abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:36:44 #251
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20774858
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 21:34 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ach ja... het wachten was op een reactie van jou... en die kwam dan ook
I aim to please.

Ontopic: morgen op Canvas om 23.25u. The Outsiders van Coppola met een zooi sterren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 21:54:47 #252
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20817850
Is nu aan de gang op NET5 (dus beetje te laat om te melden): A few good Men!

Briljante film van Meathead, met een zomogelijk nog briljantere Jack Nicholson. Klein meesterwerkje!

"Son, we live in a world that has walls. And those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lt. Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for Santiago and you curse the Marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives...You don't want the truth. Because deep down, in places you don't talk about at parties, you want me on that wall. You need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty...we use these words as the backbone to a life spent defending something. You use 'em as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom I provide, then questions the manner in which I provide it! I'd rather you just said thank you and went on your way. Otherwise, I suggest you pick up a weapon and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you're entitled to!"

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20948270
Dinsdag 3 augustus, 00:20 op BBC2 - Das Experiment.

Best wel heftig, deze film

imdb: 7.8
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 15 december 2004 @ 01:49:40 #254
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_23981480
Woensdag, 0:50 op BBC 2: Basquiat
Met Jeffrey Wright, Benicio del Toro, David Bowie, Claire Forlani, Gary Oldman en nog wat bekenden .

Jean Michel Basquiat (Wright) is een kunstenaar die op straat leeft totdat hij ontdekt wordt en toetreedt tot de kringen van Andy Warhol (Bowie), en duidelijk een rijzende ster is. Maar hij blijkt steeds minder bestand tegen dit succes en de aandacht die hij krijgt.

Goed geacteerd, knap regiedebuut van Julian Schnabel, een schilder die Basquiat persoonlijk kende (Oldmans personage heeft hij op zichzelf gebaseerd) en een mooie soundtrack.
The short weekend begins with longing...
pi_23984599
Thnx voor de tip. Een BDT movie die ik zelf nog niet eens kende
  woensdag 15 december 2004 @ 11:11:36 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23985259
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 21:54 schreef scanman01 het volgende:
Is nu aan de gang op NET5 (dus beetje te laat om te melden): A few good Men!

Briljante film van Meathead, met een zomogelijk nog briljantere Jack Nicholson. Klein meesterwerkje!

"Son, we live in a world that has walls. And those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lt. Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for Santiago and you curse the Marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives...You don't want the truth. Because deep down, in places you don't talk about at parties, you want me on that wall. You need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty...we use these words as the backbone to a life spent defending something. You use 'em as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom I provide, then questions the manner in which I provide it! I'd rather you just said thank you and went on your way. Otherwise, I suggest you pick up a weapon and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you're entitled to!"

[afbeelding]
Er zwerft op internet een mp3tje van één of andere telefoniste die gebeld wordt door een radiostation die sampels uit deze film gebruikt om het gesprek te voeren met deze dame. Het is brilliant! " The TRUTH? You cant handle the truth!.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 december 2004 @ 12:07:26 #257
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23986484
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zwerft op internet een mp3tje van één of andere telefoniste die gebeld wordt door een radiostation die sampels uit deze film gebruikt om het gesprek te voeren met deze dame. Het is brilliant! " The TRUTH? You cant handle the truth!.
Hilarisch is die inderdaad: http://media.ebaumsworld.com/jacknich.mp3

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_23988378
Totaal offtopic, maar erg grappig. "Are we clear? ARE WE CLEAR!?!"
pi_23989045
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:31 schreef Atreidez het volgende:
Totaal offtopic, maar erg grappig. "Are we clear? ARE WE CLEAR!?!"
chrystal
pi_23989622
De Zaak Alzheimer, in 3 delen, vanavond eerste deel op TV1 (21.15 - 22.05).

Ik wil deze film eigenlijk wel zien, maar dan aan 1 stuk het liefst. Naja, zie wel of ik kijk.

http://tvgids.nl/detail.php?pid=1521304&tab=1

Trouwens,
dat stukje van A Few Good Men is echt geweldig!
  woensdag 22 december 2004 @ 22:23:13 #261
30408 California
pi_24147675
Hell in the Pacific (John Boorman, 1968)
Morgennacht, 0:30 - 2:10 op BBC 2.
Met Lee Marvin en Toshiro Mifune. En verder niemand. Twee WO II piloten, een Amerikaan en een Japanner, stranden op een onbewoond eiland. Ze moeten samen zien te leven om te kunnen overleven, maar lijken de oorlog in microcosmos na te gaan spelen.
pi_24150630
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:23 schreef California het volgende:
Hell in the Pacific (John Boorman, 1968)
Morgennacht, 0:30 - 2:10 op BBC 2.
Met Lee Marvin en Toshiro Mifune. En verder niemand. Twee WO II piloten, een Amerikaan en een Japanner, stranden op een onbewoond eiland. Ze moeten samen zien te leven om te kunnen overleven, maar lijken de oorlog in microcosmos na te gaan spelen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Meesterlijke film inderdaad
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 21 januari 2005 @ 23:36:10 #263
30408 California
pi_24679730
The Addiction (Abel Ferrara, 1995)
Vannacht, 1:35 op BBC 2.
The Addiction is een vampierfilm, maar geen gewone vampierfilm. Abel Ferrara zou geen gewone vampierfilm kunnen maken. De vampiers in The Addiction zijn niet de superieure wezens die we gewend zijn te zien, maar bloedjunks die een fix zoeken. Een uitzondering is Peina, een oude vampier die filosofisch praat over de last die hij en zijn soortgenoten dragen.
We volgen Kathleen (een mooie rol van de mooie Lili Taylor), een filosofiestudente die moeite heeft haar nieuwe vampierbestaan te accepteren. Ze zoekt hulp en raad bij verschillende figuren maar niemand kan haar echt helpen. Enkele vaste Ferrara-acteurs komen langs, zoals Edie Falco en Michael Imperioli van The Sopranos, Annabella Sciorra, en Christopher Walken als Peina, die met zijn ene scène zowat de film steelt zoals alleen Walken dat kan.
Als The King of New York een misdaadfilm met moralistische inslag is, en The Funeral een mafiafilm met religieuze inslag, is The Addiction Ferrara's vampierfilm met filosofische inslag.

N.B.: dit is een zwart/wit-film die niet zo diepzinnig is als hij denkt dat hij is en uiteindelijk niet geheel bevredigend is. Ontbreken van ondertiteling kan een probleem zijn om de film te volgen.
pi_24679824
Tvp
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:27:05 #265
30408 California
pi_24681706
The Addiction begint dus zo.
En ik zie net dat BBC volgende week The Funeral ook uitzendt . Ook van Abel Ferrara dus, met Christopher Walken, Chris Penn, Benicio del Toro, Vincent Gallo, Annabella Sciorra en Isabella Rossellini.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 12:46:37 #266
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24686528
Vanavond weer twee klassiekers op tv.
Op Net 5 begint om 22.45 het tweede deel van de Godfather trilogie
En Veronica zend om 23.20 Apocalypse Now (weet niet of het de Redux versie is of niet) uit.
  maandag 24 januari 2005 @ 21:37:59 #267
67640 SaintOfKillers
pi_24730596
Overmorgen, op de dag na dinsdag dus (ook wel woensdag genoemd), zal Canvas de erg mooie film La Stanza del Figlio uitzenden om 21.00u 's avonds. Deze film won 4 jaar terug de Gouden Palm in Cannes. Deze sobere film gaat over een familie die geconfronteerd wordt met een plotse tragedie.

Wat gaan we dus allemaal doen deze woensdag?

Naar La Stanza del Figlio kijken, dat gaan we doen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 24 januari 2005 @ 21:46:39 #268
45206 Pietverdriet
pi_24730766
Snap niet waarom mensen zich speelfilms op commerciele zenders aandoen trouwens.
  Redactie Frontpage maandag 24 januari 2005 @ 22:35:33 #269
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24731752
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet waarom mensen zich speelfilms op commerciele zenders aandoen trouwens.
Oplossing: Koop een HDD-recorder. Start de film 20 minuten later dan in de gids staat vermeld, dan kun je mooi de reclames doorspoelen...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:05:55 #270
67640 SaintOfKillers
pi_24766754
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Overmorgen, op de dag na dinsdag dus (ook wel woensdag genoemd), zal Canvas de erg mooie film La Stanza del Figlio uitzenden om 21.00u 's avonds. Deze film won 4 jaar terug de Gouden Palm in Cannes. Deze sobere film gaat over een familie die geconfronteerd wordt met een plotse tragedie.

Wat gaan we dus allemaal doen deze woensdag?

Naar La Stanza del Figlio kijken, dat gaan we doen.
Net begonnen!
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:02:21 #271
67640 SaintOfKillers
pi_24788071
quote:
Canvas brengt La meglio gioventù
La meglio gioventù (De beste jeugd) is een zes uur durend epos waarin de belevenissen van een Italiaanse familie als een fresco worden geschilderd tegen de achtergrond van vier decennia recente Italiaanse geschiedenis. Hun persoonlijk verhaal van verloren onschuld, frustratie, hoop en liefde loopt parallel met de politieke, sociale en culturele evolutie van de Italiaanse samenleving van de jaren '60 tot nu. La meglio gioventù werd gerealiseerd als televisieserie, maar werd vorig jaar in Cannes bekroond met de alternatieve prijs "Un certain regard" en maakte daarna furore in de betere Europese bioscopen Canvas zendt de serie uit in Filmfan, in twee lange afleveringen, op woensdag 9 en 16 februari om 21.00 uur.
Canvas .
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:26:00 #272
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24788662
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Canvas .
.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:50:04 #273
30408 California
pi_24798611
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Canvas .
.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:54:43 #274
45206 Pietverdriet
pi_24798684
Canvas zou op de Satelliet moeten zitten.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 01:12:32 #275
30408 California
pi_24809096
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 01:27 schreef California het volgende:
En ik zie net dat BBC volgende week The Funeral ook uitzendt . Ook van Abel Ferrara dus, met Christopher Walken, Chris Penn, Benicio del Toro, Vincent Gallo, Annabella Sciorra en Isabella Rossellini.
Over 15 minuten.

Drama over 3 gangsterbroers met ieder zijn eigen demonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')