit zichzelf komt brengen, zoveel fijner.
Eigenlijk geeft ze alleen papa en mama kusjes, heeeeel soms opa of oma/ pake en beppe, en dus andere kindjes...
  maandag 4 juli 2011 @ 19:01:45 #203
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_99032038
Na het lezen van Serpente haar berichtje heb ik het nogmaals met manlief erover gesproken en we hebben besloten om het nog een week aan te kijken (manlief maakt ze geen zorgen en vind net als serpente dat ik me te ongerust maak)
Misschien maak ik me inderdaad ook drukker dan nodig :D Wat je zegt, 2 huisartsen, nu 3 eigk, want inval HA (oid) en allemaal zeggen ze dat ik me geen zorgen hoef te maken. Misschien kijk ik er morgen weer anders tegenaan hoor :') maar dan bel ik alsnog :P

Ik laat het dus voorlopig rusten :Y

Bedankt voor de tips/adviezen/reacties :*

McLaura: Ik had laatst van iemand hier op het forum te horen gekregen dat als je onder controle hebt gestaan van de KA dat je dan wel zonder verwijzing zou kunnen. Geen idee of dit zo is hoor :)
Nijna: Oeh klinkt naar van je oudste :X Het is nog nooit getest iig

Tessa heeft net bij het boekje lezen voor het eerst 2 keer achter elkaar haar naam gezegd O+ Tetta O+ Zo lief! :D
  maandag 4 juli 2011 @ 19:03:50 #204
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_99032112
Evie koortsig ;( Beterschap meiske :*

Oh en over kusjes geven, Tessa is niet zo knuffelig en kusserig, maar naar ons toe gelukkig wel en naar Opa en Oma (mijn ouders) van de rest vind ze het ook niet zo nodig dus hoeft ze ook niet :)
pi_99033925
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, he? Niet waar ik me, in een hypothetische situatie, goed bij denk te voelen.

Als ik eenmaal een afspraak heb gehad bij een specialist, vraag ik ook niet elke keer opnieuw om een verwijskaart bij de ha, hoor. Dan bel ik direct met de afdeling. Is nooit om gevraagd ook, om die extra verwijskaart.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:07:10 #206
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99034718
Evie ligt dr weer in overigens, met zetpil, zonder fles... nog wel een klein beetje gegeten, maar over de hele dag uiteindelijk heel weinig..
naja hopen dat ze morgen wat fitter is.
Zal wel goedkomen denk ik.

En MaMa; idd wat Ssserpente zegt; het enige goede om te doen is, hetgene waar jij je lekker bij voelt..
succes met je meisje!
  maandag 4 juli 2011 @ 20:10:29 #207
190853 RockabeIIa
pi_99034863
Savonds!
Er zijn meer kindjes die om de haverklap ziek zijn op KNO-gebied. Flip is er ook zo 1. Die heeft echt zijn 5 of 6e antibiotica sinds eind september 2010. Tegen mij is gezegd dat ik het in de gaten moet houden en dat ze pas echt iets kunnen betekenen als hij 2 is geweest. Daarvoor verwijderen ze geen amandelen meer, alleen bij hoge uitzondering. De meeste kindjes groeien er rond hun 2e verjaardag overheen. Dat is dus wat mij gezegd is. Ik maak me er dus ook wel druk over maar wacht zijn ontwikkeling wel af.

Verder is Flip vrolijk geweest vandaag. Van anderen accepteert ie dus wel antibiotica en that's nice!
Ik ben nl voor het eerst van mijn leven in mijn ogen gekotst dit weekend. En de dag erop in mijn haar *O* Mijlpaal... :'(

En wat betreft kusjes. Ik forceer ze de hele dag! Tenminste, als hij me bijt moet hij het naderhand goed maken. Door een knuffel of kusje (en hij bit de godganse dag, echt continu opletten met dat apekoppie). Verder wat anderen ook zeggen, als ie nee roept (doet ie ook de hele dag!) dan is het ook nee. Meestal krijg je toch wel een mep bij de 2e nee dus... men leert het gauw af :')
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 20:15:20 #208
5428 crew  miss_sly
pi_99035062
Ow Flip toch, dat spugen :o Lekker mijlpaal, Rocks :') Wel fijn dat ie verder vrolijk is enzo!

ma-ma, misschien proberen om het even echt los te laten. Niet meteen stressen om dunne poep, geen temperatuur opnemen een tijdje behalve als ze bloedheet aanvoelt, en vooral kijken naar hoe ze zich gedraagt, lijkt te voelen. Eet, drinkt, speelt, slaapt, etc. Lastig hoor. Maar goed, ik ben wel redelijk gezegend met een kind dat vrijwel nooit ziek is, en als ze ziek is, is het zo overduidelijk dat ik me niets hoef af te vragen.

Beterschap ook voor Evie!

bij mijn jongste neefje (in mei 2 geworden) is vandaag de neusamandel gepeld. Die was ook heel veel ziek, verkouden, snotterig, verhoging/koorts en slecht slapen. Hopelijk is dat nu dan beter.
pi_99036446
Lastig hoor ma_ma. Natuurlijk ben je ongerust. Lekker een nachtje laten bezinken en kijken hoe jullie je morgen voelen :)

Rocka, fijn dat het beter gaat *O*
En ieuw... kots in je oog ;(
pi_99037027
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
Op een dag gaat dat echt voorbij, maar wanneer dat is... :D
Vind hij qua avondeten helemaal niets lekker? Of eet hij misschien teveel overdag zodat hij 's avonds geen trek meer heeft?
Hij eet overdag niet teveel, en ook al niet meer dan toen hij wel altijd z'n avondeten met smaak opat. Het is ook niet dat hij niets lust... vaak is het zodra hij het eerste hapje binnenheeft, dat ie dan ineens wel meer wil. Maar dat eerste hapje is zo lastig :X Ik wil 'm ook niet echt in een houdgreep leggen om dat hapje naar binnen te forceren. Dat zal eten er echt niet leuker op maken in zijn beleving.
Ik kan ook niet zeggen dat hij iets tegen een lepeltje heeft ofzo; fruithapjes en yoghurtjes gaan er prima in met hetzelfde lepeltje.

Misschien is het het warme eten. Dat de temperatuur hem tegenstaat ofzo. Maar tja.. zo warm maak ik het al niet, anders hoeft het de magnetron al helemaal niet meer te zien.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:10:11 #211
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99037772
Thomas is een van die uitzonderingen die onder de 2 aan de amandelen is geopereerd. Maar zijn keel zat dan ook bijna dicht. En hij had er in een half jaar 8 antibiotica-kuren op zitten en een stuk of 12-15 ontstekingen.
Ik vond het toch wel een heftig gebeuren, maar het resultaat mag er zijn: hij zit nu zoveel lekkerder in zijn vel!

Ik zou luisteren naar mijn gevoel als ik ma-ma was, maar goed ik heb er dan ook eigenlijk nog nooit naast gezeten als ik het gevoel had dat er iets niet in de haak was met Thomas. Je weet zelf het beste of je iemand bent die zich (soms te) snel zorgen maakt of dat je het ook meestal goed aanvoelt. Hoe dan ook, sterkte!

Fijn dat de antibiotica aanslaat bij Flipje. Hopelijk is hij snel weer de oude. En alle andere zieke kindjes ook natuurlijk!
  maandag 4 juli 2011 @ 21:13:07 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99037957
met eten was ik moeilijk maar ben ik nu niet meer. Als ze niet wil, dan niet.... ze krijgt soms haar avondeten uit het vuistje en mag ze eten wat ze wil. Dan eet ze niet zo heel veel, soms op een lepel en voeren we het haar, dat gaat de ene keer prima en de andere keer is het dramatisch. Soms krijgt ze een potje en dat gaat ALTIJD helemaal op.

Even een hele stomme vraag, maar Noortje heeft nog steeds die hele kleine speentjes van 0-6 maanden. Alleen voor het slapen maar ze wil die grotere echt niet. is dat heel schadelijk/stom...
pi_99038086
Shandaly, probeer er maar niet teveel aandacht aan te schenken.
Het kan over gaan, hoeft niet. Meike eet al jaren bijna geen avondeten.
Heel frustrerend en om moedeloos van te worden, het heeft alleen allemaal zo weinig zin.

Rocka, ieks!!
Fijn dat het met Flipje weer wat beter gaat. Maar jee, wat een AB heeft hij al gehad....
Balen dat hij zo vaak ziek is...

Evie ook beterschap!
  maandag 4 juli 2011 @ 21:15:14 #214
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99038094
Noortje haar neusamandelen zijn geknipt toen ze 13 maanden was en er zijn buisjes gezet. En ik ben heel eerlijk maar het scheelt geen ene moer. Nog regelmatig looporen en nog steeds bijna continu verkouden en een loopneus. En doorslapen doet ze ook nog bijna nooit..... (volgens KNO arts zou dat na de buisjes echt wel moeten)
pi_99038162
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:13 schreef becky27 het volgende:
met eten was ik moeilijk maar ben ik nu niet meer. Als ze niet wil, dan niet.... ze krijgt soms haar avondeten uit het vuistje en mag ze eten wat ze wil. Dan eet ze niet zo heel veel, soms op een lepel en voeren we het haar, dat gaat de ene keer prima en de andere keer is het dramatisch. Soms krijgt ze een potje en dat gaat ALTIJD helemaal op.

Even een hele stomme vraag, maar Noortje heeft nog steeds die hele kleine speentjes van 0-6 maanden. Alleen voor het slapen maar ze wil die grotere echt niet. is dat heel schadelijk/stom...
Ik denk dat die leeftijd er niet voor niks op staat. Het gevaar ligt em neem ik aan in de grootte, ze zou hem nu wellicht helemaal in haar mondje kunnen stoppen en kunnen stikken.
Stom? Nee Schadelijk? misschien wel.
pi_99040125
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:57 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Hij eet overdag niet teveel, en ook al niet meer dan toen hij wel altijd z'n avondeten met smaak opat. Het is ook niet dat hij niets lust... vaak is het zodra hij het eerste hapje binnenheeft, dat ie dan ineens wel meer wil. Maar dat eerste hapje is zo lastig :X Ik wil 'm ook niet echt in een houdgreep leggen om dat hapje naar binnen te forceren. Dat zal eten er echt niet leuker op maken in zijn beleving.
Ik kan ook niet zeggen dat hij iets tegen een lepeltje heeft ofzo; fruithapjes en yoghurtjes gaan er prima in met hetzelfde lepeltje.

Misschien is het het warme eten. Dat de temperatuur hem tegenstaat ofzo. Maar tja.. zo warm maak ik het al niet, anders hoeft het de magnetron al helemaal niet meer te zien.
[Zweefteefmodus aan] :+
Heb je wel een iets Rapley-achtigs gedaan of overwogen?

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas is een van die uitzonderingen die onder de 2 aan de amandelen is geopereerd. Maar zijn keel zat dan ook bijna dicht. En hij had er in een half jaar 8 antibiotica-kuren op zitten en een stuk of 12-15 ontstekingen.
Ik vond het toch wel een heftig gebeuren, maar het resultaat mag er zijn: hij zit nu zoveel lekkerder in zijn vel!

Ik zou luisteren naar mijn gevoel als ik ma-ma was, maar goed ik heb er dan ook eigenlijk nog nooit naast gezeten als ik het gevoel had dat er iets niet in de haak was met Thomas. Je weet zelf het beste of je iemand bent die zich (soms te) snel zorgen maakt of dat je het ook meestal goed aanvoelt. Hoe dan ook, sterkte!

Fijn dat de antibiotica aanslaat bij Flipje. Hopelijk is hij snel weer de oude. En alle andere zieke kindjes ook natuurlijk!
Jeetje, dat is wel heel heftig zeg. Fijn dat het nu goed met hem gaat :)
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:15 schreef becky27 het volgende:
Noortje haar neusamandelen zijn geknipt toen ze 13 maanden was en er zijn buisjes gezet. En ik ben heel eerlijk maar het scheelt geen ene moer. Nog regelmatig looporen en nog steeds bijna continu verkouden en een loopneus. En doorslapen doet ze ook nog bijna nooit..... (volgens KNO arts zou dat na de buisjes echt wel moeten)
Lastig zeg. Is er daarna nog wel eens naar gekeken?
  maandag 4 juli 2011 @ 21:50:51 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99040322
Ma_Ma, als je je ongerust blijft voelen, gewoon weer de ha opbellen, gewoon voor je eigen gemoedsrust. Doen wat jij denkt wat je moet doen.

En het klopt helemaal dat als je eenmaal bij een "specialist"onder controlle staat, kun je daarna gewoon het afspraken bureau opbellen voor het maken van een afspraak, en in sommige gevallen krijg je direct het nummer van de juiste afdeling en maak je zo een afspraak, die luxe hebben wij ondertussen, zowel hier in de stad, als in Belgie.
We mogen ze zelfs bellen als we iets niet vertrouwen :@

Wie had het ook alweer over een middagslaapje? Hier verschilt het, de ene keer helemaal niet, dan een half uur, maar het kan ook met gemak 2,5 uur zijn.

Flip *O* goedzo lekker opknappen, en super dat je de ab accepteerd.
Evie met doorkomende kiezen :* beterschap!

Kusjes geven kwam ik ook tegen O+ Roy had vandaag zo een dag dat we aldoor kusjes van hem kregen O+
Het was papadag vandaag, en daar heeft hij wel zo van genoten, het komt ook niet zo vaak voor dus het was extra tof ;)
En telkens als ik tussen de clienten door even thuis was, kreeg ik een knuffel en kusjes O+ en Papa ook alsmaar tussendoor :D
En ik had een dokwerker vandaag qua eten, nu eet Roy altijd al goed, maar dit spande toch echt wel de kroon.
Eerst een pastasalde, daarna nog gewoon pasta,vervolgens een yoghurtijsje met verse mango aardbei banaan en slagroom, om vervolgens daarna nog wat druifjes weg te werken, dit was alleen vanavond :+
Ow en het zeluf eten gaat steeds makkelijker *O* hij blieft nu ook bijna niet meer dat wij hem eten geven.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:52:23 #218
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99040407
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik denk dat die leeftijd er niet voor niks op staat. Het gevaar ligt em neem ik aan in de grootte, ze zou hem nu wellicht helemaal in haar mondje kunnen stoppen en kunnen stikken.
Oke, dat zou ook nog kunnen, niet aan gedacht dat ze er in zou kunnen stikken. Dacht eerder dat een te klein speentje niet zo goed zou zijn voor de tanden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:48 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Lastig zeg. Is er daarna nog wel eens naar gekeken?
Ja vorige week maandag nog, als dat slechte slapen nog lang aanhoudt moesten we over een paar weken nog bellen.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:54:39 #219
57497 happyme28
I'm so happy
pi_99040539
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Volgens mij is het schild even groot (die buiten de mond blijven zeg maar) alleen de speen zelf (silicone gedeelte) wordt groter, dus helemaal in de mond stoppen zal niet veel veranderen met een grotere speen. Ik dacht dat het qua zuigkracht verschil maakt (eerder stuk bijten), dikkere silicone dus minder makkelijk stuk en dat het voor de spraakontwikkeling beter zou zijn, maar ik zou niet weten hoe en wat.

Verder weinig nieuws hier. Volop genieten van Daan en eigenlijk gaat alles lekker zijn gangetje. Nog 4 weken en dan lekker 3 weken vakantie. Kijken we allemaal erg naar uit :Y
  maandag 4 juli 2011 @ 21:58:48 #220
95408 Incantrix
pi_99040817
Rocks :o ;(

Beterschap voor de ziekjes :*

Welkom terug, Ymme. Waar zijn jullie heen gegaan? Hoe vond Mart het? (sorry als ik ergens overheen heb gelezen).

Ma-ma, wat naar zeg, pfff.. Ik kan me best voorstellen dat je gewoon wil dat ernaar gekeken wordt. Ik hoop dat je toch een doorverwijzng krijgt :*

En hihi, ik heb er nooit bij stilgestaan dat het zo bijzonder is dat wij Stef samen naar bed brengen :P Het is wel gezellig zo, de ene keer doe ik dit, de andere keer dat, werkt fijn ofzo.. Nouja, we zullen nog wel eens kijken, misschien inderdaad wat meer in stukjes hakken en afbouwen ofzo. Voor nu laten we het maar even zo..

En Stef wilde vanmiddag niet slapen en gistermiddag ook al niet. Gisteren heeft hij later op de middag nog wel getukt, vandaag was het echt oorlog dus heb ik het zo gelaten (en kopte hij vervolgens zijn eten van zijn bord tijdens het knikkebollen 's-avonds :')). Weet niet wat dit zou kunnen zijn, is dit dan het begin van het einde van het middagslaapje? Ik hoop by God van niet hoor, pfff.. Hij wordt er echt loeichagrijnig van zo zonder middagslaapje :')
3!
  maandag 4 juli 2011 @ 21:58:58 #221
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99040829
hmmm Toch is het Roy al wel eens gelukt om een 18maand tuut kapot te tuuten, er zat een scheur in, Roy tuut ook niet echt die kauwt erop 8)7

incantrix, wij hebben het ook heel lang samen gedaan hoor, en meestal gebeurd het nog wel samen, het is wat makkelijker en zoals je zegt gezellig, met zijn allen op het grote bed verhaaltje lezen, en dan samen naar zijn kamer, muziekjes aan en kus en dan weggaan.

Roy leggen wij doorgaans tussen half 8 en 8 op bed, wat eigenlijk altijd huilen was, nu waren we vanavond op visite en werd Roy pas om 9 uur naar bed gebracht, en gewoon zonder huilen, we hoorden hem nog even brabbelen en daarna gewoon stil :D
Misschien toch maar eens overwegen om roy een half uurtje later naar bed te brengen. :'(
  maandag 4 juli 2011 @ 22:01:55 #222
95408 Incantrix
pi_99041014
Happy, gaan jullie met de boot? Nee och? Ik heb het gelezen ik zweer, maar ik ben het kwijt, sorry..

Roy, wat fijn dat je beter zelf eet *O* Leuk om te zien denk ik, Bar :)
3!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:01:56 #223
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99041019
Arme Flip, Tessa en Evie, snel opknappen. Is er ooit een tijd in het jaar waarin kindjes niet ziek zijn??

Incantrix, wij brengen wanneer mogelijk Noortje samen naar bed. Vriend werkt drie a vier avonden in de week dus het is lang niet altijd samen. Nu heeft ie na vanavond 6 weken vakantie dus dat zal veel meer samen zijn iig.
pi_99041285
wij brengen ook altijd samen naar bed :) wij bepalen wie welk kind omkleed (ravi is makkelijker dan selene ;) ) dan gaat de papa over het tandenpoetsen en ik over schoonboenen. eventueel badje doet de papa dan weer terwijl ik bedjes verschoon en kinders vermaak
pi_99041379
Owh, als dat meegeteld wordt dan doen wij het ook altijd samen O+
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:52 schreef becky27 het volgende:

[..]

Oke, dat zou ook nog kunnen, niet aan gedacht dat ze er in zou kunnen stikken. Dacht eerder dat een te klein speentje niet zo goed zou zijn voor de tanden.

[..]

Ja vorige week maandag nog, als dat slechte slapen nog lang aanhoudt moesten we over een paar weken nog bellen.
Hopen dan maar dat het snel beter gaat, want als het zo nog een paar weken moet lijkt me dat geen pretje -O-
  maandag 4 juli 2011 @ 22:08:42 #226
95408 Incantrix
pi_99041413
Dat lijkt me echt gezellig dan, Becky :) Wij zijn eigenlijk bijna nooit meer weg in de avond en brengen Stef dus elke dag samen naar bed, maar ik wil bijvoorbeeld weer gaan sporten en dat soort dingen. Het zou wel makkelijk zijn als hij dus niet meteen gaat lopen spoken als één van ons er niet is, op dit moment raakt hij best van zijn apropos als één van ons er niet is. Vandeweek met ie bak verf was ik beneden blijven schoonmaken en heeft lief hem alleen op bed elegd, maar dat werkte dus niet zo goed, hij bleef mama roepen en ookal en ik hem later nog een kus gaan geven enzo is hij toch heel onrustig gaan slapen en heeft. Die nacht dus ook liggen spoken. Nu zal het verf-gebeuren denk ik vooral verkeerd zijn gevallen, maar misschien was dit de druppel.. Of niet en lag het spoken echt aan min afwezigheid, ik weet het niet. Ht was ook raar allemaal, terugkomen van vakantie, weer je ritme zoeken, papa en mama die meteen je huis overhoop trekken etc...
3!
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 22:08:45 #227
5428 crew  miss_sly
pi_99041416
Gaat het slapen nog steeds zo slecht, becky?
  maandag 4 juli 2011 @ 22:10:06 #228
95408 Incantrix
pi_99041503
Zl gaat dat bij ons ook Simmu, ik doe een paar dingen en lief ook, maar omdat wij er maar 1 hebben is de andere ouder dus nooit ver weg (die gaat bijv even een wasje erin stoppen en komt dan weer terug).
3!
pi_99041571
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef Incantrix het volgende:
Zl gaat dat bij ons ook Simmu, ik doe een paar dingen en lief ook, maar omdat wij er maar 1 hebben is de andere ouder dus nooit ver weg (die gaat bijv even een wasje erin stoppen en komt dan weer terug).
indien we bezoek hebben zet ik die dan ondertussen aan de afwas _O-
ik O+ efficient :P
pi_99041625
Naar bed brengen doen wij eigenlijk ook altijd samen. Ze gaan meestal tegelijk op bed, dus we sluiten hun dag op ons bed af (nadat ze in in bad en omgekleed zijn) met een fles voor Dyon en televisie/ boekje voor Kyllian. Ik ben meestal tussendoor ook boven wat aan het opruimen en schone kleding voor ze aan het klaarleggen.
Laatste week is het wel vaker keten, dus mag Kyllian nog even beneden tv te kijken en brengen we eerst Dyon naar bed.

Ma_ma, vervelend die ongerustheid. Ik begrijp dat ze regelmatig koorts heeft? Verder geen symptomen?
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 22:12:46 #231
5428 crew  miss_sly
pi_99041646
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef Incantrix het volgende:
Als je zo telt, doen wij het ook samen, alleen ieder een deel: ik het bad, schaap het bed. Tegenwoordig wil de dame graag door mij na een dikke knuffel in de huiskamer op schoot van papa worden afgeleverd voor het verhaaltje :') Ik ga dan naar binnen en schaap leest voor en legt in bed en zingt enzo.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:15:50 #232
57497 happyme28
I'm so happy
pi_99041807
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:01 schreef Incantrix het volgende:
Happy, gaan jullie met de boot? Nee och? Ik heb het gelezen ik zweer, maar ik ben het kwijt, sorry..
Ja met de boot inderdaad! De tocht is nog niet helemaal duidelijk, maar varen gaan we :Y Laatste keer ging het heel goed met Daan op de boot, dus toch de keuze gemaakt een tocht de gaan maken. Aankomend weekend ook weer 3 dagen naar de boot, dus hoop dat Daan ook weer zo geniet.

Wij brengen Daan ook als ik thuis ben samen op bed. Ieder wel zijn deel qua omkleden, badderen, tandjes poetsen, maar het echt in bed leggen doen we samen, dikke knuffel en dan zingen we een slaapliedje en dan gaat Daan slapen.
pi_99041923
Zingen jullie samen een slaapliedje? :D O+
pi_99042048
Wij houden ons bij Dyon zo stil mogelijk bij het naar bed brengen. Als we gaan zingen ben ik bang dat hij gaat dansen en niet meer wil gaan slapen....hij is erg goed in keten (mbv z'n broer) dus moet echt geen prikkels hebben voor het naar bed gaan :P
  maandag 4 juli 2011 @ 22:20:48 #235
95408 Incantrix
pi_99042098
Happy, toch wel, wat leuk! Heeft Daan ondertussen een eigen slaapkamer, of gaan jullie nog mt jullie 'oude' boot?

Simmu, whahaha! Briljant :D

Miss, het daadwerkelijke in bed stoppen doen wij net als Happy wel altijd samen. We gaan naar boven, dan doe ik bijvoorbeeld de luier verschonen en pyama aan, dan poetst lief zijn tandjes, dan gaan we naar de slaapkamer, deur dicht, doe ik de slaapzak aan, dan kijkt lief nog even met hem naar buiten terwijl ik alvast het voorleesboek pak, daarna gaat Stef alvast zijn bedje in, lees ik een verhaaltje voor, dan geven we allebei een dikke kus, gaat het licht uit en zijn muziekje aan en lopen we samen weg zeg maar.
3!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:22:22 #236
95408 Incantrix
pi_99042179
Oh, dat had ik nog niet eens gelezen, wat lief Happy O+ Wij zingen nooit een liedje voor het slapen gaan, we lezen voor uit Jip en Janneke of soms 'leest' Stef zelf een boekje op schoot :)
3!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:22:40 #237
190853 RockabeIIa
pi_99042199
Die van mij had vannacht effe prikkels in zijn eentje in het donker. Ik hoorde zijn door open gaan en wat schuiven. Staat ie opeens onder aan mijn trapje: 'Mama? Hai hai hai *O* Toeta toeta!'
Was ie dus op zoek naar zijn autootje dus ik heb em gauw in zijn bedje getoetaad en gezegd dat ie moest gaan slapen. Hij zei nog een keer 'Lape' en draaide zich om en sliep al weer. Ik kan er wel om lachen, dat soort voorvalletjes <3
  maandag 4 juli 2011 @ 22:22:45 #238
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99042205
Wij brengen Tirza ook altijd samen naar bed. Eerst pyjama en slaapzak aandoen, intussen gaat de ander ff een wasje aanzetten ofzo. Dan kiest Tirza uit wie haar pap geeft en daarna tandjes poetsen, rondje door de kamer en Nelson (=poes) welterusten zeggen, kus en knuffel en dan verhaaltje voorlezen. Dat laatste doen we om de beurt. En daarna licht uit en slapen maar! :z
Als 1 van ons er 's avonds niet is, dan wordt ze door de thuisblijver in bed gelegd en dat gaat eigenlijk zonder problemen.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:24:05 #239
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99042300
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Gaat het slapen nog steeds zo slecht, becky?
Jup, al 14 maanden. Ach ja je raakt er aan gewend. Noortje zelf ook volgens mij want die is vaak heel vrolijk.

Er komt ooit een tijd.... En das ook de reden om voorlopig niet aan een tweede te denken hoewel het careerwise heel goed uit zou komen want dan zou ik nog even wachten met solliciteren.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:25:07 #240
57497 happyme28
I'm so happy
pi_99042364
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:17 schreef Ssserpente het volgende:
Zingen jullie samen een slaapliedje? :D O+
Ja!!

Verder dus zo als Inca, maar dan mét slaapliedje O+

Is maar een kort liedje van 5 regels hoor:
Welterusten Daan,
Je moet nu slapen gaan,
Morgen is een nieuwe dag,
Dat je weer fijn spelen mag,
Welterusten Daan.

Oh, en soms ook nog Slaap kindje slaap als het zo uitkomt ;)

Inca, nog met de oude boot helaas maar laatst ging het prima door Daan eerst in ons bed te leggen (wat afgesloten kan worden) en dan als wij naar bed gaan overleggen in zijn Deryan op de dinette (zitgedeelte dat je tot bed kan omvormen) en dan sliep hij gewoon verder. Dus dat kan nu nog wel, maar hoe ouder hij wordt (en met evt. broertje of zusje) zal dat niet meer gaan, dus hopen de boot nog wel steeds te verkopen. (net als de huizen markt erg lastig momenteel)
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 22:29:11 #241
5428 crew  miss_sly
pi_99042614
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:24 schreef becky27 het volgende:

[..]

Jup, al 14 maanden. Ach ja je raakt er aan gewend. Noortje zelf ook volgens mij want die is vaak heel vrolijk.

Er komt ooit een tijd.... En das ook de reden om voorlopig niet aan een tweede te denken hoewel het careerwise heel goed uit zou komen want dan zou ik nog even wachten met solliciteren.
Het ging bij ons niet constant slecht, maar het ging wel vaak moeizaam: of het inslapen ging niet, of het doorslapen of ze was te vroeg wakker. Op zich zie ik in de loop van de tijd wel steeds een beetje vooruitgang, dus ik hoop dat dat bij jullie ook langzaam maar zeker zal gebeuren. Kan me wel voorstellen dat je dan nog niet aan een tweede denkt!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:31:28 #242
57497 happyme28
I'm so happy
pi_99042734
Ik prijs ons echt gelukkig dat we zo'n makkelijke slaper en eter hebben. Als ik soms hier lees, dan heb ik echt respect voor al die ouders waarbij het vaak (of minder vaak) zo moeizaam gaat. Pittig hoor!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:32:01 #243
95408 Incantrix
pi_99042762
Haha, in zijn bed getoetaad :D je hebt een spookje O + mijn lief en zijn zus zijn ook spokers, hebben ze van hun moeder. Die doen echt de meest bizarre dingen in hun slaap (tenten van zolder halen en uithangen, meubilair herschikken, mensen bellen en dan het gesprek beëindigen met de mededeling dat ze niet weten waarom ze gebeld hebben etc.) :P Gelukkig heeft mijn lief het neit zo erg meer, die zegt alleen nog wel eens rare shizzle in zijn slaap :P

Happy, wat jammer.. Nouja, voor nu in elk geval wel een fijne manier om toch weg te gaan.. Dat lijkt me stiekum best heel gaaf, gewoon zoveel weken met een boot weggaan!

Elmo, fijn dat dat dan ook zondr problemen kan, gebeurt dat heel vaak? Of sporadisch?

Becky, jeumig zeg, wat vervelend! :*
3!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:32:05 #244
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_99042764
Wat lief, die slaapritueeltjes!

Ons slaapritueel is:
We spelen na het eten nog even in de woonkamer. Rond half 8 wordt Emma moe; ze plukt aan haar rechteroor met haar linkerhand ( :D ) en wrijft in haar ogen.

Emma zegt: 'Hey'
1 van ons reageert met: Hey Emma! Wil je naar bed?
Indien muppet bevestigend reageert maakt 1 van ons een flesje, de ander doet haar haar pyjama aan.
Degene die haar haar pyjama aandeed brengt haar naar onze slaapkamer en degene die het flesje maakte geeft haar daar de fles en stopt Emma in haar slaapzakje.
Emma tankt die fles tot op de laatste druppel leeg (wordt een aantal keer gecheckt door Emma) en vervolgens leggen we haar in bed.
Emma schuifelt een paar keer door haar bedje, op haar buikje, doet dan haar duim in haar mond, zwaait en dan kan degene die haar naar bed bracht weg. Soms volgt er nog een soort 'bai'.
Vervolgens gaat Emma nog even kletsen en zingen ( O+ ) en dan gaat ze slapen!

Als we alleen met Emma zijn is het ritueel hetzelfde alleen dan uitgevoerd door 1 persoon. :D Emma roept dan tussendoor wel een paar keer om de afwezige maar accepteert de afwezigheid eigenlijk zonder veel moeite.

Ma_Ma, je kunt natuurlijk ook gewoon even de poli van de kinderarts bellen en de situatie uitleggen als je je zorgen blijft maken. Dan hoor je wel of je een verwijzing nodig hebt, of zij denken dat je langs moet komen, etc.
Je kunt het wel steeds nog een week aankijken maar volgens mij wil jij gewoon een afspraak met een KA. Regel die dan. :*
Wat zeggen andere over Tessa en haar ziek zijn? Jij ziet Tessa natuurlijk elke dag de hele dag; een ander kan er misschien wat objectiever naar kijken? Niet dat ik daarmee wil zeggen dat Tessa niks mankeert en dat jij je overdreven zorgen maakt he! :*

*O* voor Ravi! Losse stapjes zijn de bom! Balen van zijn luieruitslag!

*O* dat flipke weer iets opknapt!

Wat jammer dat Noortje niet is opgeknapt van het verwijderen van d'r amandel en het plaatsen van buisjes Becky. :* voor jullie

Verder weet ik 't niet meer hoor; mijn hoofd is een zeef.

Score van dit weekend hier:
1,5 pak luiers
2 nieuwe tanden.

Als ze in dit tempo doorgaat gaat ze in september beginnen met wisselen denk ik! :D
A grand adventure has begun.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:35:14 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_99042954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef Keshet het volgende:
Als we alleen met Emma zijn is het ritueel hetzelfde alleen dan uitgevoerd door 1 persoon. :D Emma roept dan tussendoor wel een paar keer om de afwezige maar accepteert de afwezigheid eigenlijk zonder veel moeite.
Hier ook idd. Als ik er niet ben vanwege werk of sport dan gaat Daan net zo makkelijk slapen als (8> hem alleen naar bed brengt.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:36:55 #246
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99043051
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef Incantrix het volgende:
Elmo, fijn dat dat dan ook zondr problemen kan, gebeurt dat heel vaak? Of sporadisch?

Het alleen naar bed brengen is maar af en toe. Dus ik ben blij dat dat goed gaat. Als het met regelmaat zou zijn, dan zou het al meer een gewoonte zijn, dus ik vind het echt fijn dat het goed gaat, terwijl het voor Tirza toch 'vreemd' is. Maar ze laat zich ook makkelijk door iemand anders in bed leggen (oppas of oma), dus dat is ook wel superfijn!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:43:01 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99043396
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:36 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Het alleen naar bed brengen is maar af en toe. Dus ik ben blij dat dat goed gaat. Als het met regelmaat zou zijn, dan zou het al meer een gewoonte zijn, dus ik vind het echt fijn dat het goed gaat, terwijl het voor Tirza toch 'vreemd' is. Maar ze laat zich ook makkelijk door iemand anders in bed leggen (oppas of oma), dus dat is ook wel superfijn!
Maar die heeft dan ook wel een hele lieve oppas! ;)

Ik ga mijn bed opzoeken. Ben al 2x boven geweest voor een brullend jongetje. Hopelijk zegt dat niks over de nacht ;)
pi_99043720
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:24 schreef becky27 het volgende:

[..]

Zitten beiden buisjes nog in haar oren?
Echt heel erg jammer dat het geen effect heeft gehad. Mette is ook nog steeds verkouden/loopneus ook zo af en toe een loopoor. Maar het echte 2x in de maand ziek zijn met koorts erbij en het volledig slecht slapen, niet praten en bijna niet eten, zijn hier wel zo goed als verdwenen. Ze heeft nog wel steeds terugkerende episodes dat het slechter gaat, 2x per maand ongeveer. We hebben het nu weer. Dan eet ze slecht, wordt ze hyper en heel erg onrustig in haar slaap (tot weinig slapen).
Maar de toppen zijn ervan af. Ik merk het vooral in haar ontwikkeling dat de ingreep wel echt nodig was in ons geval, ik denk ook wel dat ze er meer last van heeft gehad dan wij ons hebben gerealiseerd. Ze begint gewoon ook weer een soort van spekkies te krijgen, ze wordt voor haar doen potiger.

Wij hebben ondanks de slechte nachten toch gekozen voor een 2de, en ja het went, ze slaapt slecht sinds haar geboorte, we weten niet anders :') Maar juist om de reden die jij nu aangeeft, careerwise. Ik werk nu 4 jaar bij dezelfde baas maar wilde graag wel een keer verder, maar ook 3 dagen blijven werken. Die banen liggen niet voor het oprapen en dan zijn al helemaal niet happig op het feit dat je waarschijnlijk in afzienbare tijd een 2de zal krijgen. Al zeg je het niet, ze voelen het aan ofzo... En we wilde niet te lang tussen de 2, dus dan er maar voor gaan.
Ik moet zeggen, met Mette's slapen gaat het steeds beter. Ik bereid me alvast flink voor op de volgende, dus weer slapeloze nachten. Ik blijf gewoon hangen in de flow :P

Voor de rest niet echt goed bijgelezen, maar las over een hoop zieke kindjes, beterschap allemaal O+

Oh keshet wat een ontzettend leuk verteld slaapritueel hebben jullie :D
Als Mette zich goed voelt is ze ook zo droog. Even zwaaien als je de kamer uitgaat en gelukzalig lachen dat ze naar bed mag.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:59:42 #249
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99044346
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:43 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar die heeft dan ook wel een hele lieve oppas! ;)

Ik ga mijn bed opzoeken. Ben al 2x boven geweest voor een brullend jongetje. Hopelijk zegt dat niks over de nacht ;)
Zekers!! Maar ken je die zus van haar?! Pfffff. :P

Ik hoop voor je dat de nacht wat rustiger verloopt! :*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:02:39 #250
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99047817
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

:D 1+1=2

Ik duim ook voor rustige nachten voor iedereen. Zelf lukt het nog even niet, flink last van oorsuizen. En Thomas heeft niet super veel gegeten dus ik ben bang dat die straks nog even wakker wordt voor een fles (precies als ik net slaap natuurlijk).
pi_99047905
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:31 schreef happyme28 het volgende:
Ik prijs ons echt gelukkig dat we zo'n makkelijke slaper en eter hebben. Als ik soms hier lees, dan heb ik echt respect voor al die ouders waarbij het vaak (of minder vaak) zo moeizaam gaat. Pittig hoor!
Dit!
En ik zou echt niet eens weten of ik wel voor een tweede kind zou willen gaan als de eerste een huilbaby was en/of moeilijke nachtslaper :@
Ik kan best slecht tegen weinig slaap en ontzettend veel gehuil :@

Goede nacht voor iedereen gewenst :*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:07:59 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99053176
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef wickie het volgende:

[..]

Zitten beiden buisjes nog in haar oren?
Echt heel erg jammer dat het geen effect heeft gehad. Mette is ook nog steeds verkouden/loopneus ook zo af en toe een loopoor. Maar het echte 2x in de maand ziek zijn met koorts erbij en het volledig slecht slapen, niet praten en bijna niet eten, zijn hier wel zo goed als verdwenen. Ze heeft nog wel steeds terugkerende episodes dat het slechter gaat, 2x per maand ongeveer. We hebben het nu weer. Dan eet ze slecht, wordt ze hyper en heel erg onrustig in haar slaap (tot weinig slapen).
Maar de toppen zijn ervan af. Ik merk het vooral in haar ontwikkeling dat de ingreep wel echt nodig was in ons geval, ik denk ook wel dat ze er meer last van heeft gehad dan wij ons hebben gerealiseerd. Ze begint gewoon ook weer een soort van spekkies te krijgen, ze wordt voor haar doen potiger.

Wij hebben ondanks de slechte nachten toch gekozen voor een 2de, en ja het went, ze slaapt slecht sinds haar geboorte, we weten niet anders :') Maar juist om de reden die jij nu aangeeft, careerwise. Ik werk nu 4 jaar bij dezelfde baas maar wilde graag wel een keer verder, maar ook 3 dagen blijven werken. Die banen liggen niet voor het oprapen en dan zijn al helemaal niet happig op het feit dat je waarschijnlijk in afzienbare tijd een 2de zal krijgen. Al zeg je het niet, ze voelen het aan ofzo... En we wilde niet te lang tussen de 2, dus dan er maar voor gaan.
Ik moet zeggen, met Mette's slapen gaat het steeds beter. Ik bereid me alvast flink voor op de volgende, dus weer slapeloze nachten. Ik blijf gewoon hangen in de flow :P

Knap hoor! We hebben trouwens niet heel veel moeite met wat meer jaren/maanden tussen Noortje en een eventueel ander kindje. Maar ik werk nu ook 4,5 jaar bij mijn werkgever en ben heel erg toe aan iets anders. Dus op zoek.... maar wel lastig. Dadelijk een gesprek met loopbaancoach.

Vannacht ben ik er maar 1 keer uit geweest, en ze sliep tot 05.45. Dat is echt haar ritme. Best wel jammer, het mag best 3 kwartier langer.

Oh en Noortje haar buisjes zitten er nog wel in. We zien het wel hoe het gaat.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:12:09 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99053632
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

o|O

De avond en nacht waren niet zo rustig. Ook niet rampzalig, maar zeker niet rustig te noemen. Hoop dat kindlief snel bijtrekt...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:12:54 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99053638
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:04 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dit!
En ik zou echt niet eens weten of ik wel voor een tweede kind zou willen gaan als de eerste een huilbaby was en/of moeilijke nachtslaper :@
Ik kan best slecht tegen weinig slaap en ontzettend veel gehuil :@

Goede nacht voor iedereen gewenst :*
Onze eerst was een ideale slaper, vanaf nacht 3 ofzo sliep hij door, tot op heden. :Y Natuurlijk af en toe wel eens een nachtje ertussen, maar echt sporadisch.
En toen kwam Oscar... :') :+ :D Die slaapt gewoon een heel stuk minder goed, idd ook vaak vroeg wakker 's ochtends (het was 5.50 vanmorgen :O ).
pi_99053713
Goedemorgen!

Allemaal een fijne nacht gehad? Ik niet, maar dat had niks met Isabeau te maken. Die was voorbeeldig vannacht (zoals bijna alle...eh oh nee, fokwet, ik zeg niks)

Ons bedritueel wordt 9 van de 10 keer door mij uitgevoerd en gaat als volgt: schone luier en opfrissen, slaapzak aan, mietemientjes (vitamine D) en tanne poetse (ZELF!!!!! en ik poets na). Dan met een rietjesbeker met water in bed. Ik lees een verhaal voor (de laatste tijd 'Woeke en Pip', ik vind het zulke extreem slechte verhaaltjes, maar Isabeau is dat niet met me eens) en daarna een kus en Isabeau gaat dan een 'ziekje maken' (trekt aan speeldoosje) en zegt doei mama. Ik zeg "Ik hou van jou" en Isabeau zegt "ikke jou!"

Als mijn man het doet wordt ook nog het volgende liedje gezongen (het laatste woord steeds door Isabeau)

Isabeau jij lekker WIJF!
Je lekkerheid staat buiten KIJF!
Isabeau ik hou van JOU
Lieve kleine baby VROUW

Tja, mijn man spoort gewoon niet helemaal, maar hij is wel lief.
pi_99053783
Mijn smurf heeft vandaag trouwens auberginekleurige nagellak op haar nagels (op twee stuks). Ik was gisteren mijn nagels aan het lakken en als ik me aan het opmaken ben ga ik ook altijd even met mijn foundationsponsje over haar neus, dat vindt ze geweldig. Goed, ik was dus mijn nagels aan het lakken, komt Isabeau eraan met haar handjes vooruit gestoken: "Ookke neus?" :')

Twee nageltjes gelakt en ze ging ermee wapperen zoals ik voordeed :D
pi_99053835
Heftig becky. Ik zou veranderd zijn in een zombie denk ik :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:19 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!

Allemaal een fijne nacht gehad? Ik niet, maar dat had niks met Isabeau te maken. Die was voorbeeldig vannacht (zoals bijna alle...eh oh nee, fokwet, ik zeg niks)

Ons bedritueel wordt 9 van de 10 keer door mij uitgevoerd en gaat als volgt: schone luier en opfrissen, slaapzak aan, mietemientjes (vitamine D) en tanne poetse (ZELF!!!!! en ik poets na). Dan met een rietjesbeker met water in bed. Ik lees een verhaal voor (de laatste tijd 'Woeke en Pip', ik vind het zulke extreem slechte verhaaltjes, maar Isabeau is dat niet met me eens) en daarna een kus en Isabeau gaat dan een 'ziekje maken' (trekt aan speeldoosje) en zegt doei mama. Ik zeg "Ik hou van jou" en Isabeau zegt "ikke jou!"
Wat schattig O+
quote:
Als mijn man het doet wordt ook nog het volgende liedje gezongen (het laatste woord steeds door Isabeau)

Isabeau jij lekker WIJF!
Isabeau ik hou van JOU
Lieve kleine baby VROUW

Haha, dat soort dingen kan ik wel waarderen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:26 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn smurf heeft vandaag trouwens auberginekleurige nagellak op haar nagels (op twee stuks). Ik was gisteren mijn nagels aan het lakken en als ik me aan het opmaken ben ga ik ook altijd even met mijn foundationsponsje over haar neus, dat vindt ze geweldig. Goed, ik was dus mijn nagels aan het lakken, komt Isabeau eraan met haar handjes vooruit gestoken: "Ookke neus?" :')

Twee nageltjes gelakt en ze ging ermee wapperen zoals ik voordeed :D
Heerlijk O+
Ik wil ook tutten met m'n meisje :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:34:42 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99053874
becky, Harry sliep ook pas voor het eerst door toen hij een maand of 15 was...
(en nu weet hij al een paar dagen niet meer wat het is :O )
en desondanks wil ik al sinds Harry 9 maanden is graag een 2e

Sorbo, heerlijk dat getut!
pi_99053922
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:34 schreef Asyniur het volgende:
becky, Harry sliep ook pas voor het eerst door toen hij een maand of 15 was...
(en nu weet hij al een paar dagen niet meer wat het is :O )
en desondanks wil ik al sinds Harry 9 maanden is graag een 2e

Sorbo, heerlijk dat getut!
Zo jammer dat je vooraf niet bij je bestelling kunt aangeven dat je een doorslaper wilt :(
Maar beter eerst een 'lastig' kind denk ik. Dan kan een tweede alleen maar meevallen. Je hoort ook wel eens andersom. kan me voorstellen dat je je dan afvraagt wat er gebeurt :D

Wij zijn de dag net zoals altijd begonnen met dit CD'tje: http://www.kindervoordeel(...)p-schoot-deel-2.html
Truus gaat bij de eerste noot al mee zitten swingen met d'r armen en hoofd O+
pi_99054185
Ik ben zelf een slechte slaper (zoals vannacht, wat rampzalig..). En R. heeft de zeldzame gave in 1 minuut in slaap te kunnen vallen. Ook als hij er 5x uit móet 's nachts. Ik lig dan daarna wakker...

Maar daardoor hebben we wel een goede routine slechte nachten te kunnen opvangen. Als het huiltjes zijn gaat hij, stopt de speen erin geeft haar een aai over haar bol en slaapt weer verder. Is het ernstiger dan ga ik meestal of komt ze bij ons te liggen (maar dit gebeurd sinds een paar maanden niet meer). Mocht helemaal verschrikkelijk zijn dan slaapt 1 van ons bij haar op de kamer (er staat een slaapbank). Dit doen we in het geval als het meerdere nachten achter elkaar aanhoudt in ploegendienst. Maar ook dit is bijna niet meer nodig.
Het klinkt allemaal heel heftig, maar we slapen nog steeds gewoon 7 uur per nacht hoor. Als ik de verhalen hier lees is Mette een middenmoter qua slapen. Ze heeft bijvoorbeeld nog nooit de boel urenlang op stelten gezet 's nachts. We hebben ook nog nooit met een wakker kind beneden hoeven te zitten 's nachts. Ook slaapt ze altijd tot 7 a 8 uur 's ochtends. Want dat zou ik dus werkelijk als slopend ervaren dat je kind altijd rond 6en of vroeger wakker wordt.

Mette wordt ook alleen wakker 's nachts vanwege pijn. In essentie is het een goede slaper.
Vannacht heeft ze ook als een blok geslapen. Alleen wat moeite bij het inslapen. Vanochtend trof ik mijn zonnetje weer helemaal happy aan. Ze zei zelfs 'hallo', dat kan ze sinds 2 dagen zeggen namelijk.

Wat een geweldig liedje van je man Sorboo, zulke dingen kan ik ook heel erg waarderen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 05-07-2011 10:28:45 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:01:47 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99054196
goedemorgen :)

dikke :* voor de slechte nachten..

Evie heb ik gisteravond na een flinke snikpartij gezellig even uit bed gehaald, en toen heeft ze gelukkig nog wat gedronken, van8 gewoon doorgeslapen, dus hoop dat ik zo een iets vrolijker meisje uit bed kan halen...ben er alleen nog niet achter welke tand/ kies er nu doorkomt... echt kijken lukt niet, en bij voelen voel ik het niet. Maar gezien het kwijlen en veel met de handjes in de mond zitten ga ik er toch maar van uit dat het wel tandjes/ kiesjesleed is.

Rocka; trekt de roodheid al weg bij Flip?

ahhhhh Isabeau met nagellak, zo leuk!!! Evie wil steeds mijn tas om ;) en dan zegt ze daaaahaaaaag.. als ik dan vraag waar ze naar toe gaat; zegt ze : auto ;) haha
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:07:58 #262
95408 Incantrix
pi_99054304
Goodmorn' :) Haha, grappig he, hoe graag die kinders groot willen zijn en willen doen wat jij doet. Zo probeert Stef constant mijn schoenen aan te doen. Des te grappiger dat hij die van zijn vader niet aanwil :?

:* :* voor de slechte nachten..

Hiero een goede nacht, Stef heeft tot kwart voor zeven geslapen. Mag ook wel, nadat hij gisteren overdag niet sliep, maargoed. Hmm, zal ik eens even wat vakantiefoto's bewerken? Hij is blond geworden joh! :o [edit]Ownee, crap, die staan op de mobiele harddisk en ik denk dat lief die mee heeft naar zijn werk :|W [/edit]
3!
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 09:11:13 #263
5428 crew  miss_sly
pi_99054355
Ik wil wel weer eens foto's zien van Stef, trix :Y dus dan heb je iets te doen vanavond :P

Sorbootje, dat getut is zoo gezellig he O+ En het liedje vind ik tof! Ook erg leuk om te zien hoe kinderen met de verschillende ouders een eigen dingetje hebben!

haha BE, dat verwacht je dan ook niet echt he, ook al weet je best dat dat zo kan uitpakken!
pi_99054358
Jaaaaa Stef foto's *O*

BJ, fijn dat ze een goede nacht heeft gemaakt. Jij ook? Trek je het een beetje een zielige dreumes (deze vraag hoort eigenlijk in Z&G thuis...)?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:12:14 #265
95408 Incantrix
pi_99054374
Ik zal eens kijken, misschien dat 'ie ergens ligt hier.. *zoekt op Stef-proof plekken*
3!
pi_99054927
Ik heb drie voorbeeldige slapers! Nog nooit hoeven opstaan 's nachts voor een van hen vanaf ze een paar maanden waren. Nog nooit heeft er eentje in ons bed geslapen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:19 schreef Sorbootje het volgende:

Isabeau jij lekker WIJF!
Isabeau ik hou van JOU
Lieve kleine baby VROUW

superleuk O+
pi_99055177
Ah het slaapliedje van Isabeau dr papa. Geweldig :)

:* Voor hen die korte nachten hebben.

Ik was even benieuwd wat voor een speelgoed jullie hebben voor de dreumes buiten.
Wij hebben tot nu toe alleen een zandbak en een bal. Wat is nog meer leuk en veilig voor buiten?

Ik zat te denken aan een loopiets voor buiten en zn zand/watertafel.
pi_99055353
selene heeft vorige week voor het eerst een keertje bij ons geslapen, vanwege het onweer. ik ben er geen fan van omdat sangdrax en ik allebei lichte slapers zijn. we hebben al last van de katten (die er dus ook geregeld uitgezet worden 's nachts!)

buitenspeelgoed; we hebben vorig jaar een speelhuisje gekregen, dat vind het spul hier geweldig! duertjes en raampjes die eindeloos open en dicht kunnen :)
pi_99055480
Buitenspeelgoed, inderdaad zandbak en ballen. Maar ook grote hit is gewoon een teil met water, een gietertje en wat bakjes (bereid je wel voor op totale verschoning daarna).
Wij waren bij vrienden zondag en die hadden een mini glijbaantje. Dat vond ze helemaal geweldig (na 4x had ze het door en kon ze het zelfstandig), dus die ga ik ook even eentje op MP zoeken. En we moeten de schommel dit weekend ophangen.
Oja, ik neem de loopfiets mee naar buiten.
pi_99055547
Ik vind het slaapgedrag een wat pijnlijk onderwerp. Als je het over ziekte hebt bijvoorbeeld dan zou je niet gauw zeggen dat een kind dat vaak ziek is 'lastig' is. Het is geen verdienste om niet vaak ziek te zijn en het is ook geen verdienste om goed te slapen. Je kind is gewoon je kind en sommige dingen horen nu eenmaal bij hem of haar. Als ouder doe je alles wat je kunt om het leven zo leuk en makkelijk mogelijk te maken, ook als je iemand bent die liever niet wakker is 's nachts (laten we wel wezen, wie blijft er nou voor z'n lol op?).
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:20:09 #271
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_99055731
Zoë heeft een souveniertje uit Spanje meegenomen : rode hond, blijkbaar 1 van de weinige die geen antistoffen na de bmr heeft aangemaakt. Ze heeft er gelukkig weinig last van, wil alleen niet eten en de hele dag tegen me aangeplakt zitten.

Watertafel, zandbak en glijbaan zijn het hier helemaal qua buitenspeelgoed.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:28:09 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99055959
Reageer zo even uitgebreid vanaf pc. Gelukkig is Noortje geen moeilijke inslaper tot nu toe. Wel wordt ze meestal nog een paar keer wakker 's Nachts. En dan meestal om half zes. Vooral die opgebroken nachten vind ik wel zwaar. Meestal ga ik eruit en geef 'r een kus en een speentje en dan slaapt ze wel weer verder. Ik meestal niet. Maar het is gelukkig niet meer zo dat we maar een paar uur per nacht slapen maar dat heeft wel een jaar geduurd denk ik.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:30:07 #273
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99056024
Ik vind het vooral heel sneu voor mijn mop dat ze zo vaak wakker is. Zou zo graag willen dat ik er wat aan kon doen.
pi_99056103
Rouleren jullie de nachten, becky?

Mijn lief kan er absoluut niet tegen om 's nachts het bed uit te moeten. Dat vind ik heel jammer, want ik voel me ontzettend schuldig als ik het hem vraag, ik word zelf alsnog wakker en het is daarna niet echt gezellig hier in huis.
pi_99056151
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het slaapgedrag een wat pijnlijk onderwerp. Als je het over ziekte hebt bijvoorbeeld dan zou je niet gauw zeggen dat een kind dat vaak ziek is 'lastig' is. Het is geen verdienste om niet vaak ziek te zijn en het is ook geen verdienste om goed te slapen. Je kind is gewoon je kind en sommige dingen horen nu eenmaal bij hem of haar. Als ouder doe je alles wat je kunt om het leven zo leuk en makkelijk mogelijk te maken, ook als je iemand bent die liever niet wakker is 's nachts (laten we wel wezen, wie blijft er nou voor z'n lol op?).
Helemaal waar, het is geen verdienste en je hebt maar te dealen met het slaapgedrag van je kind. Neemt niet weg dat je niet af en toe de behoefte kunt voelen erover van gedachten te wisselen, of te uiten hoe blij je bent met je goede slaper.

Ik heb beide kanten meegemaakt. Isabeau heeft een tijd enorm slecht geslapen. 's Avonds niet inslapenen 's nachts meerdere keren wakker.. Nu slaapt ze geweldig. Ik kan het best fijn vinden daar even over te jubelen, maar realiseer me tegelijkertijd dat dat vervelend kan zijn voor iemand die er middenin zit. Voel op zo'n moment dus ook de behoefte om dat verleden van slecht slapen te benoemen.

Anyway, het is iets wat ouders erg kan bezighouden.
pi_99056211
Ze is trouwens wel bijna altijd vroeg wakker, maar ik ook, dus dat vind ik niet erg. Ik maak me meer zorgen om mijn eigen slaapgedrag. Da's om te janken.
pi_99056226
So true, Sorbo. En ach, zo gaat het met al die dingen natuurlijk. Net alsof snel leren praten wel een verdienste is. :6

Dat laatste is heel herkenbaar. Hoe wanhopig ben je? Ik ben groot fan van de Teleac-cursus om beter te leren slapen.
pi_99056292
Nou ja dat dus Becky, vanaf het begin af aan vind ik het niet erg voor ons maar voor haar. Ja tuurlijk is het soms erg zwaar maar daar vind je wel een manier in om net zoals Claudia zegt er het beste van te maken, je past je leven gewoon aan. Ik lig trouwens meer van mezelf wakker dan van haar (na de zwangerschap over een jaar of wat de teleac cursus maar eens weer goed bekijken), misschien is dat ook wel waarom ik haar slaapgedrag niet als 'storend' of moeilijk ervaar (weet er even niet de juiste woorden voor te vinden).
pi_99056378
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
So true, Sorbo. En ach, zo gaat het met al die dingen natuurlijk. Net alsof snel leren praten wel een verdienste is. :6

Dat laatste is heel herkenbaar. Hoe wanhopig ben je? Ik ben groot fan van de Teleac-cursus om beter te leren slapen.
Haha ja snel leren praten is natuurlijk wel een verdienste. Dat hebben we d'r keihard ingeramd!

en ik ben redelijk wanhopig, dus ik ga die cursus eens checken!
pi_99056387
Ik ben nog steeds behoorlijk in de weer met Lena 's nachts (ze is ziek momenteel). En stiekem ben ik wel blij dat ik me lekker slaperig voel vanwege de oxytocine en steeds weer in slaap val, hoe kort dat ook is. Ik vind dat er maar weinig naarder is dan insomnia, wakker liggen zonder reden en geen flauw idee hebben hoe je het ooit weer voor elkaar zult gaan krijgen, slapen.

Sorbo, dit is de website. Er staan volgens mij ook afleveringen online.

Tegelijkertijd vind ik dat we niet moeten bagatelliseren hoe zwaar het voor de ouder is. Meerdere malen per nacht uit je diepe slaap gerukt worden is niet goed voor je fysieke en geestelijke gezondheid. Ik vind het een ernstig onderschat probleem, slaapgebrek.
pi_99056536
Wakker zijn en niet weten waarom is idd slopend. Maar idd uit je slaap gerukt worden door je kind ook. Je overleeft en dat gaat best aardig, maar als je kind door gaat slapen merk je pas hoe moe je al die tijd was.
pi_99056669
Ik bagataliseer het niet, absoluut niet. Maar we proberen gewoon zo positief mogelijk te blijven, dat hield ons toen (en nog steeds af en toe) op de been.
Nou ja... ik er gewoon de goede woorden niet voor vinden..
misschien moest ik maar eens gewoon gaan slapen (dat is waarom ik nu braaf thuis ben ipv op werk).
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 10:51:56 #283
5428 crew  miss_sly
pi_99056693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:47 schreef Sorbootje het volgende:
Wakker zijn en niet weten waarom is idd slopend. Maar idd uit je slaap gerukt worden door je kind ook. Je overleeft en dat gaat best aardig, maar als je kind door gaat slapen merk je pas hoe moe je al die tijd was.
Ik vond het het eerste jaar ongeveer niet zo slopend. Toen kwam ze gewoon minstens een keer per nacht voor een voeding. Daar was ik mentaal en fysiek op ingesteld. Toen ze eenmaal door ging slapen, voelde dat wel erg fijn, maar het werd pas echt zwar toen ze na een paar maanden vna doorslapen ineens weer wakker werd 's nachts. Toen begon het pas te voelen als gebroken nachten.

Een goed slapend kind is inderdaad geen verdienste, zoals zoveel mbt onze kinderen geen verdienste is. En het is ook niet zo dat je met ieder kind op dezelfde manier uiteindelijk tot hetzelfde gewenste resultaat komt. Daarmee is toch maar weer duidelijk te zien dat het slapen van je kind niet maakbaar is, imo.

Wij zijn trouwens allebei geen goede slapers. Ik verwacht van Senna dan ook niet dat ze een goede slaper wordt. Zo wel, is dat mooi meegenomen ;) Op dit moment gaat het al een tijdje best goed, is ze alleen weer 's ochtends vroeg wakker. Dan gaat we er om de beurt uit met haar, zodat de ander kan doorslapen.
pi_99056702
Lekker slapen Wickie! :*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:56:49 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99056848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is helemaal waar, Noortje is geen moment lastig, maar heeft het met het vaak ziek zijn best lastig. Doorlopend verkouden, oorpijn, koemelkallergie, veel eczeem en stomme kiezen. En ik vind dat best zwaar. Dat zeg ik dan ook, en ik vind mijn mop af en toe best een zorgenkindje. Nou mijn schoonmoeder ging helemaal uit d'r panty toen ik dat zei. Want dat is ze niet en wat zit ik toch te zeuren, ik kies er toch zelf voor om te werken jadiejadiejaaa.

Ik vind het vooral heel fijn te lezen als andere kindjes goed slapen, ik zou niet weten wat dat is maar dat maakt niet uit. Komt vanzelf. En Harry sliep ook pas bij 15 mnd door dus ik heb nog een kleine twee weken ;)

Tuurlijk baal ik wel eens, zeker bij moeders die keer op keer op keer trots vertellen dat hun kind wel al na 4 weken doorsliep van 19.00 tot 09.00.

Maar ik heb een enorm vrolijk open kind dat met iedereen sjanst en naar iedereen lacht, zich goed ontwikkeld en vooral alleen sjacho is bij mama thuis.
pi_99056865
Ik werd pas een slechte slaper toen ik het huis uit was, dus mijn ouders hadden er geen last van. :+

Wickie, ik begrijp je denk ik wel. Als je er voor jezelf een groot drama van gaat maken dan wordt het er natuurlijk helemaal niet makkelijker op. Ik merk alleen dat het voor mezelf (of beter gezegd mijn lief) helpt als ik accepteer dat het gewoon zwaar is. Een stukje van de website: "Slaapgebrek maakt je prikkelbaar en ongeconcentreerd, het ondermijnt je gezondheid en je kan er depressief van raken." Da's niet mals.
pi_99056903
ravi's eerste maanden waren slopend. hij moest van het ziekenhuis de nachtvoedingen stipt op tijd, overdag en 's avonds was een van ons steeds alleen met de kinders, dus kon je ook niet bijslapen dan. plus dat we laat gingen slapen omdat we graag voor het slapen gaan wilden bellen met het ziekenhuis en je dan ff moet wachten tot na de verpleegoverdracht (11 uur). toch wende het wel
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:58:49 #288
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99056919
Claudia, ik schop vent er regelmatig uit maar meestal ben ik dan zelf al wakker en kan er dus net zo goed zelf uit gaan.
Ik heb mezelf er bij neergelegd, punt, ze slaapt slecht, tja. C'est la vie, er zijn ergere dingen op de wereld toch?
pi_99057073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:56 schreef becky27 het volgende:
Nou mijn schoonmoeder ging helemaal uit d'r panty toen ik dat zei. Want dat is ze niet en wat zit ik toch te zeuren, ik kies er toch zelf voor om te werken jadiejadiejaaa.
Dat meen je niet! :o

Confronterend om te lezen als je dat allemaal zo achter elkaar zet, becky. Ik wist het wel, maar de opsomming maakt wel heel pijnlijk duidelijk waar je meisje allemaal mee te kampen heeft. ;(
pi_99057161
het is toch soms ook zwaar! niks mis mee toch om dat te erkennen lijkt me :*
juist heel knap om dan ook juist het leuke te blijven zien :Y
pi_99057358
Claudia, ik slaap al mijn hele leven slecht.
Gelukkig wisselen goede en slechte nachten elkaar af. En ik heb een lief die een superslaper is, waardoor het probleem aanpakken veel makkelijker wordt. We vullen elkaar echt aan op dat gebied, dat maakt het ook dat ik wel degelijk inzie en benoem dat het zwaar is. Maar dat zorgt er ook voor dat er mogelijkheid is om 'de last' te kunnen delen. (zoiets)

Lekkere opmerking van je schoonmoeder Becky :o
Alsof niet werken van jou je kind beter zou maken en jij meer rust zou kunnen hebben om het 'aan' te kunnen.
En wat heeft jullie moppie toch veel te voorduren zeg ;(
pi_99057418
Fijn als je de last kunt delen! Ivan is er alweer bijna 2 jaar en op een of andere manier hebben we dat nog steeds niet onder de knie.
pi_99057446
ehm, nog even over die schoonmoeder opmerking over "niet werken". wie denkt ze dat je kind opvoedt en verzorgt dan als jij thuis bent? internet en de wolven? terwijl jij lekker ligt te relaxen?

zoals sangdrax zegt: "voor je kinders zorgen is werk. ik ben heel wat vermoeider na 1 dagje voor de kinders zorgen dan na een dagje naar mijn werk geweest hoor!"

Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 11:17:00 #294
5428 crew  miss_sly
pi_99057574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:58 schreef becky27 het volgende:
Claudia, ik schop vent er regelmatig uit maar meestal ben ik dan zelf al wakker en kan er dus net zo goed zelf uit gaan.
Ik heb mezelf er bij neergelegd, punt, ze slaapt slecht, tja. C'est la vie, er zijn ergere dingen op de wereld toch?
Acceptatie werkte hier ook al wel. En ook het idee dat ik toch wel altijd een oorzaak kon vinden als het een tijdje echt slecht ging (ziek zijn of net geweest, afwezigheid van schaap waar ze moeite mee had, erg drukke tijden maken vaak ook dat ze wat slechter slaapt).

Wat me ook op de been hield was de gedachte dat ze ooit oud genoeg zou zijn om te snappen dat slapen goed is, en dat als het niet lukt, ze kan lezen ofzo.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:18:48 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99057645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:13 schreef simmu het volgende:
ehm, nog even over die schoonmoeder opmerking over "niet werken". wie denkt ze dat je kind opvoedt en verzorgt dan als jij thuis bent? internet en de wolven? terwijl jij lekker ligt te relaxen?

zoals sangdrax zegt: "voor je kinders zorgen is werk. ik ben heel wat vermoeider na 1 dagje voor de kinders zorgen dan na een dagje naar mijn werk geweest hoor!"

*koest met je stokpaardje! ;)

Dat was niet het punt vlgs mij. Ik gok dat het er om ging dat het best heel moeilijk is om te moeten werken als je kindje ziek is. En als dat vaak gebeurt, dat het dan best een heel gepuzzel is en dat je dat dan best heel lastig kan vinden bij tijd en wijle.

En dat dan zo'n draak zegt 'het is toch je eigen keuze' helpt natuurlijk niet mee. :X -O-
pi_99058194
die opmerking deugde gewoon op geen enkele manier be! gewoon helemaal niet :N niets zo erg als een ziek kind. dat ze een handje helpt, ipv enkel te oordelen!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:39:18 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99058541
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:31 schreef simmu het volgende:
die opmerking deugde gewoon op geen enkele manier be! gewoon helemaal niet :N niets zo erg als een ziek kind. dat ze een handje helpt, ipv enkel te oordelen!
Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens, maar het had niks te maken met of thuis zijn met je kinderen wel of niet werk is. ;)
pi_99058771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens, maar het had niks te maken met of thuis zijn met je kinderen wel of niet werk is. ;)
nja. ik ken de schoonmoeder niet, dus ik weet het niet zekers he, maar meestal worden zulke opmerkingen met toch wel verschillende (oordelerige) bijbedoelingen de lucht in geslingerd ;( mensen oordelen van buitenaf zo makkelijk :(
pi_99059267
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Spewey het volgende:
Zoë heeft een souveniertje uit Spanje meegenomen : rode hond, blijkbaar 1 van de weinige die geen antistoffen na de bmr heeft aangemaakt. Ze heeft er gelukkig weinig last van, wil alleen niet eten en de hele dag tegen me aangeplakt zitten.

Watertafel, zandbak en glijbaan zijn het hier helemaal qua buitenspeelgoed.
Jemig Rode hond! Dat verwacht je niet. En nu? Mag ze wel naar het kdv enzo? En heeft ze wel antistoffen tegen de bof en mazelen gemaakt?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:00:41 #300
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99059516
Zoe beterschap, hopelijk snel weer genezen, nu vraag ik me af he jeukt dat nu ook?

Ik vind het ergens wel lekker dat Roy optijd wakker is, heb ik tenminste nog wat aan de dag ;)
Smorgens staan we dan ook op mijn vrije dag al om 8 uur in de supermarkt, daarna gaat Roy vaak nog even slapen, al begint dat ochtend slaapje zachtjes te verdwijnen.
En nu met dit heerlijke weer, vind ik het een geluk om al op tijd wakker te zijn.
En wat ook handig is, ik hoef Roy nooit wakker te maken om optijd bij het kdv te zijn, en of bij oma.
Smorgens lekker ontbijten en daarna op het gemak naar de oppas of kdv heerlijk!

Zelf in de weekenden zitten wij er niet zo mee, hebben ook niet zoiets van op za slaapt de een uit en op zondag de ander, we zien het wel op dat moment, doorgaans gaan we allemaal naar beneden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')