Ik heb die voorstrijk dus al zuchtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Schrap voorstrijk uit je budget/planning, kost alleen maar extra en levert slecht dekkend resultaat op.
Kun je de voorstrijk niet meer terugbrengen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:41 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik heb die voorstrijk dus al zucht
Even kijken wat onze schilder vind
Is deze winkel aan te raden? Ik rijd er vaak langs, maar vind het er altijd zo louche uitzien... Dan ben ik bang dat ze verf verkopen die al 5 jaar staat of zo.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:38 schreef bobenjanneke het volgende:
Kijk eens op http://verfkampioen.nl/vestigingen of deze in de buurt zit.
Sikkens tex, 12,5 liter voor 65 euro.
Daar heb je dus een punt; dat is mij eens overkomen. Heb een half uur moeten roeren en terpetine erbij moeten gieten voordat het enigszins homogeen werd. Grote dikke klont op de bodem.Nou, ééns maar nooit weer budget verf.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:25 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ze verf verkopen die al 5 jaar staat of zo.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:25 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Is deze winkel aan te raden? Ik rijd er vaak langs, maar vind het er altijd zo louche uitzien... Dan ben ik bang dat ze verf verkopen die al 5 jaar staat of zo.
Ik heb binnenkort weer een heel huis te latexen/lakken, dus ik ben wel geinteresseerd in goede verf tegen goede prijzen
Ik haal regelmatig mijn verf bij de verfkampioen voor thuis, en heb er nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar heb je dus een punt; dat is mij eens overkomen. Heb een half uur moeten roeren en terpetine erbij moeten gieten voordat het enigszins homogeen werd. Grote dikke klont op de bodem.Nou, ééns maar nooit weer budget verf.
Ik moet zeggen dat we vanwege het gemak (Gamma in de buurt, Verfkampioen niet) alle Histor/Flexa verf bij de Gamma gehaald hebben, en ook nog in de aanbieding. Ik heb natuurlijk geen ervaring met nog betere verf, maar voor een gemiddelde gebruiker is dit volgens mij echt prima, zeker als je huismerk verf gewend bentquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:23 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
[..]
Ik haal regelmatig mijn verf bij de verfkampioen voor thuis, en heb er nooit problemen mee gehad.
Mocht zoiets vaak gebeuren, heeft zo'n winkel maar een kort bestaansrecht.
En zeker als het op kleur gemaakt wordt, wordt het automatisch geschudt.
En verf die niet gekleurd hoeft te worden, willen ze ook schudden.
Ik heb liever sikkens van de verfkampioen, als Histor en Flexa van de Gamam/ Praxis, terwijl de prijzen even hoog zijn, maar de kwaliteit van Sikkens vele malen beter is.
Ik vraag me juist af, of de partijen Histor die bij de praxis staan 10 liter voor 33 euro ( 50% korting ) of 2 x 10 liter voor 66 euro geen restpartijen zijn of iets dergelijks.
Waarschijnlijk wel, maar ik heb recent erg goede ervaringen met Flexa latex. Nu staat het dus bomvol met Histor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:23 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik vraag me juist af, of de partijen Histor die bij de praxis staan 10 liter voor 33 euro ( 50% korting ) of 2 x 10 liter voor 66 euro geen restpartijen zijn of iets dergelijks.
Met een roller en verdunde latex.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:31 schreef Lips het volgende:
Vraag aan de kenners!
Ik wil binnenkort in mijn huisje alle vers gestuukte muren en plafonds in de voorstrijk gaan zetten. .
Latex ja? Waarom geen voorstrijk?quote:
Ga ik lezen!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:48 schreef blomke het volgende:
Als er iets is, waarmee je je ondergrond grondig verkloot, is het wel met voorstrijk. Lees de diverse posts van mij en anderen daarover, maar na in het verftopic.
Met een gewone texroller zal het strakke resultaat van de stucadoor wel verdwenen zijn...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:26 schreef oinkoink12 het volgende:
Wij hebben toch het advies van de stuccer opgevolgd en met zijn voorstrijk alles voorgestreken, daarna 1 keer gerold met een texroller en het is werkelijk prachtig.
dat valt opzich reuze mee, het strakke effect is er nog steeds, alleen alle miniscule oneffenheden vallen een stuk minder op nu.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:54 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Met een gewone texroller zal het strakke resultaat van de stucadoor wel verdwenen zijn...
Paar opmerkingen:quote:Op woensdag 23 november 2011 00:13 schreef wgp7 het volgende:
We hebben de oude verflagen eerst kaal gekrabd met een verfbrander en toen geschuurd. Afgenomen met water en wat ammonia. Vervolgens 1e laag grondverf. Wat plamuur op kleine plekjes. Weer geschuurd maar nu licht en weer gegrond. Nu na een paar dagen drogen, vertoont ons schilderwerk flinke barstvormingen.
Vooral bij de hoeken van de kozijnen?
Tussendoor ontvetten met ammoniak? Sta je te frituren tussen de verfsessies?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:34 schreef klusfoobje het volgende:
schuren tussen door en met amoniak ontvetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |