abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2011 @ 14:48:53 #176
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_98981315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:06 schreef Tem het volgende:
Wat een kleinburgerlijk gezeik zeg :')
We hebben decennialang moeten lijden onder een beslissingen voor zich uit schuivend links. Eindelijk hebben we dan nu een flink rechts kabinet om orde op zaken te stellen en dat is te merken! Moedige besluiten! Pijnlijke keuzes! Grote zaken getackled! Het KNMI! Bibliotheken! Nederlandstalige muziek!

:')
  zondag 3 juli 2011 @ 14:50:20 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98981363
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Radio 2 wordt zender van het Nederlandstalige lied

Dat gaat Radio 2 alleen wel luisteraars kosten, lijkt me.
leuk he dat gebemoei met de staatsomroep
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 juli 2011 @ 14:51:41 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98981416
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Overigens, Crazy-M, je begrijpt zelf toch hopelijk ook wel dat als dit doorgezet zou worden Radio 2 een stuk minder winstgevend zou worden?
winstgevend _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98981456
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:44 schreef Disana het volgende:

[..]

En wat vind je dan van deze:

Lol, prachtig
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2011 @ 14:53:37 #180
137949 Disana
pi_98981489
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:52 schreef moussie het volgende:

Lol, prachtig
Ali B op volle toeren. Deed de TROS ook eens iets goeds.
pi_98983475
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Ali B op volle toeren. Deed de TROS ook eens iets goeds.
Ghehe ..

Maar ja, dit hele gebeuren is natuurlijk wel symboolpolitiek van me jewelste.
Je zou zowat Nederlandse artiesten vragen om protestliederen te gaan schrijven tegen dit soort overheidsbemoeienis .. dagelijks een verse tekst op een deuntje van 21 minuten per uur of zo
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2011 @ 15:56:18 #182
137949 Disana
pi_98984029
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:43 schreef moussie het volgende:

Ghehe ..

Maar ja, dit hele gebeuren is natuurlijk wel symboolpolitiek van me jewelste.
Je zou zowat Nederlandse artiesten vragen om protestliederen te gaan schrijven tegen dit soort overheidsbemoeienis .. dagelijks een verse tekst op een deuntje van 21 minuten per uur of zo
Ze zien je aankomen. Nederlandse artiesten zijn hier alleen maar blij mee, zo krijgen ze zomaar wat meer inkomsten toegeworpen.

quote:
Hoe weet Buma zo precies wat alle radio- en televisie-omroepen uitzenden gedurende het jaar?
Buma/Stemra heeft hiervoor een technologie ontwikkeld: ‘fingerprinting’. Van elk muziekwerk wordt een vingerafdruk gemaakt die terechtkomt in een databank. Elk muziekwerk dat wordt uitgezonden via kabel, satelliet of ether, gaat langs de vingerafdrukken van de databank. Is er een match, dan worden de uitzendgegevens automatisch geregistreerd.
pi_98984693
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:48 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
We hebben decennialang moeten lijden onder een beslissingen voor zich uit schuivend links. Eindelijk hebben we dan nu een flink rechts kabinet om orde op zaken te stellen en dat is te merken! Moedige besluiten! Pijnlijke keuzes! Grote zaken getackled! Het KNMI! Bibliotheken! Nederlandstalige muziek!
:D!
pi_98986802
Gewoon uit protest 21 minuten per uur Toverbal van Jordi van Loon draaien, elk uur weer...
  zondag 3 juli 2011 @ 18:40:27 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_98990805
Doet me denken aan jaren terug toen Rob Stenders een keer een half uur lang of zo dit nummer achter elkaar draaide.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_98991381
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:40 schreef livelink het volgende:
Doet me denken aan jaren terug toen Rob Stenders een keer een half uur lang of zo dit nummer achter elkaar draaide.

En vergeet Giel Beelen niet.
Tijdens zijn show twee uur lang Toppertje _O_

zondag 3 juli 2011 @ 23:28:28 #187
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99004603
Het valt me nog mee dat er in dit topic geen pro-PVV'ers zijn die deze beslissing proberen goed te praten.

Maar ja, die lui hoor je ook alleen maar als de Grote Blonde Leider of de Islam wordt aangevallen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 3 juli 2011 @ 23:46:10 #188
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99005352
Heerlijk die reacties trouwens bij het desbetreffende bericht op de Telegraaf-site:

En weer lees ik van die zure linkse commentaren op wederom een prima initiatief van de PVV. Waarom moeten wij NEDERLANDERS gevangen worden gehouden door die buitenlandse muziek?
piet, adam | 22:26 | 30.06.11

ik begrijp die negatieve reacties wel.want de beste zangers komen uit volendam en urk.en die stemmen gelukkig veel PVV.daarom zijn de linkse reacties niet van de lucht. als het een links kamerlid dit had geoppert stonden de linkse reageerders te juigen .bahhhh wat een vies zooitje.wat is er mis mee dat ik als hollander de hollandse cultuur wil behouden?oja sommige landverraders zijn tegen.zal maar geen namen noemen anders wordt het niet geplaats[zelf hou ik er niet van,maar het is iedergeval HOLLANDS
Jeremia, Alkmaar | 22:18 | 30.06.11

Goed zo onze cultuur weer terug!
een limburger, ergens in nederland | 20:17 | 30.06.11

Ben al jaren een voor stander van nederlandstalige muziek heb niks tegen pop muziek maar de eigen taal hoort gewoon. Het meest gedraaid te worden in duitsland en frankrijk is het al jaren zo dat er 50 procent muziek in hun eigen taal gedraaid. word en er is een markt voor het hollandse. Lied als radio 2 dit niet na zou komen. Vind ik dat ze kinderachtig bezig zijn. want de tweede kamer heeft nou een maal besloten desondanks blijft radio 2 mijn favorite zender wat ze ook draaien.
peter Mathijssen, Budel | 17:38 | 30.06.11

En terecht.Radio 2 is een staatszender,betaald met belastinggeld.We leven in Holland dus kan er best één zender zijn voor het nationaal prudukt.Vele piraten hebben er jaren voor moeten zorgen dat het nederlands geluid gehoord werd,het is minstens de taak van één publieke zender om daar aan te voldoen.In andere landen is dat ook zo geregeld.Maar de eigen taal lijkt hier een schande te zijn,pvv begrijpt dat.Andere politieke partijen hebben de nederlandse artiest altijd in de kou laten staan of zenders verboden(veronica
Egbert Hooijkaas, Zuilichem | 17:31 | 30.06.11

Zeer goede (Nederlandse) zaak! PVV ga zo door! Nu nog meer oude Nederlandse tradities bij Wet verplichten! Ik ben vóór behoud van het Nederlands erfgoed, en ik ben er trots op!
Smid, Groningen | 17:15 | 30.06.11

Het zijn steeds de zelfde mensen die alles van de PVV af katten.Zou de PVV een voorstel doen om meer klassiek op Radio 2,dan waren er de zelfde reacties.Volgens mij zijn deze klagers ;links] door de PVV hun verworvenheden aan het kwijtraken,en zijn ze boos.Leg U er bij neer dat rechts een andere koers vaart,gelukkig.
Herman, Oss | 17:14 | 30.06.11

Prima voorstel van de PVV. Luister maar eens naar onze nationale radiozenders, die door onze belastingen betaald wordt. Een en al ontaarde lawaaimuziek uit vreemde landen. Wat is er mis met muziek in onze mooie moedertaal? Wat mij betreft moet deze regeling voor alle publieke zenders gelden. Ik wil ook meer TROS op de televisie. Het is een schande dat die (s)linkse omroepen nog steeds mijn belastinggeld opsoeperen!
Johan, Amsterdam | 16:16 | 30.06.11

Hahaha, ben zelf niet zo van de Frans Bauer en Marianne Weber, maar begrijp de boodschap wel. Prima dat het wetsvoorstel er door is!
Marianne, Huissen | 15:56 | 30.06.11

Toch wel verbazingwekkend hoe veel van die figuren alle schuld bij 'Links' weten te leggen. Waarom mogen dit soort randdebielen eigenlijk stemmen? Kan de PVV daar niet eens wat aan doen? Oh nee, want dan stemt er niemand meer op die partij. :')
pi_99005654
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:46 schreef goofy_goober het volgende:
Heerlijk die reacties trouwens bij het desbetreffende bericht op de Telegraaf-site:

Toch wel verbazingwekkend hoe veel van die figuren alle schuld bij 'Links' weten te leggen. Waarom mogen dit soort randdebielen eigenlijk stemmen? Kan de PVV daar niet eens wat aan doen? Oh nee, want dan stemt er niemand meer op die partij. :')
Hun filosofie is : Links en de buitenlanders zijn de schuld van alle ellende in dit land
Het kan nog extremer dan deze citaten... dan is dat helemaal duidelijk extreemrechts.
pi_99005930
Die reacties van de Telegraaf-website... :') - Weet wat je nog het ergste is? Deze mensen hebben stemrecht. En dat gebruiken ze ook nog, gehersenspoeld en kortzichtig als ze zijn.

Piet, die spreekt van "wederom een prima initiatief van PVV", terwijl het puur symboolpolitiek betreft, want de Tweede Kamer kan helemaal geen limieten opleggen aan Radio 2, omdat de politiek zich niet met de inhoud van programma's mag bemoeien. Ten tweede wordt diezelfde Piet door PVV-stemgedrag (haaks op hun verkiezingsbeloften) voortdurend genaaid.

Jeremia, die kennelijk een heel legertje goede zangers uit Urk kent. Ik ken er niet één die landelijke bekendheid geniet, maar dat zal aan mij liggen. En dan 'een limburger' die denkt dat de cultuur terugkomt door plaatjes op de radio te draaien... - Wat er in werkelijkheid zou gebeuren, is dat luisteraars massaal wegzappen naar andere radiozenders...

En dan Peter Mathijssen die. zo intelligent is dat hij. Niet eens weet waar een zin. Begint en eindigt... Of Egbert Hooijkaas, die niet snapt dat een zender die met belastinggeld wordt betaald, niet precies hoeft te doen wat de eerste de beste politicus opdraagt. Zou een mooie boel worden, als politici de inhoud van radioprogramma's gaan bepalen. Misschien eens in Wit-Rusland gaan wonen?

En dan "Smid" die trots vóór behoud van het Nederlands erfgoed pleit, maar er kennelijk niet om maalt dat er 20 procent op kunst en cultuur wordt bezuinigd. Laat me raden: valt niet onder erfgoed en is te links. Herman - uit SP-stad Oss nog wel - snapt ook al niet dat mensen kritiek op de PVV kunnen hebben.

Johan, van het type dat standaard "(s)linkse" schrijft, wil méér TROS op tv, maar vindt het een schande dat (s)linkse omroepen ZIJN belastinggeld opsoeperen. Dat ook niet-rechtse mensen belasting betalen, is kennelijk nog nooit bij hem opgekomen.

Als je dit soort idioten wilt bestrijden met hun eigen domme argumenten, dan heb je daar een dagtaak aan.
  maandag 4 juli 2011 @ 00:28:36 #191
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99006854
Ik vind het vooral stuitend en tegelijkertijd lachwekkend dat al die Nederlanders die het nationalisme hoog in het vaandel hebben staan hun eigen taal niet eens lijken te beheersen.
  maandag 4 juli 2011 @ 01:00:38 #192
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_99007859
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:37 schreef moussie het volgende:
Dat deze er nog niet tussen staat
Deze dan, Nederlandstalig op Turkse muziek:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 4 juli 2011 @ 08:20:29 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_99011464
Dat zijn toch hopelijk allemaal reacties van die Reaguurbot :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_99011801
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:28 schreef goofy_goober het volgende:
Het valt me nog mee dat er in dit topic geen pro-PVV'ers zijn die deze beslissing proberen goed te praten.

Maar ja, die lui hoor je ook alleen maar als de Grote Blonde Leider of de Islam wordt aangevallen.
De eerste PVV'er die ik die term zie gebruiken moet ik nog altijd tegenkomen (en hoe lang timmert Wilders alweer met zijn eigen partij aan de weg, een jaar of vijf ongeveer?). Krijg ik altijd een beetje het in-de-kast-gevoel bij.

Vraag me verder af hoeveel mensen, ook van de PVV-aanhang op dit soort protectionistische onzin zit te wachten. Sowieso zijn de luisteraars van het "levenslied" vast niet bepaald oververtegenwoordigd onder de Radio 2-luisteraars. Die wijken eerder uit naar 100 % NL of naar de meer regionaal georiënteerde smartlappenzenders (Bingo FM in de regio Utrecht, bijvoorbeeld).
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_99011948
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:46 schreef goofy_goober het volgende:

En weer lees ik van die zure linkse commentaren op wederom een prima initiatief van de PVV. Waarom moeten wij NEDERLANDERS gevangen worden gehouden door die buitenlandse muziek?
piet, adam | 22:26 | 30.06.11

ik begrijp die negatieve reacties wel.want de beste zangers komen uit volendam en urk.en die stemmen gelukkig veel PVV.daarom zijn de linkse reacties niet van de lucht. als het een links kamerlid dit had geoppert stonden de linkse reageerders te juigen .bahhhh wat een vies zooitje.wat is er mis mee dat ik als hollander de hollandse cultuur wil behouden?oja sommige landverraders zijn tegen.zal maar geen namen noemen anders wordt het niet geplaats[zelf hou ik er niet van,maar het is iedergeval HOLLANDS
Jeremia, Alkmaar | 22:18 | 30.06.11

Goed zo onze cultuur weer terug!
een limburger, ergens in nederland | 20:17 | 30.06.11

Ben al jaren een voor stander van nederlandstalige muziek heb niks tegen pop muziek maar de eigen taal hoort gewoon. Het meest gedraaid te worden in duitsland en frankrijk is het al jaren zo dat er 50 procent muziek in hun eigen taal gedraaid. word en er is een markt voor het hollandse. Lied als radio 2 dit niet na zou komen. Vind ik dat ze kinderachtig bezig zijn. want de tweede kamer heeft nou een maal besloten desondanks blijft radio 2 mijn favorite zender wat ze ook draaien.
peter Mathijssen, Budel | 17:38 | 30.06.11

En terecht.Radio 2 is een staatszender,betaald met belastinggeld.We leven in Holland dus kan er best één zender zijn voor het nationaal prudukt.Vele piraten hebben er jaren voor moeten zorgen dat het nederlands geluid gehoord werd,het is minstens de taak van één publieke zender om daar aan te voldoen.In andere landen is dat ook zo geregeld.Maar de eigen taal lijkt hier een schande te zijn,pvv begrijpt dat.Andere politieke partijen hebben de nederlandse artiest altijd in de kou laten staan of zenders verboden(veronica
Egbert Hooijkaas, Zuilichem | 17:31 | 30.06.11

Zeer goede (Nederlandse) zaak! PVV ga zo door! Nu nog meer oude Nederlandse tradities bij Wet verplichten! Ik ben vóór behoud van het Nederlands erfgoed, en ik ben er trots op!
Smid, Groningen | 17:15 | 30.06.11

Het zijn steeds de zelfde mensen die alles van de PVV af katten.Zou de PVV een voorstel doen om meer klassiek op Radio 2,dan waren er de zelfde reacties.Volgens mij zijn deze klagers ;links] door de PVV hun verworvenheden aan het kwijtraken,en zijn ze boos.Leg U er bij neer dat rechts een andere koers vaart,gelukkig.
Herman, Oss | 17:14 | 30.06.11

Prima voorstel van de PVV. Luister maar eens naar onze nationale radiozenders, die door onze belastingen betaald wordt. Een en al ontaarde lawaaimuziek uit vreemde landen. Wat is er mis met muziek in onze mooie moedertaal? Wat mij betreft moet deze regeling voor alle publieke zenders gelden. Ik wil ook meer TROS op de televisie. Het is een schande dat die (s)linkse omroepen nog steeds mijn belastinggeld opsoeperen!
Johan, Amsterdam | 16:16 | 30.06.11

Hahaha, ben zelf niet zo van de Frans Bauer en Marianne Weber, maar begrijp de boodschap wel. Prima dat het wetsvoorstel er door is!
Marianne, Huissen | 15:56 | 30.06.11

Allemaal zaniken over onze cultuur, maar intussen niet weten wat de Vrede van Munster behelst en wie onze Vader des Vaderland is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99012319
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch wel verbazingwekkend hoe veel van die figuren alle schuld bij 'Links' weten te leggen. Waarom mogen dit soort randdebielen eigenlijk stemmen? Kan de PVV daar niet eens wat aan doen? Oh nee, want dan stemt er niemand meer op die partij.
Je zou bijna sympathie voor links krijgen als je dit soort reacties leest. Bijna....
pi_99012339
Even los van de achterlijke PVV (die ik nu met een gerust hart zo durf te noemen, gezien hun korte maar bedroevende trackrecord) vind ik het nog veel verdrietiger dat de VVD hier in mee stemt. De kans dat ik ooit nog VVD stem is wel tot onder 0 gezakt, terwijl ik, zeker lokaal, regelmatig VVD heb gestemd. Wát een bekrompen jaren-50 boekhouders zeikpartij is dat geworden zeg... niks meer van enige vorm van liberalisme in terug te vinden. Compleet gegijzeld door besluiteloze christenen en losgeslagen islamofoben...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99012397
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:29 schreef Jarno het volgende:
Even los van de achterlijke PVV (die ik nu met een gerust hart zo durf te noemen, gezien hun korte maar bedroevende trackrecord) vind ik het nog veel verdrietiger dat de VVD hier in mee stemt. De kans dat ik ooit nog VVD stem is wel tot onder 0 gezakt, terwijl ik, zeker lokaal, regelmatig VVD heb gestemd. Wát een bekrompen jaren-50 boekhouders zeikpartij is dat geworden zeg... niks meer van enige vorm van liberalisme in terug te vinden. Compleet gegijzeld door besluiteloze christenen en losgeslagen islamofoben...
Wat nog bedroevender is....een behoorlijk alternatief is er niet en dat terwijl we zoveel partijen hebben die meedoen aan de verkiezingen.
Van links tot rechts is het allemaal verbieden, vingertje wijzen en zeiken in de marge.
pi_99012729
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat nog bedroevender is....een behoorlijk alternatief is er niet en dat terwijl we zoveel partijen hebben die meedoen aan de verkiezingen.
Van links tot rechts is het allemaal verbieden, vingertje wijzen en zeiken in de marge.
En ook alsof het een volkomen vrij speelveld is, geen enkele gedachte wordt gewijd aan wat de overheid is en welke rol die te spelen heeft. De vraag of de tweede kamer zich zou moeten bemoeien met de inhoud van radio 2 wordt gewoon overgeslagen. Dat zie je aldoor, als er een krantenbericht over is, bijvoorbeeld in de Telegraaf, dan moet en zal de Tweede Kamer er overheen pissen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:19:14 #200
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_99013300
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:29 schreef Jarno het volgende:
Wát een bekrompen jaren-50 boekhouders zeikpartij is dat geworden zeg... niks meer van enige vorm van liberalisme in terug te vinden.
Absoluut geen VVD'er, maar ook ik schrik van de bevoogdende toon van deze regering. Dat je het toch goddomme voor elkaar krijgt om Balkenende ter 50-er-jaren-zijde in te halen en dat te verkopen als liberalisme -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')