abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99746115
Hoevaak hebben jullie muren en plafonds getexed?
pi_99746322
Ff een copy past uit een andere topic gedaan voor nog wat tips:
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:33 schreef bobenjanneke het volgende:
Een schilder:

Saust niet, maar text.
Verft niet, maar schildert.

Door een texroller aan een texstok te maken, en in een halfvolle 10 liter emmer een netje in te zetten, kun je sneller en beter werken.

Dus vergeet die blauwe bakjes die ze op tv gebruiken, en zet een groot texnetje in een halfvolle emmer.
De buitenkant van de roller over het netje in de tex rollen ( NIET HELEMAAL ONDERDOMPELEN ) en 3 keer uitrollen over het netje en dan de muur texen.
Niet te schraal, maar ook niet te vet rollen.

Zoals op dit filmpje moet je het NIET DOEN:

Maar doe het liever op de volgende manier: ( Maar eerst het plafond besnijden, of er een halve cm vanaf blijven )

Door het zo te doen, verklein je het effect op "banen."
Het kan zijn dat de verfkoning geen 2componentenroller heeft, laat je niets anders aansmeren, en rij even door naar een verfspeciaalzaak.
pi_99746663
Dank je wel!

We hebben studentenkamers / huurhuis gedaan, maar gewoon met bakje en een gewone roller. Ik vond het wel prima uitzien voor toen, maar toen waren de muren ook niet zo glad bijvoorbeeld.
Klussen deel 1 en 2
pi_99746736
Als je de kozijnen pas gelakt hebt, vraag dan bij de verfkoning naar de juiste blauwe of gele plakband.
Als je de goedkope crepe plakband pakt, heb je de kans dat je lak van de kozijnen eraf trekt.
pi_99753873
Hier nog een kleine vraag met betrekking tot het verven en texen in een nieuwbouwwoning. Ik heb een zolder waar:
1. groene (vochtwerend) spaanplaat is verwerkt,
2. gibo blokken zijn gebruikt voor het maken van niet-dragende muren en
3. de betonnen buitenmuren gestuct zijn (behangklaar)

Nu wil ik deze materialen netjes dekkend zijdeglans wit afwerken, zodat het er wat fatsoenlijker uitziet. Welke verf en materialen heb ik nodig en welke voorbehandelingen dien ik uit te voeren om dit project tot een net einde te brengen?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:35:39 #106
21210 Paladin82
In Black and White
pi_100007390
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:48 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Anderzijds waar je meer aan hebt:
- Werk uit een werkpotje met kunststof emmertje erin.
Giet daar een 1/5 tot 1/8 verf in en voeg een KLEIN beetje water toe en goed mengen tot 1 geheel. Daarna aan de gang gaan.
Watergedragen verf moet dikker opgezet worden als terpetine gedragen verf, en het is juist de kunst om het zo dik aan te brengen dat het dekkend is en geen zakkers veroorzaakt.

Wilde je trouwens bij deze nog even bedanken voor de tip, we hebben het geprobeerd en het werkte meteen een stuk beter verf vloeit meer en droogt netjes egaal op, ik moet om het in de hoekjes goed dekkend te krijgen nog steeds een 2de laag doen, maar het is niet het drama als de eerste keer.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_100013622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:35 schreef Paladin82 het volgende:

[..]

Wilde je trouwens bij deze nog even bedanken voor de tip, we hebben het geprobeerd en het werkte meteen een stuk beter verf vloeit meer en droogt netjes egaal op, ik moet om het in de hoekjes goed dekkend te krijgen nog steeds een 2de laag doen, maar het is niet het drama als de eerste keer.
Dank je wel en graag gedaan!
pi_100209584
Voor de mensen die vanaf de computer een kleur uit willen zoeken:
http://www.kleurenwaaier.net/

De kleur op het scherm kan wel enigszins afwijken van het echt, maar zo heb je een gemakkelijke en handige hulp bij het uitzoeken.
pi_100554897
Ik heb last van lekkage tussen het raam en het kozijn. Ik gok dus dat de kit op is.

Hoe haal ik nou handig de oude kit weg? En daarna glaskit weer erop denk ik zo?
pi_100555157
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:56 schreef Zolena het volgende:
Ik heb last van lekkage tussen het raam en het kozijn. Ik gok dus dat de kit op is.

Hoe haal ik nou handig de oude kit weg? En daarna glaskit weer erop denk ik zo?
Heb je een foto?

Normaal gesproken verwijder je kit met een stanley mesje wat superscherp is

Beglazingskit verwerk je anders als acrylaatkit. Dus probeer het eerst op een oud stukje hout uit.
Ik heb nu te weinig tijd om gedetailleerd uit te leggen hoe beglazingskit verwerkt moet worden.
( Eigenlijk valt het niet uit te leggen, het is een kwestie van doen en oefenen. Wij gebruiken altijd 2 plamuurmessen en een plantensproeier met dreft )
pi_100556577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:02 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Heb je een foto?

Normaal gesproken verwijder je kit met een stanley mesje wat superscherp is

Beglazingskit verwerk je anders als acrylaatkit. Dus probeer het eerst op een oud stukje hout uit.
Ik heb nu te weinig tijd om gedetailleerd uit te leggen hoe beglazingskit verwerkt moet worden.
( Eigenlijk valt het niet uit te leggen, het is een kwestie van doen en oefenen. Wij gebruiken altijd 2 plamuurmessen en een plantensproeier met dreft )
Ja maar het ziet er prachtig uit omdat het allemaal net geschilderd is. Ik vrees dus niet heel verduidelijkend.
Acrylaatkit heb ik al veel gebruikt inderdaad, glaskit zal ik zeker eerst uitproberen.

En het snijden met het stanleymes, doe je dat strak tegen het hout aan? En is het langs het glas niet makkelijker met een glaskrabber? Ben nl. beetje bang dat ik het glas beschadig met het snijden.
pi_100557386
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:33 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ja maar het ziet er prachtig uit omdat het allemaal net geschilderd is. Ik vrees dus niet heel verduidelijkend.
Acrylaatkit heb ik al veel gebruikt inderdaad, glaskit zal ik zeker eerst uitproberen.

En het snijden met het stanleymes, doe je dat strak tegen het hout aan? En is het langs het glas niet makkelijker met een glaskrabber? Ben nl. beetje bang dat ik het glas beschadig met het snijden.
Waaraan zie je eigenlijk dat je een lek hebt?
Heeft een schilder het geschilderd, of heb je dat zelf gedaan? ( als er een schilder is geweest, kun je wellicht hem beter laten kitten, zoveel zal het niet kosten en je bespaart je een hoop gevloek en gek*t ).

Snijden met een stanleymes: het blad voor 1/2 tot 3/4 uitschuiven, en dan langs het glas af snijden. Dan kun je de kit zo los trekken.
Daarna overtollige kit weghalen.
Een glaskrabber is alleen voor verfspatten e.d. zonder krassen van het glas te krijgen.

Als je met je stanleymes langs het hout gaat, heb je kans op happen in het hout.
pi_100561499
Nou omdat het naar binnen regent (met de slagregens en wind vol tegen ramen). En het schilderen heb ik zelf gedaan.

Ok voorzichtig snijden langs glas dus.
pi_100564500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:49 schreef Zolena het volgende:
Nou omdat het naar binnen regent (met de slagregens en wind vol tegen ramen). En het schilderen heb ik zelf gedaan.

Ok voorzichtig snijden langs glas dus.
Kijk ook eens hoe het zit met de aansluiting van de kozijnen op de gevel.

Idd, langs het glas snijden, maar wel met een lemmet wat voor de helft uitgeschoven is.
pi_100564664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:10 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Kijk ook eens hoe het zit met de aansluiting van de kozijnen op de gevel.

Idd, langs het glas snijden, maar wel met een lemmet wat voor de helft uitgeschoven is.
Het is een raam in een deur, het is wel vrij zeker dat het daar lekt. Dankjewel voor de hulp.
pi_100565967
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:13 schreef Zolena het volgende:

[..]

Het is een raam in een deur, het is wel vrij zeker dat het daar lekt. Dankjewel voor de hulp.
You're Welcome
pi_101714716
ik zie net dat youtube filmpje waarbij geverft wordt met een lange stok
in lange rechte banen steeds naast elkaar.

heel anders dus dan de 1m2 met de roller waarbij je hoog/laag , link/rechts rolt.

is die techniek nieuw?
wat zijn de meningen over hoe je het beste netjes/vlot kan texen?
ik vond het met die lange stok wel vlot en netjes uitzien, maar heb het
zelf nooit gedaan (behalve bij plafond dan)

dekt dit dan evengoed als wanneer je ook horizontaal rolt??
beenstok
pi_101744814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:05 schreef erohero het volgende:
ik zie net dat youtube filmpje waarbij geverft wordt met een lange stok
in lange rechte banen steeds naast elkaar.

heel anders dus dan de 1m2 met de roller waarbij je hoog/laag , link/rechts rolt.

is die techniek nieuw?
wat zijn de meningen over hoe je het beste netjes/vlot kan texen?
ik vond het met die lange stok wel vlot en netjes uitzien, maar heb het
zelf nooit gedaan (behalve bij plafond dan)

dekt dit dan evengoed als wanneer je ook horizontaal rolt??
Als wanden en plafonds met een roller door een schildersbedrijf worden getext, is dat altijd met een rolstok ( lange stok ) en die manier gebruiken ze al heel lang!
Dekt beter, en bent sneller klaar.

Netjes en vlot texen:
Vloer indien nodig afdekken.
Klein werkpotje met tex en een trapje de bovenkant van de muur besnijden ( 5 meter )
Daarna uitrollen met een klein rollertje.
Daarna de plinten besnijden.
Daarna invullen met tex met rolstok.
Deuren en ramen gesloten houden ivm droging van de tex.

Horizontaal rollen is niet efficient, het is een onnatuurlijke beweging voor het lichaam en je ziet moeilijk waar je gebleven bent.
Dus verticaal rollen maar!
pi_101748082
Ik kan bevestigen dat het fijn werkt en een mooi resultaat oplevert (wel 2 lagen).
Klussen deel 1 en 2
pi_101748593
Ik heb vorige week mijn kozijnen beneden in de verf gezet (buiten). Met Koopmans verf, mooi antiek wit en groen. Het was de eerste keer dat ik buiten verfde, en het ging na een goede voorbereiding redelijk goed. Afgezien van het feit dat een paar stukken te snel in de zon kwamen (Koopmans verf bevat lijnolie, en dan krijg je erg snel blaasjes) dus die moeten opnieuw, en omdat ik vooral watergedragen verf gewent ben heb ik het op sommige stukken te dik opgesmeerd.

Een paar plekken van die te dik opgesmeerde verf hebben nu van die ribbels. Hoe kan ik dit het beste (en qua tijd het meest efficiënt) oplossen? Ik dacht er zelf aan om alleen de geribbelde plekken grof op de schuren en de rest van het kozijn licht opschuren. En vervolgens nog een lichte laag er overheen. Of denk ik dan iets te makkelijk?
pi_101750381
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:46 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
...
Een paar plekken van die te dik opgesmeerde verf hebben nu van die ribbels. Hoe kan ik dit het beste (en qua tijd het meest efficiënt) oplossen? Ik dacht er zelf aan om alleen de geribbelde plekken grof op de schuren en de rest van het kozijn licht opschuren. En vervolgens nog een lichte laag er overheen. Of denk ik dan iets te makkelijk?
Eerst goed laten drogen een week of 2 ( ik ken koopmans alleen van de pannekoeken 6.gif ) of het etiket aanhouden.
Dan de ribbels wegschuren en de rest van het kozijn licht opschuren en aflakken.
pi_101750490
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:53 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Eerst goed laten drogen een week of 2 ( ik ken koopmans alleen van de pannekoeken [ afbeelding ] ) of het etiket aanhouden.
Dan de ribbels wegschuren en de rest van het kozijn licht opschuren en aflakken.
Dan maar hopen op mooi nazomer weer. :). Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden. (P.s. http://www.pkkoopmans.nl/ )
pi_101866112
Koopmans is een merk van Nelf, volgens mij een beetje het consumentenmerk.
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:12:24 #124
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_101896205
Ik ben onze kozijnen aan het schilderen. Ze zijn na het plaatsen nog niet afgelakt. Vanuit de fabriek zijn ze 2x in de grondlak gezet.
Punt is alleen dat het gekoppelde kozijnen zijn en dat de koppelnaden afgekit zijn met siliconenkit....

Wat zijn mijn opties? Ik gebruik Sikkens Rubbol, dat gaat overal overheen, maar die kit is toch wat lastig....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_101896544
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:12 schreef error_404 het volgende:
Ik ben onze kozijnen aan het schilderen. Ze zijn na het plaatsen nog niet afgelakt. Vanuit de fabriek zijn ze 2x in de grondlak gezet.
Punt is alleen dat het gekoppelde kozijnen zijn en dat de koppelnaden afgekit zijn met siliconenkit....

Wat zijn mijn opties? Ik gebruik Sikkens Rubbol, dat gaat overal overheen, maar die kit is toch wat lastig....
Bij de betere verf ( speciaal ) zaken verkopen ze Avis anti-siliconen.
Een werkpotje duimdik vullen met lak, en daar een paar druppels anti-siliconen in doen en ff roeren met een roerstaafje.
Dan kan je over siliconen heen schilderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')