De lessersquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.
Stuur rene90 een PM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 21-07-2011 07:47:33 ]
Bij welke CBR kom jij ?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
@ Anne
maakt niet uit bij het CBR hebben ze allemaal baarden/snorren en van die gele vingers van chag roken.
+ een bril die al 7 jaar uit de mode is
Bij de noodstop is dat ook helemaal niet ergquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:08 schreef Devvie het volgende:
Maandag mn laatste les voor AVB examen vandaag ook nog een lesje gehad, op een of andere manier lukte het me niet meer een noodstop/stopproef te doen zonder in de ABS te schieten
bij die stopproef komt het gewoon omdat ik te snel wil stilstaan, dus dat is wel op te lossen..
we gaan het zien dinsdag.
Moet je eens bij het CBR in Winschoten/Groningen/Assen (die CBR's doen samen met de examinatoren als ik m'n instructeur moet geloven) kijken, daar loopt een chick van 30-35 als examinatorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
@ Anne
maakt niet uit bij het CBR hebben ze allemaal baarden/snorren en van die gele vingers van chag roken.
+ een bril die al 7 jaar uit de mode is
Die heb ik dan niet gehad tijdens mijn 2 AVD examens, ik had zo'n shag-rokende-snor-hebbende-oude-brillen-dragende examinatorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Moet je eens bij het CBR in Winschoten/Groningen/Assen (die CBR's doen samen met de examinatoren als ik m'n instructeur moet geloven) kijken, daar loopt een chick van 30-35 als examinator
regio Rotterdam was er ook een vrouwelijke examinator (dit heb ik via me instructeur te horen gekregen) die heeft in de 7 jaar dat ze bij het CBR werkt 5 keer de auto totallos gereden tijdens het AVD examenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Moet je eens bij het CBR in Winschoten/Groningen/Assen (die CBR's doen samen met de examinatoren als ik m'n instructeur moet geloven) kijken, daar loopt een chick van 30-35 als examinator
WTF is er geen selectieprocudure ofzo om bij het CBR te mogen werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
mooie locatie voor oefenterrein
[..]
regio Rotterdam was er ook een vrouwelijke examinator (dit heb ik via me instructeur te horen gekregen) die heeft in de 7 jaar dat ze bij het CBR werkt 5 keer de auto totallos gereden tijdens het AVD examen
en nu is ze maar gestopt bij het CBR, omdat ze ook totaal niet kon rijden
me instructeur had dood angsten en zweet tussen ze bilnaad als hij mee moest rijden
Tof verhaal van je rijles! Is een mooie locatie zo aan het waterquote:
Nette foto's zegquote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Ik in mijn gevechtspak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuus voor alle smilies!
Zo'n ultraklein schermpje kan toch nooit zulke groten effecten hebben?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Tof verhaal van je rijles! Is een mooie locatie zo aan het water
Ik ben wel jaloers op je met die lesmotor. Ik reed op hetzelfde model, alleen zonder zo'n schermpje voor. Dus altijd vol in de wind
Edit:
Die laatste foto heb je alles eruit gefilterd behalve oranje? De knippers hebben ook nog kleur
dit vertelde me autorijdinstructeur dan*quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:21 schreef thenxero het volgende:
[..]
WTF is er geen selectieprocudure ofzo om bij het CBR te mogen werken.
Die is wel tof jaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:19 schreef ArnosL het volgende:
Mooie foto's
@ Tankiej: Een naked vond je wel mooi toch? Misschien is dit wel wat voor je :http://motor.nl/nieuws/17(...)r-gepresenteerd.html
Geen hele grote effecten nee, maar het maakt de druk op je borst wel wat minderquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zo'n ultraklein schermpje kan toch nooit zulke groten effecten hebben?
Ziet er meer uit als een crossbrommert met dat kleine frame. Doe mij maar een naked met wat meer body zoals een cb1000r/speed triple/gsr.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:19 schreef ArnosL het volgende:
@ Tankiej: Een naked vond je wel mooi toch? Misschien is dit wel wat voor je :http://motor.nl/nieuws/17(...)r-gepresenteerd.html
Leuk oefenterrein zo aan het water! Zal er niet misschien ooit iemand daar het water in knallen omdat ie in een reflex aan het gas blijft hangen? Je zou toch zeggen dat zoiets toch minimaal 1 keer ooit voor moet komenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Ik in mijn gevechtspak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuus voor alle smilies!
haha vast wel idd Terrein van mij lag ook aan een sloot hoorde dat er ook wel meerdere malen mensen in beland waren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:48 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Leuk oefenterrein zo aan het water! Zal er niet misschien ooit iemand daar het water in knallen omdat ie in een reflex aan het gas blijft hangen? Je zou toch zeggen dat zoiets toch minimaal 1 keer ooit voor moet komen
i know, maar het lukte me altijd een noodstop zonder ABS te doen.. zal wel komen doordat het net had geregend ofzo.. Maarja, je hoeft niet alles goed te doen op je examen dus het komt sowieso wel goedquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bij de noodstop is dat ook helemaal niet erg
Whaha sick, en was ze nog geslaagd? (1 onderdeel (zwaar) onvoldoende mag toch?)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:28 schreef Devvie het volgende:
[..]
i know, maar het lukte me altijd een noodstop zonder ABS te doen.. zal wel komen doordat het net had geregend ofzo.. Maarja, je hoeft niet alles goed te doen op je examen dus het komt sowieso wel goed
Instructeur zat ook te vertellen dat er afgelopen week een meisje op dr AVB examen over de kop was gevlogen, ondanks dat er ABS op die motoren zit
Denk het niet, ze was afgevoerd naar het ziekenhuis omdat die motor bovenop dr landde.. Was echter alleen voor controle..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:50 schreef thenxero het volgende:
[..]
Whaha sick, en was ze nog geslaagd? (1 onderdeel (zwaar) onvoldoende mag toch?)
Pff, dat loopt dan wel even wat anders af dan je van te voren had gedachtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:53 schreef Devvie het volgende:
[..]
Denk het niet, ze was afgevoerd naar het ziekenhuis omdat die motor bovenop dr landde.. Was echter alleen voor controle..
Ja klopt, is zo gedaan met photoshop hoor zelfde idee met deze foto:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Tof verhaal van je rijles! Is een mooie locatie zo aan het water
Ik ben wel jaloers op je met die lesmotor. Ik reed op hetzelfde model, alleen zonder zo'n schermpje voor. Dus altijd vol in de wind
Edit:
Die laatste foto heb je alles eruit gefilterd behalve oranje? De knippers hebben ook nog kleur
Als je wilt kan je inderdaad zo het water inrijden en heb ook 1 keer gehad dat ik wel erg ruim uit mn bocht kwam, maar ik heb mijn instructeur er nog niet over gehoord dat er iemand een nat pak heeft gehaald Denk ook dat als dat wel zo zijn dat hij daar niet meer gaat lessen..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:48 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Leuk oefenterrein zo aan het water! Zal er niet misschien ooit iemand daar het water in knallen omdat ie in een reflex aan het gas blijft hangen? Je zou toch zeggen dat zoiets toch minimaal 1 keer ooit voor moet komen
Neem aan dat je wel iemand proefrit laat maken dan?quote:Op zondag 3 juli 2011 23:34 schreef jesperrrrsss het volgende:
zit te denken om deze
http://www.motor-forum.nl(...)4-ZGAN-6250km-1.html
te kopen voor ongeveer 4500.-
alleen ik weet het nog niet zeker.
1. heb me rijbewijs nog niet (volgende maand AVD)
2. is helemaal in Wageningen.
3. en als ik hem nu koop moet ik echt van iemand een bus lenen of een aanhanger (of een maat vragen of hij hem even terug rijd naar regio Rotterdam )
Je hebt altijd wel een slechte dag en die uren heb je niets aan. Ik zou persoonlijk voor de extra uurtjes gaan just in case. Is geld een issue en je denkt dat je het red tja dan minder. Maar meestal zijn de lessen in zo een pakket goedkoper dan als je extra lessen bij moet boeken.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:49 schreef thenxero het volgende:
In totaal 8 uur les voor AVB is wel goed te doen toch als je er aanleg voor hebt?
Ik had vandaag een proefles (zeg 1 uur gereden), vet cool trouwens , en ik deed na wat oefenen om in cirkeltjes te rijden direct de U-bocht goed en de snelle slalom. Ik had er dus niet zo veel moeite mee, heb er wel redelijk wat gevoel voor. Ze adviseren me een pakket 12uur, maar dat lijkt me een beetje veel. Wat is wijsheid?
Gefeliciteerdquote:
zelfs het remmen ging goedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:22 schreef mstx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Ik mag om 14:00 weer lekker naar het Gelredome cruisen voor wat snelle oefeningen.
Dat is ook niet onbelangrijk.quote:
Gefeliciteerd!quote:
Succes Je hebt in elk geval lekker rijweer!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik mag over een paar uurtjes op voor mijn AVD
Gefeliciteerd!quote:
Succesquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik mag over een paar uurtjes op voor mijn AVD
Voor AVD zei die dat ik waarschijnlijk tussen de 16 en 24 uur nodig had . Dat baseerde die op het feit dat ik pas een half jaar mijn autorijbewijs had.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:55 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb een pakket van 16 uur en had er 8 voor AVB gereserveerd en dan examen. Nu na 4 uur heb ik nog niet eens alle oefeningen gedaan en heb ik aanstaande dinsdag al examen. We hebben dan ook maar 2 uur erbij geboekt (nu nog 2 x 3 uur lessen) en ik vraag me af of ik ze dan goed genoeg beheers.. De instructeur zei dat we de oefeningen snel oppakten dus volgens mij kan het alleen sneller als je al veel motor of brommer hebt gereden.. Wat betreft AVD denk ik dat ik het wel in 6 uurtjes moet kunnen redden..
Mooi! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 4 juli 2011 21:32 schreef TheTh1ng het volgende:
Het overgekochte theorieboek + software van DarkNoize heeft zichzelf voor de 2e keer bewezen door iemand in 1x te laten slagen
Weer in de verkoop dus!
Geïnteresseerden?
Nou, het zit mee . Het is veel te warm eigenlijk om je motorpak aan te trekken..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:40 schreef Rossdale het volgende:
Thanks Het weer zit in ieder geval mee ja
Ik denk dat ik dat best wel kan eigenlijk. Maar die lui die hebben zoveel ervaring en weten zogenaamd wat het beste voor je is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:19 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Mooi! Gefeliciteerd!
Ik had voor AVB 8 uur + heel even voor het examen en voor AVD ook 8 uur + heel even voor het examen. Was ook in 1 maand klaar met alles
Heb trouwens ook pas 10 maanden mijn auto rijbewijs, dus dat is geen excuus om je meer uren te laten lessen.
Tshirt en zwembroek toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, het zit mee . Het is veel te warm eigenlijk om je motorpak aan te trekken..
Succes in ieder geval en breng ons straks goed nieuws .
Toen ik een try-out les had gehad zeiden ze al dat ik het goedkoopste pakket moest hebbenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:32 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat best wel kan eigenlijk. Maar die lui die hebben zoveel ervaring en weten zogenaamd wat het beste voor je is.
Ik kan wel 8+8 uur pakket eisen (+evt extra lessen als het nodig is), en als het het er niet mee eens zijn niet doen. Komt wel rigoreus over maar wil niet weer onnodig ¤500+ neertellen zoals bij de auto omdat ze me gewoon willen laten rijden.
Goedkoopste pakket is daar ¤795 (2x 8 uur). Maar volgens mij bestaat die vooral voor advertentiedoeleinden... ze raden toch niemand het kleinste pakket aan denk ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:51 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Toen ik een try-out les had gehad zeiden ze al dat ik het goedkoopste pakket moest hebben
Bij die rijschool naaien ze je in ieder geval niet een hoop uren aan
Goedkoopste pakket is daar trouwens nog steeds erg duur vergeleken met andere rijscholen, maargoed
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiend Heel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematst Ik was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
Maargoed ik heb hem binnen
Degene die voor mij zijn AVB examen had stootte ook één pion om bij de langzame slalom, maar hij had de motor verder wel goed onder controle. Dus dat had hij ook gewoon gehaald. Ze kijken namelijk hoe goed je de motor onder controle hebt. Als je bijv. je voet net iets te ver uitsteekt en één pion omgooit dan zal een examinator dat niet afstraffen volgens mij..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef mstx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
M'n instructeur vertelde net ook dat er vorige week bij hem iemand was geslaagd en zijn langzame slalom werd goedgekeurd terwijl hij 1 pion om omstootte, schijnbaar hebben ze de regels daarbij sinds kort versoepeld.
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiend Heel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematst Ik was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
In ieder geval een tip voor jullie dat niemand dezelfde fout maakt, want dit was echt heel dom van me
Maargoed ik heb hem binnen
Komt omdat motorrijders fatsoenlijkere mensen zijn dan die sjonnies die examinatoren elke dag in hun auto hebben zitten die dromen van een golf gti of een roze ford ka.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:13 schreef jesperrrrsss het volgende:
het valt me ook heel erg op dat de examinatoren voor de motor zowel bij AVB en AVD veel vriendelijker zijn dan bij de auto.
waar de auto examinatoren zich gedragen als of ze seksueel gefrustreerd zijn, zijn de motor gasten veel vriendelijker en maken constant grapjes
ja nu zijn het 18 jarige die een Yamaha R1 of een suzuki GSX-R1300 hyabusa op 25kW willen zettenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:43 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Komt omdat motorrijders fatsoenlijkere mensen zijn dan die sjonnies die examinatoren elke dag in hun auto hebben zitten die dromen van een golf gti of een roze ford ka.
Afkloppen gefeliciteerd in elk geval!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiend Heel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematst Ik was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
In ieder geval een tip voor jullie dat niemand dezelfde fout maakt, want dit was echt heel dom van me
Maargoed ik heb hem binnen
Gefeliciteerd! En nu lekker zelfstandig motorrijdenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiend Heel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematst Ik was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
In ieder geval een tip voor jullie dat niemand dezelfde fout maakt, want dit was echt heel dom van me
Maargoed ik heb hem binnen
Nou, mij hadden ze dat pakket dus wel aangeraden!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Goedkoopste pakket is daar ¤795 (2x 8 uur). Maar volgens mij bestaat die vooral voor advertentiedoeleinden... ze raden toch niemand het kleinste pakket aan denk ik.
Of heb jij nog jaren op een brommer rondgereden?
Nee ik heb nog geen motor, ik ga zaterdag wel samen met mijn vriendin een motorpak uitzoeken Ik heb via de rijschool wat kortingsbonnen gekregen dus als we samen een pak halen dan scheelt dat toch wel weer watquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:59 schreef bynnad het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En nu lekker zelfstandig motorrijden
Heb je al een motor?
Mocht je die vraag al hebben gehad, ik heb al een tijdje hier niet meer gekeken
Hahaquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:22 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Gefeliciteerd aan iedereen die is geslaagd!
Laatst tijdens de les wat grappigs meegemaakt:
Wij lessen met van die portofoons met zo'n oortje, jullie kennen ze wel. Waren lekker aan het rijden langs een stuk waar veel aan de weg werd gewerkt. De wegwerkmannen kwamen af en toe op dezelfde frequentie door. Volgens mij waren ze met een hijskraan bezig ofzo... Ik reed zo lekker rustig op een rotonde af en mijn instructeur zei "bij de rotonde linksaf". Ik draai dus net de rotonde, hoor ik ineens "naar rechts, naar rechts!". Dus ik als een mongool rechts die rotonde af, bleken het die wegwerkgasten te zijn
Daarna nog een paar keer van die dingetjes zoals "HEEEE SJON!!!" enzo tussendoor, zat echt te lollen op de motor
Uiteindelijk maar een andere frequentie gepakt...
Waar is dit ergens?quote:
ik tik altijd met mijn linkerpalm op de zijkant van mijn helmquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:16 schreef ArnosL het volgende:
Wij hadden helemaal geen handsignalen. Althans, dat heeft ie volgens mij nooit verteld Vlak voor m'n examen hoorde ik van de examinatoren nog even de signalen die er allemaal waren. Hij herhaalde die altijd nog even van te voren. Dat was maar goed ook, want m'n oortje deed het niet
Dat deed ik toen ook maar tijdens het examen. Even gestopt, oortje gefixt en weer verder. Toen ook nog geslaagd Voor m'n zenuwen was het alleen niet al te goed. Wat was ik zenuwachtig toen ik maar niks hoordequote:Op woensdag 6 juli 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik tik altijd met mijn linkerpalm op de zijkant van mijn helm
Wij rijden vrijwel elke les een rondje door de plaspolder in rijswijk, waar het cbr zit. Dan word je pas gek van alle andere bromfietsen en motoren en ook nog eens alle andere zooi die op die manier communiceerd.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat deed ik toen ook maar tijdens het examen. Even gestopt, oortje gefixt en weer verder. Toen ook nog geslaagd Voor m'n zenuwen was het alleen niet al te goed. Wat was ik zenuwachtig toen ik maar niks hoorde
Jankende kinderen heb ik gelukkig nooit gehad, lijkt me ook echt schijt irritant
Gefeliciteerd, en succes!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:54 schreef blingbling11 het volgende:
Tijdje niks van me laten horen, maar ik ben gister geslaagd voor mijn theorie en ga nu eindelijk beginnen met lessen. Woensdag heb ik mijn proefles
Zeeland, net voorbij Vrouwenpolder richting de pijlerdam..quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waar is dit ergens?
Ik hou wel van parkeerplekken aan het water. Leuk om even te pauzeren tijdens het toeren.
Fietsen en snorfietsen. Dat zijn immers de enige voertuigen die dat symbool volgen. Brommobielen vallen onder de tractor en brommers hebben een eigen symbool.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:42 schreef Thrilled het volgende:
Ja totdat je dit bord krijgt:
[ afbeelding ]
Met de vraag, waar moet u voor oppassen?
A) Fietsers
B) Fietsers en snorfietsers?
C) Fietsers, snorfietsers en bromfietsers?
Dus daar kon ik ook niet blind op varen Nu heb ik dat bord goed in mijn hoofd zitten dus weet ik hem wel, maar ik blijf het een kutdoelgroep vinden..
Dat vind ik echt heel vreemd Voertuigbeheersing is toch wel redelijk essentieel op de weg hoor. Had maandag op de weg nog zo'n momentje. Hele krappe bocht rechtsaf, bijna een haarspeldbocht, waarbij een auto uit die straat kwam. Die moesten we dus echt nemen zoals een halve draai, achterrem erbij. En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:45 schreef WhiteJoker het volgende:
Nog geen AVB-oefeningen gehad vreemd genoeg, maar ik denk dat hij me eerst aan de motor wil laten wennen want tijdens het rijden kreeg ik ook steeds extra instructies. "Edwin, gas los, bocht inkijken en afschuinen. Verder... Verder... Verder... Ja goed zo, nu gas erbij en weer rechtop." en de altijd leuke "Edwin, je knipperlicht mag nu wel uit hoor". Ik heb zin in volgende week!
Het is niet zo dat als je met een groep rijdt ook een instructeur achter je aan hebt rijden die via de portofoon doorgeeft wanneer je in moet voegen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Daarom zou ik nu ook C zeggen maar omdat ik het nergens tegen ben gekomen wilde ik het hier even navragen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:09 schreef mstx het volgende:
[..]
Het is niet zo dat als je met een groep rijdt ook een instructeur achter je aan hebt rijden die via de portofoon doorgeeft wanneer je in moet voegen.
Ieder voor zich natuurlijk. Hoe kan iemand anders nou bepalen of het voor jou veilig is?
Het is nogal onveilig om met zijn alle tegelijk in te voegen héquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Aan de ene kant is het ieder voor zich idd, maar aan de andere kant kijkt de voorste ook of het veilig is om met iedereen tegelijkertijd in te voegen omdat de groep bij elkaar moet blijven.
Even goede vrienden hoor verder. Ik ben het wel dik met je oneens. Het lijkt me absoluut niet veilig en essentieel op koste wat het kost bij elkaar te blijven. Je vind elkaar snel genoeg weer terug op een snelweg.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:20 schreef WhiteJoker het volgende:
Mmm, laten we het op slechte bewoording houden, want je weet best wat ik bedoel.
datquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ach ja, het woord "groep" is ook relatief... Zijn het er 3 of zijn het er 30, dat scheelt ook nogal... Daarnaast zouden automobilisten de groep als geheel kunnen zien en daar rekening mee houden bij het laten invoegen...
Uiteindelijk kunnen veel vragen van het CBR op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, je moet alleen net de goede kiezen
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even goede vrienden hoor verder. Ik ben het wel dik met je oneens. Het lijkt me absoluut niet veilig en essentieel op koste wat het kost bij elkaar te blijven. Je vind elkaar snel genoeg weer terug op een snelweg.
Op de weg wel ja, maar bij zaken als invoegen is gewoon te gevaarlijk om per se bij elkaar te willen blijven.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:18 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.
Het is C, heb het gister in mijn boek zien staan, en deze vraag kwam ook voorbij op mijn oefenexamensquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
Het goede antwoord is ieder voor zich. Ik heb deze vraag overigens ook op mijn examen gehad Dit staat letterlijk in het VEKA-best boekje.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
Fout, je mag die doorgetrokken streep niet overschrijden was het antwoord..quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk mag dat. je verlaat de weg immers.
Zoals anderen inmiddels al hebben gezegd, het antwoord C is de juiste. Hetzelfde geldt voor wie de snelheid bepaalt, iedereen is zelf verantwoordelijk voor de snelheid. Het enige wat word gezegd is dat de voorste rekening moet houden met het accelereren, omdat er anders een harmonica-effect ontstaat doordat de achterliggers eerst achterop raken, en dan ineens moeten versnellen en dan weer afremmen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:29 schreef Thrilled het volgende:
Pff zit weer aan de oefenexamens en dan kan ik met mijn gedachten soms echt niet bij sommige vragen
Je ziet een plaatje van een gelijkwaardig kruispunt, 1 auto rijd voor je op dezelfde weg en wilt rechts af, en er komt 1 auto van rechts welke links wilt (jouw straat in dus), met daarbij de vraag:
"Is het toegestaan om op kruispunten in te halen?"De bedoeling van die vraagstelling met die situatie is precies jouw reaktie; ze gaan er van uit dat jouw logica en eventueel inzicht, zoals je wilt, NEE roepen, want het is de domste plek en manier om in te halen, doch gebeuren een hoop ongelukken nog op die manier, want het mag dus inderdaad wél strikvraagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Volgens mij bestaan er geen gelijkwaardige kruispunten met 2 rijbanen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:19 schreef nero7 het volgende:
Als het een 2 baans weg is, dan mag je inhalen.
1 baans niet. Ook al zou het wettelijk mogen, blijft de vraag of het verstandig is. Het gaat om lullige 10 meters. Die 10 meter kan je ook wel wachten.
Succes Blijf lekker rustig en bekijk de foto eerst goed voordat je een antwoord geeft zodat je zeker weet dat je alle eventuele borden/strepen op de weg, op- afritconstructies gezien hebt voordat je een antwoord geeft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:25 schreef Thrilled het volgende:
Net voor de derde (en laatste ) keer mijn theorieboek doorgenomen.. ik ga zo nog wat oefenexamens maken en dan zien we om 13:00 of het allemaal genoeg is geweest..
toch wel een beetje zenuwachtig...
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:46 schreef Devvie het volgende:
Gister te horen gekregen van mn rijschool dat ik over 6weken pas voor mn AVD kan rijden en dat terwijl ik nog maar (ongeveer) 5lessen nodig heb
Ze zouden kijken wat ze voor me konden regelen maar ik heb meteen al aangegeven dat ze met iets heel goeds moeten komen omdat ik al op zoek ben naar een andere rijschool ..
Ik heb hetzelfde hoor, heb ook nog ma 5 lessen voor mijn avd nodig ma moet ook netjes 6 weken wachten ... Dat ligt gewoon aan de wachttijd van het CBR. Alleen heel grote rijscholen kopen examens in op voorhand waardoor je soms eerder kan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.
Ja, daar kwamen ze nu ineens mee idd.. ik had 3weken geleden al aangegeven of het niet eens tijd werd om een examen te plannen..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.
Even los van jouw specifieke situaties, het opschuiven van meerdere rijstroken in 1 keer is sowieso niet toegestaan omdat je elke keer in een nieuwe situatie komt, en dus via je spiegels opnieuw de situatie moet beoordelen of je een baan kan opschuiven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:33 schreef Yreal het volgende:
- verhaal over meerdere rijstroken opschuiven -
Bekende oude truc om leerlingen langer te laten rijden. Hoe langer je rijdt, hoe meer $ en hoe meer % dat je slaagt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:46 schreef Devvie het volgende:
[..]
Ja, daar kwamen ze nu ineens mee idd.. ik had 3weken geleden al aangegeven of het niet eens tijd werd om een examen te plannen..
Andere rijschool die ik had gevonden kon me 8augustus al laten afrijden.. vandaag te horen gekregen dat ik bij mijn huidige school 9augustus kan rijden..
Dus uiteindelijk gewoon bij dezelfde rijschool gebleven, ze hebben iig moeite gedaan iets te regelen
maar om het dan op een bomvolle snelweg dan weer wel te verwachten met een giga snelheidsverschil vond ik dan weer raarquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef thenxero het volgende:
Twee rijbanen opschuiven als de weg helemaal leeg is kan je niet echt fout noemen. Je hoeft na 1x opschuiven niks meer te beoordelen want leeg is leeg. Maar volgens de CBR richtlijnen moet je
- kijken
- opschuiven (1 baan)
- kijken
- opschuiven (1 baan)
- ...
etc
8 juni had ik m'n AVB gehaald en daarna zouden ze een planning maken voor AVD inclusief examen. Paar dagen erna belde ze en zei ze dat ik "al" op 13 augustus af kon rijden Dat zou best wel eens dat bekende trucje kunnen zijn ja...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Bekende oude truc om leerlingen langer te laten rijden. Hoe langer je rijdt, hoe meer $ en hoe meer % dat je slaagt.
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijdenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:36 schreef The6thgate het volgende:
3 uur AVB? Bah Ik was dat na een uur al zat haha.
Die vond ik juist ontzettend leukquote:En de vertragingsoefening vind ik maar kut
Ik vind herhaling gewoon saai Op de weg er naar toe en terug was veel leuker.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijden
Mooi . Ik moet zelf ook nog handschoenen aanschaffen. De vorige keer had ik één handschoen die zo naar beschimmelde zweet stonk dat ik het na ~5x wassen 2 dagen later nog rook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:48 schreef mstx het volgende:
Vanmiddag even nieuwe handschoenen gehaald, Dainese Guanto Carbon Cover
[ afbeelding ]
M'n oude handschoenen begonnen steeds na een uurtje lessen te knellen, dat was niet echt fijn.
Ik heb het vermoeden dat je ahw gewoon een hele ruime bocht naar rechts hebt genomen en wellicht nog met je knipper naar rechts nog aan, reeds op de linkerstrook bent beland. Dat is dus niet de bedoeling. Het gaat erom dat als je afslaat zoals in afb 1, je altijd dezelfde rijstrook moet houden. Vanaf daar ga je verder en dan is het inderdaad kijken, richting aangeven naar links en gaan en dat mag dus best vlot, maar het startpunt van die hele actie is de rechter baan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:33 schreef Yreal het volgende:
ik heb nog 1 les voor avd
Even een vraagje tussendoor, ik moest snel weg dus heb het niet meer in mijn instructeur gevraagd achteraf.
[ link | afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,2.46,,0,9.24
We draaien hier de weg op (naar rechts dus) en moeten daarna weer de afslag naar links hebben. De weg was leeg dus ik schoof er meteen 2 op. Dat was fout.
Vervolgens gaan we in leidschedam de snelweg op richting Rijswijk.
Hier is het in/uitvoeg stuk gesplits van de rest van de snelweg. Je komt de snelweg op met 3 stroken, rechts naar den haag, midden naar utrecht en links naar de a4. Eenmaal op de a4 heb je 2 stroken aan de linkerkant die a4 blijven, en 2 stroken rechts die de a13 worden. De linker strook stond klem, wij 1 opschuiven en die liep vervolgens ook vast.
[ link | afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,212.63,,0,1.35
Vanaf de die 2de baan rechts wil mijn instructeur dus dat ik dan wel ineens naar links ga. Ookal kom ik dan van een baan die 10 rijdt, over eentje waar 50 word gereden naar 1tje waar ze 100 gaan. Dat die 2de baan gevaarlijk is werd al snel duidelijk toen truus tuppeware eruit kwam ( zag er prima aankomen, daar niet van) en me sneed.
Maar waarom is zo'n beweging wel veilig dan ?
Daar gaan we wel van uit wanneer AVD?quote:
Gaat bij mij net zo, die uurtjes zij altijd zo weer om. Nog 3 lesjes en een korte les dan AVB, gaat er om spannen heb ik zo het ideequote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijden
Was inderdaad altijd maar zo weer omquote:Op maandag 11 juli 2011 20:39 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Gaat bij mij net zo, die uurtjes zij altijd zo weer om. Nog 3 lesjes en een korte les dan AVB, gaat er om spannen heb ik zo het idee
Als ik jou was zou ik het theorieexamen in een andere plaats gaan doen (waardoor er meerdere datums beschikbaar zijn), dit is veel te tricky! Stel dat je weer zakt, dan baal je nog harder dan nu. Het maakt verder ook niet uit waar je je theorie haalt, als je je maar inschrijft via internet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:01 schreef Devvie het volgende:
gezakt voor mn theorie.. kutvragen daarzo man 8fout
stond een bord met 10% stijging/daling maar ik wist niet meer welke kant wat was
en een agent die zn rechterarm uitstak, wist ook niet meer of voor of achter moest stoppen dan
en de stomste fout van;
een foto van een groen verkeerslicht met daarvoor een stopstreep + stopbord.. "moet u hier eerst stoppen?"
ik dacht groen: verplicht doorrijden, dus nee..
toen dacht ik ineens: stopbord, stoppen, dus ja..
ik die correctieknop ingeramd, was precies toen ik ja wou drukken de tijd om
2aug herkansing, dan MOET ik m wel halen, want 9aug AVD
Die met die daling was goed te doen. Je zag dat het bord voor een daling geplaatst was dus daar kon je vanuit gaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:01 schreef Devvie het volgende:
gezakt voor mn theorie.. kutvragen daarzo man 8fout
stond een bord met 10% stijging/daling maar ik wist niet meer welke kant wat was
en een agent die zn rechterarm uitstak, wist ook niet meer of voor of achter moest stoppen dan
en de stomste fout van;
een foto van een groen verkeerslicht met daarvoor een stopstreep + stopbord.. "moet u hier eerst stoppen?"
ik dacht groen: verplicht doorrijden, dus nee..
toen dacht ik ineens: stopbord, stoppen, dus ja..
ik die correctieknop ingeramd, was precies toen ik ja wou drukken de tijd om
2aug herkansing, dan MOET ik m wel halen, want 9aug AVD
Dat, mits het kruispunt vrij is. Als het kruispunt geblokkeerd is, dan is het niet verplicht bij groen door te rijden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:58 schreef blingbling11 het volgende:
Die met dat stopbord is idd kut. Ik vulde ja in, maar het moet nee zijn. Je mag niet stoppen voor een groen verkeerslicht want dan hinder je het verkeer onnodig. Je MOET pas stoppen voor het stopbord als de verkeerslichten het niet doen.
Dank je, mijn instructeur zegt dat ook.. ik hoop niet dat ik hem krijg, en anders "mag" ik hem verkloten van mezelf Gewoon even vlammen op de andere oefeningen.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:59 schreef Dekatria het volgende:
Veel succes morgen! Vertragingsoefening is zo'n beetje de moeilijkste oefening die er is naast de Slome Slalom, dus troost je
Hint: in de gehele Westerse wereld lezen we van links naar rechtsquote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:01 schreef Devvie het volgende:
stond een bord met 10% stijging/daling maar ik wist niet meer welke kant wat was
Dit inderdaad Signalering (zoals stoplichten, of matrixborden boven de snelweg) gaan ten alle tijden voor borden langs de weg.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:58 schreef blingbling11 het volgende:
Die met dat stopbord is idd kut. Ik vulde ja in, maar het moet nee zijn. Je mag niet stoppen voor een groen verkeerslicht want dan hinder je het verkeer onnodig. Je MOET pas stoppen voor het stopbord als de verkeerslichten het niet doen.
Een tip is om bij het versnellen vrij snel naar zijn tweede versnelling te schakelen en dan flink je gas open trekken zodat je heel snel op de 40-45 zit en dan nog tijd zat hebt om naar zijn 3 te schakelen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:50 schreef Thrilled het volgende:
En dan de vertragingsoefening, man wat blijft dat een ruk-oefening zeg!! Ik had vanavond de lichte motor maar ik heb zoveel moeite om hem uberhaupt al in zijn 3 te krijgen voor de poortjes, en dan schijn ik bijna nooit genoeg af te remmen... Mijn mening is dat ik hem niet eens op 50 km/u heb maar 45+ en daardoor zit ik al veel eerder rond de 30 km/u.. de slalom erachteraan is geen probleem, maar dat versnellen/afremmen vind ik gewoon te kut om in de gegeven afstand te doen..
Maar wat als de agent andersom naar jou toe staat? Dan is het de linkerarm?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:41 schreef Thrilled het volgende:
Gewoon bedenken dat de agent altijd op het midden van het kruispunt staat en zijn armen gebruikt als stoplichten.. Alles aan de linkerkant is dan voor jou "op de verkeerde rijbaan" en alles aan de rechterkant is "op jouw rijbaan" ..
Ik ga morgen naar een motor kijken, als die goed is dan heb ik morgen alles om lekker te kunnen rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:05 schreef Rossdale het volgende:
Donderdag trouwens mijn rijbewijs ophalen en vrijdag mijn motor. Ik ben zo happy dat ik eindelijk alles heb nu
Wat voor eentje ga je kijken tankiej?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar wat als de agent andersom naar jou toe staat? Dan is het de linkerarm?
Ik heb al die gebaren nooit goed begrepen
[..]
Ik ga morgen naar een motor kijken, als die goed is dan heb ik morgen alles om lekker te kunnen rijden
Leuk! Wat voor iets heb je in gedachten? En ik zou niet verwachten dat je hem direct meekrijgt hoor Ik heb de mijne zaterdag gekocht en mag hem vrijdag ophalen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Tankiej het volgende:
Ik ga morgen naar een motor kijken, als die goed is dan heb ik morgen alles om lekker te kunnen rijden
Zie post hierbovenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Leuk! Wat voor iets heb je in gedachten? En ik zou niet verwachten dat je hem direct meekrijgt hoor Ik heb de mijne zaterdag gekocht en mag hem vrijdag ophalen.
Ik heb ook naar een bandit 600 gekeken, maar die lag gewoon net buiten m'n budget. Jammer, was wel een hele toffe fietsquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:56 schreef Rossdale het volgende:
Haha ja dan wel
Ziet er best leuk uit Ik heb zelf een bandit gekocht
En gewoon alles controleren, waar ik zelf altijd wel naar kijk is of hij al lang op naam van de eigenaar staat.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:07 schreef Tankiej het volgende:
Deze heeft net een grote beurt gehad, daarnaast neem ik ook iemand mee die er verstand van heeft en er een kijkje op gaat werpen
Daarnaast heb ik niet zo'n groot budget. Als ik iets bij een bedrijf zou kopen dan zou het ouder zijn en meer km's hebben of in slechtere staat zijn
Is ook wel iets om te controleren jaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:19 schreef rene90 het volgende:
[..]
En gewoon alles controleren, waar ik zelf altijd wel naar kijk is of hij al lang op naam van de eigenaar staat.
Of even opvragen via telefoon of iets dergelijks, kan je hem alvast checken op gestolen et cetera. En als hij net gewijzigd is van naam zal je waarschijnlijk te maken hebben met een handelaar. Niet gelijk slecht, maar het zal niet mijn eerste keus zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:21 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Is ook wel iets om te controleren ja
Kenteken staat jammer genoeg niet op de foto's, maar dat kan ik morgen wel checken op mn mobiel
Dat doe ik morgen welquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Of even opvragen via telefoon of iets dergelijks, kan je hem alvast checken op gestolen et cetera. En als hij net gewijzigd is van naam zal je waarschijnlijk te maken hebben met een handelaar. Niet gelijk slecht, maar het zal niet mijn eerste keus zijn.
Ik heb m'n motor ook gekocht van een vrouw. Zij reed volgens mij alleen maar rechtuit, want de achterband was harstikke vierkantquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:30 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat doe ik morgen wel
De fiets is nu van een vrouw/meid (volgens mij nog niet zo oud) die ik al even gegoogled heb. Kan niks bijzonders vinden
Netjes!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:37 schreef The6thgate het volgende:
Theorie gehaald, 3 fout Mooi, snel eens kijken wanneer we AVD kunnen doen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:37 schreef The6thgate het volgende:
Theorie gehaald, 3 fout Mooi, snel eens kijken wanneer we AVD kunnen doen.
Hahaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:39 schreef ArnosL het volgende:
Gefeliciteerd!
[..]
Ik heb m'n motor ook gekocht van een vrouw. Zij reed volgens mij alleen maar rechtuit, want de achterband was harstikke vierkant
Nu al wel weer wat minder gelukkig
quote:
Haha zo herkenbaar die angst en opluchting tijdens het AVBquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:10 schreef Thrilled het volgende:
Pfff AVB examen achter de rug, in de hete zon, en ik zat in een groep van wel 10 examen-kandidaten. Ik was de eerste van de meute dus er stond ook 10 man langs de kant te kijken
Vooraf had ik uitgelegd gekregen welke pilonnen waar stonden en voor welke oefening en ik dacht dat ik ze redelijk in mijn hoofd had.. Als eerste oefening mocht ik lopen in een parkeervak.. Ging foutloos en leverde aardig wat zweet op... Daarna moest ik de noodstop doen.. Ik ging naar mn startpositie en zag mijn instructeur en de examinator bij een paar pilonnen staan, ik trok op en vlak voor de poortjes zag ik ze allebei zwaaien naar mij.. ik stop vlak voor ze en toen kwam ik erachter dat ik richting de uitwijkoefening reed in plaats van de noodstop.. ik dacht echt 'fuuuuuck heb ik weer!!' maar de examinator zei: niks aan de hand, dit is niet gebeurt, nu wel de goede poortjes pakken aub..
Ik weer naar de startpositie en nu door de goede poortjes, ondanks dat ik aan het terugschakelen was bij de noodstop ( ) stond ik wel lekker snel stil en keurde hij hem goed.. Toen de precisiestop en ook die ging foutloos, tijdens het oefenen deed ik nog vaak te slecht remmen maar nu lukte het ineens..
Vervolgens de uitwijkoefening (met het grapje van de examinator dat ik nu wél die blauwe poortjes moest pakken.. ) en daar knalde ik met 55 km/u doorheen, heerlijk de heupen erin en foutloos!
Daarna de halve draai linksom (mijn favoriete kant), en mijn instructeur had tijdens het verkennen van de baan de oefening 'achtje draaien' aangepast voor de halve draai met de mededeling: Als ik hem nu zo zet, is de examinator vaak te lui om hem aan te passen naar de 8.. Dus daarom geen achtje maar een halve draai: foutloos
Vervolgens de langzame sla-lom waarbij ik helaas een voetje aan de grond had en hem opnieuw moest doen, die ging echter wel goed en tot slot de snelle slalom, die ik voor mijn gevoel nog nooit zo slecht gereden had dus ik verwachtte dat ik die opnieuw moest gaan doen, maar ik kwam bij de examinator en hij schudde mij de hand: gefeliciteerd!
Dus ik ben nu zoooo opgelucht, niet normaal! Woohoo AVB op zak haha..
Terug op de rijschool gelijk AVD lessen gepland en 31 augustus hebben we AVD examen..
2/3e op zak, i feel good!
Heerlijk he? Die last van je schouders.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:10 schreef Thrilled het volgende:
Pfff AVB examen achter de rug, in de hete zon, en ik zat in een groep van wel 10 examen-kandidaten. Ik was de eerste van de meute dus er stond ook 10 man langs de kant te kijken
Vooraf had ik uitgelegd gekregen welke pilonnen waar stonden en voor welke oefening en ik dacht dat ik ze redelijk in mijn hoofd had.. Als eerste oefening mocht ik lopen in een parkeervak.. Ging foutloos en leverde aardig wat zweet op... Daarna moest ik de noodstop doen.. Ik ging naar mn startpositie en zag mijn instructeur en de examinator bij een paar pilonnen staan, ik trok op en vlak voor de poortjes zag ik ze allebei zwaaien naar mij.. ik stop vlak voor ze en toen kwam ik erachter dat ik richting de uitwijkoefening reed in plaats van de noodstop.. ik dacht echt 'fuuuuuck heb ik weer!!' maar de examinator zei: niks aan de hand, dit is niet gebeurt, nu wel de goede poortjes pakken aub..
Ik weer naar de startpositie en nu door de goede poortjes, ondanks dat ik aan het terugschakelen was bij de noodstop ( ) stond ik wel lekker snel stil en keurde hij hem goed.. Toen de precisiestop en ook die ging foutloos, tijdens het oefenen deed ik nog vaak te slecht remmen maar nu lukte het ineens..
Vervolgens de uitwijkoefening (met het grapje van de examinator dat ik nu wél die blauwe poortjes moest pakken.. ) en daar knalde ik met 55 km/u doorheen, heerlijk de heupen erin en foutloos!
Daarna de halve draai linksom (mijn favoriete kant), en mijn instructeur had tijdens het verkennen van de baan de oefening 'achtje draaien' aangepast voor de halve draai met de mededeling: Als ik hem nu zo zet, is de examinator vaak te lui om hem aan te passen naar de 8.. Dus daarom geen achtje maar een halve draai: foutloos
Vervolgens de langzame sla-lom waarbij ik helaas een voetje aan de grond had en hem opnieuw moest doen, die ging echter wel goed en tot slot de snelle slalom, die ik voor mijn gevoel nog nooit zo slecht gereden had dus ik verwachtte dat ik die opnieuw moest gaan doen, maar ik kwam bij de examinator en hij schudde mij de hand: gefeliciteerd!
Dus ik ben nu zoooo opgelucht, niet normaal! Woohoo AVB op zak haha..
Terug op de rijschool gelijk AVD lessen gepland en 31 augustus hebben we AVD examen..
2/3e op zak, i feel good!
Gefeli!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:10 schreef Thrilled het volgende:
Pfff AVB examen achter de rug, in de hete zon, en ik zat in een groep van wel 10 examen-kandidaten. Ik was de eerste van de meute dus er stond ook 10 man langs de kant te kijken
Vooraf had ik uitgelegd gekregen welke pilonnen waar stonden en voor welke oefening en ik dacht dat ik ze redelijk in mijn hoofd had.. Als eerste oefening mocht ik lopen in een parkeervak.. Ging foutloos en leverde aardig wat zweet op... Daarna moest ik de noodstop doen.. Ik ging naar mn startpositie en zag mijn instructeur en de examinator bij een paar pilonnen staan, ik trok op en vlak voor de poortjes zag ik ze allebei zwaaien naar mij.. ik stop vlak voor ze en toen kwam ik erachter dat ik richting de uitwijkoefening reed in plaats van de noodstop.. ik dacht echt 'fuuuuuck heb ik weer!!' maar de examinator zei: niks aan de hand, dit is niet gebeurt, nu wel de goede poortjes pakken aub..
Ik weer naar de startpositie en nu door de goede poortjes, ondanks dat ik aan het terugschakelen was bij de noodstop ( ) stond ik wel lekker snel stil en keurde hij hem goed.. Toen de precisiestop en ook die ging foutloos, tijdens het oefenen deed ik nog vaak te slecht remmen maar nu lukte het ineens..
Vervolgens de uitwijkoefening (met het grapje van de examinator dat ik nu wél die blauwe poortjes moest pakken.. ) en daar knalde ik met 55 km/u doorheen, heerlijk de heupen erin en foutloos!
Daarna de halve draai linksom (mijn favoriete kant), en mijn instructeur had tijdens het verkennen van de baan de oefening 'achtje draaien' aangepast voor de halve draai met de mededeling: Als ik hem nu zo zet, is de examinator vaak te lui om hem aan te passen naar de 8.. Dus daarom geen achtje maar een halve draai: foutloos
Vervolgens de langzame sla-lom waarbij ik helaas een voetje aan de grond had en hem opnieuw moest doen, die ging echter wel goed en tot slot de snelle slalom, die ik voor mijn gevoel nog nooit zo slecht gereden had dus ik verwachtte dat ik die opnieuw moest gaan doen, maar ik kwam bij de examinator en hij schudde mij de hand: gefeliciteerd!
Dus ik ben nu zoooo opgelucht, niet normaal! Woohoo AVB op zak haha..
Terug op de rijschool gelijk AVD lessen gepland en 31 augustus hebben we AVD examen..
2/3e op zak, i feel good!
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:10 schreef Thrilled het volgende:
Dus ik ben nu zoooo opgelucht, niet normaal! Woohoo AVB op zak haha..
Terug op de rijschool gelijk AVD lessen gepland en 31 augustus hebben we AVD examen..
2/3e op zak, i feel good!
Gefeliciteerd! Die last van je schouders is heerlijk. Ik weet nu al dat ik zo bloednerveus ga zijn voor AVD, heb nu al zin in het gevoel van erna bij geslaagd zijnquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:10 schreef Thrilled het volgende:
Pfff AVB examen achter de rug, in de hete zon, en ik zat in een groep van wel 10 examen-kandidaten. Ik was de eerste van de meute dus er stond ook 10 man langs de kant te kijken
Mijn instructeur gaat komend weekend ook 3 weken weg, dus met m'n AVB moet er iemand anders mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:03 schreef Thrilled het volgende:
Ah joh die tijd vliegt voorbij.. mijn instructeur gaat nu 3 weken op vakantie dus 17 augustus is onze eerste les pas weer.. nu kan ik even alle blaren laten helen
Op de 20e, maar de laatste twee lessen gingen weer lekker, en ik maak goede vooruitgang Eventueel pakken we nog even een extra les tussendoor.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Was inderdaad altijd maar zo weer om
Wanneer heb je AVB?
Wat echt helpt is goed vooruit kijken, dan ben je opeens veel stabieler. Maar ik zie net dat je hem gehaald hebt, gefeliciteerd!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:50 schreef Thrilled het volgende:
Het stapvoets rijden gaat al beter, moet nog wel opletten dat ik niet te veel slinger als ik langzaam ga, dus ik hoop dat ik een lange examinator heb die flinke passen zet
Het vooruit kijken deed ik sowieso al.. een van de laatste lessen voor het AVB had ik ineens door hoeveel toeren ik het beste kon geven in combinatie met de achterrem en bleef ik ineens hartstikke recht met een trekkende motorquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:55 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Op de 20e, maar de laatste twee lessen gingen weer lekker, en ik maak goede vooruitgang Eventueel pakken we nog even een extra les tussendoor.
[..]
Wat echt helpt is goed vooruit kijken, dan ben je opeens veel stabieler. Maar ik zie net dat je hem gehaald hebt, gefeliciteerd!
Gek genoeg doen stadsbussen dat veel krapper...quote:
Dat is kutquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Yreal het volgende:
En bam gezakt.
Kreeg ineens zenuwen toen we weg reden.
Fietsers te kort inhalen, slechte bochtjes, falen op de snelweg..
Klote man, had je zelf ook al dat gevoel dat je fietsers te kort inhaalde of was het helemaal nieuw voor je wat je hoorde?quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Yreal het volgende:
En bam gezakt.
Kreeg ineens zenuwen toen we weg reden.
Fietsers te kort inhalen, slechte bochtjes, falen op de snelweg..
quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Yreal het volgende:
En bam gezakt.
Kreeg ineens zenuwen toen we weg reden.
Fietsers te kort inhalen, slechte bochtjes, falen op de snelweg..
Mooi klote, al een herkansing ingepland?quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Yreal het volgende:
En bam gezakt.
Kreeg ineens zenuwen toen we weg reden.
Fietsers te kort inhalen, slechte bochtjes, falen op de snelweg..
Dat vraagt om foto's natuurlijkquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is kut
Ik heb vanochtend een motor gekocht, GS500
Zodra het een beetje beter weer is, nu is het echt kutweer hier. Mijn pak is gelukkig waterdicht, alleen m'n handschoenen niet. Kreeg koude handen toen ik terug reedquote:
quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Klote man, had je zelf ook al dat gevoel dat je fietsers te kort inhaalde of was het helemaal nieuw voor je wat je hoorde?
Was niet echt een verassing nee. Alles wat die man zei had ik zelf ook al wel opgemerkt. 12 aug ~ mag ik weer opquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Balen man... wanneer kan je op herkansing?
Tip: Neem handschoenen met Goretex. Dat spul werkt wel echt goed. Ik heb een keer door de regen gereden op m'n bromfiets met die handschoenen aan. Al m'n kleren waren nat, maar m'n handen waren droogquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zodra het een beetje beter weer is, nu is het echt kutweer hier. Mijn pak is gelukkig waterdicht, alleen m'n handschoenen niet. Kreeg koude handen toen ik terug reed
Kreeg vandaag ook de rekening binnen van de laatste rijlessen, veel minder dan ik zelf had berekend en rekening mee had gehouden. Kan dus wel een nieuw paar handschoenen van af, die wel waterdicht zijn
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:14 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo, Geslaagd voor mijn AVB.
Van te voren nog heel ff geoefend, alles ging zwaar kut maar op het examen zelf verliep bijna alles vlekkeloos.
Alleen bijna op mijn plaat gegaan doordat ik niet ver genoeg door keek na het doen of uitrijden van de uitwijk oefening. Keihard in de remmen omdat ik anders de bocht uitvloog richting gras en betonblokken.
Wat resulteerde in een hendig sjieke slip die ik met een fiets wel zou durven maar met een motor totaal niet, de examinator vond dat ik het goed op had gelost._O-
quote:
Balen man. Hoe vond je het zelf gaan? Dacht je al dat je gezakt zou zijn?quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Yreal het volgende:
En bam gezakt.
Kreeg ineens zenuwen toen we weg reden.
Fietsers te kort inhalen, slechte bochtjes, falen op de snelweg..
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:14 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo, Geslaagd voor mijn AVB.
Van te voren nog heel ff geoefend, alles ging zwaar kut maar op het examen zelf verliep bijna alles vlekkeloos.
Alleen bijna op mijn plaat gegaan doordat ik niet ver genoeg door keek na het doen of uitrijden van de uitwijk oefening. Keihard in de remmen omdat ik anders de bocht uitvloog richting gras en betonblokken.
Wat resulteerde in een hendig sjieke slip die ik met een fiets wel zou durven maar met een motor totaal niet, de examinator vond dat ik het goed op had gelost._O-
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:14 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo, Geslaagd voor mijn AVB.
Van te voren nog heel ff geoefend, alles ging zwaar kut maar op het examen zelf verliep bijna alles vlekkeloos.
Alleen bijna op mijn plaat gegaan doordat ik niet ver genoeg door keek na het doen of uitrijden van de uitwijk oefening. Keihard in de remmen omdat ik anders de bocht uitvloog richting gras en betonblokken.
Wat resulteerde in een hendig sjieke slip die ik met een fiets wel zou durven maar met een motor totaal niet, de examinator vond dat ik het goed op had gelost._O-
Dat weet ik dat dat goed werktquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tip: Neem handschoenen met Goretex. Dat spul werkt wel echt goed. Ik heb een keer door de regen gereden op m'n bromfiets met die handschoenen aan. Al m'n kleren waren nat, maar m'n handen waren droog
[..]
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:14 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo, Geslaagd voor mijn AVB.
Van te voren nog heel ff geoefend, alles ging zwaar kut maar op het examen zelf verliep bijna alles vlekkeloos.
Alleen bijna op mijn plaat gegaan doordat ik niet ver genoeg door keek na het doen of uitrijden van de uitwijk oefening. Keihard in de remmen omdat ik anders de bocht uitvloog richting gras en betonblokken.
Wat resulteerde in een hendig sjieke slip die ik met een fiets wel zou durven maar met een motor totaal niet, de examinator vond dat ik het goed op had gelost._O-
mmm regent vandaag ook weer. Hoop voor je dat het om 09.00 uur droog is. Rijd toch wat lekkerder he. Maar ja veel succes!!!!quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:30 schreef jesperrrrsss het volgende:
gefeliciteerd aan de geslaagde
moet morgen om 9:00 rijden GVD KLOTE REGEN !!!!! heb er geen zin in als het zo hard regent als vandaag.
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef BLADEZZ het volgende:
Had vanmorgen om 9:00 AVD-examen en ben geslaagd ! Volgens de examinator kan je mooi weer of heel mooi weer hebben, en had ik mooi weer om motor te rijden. Is het toch niet voor niks geweest om gisteren nog 3 uur lang in de regen rond te karren. Rijbewijs aanvragen en op zoek naar een motor !
top! gefeliciteerdquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef BLADEZZ het volgende:
Had vanmorgen om 9:00 AVD-examen en ben geslaagd ! Volgens de examinator kan je mooi weer of heel mooi weer hebben, en had ik mooi weer om motor te rijden. Is het toch niet voor niks geweest om gisteren nog 3 uur lang in de regen rond te karren. Rijbewijs aanvragen en op zoek naar een motor !
gefeliciflapstaart !!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef BLADEZZ het volgende:
Had vanmorgen om 9:00 AVD-examen en ben geslaagd ! Volgens de examinator kan je mooi weer of heel mooi weer hebben, en had ik mooi weer om motor te rijden. Is het toch niet voor niks geweest om gisteren nog 3 uur lang in de regen rond te karren. Rijbewijs aanvragen en op zoek naar een motor !
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef BLADEZZ het volgende:
Had vanmorgen om 9:00 AVD-examen en ben geslaagd ! Volgens de examinator kan je mooi weer of heel mooi weer hebben, en had ik mooi weer om motor te rijden. Is het toch niet voor niks geweest om gisteren nog 3 uur lang in de regen rond te karren. Rijbewijs aanvragen en op zoek naar een motor !
Ik heb gister mijn aangekochte motor in de regen naar huis gereden. M'n pak is lekker waterdicht gelukkigquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:34 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
gefeliciflapstaart !!
ben net binnen komen drijven van 1,5 uur rijden.
IK HAAT REGEN EN WIND STOTEN !!!111!11!11!!
jezus wat ben ik doorweekt, en ik had niet mijn leren pak aangedaan dus de dingen van de rijschool geleend had hij geen water bestendige handschoenen dus gewoon met zomerhandschoenen gereden, KOUDDD!! gelukkig had de motor handvat verwarming die het precies niet deed op mijn motor na 1 uur kon ik me vingers niet meer voelen .
nu heeft me rijinstructeur vakantie tot Augustes en dan weer super hardcore gaan lessen omdat het dan nog maar 18 dagen is tot me avd examen
wat hoop ik dat ik niet in dit kut weer moet afrijden
je had toch een kawa zx6r gekocht of haal ik nou iemand door elkaar?quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
[..]
Ik heb gister mijn aangekochte motor in de regen naar huis gereden. M'n pak is lekker waterdicht gelukkig
Het lijkt alsof het hier in het noorden droog blijft vanmiddag, straks lekker rijden
Je haalt mensen door elkaarquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:48 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
je had toch een kawa zx6r gekocht of haal ik nou iemand door elkaar?
Ach nat worden ze toch wel een keer Gisteren tot de conclusie gekomen dat het enige wat echt waterdicht is mijn rugtas is. Maar ik het viel met erg mee hoe nat ik was na 2 uur op de snelweg gereden te hebben alleen een paar vochtige plekken op mijn truiquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:11 schreef mstx het volgende:
Ik mag om 19:00 ook lekker door de regen rijden waarschijnlijk.
Zo te lezen is het geen goed idee om m'n nieuwe leren handschoenen te proberen, dan maar de textielen die net ietsje te klein zijn.
Heb net een uurtje gereden en m'n textielen gore-tex-wannabe handschoenen waren helemaal waterdicht. De rest van m'n pak overigens ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:09 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Ach nat worden ze toch wel een keer Gisteren tot de conclusie gekomen dat het enige wat echt waterdicht is mijn rugtas is. Maar ik het viel met erg mee hoe nat ik was na 2 uur op de snelweg gereden te hebben alleen een paar vochtige plekken op mijn trui
ik was de gene met het witte DIFI Imola ex3 2 delig pakquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef blingbling11 het volgende:
Over handschoenen gesproken, er was hier iemand die een wit Imola EX3 pak heeft. Wat voor handschoenen gebruikt diegene? ik ben op zoek naar handschoenen voor bij mijn pak.
Ik heb zelf op de website van Motoport de Difi pole position gezien, maar twijfel of dit een beetje matcht.
Helemaal top! En matcht het een beetje met het pak? Ik vind het zelf altijd wel mooi als het een geheel lijktquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:32 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
ik was de gene met het witte DIFI Imola ex3 2 delig pak
en ik heb de ook de DIFI HANDSCHOEN POLE POSITION (wit, met zwarte stof bij de knokkels )
(http://www.motoport.nl/ep(...)7/SubProducts/043607) (ik heb ze gekocht voor 80 euro)
en ze zitten echt geweldig (heb maat 11) zijn helemaal naar je handen gevormd vanaf het begin (en ze zitten na 2-3 maanden echt precies naar me handen).
en heb nog geen 1 kritiek punt op de handschoenen zijn lekker cool als het warm is en geen last van zweet handen, en als het kouder is dan zijn ook gewoon nog warm.
perfect gevoel aan de gas hendel.
echt top handschoenen, (ik heb ze 1 a 2 cijfermaten te groot gekocht omdat je bij het rijden een beetje in je handschoen schuift en hier door wat speel ruimte is)
Graag!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:47 schreef jesperrrrsss het volgende:
moet ik misschien een foto maken van arm met handschoen ??
Succes!quote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef ibaneX het volgende:
Maandag en dinsdag les, woensdag een uurtje les en dan AVB. De zenuwen beginnen toch echt langzaam aan te komen.
De halve draai en het achtje zijn de enigste oefeningen waar ik toch echt nog goed op oefenen moet.(zie net pas dat je het beste eerst even tegensturen kan bij de aanzet van de halve draai ) Dat kan m'n redding nog wel eens zijn. De rest zit wel snorr.
Sowieso neem ik een banaan mee om voor het examen nog even op te eten, aangezien we voor die tijd al twee uur op de motor zitten is een beetje energie wel handig. http://www.eqgen.nl/gezondheid_banaan.html
Inderdaad! Kijken, kijken, kijken en altijd kijken! Dan komt het wel goedquote:Op zondag 17 juli 2011 20:04 schreef Thrilled het volgende:
En sowieso de trick die altijd en overal terugkomt: kijken kijken en nog eens kijken Bij het achtje draaide ik echt overdreven mijn hele hoofd om die pion te zien waar ik naar toe wilde.. En als je het achtje kan, kan je ook de halve draai
Tnx, ga ik wel nodig hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Succes!
Les bij fivelpoort? Als het mooi weer is kom ik nog wel even langs rijden, Frank m'n motor showen
[..]
Inderdaad! Kijken, kijken, kijken en altijd kijken! Dan komt het wel goed
Zolang je de koppeling constant houdt maakt dat niet uit Had daar vooral bij de langzame slalom wel eens last van.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:36 schreef thenxero het volgende:
Het kijken is bij mij niet zo zeer het probleem, maar eerder mijn rechterhand in bedwang houden. Als ik bij het achtje van links naar rechts stuur dan wil ik nog wel eens een dot gas geven waardoor ik buiten de pionnen vlieg .
Vandaag wordt niks meer, hopelijk is het morgen wat beter weer danquote:Op maandag 18 juli 2011 09:07 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Tnx, ga ik wel nodig hebben.
Jup, vandaag en morgen van 10-12.
Soms dan haal ik het nog wel eens in mn hoofd om naar een pion te kijken, dan wil het geheid niet meer
Bij de acht houd je je koppeling constant, je raakt hem helemaal niet aan als het goed is?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:25 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Zolang je de koppeling constant houdt maakt dat niet uit Had daar vooral bij de langzame slalom wel eens last van.
O ja Zat even teveel aan de langzame slalom te denken.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:12 schreef Tankiej het volgende:
Bij de acht houd je je koppeling constant, je raakt hem helemaal niet aan als het goed is?
Dan maakt het wel uit als je opeens meer gas geeft hoor, had ik ook wel eens bij de acht of halve draai naar rechts
Ik gebruik de koppeling nooit bij het achtjequote:Op maandag 18 juli 2011 10:25 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Zolang je de koppeling constant houdt maakt dat niet uit Had daar vooral bij de langzame slalom wel eens last van.
Nee ik ook niet, zie een post er bovenquote:Op maandag 18 juli 2011 17:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik gebruik de koppeling nooit bij het achtje
Ja. Het mag wel overigens, alleen dan maak je het jezelf alleen maar lastigquote:Op maandag 18 juli 2011 17:22 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, zie een post er boven
idd, eigenlijk kijk je al een pion verder dan de volgende.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:04 schreef Thrilled het volgende:
En sowieso de trick die altijd en overal terugkomt: kijken kijken en nog eens kijken Bij het achtje draaide ik echt overdreven mijn hele hoofd om die pion te zien waar ik naar toe wilde.. En als je het achtje kan, kan je ook de halve draai
Ik reed er om 12.45 langs, was de tijd vergetenquote:Op maandag 18 juli 2011 09:07 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Tnx, ga ik wel nodig hebben.
Jup, vandaag 10-12 en morgen van 11-12:30.
Soms dan haal ik het nog wel eens in mn hoofd om naar een pion te kijken, dan wil het geheid niet meer
Wut? Mag je wel AVB doen als je je theorie niet haalt?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:13 schreef thenxero het volgende:
Morgen theorie-examen en overmorgen AVB examen. Heb er wel vertrouwen in alleen moet nog veel theorie doornemen .
Ja heb mijn rijbewijs B al hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wut? Mag je wel AVB doen als je je theorie niet haalt?
Net te laat, waren om 12:30 weer terug. Maar we hebben ook nog even een stukkie op de weg gereden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik reed er om 12.45 langs, was de tijd vergeten
Maar ok, succes morgen!
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:13 schreef thenxero het volgende:
Morgen theorie-examen en overmorgen AVB examen. Heb er wel vertrouwen in alleen moet nog veel theorie doornemen .
Beiden succes!!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:05 schreef ibaneX het volgende:
Super bedankt! Oefenen ging ook wel lekker vandaag, volgens m'n instructeur moet het morgen wel goed komen bij het CBR. Naja jullie horen het nog wel van me. Ga nu lekker op bed, zodat ik goed uitgeslapen ben morgen.
Dankje. Ben geslaagd . Heb dat Verjo boek 1x doorgelezen en die 5 gratis examens gemaakt, dat was gelukkig ruim voldoende want ik had maar twee fout. Meerdere vragen die ik in dit topic voorbij heb zien komen zaten ook in het examen, dat is ook weer mooi meegenomen (wegverkanting bijvoorbeeld).quote:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:19 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dankje. Ben geslaagd . Heb dat Verjo boek 1x doorgelezen en die 5 gratis examens gemaakt, dat was gelukkig ruim voldoende want ik had maar twee fout. Meerdere vragen die ik in dit topic voorbij heb zien komen zaten ook in het examen, dat is ook weer mooi meegenomen (wegverkanting bijvoorbeeld).
Klopt ja, het mag alleen 's nachts. En dan nog mits er dan geen tegenliggers zijn.quote:Eén fout had ik in de categorie "verlichting". De enige vraag die daar volgens mij over ging was:
"Als er overdag ernstige zichtsbelemmering is, welke verlichting kunt u dan voeren?"
A) Dimlicht
B) Grootlicht
C) Dimlicht, en in de juiste omstandigheden grootlicht
Ik had C gekozen en dat was dus fout. Er zal vast wel een regel zijn dat je grootlicht alleen 's nachts mag gebruiken dan, maar dat wist ik niet.
Ik weet niet op wat voor een motor je lest, maar helemaal aan het uiteinde van je stuur zit een deel wat niet met je gashendel mee draait.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:36 schreef thenxero het volgende:
Het kijken is bij mij niet zo zeer het probleem, maar eerder mijn rechterhand in bedwang houden. Als ik bij het achtje van links naar rechts stuur dan wil ik nog wel eens een dot gas geven waardoor ik buiten de pionnen vlieg .
En de langzame slalom is echt vreselijk, die lukte me pas na 5x één keertje
Bedankt voor de tip. Ik les op een Honda CBR 500. Het achtje ging op zich al prima, kan er zo'n 3 à 4 achter elkaar zelfs . Denk dat ik hier niet al teveel meer mee ga experimenteren... morgen ff inrijden en dan direct AVB-examen .quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:14 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ik weet niet op wat voor een motor je lest, maar helemaal aan het uiteinde van je stuur zit een deel wat niet met je gashendel mee draait.
Als je nou je hand half op het vaste deel legt, en half op je gashendel kan je zo je gas constant houden.
CB500, CBF500 of CBR600?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik les op een Honda CBR 500. Het achtje ging op zich al prima, kan er zo'n 3 à 4 achter elkaar zelfs . Denk dat ik hier niet al teveel meer mee ga experimenteren... morgen ff inrijden en dan direct AVB-examen .
quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:04 schreef rene90 het volgende:
Motorrijders newbierit
Voor de newbierit, dus meld je daar even aan en als je tips / ideeën hebt kunnen we het er daar over hebben om het allemaal te organiseren.
Verjo is beter, PM mijquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef nero7 het volgende:
btw, als iemand nog een recent theorieboek zoekt, ik heb er een van Vekabest .
GEwoon recent, zgan incl oefencd. Nieuw kosten ze dacht ik 50 euro. Doe een goed bod en je krijgt em opgestuurd (of haalt em op, of ik lever em af als je op mn tourroute zit )
Succes morgen!quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:17 schreef thenxero het volgende:
morgen ff inrijden en dan direct AVB-examen .
Dank je. Het enige echt lastige vind ik de langzame slalom. Ik check net even een filmpje op Youtube, en ik doe hem ook echt drie keer zo langzaam als daar.quote:
En?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:05 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Net te laat, waren om 12:30 weer terug. Maar we hebben ook nog even een stukkie op de weg gereden.
Super bedankt! Oefenen ging ook wel lekker vandaag, volgens m'n instructeur moet het morgen wel goed komen bij het CBR. Naja jullie horen het nog wel van me. Ga nu lekker op bed, zodat ik goed uitgeslapen ben morgen.
Dat testen doet mijn instructeur ook vaak, maar dan eerder door naast me te gaan rijden als ik naar zijn baan opschuif, zodat'ie kan checken of ik wel goed naast me kijkquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:29 schreef mstx het volgende:
Op de terugweg reed ik 80-85 op de regionale weg, maar de instructeur vond het niet snel genoeg. Ging ie me voor het stoplicht uitdagen voor een sprintje. Vol gas naar de 90, dat was beter.
Heb het verprutst.quote:
Was toen ik leste ook geen uitzondering mijn instructeur was altijd wel in voor een sprintje vanaf het Rottenpolderplein op¨een lege A9 richting Amsterdamquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:58 schreef jesperrrrsss het volgende:
maat van me heeft een keer 150-160 gereden tijdens de les op de Maasvlakte
@ibaneX
jammer je instructeur had moeten weten dat je echt een paar lessen van te voren al op de motor moet gaan rijden waar je examen op moet doen.
veel succes aan de genen die iets moeten halen en gefeliciteerd aan de personen die iets gehaald hebben
Balen zeg wanneer mag je op voor je herkansing?quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:45 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Heb het verprutst.
Gisteren ging het op de zware de hele tijd perfect. Vandaag bij het oefenen van te voren zat ik op de lichte, bij het examen was ik niet snel genoeg weer gewend. Ik kan het wel, weet hoe het moet en toch de boel verprutst. Zat hem met name in de aanlopen die ik te kort nam
Gatverdamme
Dat is kutquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:45 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Heb het verprutst.
Gisteren ging het op de zware de hele tijd perfect. Vandaag bij het oefenen van te voren zat ik op de lichte, bij het examen was ik niet snel genoeg weer gewend. Ik kan het wel, weet hoe het moet en toch de boel verprutst. Zat hem met name in de aanlopen die ik te kort nam
Gatverdamme
Nee hoor, dat hoeft niet. Heb bij dezelfde rijschool gelest, de motoren zijn gelijk aan elkaar. Alleen het vermogen van de ene is net iets minderquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:58 schreef jesperrrrsss het volgende:
maat van me heeft een keer 150-160 gereden tijdens de les op de Maasvlakte
@ibaneX
jammer je instructeur had moeten weten dat je echt een paar lessen van te voren al op de motor moet gaan rijden waar je examen op moet doen.
veel succes aan de genen die iets moeten halen en gefeliciteerd aan de personen die iets gehaald hebben
Gewoon een stukkie rijden, niet anders dan anders komt vast goed!quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:07 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Pff zit nu op het CBR te wachten totdat ik mag. Andere kandidaat is eerst en ik ben rond kwart voor 11 aan de beurt.
Zenuwslopend dit
Heel veel succesquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:45 schreef thenxero het volgende:
Zometeen op weg naar het AVB examen. Werd vanochtend misselijk en zenuwachtig wakker maar heb nu 1,5 boterham door mijn strot weten te duwen en ben er klaar voor . Alle doemscenario's heb ik in mijn nachtmerries al doorgenomen dus daar hoef ik ook niet meer aan te denken. (in mijn droom moest ik met mijn benen aan 1 kant een halve draai maken )
Succes!quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:45 schreef thenxero het volgende:
Zometeen op weg naar het AVB examen. Werd vanochtend misselijk en zenuwachtig wakker maar heb nu 1,5 boterham door mijn strot weten te duwen en ben er klaar voor . Alle doemscenario's heb ik in mijn nachtmerries al doorgenomen dus daar hoef ik ook niet meer aan te denken. (in mijn droom moest ik met mijn benen aan 1 kant een halve draai maken )
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:40 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Net teug van het AVD en ben geslaagd
Mooi ritje gemaakt door het glooiende Limburgse landschap en geen bijzonder rare dingen tegengekomen ofzo, ging echt lekker! Zo maar eens richting het gemeentehuis
quote:
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:40 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Net teug van het AVD en ben geslaagd
Mooi ritje gemaakt door het glooiende Limburgse landschap en geen bijzonder rare dingen tegengekomen ofzo, ging echt lekker! Zo maar eens richting het gemeentehuis
gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:40 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Net teug van het AVD en ben geslaagd
Mooi ritje gemaakt door het glooiende Limburgse landschap en geen bijzonder rare dingen tegengekomen ofzo, ging echt lekker! Zo maar eens richting het gemeentehuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |