quote:Ik ga zeker kijken, ik ben heel nieuwschierig naar deze films.
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:41 schreef Trainspotter het volgende:
Zondag 22:00, BBC2, The Ice Storm.
Vrijdag 23:52, NED3, The Idiots.
Vorige week ook een "Belmondo" film gezien (voor het eerst) en hij was echt wel . Hij begint wel erg laat maar goed ik blijf er wel voor op. Daarna heerlijk
.
quote:Geweldige film. Zeker een aanrader.
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:41 schreef Trainspotter het volgende:
Zondag 22:00, BBC2, The Ice Storm.
Face/Off
Tip: zet na de laatste actie scene (als de "bad guy" is gedood) de film af. Daarna volgt een zoetsappige 'God Bless America' scene waarbij je tandglazuur van je tanden springt.
quote:Hey cool, da's de eerste film die ik in de bioscoop heb gezien (topic-idee
Op maandag 05 november 2001 21:27 schreef speknek het volgende:
Al een tijdje bezig: ghostbusters.
Wat een geniale film blijft het toch
quote:
Op donderdag 15 november 2001 20:27 schreef aa het volgende:
Twee absolute topfilms vandaag en morgen.Donderdag 15 november
- The Shawshank Redemption drama/biografie 1994 (9,0), Net5, 20.30u-23.05u. Tim Robbins en Morgan Freeman.Vrijdag 16 november
- The Bridge on the River Kwai oorlog 1957 (8,4), Net5, 23.55u-1.45u. William Holden, Alec Guinness, Jack Hawkins en Sessue Hayakawa.![]()
![]()
(Goed, sommigen van jullie hebben dat bij al zijn films, maar daar hebben we het nu niet over)
De hele film is 1 grote cursus psychologische oorlogsvoering. Ik hou daar wel van
Verder herinner ik me er weinig van, volgens mij heeft Andy Garcia de andere hoofdrol. Weet niet zeker meer.
Hoe dan ook: 20:30 op 1 van de commerciele zenders, ik dacht yorin
http://www2.hku.nl/~tako/filmsoptv/zaterdag.php3
Per dag een overzicht van welke films er allemaal op TV komen! Diegene die die site bedacht heeft moet een nobelprijs krijgen!
Actie, VS, 1994. Met Ray Liotta, Lance Henriksen, Stuart Wilson, Kevin Dillon e.a.
Altijd leuk om Lance Henriksen (Millennium) te zien acteren.
quote:Gaaf verhaal ja...
Op donderdag 27 december 2001 16:40 schreef Beatrice het volgende:
Vanavond komt Wag the Dog!
Helaas pas om 23:50, maar hij komt!
Heb hem pas 1x gezien en dat is jaren geleden, maar als ik het me goed herinner was hij erg, erg leuk
quote:He, die was afgelopen week ook op de BBC. Was wel een geinige film. Vooral Woody Allen vond ik goed gecast. Het begin waarbij de mier Woody Allen bij de phychiater zit vond ik erg leuk. Daarna werd het wel een stukkie minder maar nog steeds een vermakelijke film.
Op zaterdag 29 december 2001 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
Voor de mensen die Shrek en Chicken Run leuke films vinden komt vanavond de animatiefilm Antz van Dreamworks op tv, op om 20.30 NET5.
A league of their own, Tom Hanks, Geena Davis, Madonna e.a.
Net5, 20.00u
En nog belangrijker:
The Day of the Jackal, Edward Fox e.a.
RTL5, 20.00u
quote:Je vergeet er eentje: Marathon Man. Met z'n allen naar de tandarts.
Op zaterdag 16 februari 2002 13:00 schreef aa het volgende:
Vanavond:A league of their own, Tom Hanks, Geena Davis, Madonna e.a.
Net5, 20.00uEn nog belangrijker:
The Day of the Jackal, Edward Fox e.a.
RTL5, 20.00u
quote:ms was ik die niet vergeten
Op zaterdag 16 februari 2002 13:06 schreef the-O het volgende:[..]
Je vergeet er eentje: Marathon Man. Met z'n allen naar de tandarts.
Is it safe?
22:48 - 00:55 uur Ned 3.
goodnight Mr Tom
heel mooie tv-film, uit engeland. die ik daar al een aantal jaar geleden heb gezien....
ik ga hem tapen.
een drama over een jongen die vanwege de oorlog en zijn bombardementen van londen naar het platte land wordt gestuurd. daar ontdekt mr tom dat de jongen mishandelt wordt thuis. En op een moment komt het punt dat de jongen terug naar londen moet. maar dit wil MR Tom niet
Voor degenen die hem nog niet hebben gezien:
nachtbrakers: kijken!
niet-nachtbrakers: opnemen!
Voor degenen die hem al wel hebben gezien:
nachtbrakers: kijken!
niet-nachtbrakers: opnemen!
Die kun je goed vinden vanwege het verhaal, vanwege de sfeer, of vanwege de bloedmooie hoofdrolspeelster
Je kunt hem ook slecht vinden vanwege de traagheid, of vanwege de gruwelijkheid.
Maar hoe dan ook weet je dat pas als je hem eenmaal gezien hebt
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-11-2002 20:38]
The Shawshank Redemption
Net 5 half 9 dacht ik..
Komische dubbelrollenfilm. Bette Midler op haar leukst.
En woensdag 20:30 komt op Net 5 de mooiste film ter wereld: The Color Purple. Verplichte kost voor iedereen die 'm nog niet gezien heeft.
quote:Familie
Zaterdagavond (de nacht van zaterdag op zondag), 0:03 uur, Nederland 3: Familie. Wat mij betreft een van de drie beste films van deze nog jonge eeuw tot nu toe. Mis 'm niet!
- edit - typo, .
quote:Die heb ik ooit in de sneak gezien en het is idd een goede film, ookal kon ik hem toen minder waarderen. In de afgelopen anderhalf jaar is mijn kijk op film enorm veranderd, doordat ik veel en ook heel diverse films gekeken heb (hele oude, nieuwe, Hollywood, Independent, Foreign Language). Daarvoor moest ik het doen met de standaard films die op tv kwamen.
Op vrijdag 25 april 2003 15:53 schreef Barb het volgende:
Een tip van Arcee, die ik even met jullie wil delen, want ik vertrouw op zijn oordeel,.
[..]- edit - typo,
.
Vooral mensen die Festen leuk/goed vonden kunnen deze film zeker waarderen denk ik.
quote:'Familie' is erg OK.
Op vrijdag 25 april 2003 15:53 schreef Barb het volgende:
Een tip van Arcee, die ik even met jullie wil delen, want ik vertrouw op zijn oordeel,.
[..]- edit - typo,
.
Ideaal voor nachtbrakers en mensen met een videorecorder:
The Man with the Golden Arm (1955)
01:50-03:40 op BBC2 Ja, dat is over 20 minuten.
Frankie Machine (Frank Sinatra) is a skilled card dealer and one-time heroin addict. When he returns home from jail, he struggles to find a new livelihood and to avoid slipping back into addiction.
regie..................Otto Preminger
Frank Sinatra......Frankie Machine
Eleanor Parker....Zosch Machine
Kim Novak..........Molly
In elk geval verplichte kost voor FMT'ers! .
vanavond 22:00 op V8 eXistenZ zelfde idee als Matrix maar dan low-budget. Zeer coole sci-fi
morgen om 22:00 op BBC2 The Italian Job uit 1969, The Italian Job (remake, 2003) draait nu in de bios.
dinsdag om 20:300 op SBS6 Naked Gun 2 1/2 (die kennen we nu zo onderhand wel eigenlijk ) en om 00:35 op BBC1 Color of Night
woensdag om 20:30 op NET5 Eyes Wide Shut (schijnt goed te zijn, want Stanley Kubrick) en om 20:30 op Yorin Frequency!!!!
donderdag niks
en vrijdag om 22:00 op Yorin Nurse Betty (met Renée Zellweger) en om 23:15 op V8 Interview with the vampire
handig zeg, dat www.filmsoptv.com
quote:eXistenz is best cool uitgewerkt.
Op zondag 24 augustus 2003 12:36 schreef BdR het volgende:
*nog maar een schopje*vanavond 22:00 op V8 eXistenZ zelfde idee als Matrix maar dan low-budget. Zeer coole sci-fi
morgen om 22:00 op BBC2 The Italian Job uit 1969, The Italian Job (remake, 2003) draait nu in de bios.
dinsdag om 20:300 op SBS6 Naked Gun 2 1/2 (die kennen we nu zo onderhand wel eigenlijk
) en om 00:35 op BBC1 Color of Night
woensdag om 20:30 op NET5 Eyes Wide Shut (schijnt goed te zijn, want Stanley Kubrick) en om 20:30 op Yorin Frequency!!!!
donderdag niks
en vrijdag om 22:00 op Yorin Nurse Betty (met Renée Zellweger) en om 23:15 op V8 Interview with the vampire
handig zeg, dat www.filmsoptv.com
italian job 69 toevallig gister op DIVX gekeken .. wel erg gaaf die Mini carchase.
Eyes wide shut is wel obscure maar zeker goed.
Frequency is een aardige
ojee .. Color of Night ... die film dat Bruce kleurenblind is .. mzz die was toch 2 maanden terug op NET5 ofzo.
En waarom heeft deze prachtige film nog geen topic.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:13 schreef California het volgende:
Altijd leuk, films tippen waar geen topic over is.
Overal op reageren.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef Cynix ® het volgende:
CanVas? Ik heb geen CanVas. Ik wíl trouwens ook geen CanVas.
Dan mis je wel wat (in dit geval dan). Belgische tv is hoofdzakelijk een enorme puinzooi waar geen hond met goed fatsoen naar wil kijken, maar nu is er een keer eenleuke film op dus.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef Cynix ® het volgende:
CanVas? Ik heb geen CanVas. Ik wíl trouwens ook geen CanVas.
Maar gelukkig nog wel beter dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan mis je wel wat (in dit geval dan). Belgische tv is hoofdzakelijk een enorme puinzooi waar geen hond met goed fatsoen naar wil kijken, maar nu is er een keer eenleuke film op dus.
hapquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar gelukkig nog wel beter dan de Nederlandse.![]()
Ja, 't was dan ook zo subtielquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
hap
Ach ja... het wachten was op een reactie van jou... en die kwam dan ookquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, 't was dan ook zo subtiel![]()
I aim to please.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ach ja... het wachten was op een reactie van jou... en die kwam dan ook
Er zwerft op internet een mp3tje van één of andere telefoniste die gebeld wordt door een radiostation die sampels uit deze film gebruikt om het gesprek te voeren met deze dame. Het is brilliant! " The TRUTH? You cant handle the truth!.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 21:54 schreef scanman01 het volgende:
Is nu aan de gang op NET5 (dus beetje te laat om te melden): A few good Men!
Briljante film van Meathead, met een zomogelijk nog briljantere Jack Nicholson. Klein meesterwerkje!
"Son, we live in a world that has walls. And those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lt. Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for Santiago and you curse the Marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives...You don't want the truth. Because deep down, in places you don't talk about at parties, you want me on that wall. You need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty...we use these words as the backbone to a life spent defending something. You use 'em as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom I provide, then questions the manner in which I provide it! I'd rather you just said thank you and went on your way. Otherwise, I suggest you pick up a weapon and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you're entitled to!"
[afbeelding]
Hilarisch is die inderdaad: http://media.ebaumsworld.com/jacknich.mp3quote:Op woensdag 15 december 2004 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zwerft op internet een mp3tje van één of andere telefoniste die gebeld wordt door een radiostation die sampels uit deze film gebruikt om het gesprek te voeren met deze dame. Het is brilliant! " The TRUTH? You cant handle the truth!.
chrystalquote:Op woensdag 15 december 2004 13:31 schreef Atreidez het volgende:Totaal offtopic, maar erg grappig. "Are we clear? ARE WE CLEAR!?!"
Meesterlijke film inderdaadquote:Op woensdag 22 december 2004 22:23 schreef California het volgende:
Hell in the Pacific (John Boorman, 1968)
Morgennacht, 0:30 - 2:10 op BBC 2.
Met Lee Marvin en Toshiro Mifune. En verder niemand. Twee WO II piloten, een Amerikaan en een Japanner, stranden op een onbewoond eiland. Ze moeten samen zien te leven om te kunnen overleven, maar lijken de oorlog in microcosmos na te gaan spelen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Oplossing: Koop een HDD-recorder. Start de film 20 minuten later dan in de gids staat vermeld, dan kun je mooi de reclames doorspoelen...quote:Op maandag 24 januari 2005 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet waarom mensen zich speelfilms op commerciele zenders aandoen trouwens.
Net begonnen!quote:Op maandag 24 januari 2005 21:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Overmorgen, op de dag na dinsdag dus (ook wel woensdag genoemd), zal Canvas de erg mooie film La Stanza del Figlio uitzenden om 21.00u 's avonds. Deze film won 4 jaar terug de Gouden Palm in Cannes. Deze sobere film gaat over een familie die geconfronteerd wordt met een plotse tragedie.
Wat gaan we dus allemaal doen deze woensdag?
Naar La Stanza del Figlio kijken, dat gaan we doen.
Canvasquote:Canvas brengt La meglio gioventù
La meglio gioventù (De beste jeugd) is een zes uur durend epos waarin de belevenissen van een Italiaanse familie als een fresco worden geschilderd tegen de achtergrond van vier decennia recente Italiaanse geschiedenis. Hun persoonlijk verhaal van verloren onschuld, frustratie, hoop en liefde loopt parallel met de politieke, sociale en culturele evolutie van de Italiaanse samenleving van de jaren '60 tot nu. La meglio gioventù werd gerealiseerd als televisieserie, maar werd vorig jaar in Cannes bekroond met de alternatieve prijs "Un certain regard" en maakte daarna furore in de betere Europese bioscopen Canvas zendt de serie uit in Filmfan, in twee lange afleveringen, op woensdag 9 en 16 februari om 21.00 uur.
Over 15 minuten.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:27 schreef California het volgende:
En ik zie net dat BBC volgende week The Funeral ook uitzendt. Ook van Abel Ferrara dus, met Christopher Walken, Chris Penn, Benicio del Toro, Vincent Gallo, Annabella Sciorra en Isabella Rossellini.
Over tien minuten op Nederland 3.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:38 schreef Arcee het volgende:
Être et avoir
Vanavond 19:15 uur - 21:00 uur op Nederland 3.
Vanavond Être et avoir op TV: allemaal kijken!
En waarom heeft deze prachtige film nog geen topic.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:41 schreef victorinox het volgende:
Altijd leuk, films tippen waar geen topic over is.
Net afgelopen. Een super film.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:16 schreef Baris het volgende:
Vanavond op RTL5:
Jack Nicholson: One flew over the cuckoo's nest
20.30 uur
http://imdb.com/title/tt0073486/
Wat een geweldige en indrukwekkende film is datquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:16 schreef Baris het volgende:
Vanavond op RTL5:
20.30 uur
Hoewel er natuurlijk een Criterion van is vond ik het toch niet meer dan 'een goede film'. Shocking!quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:48 schreef Atreidez het volgende:
Dat Sai dit nog niet hier neer heeft gezet
Blijft een mooie film!quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:16 schreef Baris het volgende:
Vanavond op RTL5:
20.30 uur
Amerikanen hebben 't niet zo op Schumacherquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:11 schreef Atreidez het volgende:
Een persoonlijke favoriet met een topcast en een goed verhaal.. Beetje jammer van de ondergewaardeerde score op imdb.
David Lynch is een van mijn favoriete regisseurs, maar meer dan een interessante mislukking vind ik deze film niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:32 schreef victorinox het volgende:
David Lynch wordt hier best wel eens een goede regisseur genoemd.
Als zijn beste film dan op t.v. komt, moet ik die natuurlijk wel als filmtip aangeven:
Dune
Zaterdag 11 juni
20:30 RTL 5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |