Wie weet?quote:Op zondag 10 juli 2011 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aliens kunnen geen script lezen.
Sorry hoor, maar wat je zegt vind ik zo ontzettend vreemd. Er zijn sterrenstelsels die miljoenen of miljarden jaren ouder zijn dan de onze. Wij hebben nog maar een paar honderd of een paar duizend jaar technologie. Als er ergens anders in het heelal intelligent leven ontstaat en zij lopen miljoenen jaren voor op ons, waarom zouden ze ons dan niet kunnen bezoeken? Wat is daar nou zo raar aan? Wat is er mis met de alien-hypothese? Waarom mag deze hypothese niet serieus worden bekeken?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:06 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik heb weinig zin om op eerdere posts verder in te gaan, verdergaand te confirmeren aan meneer PCP dat ik niet tegenspreek dat er meerdere ´verdachte´ gevallen zijn, maar dat het me te ver gaat onbegrip op te hangen aan aliens, ufo´s etc. Net zo min aan geesten, goden etc.
En als je zo gaat redeneren dan is er ook een grote gelijkenis tussen het spelletje Lingo en het geloof in goden. Het onbekende invullen aan de hand van je eigen subjectieve ingevingen.quote:Ik zeg daarmee niet dat ik:
- niet geloof in buitenaards leven
- geen vreemde zaken zie in een aantal cases
Ik zeg wel dat er een grote gelijkenis zit tussen het geloof in ufo's en het geloof in goden. Onbegrip vervangen door het invullen van het beeld.
En als je alle waarnemingen van grote aantallen geloofwaardige getuigen bij elkaar neemt (zie de Disclosure Project) wordt het dan niet meer waar?quote:Waarom zeggen militairen dat ze dat gezien hebben?
Omdat ze echt geloven dat ze iets gezien hebben vermoed ik, als ze verder geen bijbedoelingen hebben. Maar dat maakt hun waarneming nog niet 'waar'.
Waarom vergelijk je een aantal vissers met de overweldigende hoeveelheid van ufo-getuigen. Neem bijvoorbeeld de Phoenix Lights case. Tienduizenden mensen hebben over een afstand van 400km een reusachtig driehoekig schip over de stad zien zweven. Hier zijn duidelijke beelden van gemaakt door veel mensen (zie youtube) en het leger beweert dat het flares waren. Onder de ooggetuigen waren militairen die in Phoenix wonen en sommige van deze mensen werken met flares en zeggen dat ze deze verklaring belachelijk vinden. Elke Jan Lul kan op de beelden van de Phoenix Lights zien dat het geen flares zijn.quote:Een aantal vissers waren ook in de overlevering overtuigd dat ze Jezus nog hadden gezien, terwijl hij al dood was. En ook dat geloofden ze echt.
Inderdaad, bij analoge fotografie kon je soms rare ongewenste effecten krijgen. Zo heb ik ooit eens 's avonds een tankstation in een wijk willen fotograferen, maar op de helft van de foto lijkt het net of het overdag is.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:01 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Dit is een heel simpel licht verschijnsel wat je op meerdere manieren met je camera kan maken,
vooral analoge. In Digitalen wijst het op fouten in de lens en chip of gewoon photoshop, dit is geen bewijs, te makkelijk te faken of zelfs perongeluk te maken.
sorry late reactie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Beetje vaag geformuleerd. Ik ben bang om hier te posten omdat er zoveel geruzie is.
Durf bijna mijn mening niet te geven!
[ Bericht 15% gewijzigd door MissVanity op 13-07-2011 12:35:41 ]Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
Vind je dat niet een beetje overdreven? Dat kind kan makkelijk kou vatten of misschien heeft moeder geen zin om alle kleren weer te moeten wassen of het huis te moeten schoonmaken als het kind binnenkomt met modder op zijn/haar broek.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:06 schreef Spellmeista het volgende:
Noem het angst..en "draait de wereld" daar niet op? Overigens is angst een hele slechte raadgever.
Iemand die poeslief is hoeft niet altijd "het goede voor ogen te hebben" en andersom is het precies hetzelfde. Iemand die, in onze maatschappij iets "slechts" doet is niet per definitie een crimineel, ja we noemen hem zo, maar uiteindelijk "maakt" hij/zij ook een deel van de maatschappij. Daarom ga ik uit van "perfectie" zelfs lijkt de wereld "niet perfect".
In een film wordt het "hoogst onwaarschijnlijke" getoond. Van jongs af aan worden we al "opgeleid door het leger" imbecielen wat lief, perfect en noem maar wat dingen op die op babytv worden getoond die je graag met je verjaardag wil hebben. Er hoort een taart bij, en je wordt verwend door iedereen. Dit is natuurlijk heel "natuurlijk", maar een ouder die zijn/haar kind naar binnen roept omdat het regent projecteerd eigenlijk niks anders dan zijn/haar angst naar het kind toe. Daarom zijn ook hele volksstammen verzot op lekker weer. Eigenlijk heel logisch.
Kind speelt buiten in de regen, zit te genieten, moeder roept: kom naar binnen anders wordt je nat: indoctrinatie
Nee, ik vind het niet overdreven. Er kunnen duizenden redenen zijn waarom een kind naar binnen wordt geroepen. De vraag is echter waarvandaan komt die "angst" of komen die "problemen" die er helemaal niet zijn? Ik heb het simpelweg over het in de regen staan en genieten van de regen. Ik heb het niet over een modderbad of spelen in de modder. En zelfs daar zijn "andere oplossingen" voor te bedenken. Het feit blijft dat mensen dingen willen schoonhouden die in eerste instantie helemaal niet vies "hoeven te worden". Laat het kind genieten zeg ik en vergeet in dit geval de schoonmaakwoede. Een kind komt pas echt tot zijn/haar recht als het de waarheid in de wereld weet en niet alleen maar hoeft te genieten van mooi weer, waar je overigens ook kinderen bij hebt die in het water springen of met modder lopen klooien..quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:39 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje overdreven? Dat kind kan makkelijk kou vatten of misschien heeft moeder geen zin om alle kleren weer te moeten wassen of het huis te moeten schoonmaken als het kind binnenkomt met modder op zijn/haar broek.
Denk in jouw redenatie ook 's aan het andere uiterste: stel dat aliens enkel als goedaardig worden geportretteerd in films. Gevolg: mensen raken vertrouwd met goede aliens (denk aan films als E.T. en goedaardige aliens uit Star Trek en Star Wars) en reageren als zodanig op echte aliens. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, feit blijft dat we niet weten of echte aliens goed- of kwaadaardig zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:00 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Als aliens in films, en dan ook echt hollywood-krakers keihard de mensheid willen vernietigen, zien mensen alleen dat aliens hiermee bezig willen zijn. Als ze er vervolgens achter komen dat de film inderdaad een scenario zou kunnen zijn...no-good. Niet iedereen zal zo denken, maar veel goeds komt er ook niet van.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:13 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Denk in jouw redenatie ook 's aan het andere uiterste: stel dat aliens enkel als goedaardig worden geportretteerd in films. Gevolg: mensen raken vertrouwd met goede aliens (denk aan films als E.T. en goedaardige aliens uit Star Trek en Star Wars) en reageren als zodanig op echte aliens. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, feit blijft dat we niet weten of echte aliens goed- of kwaadaardig zijn.
Het gaat er vooral om dat mensen bang zijn voor het onbekende, ongeacht wat media ons zeggen. Angst voor het onbekende is een logische manier van overleving. Je eet alleen maar onbekende bessen als je of weet dat ze niet schadelijk zijn of als je niks te verliezen hebt (hongersnood). Pas als ons leven door andere factoren duidelijk ten dode is opgeschreven, zullen we onbekende aliens durven omarmen. Tot die tijd is angst voor het onbekende volkomen legitiem.
Ja, het komt op hetzelfde neer als wat ik zei..nouja dat maakt verder ook niet uit. De vraag is hoe het ooit zover heeft "moeten" komen. Misschien komt het door een film die "heel eng" was die je stiekem keek toen je nog een kind was?quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:20 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Mooi verwoord! Wij als mensen zijn inderdaad bang voor het obekende. Ook voor de dood bijvoorbeeld. Ik ben al bang als ik een hoekje om moet
En aliens zijn heel onbekend. Toch versterkt de media dit angstgevoel wel.
Ik ken eerlijk gezegd geen film waarin Aliens vriendelijk zijn. (Behalve ET)
Bij war of the worlds scheet ik in mijn broek. Ik ben nooit bang voor films, maar als er aliens in voorkomen... Brrr.
Nee, het komt niet op hetzelfde neer. Zonder films zouden we net zo goed bang zijn voor het onbekende.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:33 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ja, het komt op hetzelfde neer als wat ik zei..nouja dat maakt verder ook niet uit. De vraag is hoe het ooit zover heeft "moeten" komen. Misschien komt het door een film die "heel eng" was die je stiekem keek toen je nog een kind was?
Nee, dit ben ik niet met je eens. Jij misschien en ookal wijzen de statistieken misschien zo uit, maar de mens is nieuwsgierig(evolutionair gezien) en wil het toch ontdekken. Wanneer mijn boekenkast tegen mij begint te praten wordt ik echt niet bang..wanneer hij mij aan gaat vallen vind ik een ander verhaal..en dat zal in veel gevallen ook gebeurd zijn..en om het onbekende dan, wanneer het niet aanvalt onder angst te laten vallen vind ik een heel ander verhaal en is ongegrond..daarbij komt..het is JUIST een cultuur aspect. Zo is de Westerse wereld "bang" van Iran..er zijn zat landen en culturen die dit niet zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Nee, het komt niet op hetzelfde neer. Zonder films zouden we net zo goed bang zijn voor het onbekende.
Ik ken geen enkele film over pratende boekenkasten, maar als mijn boekenkast zou praten, zou ik ook bang worden. Als het niet is voor de boekenkast zelf, dan op z'n minst voor mijn geestelijke gezondheid.
Angst voor het onbekende is een evolutionaire eigenschap, geen culturele.
Persoonlijk vind ik mensen helemaal niet "slecht"..daarbij komt ook wie/wat is nu werkelijk "slecht". Het lieve meisje die nooit een vlieg kwaad doet? Je kunt er kansberekening op los laten, maar dat wil nog helemaal niks zeggen. Zo kan die ene procent die zich heel lief voordoet een knop voor een atoombom indrukken. Mensen vind ik sociale wezens..je kunt ze niet als slecht of als kwaadaardig bestempelen omdat ze "zo zijn opgevoed"...quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:53 schreef Killaht het volgende:
De Aliens die hierheen kunnen komen zullen eerder kwaadaardig zijn dan goedaardig, kijk maar naar onszelf. Zo denkt Prof. Stephen Hawking er namelijk ook over:
http://blogs.discovermaga(...)ial-alien-overlords/
De mens is inderdaad nieuwsgierig, maar tegelijkertijd bang. Ontdekkingsreizigers gingen niet voor niets bewapend de rimboe in, je weet maar nooit wat je er tegenkomt. Voldoende verdediging vermindert de angst.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:50 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Nee, dit ben ik niet met je eens. Jij misschien en ookal wijzen de statistieken misschien zo uit, maar de mens is nieuwsgierig(evolutionair gezien) en wil het toch ontdekken. Wanneer mijn boekenkast tegen mij begint te praten wordt ik echt niet bang..wanneer hij mij aan gaat vallen vind ik een ander verhaal..en dat zal in veel gevallen ook gebeurd zijn..en om het onbekende dan, wanneer het niet aanvalt onder angst te laten vallen vind ik een heel ander verhaal en is ongegrond..daarbij komt..het is JUIST een cultuur aspect. Zo is de Westerse wereld "bang" van Iran..er zijn zat landen en culturen die dit niet zijn.
Je hebt hier een sterk punt. Voor kinderen overwint de nieuwsgierigheid blijkbaar de angst. Dat komt omdat kinderen nog geen besef hebben van goed en kwaad en niet oordelen. In het volwassen worden leren we dat het onbekende gevaarlijk kan zijn en leren we risico's in te schatten door ervaringen. Als er een gigantische ufo boven ons verschijnt, zal een volwassene bang zijn, omdat hij doorheeft dat de aliens machtiger zijn dan wij en dat als ze kwaadaardig zijn, dat ze ons dan makkelijk uit kunnen roeien. Kinderen kunnen machtsverhoudingen niet herkennen en beseffen dus niet wat het onbekende schuil kan houden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef Spellmeista het volgende:
het komt door het lieve hondje wat je wilt aaien en in 1 keer zijn bek je handen plemt..daarvoor was het onbekend en was ik er bijv. niet bang voor..agressieve dieren, grommen, oorlogstaal..als het onbekende neutraal is hoef je er niet bang voor te zijn en klopt eigenlijk je stelling niet dat het evolutionair is..we worden bang gemaakt van het onbekende wat je "kwaad doet" als het onbekende geen kwaad zou doen zou er ook niks aan de hand zijn..dit noemen ze ookwel de geindoctrineerde "averrechtse" leercurve. Daarop zijn alle illusies gebasseerd.
Nee, mensen zijn niet slecht maar kunnen wel slechte dingen doen. Wat gebeurde er met de azteken toen de spanjaarden kwamen? Wat gebeurde er met de indianen toen de europeanen kwamen? Wat gebeurde er met de zuid afrikanen, toen de blanken kwamen. Etc, etc, etc.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:59 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik mensen helemaal niet "slecht"..daarbij komt ook wie/wat is nu werkelijk "slecht". Het lieve meisje die nooit een vlieg kwaad doet? Je kunt er kansberekening op los laten, maar dat wil nog helemaal niks zeggen. Zo kan die ene procent die zich heel lief voordoet een knop voor een atoombom indrukken. Mensen vind ik sociale wezens..je kunt ze niet als slecht of als kwaadaardig bestempelen omdat ze "zo zijn opgevoed"...
Dat komt omdat ze alles willen hebben en denken dat ze er heel gelukkig enzo van worden..het rupsje nooitgenoeg..altijd maar nemen wat van anderen is, consumeren en nog eens consumeren. Maar dat werd..wordt al vanaf heel vroeger aangeleerd en heeft als oorsprong dat wij ook eens primitief waren en, dankzij onschuld niet "beter wisten" (het kind) het wordt er, naarmate we ouder worden en ook meer lezen, zien e.d. alleen nog maar meer ingegoten. Mensen kunnen inderdaad slechte dingen doen jah..dat ben ik zeker met je eens..dat neemt niet weg dat een mens vanaf zijn oorsprong per definitie "slechte" dingen doet. En dat neemt tevens niet weg dat wanneer er een exoplaneet wordt gevonden met een primitief ras de mens(lees: rupsje nooitgenoeg) alles wegrooft en noem maar op. Er is een kans aanwezig dat dit niet gebeurd en jij kan niet met zekerheid zeggen dat het zou lopen zoals jij verwacht dat het gaat lopen. Stel voor er is momenteel een omwenteling gaande en over 1000 jaar vinden we een exoplaneet met onbekende rassen..misschien kunnen we wel zij aan zij leven in vrede..quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:10 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, mensen zijn niet slecht maar kunnen wel slechte dingen doen. Wat gebeurde er met de azteken toen de spanjaarden kwamen? Wat gebeurde er met de indianen toen de europeanen kwamen? Wat gebeurde er met de zuid afrikanen, toen de blanken kwamen. Etc, etc, etc.
Allemaal gaven ze niks om de inboorlingen, slechts de grondstoffen en landschap. Kijk aarde is een zeldzame en rijke planeet.
Wat denk je dat wij zullen doen als we een tweede aarde (exoplaneet) vinden en er bevinden zich primitieve levensvormen?
En natuurlijk zeg ik niet dat de mens als voorbeeld kan worden genomen voor hen, maar de kans is groter dat ze onvriendelijk zullen zijn, dan vriendelijk.
Hawkings weet niet zo goed waar hij het over heeft. Hij is briljant op het gebied van de harde wetenschap, maar hij moet zich niet gaan bemoeien met sociologie en psychologie.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:53 schreef Killaht het volgende:
De Aliens die hierheen kunnen komen zullen eerder kwaadaardig zijn dan goedaardig, kijk maar naar onszelf. Zo denkt Prof. Stephen Hawking er namelijk ook over:
http://blogs.discovermaga(...)ial-alien-overlords/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |