Voor wanden en plafond die niet direct naast het aanrecht zitten kun je elke tex gebruiken.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:38 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Kan je Histor monodek in de keuken gebruiken? Het gaat om plafond en wanden die niet direct naast het aanrecht zitten (daar hebben we namelijk gewoon tegels). Of toch beter reinigbaar verf oid nemen?
Farrow & Ball heb ik geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:07 schreef GetOutOfTown het volgende:
Heeft iemand ervaring met de (muur)verf van Farrow & Ball? Ik zit erover te denken om de muren van ons nieuwe huis hiermee te verven. Lees veel in bladen en op internet dat het prachtige verf is, met heel veel pigment erin, maar hoe is het in de praktijk?
En nog een vraag: kun je de wand in je keuken ook verven ipv betegelen, bestaan er verfsoorten of coatings die ervoor zorgen dat je eventuele spaghettisausspatten gemakkelijk weg kunt halen?
Tegelen lijkt me wel beter op plaatsen waar je veel spettert.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:07 schreef GetOutOfTown het volgende:
Heeft iemand ervaring met de (muur)verf van Farrow & Ball? Ik zit erover te denken om de muren van ons nieuwe huis hiermee te verven. Lees veel in bladen en op internet dat het prachtige verf is, met heel veel pigment erin, maar hoe is het in de praktijk?
En nog een vraag: kun je de wand in je keuken ook verven ipv betegelen, bestaan er verfsoorten of coatings die ervoor zorgen dat je eventuele spaghettisausspatten gemakkelijk weg kunt halen?
Het blik niet goed opgeroerd zodat het pigment niet goed oploste?quote:Op maandag 26 september 2011 18:33 schreef some1_eddy het volgende:
Ik heb gisterochtend een kozijntje geschilderd met Histor hoogglans witte verf, het bleef maar lopen en doen... kut verf!
Dat het een beetje zakt kan gebeuren, maar dat er complete kapstokken aankomen is een beetje overdreven..
Goed, ik dacht dus; ik laat het mooi zitten en schuur het morgen, en schilder het dan opnieuw.
Nu wou ik gaan schuren, en het verf is gewoon nog nat!
Hoe kan dat nou weer dan?
Nee, het is geen 2 componenten verf..
Het is geschilderd met een luchtvochtigheid van +- 65-70%
Het verf is ook nieuw, was voor het eerst gebruikt gister..
Meer mensen bekend met dit probleem dat het verf niet droogt?
Het is verf op terpentine basis.
Zelf werk ik als constructie schilder, dus het zal niet aan mij liggen dat ik niet kan schilderen..
Waarom ontvet met thinner?quote:Op maandag 26 september 2011 22:36 schreef some1_eddy het volgende:
Ik heb zeker wel goed geroerd, overdreven lang..
De ondergrond is voorzien van een paar lagen grondverf, dat is weer opgeschuurd, ontstoft en ontvet met thinner.
Gr
Dat is grappig, ik heb gisteren met exact dezelfde verf een binnendeur kozijn geverft, en ik had nergens last vanquote:Op maandag 26 september 2011 18:33 schreef some1_eddy het volgende:
Ik heb gisterochtend een kozijntje geschilderd met Histor hoogglans witte verf, het bleef maar
- veel tekst -.
Als het synthetische verf is, en er zit vocht in de porieen van het hout, zou de verf wel oppervlakkig moeten drogen, maar niet hechten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:29 schreef blomke het volgende:
Het zal vocht zijn dat in de porieën van het hout heeft gezeten (van de dauw 's nachts).
Laat een steiger plaatsen voor 'n week, kostte mij niet veel. Ik heb uitermate slechte ervaringen met prof. schilders en doe m'n schilderwerk, ook op hoogte, het liefste gewoon zelf. D.w.z. alles goed verwijderen en voorbewerken, beits met UV filter en drie lagen aanbrengen. Steeds 24 ertussen voor droging. Kan weer 10 jaar mee.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:51 schreef klusfoobje het volgende:
Overigens komt as donderdag de schilder langs voor een offerte voor de voorkant. Met eenbeetje mazzel krijg ik dat nog voor de winter goed in de verf. Nog een winter wachten heeft niet mijn voorkeur. Ik kan het zelf doen, maar de tijd ontbreekt me een beetje n daarnaast...het is best wel hoog.... naar mijn mening...
EPS is vochtregulerend, wat geschikt is voor nieuw hout.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:51 schreef klusfoobje het volgende:
De verf betreft in dit geval Sikkens EPS. het is een soort verf dat een jaar of twee meegaat en eigelijk goed geschikt is voor het verfen van nieuw hout. In dit geval betreft het nieuwe boeiborddelen. na een jaar of 2 word het wat dof en dan schilder ik het over met Robbol XD gloss.
Die EPS is dus eigenlijk gewoon een eerste laag die ik erover heen doe.
Ik heb de verf overigens gemengd met een klein beetje terpentine. Dat maakt het net even wat vloeibaarder en doe ik eigenlijk altijd. schilderen doe ik, op een uitzondering na, eigenlijk altijd op terpentine basis. Wel baal ik soms van het probleem met wit dat gelig word.
Er zat zeker geen dauw vocht op het hout. Afgezien van het feit dat het om 10 uur die ochtend al lekker weer was en er nergens meer dauw te bekennen was, heb ik alles eerst helemaal ontvet met de amoniak. Toen dat keurig was verdamd en alles echt droog was ben ik pas gaan schilderen.
Het is gewoon pech geweest. Was ik een half uur eerder geweest dan was het ws wel goed gegaan. Het andere boeideel dat dus idd een uurtje langer uit de volle zon is gebleven is wel goed.
Binnenkort even de rotex er over heen en hoppa, nieuw laagje erop, nu met de kwast. Dat blijft toch het allermooiste hoor, een mooie grote ronde kwast.
Overigens, voor wat het waard is, de geplaatste boeidelen zaten al in de grondverf vanuit de aannemer voor montage. Dat heb ik mooi strak opgeschuurd, schroefgaten in 2 dagen mooi glad geplamuurd.
Zeg maar wat ik verkeerd heb gedaan.
Overigens komt as donderdag de schilder langs voor een offerte voor de voorkant. Met eenbeetje mazzel krijg ik dat nog voor de winter goed in de verf. Nog een winter wachten heeft niet mijn voorkeur. Ik kan het zelf doen, maar de tijd ontbreekt me een beetje n daarnaast...het is best wel hoog.... naar mijn mening...
Mijn ervaring is dat de avondschilder beter werk aflevert als schilders in loondienst of zzp'ers.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Laat een steiger plaatsen voor 'n week, kostte mij niet veel. Ik heb uitermate slechte ervaringen met prof. schilders en doe m'n schilderwerk, ook op hoogte, het liefste gewoon zelf. D.w.z. alles goed verwijderen en voorbewerken, beits met UV filter en drie lagen aanbrengen. Steeds 24 ertussen voor droging. Kan weer 10 jaar mee.
Je hebt een PMquote:Op woensdag 28 september 2011 21:30 schreef klusfoobje het volgende:
@bobenjanneke
Je bent van harte welkom om ook een offerte uit te brengen. Het linkje hieronder is mijn buurmand. Ik heb precies hetzelfde maar dan in spiegelbeeld. Het gaat om al het houtwerk vanaf de 1e verdieping.
Overigens, een " buurman" 2 huizen verder met hetzelfde huis heeft ook graag nog een schilderbeurt erover heen. Je kunt dus in principe lekker aan de bak en en je steiger gewoon 50 meter verslepen.
Wij zijn alletwee iig niet op zoek naar een kwastlaagje dat na een veegbeurtje erover heen gaat. Beidden hechten erg aan het principe; ook al zie je niet wat eronder zit, ook dat moet goed zijn.![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)14-bis/fotos/#foto-1
oh ja, voorstel graag via pb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |