abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:29:32 #1
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98868626
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Your body. Your soul. Your rituals.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:30:04 #2
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98868648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:28 schreef Rituals het volgende:
Wat fijn XM! Kwam er nog iets uit het bloed- en/of urineonderzoek?
Your body. Your soul. Your rituals.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:31:47 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98868724
Bloed goed, urine weer bomvol leuko's en ook weer met rode bloedcellen. Maar weer geen bacterie of nitriet. Zij weet het gewoon niet meer. Ben echt blij met doorverwijzing.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98868844
Hey XM wat fijn! Wanneer ga je? Zal wel een opluchting zijn... Jeetje zeg, het heeft nogal wat voeten in de aarde allemaal!
pi_98868849
Kan iemand ff helpen:

Het is van belang dat er zo efficient mogelijk gewerkt wordt, hiermee wordt tijd en geld bespaart.

Bespaart?

Bespaard?

Ik weet het niet meer |:( |:(
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98868888
wordt bespaard. bespaard is het voltooid deelwoord -> kofschip / bespaarDE --> bespaard

Hij bespaart geld door macaroni te eten.
Hij bespaarde geld toen hij macaroni at.
Er wordt geld bespaard door macaroni te eten.
Kwak
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:36:08 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98868903
Ik zou zeggen met een d aurum...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98868973
Wat kwak zegt :Y
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98868991
Thanks! Mijn instinct zei ook D, maar toen ik het eenmaal opgeschreven had zag het er niet goed uit...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98869035
Wat fijn XM! :)

Tijd voor een lijstje... Mijn ritme is ruk, maar ik probeer het toch een beetje gezond te houden.
O: niks :@
T: koffie met melk
L: omelet van 2 eieren met tomaat, champignons en ham
T: koffie met melk, appel/kiwi/wortel
T: tosti van volkorenbrood met kaas en ham, curry
D: gekookte aardappels, bloemkool met sausje en extra mager rundersaucijsje (doorgeschoven van gisteren, iets anders moest op), glaasje bier of wijn
T: bakje yoghurt, misschien met cruesli, werk waarschijnlijk nog laat door
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98869114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:06 schreef loveli het volgende:Stap 1: werken de darmen goed? Zo nee => die aanpakken. In de darmen begint alles: voedingsstoffen komen het lichaam in (of niet), immuunsysteem valt en staat bij darmen. Slechte darmen - slechte gezondheid (coco, pest je darmen alstjeblieft niet meer met frikadellen).
Aye, i know.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag ben ik best gezond bezig btw :) Zal straks mn lijstje posten.
pi_98869238
V1z0R: the bobcats zijn geniaal O+ O+ Heb je de nieuwste (3) al gezien? :D
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:46:16 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98869286
Jee voor XM dr doorverwijzing *O*
Niet meer actief op Fok!
pi_98869307
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:46 schreef Viking84 het volgende:
Jee voor XM dr doorverwijzing *O*
Dit :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:46:58 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98869318
Poesjes zijn ook weer veilig thuis. Kan niet wachten om ze te zien :')
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:50:21 #16
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98869439
Ben ik weerrrr

Yay voor XM en Vik *O*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_98869509

:D
pi_98869537
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bloed goed, urine weer bomvol leuko's en ook weer met rode bloedcellen. Maar weer geen bacterie of nitriet. Zij weet het gewoon niet meer. Ben echt blij met doorverwijzing.
^O^ Fijn! De doorverwijzing dan he, niet de uitslag zelf :P Hopelijk kan je snel terecht :* .
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:02:07 #19
148689 Muis006
pi_98869886
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Haha :D

Nu heb ik zin in lasagne :P
pi_98869960
Uit het rapport van een van mijn studenten :D O+

pi_98870020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Uit het rapport van een van mijn studenten :D O+

[ afbeelding ]
_O- :D
pi_98870043
LOL
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:10:12 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98870170
Hopelijk kan je snel terecht XM :Y

Garf-eel :D

Mijn god ik heb honger, over een uurtje mogen we al gelukkig.. Het is een uit-eten-werkoverleg met een paar collega's, zonder betaald te worden :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98870240

Jackoff!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98870438
V1z0R, ik snap 'm zich niet. Heb wel het gevoel dat ik dat als geek eigenlijk niet kan maken :P :@
pi_98870463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
V1z0R: the bobcats zijn geniaal O+ O+ Heb je de nieuwste (3) al gezien? :D
Yup O+

Ik wou dat ik net zo baas was als de Bobcats! _O_
Je eigen baas ontslaan en zo :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98870513
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
V1z0R, ik snap 'm zich niet. Heb wel het gevoel dat ik dat als geek eigenlijk niet kan maken :P :@
:N :P

Zie hier!
pi_98870577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:18 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:N :P

Zie hier!
Ow, maar volgens mij heb ik die aflevering gezien. Straks nog eens even kijken voor de zekerheid :D
pi_98870613
Mini net lijstje hoor! Die extra magere dingen, zijn dat die met een deel plantaardig?

Mijn update:
O: bruine pistolet kaas
T: stukje slagroom gebak
L: bruine pistolet ei/rauwkost, tomatenbouillon
T's: handje amandelen, 4 wortels, 150 ml yoghurt met 1 banaan
T: 2 wijn, 3 mini kaaskroketjes
B: 2x 20 minuten fietsen
D: broccoli! En nog iets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perruche op 30-06-2011 16:30:28 ]
pi_98870742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:21 schreef Perruche het volgende:
Mini net lijstje hoor! Die extra magere dingen, zijn dat die met een deel plantaardig?

Mijn update:
Yep, die. :) Ik heb ze al eens eerder gehad, vind ze best lekker.

Jouw lijstje is ook netjes! Je D kan met broccoli eigenlijk ook al niet meer stuk. :P
Everything has changed
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:28:17 #31
148689 Muis006
pi_98870832
Ik heb zin in een kaassouffle.

Het is maar goed dat de frituurpannen in de stellingkast in de garage staan en ik die niet zelf naar buiten getild krijg.
pi_98870850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Mini. het volgende:

[..]

Yep, die. :) Ik heb ze al eens eerder gehad, vind ze best lekker.

Jouw lijstje is ook netjes! Je D kan met broccoli eigenlijk ook al niet meer stuk. :P
Thanks! Hebben borrel dus veel T's (anders ga ik alleen maar snacken, frituur enzo, beter wat meer gezonds eten van te voren!). Hopelijk heb ik nog de kracht om een D te doen!

Zijn die lekker ja? ik eet niet zo veel vlees en als ik het dan eet zou ik dsat niet zo snel kopen... maar ben wel blij dat ze het uitvinden, hoe minder vlees hoe beter!
pi_98870866
Maar even lijstje dan:

O: Havermout met melk + banaan
T: Appel
T: 2 boterhammen kalkoenfilet
L: 2 boterhammen kipfilet, paprika, zalm + 75gr. forelfilet
T: Blikje makreelfilets + grapefruit
T: 2 boterhammen kipfilet, peer, paard
T: Shake (whey met water)
S: 1u. krachttraining
T: Shake (whey, dextro met melk)
D: Bruine bonen met spek :@ :9
T: Biertje bij zwager
T: 450gr magere kwark

Nette lijstjes inderdaad dames! Mini, morgen wel weer een ontbijt hoop ik? :@
pi_98870890
Wow volgens eetmeter is tot en met mn D nog maar 1200 kcal, inclusief wijntjes en bitterballen...! Oh wacht ik ben de taart vergeten... :')

Hoeveel weegt een puntje slagroomtaart? Ik heb hem nu op 200 gr en nu zit ik op 1750 kcal :7 .
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:30:07 #35
148689 Muis006
pi_98870891
Crisis, wat een regen.
pi_98870929
Lijstje:

O: boterham met ardennerboterhamworst
T: stuk gehaktomelet
L: de rest van de gehaktomelet, jus d'orange
T: fruitsalade (appel/ananas/druiven)
D: pasta met zalm & spinazie
T: cashewnootjes
pi_98870980
Coco respectsts!
pi_98871012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:33 schreef Perruche het volgende:
Coco respectsts!
^^ voedingstechnisch is er nog steeds werk aan de winkel. Maar qua maaltijden en verdeling ervan doe je het al goed :Y

Hoe gaat het met je tummie? Geen last?
pi_98871088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:33 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^ voedingstechnisch is er nog steeds werk aan de winkel. Maar qua maaltijden en verdeling ervan doe je het al goed :Y

Hoe gaat het met je tummie? Geen last?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:33 schreef Perruche het volgende:
Coco respectsts!
Yay!

Nope, buik doet het best goed, had maar een klein beetje buikpijn. Had vooral moeite om die boterham op te eten. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn :)
pi_98871125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

Thanks! Hebben borrel dus veel T's (anders ga ik alleen maar snacken, frituur enzo, beter wat meer gezonds eten van te voren!). Hopelijk heb ik nog de kracht om een D te doen!

Zijn die lekker ja? ik eet niet zo veel vlees en als ik het dan eet zou ik dsat niet zo snel kopen... maar ben wel blij dat ze het uitvinden, hoe minder vlees hoe beter!
Goeie oplossing inderdaad. Een paar snacks kan best, als je het daar maar bij kunt laten.
Normaal gesproken eet ik alleen biologisch vlees (en dus ook niet veel), maar dit vond ik ook wel een goede uitvinding. Het vlees dát er in zit is dan weer niet biologisch, dus da's wel minder, maar ik vind het wel een goede manier om mensen toch vlees te laten eten zonder dat ze echt over hoeven op vega-producten.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:29 schreef V1z0R het volgende:
Maar even lijstje dan:

Ja! Zoals ik al aangaf is mijn ritme op moment min of meer non-existent, maar ik zal er morgen beter op letten.
Everything has changed
pi_98871210
V1z0R, jouw lijstjes vind ik altijd zo moeilijk te beoordelen dus dat laat ik liever aan anderen over. :@

Perruche, volgens mij weegt zo'n stuk nog geen 100 gram.

Coco, mooi lijstje! :) De verdeling over de dag is al een stuk beter, en je hebt fruit en gezonde vetjes.
Everything has changed
pi_98871239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:21 schreef Perruche het volgende:

Mijn update:
T: stukje slagroom gebak
zijn die bruine pistolets alleen bruin of ook volkoren?

En ik zou een stukje vlees of vis ofzo eten, bij je D. Lekker een stukje zalm met gestoomde broccoli, ofzo.
pi_98871295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:29 schreef V1z0R het volgende:
Maar even lijstje dan:

bruine bonen met spek, lekker! Beetje stroop erover... :9 Tijd dat ik weer eens naar NL kom!

@ CoCo: er is nog veel ruimte voor verbetering, maar het gaat de goede kant op!
pi_98871490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zijn die bruine pistolets alleen bruin of ook volkoren?

En ik zou een stukje vlees of vis ofzo eten, bij je D. Lekker een stukje zalm met gestoomde broccoli, ofzo.
Volgens mij bruin, geen keuze in de kantine. Meestal neem ik wel iets voedzamers als ontbijt maar had geen tijd en niets in huis :')

Voor het D eet ik liever geen vlees/vis :@ en heb dinsdag al tonijn, zalm en makreel op, dus vind het wel even prima en heb ook geen zin om boodschappen te doen!

Waarschijnlijk ben ik zo dronken als een aap en al blij als ik nog broccoli kan koken zonder de keuken in brand te zetten thuis :')

Maar bedankt voor de comments *O*
pi_98871512
Mini trouwens echt zo weinig gewicht, 1 stukje slagroomgebak? mooi!
pi_98871532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:47 schreef Perruche het volgende:
Mini trouwens echt zo weinig gewicht, 1 stukje slagroomgebak? mooi!
hangt ervanaf hoe groot je stukje is, natuurlijk... :+
pi_98871601
O: 2 volk. boterhammen jam
T: appel
L: grote boerenbol met tonijnsalade
T: beker verse jus, banaan, kom bospaddestoelensoep
D: wraps :9
T: wijn (feestje) :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98871672
Loveli, dank voor je energieke antwoord!

MarMar, zag ik jou iets mompelen over een Drachtenmeet? Dat lijkt me wel wat :Y.

Cocotrimonium, wat een snel resultaat van het posten van lijstjes, vind je niet? Zie je nou wel dat het wel ergens goed voor is..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98871713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

bruine bonen met spek, lekker! Beetje stroop erover... :9 Tijd dat ik weer eens naar NL kom!

@ CoCo: er is nog veel ruimte voor verbetering, maar het gaat de goede kant op!
Nog nooit met stroop geprobeerd :@
Gaat hier altijd een lading zigeunersalade overheen, wat rauwe uitjes en een paar druppies maggie :D
pi_98872075
Coco, wat goed joh! Eens met sigme :Y .
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_98872625
Ook een meer definitief lijstje:

S: 25 minuten hardlopen
O: yoghurt met banaan en allbran
T: nectarine
L: tosti van volkorenbaguette met kaas en gerookte kip
T: koud worstje, gekookt ei, plakje gerookte kipfilet
D: no-butter chicken met rijst en peultjes
T: frambozenijsje
T: paar blokjes pure chocola.

Ik ben tevreden!
pi_98873254
O: 2 boterhammen pindakaas (dik gesmeerd, altijd volkoren)
T: 2 handen ongewelde sultana's (buikpijn!!)
L: 2 boterhammen light mayo, 1 tomaat, sambal (buikpijn :'))
T: 2 espresso's
S: Rondje artis
L2: 4 tomaten, basilicum, olijfolie, citroensap
TL: boterham pindakaas (dik gesmeerd)
D: Diner 's avonds + rode wijn

Kreeg alleen buikpijn tijdens 't hardlopen, denk van de sultana's, sambal en espresso. Hoorde mijn darmen echt heel hard rommelen. Kreeg ook last van mijn keel, raar, zo koud is het niet buiten :?!!!

O ik wil graag commentaar :7!!!

[ Bericht 14% gewijzigd door Probability op 30-06-2011 17:51:57 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_98873390
* MarMar mompelde idd iets over drachtenmeet :) lijkt mij ook tof!

En en en ik ging net shoppen en en en oké hij viel gewoon groot maar ik heb toch maar ff een broek in maat 36 gescored *O* en dan nog eentje in maat 38 en eentje in maat 40, ik hou het er dus op dat ik maat 38 heb en dat vind ik helemaal tof!
Met nieuwe passende kleren zie ik pas echt hoeveel ik afgevallen ben, daar moet echt niet meer af en dus heb ik vanmiddag bij de koffie lekker een chocolademuffin gehad ;)

D wordt: kip uit de oven, risotto met spinazi en tomaat en nog een berg stoomgroente on the side en een glaasje lekkere rode wijn.

Oh ik ben zo blij met mijn nieuwe kleren, ook nog een superdupermooi leren jasje van een of andere ontwerper van bijna 300 voor 60 MINE!! *O* zijden blouse voor 15 euro, echt ik hou van die uitverkoop, helemaal nu de maatlabeltjes me weer bevallen. Vroeger knipte ik ze eruit, nu wil ik ze bijna aan de buitenkant plakken *)
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:49:44 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98873773
Kan iemand hier Mark even aan het verstand brengen dat die kaaskoekjes van Sultana's helemaal niet gezond zijn? Mij lukt het niet :').
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:50:22 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98873799
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef MarMar het volgende:
* MarMar mompelde idd iets over drachtenmeet :) lijkt mij ook tof!

En en en ik ging net shoppen en en en oké hij viel gewoon groot maar ik heb toch maar ff een broek in maat 36 gescored *O* en dan nog eentje in maat 38 en eentje in maat 40, ik hou het er dus op dat ik maat 38 heb en dat vind ik helemaal tof!
Met nieuwe passende kleren zie ik pas echt hoeveel ik afgevallen ben, daar moet echt niet meer af en dus heb ik vanmiddag bij de koffie lekker een chocolademuffin gehad ;)

D wordt: kip uit de oven, risotto met spinazi en tomaat en nog een berg stoomgroente on the side en een glaasje lekkere rode wijn.

Oh ik ben zo blij met mijn nieuwe kleren, ook nog een superdupermooi leren jasje van een of andere ontwerper van bijna 300 voor 60 MINE!! *O* zijden blouse voor 15 euro, echt ik hou van die uitverkoop, helemaal nu de maatlabeltjes me weer bevallen. Vroeger knipte ik ze eruit, nu wil ik ze bijna aan de buitenkant plakken *)
Als je een chocomuffin had, kunnen we ook wel bonbons meenemen naar de Dr88meet :{w.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:50:37 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98873812
En jee voor je nieuwe kleren natuurlijk *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_98873877
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je een chocomuffin had, kunnen we ook wel bonbons meenemen naar de Dr88meet :{w.
lol, jawel, maar dan eten jullie er allemaal zelf ook eentje :P

Ik zal even nog alles uit de tassen vissen en nog een keer bekijken in de spiegel en es proberen om wat niet al te gare foto's te maken. Voordeel: als ik de foto's zelf maak bij de spiegel is mijn gare snoet niet in beeld :P tot straks!
pi_98874003
Wat vinden jullie van mijn lijstje? Kan ik normaal eten bij 't diner of vooral groenten enz?
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:57:04 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98874045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:55 schreef Probability het volgende:
Wat vinden jullie van mijn lijstje? Kan ik normaal eten bij 't diner of vooral groenten enz?
Ik denk dat je wel normaal kunt eten, zo op het eerste gezicht lijkt het me een beetje weinig :).

En ik mis fruit en zuivel.
Niet meer actief op Fok!
pi_98874122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Viking84 het volgende:
Kan iemand hier Mark even aan het verstand brengen dat die kaaskoekjes van Sultana's helemaal niet gezond zijn? Mij lukt het niet :').
Helpt het niet door alleen al te zeggen hoe schandalig veel kcal er in 1 zo'n flutkoekje zitten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:59:48 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98874152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helpt het niet door alleen al te zeggen hoe schandalig veel kcal er in 1 zo'n flutkoekje zitten?
Hij kijkt alleen naar het zout en constateert dat het slechts zoveel vd dagelijks aanbevolen hoeveelheid is en dus is het goed. En ik kan t van veel dingen niet uitleggen, ik wéét gewoon dat het niks toevoegt (ws door hier al jaren te posten ;))
Niet meer actief op Fok!
pi_98874186
Gaar lijstje hier vandaag.
O: yoghurt, kwark, aardbeien en cruesli
T: stuk vlaai
L: iets met kip en rijst bij de satebar (lekker! )
T: vlaai
T: banaan
S: 45 min cardio en circuitje krachttraining
D: couscous salade met kikkererwten en gegrilde groenten. Of misschien toch noodles met groente en kip. :)

Rot dat het nog steeds niet goed gaat XM, wel fijn dat je wordt doorgestuurd!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:03:17 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98874287
Ben benieuwd naar de foto's MarMar, fijn dat je zo goed geslaagd bent :).

Net ff naar de afscheidsreceptie geweest, was leuk. Heb 1 miniscone op.

En thnx, ben erg opgelucht dat ik eindelijk ben doorverwezen. Haal morgenvroeg gelijk de brief op bij de huisarts en dan direct bellen met het zkh in R'dam.
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:04:28 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98874325
De katjes zijn zo zielig btw, heel duf, vooral Janneke. Ze liggen nu allebei in coma.

Mijn lijstje begon wel goed, eindigde minder goed :X (ik moet echt eens wat verschillende avondmaaltijden gaan bedenken, want daar gaat het fout: ik weet niks te bedenken --> bagger eten)

Anyway.

S: 5 km hardlopen
S: 1/3 bakje Griekse yoghurt met aardbeien
T: worteltjes
L: drie boterhammen met omelette au fromage, broodje kroket
T: twee lange vingers (kunnen er ook drie geweest zijn, though :'))
D: bord patat met mayo en satesaus en een broodje hamburger. Pluspunt is wel weer dat ik nu niet ook nog weer een kroket nam, maar bewust dacht: die heb ik al gehad, dus doe ik nu niet. Dat zou ik eerder niet gedaan hebben.

Naja, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen. Morgenmiddag ga ik nootjes halen en een staafmixer. Mark vindt de smoothies ook een goed plan ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_98874420
Niet bijgelezen, niet echt tijd voor nu :+.

Ik zit er even een beetje doorheen, over 4 uur een deadline en er moet nog zoveel gebeuren aan mijn scriptie. Ik weet dat het kan, maar krijg mezelf na een dag eraan werken bijna niet meer gemotiveerd ... gelukkig heb ik mn resultaten bijna af, dan nog discussie, conclusie, toekomst en verbeteren van experimenteel ... oh en een samenvatting en referenties fixen maar ik vind dat ik dat ook morgen kan doen. Het is alsnog teveel :'). </klaag>
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98874526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:07 schreef Chicolate het volgende:
Niet bijgelezen, niet echt tijd voor nu :+.

Ik zit er even een beetje doorheen, over 4 uur een deadline en er moet nog zoveel gebeuren aan mijn scriptie. Ik weet dat het kan, maar krijg mezelf na een dag eraan werken bijna niet meer gemotiveerd ... gelukkig heb ik mn resultaten bijna af, dan nog discussie, conclusie, toekomst en verbeteren van experimenteel ... oh en een samenvatting en referenties fixen maar ik vind dat ik dat ook morgen kan doen. Het is alsnog teveel :'). </klaag>
Moet je het voor 12 uur insturen of zo? Staar je niet teveel blind op kleine dingetjes, kijk naar de dingen die echt nog moeten. Succes!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98874573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet je het voor 12 uur insturen of zo? Staar je niet teveel blind op kleine dingetjes, kijk naar de dingen die echt nog moeten. Succes!
Ik moet het uitprinten en om 10 uur sluit het gebouw dus dan moet het geprint zijn. Want ik heb zelf geen printer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98874591
kroket... :9

Lianne, vooral veel groenten lijkt me goed voor jouw lijstje!
pi_98874685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:11 schreef Chicolate het volgende:
Ik moet het uitprinten en om 10 uur sluit het gebouw dus dan moet het geprint zijn. Want ik heb zelf geen printer.
Ah, duidelijk :Y Dan heb je nog 3,5 uur, succes, je kan het!
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:15:46 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98874725
Ja de kroket was echt lekker, maar de rest had niet gehoeven. Zo stom: ik eet geen patat, omdat ik het zo lekker vind, maar omdat ik niks anders weet te bedenken. Kan natuurlijk betere keuzes maken dan :').
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:16:16 #71
148689 Muis006
pi_98874749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef Viking84 het volgende:
De katjes zijn zo zielig btw, heel duf, vooral Janneke. Ze liggen nu allebei in coma.

Mijn lijstje begon wel goed, eindigde minder goed :X (ik moet echt eens wat verschillende avondmaaltijden gaan bedenken, want daar gaat het fout: ik weet niks te bedenken --> bagger eten)

Anyway.

S: 5 km hardlopen
S: 1/3 bakje Griekse yoghurt met aardbeien
T: worteltjes
L: drie boterhammen met omelette au fromage, broodje kroket
T: twee lange vingers (kunnen er ook drie geweest zijn, though :'))
D: bord patat met mayo en satesaus en een broodje hamburger. Pluspunt is wel weer dat ik nu niet ook nog weer een kroket nam, maar bewust dacht: die heb ik al gehad, dus doe ik nu niet. Dat zou ik eerder niet gedaan hebben.

Naja, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen. Morgenmiddag ga ik nootjes halen en een staafmixer. Mark vindt de smoothies ook een goed plan ^O^.
Chili
Pasta met rode saus
Shoarmaschotel (dju het recept, sorry Maria!)
Wokken
Nasi
Ketjapkip met boontjes en rijst/naan/kroepoek
Curry
Kip met zoetzure saus
Zelfgemaakte pizza
Omelet met champignons en groenten
Lasagne
Gekookte aardappelen, spinazie en vis
Hutspot en hachee (seizoensgebonden, de hutspot)
Creoolse rijst
Club Sandwich met friet
pi_98874777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:15 schreef Viking84 het volgende:
Ja de kroket was echt lekker, maar de rest had niet gehoeven. Zo stom: ik eet geen patat, omdat ik het zo lekker vind, maar omdat ik niks anders weet te bedenken. Kan natuurlijk betere keuzes maken dan :').
Maaltijden plannen :Y Niet zonder ideeën komen te staan waardoor je naar makkelijk & snel grijpt (lees: vaak vet en kcalrijk). En anders naar de lijstjes van anderen hier kijken voor inspiratie; er komen gezonde en lekkere maaltijden langs.
pi_98874812
waarom ga je niet naar de Appie en haal je niet een magnetron maaltijd, zelfs dat is beter dan patat...

en voor de rest idd plannen :Y
pi_98874935
Lijst
• muesli & magere yoghurt
• 3 ons witlof, 1/2 blik tonijn in olie, kwak yoghurt, mosterd, mayo
• 1 boterham mayo gebakken ei, 5 krekkers & beleg
• 1 minizakje chips (25gr)
• 1 port
avondeten:
• schouderkarbonade, 1 meegestoofde ui, 3 ons broccoli, boursinsausje, paar sliertjes spaghetti
• toe: custardpudding met banaan en rozijnen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:22:53 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98874994
Ja, dat is het ook :'). Iig weet ik dat dit m'n valkuil is, dan kan ik erop letten. Alternatief is nu vaak dat ik maar brood eet of heel weinig, maar ik wil nu gewoon fatsoenlijk blijven eten. En bedankt voor de tips, Muizel, er zitten wel wat dingen tussen :).

Ik ga gewoon een keer - miss dit weekend wel - eens met een kookboek erbij wat ideeën opschrijven (10 verschillende avondmaaltijden ofzo, dan kan ik wel weer ff voort als ik dat een beetje afwissel met wat ik nu eet). En dan post ik ze hier, dan mogen jullie je feedback geven ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_98875142
Wat eet ik overigens weinig als ik kijk wat jullie hier voor lijstjes plaatsen :o
pi_98875221
wat eet je dan Isabeau?
pi_98875340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:29 schreef _aurum_ het volgende:
wat eet je dan Isabeau?
ontbijt: yoghurt met blauwe bessen, beetje muesli en lijnzaad
lunch: tomaatjes uit de oven, een gekookt ei, glaasje acaibessensap, glas optimel
avondeten: salade (ijsbergsla, paprika, ui, tomaat, komkommer) met kip (dressing: beetje witte balsamicoazijn en eetlepel olijfolie)

nog van plan: beschuitje met aardbeien :9
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:34:04 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98875414
Hemel.. met snel een beetje optimistisch rekenen, kom ik niet boven de 750 kcals uit Isabeau.. Dat is wel weinig hoor :o.
pi_98875436
wow, da's idd weinig! Is vandaag een slechte dag of eet je altijd zo?
pi_98875534
Er komt nog een krentenbol met kaas bij.
En nog een B: een uurtje fietsen en een half uur wandelen.
En ik eet nog wel wat tomaten of wat broccolisoep. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98875550
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:34 schreef _aurum_ het volgende:
wow, da's idd weinig! Is vandaag een slechte dag of eet je altijd zo?
Nou eh, gisteren had ik ook 4 dropjes *O*

Ik heb erg veel moeite met balans zoeken tussen overeten/ongezond eten en gezond eten/voeldoende eten. Ik heb een paar keer de eetmeter gebruikt van het voedingscentrum niet om mijn inname te beperken, maar om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval de 1500 kcal haalde.
pi_98875584
beetje wazig, maar jullie moeten het er maar mee doen :)
SPOILER: want grote foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder had ik nog een deftig truitje met lange mouwen, een turquoise t-shirt en een zwarte broek.
De inhoud van mijn kast begint zowaar weer een beetje op een garderobe te lijken!
pi_98875612
wow, slanke den MarMar ^O^ (en leuke kleren ;) )
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:41:03 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98875670
Ik vind de bovenkleding leuk MarMar, de broeken zijn niet zo mijn smaak :). Maar, je kan het prima hebben :Y.

Over kleding gesproken: http://www.topvintage.nl/(...)o-jurk-rood-wit.html

Leuk, niet leuk?
pi_98875719
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind de bovenkleding leuk MarMar, de broeken zijn niet zo mijn smaak :). Maar, je kan het prima hebben :Y.

Leuk, niet leuk?
Ik heb bijna dezelfde jurk in de kast hangen, dus ik moet wel leuk zeggen :D (mijne heeft grotere polkadots)
pi_98875723
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou eh, gisteren had ik ook 4 dropjes *O*

Ik heb erg veel moeite met balans zoeken tussen overeten/ongezond eten en gezond eten/voeldoende eten. Ik heb een paar keer de eetmeter gebruikt van het voedingscentrum niet om mijn inname te beperken, maar om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval de 1500 kcal haalde.
holy moly.

Ik zou proberen om voor overdag 2 basis menu's in elkaar te zetten. Die kan je omwisselen dan zodat het niet je neus uitkomt.

En iedere avond wat anders als avondeten :)
pi_98875776
quote:

Leuk, niet leuk?
leuk voor oma
ik vind 'm te gesloten boven. Dan heb ik liever een col ofzo
pi_98875787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:42 schreef _aurum_ het volgende:

holy moly.

Ik zou proberen om voor overdag 2 basis menu's in elkaar te zetten. Die kan je omwisselen dan zodat het niet je neus uitkomt.

En iedere avond wat anders als avondeten :)
Ik was vandaag vrij, maar normaal neem ik een salade mee naar het werk. 's Morgens dus yoghurt + dingetjes en 's middags een salade met tonijn/zalm/kip/kalkoen. En dan 's avonds gewoon eten, alleen vriendlief wilde Subway en ik heb dus maar een salade voor mezelf gemaakt.
pi_98875813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was vandaag vrij, maar normaal neem ik een salade mee naar het werk. 's Morgens dus yoghurt + dingetjes en 's middags een salade met tonijn/zalm/kip/kalkoen. En dan 's avonds gewoon eten, alleen vriendlief wilde Subway en ik heb dus maar een salade voor mezelf gemaakt.
klinkt alsof je tussendoortjes mist ;)
pi_98875819
pi_98875826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

qua kcals had je natuurlijk best subway kunnen hebben.

Probeer eens wat meer tussendoortjes te eten, zou dat niet helpen? Een hand nootjes, een extra boterham met pindakaas, etc.

Heb je geen trek, als je zo weinig eet?
pi_98875852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:44 schreef _aurum_ het volgende:

klinkt alsof je tussendoortjes mist ;)
klinkt alsof je daar gelijk in hebt O-) Ik eet zelden tussendoortjes omdat ik dat associeer met snoepen (mijn tussendoortjes bestonden doorgaans uit koekjes, snoepjes etc).
pi_98875886
quote:

Leuk, niet leuk?
Smaken verschillen ;) en thx voor het compliment :*

ik vind het jurkje niet zo leuk en niet omdat jij mijn broeken niet leuk vindt ;)
pi_98875890
:9~ Marmar gaaaf!! Vind het allemaal leuk :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98875908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:44 schreef Jagärtrut het volgende:

qua kcals had je natuurlijk best subway kunnen hebben.

Probeer eens wat meer tussendoortjes te eten, zou dat niet helpen? Een hand nootjes, een extra boterham met pindakaas, etc.

Heb je geen trek, als je zo weinig eet?
Eigenlijk niet, ik negeer al mijn hongergevoelens omdat ik bang ben terug te vallen in mijn oude eetgedrag. Jij weet hoe groot mijn kont is :P
pi_98875947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

klinkt alsof je daar gelijk in hebt O-) Ik eet zelden tussendoortjes omdat ik dat associeer met snoepen (mijn tussendoortjes bestonden doorgaans uit koekjes, snoepjes etc).
Gezonde tussendoortjes scoren ;)
Lijkt mij dat jij gewoon een dip hebt zo tussen de maaltijden door.
Ik krijg er ieg spontaan trek van :D
pi_98875962
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, ik negeer al mijn hongergevoelens omdat ik bang ben terug te vallen in mijn oude eetgedrag. Jij weet hoe groot mijn kont is :P
Wij niet O-)
pi_98875975
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

en hoe mooooi jij bent! O+

[/dooddoener]

Volgens mij val jij altijd in 2 uitersten, of niet? Of gewoon eten, en dat betekend veel snoepen, of zoals nu veel te weinig eten..

Lijkt me ook lastig om met jouw ritme een fatsoelijk eet ritme te vinden, maar het is wel goed, denk ik!
pi_98876094
Wow marmar, wat ben je slank! Mooi hoor :) je tweede outfitje vind ik het leukst, mooi jasje!

Verder eens met de rest over Isabeaus lijstje.

Jagar: mooie lijst!
Prob: inderdaad wat meer groenvoer

Ik ga toch maar niet yoga-en, ben moe en merk dat m'n spieren een dagje rust nodig hebben.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')