Ik weet dat jij Verhagen niet zo vertrouwd, maar hij zei het volgende:quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vriend van me heeft net een huis gekocht maar pas over een paar weken de overdracht bij de notaris. Zou die dan profiteren of heeft hij pech?
quote:Vicepremier Maxime Verhagen wilde afgelopen vrijdag nog niet ingaan op aanpassingen. Hij adviseerde iedereen die op het punt stond een huis te kopen, dat vooral te doen.
Zou inderdaad geweldig zijn als Radio 2 nu plots uren vol gaat baggeren met Ali B en Yes-R.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Elke dag een uurtje slechte neger of marokkanenrap draaien. Is het zo weer voorbij
Partij van de Vrijheid hè.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Dus de PVV heeft een plan bedacht dat toestaat dat er 65% Turksetalige muziek op radio 2 gedraaid mag worden?
PVV akkoord met 65 procent Justin Bieber.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Dus de PVV heeft een plan bedacht dat toestaat dat er 65% Turksetalige muziek op radio 2 gedraaid mag worden?
Eigenlijk moet Radio 2 het gewoon zo gaan doen misschien dat de politiek zichzelf dan afleert zich op deze manier te bemoeien met de programmering..quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:56 schreef GSbrder het volgende:
PVV akkoord met 100% Marokkaanse muziek, mits 35% maar van Nederlandse Marokkanen afkomstig is.
quote:Hero Brinkmans eigen bijdrage aan het Nederlandse denken is voorlopig beperkt gebleven tot een interview in Volkskrant Magazine enkele maanden her, waarin hij te kennen gaf, dat er voor hem als politieman niets leuker was geweest dan om met een gummiknuppel op linkse betogers in te slaan.
Om een vast heel erg politiek-incorrecte opmerking te maken: daarop berustte indertijd al de aantrekkingskracht van de SA.
Prima. Het loopt toch niet storm, als jij het een schopje wilt geven mag dat ook.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:58 schreef du_ke het volgende:
GS, is je topic niet meer een NWS dan een POL topic?
Tsja, wie betaald, bepaald.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigenlijk moet Radio 2 het gewoon zo gaan doen misschien dat de politiek zichzelf dan afleert zich op deze manier te bemoeien met de programmering..
Dat het kan, betekent niet dat het ook moet. Het mooi aan een vrij land (dus niet een Sovjet-Unie of iets in die geest) is dat je toch een subsidie-relatie met de overheid kan hebben, maar alsnog je eigen gang kan gaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, wie betaald, bepaald.
Helaas is de overheid subsidiant voor 98% van Nederland en mogen ze dus ook overal hun mening over geven en dit corrigeren waar dit niet naar de zin gaat van een deel van de politieke partijen. Ik ben er allerminst voorstander van.
Idd, want anders zal de desbetreffende media op een gegeven moment verworden tot een propagandainstrument van de politiek.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat het kan, betekent niet dat het ook moet. Het mooi aan een vrij land (dus niet een Sovjet-Unie of iets in die geest) is dat je toch een subsidie-relatie met de overheid kan hebben, maar alsnog je eigen gang kan gaan.
In dit stukje moet ik hem volkomen gelijk geven.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:58 schreef KoosVogels het volgende:
Thomas von der Dunk gaat weer los
[..]
Het KNMI wordt niet opgeheven, slechts geprivatiseerd hèquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:13 schreef StarGazer het volgende:
[..]
In dit stukje moet ik hem volkomen gelijk geven.
Daarom moet de overheid entertainment ook niet betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat het kan, betekent niet dat het ook moet. Het mooi aan een vrij land (dus niet een Sovjet-Unie of iets in die geest) is dat je toch een subsidie-relatie met de overheid kan hebben, maar alsnog je eigen gang kan gaan.
Lieverd, ik heb het over het specifieke stukje dat Koos heeft gepostquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het KNMI wordt niet opgeheven, slechts geprivatiseerd hè?
Uit principe zou ik dat enkel aanvaarden waar er belastinggeld mee gemoeid is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:22 schreef Boze_Appel het volgende:
Opzich is het geweldig. Ik zou ook willen dat mijn baas mij betaald en dat ik gewoon mijn eigen gang kan gaan.
Het staat mij even niet meer bij welk plan dat ookalweer was. Via Google kwam ik uit op Belgische deltawerken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:19 schreef Reya het volgende:
Hero Brinkman zou een uitstekend proefpersoon voor sigmes wereldvredeplan zijn.
Ah, vandaar.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Lieverd, ik heb het over het specifieke stukje dat Koos heeft gepost
De rest van het stuk van Von der Dunk was weer goed voor de lachspiertjes.
Ik meen dat zekere gradaties van emasculatie betrokken werden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het staat mij even niet meer bij welk plan dat ookalweer was. Via Google kwam ik uit op Belgische deltawerken.
Net als GWquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:27 schreef eriksd het volgende:
von der dunk is gewoon een aanwinst in het publieke debat.
Ohja.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik meen dat zekere gradaties van emasculatie betrokken werden.
Ja.quote:
Ik zat meer te denken aan wat Homeriaans vermaeck, voor de wrok van Sigme op ons valt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou opportunistisch poneren, te beginnen bij de koelakken.
Doch, ik weiger naar Anatolië te zeilen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan wat Homeriaans vermaeck, voor de wrok van Sigme op ons valt.
Totdat hij z'n derde biertje neemt..quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:19 schreef Reya het volgende:
Hero Brinkman zou een uitstekend proefpersoon voor sigmes wereldvredeplan zijn.
Dat verdooft juist.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Totdat hij z'n derde biertje neemt..
Over welke breedte? Dat maakt nogal een verschil.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:33 schreef betyar het volgende:
Ik heb er bijna 1 meter achtertuin bij gekregen
Zo'n 75 tot 100 meter.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Over welke breedte? Dat maakt nogal een verschil.
Lang niet gezienquote:
Juiste opleiding gekozen, je krijgt er direct of indirect wel mee te makenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:53 schreef Zolcon het volgende:
Druk en allesOok een beetje politiek moe
Ik zit een beetje de plaatselijke vergadering over de perspectievennota te volgen. Daar word je ook wel een beetje politiek moe vanquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:53 schreef Zolcon het volgende:
Druk en allesOok een beetje politiek moe
Ik kijk nu lekker vanuit mijn bed naar de laatste debatten in de kamer. Word ik vaak rustig van.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zit een beetje de plaatselijke vergadering over de perspectievennota te volgen. Daar word je ook wel een beetje politiek moe van
Wat trekt je dan aan de politiek?quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:55 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben heel tevreden over mijn opleiding. Ik werd meer moe van de eindeloze overdreven emotionele en onbeschaafde discussies op het forum hier
Goedzo, volgende stap is PvdAlidmaatschap opzeggenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:57 schreef Zeeland het volgende:
Mijn vader pakte thee van mij af en gaaft het aan mijn moeder (ik had meer). Ik heb hem erop gewezen dat het diefstal is. Hij vond het eerlijk delen. Ik heb hem verteld dat dat hetzelfde is.
Gastvrij he, die mensen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:57 schreef Zolcon het volgende:
Ik was dinsdag in Brabant. Stiekem voel ik me als Amsterdammer altijd heel erg welkom in Brabant
Ook iets waar ik bij Brabanders nog nooit last van heb gehad.quote:
Ben altijd geïnteresseerd geweest in besluitvorming. Machtsverhoudingen interesseren mequote:
De macht die Reya over mij heeft is wel iets om te bestuderen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ben altijd geïnteresseerd geweest in besluitvorming. Machtsverhoudingen interesseren me
Op sociaal gebied is het wel gezellig en gastvrij. Vergeleken met de botte Amsterdammers (die ook heel gastvrij kunnen zijn)quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ook iets waar ik bij Brabanders nog nooit last van heb gehad.
Die stempel van 'gezelligheid' heb ik nog nooit gesnapt, iig. niet op zakelijk gebied. Wat een kutvolk is dat in bedrijfsvoering, onderhandelingen en zakelijk contact.
Genoeg machtsverhoudingen om te bestuderen als Politicoloog.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De macht die Reya over mij heeft is wel iets om te bestuderen.
Het is als theologie studeren. Als je het correct doet dan wordt je vanzelf atheist.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:03 schreef GSbrder het volgende:
Ik hoop dat mijn interesse in politiek er voor zorgt dat ik ooit niet meer in politiek geinteresseerd hoef te zijn.
Je bedoeld dat je dan al alles weet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:03 schreef GSbrder het volgende:
Ik hoop dat mijn interesse in politiek er voor zorgt dat ik ooit niet meer in politiek geinteresseerd hoef te zijn.
Helemaal waar. Gezelligheid is vreselijk en vaak een enorm beperkend werkkader. Het zorgt er voor dat je gedwongen gezellig moet zijn, want anders ben je - goh wat onverwacht - ongezellig. Gezellige mensen in bedrijven, evenals overdreven grappige collega's, heel intolerant tegen zakelijke en serieuze lieden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die stempel van 'gezelligheid' heb ik nog nooit gesnapt, iig. niet op zakelijk gebied. Wat een kutvolk is dat in bedrijfsvoering, onderhandelingen en zakelijk contact.
Zaken en privé worden dan ook strikt gescheiden gehouden hier. Ik heb een motto: Met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, dat er ooit geen politiek meer is om geinteresseerd in te zijnquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:04 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je dan al alles weet.
Mag ik dan op een constructieve manier vragen waarom je lid bent van?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ben altijd geïnteresseerd geweest in besluitvorming. Machtsverhoudingen interesseren me
Ze geven ook zelden fooi, maar geen kwaad woord. Mijn moeder is Brabantse.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je wordt betaald in gezelligheid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:06 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze geven ook zelden fooi, maar geen kwaad woord. Mijn moeder is Brabantse.
Dan vrees ik dat je heel oud moet worden. Zie ik voorlopig nog niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat er ooit geen politiek meer is om geinteresseerd in te zijn![]()
Ik vrees ook dat ik de huidige mate van interesse, als jonge enthousiasteling, niet altijd kan blijven volhouden. Ooit zal ik gewoon politiek gaan gebruik voor welk doel het dient; eigen belangen dienen ten bate van gemeenschappelijke middelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:08 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat je heel oud moet worden. Zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Dat ik lid ben van de PvdA heeft te maken met de sociaal-democratische gedachte. Ik ben het vaak oneens met de PvdA zeker op sommige lokale kwesties. Ik vind het echte belangrjk dat de sociaal-democratie (daarmee bedoel ik de idealen) blijft bestaan en een rol blijft spelen in Nederland en Europa.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:06 schreef JoaC het volgende:
[..]
Mag ik dan op een constructieve manier vragen waarom je lid bent van?
Mijn ervaring is dat Belgen de meest gezellige klanten zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je wordt betaald in gezelligheid.
Waarom geen lid van D66? De idealen zijn gerealiseerd, maar de voorgestelde structuren zijn verroest.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:09 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat ik lid ben van de PvdA heeft te maken met de sociaal-democratische gedachte. Ik ben het vaak oneens met de PvdA zeker op sommige lokale kwesties. Ik vind het echte belangrjk dat de sociaal-democratie (daarmee bedoel ik de idealen) blijft bestaan en een rol blijft spelen in Nederland en Europa.
Ik ben een kritisch lid en heb dit plaatje nu alleen maar om een beetje te provoceren.
Wat is voor jou "de sociaal-democratische gedachte" ?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:09 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat ik lid ben van de PvdA heeft te maken met de sociaal-democratische gedachte. Ik ben het vaak oneens met de PvdA zeker op sommige lokale kwesties. Ik vind het echte belangrjk dat de sociaal-democratie (daarmee bedoel ik de idealen) blijft bestaan en een rol blijft spelen in Nederland en Europa.
Ik ben een kritisch lid en heb dit plaatje nu alleen maar om een beetje te provoceren.
Je krijgt toch gewoon een uurloon? Je krijgt al betaald voor je diensten. Wil je meer geld dan onderhandel je maar met je baas i.p.v. met de klanten van de baas.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:06 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze geven ook zelden fooi, maar geen kwaad woord. Mijn moeder is Brabantse.
Op naar EIN EUROPA! JAWOHL!quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:11 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waarom geen lid van D66? De idealen zijn gerealiseerd, maar de voorgestelde structuren zijn verroest.
Laten we hopen dat we een andere laag kunnen afschaf...quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Op naar EIN EUROPA! JAWOHL!
We hebben nog niet genoeg overheid, stem D66 en je krijgt er nog een extra sterke laag bovenop, hoezee!
Oei, een overheidsgeilerd.quote:
Provincie moet weg inderdaad, dan kunnen we naar een USE structuurquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we hopen dat we een andere laag kunnen afschaf...
Oh wait. De overheid en regels afschaffen
Jij bent eent typische Brabander.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Je krijgt toch gewoon een uurloon? Je krijgt al betaald voor je diensten. Wil je meer geld dan onderhandel je maar met je baas i.p.v. met de klanten van de baas.
Krijgen we ook die verzuurde onzin weerquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, een overheidsgeilerd.
Ik zeg wel niets meer over je fetisj
Daardoor kunnen ze Wilders nu voor het Europese Hof dagenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Het valt moeilijk te ontkennen dat D66 voor Europa is en voor de lijn is van Europese grondwetten en dus als gevestigde extra overheidslaag.
Ik zeg toch niet dat ik geen fooi geef, ik geef alleen een uitleg waarom men geen fooi hoeft te geven, een beetje een rechts standpunt vind ik dit wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Jij bent eent typische Brabander.
En dan zeggen ze 'ons Zeeuwen bin zunig'
Ik hou niet van zuurquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Krijgen we ook die verzuurde onzin weer.
Over dat elitarie: ik kom uit een buurt vol met het type jongeren waarover PVV'-stemmers constant zeuren, (en Verhagen zegt dat het begrijpelijk isquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef Zolcon het volgende:
D66 vind ik in essentie een prima idee. Ik mis echter heel erg een achterliggende visie. D66 is voor mij een te elitaire partij. Niet links, niet rechts. Ik vind de kwesties waar D66 zich voor inzet, zoals onderwijs, zeer belangrijk maar ik voel me niet thuis bij de partij.
Laat ik er ook bij zeggen dat ik uit een PvdA-nest kom en dat zal zeker een belangrijke rol spelen.
Wat bewijst datquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Over dat elitarie: ik kom uit een buurt vol met het type jongeren waarover PVV'-stemmers constant zeuren, (en Verhagen zegt dat het begrijpelijk is)
Dat ik een bontkraag draag en naar meisjes fluitquote:
Het inrichten van de samenleving op een manier waarop er op een respectvolle manier met mensen wordt omgegaan. Het is natuurlijk veel meer maar ik heb nu niet de behoefte om het allemaal uiteen te zetten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is voor jou "de sociaal-democratische gedachte" ?
Ach begon met 'rechtsen' door alle Brabanders over één kam te scheren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik geen fooi geef, ik geef alleen een uitleg waarom men geen fooi hoeft te geven, een beetje een rechts standpunt vind ik dit wel.![]()
![]()
Dat is geen argumentquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Over dat elitarie: ik kom uit een buurt vol met het type jongeren waarover PVV'-stemmers constant zeuren, (en Verhagen zegt dat het begrijpelijk is)
Wat is er zo grappig aan gepainte foto'squote:
én alsnog op D66 stemt?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:18 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat ik een bontkraag draag en naar meisjes fluit
Ik snap die elitaire stempel gewoon niet, de reden dat hoogopgeleiden er eerder op stemmen maakt het naar mijn inzien niet elitair. PvdA,CDA en VVD volgen vaak later met dezelfde voorstellenquote:
De mensen die niet kunnen photoshoppen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan gepainte foto's
De moraliserende ouderen binnen de PvdA vind ik ook zeer vervelend. Om die reden ben ik het ook vaak oneens met de partij. Maar het is daardoor des te belangrijker om juist dat andere geluid binnen de partij te versterken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:18 schreef Zeeland het volgende:
Grappig eigenlijk dat bijna iedereen hier, links en rechts, D66 als tweede of derde keuze heeft. Het vrijzinnige non-dogmatische van D66 spreekt mij ook wel aan. Soms word ik best moe van oudere PvdA-leden.
Ik gebruik ook vaak paint, maar het amateurisme voegt een extra dimensie aan de FOK!-postquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:21 schreef betyar het volgende:
[..]
De mensen die niet kunnen photoshoppen.
Aan de binnenkant van mijn bontkraag zit een e-reader met allerlei filosofische werken verstopt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
én alsnog op D66 stemt?
Het is al een wonder dat je kan lezen!
Ik mis dat ook, maar dat komt, in mijn ogen, eerder door een overdaad aan gedragsregels en bestuurlijke bemoeienis dan een gebrek daaraan. Aan paternalisme in de politiek heb ik een behoorlijk broertje dood. Respect krijgen we niet voor elkaar, al zijn er 100 kabinetten Cohen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het inrichten van de samenleving op een manier waarop er op een respectvolle manier met mensen wordt omgegaan. Het is natuurlijk veel meer maar ik heb nu niet de behoefte om het allemaal uiteen te zetten.
Het gebrek aan respect voor mensen is wel wat ik steeds meer mis in Nederland en de wereld.
Het is niet de achterban die de partij elitair maakt. Het is een gevoel dat ik bij de partij krijg.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:21 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik snap die elitaire stempel gewoon niet, de reden dat hoogopgeleiden er eerder op stemmen maakt het naar mijn inzien niet elitair. PvdA,CDA en VVD volgen vaak later met dezelfde voorstellen
Ben ik helemaal met je eens. Best ernstig dat onze generatie zo onder vertegenwoordigd is. Vorige keer zaten er welgeteld 3 van mijn generatie om te beslissen over het programma van de Gedeputeerde Staten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:22 schreef Zolcon het volgende:
[..]
De moraliserende ouderen binnen de PvdA vind ik ook zeer vervelend. Om die reden ben ik het ook vaak oneens met de partij. Maar het is daardoor des te belangrijker om juist dat andere geluid binnen de partij te versterken.
Je hebt een iPhone met Bach, rookt vloeitjes met teksten van Gödel en tagged Escher-tekeningen op de locale grafitti-wall. Een ghetto-elitaristje.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van mijn bontkraag zit een e-reader met allerlei filosofische werken verstopt.
Je vergeet dat mijn gepimpte Volvo gouden velgen heeftquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt een iPhone met Bach, rookt vloeitjes met teksten van Gödel en tagged Escher-tekeningen op de locale grafitti-wall. Een ghetto-elitaristje.
Ik ben ook tegen het gebruiken van de verboden en wetgeving om respect af te dwingen. Het gaat over de sfeer die een kabinet mee geeft. Dit kabinet zorgt in mijn ogen voor een verharding van de maatschappij, dat is waar ik mij zo aan erger. Het gaat niet om de bezuinigingen, een goede bezuiniging is nooit verkeerd. Het gaat om de manier waarop we geacht worden met elkaar om te gaan. Dit kabinet draait om wantrouwen in plaats van het benodigde vertrouwen. Je kunt geen land bouwen op wantrouwen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mis dat ook, maar dat komt, in mijn ogen, eerder door een overdaad aan gedragsregels en bestuurlijke bemoeienis dan een gebrek daaraan. Aan paternalisme in de politiek heb ik een behoorlijk broertje dood. Respect krijgen we niet voor elkaar, al zijn er 100 kabinetten Cohen.
Ik probeer altijd door beelden heen te prikken, maar dat is een keuze.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is niet de achterban die de partij elitair maakt. Het is een gevoel dat ik bij de partij krijg.
Volgens mij valt daar zeker wel iets aan te doen. Je ziet spanningen vooral in samenlevingen met een kloof tussen arm en rijk. Nivilering is daarom erg belangrijk voor de sociale samenhang binnen de samenleving. D66 ziet nivilering niet als doel en dat heeft de PvdA wel. Dat maakt voor mij het verschil.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mis dat ook, maar dat komt, in mijn ogen, eerder door een overdaad aan gedragsregels en bestuurlijke bemoeienis dan een gebrek daaraan. Aan paternalisme in de politiek heb ik een behoorlijk broertje dood. Respect krijgen we niet voor elkaar, al zijn er 100 kabinetten Cohen.
Excuses, ik dacht aan een spinnende Saabquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je vergeet dat mijn gepimpte Volvo gouden velgen heeft
Ik probeer dat ook. Toch kun je bij een partij die zich vooral richt op hoger opgeleiden en te weinig oog heeft voor de problemen van lager opgeleiden. D66 doet natuurlijk wel dingen voor lager opgeleiden, maar dat gebeurt vanuit het perspectief van de hogeropgeleiden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:29 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik probeer altijd door beelden heen te prikken, maar dat is een keuze.
Elke burgerinitiatief tot nu toe is voor een verbod op iets onzinnigs.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:29 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen het gebruiken van de verboden en wetgeving om respect af te dwingen.
<snip>
Ik ben een groot voorstander van het vergroten burgerinitiatieven en het op een actieve manier betrekken van burgers bij uitvoering van beleid.
Gooi de bontkraag en agressieve houding weg.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik werd net gestalkt door agenten in een ongemarkeerde auto.
PvdA doet met communicatie wat ze met beleid zou moeten doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:32 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik probeer dat ook. Toch kun je bij een partij die zich vooral richt op hoger opgeleiden en te weinig oog heeft voor de problemen van lager opgeleiden. D66 doet natuurlijk wel dingen voor lager opgeleiden, maar dat gebeurt vanuit het perspectief van de hogeropgeleiden.
Juist de brede vertegenwoordiging van verschillende sociale groepen trekt mij heel erg bij de PvdA
Toen ze begon te praten heb ik het uitgezet. Wat er fout is met D66 zit hem in het eerste woord dat ze spreekt.quote:
Tja, individualisme hè.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:33 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Toen ze begon te praten heb ik het uitgezet. Wat er fout is met D66 zit hem in het eerste woord dat ze spreekt.
'Ik'... D66ers beginnen altijd met Ik.
De inhoud teldequote:Op donderdag 30 juni 2011 21:33 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Toen ze begon te praten heb ik het uitgezet. Wat er fout is met D66 zit hem in het eerste woord dat ze spreekt.
Daar gaat het niet om. Het gaat om het betrekken van burgers bij het politieke proces. De politiek moet af van het imago van onbereikbaar en vaag. De politiek is iets dat van ons allemaal is en het moet ook op die manier ingericht worden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Elke burgerinitiatief tot nu toe is voor een verbod op iets onzinnigs.
Hmm. Ik weet het niet, ik ben minder goed in het ontdekken van dergelijke sentimenten in het dagelijks beeld en daar een oorzaak aan koppelen. Het verharden van de samenleving, is een beweging die al langer aan de gang is en niet een gevolg van dit kabinet, dat pas een jaar regeert. Het pappen en nathouden, iets wat ik de PvdA heel erg kwalijk neem, is het niet durven kiezen voor "harde" maatregelen en het in minieme gelijke stukjes opdelen van de problemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:29 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen het gebruiken van de verboden en wetgeving om respect af te dwingen. Het gaat over de sfeer die een kabinet mee geeft. Dit kabinet zorgt in mijn ogen voor een verharding van de maatschappij, dat is waar ik mij zo aan erger. Het gaat niet om de bezuinigingen, een goede bezuiniging is nooit verkeerd. Het gaat om de manier waarop we geacht worden met elkaar om te gaan. Dit kabinet draait om wantrouwen in plaats van het benodigde vertrouwen. Je kunt geen land bouwen op wantrouwen.
Ik ben een groot voorstander van het vergroten burgerinitiatieven en het op een actieve manier betrekken van burgers bij uitvoering van beleid.
Bleh, ik wil helemaal niets met jullie bemoeizuchtige politiek te maken hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:35 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om het betrekken van burgers bij het politieke proces. De politiek moet af van het imago van onbereikbaar en vaag. De politiek is iets dat van ons allemaal is en het moet ook op die manier ingericht worden.
Ik begin qua inhoudelijkheid je keuze steeds minder te begrijpenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:35 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om het betrekken van burgers bij het politieke proces. De politiek moet af van het imago van onbereikbaar en vaag. De politiek is iets dat van ons allemaal is en het moet ook op die manier ingericht worden.
Zoals ik al zei: inhoudelijk kan ik me goed vinden in D66 maar de personen die er achter zitten zijn de reden dat ik me niet in die partij kan vindenquote:
Je moet niksquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bleh, ik wil helemaal niets met jullie bemoeizuchtige politiek te maken hebben.
Wat is precies de spanning tussen arm en rijk? De grootste spanningen vandaag de dag zijn toch tussen arm en arm? Het welbekende banken-bashen is nauwelijks een arm-rijk tegenstelling te noemen, want het plebs gaat nog altijd graag voor grof geld naar miljonairs kijken die op zondag tegen een bal trappen en heeft ook voor acteurs of andere self-proclamed celebrity een hoop respect en kapitaal over. De grootste spanningen zijn in wijken waar armen wonen met nog armere mensen en daarom stellen dat de wijk verpauperd. Er zijn nauwelijks doodseskaders vol etnische minderheden bekend die naar Hilligersberg of Oud-Zuid rijden om hun socialistische wraak te botvieren op de kapitalisten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:31 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Volgens mij valt daar zeker wel iets aan te doen. Je ziet spanningen vooral in samenlevingen met een kloof tussen arm en rijk. Nivilering is daarom erg belangrijk voor de sociale samenhang binnen de samenleving. D66 ziet nivilering niet als doel en dat heeft de PvdA wel. Dat maakt voor mij het verschil.
D66 ziet nivellering inderdaad als middel die je gericht toe moet passen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:31 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Volgens mij valt daar zeker wel iets aan te doen. Je ziet spanningen vooral in samenlevingen met een kloof tussen arm en rijk. Nivilering is daarom erg belangrijk voor de sociale samenhang binnen de samenleving. D66 ziet nivilering niet als doel en dat heeft de PvdA wel. Dat maakt voor mij het verschil.
Maar de dingen die mogen, worden niet goed genoeg gedaan.quote:
Ik heb verscheidende landelijke PvdA'ers mogen ontmoeten, dus wederom begrijp ik je niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:38 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: inhoudelijk kan ik me goed vinden in D66 maar de personen die er achter zitten zijn de reden dat ik me niet in die partij kan vinden
En de VVD ziet denivellering als middel die je gericht op de woningmarkt moet toepassenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
D66 ziet nivellering inderdaad als middel die je gericht toe moet passen.
Het is ook niet makkelijk om een plek te kiezen waar ik me thuis voel. Ik heb in mijn korte tijd als stemgerechtigde Nederlander (ik ben sinds April 20) op PvdA, GroenLinks en D66 gestemd. Hoewel ik het vaak oneens ben met de PvdA en de manier waarop de oudere groep in elkaar zit, kan ik me goed vinden in de jongere groep die de sociaal-democratie op een moderne manier wil inrichten (Vooral binnen de Wiardi Beckman Stichting).quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik begin qua inhoudelijkheid je keuze steeds minder te begrijpen
Verplichten werkt averechts (natuurlijk afhankelijk van de kwestie)quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zo werkt het niet echt helemaal heh?
Dus overheidsingrijpen werkt averechts? Chapeau!quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:43 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Verplichten werkt averechts (natuurlijk afhankelijk van de kwestie)
Werd er niet tijdens een bijeenkomst Verhagen gesteund over de angst?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:42 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is ook niet makkelijk om een plek te kiezen waar ik me thuis voel. Ik heb in mijn korte tijd als stemgerechtigde Nederlander (ik ben sinds April 20) op PvdA, GroenLinks en D66 gestemd. Hoewel ik het vaak oneens ben met de PvdA en de manier waarop de oudere groep in elkaar zit, kan ik me goed vinden in de jongere groep die de sociaal-democratie op een moderne manier wil inrichten (Vooral binnen de Wiardi Beckman Stichting).
Je kan ook gaan nivelleren op een manier dat de hogere inkomens er ook van profiterenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En de VVD ziet denivellering als middel die je gericht op de woningmarkt moet toepassen
Sprak hij, niet zonder zelfspot
Dat klopt. In het huidige politieke landschap acht ik echter denivellatie van groter belang dan nivellatie.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:45 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je kan ook gaan nivelleren op een manier dat de hogere inkomens er ook van profiteren
Nivelleren op een manier dat iedereen ervan profiteert? Geweldig, daarna veranderd al het water in wijn en gaat vrouw justitia bloed huilen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:45 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je kan ook gaan nivelleren op een manier dat de hogere inkomens er ook van profiteren
Het kan door de nivelleringsinstrumenten efficienter te maken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nivelleren op een manier dat iedereen ervan profiteert? Geweldig, daarna veranderd al het water in wijn en gaat vrouw justitia bloed huilen?
De PvdA heeft zich jarenlang verzet tegen bepaalde ontwikkelingen. Er zijn grote fouten gemaakt. Cohen is in mijn ogen ook de laatste stuiptrekking van de groep die weigert om te erkennen dat er fouten zijn gemaakt. Ik merk (door naar verschillende bijeenkomsten te gaan en me er meer in te verdiepen) dat de partij een verandering/vernieuwing/verjonging aan het doormaken is waarbij personen als Van der Laan, Diederik Samson en Lodewijk Asscher een belangrijke rol spelen. Er zal een groep politici uitgewerkt moeten worden (waaronder Dijselbloem) om echt afscheid te nemen van datgene wat fout is binnen de PvdA. Maar ik heb er vertrouwen in dat over een paar jaar de PvdA klaar is voor de toekomst en ook in staat is om de sociaal-democratische waarden weer goed uit te dragen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm. Ik weet het niet, ik ben minder goed in het ontdekken van dergelijke sentimenten in het dagelijks beeld en daar een oorzaak aan koppelen. Het verharden van de samenleving, is een beweging die al langer aan de gang is en niet een gevolg van dit kabinet, dat pas een jaar regeert. Het pappen en nathouden, iets wat ik de PvdA heel erg kwalijk neem, is het niet durven kiezen voor "harde" maatregelen en het in minieme gelijke stukjes opdelen van de problemen.
Zelfs bezuinigingen bij defensie zouden met een PvdA niet zo rigoreus kunnen als nu het geval is, terwijl de Partij van de Arbeid allesbehalve een militaristische partij is, vindt het vrijwel elke abrupte en grondige verandering te snel, te ondoordacht, te slecht getimed of te veel. Dat staat een hoop vooruitgang in de weg. De AOW, de huizenmarkt, de arbeidsmarkt, allemaal punten die o.a. door de PvdA niet aangepakt zijn omdat het te grote onderwerpen waren.
En als het niet goed is spreken ze van zij of wij met een verwijzing naar zij.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:33 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Mwah, dat gebeurt al door de HRA, is een van de meest onderschatte instrumenten van Nederland qua denivellatiequote:Op donderdag 30 juni 2011 21:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt. In het huidige politieke landschap acht ik echter denivellatie van groter belang dan nivellatie.
Nee. Nivelleren kan nooit voor iedereen goed zijn. Dat is gewoon een financiele onmogelijkheid, helemaal als er een partij (overheid) tussenzit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het kan door de nivelleringsinstrumenten efficienter te maken.
Elk persoon meet zijn geluk af aan dat van zijn buurman. Grote verschillen zorgen daarmee voor 'ongeluk', dit is een basis van sociale onrust. Is dat jaloezi? Ja, in wezen zou je dat zo kunnen noemen. Het is wel hoe de mens in elkaar steekt en daar moeten we rekening mee houden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is precies de spanning tussen arm en rijk? De grootste spanningen vandaag de dag zijn toch tussen arm en arm? Het welbekende banken-bashen is nauwelijks een arm-rijk tegenstelling te noemen, want het plebs gaat nog altijd graag voor grof geld naar miljonairs kijken die op zondag tegen een bal trappen en heeft ook voor acteurs of andere self-proclamed celebrity een hoop respect en kapitaal over. De grootste spanningen zijn in wijken waar armen wonen met nog armere mensen en daarom stellen dat de wijk verpauperd. Er zijn nauwelijks doodseskaders vol etnische minderheden bekend die naar Hilligersberg of Oud-Zuid rijden om hun socialistische wraak te botvieren op de kapitalisten.
Ik snap het deels en een verjonging is leuk, evenals toegeven dat er fouten zijn gemaakt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:49 schreef Zolcon het volgende:
[..]
De PvdA heeft zich jarenlang verzet tegen bepaalde ontwikkelingen. Er zijn grote fouten gemaakt. Cohen is in mijn ogen ook de laatste stuiptrekking van de groep die weigert om te erkennen dat er fouten zijn gemaakt. Ik merk (door naar verschillende bijeenkomsten te gaan en me er meer in te verdiepen) dat de partij een verandering/vernieuwing/verjonging aan het doormaken is waarbij personen als Van der Laan, Diederik Samson en Lodewijk Asscher een belangrijke rol spelen. Er zal een groep politici uitgewerkt moeten worden (waaronder Dijselbloem) om echt afscheid te nemen van datgene wat fout is binnen de PvdA. Maar ik heb er vertrouwen in dat over een paar jaar de PvdA klaar is voor de toekomst en ook in staat is om de sociaal-democratische waarden weer goed uit te dragen.
Nu ben ik er wel een beetje klaar meeIk hoop dat jullie nu mijn motieven om PvdA lid te zijn een beetje snappen en anders moeten jullie het er maar mee doen
Dat is wel waar, het CDA heeft Nederland om zeep geholpen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:52 schreef Zolcon het volgende:
Ik wil nog wel zeggen dat ik de manier waarop de PvdA wordt neergezet als een partij die bewust Nederland om zeep heeft geholpen schandalig is.
Het Anti-PvdA sentiment is veelal onterecht.
Omdat het in het niet valt met grote instrumenten zoals de inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
Mwah, dat gebeurt al door de HRA, is een van de meest onderschatte instrumenten van Nederland qua denivellatie
Oh, nee, het kan nooit goed zijn voor iedereen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee. Nivelleren kan nooit voor iedereen goed zijn. Dat is gewoon een financiele onmogelijkheid, helemaal als er een partij (overheid) tussenzit.
Onder Kok heeft de PvdA afscheid genomen van het echte socialisme zoals dat in de SP te zien is. Dat gevoel blijft nog steeds hangen en wordt door andere partijen misbruikt. Het is nu aan de PvdA om te bewijzen dat ze voor Nederland een belangrijke rol kan spelen in de toekomst. En daar heb ik vertrouwen in.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik snap het deels en een verjonging is leuk, evenals toegeven dat er fouten zijn gemaakt.
Maar hoe de jonge generatie nu fundamenteel verschilt van de oudere generatie en welke lessen er geleerd zijn met dit voortschrijdend inzicht, blijven voor mij een raadsel. Het is niet zo dat er ineens een liberalisering optreedt binnen de PvdA, daarvoor blijft het teveel een volkspartij.
Dus in feite zouden wijken uniform moeten zijn; rijke mensen in rijke wijken en arme mensen in arme wijken. Op die manier spiegelt iedereen zijn geluk aan de buurman, komt tot de conclusie dat hij nagenoeg even rijk is en is gelukkig. Jammer genoeg is dat niet hoe de ruimtelijke ordening werkt en is het ook niet zo dat een inwoner uit de Bijlmer zichzelf loopt te verbijten om de villa's in Laren of Wassenaar. Tot op zekere hoogte heb je een punt; men is tevreden als men het gevoel heeft te passen in zijn/haar omgeving. Eén sociaal huurwoninkje in Blaricum en men zal de eigen woning lager waarderen dan wanneer hij in Overvecht stond.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Elk persoon meet zijn geluk af aan dat van zijn buurman. Grote verschillen zorgen daarmee voor 'ongeluk', dit is een basis van sociale onrust. Is dat jaloezie? Ja, in wezen zou je dat zo kunnen noemen. Het is wel hoe de mens in elkaar steekt en daar moeten we rekening mee houden.
Wat ik eigenlijk nog belangrijker vind is gelijke kansen. Het mag niet uitmaken of je postcode 4912 of 3240 is? Je capaciteiten moeten leidend zijn. Dat gezeur op banken deel ik ook niet helemaal en heb ik eigenlijk ook vrij weinig verstand van. Ik kots wel op hoe Dirk Scheringa aan zijn geld is gekomen, dat is gewoon ordinaire oplichterij.
Alle partijen hebben fouten gemaakt. Nederland is niet om zeep geholpen. Nederland is nog steeds een fijn land om te wonen. Politici zijn op dit moment (en dan kijk ik naar de PVV) schandalig bezig met het misleiden van de bevolking. Dat respectvolle partijen als VVD en CDA daar nu in mee gaan is een grote fout. Uit angst voor de PVV moet je niet mee gaan in verkeerd sentiment.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat is wel waar, het CDA heeft Nederland om zeep geholpen.
Een anti-Kok movement, meer socialistisch, minder "neo-liberaal" (whatever that may be) en weer verlinksen, dus geen Paars meer voorlopig, geen progressieve maatregelen en geen schurking naar partijen als GL en D66, maar eerder het gedachtegoed van de SP overnemen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:56 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Onder Kok heeft de PvdA afscheid genomen van het echte socialisme zoals dat in de SP te zien is. Dat gevoel blijft nog steeds hangen en wordt door andere partijen misbruikt. Het is nu aan de PvdA om te bewijzen dat ze voor Nederland een belangrijke rol kan spelen in de toekomst. En daar heb ik vertrouwen in.
Goed.quote:
Wat een informatiequote:
Hoelang ben je weggeweest eigenlijkquote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 00:15 schreef eriksd het volgende:
Na lang wachten was het dan eindelijk zover. De POL meet. Een memorabel moment in mijn illustere fok-carriere. Naarmate de dag der dagen dichterbij kwam vroeg ik mij af of ik de tere kinderzieltjes niet teveel gekwetst had met mijn demagogie en trollpogingen en nu de prijs moest gaan betalen.
De meeste vedetten zouden rond 13:30 komen, en dus kwam ik uiteraard later. Allereerst omdat ik in een klote trein zat, toen bij utrecht CS dacht af te snijden via dat winkelcentrum wat dus niet was en toen die chaotische binnenstad. Over dat winkelcentrum gesproken: als je al je vertrouwen in de mensheid wil verliezen moet je daar even rondlopen. Beetje safaripark Beekse Bergen maar dan anders.
In ieder geval, rond 14:45 arriveerde ik op de plek des onheils nabij de Dom. Eerst passeerde ik een Groenlinks/SP demonstratie met Hans Spekman, links tuig en iemand met een foto van Rutte als masker. Ik wilde een flyer maar werd genegeerd. Dan maar door naar Walden. Het waaide, was grijs en de toen aanwezigen waren uit mijn hoofd Freako, PHP, VS, GSbrdr, Reya en ondergetekende. Ik wilde al de vluchtauto inseinen om de aftocht te dekken, maar gaf het toch een kans. Niet in de laatste plaats omdat op dat moment de rechtse as van het kwaad al aanwezig was.
Naarmate de tijd vorderde kwamen er én meer mensen, én begon het harder te waaien. Dat laatste was uiteraard niet de bedoeling, ik had niet voor niets zo’n mooi kapsel in elkaar geflanst. Dus togen we naar binnen, alwaar het feest pas echt goed losbarstte. In een goede sfeer zaten we er met een mannetje of 15, waarbij ter linkerzijde serieuze discussies op basis van wederzijds respect werden gevoerd, en ter rechterzijde vooral veel kutopmerkingen en dubieuze insinuaties de kant van Voorschrift opvlogen, waar hij overigens gretig op inging. Weinig nieuws onder de zon dus. Out of the blue vloog er opeens een voorwerp richting het hoofd van VS. Ik stond al klaar om te roepen “Ik dacht dat Geert hier een einde aan zou maken”, toen bleek dat het betreffende voorwerp eigenlijk een tas met bier was van onze goede vriend Betyar, die in het kader van een man een man, een woord een woord zijn bierschuld bij VS inloste.
Ondertussen werd er lekker doorgetankt en daardoor kon je ook de ware aard van mensen zien. Maarja, what happens in Utrecht, stays in Utrecht.
Het plan daarna was om te gaan eten, maar het was te druk en geen ruimte. Dus gingen we naar altotent De Stairway, waar de groep een beetje uiteen viel. Geheel buiten onze schuld! Er ontstonden twee tafels: de rechtse vedettetafel met drank en bitterballen, en de tuigtafel met uitkeringstrekkers. Ofzo.
Echter, later op de avond schoof men bij ons aan want “this is where the magic happens”. Bovendien stond VS op de tafel te dansen op ABBA, dus dat trok ook wel de aandacht. Met het voetbal op de achtergrond ging met name Friek driftig in discussie. Ook Bolkesteijn liet zich gelden. Nu kan ik wel die hele discussie samenvatten, maar ik heb er geen woord van onthouden. Ondertussen gaf met name Betyar een vlijmscherpe analyse van Gsbrdr, welke spot on was. Ik kwam er overigens bijzonder positief vanaf, altijd goed om te melden nietwaar.
Er werd weer lekker doorgedronken druk gefilosofeerd, want we hadden niets te doen
Het bleef nog lang onrustig in Utrecht.
PS: ik ga niet alle aanwezigen een voor een bespreken, daar had je maar lekker voor aanwezig moeten zijn![]()
![]()
Flinke tijd. Maandje of 3-5quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoelang ben je weggeweest eigenlijk?
Ik geloof dat erik nog wel eens een volkomen objectieve samenvatting had gegeven.
Found it:
[..]
Welnee, je vond het best gezellig.quote:
Nee, die is altijd al aanwezig geweest. Voor advocaten, fusiespecialisten en ingenieurs ontstaat er meer werk door globalisering en privatiseringen, terwijl laaggeschoolden hun levenskosten zien stijgen en hun vertrouwde omgeving zien veranderen. Dan zijn er populisten zoals Joost Zwagerman en Martin Bosma die zeggen dat de PvdA de proleten in de kou laat staan, maar ik hoop dat de mensen binnen de PvdA zo wijs zijn om toe te geven dat de overheid dit probleem niet kan oplossen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
De pessimistische houding is gecreëerd door politici niet door de bevolking
Is dat verenigbaar met "kut"?quote:
Het paradigma van de laatste jaren is 'gemengde wijken'. Persoonlijk geloof ik daar niet in om eerder genoemde redenen. Overigens moet je het begrip 'buurman' niet te letterlijk nemen. Dat kan ook een familielid of een kennis zijn. Het gevaar van uniforme wijken lijkt mij weer dat je een verzuiling creëerd en dat kan ook weer schadelijk zijn. Een ideaal beleid is er niet, het blijft lastig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus in feite zouden wijken uniform moeten zijn; rijke mensen in rijke wijken en arme mensen in arme wijken. Op die manier spiegelt iedereen zijn geluk aan de buurman, komt tot de conclusie dat hij nagenoeg even rijk is en is gelukkig. Jammer genoeg is dat niet hoe de ruimtelijke ordening werkt en is het ook niet zo dat een inwoner uit de Bijlmer zichzelf loopt te verbijten om de villa's in Laren of Wassenaar. Tot op zekere hoogte heb je een punt; men is tevreden als men het gevoel heeft te passen in zijn/haar omgeving. Eén sociaal huurwoninkje in Blaricum en men zal de eigen woning lager waarderen dan wanneer hij in Overvecht stond.
Je hebt helemaal gelijk en dat is natuurlijk niet alleen om het geld. Het meeste leer je gewoon van je ouders en niet op school. Extra ondersteuning voor personen met minder rijke ouders lijkt me wel heel belangrijk om het een beetje te compenseren.quote:Gelijke kansen zijn slechts ten dele te realiseren, want bepaalde verschillen blijven altijd bestaan. Je kan geen mensen dwingen met alle middelen hun eigen geluk vorm te geven, van dezelfde producten gebruik te maken als de massa. Noch kan je de massa door middel van ombuigingen dezelfde klasse producten bieden als de elite. Wil je voor gelijke kansen gaan, dan moet je accepteren dat sommigen in een gouden ledikantje geboren zijn en anderen in een kartonnen doos met één drugsverslaafde ouder. Hoe veel je de laatste ook geeft, hij zal nooit dezelfde kansen hebben als de villababy.
Ik bedoelde vooral dat het pessimisme overdreven was en voor een heel groot deel niet in de bevolking bestond.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:07 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee, die is altijd al aanwezig geweest. Voor advocaten, fusiespecialisten en ingenieurs ontstaat er meer werk door globalisering en privatiseringen, terwijl laaggeschoolden hun levenskosten zien stijgen en hun vertrouwde omgeving zien veranderen. Dan zijn er populisten zoals Joost Zwagerman en Martin Bosma die zeggen dat de PvdA de proleten in de kou laat staan, maar ik hoop dat de mensen binnen de PvdA zo wijs zijn om toe te geven dat de overheid dit probleem niet kan oplossen.
Probleem is dan weer; ga je sponsoren op basis van het salaris van ouders of sponsoren op basis van de kwaliteiten van het kind? Ik vind bijvoorbeeld dat het huidige beleid nog teveel trekjes van het eerste heeft; natuurlijk kan je mensen compenseren voor een thuissituatie, maar je hoeft niet elke HBO'er die uit een arbeidersgezin komt een zak geld te geven omdat hij het thuis niet zo breed heeft.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:10 schreef Zeeland het volgende:
Je hebt helemaal gelijk en dat is natuurlijk niet alleen om het geld. Het meeste leer je gewoon van je ouders en niet op school. Extra ondersteuning voor personen met minder rijke ouders lijkt me wel heel belangrijk om het een beetje te compenseren.
Daar heeft de VVD ook volkomen gelijk in. Maar daar moet het kind zelf ook offers voor brengen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Het kind kan toch gewoon voor succes kiezen? Dat is toch de insteek van de VVD?
Jij hebt wel makkelijk praten met je gespreide bedje.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar heeft de VVD ook volkomen gelijk in. Maar daar moet het kind zelf ook offers voor brengen.
Succesvol worden kost inspanning.
Socialisten zijn nationalisten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik zou als Afrikaans kindje anders best een heel dorp kunnen voeden met het geld waar EG voor op de bank zit, zonder ook maar voor wat dan ook te kiezen en ik hoef er niet eens hoogopgeleid voor te zijn.
Gelukkig is de wereld eerlijk verdeeld.
Erg kort door de bocht hoor. Die partij is om te kotsen. Wat een goedkoop simplisme wat dit land ten prooi is gevallen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar heeft de VVD ook volkomen gelijk in. Maar daar moet het kind zelf ook offers voor brengen.
Klopt. En als ik arm was, had ik makkelijk praten door te bleren dat de gemeenschap voor me moest zorgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij hebt wel makkelijk praten met je gespreide bedje.
Jij herhaalt het zo'n 8 keer per etmaalquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht hoor. Die partij is om te kotsen. Wat een goedkoop simplisme wat dit land ten prooi is gevallen.
Een student heeft natuurlijk wel een bedrag nodig om van rond te komen. Deels kan hij dit zelf ophoesten, het zijn immers de rijken van de toekomst. Aan de andere kan hebben ze dat geld nog niet en ben je dan toch afhankelijk van je ouders. De staat mag dan wel helpen met een zakje geld.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Probleem is dan weer; ga je sponsoren op basis van het salaris van ouders of sponsoren op basis van de kwaliteiten van het kind? Ik vind bijvoorbeeld dat het huidige beleid nog teveel trekjes van het eerste heeft; natuurlijk kan je mensen compenseren voor een thuissituatie, maar je hoeft niet elke HBO'er die uit een arbeidersgezin komt een zak geld te geven omdat hij het thuis niet zo breed heeft.
Dan zou het een stuk schelen als ze beursen gaan verstrekken onder talentvolle leerlingen. Voorkom je ook de zesjescultuur mee.
Lenen of geven?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:21 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Een student heeft natuurlijk wel een bedrag nodig om van rond te komen. Deels kan hij dit zelf ophoesten, het zijn immers de rijken van de toekomst. Aan de andere kan hebben ze dat geld nog niet en ben je dan toch afhankelijk van je ouders. De staat mag dan wel helpen met een zakje geld.
Klopt. Als hij ipv Cohen leider zou worden dan zou de PvdA vorige verkiezingen groter zijn geworden. Wilders is bang voor één iemand en dat is Vd Laan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:13 schreef Nautilus. het volgende:
Eberhard van der Laan is overigens wel een van de meest capabele en sympathieke PvdA'ers.
Nah, vrije keuze is voor een groot deel ook een illusie. Zelfs je motivatie is genetisch aangelegd en een aangeboren kwaliteit. Je moet wel proberen die zoveel mogelijk te stimuleren onder de bevolking, maar het gaat niet vanzelf.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij bent vermoeiendquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
PvdA is morsdood. Socialisme is morsdood. Solidariteit is morsdood.
Het is ikke ikke en de rest kan stikken. Wat een maatschappij.
Vroeger was het erger.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
En jij bent een chagrijnige oude zeur.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Echt een zuigprogrammaquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Iemand die toevallig Frostwire gebruikt?
Ik heb het al vaker naar voren gebracht, maar als een vraag je niet welgevallig is dan doe je als goed Christen je vingers in je oren en doe je 'lalalala'.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Kutprogramma.quote:
Deels leenstelsel en deels schenking. Ik heb geen probleem met een leenstelsel.quote:
Het zoveel mogelijk stimuleren doe je door eisen te stellen aan prestaties.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:25 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nah, vrije keuze is voor een groot deel ook een illusie. Zelfs je motivatie is genetisch aangelegd en een aangeboren kwaliteit. Je moet wel proberen die zoveel mogelijk te stimuleren onder de bevolking, maar het gaat niet vanzelf.
Hihiquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:52 schreef Zolcon het volgende:
Ik wil nog wel zeggen dat ik de manier waarop de PvdA wordt neergezet als een partij die bewust Nederland om zeep heeft geholpen schandalig is.
Het Anti-PvdA sentiment is veelal onterecht.
Je weigert te delen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kutprogramma.
Je zou de upload uit moeten kunnen uitzetten. Het aantal upload slots op nul. Werkt dus niet.
Heb je mijn onderschrift al gezien?quote:
Individuele herverdeling gaat heel ver maar een individuele behandeling op basis van iemands kunnen om waar mogelijk uitkeringen te voorkomen mogen we wel verwachten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het zoveel mogelijk stimuleren doe je door eisen te stellen aan prestaties.
Hoewel ook dat aangeboren kan zijn. Als je voor een dermate deterministisch opgebouwde samenleving gaat en daarop wilt ageren als overheid, moet je bijna individuele herverdeling toepassen:
Oh en dan wel lekker hypocriet door een maas in de wet downloaden?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse wet staat uploaden dus niet toe.
Ik ook niet, maar van alle kanten wordt gezegd dat kinderen van arme ouders minder leengeneigd zouden zijn en niet bereid te lenen voor hun studie, waardoor zij op de waste-potential hoop gegooid worden en beginnen te werken. Dan denk ik; in hoeverre moet je zulke mensen tegemoet komen, als ze zelfs al niet durven te lenen voor een studie? Zijn die intrinsieke prikkels om kennis op te doen en de mooiste tijd van je leven mee te maken wat voor 90% reeds betaald wordt door de staat dan echt onvoldoende om over die paar tientjes heen te kijken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:28 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Deels leenstelsel en deels schenking. Ik heb geen probleem met een leenstelsel.
Dat gaat gepaard met een ontzettend welvaartsverlies, dat besef je hopelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Individuele herverdeling gaat heel ver maar een individuele behandeling op basis van iemands kunnen om waar mogelijk uitkeringen te voorkomen mogen we wel verwachten.
Zo werkt het wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh en dan wel lekker hypocriet door een maas in de wet downloaden?
Als ze 20 euro voor een CD blijven vragen, dan vragen ze toch ergens om?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh en dan wel lekker hypocriet door een maas in de wet downloaden?
Want gratis muziek hebben is een mensenrechtquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als ze 20 euro voor een CD blijven vragen, dan vragen ze toch ergens om?
Ontzettend zelfs, poeh he. je alternatief is ze weg laten rotten in de goot of voorzien van een uitkering en er nooit meer naar omkijken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat gaat gepaard met een ontzettend welvaartsverlies, dat besef je hopelijk.
Maatwerk op uitkeringen is ontzettend kostbaar.
De staat helpt al. Ouders en grootouders kunnen een bedrag van, meen ik, 25.000 euro, belastingvrij schenken aan hun (klein)kinderen, als dat bedrag geschonken wordt om in de onderwijskosten van de kinderen te voorzien.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:21 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Een student heeft natuurlijk wel een bedrag nodig om van rond te komen. Deels kan hij dit zelf ophoesten, het zijn immers de rijken van de toekomst. Aan de andere kan hebben ze dat geld nog niet en ben je dan toch afhankelijk van je ouders. De staat mag dan wel helpen met een zakje geld.
Lekker solidair is datquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kutprogramma.
Je zou de upload uit moeten kunnen uitzetten. Het aantal upload slots op nul. Werkt dus niet.
Zelfs nieuwe CD's kosten zelden nog 20 euro. Zwak excuus dus.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En je hebt tegenwoordig ook downloaddiensten, vaak al voor 50 cent per nummer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs nieuwe CD's kosten zelden nog 20 euro. Zwak excuus dus.
Ik geef nog liever iedereen 500 euro aan uitkeringen om 80% ambtenaren te kunnen ontslaan, dan per individu een uitvoerige keuring te laten plaatsvinden waardoor de herverdeling, tegen dezelfde kosten, maar ¤ 320 kan zijn omdat de rest aan de strijkstok blijft hangen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ontzettend zelfs, poeh he. je alternatief is ze weg laten rotten in de goot of voorzien van een uitkering en er nooit meer naar omkijken?
Dat zeg ik niet. En bovendien verdienen artiesten bakken met geld met optredens. De medelijden hoef je echt niet met ze te hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Want gratis muziek hebben is een mensenrecht![]()
Neuh, daar laat een moordenaar zich niet door afschrikken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef Nautilus. het volgende:
Nou, een verbod op moord is redelijk te handhaven.
Ben ook voor een leenstelsel, zolang het een 'sociaal' leenstelsel blijft en onderwijs voor iedereen toegankelijk is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar van alle kanten wordt gezegd dat kinderen van arme ouders minder leengeneigd zouden zijn en niet bereid te lenen voor hun studie, waardoor zij op de waste-potential hoop gegooid worden en beginnen te werken. Dan denk ik; in hoeverre moet je zulke mensen tegemoet komen, als ze zelfs al niet durven te lenen voor een studie? Zijn die intrinsieke prikkels om kennis op te doen en de mooiste tijd van je leven mee te maken wat voor 90% reeds betaald wordt door de staat dan echt onvoldoende om over die paar tientjes heen te kijken?
quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef eriksd het volgende:
Ik snap dat recht menen te hebben op het downloaden van beschermd materiaal nooit zo. Ik doe het - uiteraard - ook, maar besef mij wel dat het gewoon een product met waarde is.
Dat gezegd hebbende zie ik gewoon geen haalbare variant van welk verbod dan ook.
Of sites die muziek streamen en daarvoor regelingen treffen met de muziekmaatschappijen. Meer dan voldoende alternatieven voor het downloaden dus.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En je hebt tegenwoordig ook downloaddiensten, vaak al voor 50 cent per nummer.
Je drijft de prijzen alleen maar verder op door te downloaden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aha, dus iedereen die om een uitkering komt gewoon levenslang een uitkering geven? Strak plan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik geef nog liever iedereen 500 euro aan uitkeringen om 80% ambtenaren te kunnen ontslaan, dan per individu een uitvoerige keuring te laten plaatsvinden waardoor de herverdeling, tegen dezelfde kosten, maar ¤ 320 kan zijn omdat de rest aan de strijkstok blijft hangen.
Het alternatief is eenvoudige uitkeringen. 1 aanvraag, 1 uitkering. Geen extra potjes, subsidies, bijzondere extra super-speciale bijkomende uitkeringen voor "schrijnende gevallen".
Daar is al een middel voor: iTunes.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. En bovendien verdienen artiesten bakken met geld met optredens. De medelijden hoef je echt niet met ze te hebben.
Als ze een normale prijs zouden vragen voor muziek dan werd er een stuk minder gedownload.
Door EG verdienen CD-GODDELIJKEN WEER STEEDS MEER!!!!!!!quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:36 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Je drijft de prijzen alleen maar verder op door te downloaden.
Nee. Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, dus iedereen die om een uitkering komt gewoon levenslang een uitkering geven? Strak plan.
Achja, dat gedoe met de juridische term.quote:
Daarom koop ik ook altijd fietsen van een junk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is voor jou dan wel een 'normale' prijs?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. En bovendien verdienen artiesten bakken met geld met optredens. De medelijden hoef je echt niet met ze te hebben.
Als ze een normale prijs zouden vragen voor muziek dan werd er een stuk minder gedownloaded.
Ik denk dat in ieder mens een moordenaar schuilt. Je moet op sommige momenten gewoon geluk hebben dat je een stuk chocolade in plaats van een mes in je handen hebt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Neuh, daar laat een moordenaar zich niet door afschrikken.
Een verbod op moord is het stomste wat ik ken. Straf op moord is logischer.
Wat een lulredenering weer dit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als ze een normale prijs zouden vragen voor muziek dan werd er een stuk minder gedownloaded.
Vroeger betaal je nog geen twintig gulden voor een LP en voor dezelfde CD betaal je vaak genoeg nog steeds 20 euro.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is voor jou dan wel een 'normale' prijs?
Absoluut niet. Ik bepleit een eenvoudiger verdelingsmiddel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is de consequentie van wat je bepleit.
Bagatelliseer de Snickersmoord maar weer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:37 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik denk dat in ieder mens een moordenaar schuilt. Je moet op sommige momenten gewoon geluk hebben dat je een stuk chocolade in plaats van een mes in je handen hebt.
Waarom de hele tijd dat vroeger bij alles. Who cares wat vroeger iets kostte.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vroeger betaal je nog geen twintig gulden voor een LP en voor dezelfde CD betaal je vaak genoeg nog steeds 20 euro.
Aha dus omdat een LP dertig jaar geleden nog geen 20 gulden kostte mag een CD niet meer dan een tientje kosten? (Veel nieuwe CD's kosten trouwens maar max 15 euro).quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vroeger betaal je nog geen twintig gulden voor een LP en voor dezelfde CD betaal je vaak genoeg nog steeds 20 euro.
Ik walg van het hoofd van Hans Breukhoven.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Door EG verdienen CD-GODDELIJKEN WEER STEEDS MEER!!!!!!!
Je snapt mijn punt niet: iemand die op een bepaald moment een mes in zijn handen heeft, laat zijn daad, het vermoorden van een ander, niet weerhouden door een mogelijk verbod op moord. Slechts de straf zal kunnen meespelen, maar dat het "niet mag" houdt niemand tegen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:37 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik denk dat in ieder mens een moordenaar schuilt. Je moet op sommige momenten gewoon geluk hebben dat je een stuk chocolade in plaats van een mes in je handen hebt.
No shit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het niet waar dan? Met volksvermaak wordt bakken geld verdiend.
Nou ja, ik zie wel verschil tussen verschillende uitkeringsaanvragers.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik bepleit een eenvoudiger verdelingsmiddel.
Afschaffen van de huur- en zorgtoeslag en dit in de (bijstands)uitkeringen verdisconteren heeft niet het gevolg dat iedereen tot het einde der tijden een gratis uitkering krijgt. Wel dat de prijs van herverdeling omlaag gaat.
Je komt ermee in troebel water. Als je door zou draven zou ik jouw toestemming moeten hebben om je te quoten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja, dat gedoe met de juridische term.
Iemand verarmt. Ik zie eigenlijk niet waarom de onrechtmatigheid uberhaupt ter discussie staat.
Dus alles waar geld op verdient wordt, mag gestolen worden?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het niet waar dan? Met volksvermaak wordt bakken geld verdiend.
LP's zijn weer terug aan het komen en rara wie kopen die? De jongeren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, want enige mensen die iets verdienen zijn zij die het niet krijgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus alles waar geld op verdient wordt, mag gestolen worden?
Ik verarm toch niet als jij mij quote?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je komt ermee in troebel water. Als je door zou draven zou ik jouw toestemming moeten hebben om je te quoten.
Buiten dat is het een recht op een idee wat je verdedigd. Als ik bedenk dat jou bier geven een geweldig idee is, mag dan niemand anders dat meer bedenken?
Dat is er ook. Maar ik zie ook verschil tussen inefficient en efficient geld verdelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie wel verschil tussen verschillende uitkeringsaanvragers.
Dat is een absolute waarheid, volgens EG.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:42 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, want enige mensen die iets verdienen zijn zij die het niet krijgen.
Jouw quote daalt toch in waarde als jij niet langer de enige bent die een dergelijke tekst mag verkopen? Hele auteurs verdienen hun brood door quotes te verkopen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik verarm toch niet als jij mij quote?
Er is uit vele, wel onafhankelijke, onderzoeken gebleken dat de verkoop door (illegaal) downloaden juist aantrekt voor de verkoop van fysieke producten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik verarm toch niet als jij mij quote?
Ik doelde erop dat B_A mij best mag quoten: ik verarm er niet door.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jouw quote daalt toch in waarde als jij niet langer de enige bent die een dergelijke tekst mag verkopen? Hele auteurs verdienen hun brood door quotes te verkopen.
Dat ben ik geheel met je eens.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is uit vele, wel onafhankelijke, onderzoeken gebleken dat de verkoop door (illegaal) downloaden juist aantrekt voor de verkoop van fysieke producten.
Je moet de techniek niet de schuld geven van het achterblijven van een achterhaalde distributie. De overheid zou er niet moeten zijn om markten te beschermen voor hun eigen incompetentie. De platenindustrie en bands moeten gewoon meegaan. Sommigen doen dat ook en die harken geld binnen.
Het is ultiem corporatisme wat de platenmaatschappijen doen. Ze spannen de overheid voor hun karretje om zelf niet te hoeven innoveren. Walgelijk.
Wie moet 't dan doen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je moet de techniek niet de schuld geven van het achterblijven van een achterhaalde distributie. De overheid zou er niet moeten zijn om markten te beschermen voor hun eigen incompetentie.
De verkopers van het product/dienst zelf uiteraard. Hun product voldoet niet meer aan de eis van de consument.quote:
Dat is een vage scheidslijn tussen zakelijk en privé. Stel dat Koos hier voor zijn werk zat en wij zouden hem quoten op andere fora of zijn teksten meenemen, dan verarmt hij indien hij betaald krijgt per hit op zijn unieke pagina op de Stentor. Het verschil tussen een quote en muziek is flinterdun, soms zijn mijn stukken welhaast poetisch van aard en van onschatbare waarde.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doelde erop dat B_A mij best mag quoten: ik verarm er niet door.
Als iemand geen geld voor zijn muziek krijgt, verarmt hij wel: mislopen inkomsten.
Wordt iemand daadwerkelijk armer als je download?quote:Centrale vraag: wordt er iemand armer. Zo ja: dan zou auteursrecht een goede oplossing zijn.
Hoe voorkom je dat iemand een cd ript, het bestand op zijn harde schijf zet, Ares aanslingert, en vervolgens via uploads de wereld instuurt? Ik ben niet zo technisch, maar ik vraag me af of het mogelijk is om rippen bij voorbaat te verijdelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De verkopers van het product/dienst zelf uiteraard. Hun product voldoet niet meer aan de eis van de consument.
Het is niet de verantwoordelijkheid van de overheid zaken die je niet kan verbieden te voorkomen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Hoe voorkom je dat iemand een cd ript, het bestand op zijn harde schijf zet, Ares aanslingert, en vervolgens via uploads de wereld instuurt? Ik ben niet zo technisch, maar ik vraag me af of het mogelijk is om rippen bij voorbaat te verijdelen.
Verstandigste wat ik vandaag van je gehoord hebquote:
Als je ergens mee akkoord gaat geef je per definitie "basisrechten" op. Dus ja, ook in dat geval verarm je, echter je "wuift" je rechten weg. Dit is natuurlijk niet vergelijkbaar met een artiest die gewoon een product aan de markt wil brengen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is een vage scheidslijn tussen zakelijk en privé. Stel dat Koos hier voor zijn werk zat en wij zouden hem quoten op andere fora of zijn teksten meenemen, dan verarmt hij indien hij betaald krijgt per hit op zijn unieke pagina op de Stentor. Het verschil tussen een quote en muziek is flinterdun, soms zijn mijn stukken welhaast poetisch van aard en van onschatbare waarde.
Dat dit auteursrecht niet geldt op geschriften op internet (althans, we gaan akkoord met de algemene voorwaarden en policy van Fok) wilt niet zeggen dat wij niets verliezen. Technisch gezien kunnen wij verarmen doordat anderen geinspireerd raken door onze kennis en wij bereid waren deze kennis gratis te delen met ze via Fok! Breng jij later een boek uit, dan is dit minder waard als een deel van deze teksten hier te lezen was of is.
Dit is natuurlijk apekool. Om het product te luisteren (tenzij freeware) moet je gewoon betalen. Dat is de standaard. Dat er vervolgens alternatieven zijn wil nog niet zeggen dat die de norm aantasten. Het zou wat zijn zeg: ja, ik heb het gestolen, maar als ik dat niet kon had ik het niet gekocht dus dat rechtvaardigt mijn diefstal.quote:Wordt iemand daadwerkelijk armer als je download?
Nee, indien je dezelfde nummers niet op CD had gekocht of per betaalde download had willen hebben. Ja, indien je wel zou hebben betaald indien de technische middelen om te downloaden niet voorradig zouden zijn.
Dat is ook onmogelijk, daarom moet het ze ook niet willen proberen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Hoe voorkom je dat iemand een cd ript, het bestand op zijn harde schijf zet, Ares aanslingert, en vervolgens via uploads de wereld instuurt? Ik ben niet zo technisch, maar ik vraag me af of het mogelijk is om rippen bij voorbaat te verijdelen.
Er zijn in het verleden kroeghouders beboet die kraanwater verkochten als Spa, maar dat was op basis van de civiele rechtsvorm misleiding. Misschien heb je gelijk. Maar je moet wel onthouden dat eigendomsrecht niets waard is als het niet afgedwongen kan worden. Ik kan wel een rol prikkeldraad rond mijn stuk grond winden, maar als mijn buurman een tang heeft, dan heb ik niets aan dat eigendomsrecht. Als Jack Sparrow tijdens een van zijn zeereizen overboord slaat, aanspoelt op een strand, daar een hut bouwt, dan is er geen overheid om hem te beschermen. De eerste de beste medepiraat kan hem uit zijn hut zetten en daar zelf gaan wonen. Daar is dus wel een taak voor de overheid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is niet de verantwoordelijkheid van de overheid zaken die je niet kan verbieden te voorkomen.
Je kan ook geen patent hebben op water, dat maakt nog niet dat Spa inkomsten misloopt.
Je bent gewoon jaloers dat hij geen Zeeuw is.quote:
Waarom is het anders? Als ik nu een product in de markt wil zetten door jullie allemaal de grote GSbrder te laten kennen, ben ik dan momenteel aan het verarmen? Een quote is echt niet anders dan een nummer. Een ontwerp is niet anders dan een recept en een tekening niet minder dan een compositie. Schrijven is in feite communicatie, geluid is communicatie en iemand die zijn geluidsgolven aan het publiek richt, geeft hun dezelfde rechten het te gebruiken of op te slaan als wanneer ik woorden aaneenrijg tot zinnen en het ter uwer interpretatie op het digitale web laat staan. Zodra ik zaken uitzend, moet ik mij bewust zijn van de omgeving.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je ergens mee akkoord gaat geef je per definitie "basisrechten" op. Dus ja, ook in dat geval verarm je, echter je "wuift" je rechten weg. Dit is natuurlijk niet vergelijkbaar met een artiest die gewoon een product aan de markt wil brengen.
Het probleem met diefstal is dat het oorspronkelijke product weg is. Men had een fiets, maar heeft deze niet langer omdat het nu in het bezit is van een ander. Als ik iets roep en iemand gaat het nazeggen, kan ik niet zeggen dat hij mijn eigendom heeft gestolen. Er is niets van mij gejat, er is informatie uitgezonden naar een contextuele omgeving die daar vrij in is mee te doen wat het wilt.quote:Dit is natuurlijk apekool. Om het product te luisteren (tenzij freeware) moet je gewoon betalen. Dat is de standaard. Dat er vervolgens alternatieven zijn wil nog niet zeggen dat die de norm aantasten. Het zou wat zijn zeg: ja, ik heb het gestolen, maar als ik dat niet kon had ik het niet gekocht dus dat rechtvaardigt mijn diefstal.
Kom nou.
Maxime is een held.quote:
Wat een minachting voor de drank.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:00 schreef TitusPullo het volgende:
Ik heb geen hoge dunk van mensen die aan tennis doen, maar dat Martin Verkerk wodkacola en Flugel drinkt valt mij toch wel vies tegen.
Als het niet weer zo'n domme aanpassen of plaatsjespost is...quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
Flauw du_ke, wilde nog 1 ding zeggen tegen GSborderline nl.
Mag dat?
quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
Verhagen is gewoon een toffe peer. De beste man duwt zn partij gewoon bewust de afgrond in. Wat een baas.
Jawel, alleen nog groter.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het niet weer zo'n domme aanpassen of plaatsjespost is...
Ik kan wel de G uitspreken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat hij geen Zeeuw is.
Dat klopt. Jij geeft je auteursrecht op je posts hier op. Doet een artiest dat ook met zijn muziek?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is het anders? Als ik nu een product in de markt wil zetten door jullie allemaal de grote GSbrder te laten kennen, ben ik dan momenteel aan het verarmen? Een quote is echt niet anders dan een nummer. Een ontwerp is niet anders dan een recept en een tekening niet minder dan een compositie. Schrijven is in feite communicatie, geluid is communicatie en iemand die zijn geluidsgolven aan het publiek richt, geeft hun dezelfde rechten het te gebruiken of op te slaan als wanneer ik woorden aaneenrijg tot zinnen en het ter uwer interpretatie op het digitale web laat staan. Zodra ik zaken uitzend, moet ik mij bewust zijn van de omgeving.
Ja, en dit definitiegeneuzel heb ik dus geen zin. Een stukje verdiencapaciteit valt weg, er is schade. Dat we van die juridische haarkloverij gaan krijgen geeft al aan wat voor achterhoedegevecht dit eigenlijk is.quote:Het probleem met diefstal is dat het oorspronkelijke product weg is. Men had een fiets, maar heeft deze niet langer omdat het nu in het bezit is van een ander. Als ik iets roep en iemand gaat het nazeggen, kan ik niet zeggen dat hij mijn eigendom heeft gestolen. Er is niets van mij gejat, er is informatie uitgezonden naar een contextuele omgeving die daar vrij in is mee te doen wat het wilt.
Als iemand een mobieltje meeneemt naar een concert, mag hij, tenzij anders aangegeven door de exploitant van het concert, de informatie die hij daar opdoet opslaan. Het zijn geen eigendommen van de muzikant, dat kan ook helemaal niet. Hij mag de enige zijn die dat nummer onder zijn naam aan de man brengt, dat is waar, maar hij kan niet het eigendom claimen op woorden - hoe zangerig overgebracht ook.
Die is onder de gordelquote:
Je stapt wel heel makkelijk over het feit heen dat overheden ook eigendom afpakken en dat feitenlijk al het eigendom enkel je eigendom is tot de overheid besluit dat het niet meer zo is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:01 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Er zijn in het verleden kroeghouders beboet die kraanwater verkochten als Spa, maar dat was op basis van de civiele rechtsvorm misleiding. Misschien heb je gelijk. Maar je moet wel onthouden dat eigendomsrecht niets waard is als het niet afgedwongen kan worden. Ik kan wel een rol prikkeldraad rond mijn stuk grond winden, maar als mijn buurman een tang heeft, dan heb ik niets aan dat eigendomsrecht. Als Jack Sparrow tijdens een van zijn zeereizen overboord slaat, aanspoelt op een strand, daar een hut bouwt, dan is er geen overheid om hem te beschermen. De eerste de beste medepiraat kan hem uit zijn hut zetten en daar zelf gaan wonen. Daar is dus wel een taak voor de overheid.
Waar is je vrouw eigenlijk?quote:
Ik zou bijna libertariër worden, hè.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bedoeld voor het onvolprezen Ryan3 topic:
Kraanwater verkopen als Spa is inderdaad misleiding. Een uploader die zich voordoet als Christina Aguilera herself doet ook aan misleiding. Maar als je kraanwater verkoopt zonder doet alsof het spa is, loopt Spa geen inkomsten mis. Je vergelijk met het stuk prikkeldraad bestaat bij gratie van jouw bewijs dat je daadwerkelijk eigenaar bent van de grond. Daarnaast is er ook werkelijk verlies, je buurman heeft iets van jou genomen. Dat is altijd strafbaar. Geluidsgolven opslaan is geen verlies, dat is vrijwillig de ruimte in gegooid en over de ether gesmeten, terwijl de technologie inmiddels zo ver is dat men bestanden kan opslaan en meermaals kan afspelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:01 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Er zijn in het verleden kroeghouders beboet die kraanwater verkochten als Spa, maar dat was op basis van de civiele rechtsvorm misleiding. Misschien heb je gelijk. Maar je moet wel onthouden dat eigendomsrecht niets waard is als het niet afgedwongen kan worden. Ik kan wel een rol prikkeldraad rond mijn stuk grond winden, maar als mijn buurman een tang heeft, dan heb ik niets aan dat eigendomsrecht. Als Jack Sparrow tijdens een van zijn zeereizen overboord slaat, aanspoelt op een strand, daar een hut bouwt, dan is er geen overheid om hem te beschermen. De eerste de beste medepiraat kan hem uit zijn hut zetten en daar zelf gaan wonen. Daar is dus wel een taak voor de overheid.
Nu nog goed schrijven en we komen een eind.quote:
Het is nog voor 12-en? Nu al wakker?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bedoeld voor het onvolprezen Ryan3 topic:
Gay, op zn Brabants.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nu nog goed schrijven en we komen een eind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |