Doen we toch deze... ook leukquote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:08 schreef Ringo het volgende:
Helaas kan ik Ik ben je naam vergeten klootzak van Tante Jaap & de Moederkoekenbakkers niet op Youtube vinden.
Ja, maar het gaat er ook eigenlijk om dat ''ze'' toch wel wat beters te doen hebben in dezequote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:01 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en wat is nu 35% op een dag ?
idd niet de hele dag.
Dat het idd niet bij de politiek hoort ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Doen we toch deze... ook leuk![]()
[..]
Ja, maar het gaat er ook eigenlijk om dat ''ze'' toch wel wat beters te doen hebben in deze
tijdNee....... gaan ze hun kostbare tijd besteden aan wat er op de radio te horen moet zijn
da's toch belachelijk, laat dat lekker aan de DJ's over, stelletje achterlijke daar in Den Haag
Zowel de DJ's als de politiek lopen hun eigen lul achterna....wacht, doe me denken aan:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dat het idd niet bij de politiek hoort ben ik het mee eens
maar de huidige dj's op alle zenders geven gewoon te weinig aandacht aan NL-talig. En ook al is dit te zot voor woorden dat de politiek er mee komt. Ik vind wel dat je nu heel duidelijk kan zien hoe Radio zenders denken ....
O het is NL-talig dus dat doen we niet ...
En dat is gewoon jammer, 100%nl heeft dacht ik gemiddeld 2 engelstalige nummers in een uur. laat op een normale zender dat gewoon zijn gemiddeld 2 Nederlandstalige nummers in een uur. Daarmee doe je ook de Nederlandstalige artiesten een groot plezier mee die wel goed zijn
Ik wil niet weten als pvda/gl/d66 aan de macht was gekomen. Echt niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Animalcops, een Nederlansche staatsomroep, miljarden naar een noodlijdend belastingparadijs, we hebben het maar getroffen met zo'n daadkrachtige regering...
Die hadden hoogstwaarschijnlijk idd net zo hard gefaald.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik wil niet weten als pvda/gl/d66 aan de macht was gekomen. Echt niet.
Dit, dus. Exact dit gevoel heb ik ook. Onbegrijpelijk hoe we hierin terecht zijn gekomen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:22 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Ik ben tot wasdom gekomen in de jaren 90.
Ik vraag me echt af in welk land ik leef heden ten dage. Niet in het Nederland waarin ik groot ben geworden, zoveel is duidelijk.
Wat een kneuterig KUTlandje is Nederland geworden.
Zendt Radio 2 niet al 20% muziek van Nederlandse bodem uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar de huidige dj's op alle zenders geven gewoon te weinig aandacht aan NL-talig. En ook al is dit te zot voor woorden dat de politiek er mee komt. Ik vind wel dat je nu heel duidelijk kan zien hoe Radio zenders denken ....
En dat is gewoon jammer, 100%nl heeft dacht ik gemiddeld 2 engelstalige nummers in een uur. laat op een normale zender dat gewoon zijn gemiddeld 2 Nederlandstalige nummers in een uur. Daarmee doe je ook de Nederlandstalige artiesten een groot plezier mee die wel goed zijn
Muziek van Nederlandse bodem is niet per definitie Nederlandstalig, wat men dus nu wil.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:29 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zendt Radio 2 niet al 20% muziek van Nederlandse bodem uit?
quote:Het jongetje zit boven op het duin
Het is wel honderd meter hoog
Zo hoog zat werkelijk nog niemand
En hij ziet Engeland
Kijk hem zijn best doen op zijn fiets
Hij gaat zo hard dat je n’m bijna niet ziet
Wedden dat hij de honderd haalt
Voor hem is dat niets
refrein:
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Die je niet winnen kan
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Die je niet winnen kan
...........................................
Ik voelde me al weinig thuis in Nederland met dit soort gezeik steeds minder. Nederlandse radio staat hier sowieso zelden op (eigenlijk alleen radio 1 tijdens de tour). Meestal luister ik naar Vlaamse of Waalse zenders. (Studio Brussel bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit, dus. Exact dit gevoel heb ik ook. Onbegrijpelijk hoe we hierin terecht zijn gekomen.
quote:Dikke trien, stomme oen
Je vergat de deur op slot te doen
Niet zo slim lelijke snol
Voor straf neem ik jou in je hol
Bruut anaal genomen
In een overvolle dixie
Ik lach me hier een breuk
Dynamo was nog nooit zo leuk
100% NL draait volgens mij zo'n 25% niet-Nederlandse muziek en dan heb ik het niet over de Nederlandse artiesten die Engelstalige muziek maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Die hadden als politici zijnden waarschijnlijk met hun poten van de programmering afgebleven. Heel beangstigend als de politiek zich gaat bezighouden met de inhoud.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik wil niet weten als pvda/gl/d66 aan de macht was gekomen. Echt niet.
Noem het dan 75%NL...quote:Op zondag 3 juli 2011 14:15 schreef Riley_Freeman het volgende:
Prachtig plan.
[..]
100% NL draait volgens mij zo'n 25% niet-Nederlandse muziek en dan heb ik het niet over de Nederlandse artiesten die Engelstalige muziek maken.
En wat vind je dan van deze:quote:Op zondag 3 juli 2011 14:37 schreef moussie het volgende:
Dat deze er nog niet tussen staat
Én Nederlandstalig én levenslied
We hebben decennialang moeten lijden onder een beslissingen voor zich uit schuivend links. Eindelijk hebben we dan nu een flink rechts kabinet om orde op zaken te stellen en dat is te merken! Moedige besluiten! Pijnlijke keuzes! Grote zaken getackled! Het KNMI! Bibliotheken! Nederlandstalige muziek!quote:
leuk he dat gebemoei met de staatsomroepquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Radio 2 wordt zender van het Nederlandstalige lied
Dat gaat Radio 2 alleen wel luisteraars kosten, lijkt me.
winstgevendquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Overigens, Crazy-M, je begrijpt zelf toch hopelijk ook wel dat als dit doorgezet zou worden Radio 2 een stuk minder winstgevend zou worden?
Lol, prachtigquote:
Ghehe ..quote:Op zondag 3 juli 2011 14:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ali B op volle toeren. Deed de TROS ook eens iets goeds.
Ze zien je aankomen. Nederlandse artiesten zijn hier alleen maar blij mee, zo krijgen ze zomaar wat meer inkomsten toegeworpen.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:43 schreef moussie het volgende:
Ghehe ..
Maar ja, dit hele gebeuren is natuurlijk wel symboolpolitiek van me jewelste.
Je zou zowat Nederlandse artiesten vragen om protestliederen te gaan schrijven tegen dit soort overheidsbemoeienis .. dagelijks een verse tekst op een deuntje van 21 minuten per uur of zo
quote:Hoe weet Buma zo precies wat alle radio- en televisie-omroepen uitzenden gedurende het jaar?
Buma/Stemra heeft hiervoor een technologie ontwikkeld: ‘fingerprinting’. Van elk muziekwerk wordt een vingerafdruk gemaakt die terechtkomt in een databank. Elk muziekwerk dat wordt uitgezonden via kabel, satelliet of ether, gaat langs de vingerafdrukken van de databank. Is er een match, dan worden de uitzendgegevens automatisch geregistreerd.
quote:Op zondag 3 juli 2011 14:48 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
We hebben decennialang moeten lijden onder een beslissingen voor zich uit schuivend links. Eindelijk hebben we dan nu een flink rechts kabinet om orde op zaken te stellen en dat is te merken! Moedige besluiten! Pijnlijke keuzes! Grote zaken getackled! Het KNMI! Bibliotheken! Nederlandstalige muziek!
En vergeet Giel Beelen niet.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:40 schreef livelink het volgende:
Doet me denken aan jaren terug toen Rob Stenders een keer een half uur lang of zo dit nummer achter elkaar draaide.
Hun filosofie is : Links en de buitenlanders zijn de schuld van alle ellende in dit landquote:Op zondag 3 juli 2011 23:46 schreef goofy_goober het volgende:
Heerlijk die reacties trouwens bij het desbetreffende bericht op de Telegraaf-site:
Toch wel verbazingwekkend hoe veel van die figuren alle schuld bij 'Links' weten te leggen. Waarom mogen dit soort randdebielen eigenlijk stemmen? Kan de PVV daar niet eens wat aan doen? Oh nee, want dan stemt er niemand meer op die partij.
De eerste PVV'er die ik die term zie gebruiken moet ik nog altijd tegenkomen (en hoe lang timmert Wilders alweer met zijn eigen partij aan de weg, een jaar of vijf ongeveer?). Krijg ik altijd een beetje het in-de-kast-gevoel bij.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:28 schreef goofy_goober het volgende:
Het valt me nog mee dat er in dit topic geen pro-PVV'ers zijn die deze beslissing proberen goed te praten.
Maar ja, die lui hoor je ook alleen maar als de Grote Blonde Leider of de Islam wordt aangevallen.
Allemaal zaniken over onze cultuur, maar intussen niet weten wat de Vrede van Munster behelst en wie onze Vader des Vaderland is.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:46 schreef goofy_goober het volgende:
Heerlijk die reacties trouwens bij het desbetreffende bericht op de Telegraaf-site:
En weer lees ik van die zure linkse commentaren op wederom een prima initiatief van de PVV. Waarom moeten wij NEDERLANDERS gevangen worden gehouden door die buitenlandse muziek?
piet, adam | 22:26 | 30.06.11
ik begrijp die negatieve reacties wel.want de beste zangers komen uit volendam en urk.en die stemmen gelukkig veel PVV.daarom zijn de linkse reacties niet van de lucht. als het een links kamerlid dit had geoppert stonden de linkse reageerders te juigen .bahhhh wat een vies zooitje.wat is er mis mee dat ik als hollander de hollandse cultuur wil behouden?oja sommige landverraders zijn tegen.zal maar geen namen noemen anders wordt het niet geplaats[zelf hou ik er niet van,maar het is iedergeval HOLLANDS
Jeremia, Alkmaar | 22:18 | 30.06.11
Goed zo onze cultuur weer terug!
een limburger, ergens in nederland | 20:17 | 30.06.11
Ben al jaren een voor stander van nederlandstalige muziek heb niks tegen pop muziek maar de eigen taal hoort gewoon. Het meest gedraaid te worden in duitsland en frankrijk is het al jaren zo dat er 50 procent muziek in hun eigen taal gedraaid. word en er is een markt voor het hollandse. Lied als radio 2 dit niet na zou komen. Vind ik dat ze kinderachtig bezig zijn. want de tweede kamer heeft nou een maal besloten desondanks blijft radio 2 mijn favorite zender wat ze ook draaien.
peter Mathijssen, Budel | 17:38 | 30.06.11
En terecht.Radio 2 is een staatszender,betaald met belastinggeld.We leven in Holland dus kan er best één zender zijn voor het nationaal prudukt.Vele piraten hebben er jaren voor moeten zorgen dat het nederlands geluid gehoord werd,het is minstens de taak van één publieke zender om daar aan te voldoen.In andere landen is dat ook zo geregeld.Maar de eigen taal lijkt hier een schande te zijn,pvv begrijpt dat.Andere politieke partijen hebben de nederlandse artiest altijd in de kou laten staan of zenders verboden(veronica
Egbert Hooijkaas, Zuilichem | 17:31 | 30.06.11
Zeer goede (Nederlandse) zaak! PVV ga zo door! Nu nog meer oude Nederlandse tradities bij Wet verplichten! Ik ben vóór behoud van het Nederlands erfgoed, en ik ben er trots op!
Smid, Groningen | 17:15 | 30.06.11
Het zijn steeds de zelfde mensen die alles van de PVV af katten.Zou de PVV een voorstel doen om meer klassiek op Radio 2,dan waren er de zelfde reacties.Volgens mij zijn deze klagers ;links] door de PVV hun verworvenheden aan het kwijtraken,en zijn ze boos.Leg U er bij neer dat rechts een andere koers vaart,gelukkig.
Herman, Oss | 17:14 | 30.06.11
Prima voorstel van de PVV. Luister maar eens naar onze nationale radiozenders, die door onze belastingen betaald wordt. Een en al ontaarde lawaaimuziek uit vreemde landen. Wat is er mis met muziek in onze mooie moedertaal? Wat mij betreft moet deze regeling voor alle publieke zenders gelden. Ik wil ook meer TROS op de televisie. Het is een schande dat die (s)linkse omroepen nog steeds mijn belastinggeld opsoeperen!
Johan, Amsterdam | 16:16 | 30.06.11
Hahaha, ben zelf niet zo van de Frans Bauer en Marianne Weber, maar begrijp de boodschap wel. Prima dat het wetsvoorstel er door is!
Marianne, Huissen | 15:56 | 30.06.11
Toch wel verbazingwekkend hoe veel van die figuren alle schuld bij 'Links' weten te leggen. Waarom mogen dit soort randdebielen eigenlijk stemmen? Kan de PVV daar niet eens wat aan doen? Oh nee, want dan stemt er niemand meer op die partij.
Je zou bijna sympathie voor links krijgen als je dit soort reacties leest. Bijna....quote:Op maandag 4 juli 2011 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat nog bedroevender is....een behoorlijk alternatief is er niet en dat terwijl we zoveel partijen hebben die meedoen aan de verkiezingen.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:29 schreef Jarno het volgende:
Even los van de achterlijke PVV (die ik nu met een gerust hart zo durf te noemen, gezien hun korte maar bedroevende trackrecord) vind ik het nog veel verdrietiger dat de VVD hier in mee stemt. De kans dat ik ooit nog VVD stem is wel tot onder 0 gezakt, terwijl ik, zeker lokaal, regelmatig VVD heb gestemd. Wát een bekrompen jaren-50 boekhouders zeikpartij is dat geworden zeg... niks meer van enige vorm van liberalisme in terug te vinden. Compleet gegijzeld door besluiteloze christenen en losgeslagen islamofoben...
En ook alsof het een volkomen vrij speelveld is, geen enkele gedachte wordt gewijd aan wat de overheid is en welke rol die te spelen heeft. De vraag of de tweede kamer zich zou moeten bemoeien met de inhoud van radio 2 wordt gewoon overgeslagen. Dat zie je aldoor, als er een krantenbericht over is, bijvoorbeeld in de Telegraaf, dan moet en zal de Tweede Kamer er overheen pissen.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat nog bedroevender is....een behoorlijk alternatief is er niet en dat terwijl we zoveel partijen hebben die meedoen aan de verkiezingen.
Van links tot rechts is het allemaal verbieden, vingertje wijzen en zeiken in de marge.
Absoluut geen VVD'er, maar ook ik schrik van de bevoogdende toon van deze regering. Dat je het toch goddomme voor elkaar krijgt om Balkenende ter 50-er-jaren-zijde in te halen en dat te verkopen als liberalismequote:Op maandag 4 juli 2011 09:29 schreef Jarno het volgende:
Wát een bekrompen jaren-50 boekhouders zeikpartij is dat geworden zeg... niks meer van enige vorm van liberalisme in terug te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |