abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98954289
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:51 schreef Netsplitter het volgende:
Jerson Cabral wil vertrekken bij Feyenoord als de Rotterdammers Ryo Miyaichi voor nog een seizoen huren van Arsenal. Cabral vreest ervoor dat hij zich niet verder kan ontwikkelen bij Feyenoord wanneer de Japanner terugkeert naar de Kuip.

Zijn zaakwaarnemer Wessel Weezenberg sprak hierover met Voetbal International: "Je leidt een eigen speler op, maar kiest vervolgens voor een ander. Wat is dan het perspectief? Als Feyenoord zo nodig een linksbuiten wil, moeten ze de huidige maar laten gaan."

Het talent van de Rotterdammer blijft niet onopgemerkt. Er zijn diverse Engelse en Spaanse clubs die hem al een tijdje volgen. Bij een eventueel vertrek bij Feyenoord zal hij zijn ontwikkeling dus hoogstwaarschijnlijk elders voort kunnen zetten."Maar zover is het nog niet", aldus Weesenberg. "Het is voor Jerson echter wel belangrijk dat hij zo snel mogelijk meer duidelijkheid krijgt."

Bron: FOK! sport.

:r
Ik begrijp Cabral wel een beetje, tegen een speler van het kaliber Ryo is het lastig concurreren. Maar nu al bij Feyenoord willen vertrekken, wat is dat toch met die jonge spelers?
totaal geen binding met club.
Jerson als je een goede voetballer bent kom je bij dit Feyenoord best wel aan spelen toe.
pi_98954349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:55 schreef Lastpost het volgende:
Gewoon verhuren voor een jaartje mocht ie de concurrentie niet aan willen gaan.
Begrijp prima dat ie speeltijd nodig heeft en die niet hoog acht met de komst van Ryo, maar no way dat ie ook voor een appel en een ei vertrekt want talent heeft ie zeker.
Precies, als Ryo komt verhuur zo'n jongen dan, dat is beter dan dat ie zit te verpieteren. Ik snap best dat spelers zonder al te veel perspectief hun heil elders gaan zoeken hoor. Je weet dat Ryo eerste keus zou zijn dus wat moet ie dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:58:18 #253
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98955475
Ergens is het natuurlijk wel bizar dat dergelijke jongens van 19 jaar zich al druk maken, maar dat komt natuurlijk door de situatie waarin de club zich bevind waardoor er steeds meer jeugdige gasten bij het eerste gehaald worden.
In het verleden keerden ze gewoon weer terug naar hun jeugdelftal of speelden ze bij de beloften/satellietclub, tegenwoordig claimen ze nog net geenn basisplek bij Feyenoord.
Toen vonden ze het al geweldig om bij het 'grote' Feyenoord mee te kunnen trainen, leerden ze genoeg van, tegenwoordig spelen ze daar met jongens van hun eigen leeftijd die ondertussen al vaste waarde zijn, niet gek dat ze dan hun kans ruiken en ervoor gaan.

Ventjes van 19 die weg willen omdat ze geen vaste keus zijn, een Rotterdams straatschoffie van 20 is blijkbaar alweer uitgeleerd en verkast zelfs in het binnenland, het moet niet veel gekker worden.
Van de ene kant mooi dat zoveel jeugdspelers de kans krijgen, anderzijds brengt het ook wat negatieve dingen met zich mee, bij een Feyenoord van 10 jaar geleden had een Wijnaldum tegen deze tijd een keer z'n debuut gemaakt in het eerste denk ik, had ie vast niet lopen zaniken dat ie uitgeleerd was en te weinig perspectief zag en zouden jongens als Fer en De Vrij niet eens twijfelen, maar mogelijk ook nooit doorbreken bij de club.

Het is een beetje dubbel, leuk om zoveel jeugd te zien die je op Varkenoord al 'gespot' had als zijnde groot talent, anderzijds is het balen dat de beste jeugd ondertussen ook al de beste spelers zijn bij Feyenoord, dat zegt niet zoveel over de jeugd maar meer over de status van onze club en dat er dan jongens elders hun heil zoeken is zo gek nog niet, voorheen zeiden die gasten op 15 jarige leeftijd dat ze droomde van het spelen in De Kuip, tegenwoordig vertrekken ze nog voor ze hun eerste profcontract kunnen tekenen.
Allemaal ongeduldige broodvoetballers die in hun hoofd al bij Barca zitten terwijl ze het fysiek afleggen tegen de middelmaat van de Eredivisie, mentaal nog niet klaar zijn voor zo'n stap en met een rapport vol zesjes uiteindelijk vertrekken naar Europese grootmachten in de hoop de nieuwe Messi of Ronaldo te worden.

Als de club in ieder geval iets kan leren van deze jaren is het dat we - wanneer we in beter vaarwater komen - onze pijlen (financieel/aandacht/verbetering) volledig moeten gaan richten op onze eigen jeugd, de beste van Nederland en gezien het getrek aan 14 en 15-jarigen en de inbreng bij de jeugdelftallen mogelijk een van de beste van Europa.
Eerst bij onszelf kijken, nog betere samenwerking met Excelsior, meer geld in de eigen jeugd, verder professionaliseren, betere faciliteiten etc. want dat moet de basis worden bij onze club.
Dat de jeugd er vertrouwen in krijgt een kans te krijgen op Zuid wanneer ze uitblinken, deze in rustiger vaarwater als de huidige lichting (supporters-gezeik, bestuurlijk falen, schulden, extreme druk) zich sneller ontwikkelen en voor de hoofdprijs vertrekken en de club een echt Rotterdams gezicht wordt op het veld, aangevuld met prima spelers van andere clubs.

De basis ligt er in ieder geval op veel fronten, met zal alleen nog een dosis professioneler moeten worden allemaal op ieder front om die status van topclub weer waard te zijn.
Maar ik heb er wel vertrouwen in moet ik zeggen, al weet je het bij onze club maar nooit.
pi_98955967
Het is altijd wat met jeugdspelers tegenwoordig. Als er geen oudere spelers zijn, vinden ze dat ze uitgeleerd zijn bij de club. Zijn er wel oudere spelers dan spreken ze over een generatiekloof en heb je dat gezeik weer. Clubs zijn allang geen clubs meer. Alleen in het nationale elftal heb je nog wel wat eergevoel maar daar proberen sommige landen ook mee af te rekenen met behulp van al die naturalisatieshit. Bij sommige landen valt er nog wel wat voor te zeggen vanwege het verleden. (Portugal met aantal Brazilianen, Nederland met Suriname/Antillen) Maar voor de rest is het gewoon jammer. Dat verhaal met Douglas en Kalou bijvoorbeeld. :N
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:16:38 #255
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_98956082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:58 schreef Lastpost het volgende:
Allemaal ongeduldige broodvoetballers die in hun hoofd al bij Barca zitten terwijl ze het fysiek afleggen tegen de middelmaat van de Eredivisie, mentaal nog niet klaar zijn voor zo'n stap en met een rapport vol zesjes uiteindelijk vertrekken naar Europese grootmachten in de hoop de nieuwe Messi of Ronaldo te worden.
Goed gezegd.
pi_98956290
quote:
Fer hoopt op versterkte selectie Feyenoord

Leroy Fer wil zijn contract bij Feyenoord enkel verlengen als er serieuze versterkingen komen. Dat liet de middenvelder zaterdagmiddag na het duel met SC Feyenoord (0-4 winst) weten tegenover RTV Rijnmond.

FC Twente heeft interesse in Fer, maar technisch directeur Martin van Geel hoopt dat de 21-jarige de Rotterdamse club trouw blijft. De clubbestuurder wil de speler een aanbieding doen, maar daarbij gaat het voor de middenvelder niet echt om de inhoud. "Het financiële aspect vind ik onbelangrijk, ik wil graag dat de selectie versterkt wordt", aldus Fer, die in Rotterdam in 2007 debuteerde in het eerste elftal en nog een contract tot medio 2012 heeft.
Fer snapt dat dat juist iets is wat niet mogelijk is?
pi_98956301
Sowieso als zo'n gast het al gaat eisen, hij heeft nog niks laten zien. :')

dag dag :W
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:29:30 #258
268409 voice-over
pi_98956512
Fer oprotten. Die opmerking valt totaal verkeerd. Wat denkt hij wel? Feyenoord weer voor miljoenen meer in de schulden?

Oprotten met die zwaar overschatte gast (remember Serginho Greene), geen begrip voor de situatie van je club, dan is het klaar.
pi_98956514
Verkopen die kerel, sterallures voor iemand die het zelf vaak laat afwegen. Geef Leerdam en Mokotjo maar de kans!
pi_98956550
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:23 schreef Paul-89 het volgende:
Sowieso als zo'n gast het al gaat eisen, hij heeft nog niks laten zien. :')

dag dag :W
Hoppa...Fer is de volgende verrader/klootzak/tyfusmongool? Lekker zeiken op al je spelers vanuit je bureaustoel.
Hij heeft gewoon een punt hoor. Nog driekwart seizoen onder extreme druk spelen halverwege het rechterrijtje met een mindere selectie dan vorig jaar, terwijl je met FC Twente in de top 3 en Europees speelt met verzorgd spel en betere spelers...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2011 18:31:46 ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:32:39 #261
268409 voice-over
pi_98956608
IEDEREEN OPROTTEN .... EN WEL NU!!!! :)
pi_98956636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef voice-over het volgende:
IEDEREEN OPROTTEN .... EN WEL NU!!!! :)
Toedeledokiiiiieee :W _O-
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:34:26 #263
268409 voice-over
pi_98956653
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:30 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoppa...Fer is de volgende verrader/klootzak/tyfusmongool?
Nee, het is gewoon een speler die lijdt aan een behoorlijke zelfoverschatting.
pi_98956704
Ach, hij heeft ook gewoon ambitie. En als dat niet kan bij Feyenoord dan maar ergens anders. Het feit dat het niet om het financiele gaat zegt ook genoeg. Ik geef hem groot gelijk, er moet een spits en een 10 komen. Dan zie ik tenminste ook potentie.
pi_98956741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:34 schreef voice-over het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een speler die lijdt aan een behoorlijke zelfoverschatting.
Nee, het is gewoon een speler die de keus heeft tussen meedoen om het kampioenschap bij een gezonde club, met een goed stel voetballers met verzorgd spel + Europees voetbal of een beetje aankloten in de marge. Goed, Feyenoord is een prachtige club met een geweldige aanhang + stadion, maar ik snap zijn twijfels met een dergelijke keuze.
Daarbovenop roept iedereen op dit forum ook om een nummer 10 en een spits en als het kan nog een CDM. Nu zegt Fer eigenlijk hetzelfde en dan is het ineens belachelijk dat hij dat durft te zeggen. :W

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2011 18:45:06 ]
pi_98957064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:36 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ach, hij heeft ook gewoon ambitie. En als dat niet kan bij Feyenoord dan maar ergens anders. Het feit dat het niet om het financiele gaat zegt ook genoeg. Ik geef hem groot gelijk, er moet een spits en een 10 komen. Dan zie ik tenminste ook potentie.
Tuurlijk, dat is waar, maar hij kan volgend seizoen als het alsnog kut is lekker makkelijk zeggen; 'ja onze selectie is alsnog niet goed genoeg versterkt dus ik verleng niet'.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:47:51 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98957101
Matige wedstrijd zeg :') Bier maakte een hoop goed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:55:33 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98957342
quote:
Fer blijft alleen bij sportieve versterkingen

Leroy Fer verlengt alleen zijn contract bij Feyenoord als de club zich op sportief gebied versterkt, dat heeft de middenvelder na afloop van de oefenwedstrijd tegen SC Feyenoord (0-4 winst) laten weten tegenover RTV Rijnmond.

De international van Jong Oranje staat nadrukkelijk in de belangstelling van FC Twente, maar technisch directeur Martin van Geel doet er alles aan om hem in De Kuip te houden. Van Geel gaat de 21-jarige speler een ultieme aanbieding doen, maar de inhoud daarvan is voor Fer zelf niet zo van belang.

'Het financiële aspect vind ik onbelangrijk, ik wil graag dat de selectie versterkt wordt,' aldus Fer, die zijn Rotterdamse ploeggenoot Georginio Wijnaldum naar alle waarschijnlijk naar PSV zal zien verkassen.
Tsja, wie denkt Fer wel niet dat 'ie is?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98957364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:46 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is waar, maar hij kan volgend seizoen als het alsnog kut is lekker makkelijk zeggen; 'ja onze selectie is alsnog niet goed genoeg versterkt dus ik verleng niet'.
Dat recht heeft hij toch gewoon? Hij heeft net als elke andere werknemer in Nederland gewoon een contract voor een bepaalde tijd. Dat kan hij uitdienen en dan is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:58:25 #270
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_98957451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:47 schreef Caland het volgende:
Matige wedstrijd zeg :') Bier maakte een hoop goed.
Was jij er ook dan?

Amstel :r.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:59:19 #271
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98957479
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:58 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Was jij er ook dan?

Amstel :r.
Haha, niet zeiken. Smaakte best goed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 2 juli 2011 @ 19:01:27 #272
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98957556
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:56 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dat recht heeft hij toch gewoon? Hij heeft net als elke andere werknemer in Nederland gewoon een contract voor een bepaalde tijd. Dat kan hij uitdienen en dan is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil.
Fer moet z'n bek houden en er voor gaan of gewoon weggaan.
Hij weet zeer goed hoe het er financieel voor staat dus dit is gewoon een zeer domme uitspraak.
Hij heeft geen fuck te eisen, zelfs z'n basisplaats niet.
Bevalt het 'm niet, dan :W en weer wat miljoenen extra voor de schuldsanering.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:01:42 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98957567
Om er maar met een nieuwtje van één of ander iemand vandoor te gaan. Wijnaldum zelf schijnt helemaal niet zo enthousiast te zijn om naar PSV te verkassen. Maar wordt gedwongen door a) zaakwaarnemer en b) KNVB en Feyenoord die noodgedwongen zijn om hem te verkopen.

Wijnaldum zelf heeft zelf eigenlijk helemaal geen trek om heel Rotterdam over zich heen te krijgen, zoals nu het geval is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:01:58 #274
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_98957572
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Haha, niet zeiken. Smaakte best goed.
Ok, best wel ok. Dat Jupiler smaakte toch beter. Alleen dit is kouder.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_98957615
Fer is dus ook weg, fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')