quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.
Stuur rene90 een PM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 21-07-2011 07:47:33 ]
Bij welke CBR kom jijquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
@ Anne
maakt niet uit bij het CBR hebben ze allemaal baarden/snorren en van die gele vingers van chag roken.
+ een bril die al 7 jaar uit de mode is
Bij de noodstop is dat ook helemaal niet ergquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:08 schreef Devvie het volgende:
Maandag mn laatste les voor AVB examenvandaag ook nog een lesje gehad, op een of andere manier lukte het me niet meer een noodstop/stopproef te doen zonder in de ABS te schieten
bij die stopproef komt het gewoon omdat ik te snel wil stilstaan, dus dat is wel op te lossen..
we gaan het zien dinsdag.
Moet je eens bij het CBR in Winschoten/Groningen/Assen (die CBR's doen samen met de examinatoren als ik m'n instructeur moet geloven) kijken, daar loopt een chick van 30-35 als examinatorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
@ Anne
maakt niet uit bij het CBR hebben ze allemaal baarden/snorren en van die gele vingers van chag roken.
+ een bril die al 7 jaar uit de mode is
Die heb ik dan niet gehad tijdens mijn 2 AVD examens, ik had zo'n shag-rokende-snor-hebbende-oude-brillen-dragende examinatorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Moet je eens bij het CBR in Winschoten/Groningen/Assen (die CBR's doen samen met de examinatoren als ik m'n instructeur moet geloven) kijken, daar loopt een chick van 30-35 als examinator
regio Rotterdam was er ook een vrouwelijke examinator (dit heb ik via me instructeur te horen gekregen) die heeft in de 7 jaar dat ze bij het CBR werkt 5 keer de auto totallos gereden tijdens het AVD examenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Moet je eens bij het CBR in Winschoten/Groningen/Assen (die CBR's doen samen met de examinatoren als ik m'n instructeur moet geloven) kijken, daar loopt een chick van 30-35 als examinator
WTF is er geen selectieprocudure ofzo om bij het CBR te mogen werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
mooie locatie voor oefenterrein
[..]
regio Rotterdam was er ook een vrouwelijke examinator (dit heb ik via me instructeur te horen gekregen) die heeft in de 7 jaar dat ze bij het CBR werkt 5 keer de auto totallos gereden tijdens het AVD examen![]()
en nu is ze maar gestopt bij het CBR, omdat ze ook totaal niet kon rijden![]()
me instructeur had dood angsten en zweet tussen ze bilnaad als hij mee moest rijden
Tof verhaal van je rijles! Is een mooie locatie zo aan het waterquote:
Nette foto's zegquote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Ik in mijn gevechtspak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuus voor alle smilies!
Zo'n ultraklein schermpje kan toch nooit zulke groten effecten hebben?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Tof verhaal van je rijles! Is een mooie locatie zo aan het water
Ik ben wel jaloers op je met die lesmotor. Ik reed op hetzelfde model, alleen zonder zo'n schermpje voor. Dus altijd vol in de wind
Edit:
Die laatste foto heb je alles eruit gefilterd behalve oranje? De knippers hebben ook nog kleur
dit vertelde me autorijdinstructeur dan*quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:21 schreef thenxero het volgende:
[..]
WTF is er geen selectieprocudure ofzo om bij het CBR te mogen werken.
Die is wel tof jaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:19 schreef ArnosL het volgende:
Mooie foto's![]()
@ Tankiej: Een naked vond je wel mooi toch? Misschien is dit wel wat voor je:http://motor.nl/nieuws/17(...)r-gepresenteerd.html
Geen hele grote effecten nee, maar het maakt de druk op je borst wel wat minderquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zo'n ultraklein schermpje kan toch nooit zulke groten effecten hebben?
Ziet er meer uit als een crossbrommert met dat kleine frame.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:19 schreef ArnosL het volgende:
@ Tankiej: Een naked vond je wel mooi toch? Misschien is dit wel wat voor je:http://motor.nl/nieuws/17(...)r-gepresenteerd.html
Leuk oefenterrein zo aan het water! Zal er niet misschien ooit iemand daar het water in knallen omdat ie in een reflex aan het gas blijft hangen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Ik in mijn gevechtspak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuus voor alle smilies!
haha vast wel iddquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:48 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Leuk oefenterrein zo aan het water! Zal er niet misschien ooit iemand daar het water in knallen omdat ie in een reflex aan het gas blijft hangen?Je zou toch zeggen dat zoiets toch minimaal 1 keer ooit voor moet komen
i know, maar het lukte me altijd een noodstop zonder ABS te doen.. zal wel komen doordat het net had geregend ofzo.. Maarja, je hoeft niet alles goed te doen op je examen dus het komt sowieso wel goedquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bij de noodstop is dat ook helemaal niet erg
Whaha sick, en was ze nog geslaagd? (1 onderdeel (zwaar) onvoldoende mag toch?)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:28 schreef Devvie het volgende:
[..]
i know, maar het lukte me altijd een noodstop zonder ABS te doen.. zal wel komen doordat het net had geregend ofzo.. Maarja, je hoeft niet alles goed te doen op je examen dus het komt sowieso wel goed
Instructeur zat ook te vertellen dat er afgelopen week een meisje op dr AVB examen over de kop was gevlogen, ondanks dat er ABS op die motoren zit
Denk het niet, ze was afgevoerd naar het ziekenhuis omdat die motor bovenop dr landde.. Was echter alleen voor controle..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:50 schreef thenxero het volgende:
[..]
Whaha sick, en was ze nog geslaagd? (1 onderdeel (zwaar) onvoldoende mag toch?)
Pff, dat loopt dan wel even wat anders af dan je van te voren had gedachtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:53 schreef Devvie het volgende:
[..]
Denk het niet, ze was afgevoerd naar het ziekenhuis omdat die motor bovenop dr landde.. Was echter alleen voor controle..
Ja klopt, is zo gedaan met photoshop hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Tof verhaal van je rijles! Is een mooie locatie zo aan het water
Ik ben wel jaloers op je met die lesmotor. Ik reed op hetzelfde model, alleen zonder zo'n schermpje voor. Dus altijd vol in de wind
Edit:
Die laatste foto heb je alles eruit gefilterd behalve oranje? De knippers hebben ook nog kleur
Als je wilt kan je inderdaad zo het water inrijden en heb ook 1 keer gehad dat ik wel erg ruim uit mn bocht kwam, maar ik heb mijn instructeur er nog niet over gehoord dat er iemand een nat pak heeft gehaaldquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:48 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Leuk oefenterrein zo aan het water! Zal er niet misschien ooit iemand daar het water in knallen omdat ie in een reflex aan het gas blijft hangen?Je zou toch zeggen dat zoiets toch minimaal 1 keer ooit voor moet komen
Neem aan dat je wel iemand proefrit laat maken dan?quote:Op zondag 3 juli 2011 23:34 schreef jesperrrrsss het volgende:
zit te denken om deze
http://www.motor-forum.nl(...)4-ZGAN-6250km-1.html
te kopen voor ongeveer 4500.-
alleen ik weet het nog niet zeker.
1. heb me rijbewijs nog niet (volgende maand AVD)
2. is helemaal in Wageningen.
3. en als ik hem nu koop moet ik echt van iemand een bus lenen of een aanhanger (of een maat vragen of hij hem even terug rijd naar regio Rotterdam)
Je hebt altijd wel een slechte dag en die uren heb je niets aan. Ik zou persoonlijk voor de extra uurtjes gaan just in case. Is geld een issue en je denkt dat je het red tja dan minder. Maar meestal zijn de lessen in zo een pakket goedkoper dan als je extra lessen bij moet boeken.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:49 schreef thenxero het volgende:
In totaal 8 uur les voor AVB is wel goed te doen toch als je er aanleg voor hebt?
Ik had vandaag een proefles (zeg 1 uur gereden), vet cool trouwens, en ik deed na wat oefenen om in cirkeltjes te rijden direct de U-bocht goed en de snelle slalom. Ik had er dus niet zo veel moeite mee, heb er wel redelijk wat gevoel voor. Ze adviseren me een pakket 12uur, maar dat lijkt me een beetje veel. Wat is wijsheid?
Gefeliciteerdquote:
zelfs het remmen ging goedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:22 schreef mstx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Ik mag om 14:00 weer lekker naar het Gelredome cruisen voor wat snelle oefeningen.
Dat is ook niet onbelangrijk.quote:
Gefeliciteerd!quote:
Succesquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik mag over een paar uurtjes op voor mijn AVD
Gefeliciteerd!quote:
Succesquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik mag over een paar uurtjes op voor mijn AVD
Voor AVD zei die dat ik waarschijnlijk tussen de 16 en 24 uur nodig hadquote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:55 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb een pakket van 16 uur en had er 8 voor AVB gereserveerd en dan examen. Nu na 4 uur heb ik nog niet eens alle oefeningen gedaan en heb ik aanstaande dinsdag al examen. We hebben dan ook maar 2 uur erbij geboekt (nu nog 2 x 3 uur lessen) en ik vraag me af of ik ze dan goed genoeg beheers.. De instructeur zei dat we de oefeningen snel oppakten dus volgens mij kan het alleen sneller als je al veel motor of brommer hebt gereden.. Wat betreft AVD denk ik dat ik het wel in 6 uurtjes moet kunnen redden..
Mooi! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 4 juli 2011 21:32 schreef TheTh1ng het volgende:
Het overgekochte theorieboek + software van DarkNoize heeft zichzelf voor de 2e keer bewezen door iemand in 1x te laten slagen
Weer in de verkoop dus!
Geïnteresseerden?
Nou, het zit meequote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:40 schreef Rossdale het volgende:
ThanksHet weer zit in ieder geval mee ja
Ik denk dat ik dat best wel kan eigenlijk. Maar die lui die hebben zoveel ervaring en weten zogenaamd wat het beste voor je is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:19 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Mooi! Gefeliciteerd!![]()
Ik had voor AVB 8 uur + heel even voor het examen en voor AVD ook 8 uur + heel even voor het examen. Was ook in 1 maand klaar met alles![]()
Heb trouwens ook pas 10 maanden mijn auto rijbewijs, dus dat is geen excuus om je meer uren te laten lessen.
Tshirt en zwembroek toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, het zit mee. Het is veel te warm eigenlijk om je motorpak aan te trekken..
Succes in ieder geval en breng ons straks goed nieuws![]()
.
Toen ik een try-out les had gehad zeiden ze al dat ik het goedkoopste pakket moest hebbenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:32 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat best wel kan eigenlijk. Maar die lui die hebben zoveel ervaring en weten zogenaamd wat het beste voor je is.
Ik kan wel 8+8 uur pakket eisen (+evt extra lessen als het nodig is), en als het het er niet mee eens zijn niet doen. Komt wel rigoreus over maar wil niet weer onnodig ¤500+ neertellen zoals bij de auto omdat ze me gewoon willen laten rijden.
Goedkoopste pakket is daar ¤795 (2x 8 uur). Maar volgens mij bestaat die vooral voor advertentiedoeleinden... ze raden toch niemand het kleinste pakket aan denk ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:51 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Toen ik een try-out les had gehad zeiden ze al dat ik het goedkoopste pakket moest hebben
Bij die rijschool naaien ze je in ieder geval niet een hoop uren aan![]()
Goedkoopste pakket is daar trouwens nog steeds erg duur vergeleken met andere rijscholen, maargoed
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiendHeel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematstIk was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
Maargoed ik heb hem binnen
Degene die voor mij zijn AVB examen had stootte ook één pion om bij de langzame slalom, maar hij had de motor verder wel goed onder controle. Dus dat had hij ook gewoon gehaald. Ze kijken namelijk hoe goed je de motor onder controle hebt. Als je bijv. je voet net iets te ver uitsteekt en één pion omgooit dan zal een examinator dat niet afstraffen volgens mij..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef mstx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
M'n instructeur vertelde net ook dat er vorige week bij hem iemand was geslaagd en zijn langzame slalom werd goedgekeurd terwijl hij 1 pion om omstootte, schijnbaar hebben ze de regels daarbij sinds kort versoepeld.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiendHeel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematstIk was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
In ieder geval een tip voor jullie dat niemand dezelfde fout maakt, want dit was echt heel dom van me
Maargoed ik heb hem binnen
Komt omdat motorrijders fatsoenlijkere mensen zijn dan die sjonnies die examinatoren elke dag in hun auto hebben zitten die dromen van een golf gti of een roze ford ka.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:13 schreef jesperrrrsss het volgende:
het valt me ook heel erg op dat de examinatoren voor de motor zowel bij AVB en AVD veel vriendelijker zijn dan bij de auto.
waar de auto examinatoren zich gedragen als of ze seksueel gefrustreerd zijn, zijn de motor gasten veel vriendelijker en maken constant grapjes
ja nu zijn het 18 jarige die een Yamaha R1 of een suzuki GSX-R1300 hyabusa op 25kW willen zettenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:43 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Komt omdat motorrijders fatsoenlijkere mensen zijn dan die sjonnies die examinatoren elke dag in hun auto hebben zitten die dromen van een golf gti of een roze ford ka.
Afkloppenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiendHeel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematstIk was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
In ieder geval een tip voor jullie dat niemand dezelfde fout maakt, want dit was echt heel dom van me
Maargoed ik heb hem binnen
Gefeliciteerd! En nu lekker zelfstandig motorrijdenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Rossdale het volgende:
Geslaagd!!!
Al was het stiekem wel onverdiendHeel de rit ging perfect, totdat ik het parkeerterrein van het CBR op moest rijden. Eerst ga je links van de doorlopende weg af een smal straatje in en daarna moet je direct weer links het parkeerterrein opdraaien. Toen ik het terrein wilde opdraaien flitste er een wielrenner ineens langs me heen die ik niet had gezien (ik lette niet goed meer op, want "ik was er al") en toen kreeg ik een mondelinge ingreep van mijn examinator.
Volgens de regeltjes had ze me moeten laten zakken, maar ze heeft me gematstIk was bijna gezakt in de laatste 3 meter van mijn examen...
In ieder geval een tip voor jullie dat niemand dezelfde fout maakt, want dit was echt heel dom van me
Maargoed ik heb hem binnen
Nou, mij hadden ze dat pakket dus wel aangeraden!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Goedkoopste pakket is daar ¤795 (2x 8 uur). Maar volgens mij bestaat die vooral voor advertentiedoeleinden... ze raden toch niemand het kleinste pakket aan denk ik.
Of heb jij nog jaren op een brommer rondgereden?
Nee ik heb nog geen motor, ik ga zaterdag wel samen met mijn vriendin een motorpak uitzoekenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:59 schreef bynnad het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En nu lekker zelfstandig motorrijden
Heb je al een motor?
Mocht je die vraag al hebben gehad, ik heb al een tijdje hier niet meer gekeken
Hahaquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:22 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Gefeliciteerd aan iedereen die is geslaagd!
Laatst tijdens de les wat grappigs meegemaakt:
Wij lessen met van die portofoons met zo'n oortje, jullie kennen ze wel. Waren lekker aan het rijden langs een stuk waar veel aan de weg werd gewerkt. De wegwerkmannen kwamen af en toe op dezelfde frequentie door. Volgens mij waren ze met een hijskraan bezig ofzo... Ik reed zo lekker rustig op een rotonde af en mijn instructeur zei "bij de rotonde linksaf". Ik draai dus net de rotonde, hoor ik ineens "naar rechts, naar rechts!". Dus ik als een mongool rechts die rotonde af, bleken het die wegwerkgasten te zijn
Daarna nog een paar keer van die dingetjes zoals "HEEEE SJON!!!" enzo tussendoor, zat echt te lollen op de motor
Uiteindelijk maar een andere frequentie gepakt...
Waar is dit ergens?quote:
ik tik altijd met mijn linkerpalm op de zijkant van mijn helmquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:16 schreef ArnosL het volgende:
Wij hadden helemaal geen handsignalen. Althans, dat heeft ie volgens mij nooit verteldVlak voor m'n examen hoorde ik van de examinatoren nog even de signalen die er allemaal waren. Hij herhaalde die altijd nog even van te voren. Dat was maar goed ook, want m'n oortje deed het niet
Dat deed ik toen ook maar tijdens het examen. Even gestopt, oortje gefixt en weer verder. Toen ook nog geslaagdquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik tik altijd met mijn linkerpalm op de zijkant van mijn helm
Wij rijden vrijwel elke les een rondje door de plaspolder in rijswijk, waar het cbr zit. Dan word je pas gek van alle andere bromfietsen en motoren en ook nog eens alle andere zooi die op die manier communiceerd.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat deed ik toen ook maar tijdens het examen. Even gestopt, oortje gefixt en weer verder. Toen ook nog geslaagdVoor m'n zenuwen was het alleen niet al te goed. Wat was ik zenuwachtig toen ik maar niks hoorde
![]()
Jankende kinderen heb ik gelukkig nooit gehad, lijkt me ook echt schijt irritant
Gefeliciteerd, en succes!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:54 schreef blingbling11 het volgende:
Tijdje niks van me laten horen, maar ik ben gister geslaagd voor mijn theorie en ga nu eindelijk beginnen met lessen. Woensdag heb ik mijn proefles
Zeeland, net voorbij Vrouwenpolder richting de pijlerdam..quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waar is dit ergens?
Ik hou wel van parkeerplekken aan het water. Leuk om even te pauzeren tijdens het toeren.
Fietsen en snorfietsen. Dat zijn immers de enige voertuigen die dat symbool volgen. Brommobielen vallen onder de tractor en brommers hebben een eigen symbool.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:42 schreef Thrilled het volgende:
Ja totdat je dit bord krijgt:
[ afbeelding ]
Met de vraag, waar moet u voor oppassen?
A) Fietsers
B) Fietsers en snorfietsers?
C) Fietsers, snorfietsers en bromfietsers?
Dus daar kon ik ook niet blind op varenNu heb ik dat bord goed in mijn hoofd zitten dus weet ik hem wel, maar ik blijf het een kutdoelgroep vinden..
Dat vind ik echt heel vreemdquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:45 schreef WhiteJoker het volgende:
Nog geen AVB-oefeningen gehad vreemd genoeg, maar ik denk dat hij me eerst aan de motor wil laten wennen want tijdens het rijden kreeg ik ook steeds extra instructies. "Edwin, gas los, bocht inkijken en afschuinen. Verder... Verder... Verder... Ja goed zo, nu gas erbij en weer rechtop." en de altijd leuke "Edwin, je knipperlicht mag nu wel uit hoor". Ik heb zin in volgende week!
Het is niet zo dat als je met een groep rijdt ook een instructeur achter je aan hebt rijden die via de portofoon doorgeeft wanneer je in moet voegen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Daarom zou ik nu ook C zeggen maar omdat ik het nergens tegen ben gekomen wilde ik het hier even navragen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:09 schreef mstx het volgende:
[..]
Het is niet zo dat als je met een groep rijdt ook een instructeur achter je aan hebt rijden die via de portofoon doorgeeft wanneer je in moet voegen.![]()
Ieder voor zich natuurlijk. Hoe kan iemand anders nou bepalen of het voor jou veilig is?
Het is nogal onveilig om met zijn alle tegelijk in te voegen héquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Aan de ene kant is het ieder voor zich idd, maar aan de andere kant kijkt de voorste ook of het veilig is om met iedereen tegelijkertijd in te voegen omdat de groep bij elkaar moet blijven.
Even goede vrienden hoor verder. Ik ben het wel dik met je oneens. Het lijkt me absoluut niet veilig en essentieel op koste wat het kost bij elkaar te blijven. Je vind elkaar snel genoeg weer terug op een snelweg.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:20 schreef WhiteJoker het volgende:
Mmm, laten we het op slechte bewoording houden, want je weet best wat ik bedoel.
datquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ach ja, het woord "groep" is ook relatief... Zijn het er 3 of zijn het er 30, dat scheelt ook nogal... Daarnaast zouden automobilisten de groep als geheel kunnen zien en daar rekening mee houden bij het laten invoegen...
Uiteindelijk kunnen veel vragen van het CBR op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, je moet alleen net de goede kiezen
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even goede vrienden hoor verder. Ik ben het wel dik met je oneens. Het lijkt me absoluut niet veilig en essentieel op koste wat het kost bij elkaar te blijven. Je vind elkaar snel genoeg weer terug op een snelweg.
Op de weg wel ja, maar bij zaken als invoegen is gewoon te gevaarlijk om per se bij elkaar te willen blijven.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:18 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.
Het is C, heb het gister in mijn boek zien staan, en deze vraag kwam ook voorbij op mijn oefenexamensquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout![]()
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
Het goede antwoord is ieder voor zich. Ik heb deze vraag overigens ook op mijn examen gehadquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout![]()
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
Fout, je mag die doorgetrokken streep niet overschrijden was het antwoord..quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk mag dat. je verlaat de weg immers.
Zoals anderen inmiddels al hebben gezegd, het antwoord C is de juiste. Hetzelfde geldt voor wie de snelheid bepaalt, iedereen is zelf verantwoordelijk voor de snelheid. Het enige wat word gezegd is dat de voorste rekening moet houden met het accelereren, omdat er anders een harmonica-effect ontstaat doordat de achterliggers eerst achterop raken, en dan ineens moeten versnellen en dan weer afremmen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout![]()
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:29 schreef Thrilled het volgende:
Pff zit weer aan de oefenexamens en dan kan ik met mijn gedachten soms echt niet bij sommige vragen
Je ziet een plaatje van een gelijkwaardig kruispunt, 1 auto rijd voor je op dezelfde weg en wilt rechts af, en er komt 1 auto van rechts welke links wilt (jouw straat in dus), met daarbij de vraag:
"Is het toegestaan om op kruispunten in te halen?"De bedoeling van die vraagstelling met die situatie is precies jouw reaktie; ze gaan er van uit dat jouw logica en eventueel inzicht, zoals je wilt, NEE roepen, want het is de domste plek en manier om in te halen, doch gebeuren een hoop ongelukken nog op die manier, want het mag dus inderdaad wélSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.strikvraag
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Volgens mij bestaan er geen gelijkwaardige kruispunten met 2 rijbanen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:19 schreef nero7 het volgende:
Als het een 2 baans weg is, dan mag je inhalen.
1 baans niet. Ook al zou het wettelijk mogen, blijft de vraag of het verstandig is. Het gaat om lullige 10 meters. Die 10 meter kan je ook wel wachten.
Succesquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:25 schreef Thrilled het volgende:
Net voor de derde (en laatste) keer mijn theorieboek doorgenomen.. ik ga zo nog wat oefenexamens maken en dan zien we om 13:00 of het allemaal genoeg is geweest..
toch wel een beetje zenuwachtig...
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:46 schreef Devvie het volgende:
Gister te horen gekregen van mn rijschool dat ik over 6weken pas voor mn AVD kan rijdenen dat terwijl ik nog maar (ongeveer) 5lessen nodig heb
Ze zouden kijken wat ze voor me konden regelen maar ik heb meteen al aangegeven dat ze met iets heel goeds moeten komen omdat ik al op zoek ben naar een andere rijschool ..
Ik heb hetzelfde hoor, heb ook nog ma 5 lessen voor mijn avd nodig ma moet ook netjes 6 weken wachten ... Dat ligt gewoon aan de wachttijd van het CBR. Alleen heel grote rijscholen kopen examens in op voorhand waardoor je soms eerder kan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.
Ja, daar kwamen ze nu ineens mee idd.. ik had 3weken geleden al aangegeven of het niet eens tijd werd om een examen te plannen..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.
Even los van jouw specifieke situaties, het opschuiven van meerdere rijstroken in 1 keer is sowieso niet toegestaan omdat je elke keer in een nieuwe situatie komt, en dus via je spiegels opnieuw de situatie moet beoordelen of je een baan kan opschuiven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:33 schreef Yreal het volgende:
- verhaal over meerdere rijstroken opschuiven -
Bekende oude truc om leerlingen langer te laten rijden. Hoe langer je rijdt, hoe meer $ en hoe meer % dat je slaagt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:46 schreef Devvie het volgende:
[..]
Ja, daar kwamen ze nu ineens mee idd.. ik had 3weken geleden al aangegeven of het niet eens tijd werd om een examen te plannen..
Andere rijschool die ik had gevonden kon me 8augustus al laten afrijden.. vandaag te horen gekregen dat ik bij mijn huidige school 9augustus kan rijden..
Dus uiteindelijk gewoon bij dezelfde rijschool gebleven, ze hebben iig moeite gedaan iets te regelen![]()
maar om het dan op een bomvolle snelweg dan weer wel te verwachten met een giga snelheidsverschil vond ik dan weer raarquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef thenxero het volgende:
Twee rijbanen opschuiven als de weg helemaal leeg is kan je niet echt fout noemen. Je hoeft na 1x opschuiven niks meer te beoordelen want leeg is leeg. Maar volgens de CBR richtlijnen moet je
- kijken
- opschuiven (1 baan)
- kijken
- opschuiven (1 baan)
- ...
etc
8 juni had ik m'n AVB gehaald en daarna zouden ze een planning maken voor AVD inclusief examen. Paar dagen erna belde ze en zei ze dat ik "al" op 13 augustus af kon rijdenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Bekende oude truc om leerlingen langer te laten rijden. Hoe langer je rijdt, hoe meer $ en hoe meer % dat je slaagt.
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijdenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:36 schreef The6thgate het volgende:
3 uur AVB? BahIk was dat na een uur al zat haha.
Die vond ik juist ontzettend leukquote:En de vertragingsoefening vind ik maar kut
Ik vind herhaling gewoon saaiquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijden
Mooiquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:48 schreef mstx het volgende:
Vanmiddag even nieuwe handschoenen gehaald, Dainese Guanto Carbon Cover![]()
[ afbeelding ]
M'n oude handschoenen begonnen steeds na een uurtje lessen te knellen, dat was niet echt fijn.
Ik heb het vermoeden dat je ahw gewoon een hele ruime bocht naar rechts hebt genomen en wellicht nog met je knipper naar rechts nog aan, reeds op de linkerstrook bent beland. Dat is dus niet de bedoeling. Het gaat erom dat als je afslaat zoals in afb 1, je altijd dezelfde rijstrook moet houden. Vanaf daar ga je verder en dan is het inderdaad kijken, richting aangeven naar links en gaan en dat mag dus best vlot, maar het startpunt van die hele actie is de rechter baan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:33 schreef Yreal het volgende:
ik heb nog 1 les voor avd![]()
Even een vraagje tussendoor, ik moest snel weg dus heb het niet meer in mijn instructeur gevraagd achteraf.
[ link | afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,2.46,,0,9.24
We draaien hier de weg op (naar rechts dus) en moeten daarna weer de afslag naar links hebben. De weg was leeg dus ik schoof er meteen 2 op. Dat was fout.
Vervolgens gaan we in leidschedam de snelweg op richting Rijswijk.
Hier is het in/uitvoeg stuk gesplits van de rest van de snelweg. Je komt de snelweg op met 3 stroken, rechts naar den haag, midden naar utrecht en links naar de a4. Eenmaal op de a4 heb je 2 stroken aan de linkerkant die a4 blijven, en 2 stroken rechts die de a13 worden. De linker strook stond klem, wij 1 opschuiven en die liep vervolgens ook vast.
[ link | afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,212.63,,0,1.35
Vanaf de die 2de baan rechts wil mijn instructeur dus dat ik dan wel ineens naar links ga. Ookal kom ik dan van een baan die 10 rijdt, over eentje waar 50 word gereden naar 1tje waar ze 100 gaan. Dat die 2de baan gevaarlijk is werd al snel duidelijk toen truus tuppeware eruit kwam ( zag er prima aankomen, daar niet van) en me sneed.
Maar waarom is zo'n beweging wel veilig dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |